Bucureștiul stă să erupă…

Trei gropi de gunoi nu au autorizație, dar asta e ceva temporar. Se va da o derogare ceva, doar nu o să se apuce acum de colectat selectiv sau de reciclat bucureștenii, fiți serioși.

Nu, aia cu aglomerația din oraș nu se pune, Firea va mai lua un mandat fluierând, pentru că bucureșteanului îi place să stea în trafic.

Cea mai buboasă problemă e asta:

Subvenția pentru gigacalorie va fi eliminată în 2018, iar acest lucru va duce la explozia prețului pentru energia termică. Gabriela Firea, primarul general al Bucureștiului, a declarat luni că Guvernul ar trebui să ceară amânarea acestui termen până în 2021. (sursa)

Gigacaloria e vreo 343 lei, din care bucureștenii plătesc 164 lei, restul e suportat de Primărie și, când această nu mai poate, de la Guvern. Pe lângă asta, Primăria mai subvenționează furnizorul de agent termic, transportul în comun, câteva televiziuni și ziare, câteva sute de firme care sifonează bani, vreo două milioane de parcări și tot așa.

Și distractiv e că bucureștenii privesc restul țării cu superioritate, ei având salariile cele mai mai mari, dar fiind și cei mai subvenționați! Cum naiba băi nene 50% subvenționată căldura? Ce fruncea țării, nene, talpa!

 

bucuresti-aglomeratie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

122 comentarii

  1. În loc să investim în transport de calitate, în infrastructură, în eficiență energetică și alte chestii de viitor, am creat un soi de asistați sociali de lux drept în capitala țării. Mai rău e că asistații sociali din București s-au învățat cu pomana și au început să voteze PSD.

    00
    • au x mii lei salar, dar de ce sa nu pupe si gura lor o subventie la caldura pentru saraci ?

      ca doar e gratis si se poate da la toti*.

      00
  2. Simpatie ZERO fata de Bucuresti. Mi se rupe de gropi de gunoi, istorii de trafic (vai saracii, ce greu), am mai vazut o stire ca vaai ce poluare sonora etc.

    Bucuresteni: MUE! :) Ati votat o toapa pesedista drept primarita. Ca nu voi, ca altii, ca ati stat acasa, ca doar pensionarii bla bla bla. MUE, bre. Va credeti centrul Universului insa de fapt sunteti ori fani pesedisti (mana-n mana cu javrele) ori suficient de cretini sa credeti minciunile lor. Asa ca MUE.

    00
    • Te doare rău?

      00
    • Eu cred că mulți nu au votat pentru că e mare birocrația la schimbat buletinul. Practic, cei fără copii de înscris la școală nu prea au motive să-și facă buletin de București, mai ales că după aia sunt obligați să-și schimbe permisul auto pentru că nu mai corespunde adresa. Românii nu apreciază beneficiile abstracte de genul dreptului la vot, doar că la bucureșteni e mai vizibil.

      00
    • Voiam sa te fut in gura, dar dupa aia mi-am adus aminte ca ma mut in Otopeni la primavara. MUE la toti bucurestenii, dar din aprilie-ncolo.

      00
    • Și restul țării ce-a votat? Ia uite ce guvern avem, aia a votat restul țării.
      Să mai zicem de aia care au votat primari care erau efectiv în pușcărie sau în arest preventiv în ziua votului pt fraude comise în timp ce erau în funcție publică.
      N-am votat-o pe vaca aia și le-aș baga un băț în cur ălora care n-au votat deloc și apoi celor care au votat-o, dar nu te mai da rotund „hă, hă, voi ați votat-o pe țoapa aia”. Voi restul l-ați votat pe Dragnea.

      00
    • Rumbu, tu te-ai întrebat vreodată ce înseamnă Otto peni în italiană?:)

      00
    • @A: Vb lu’ nenea Iancu, amice esti idiot :) In primul rand zoso vbea de Bucuresti, de-aia am spus de Bucuresti. Da, toata natia romana e cretina, dar subiectul ‘discutiei’ era altul. Si bucurestenii sunt peste media romanului: au de toate, au impresia ca li se cuvine orice, au un dispret suveran fata de oricine si orice si la o adica TOT cu boii astia sa votezi?!? :) De la Pocreaca nici n-am pretentii, provincia n-a avut niciodata resursele si subventionarile si pretentiile/coada pe sus, ca bucurestenii. Asa ca s-o lasam mai moale. Tin minte si-acuma articole sforaitoare prin Contributors si hotnews cum n-au sa voteze ei PSD, fiarba vinu-n cupe yadda-yadda etc etc. Si la o adica TOT aia a fost. Asa ca da, MUE.

      00
    • Otopeni la romani are aceeasi relevanta ca Pula pentru sardinieni, croati sau unguri. Doar ca de opt ori mai mult daca pui accentul cum trebuie.

      00
    • Fără număr din provincie

      00
    • Firea e „decat” cel mai recent exemplu, ca sa ma exprim pe intelesul lor. Lista poate continua.

      00
    • @Alina M – rostogolesti o idee falsa. Cand vorbim de procente de mers la vot vorbim din cei inscrisi pe liste, adica din cei care AU buletin de bucuresti.
      Oficial, capitala are 1,9 milioane, neoficial mai putem adauga 0,5 M si inca vreo 0,3 M din „Zona Metropolitana” Ilfov-Ploiesti-Pitesti-Giurgiu. Din aia 1,9 milioane, fro 1,6 M au drept de vot si sunt pe liste

      Asa, deci 67% din cei 1,6 milioane nu au votat, asta inseamnand 1,2 milioane.
      Daca in tara putem vorbim de oameni plecati la munca, relocate prin alte orase fara a-si schimba buletinul, in Bucuresti numarul oamenilor cu bulletin de bucuresti plecati la munca in Cluj sau peste hotare e totusi mic, sa spunem poate 0,2 M?

      Deci adevarul adevarat e ca 1M de bucuresteni au avut o mega durere in rect cand au fost alegeri.
      Iar daca imi amintesc ca in jur de 90% din prietenii, colegii de munca si rudele mele nu au votat, face sens!

      Drept urmare, ca fost bucurestean si om care s-a jurat ca nu mai calca in Bucuresti, pot spune si eu cu maxima pasiune: MUIE BUCURESTENI si MUIE BUCURESTI!

      00
    • @rumbu vezi tu care-i treaba cu DN-ul si cu ajunsul in/din Bucuresti.
      ” Firea va mai lua un mandat fluierând, pentru că bucureșteanului îi place să stea în trafic. ” aici corect e „bucuresteanul e blocat in traficul de la partie spre Bucuresti, iar la vot ajung tot babele care au fost la pupat moaste la Iasi in autocarele sponsorizate.” Cam asa mai iese iar Firea.

      00
    • Frustrati prosti.Asta sunt cei care ii injura si le dau muie la bucuresteni.Sa fie sanatosi si fericiti acolo pe camp la ei,noi nu avem ce face,pentru ca aici e caminul nostru.P.S.Aluia cu Otopeniul,ce sa-i spun,ca si-a redus speranta de viata brusc cu cel putin 15 ani?Daca nu moare zdrobit intre separatoarele de beton,sigur face ceva la plamani.Si-a gasit localitatea cea mai tare in care sa se mute…
      Astept provincia pentru minusuri si pentru cat mai multa muie sa-mi dati.Ala mai destept cedeaza,nu te poti pune cu prostul care a vazut trenul doar pe Cartoon Network…

      00
    • singurii bucuresteni fara vina sunt moldovenii din capitala

      00
    • dan, nu am vazut vreodata un bucureștean sa se laude Dar vai, noi, bucurestenii, avem 3 coaie. In schimb, taranusi de astia agresivi de ardeal, cu kila pe interneti, cu 3 coaie, cu realizari etc.
      din pacate, tot vin de astia de la voi, leprele rupte in cur care nu gasesc de.munca, se fac de cacat, voteaza psd, dupa care restul ardelenilor, fosti votanti de funar, arata cu degetul Vedeti ba, numai lepre la voi. suntem, totusi, mulțumiți ca va invatam cu apa calda si dusurile zilnice. contributia noastra de aristocrati la asanarea societatii

    • @DanC, esti cam frustrat amice. Nu te-ai calificat la o garsoniera in Berceni prin programul Prima Casa?

      La cum vorbesti si la ce vocabular ai te-ai incadra perfect in peisajul din Bucuresti. Parca esti de aici, iti jur.

      00
    • @Arhi: Nu o lua personal – pt ca nu esti bucurestean :) Stiu f bine ca esti vesnic impotriva astora si I actually appreciate that a lot. De aia zic ca nu esti bucurestean. Mi-e ciuda doar pe astia care se cred buricul pamantului, de la Centru. Si cum prin actiunile lor nu fac decat sa continue fanariotismul cocalaresc post-comunist. Iar discutiile astea pro-contra ‘telectuali vs tarani din provincie etc provin tot de pe vremea PCR. In afara nu exista notiunea de „clase” (intelectuali, muncitori, tarani) asa ca antrenand „disensiuni” de acest gen faci de fapt jocul kktilor PSD-ALDE-etc.

      00
    • Iarăşi se gaseşte să dea contre unul cu 3 koaie argumentînd că ceilalți au tot 3 coaie.
      Curat murdar.
      Mă tot întreb de ce draq a plecat boss din Capitală?

      00
    • Te referi la bucureștenii get-beget, sau la ăia care au venit și ei, de prin alte părți, în capitală, să-și facă un rost? Întreb pentru că ăștia din urmă sunt cei mai mulți (me included). Și dacă mulți dintre ei n-au votat la București, din lene sau prostie (cum le-am reproșat și eu multor amici și colegi de slujbă), aș zice că n-ar fi votat nici dacă rămâneau în orașele și satele de baștină (ca ieșeni, clujeni, timișoreni etc.).
      Bucureștiu e ca restul țării, recte din același aluat uman.

      00
    • @Cosmin:
      1) Normal ca-s frustrat, 28 de ani acusi de hais-cea.
      2) Am plecat de 21 de ani, nu te ‘preocupa’ :)
      3) Mda, hai sa vorbim frumos si elegant de ex ca Adisor Nastase, nu? Academic, in pla mea. Ca doar suntem europeni :) Bai, asa m-am saturat de kkturile astea aristocratice. Voua chiar nu va vine sa urlati cand vedeti ca tara e fututa sistematic de 3 decenii de urmasii PCR/securitate? Cum e posibil ca nimeni sa nu incerce sa-i stranga de gat efectiv pe Firea&Dragnea&co?!? A fost doar unu’ care a indraznit sa-i plimbe catusele pe la mustata. Doar unul singur?!? Bre, o natie de jmekeri/sclavi/idioti suntem:
      – jmeki pt ca multi au relatii de „prietenie interlopa” cu administratia
      – sclavi pt ca ne bucuram de osciorul de ros (astia cu slujbe caldute la stat, pensionari cu bilete RATB si alte fleacuri mokka)
      – idioti – aia care chiar cred ca politicienii au sa faca ceva.
      A, si mai e un tip: labarul/ciobanul din Miorita: lu’ asta i se rupe, e cu soarele si luna. Nu se duce la vot, nu intelege+”toti sunt la fel”. Se duce in pla mea in poiana/litoral/dracu’-lacu’, el e zen oricum (cel mai probabil e din prima categorie sau baiet de bani gata, normal ca i se rupe).

      00
    • Pentru aia care m-ati luat in serios cu mutarea la Otopeni si automuierea din primavara: serios ma mut in Otopeni, dar aia cu muia era doar o gluma, am vrut de fapt sa subliniez ca bucurestenii nu au vreo idee de apartenenta la vreo secta aleasa, nu ma consider buricul pamantului cum cred toti taranii, frustrarile unui DanC ma fac cel mult sa zambesc arogant ca un mitic adevarat. Am simtul umorului cand un taran vine si mi-o da la muie pentru simplul fapt ca nu-s taran ca el.

      Sa mor io daca am auzit pe vreunul din amicii mei bucuresteni ca e mandru de orasul in care sta sau daca se considera un fel de mesia fiindca s-a nascut – sa zicem – in Salajan. Dupa ce ca ne ducem traiu’ naspa in poluare, trafic, condusi de tarfe, mai vine si un neica nimeni cu tarana presarand suav din filele cartii de identitate sa ne-o dea la muie.

      Aroganta, nesimtirea, smecheria si alte „calitati” pe care le atribuiti bucurestenilor sunt doar in capul vostru, singuri stabiliti relatia de subordonare. Mi s-a dovedit asta din copilarie, atunci cand eram tratat ca semizeu in tabere pentru simplul fapt ca eram bucurestean si pana in ziua de azi cand ditamai CEO-ul dintr-o capitala ardeleana a pus-o pe secretara sa cheme firma de curatenie ca vin „domnii de la Bucuresti”. Sau la ultima pensiune unde si-au cerut scuze ca „n-avem conditii ca la Bucuresti”. Cand o sa incetati cu complexul asta de inferioritate poate va trec si frustrarile.

      Pana atunci, io n-am nicio vina personal ca mi se subventioneaza caldura, ca putorile de milenials aveau alta treaba in ziua votului de a iesit blonda aia la primarie sau ca biletul la RATB e un leu treizeci. Daca e sa judecam obiectiv, subventiile astea sunt tot din banii bucurestenilor.

      De asemenea, nu am nicio vina pentru toti neandertahlienii care s-au mutat in Bucuresti fara forme legale. Ochiometric, daca faci o statistica la cine incalca regulile de circulatie in mod constant, cu precadere cine incaleca linia de tramvai si matura pietonii pe refugii, veti descoperii ca aia cu numar de Bucuresti sunt rari.

      Iar pentru cei ingrijorati ca o sa ingros traficul mutandu-ma in Otopeni, am analizat si eu situatia, sa zicem ca meseria mea imi permite sa lucrez de acasa sau cel putin imi permite sa nu ma incalec la orele de varf cu restul si mai arogantilor din suburbii. Plus ca-s biciclist cand se poate. Acum luati-va de otopeneni (cum plm se zice?), stiati ca 3 sferturi din bugetul de venituri al primariei este chiria aeroportului?

      00
    • „De asemenea, nu am nicio vina pentru toti neandertahlienii care s-au mutat in Bucuresti fara forme legale. Ochiometric, daca faci o statistica la cine incalca regulile de circulatie in mod constant, cu precadere cine incaleca linia de tramvai si matura pietonii pe refugii, veti descoperii ca aia cu numar de Bucuresti sunt rari.”

      Ahahaha. Pe bune?

      00
    • Babaiatule, Bucurestiul pute de saraci pripasiti pe aici, de pe vremea plumbuitului, adusi sa faca si ei o munca si ramasi lipiti la blocuri moca. Acum pute de navetisti, care trag la prima casa pe langa centura, ca in centru pretul e mai mare. Juma’ aia veche sunt di Moldova, juma’ asya noua de dupa 89 pute a ardelean, a ungur, samd. Daca ii scoti pe astia din oras, sau le pui taxa de bariera, orasul ramane curat, fara muisti, ca tine!

      00
    • „de fapt sunteti ori fani pesedisti”
      Si noi din restul tarii suntem de vina ca Bucurestiul are toti cei 7 primari de la0 PSD. Cand PSD+PNL au votat in parlament ca primarii sa fie alesi intr-un sigur tur si ne-au furat democratia, nu a iesit nimeni nicaieri sa protesteze.

      00
  3. In timp ce alte tari subventioneaza boilerul ala pe gaz

    00
  4. Bucureștenii, acești tărani veniti din toate colturile Romaniei, dar păstrând apucăturile și „educatia” de la origini…cei mai amuzanti sunt ăia care se laudă sau te îmbie cu produse „tradiționale” de la tzara făcute de obicei de rudele care au fost prima generatie de „descalecati” si care se întorc la origini pt ca nu își mai gasesc rostul în ce a devenit mizeria asta de oraș…

    00
    • Sa inteleg din comentariul tau,ca tu esti taranul care a ramas la el in sat,tu nu ai vrut sa vii in Bucuresti,foarte bine,unul in minus.

      00
  5. Lasa ca vine incalzirea globala, si nu mai avem nevoie de gigacalorie.
    In alta ordine de idei, daca e cineva care se pricepe, cine stabileste pretul gigacaloriei?

    00
    • cine cotizeaza corespunzator, normal.

      00
    • NOU
      #32

      prin incalzire globala vrei sa zici schimbarea climatica care inseamna si caldura (canicula) si frig (ger) si alte extreme climatice, asa-i prostule?

      00
    • @Seth MacFarlane:nu cred ca te-a jignit cineva,tu de ce jignesti nesimtitule?Te-a injurat cineva?Omul a facut o remarca/gluma si tu il faci prost.Sa-ti fie rusine de nesimtit lipsit de educatie!

      00
    • @Seth MacFarlane – tu din ce scorbura ai iesit sobolane? Incalzirea globala inseamna cresterea temperaturii medii pe glob, topirea ghetatilor, si alte chestii. In general mai putin frig. Acum da-ti singur EJECT de aici, pana inveti sa vorbesti frumos!

      00
    • NOU
      #35

      Cine stabileste pretul gigacaloriei? Gigi Becali !!! Ar trebui sa se numeasca gigabecalorie..

      00
    • Cine altcineva dacă nu piața?
      Află ce cantitate de păcură/cărbune/gaz este necesară pt a produce 1 gigacalorie + restul cheltuielior indirecte şi vei ajunge la costul final.

      00
    • @Sly – asta intreb: cum se produce caldura pentru Bucuresti? Termo? Hidro? Alte surse? Din aproape in aproape, aflam de ce costa atat.

      00
  6. Ai uitat de marea subvenție a mântuirii neamului. Cred că nici nu există un bilanț să știm cît a dat primăria în total, tot auzi ca a mai găsit cîteva milioane să le bage în curul lui daniel.

    00
    • Tot in iad ajungi rami…

      00
    • Asta e cea mai mare mizerie care se transmite in mediu online, in special facebook si bloguri. Catedrala e singurul proiect major din romania in momentu asta unde se lucreaza 3 ture pe zi, 6 zile din 7. Costurile finale o sa fie maxim 100 milioane euro ceea ce nu e mult nici macar pentru o tara ca romania. Asa ca lasati-o mai moale cu propaganda asta penibila.

      00
    • Putea sa coste si 1000 de euro, atita timp cat orasul arata praf, nu avea ce sa caute NICI UN LEU din banul public acolo.

      00
    • Are dreptate, e singurul proiect major din românia, care este finanțat și prin urmare se și face. Că nu e corect să iei banii de la toate cultele să îi bagi într-o singură cultă e secundar, pare just pentru rami. Rami, daca tot finanțez și eu din taxele mele mântuirea ta, nu vrei să finanțezi și tu din taxele tale o casa de vacanță pentru mântuirea mea?
      Că doar asta sîntem în stare să facem e dureros. O autostradă, un parc industrial, ceva infrastructură, spitale, școli… vax.

      00
    • @Rami La cați bani sug din toate părțile, ar fi culmea să nu lucreze. Și dacă ți se pare așa mare realizare că pot lucra pentru că au flux continuu de bani, ia spune ce părere ai despre faptul că la început au zis că nu le trebuie nici un ban, doar terenul.

      00
    • Nu mai zic: A zis Firea în campanie că dă bani la catedrală? Că nu mai rețin… Plus, dacă tot dăm, hai să o facem prin bugetul de stat, să știm și noi ce, cum și cât. Măgăria cu finanțarea prin sponsorizări de la primării, fără număr, fără număr…

      00
    • Rami, aia 100 de milioane erau buni la sanatate si la educatie. La barbosu’ poti cotiza tu individual, in conformitate cu credinta ta in fiinte imaginare, dar din banul public nu-i ok sa finantezi SF-uri….

  7. Nu exista alternativa la doua chestiuni:
    1. Incalzire centralizata – daca am trece toti pe centrale de apartament cu gaz ar deveni de nerespirat atmosfera in buc.

    2. Transportul in comun relativ ieftin – daca am merge toti cu masinile, s-ar bloca totul indiferent de cate strazi s-ar face.

    Postul asta de azi ar trebui inchis ca pe stackoverflow – atrage raspunsuri de proasta calitate si degeaba.

    00
    • sa inteleg ca la unirii e mai frig decat in ferentari? sau care e legatura intre „subventii” si „nu iti permiti la unirii”.

      00
    • 1. Corect si poti sa oferi subventii doar pentru oameni care chiar nu au alta solutie, lasandu-i pe ceilalti sa plateasca full price. Iar de restul de bani poti imbunatati sistemul. In alta ordine de idei, gazul parca e cam ieftin.
      2. „relativ” e cuvantul cheie aici. Transportul in comun in Bucuresti e destul de ieftin, merge sa fie putin mai scump. Dar daca faci in asa fel incat masina sa fie muuult mai scumpa, o sa ai rezultate. Iar bicicletele sunt de baza pentru transportul in oras.

      00
    • in bucurești se oferă subvenții pentru ca salariul e la anaf, mașinile la poliție și subvențiile la primărie. și poți minți in cererea aia că ești sărac în timp ce tu ai 2-3 mașini.

    • Se poate trece la centrale de bloc. Au loc in subsol. Si la transportul in comun, nu trebuie ieftin, trebuie de calitate. Prefer sa dau 70 de lei in loc de 50 (cum dau la metrou) dar sa am un program mai previzibil. Asta e marea problema pe RATB. Nu poti estima intr-o marja de timp de 10 minute sa zicem, cat faci de la A la B. Cu metroul poti. Asta daca nu apar si acolo blocaje.

      00
    • nu e ca si cum pe stack ar fi cei mai destepti..ca si tine de altfel.

      00
    • De acord ca incalzirea centralizata si transportul in comun sunt alternativele. Dar NU cu subventii. Lasa tata pretul liber – daca e prea scumpa incalzirea inseamna ca nu iti permiti 4 camere langa Piata Unirii.

      00
    • 4 camere la Unirii era cheia completa si corecta. Daca stai in 4 camere si nu iti permiti, te muti la 2 camere. Daca stai la Unirii si nu mai ai bani, te muti in Colentina, izolezi apartamentul, iar diferenta de bani o pui in banca si mai iei lunar cate un pic ca sa poti trai.

      00
    • De fapt aerul ar fi mai curat daca ati trece toti pe centrale individuale cu eficienta 98% fata de centralele termice care ard si pacura. Fara caldura pierduta in canale si restul de „avantaje” ale incalzirii comuniste controlate de Firea si asociatia de bloc.

      00
    • „daca am merge toti cu masinile, s-ar bloca totul indiferent de cate strazi s-ar face.”
      Tot aud porcaria asta, ca de vina nu e infrastructura. Ca de vina e ca nu avem transport in comun. Nu imi zi tu mie ca daca strazile ar fi de 3 ori mai late cu poduri, pasaje subterane situatia in trafic ar fi tot ca acum.
      Generatia noastra e o generatie de hoti si incapabili care nu e in stare sa demoleze si sa reconstruiasca nici macar 10% din blocurile facute de comunisti, ca sa ne largim strazile.

      00
    • @Cryssy, plm da și tu o tura pe la Berlin și Viena ca să înțelegi cum vine treaba cu transportul în comun.

      00
  8. Ar fi bine de aflat exact cata „gigalorie” e subventionata, ca aia cu centrale termice de apartament nu au nimic subventionat.
    In Bucuresti, cati mai depind de RADET?

    00
  9. Si pe langa subventia la gigacalorie, mai este cel putin una la metrorex, ce naiba, din banii colectati de la „talpa” tarii se platesc si biletele de metrou ale miticilor… (sunt convins ca mai sunt si altele, are grija FireaTudoseDragnea de ele, acest manbearpig de Romania)
    Ce sa mai, capitalism, tata! Ah, sa nu mai pomenesc de bucurestenii care au centrala, taxele lor ajung tot in incalzirea celor inca bransati…

    Credeai ca nu esti asistat social? Think again!

    00
  10. Si mâine trebe sa ajung in București.
    Nuuuu!

    00
  11. „Firea va mai lua un mandat fluierând, pentru că bucureșteanului îi place să stea în trafic.”
    Sunt curios cati primari, sau candidati la primarie, au solutii in privinta traficului. N-ai cum, ma, NU SE POATE REZOLVA! Si nu se va rezolva in timpul vietii noastre.
    Cum cacat sa rezolvi traficul, cand intre doua statii de metrou sunt 10.000 de apartamente, toti avand macar o masina de familie?

    00
    • – Parcari supraetajate intre blocuri. La mine in spate e o curte mare folosita doar ca parcare. Daca s-ar face 3-4 nivele toata zona s-ar curata. Ah…nu ar mai putea parca oamenii in fata blocului. Ghinion.
      – Centura terminata. Intai faci, dupa interzici. Ai centura ai scos deja parte din traficul din oras.
      – Interzisa constructia de blocuri in locul caselor. sa nu ai voie sa darami o casa de p+1 si sa o inlocuiesti cu p + mortii matii
      – incurajare mersului cu bicicleta, scuter etc. Da, o sa vina cu plangeri de la soferi si de la mine, dar pentru „marele bine” nu poti sa continui sa faci ceea ce faci sperand la un rezultat diferit

      Dar…pana atunci mai bem o cafea sa nu mai visam cu ochii deschisi.

      00
    • seek and destroy. ai trecut pe roșu? stai acasa. ai parcat aiurea? stai acasă. mergi pe linia de tramvai? stai acasă. îi rupi în pizdă cu amenzile până se potolesc, învață să conducă sau renunță la mașini. simplu.

    • solutia este foarte simpla, dar nepopulara!

      Taxa de parcare prohibitiva, imposibil de parcat in centru si un transport in comun civilizat. Ultimul punct nu se poate atinge cu 13000 lei vechi/bilet, cel mai mic tarif din tara. Masina in Bucuresti trebuie sa devina misiune imposibila.

      00
    • Taxe de intrare cu masina in oras. Delimitarea unui numar mic de locuri de parcare si amenda cui parcheaza in afara locului. 4-5 parcari supraetajate la periferia oraselor sa nu comenteze meltenii si gata.

      00
    • @the one, wtf in bucale e 1,3 lei biletu? serios? si au si bosorogii gratuit nonstop? wtf :))

      00
    • Ba se poate – trebuie sa arunci o privire la ce au facut altii.
      Incepi cu amenzile: pentru trecut pe rosu, pentru mers pe contrasens, pentru parcat aiurea. Amenzi, nu ridicat masina (cat ridici o masina, tai 20 de amenzi).
      Apoi transformi tot centrul in parcare cu plata pe banda 1. Civilizat, cu plata prin SMS si taiat amenzi la cine nu plateste.
      Apoi te extinzi usor.
      Concomitent pui la punct si sistemul de transport.

      00
    • bos, eu m-am descălțat în 2008 când am văzut plata la parcare la automat în oradea. mi-a fost frică să nu fac mizerie.
      bucureștenii fac acum la fel când văd automatele din brașov :D

    • 1. Dezvolti transportul in comun, mai multe linii, mai multe variante sa ajungi din punctul A in B.
      2. Dezvolti o retea de piste de biciclete si incurajezi mersul pe bicicleta.
      2. Incurajezi dezvolatarea altor zone de business, nu campul din Pipera
      3. Nu mai dai autorizatii de constructie pentru blocuri de locuinte mai inalte de 4-5 etaje.
      4. Scapi de necivilizati si importi niste popendulatie din tarile nordice.

      00
    • @alex_b, oricat de rezistenti ar fi nordicii cred ca s-ar imbolnavi in maxim 2 luni de trait in romania.

      00
    • Cristi: trotinete boss? Cum bah trotinete? Nu stii ca sunt numa pentru copii?
      aparent numa copiii au voie sa se miste repede. noi adultii trebuie sa suferim

      00
    • Nu vorbeam de trafic – desi e (prea) mult de rezolvat si acolo – vorbeam de numarul de masini, care a devenit imposibil pentru Bucuresti.
      Aproape nu prea mai exista strazi/bulevarde care sa aiba banda 1 pentru trafic!
      Au taiat mult din trotuare, a disparut conceptul de „plimbare la sosea”… nimic, nu se vede nimic!
      Saptamana trecuta a fost Salonul Auto Bucuresti, si va mai fi SIAB in viitor. Cum cacat sa lupti cu masinile, cu dorinta tugurlanului de a avea masina, cu suprafata ocupata de aceste masini?
      Nu cred ca exista oras proiectat de comunisti (avem si alte feluri de orase in Romania) care sa poata acomoda cate o masina (cel putin!) pentru fiecare apartament construit „tip dormitor”. Nici o sansa! :(

      00
    • @NIX Nu pentru a fi rezistenti, ci pentru a si aplica noile reguli. Ca degeaba avem reguli, dar nu le respecta nimeni cand nu sta cineva cu biciul pe oameni.

      00
    • Apropo de asta, am vazut recent parcare cu plata la automat in centrul din Gura Humorului. La noi la Iasi inca nu este, dar nici noi nu am fost mai breji la votat primari.

      00
    • Incă puțin și mașina devine misiune imposibila în București. Am o colegă ce preferă să meargă pe jos acasă din Pipera. Nu cu metrou, nu cu altceva, PE JOS. Diferența de timp nu e foarte mare! Merge câteva stații de metrou! Am cam uitat să mergem pe jos. E destul de eficient să știi. In cls.1 mergeam la școală pe jos, echivalentul a vreo 10 stați de RATB. 7 ani, pe jos. Aici se va ajunge și-n București!

      00
    • Cristi, ce aveti ma, va plateste Firea sa raspanditi defetisme din astea pe net?
      am mai vazut teza asta si la Cetin pe blog de la un user vechi. wtf?!

      cum sa nu se poata face nimic?!!
      daca nu fac astia absolut nimic automat inseamna ca nu se poate? de unde le scoateti frate?
      Bucurestiul are 2-2.5 miliarde de euro buget anual si nu cumpara 1 tramvai in plm, nu face un metru de parc in plus, nu construieste un salon de spital, nimic.

      se pot face foarte multe lucruri cu banii aia dar ar trebui mai intai sa scapam de lipitorile astea.

      00
    • haivas, eu astept de mult tip blocarea totala a traficului. Sa stea lumea ORE in trafic pentru cativa km… ce m-as bucura.
      Ieri, prietena mea a vrut sa vina 5-6 statii cu autobuzul. L-a asteptat 20 de minute. In acelasi timp, cu bicicleta, pot traversa jumatate de Bucuresti.
      Au aparut trotinetele electrice (cica vor fi la reduceri la ele de Black Friday), biciclete electrice… Pana nu se va sta jumatate de zi in traficul blocat, oamenii nu vor intelege.

      00
    • pvladc, n-am eu treaba cu Firea. In plus, m-am intors in Bucuresti dupa ceva ani petrecuti afara, adica sunt complet „outsider”.
      Dar ma uit ca nu mai pot merge pe strada de atatea masini! Am facut poze in zone frumoase – ca de’, nu neg ca mi place cat de cat orasul… nu poti sa faci poze fara sa fie plin de masini in jurul tau.
      De centrul orasului ce sa mai vorbesc; te sufoci, la propriu, in miros de noxe.
      N-are ce sa faca Firea sau… alege tu un nume care-ti place. Nu se poate face nimic pana cand numarul de masini nu va fi limitat.
      – Sorry, deja sunt X masini in oras, nu mai putem inmatricula unele noi. Iar alea care nuau numar de bukale, sa fie taxate nesimtit.
      Nu vad alta solutie, e dementa! Vreti sau nu vreti sa vedeti, nivelul de trai a crescut (muie PSD, ca nu datorita lor) si aproape orice roman isi permite o conserva de masina. De exemplu, sunt singurul dintre cunoscutii mei care nu are masina – si nu am pentru ca nu am chef de stres, nu pentru ca nu mi-as permite.
      Cam oricine vrea/are masina. Cititi anunturile de inchiriere, e specificat des „loc de parcare la bloc”… cititi anunturile de vanzari/inchirieri apartamente.
      Cunosc om care n-are bani de chirie, dar are masina.
      –-
      Nu exista solutie acum, astea oferite de unii sunt doar temporare.
      Acum sincer, daca numarul de benzi s-ar dubla, cu cat s-ar decongestiona traficul? In loc de 2 ore in trafic, cu cat va scadea? Puii mei, NU SE POATE SA AVEM TOTI MASINI!!
      Daca maine se dubleaza numarul de benzi pe drumul spre munte, lumea cu cat va sta mai putin in trafic? Cu cat mai putin decat jumatate de timp, care timpul ala acum e o zi intreaga?
      Daca nu pleci saptamanal din oras, nu ai nevoie de masina. Pana lumea nu va intelege acest lucru, nu se vor putea gasi/crea solutii.
      Cunosc someri, ma, care au masini. Trist, pe bune. Trist pentru toti.

      00
    • P.S.: Ma bucur totusi ca au aparut oameni care prefera sa mearga 2 statii de metrou pe jos, decat sa coboare la metrou: „Pana ajungi la statie, pana cobori, pana il astepti, pana vine, pana urci inapoi la strada… ai ajuns pe jos.”
      Acest mod de gandire va ajuta orasul, nu parcarile etajate.

      00
  12. De ce esti hater?

    00
  13. nu mai bine : metrou in toate cartierele , cu statii apropiate si nu la 5 km una de alta ? dar e greu, mai bine punem niste borduri sau polistiren pe blocuri…

    00
  14. La Brasov, pretul gigacaloriei livrate popendulatiei va ramane neschimbat in aceasta iarna, la nivelul valorii de anul trecut, de 171 de lei, diferenta pana la pretul de productie urmand sa fie acoperita prin subventii de la bugetul local.
    Uite bre ca nu doar miticii sunt subventionati

    https://stirileprotv.ro/stiri/social/diferentele-de-pret-pentru-gigacalorie-cum-platesc-romanii-mai-mult-in-functie-de-zona.html

    00
  15. Bun. Oricum Bucureștiul este mult prea ieftin pentru o Capitală.

    00
    • Asa zici de parca ar fi fost o capitala de imperiu. A fost un rahat de targ de animale si oile continua sa se adune. :haha:

      00
    • E o capitală cu cele mai mari oportunități de carieră din România. E și orașul în care salariile sunt cele mai mari. Pune asta în contrast cu costul serviciilor oferite de municipalitate și o să înțelegi de ce spun că Bucureștiul este mult prea ieftin.

      00
    • In ce sens e „mult prea ieftin pentru o Capitală”?
      Mai iesiti, ma, din tara!
      „Romania e mult prea scumpa pentru ce rahat de tara e!” – aceasta este afirmatia corecta.

      00
    • Este adevarat, e prea ieftin. Transportul in comun e ieftin. O calatorie cu metroul costa 60 de centi ceea ce este absurd. Locurile de parcare sunt majoritatea fara plata iar alea cu plata sunt stupid de ieftine. Mancarea poate fi extrem de ieftina. Apartamentele sunt foarte ieftine pentru o capitala europeana. Utilitatile, subventionate, sunt ieftine.

      00
  16. Peste tot se platesc subventii. In plus se mai dau si ajutoare de incalzire, ai uitat sa zici de ele. Se face tabelul si se dau cam 700-1000 de lei/ iarna cred. Fara ele efectiv ar muri de frig in case o gramada de pensionari si handicapati, votantii PSD. Dar orice ar vota in situatia ce o avem nu e de ales. Degeaba injuram, ce vreti sa le faca ? Stati sa vedeti cand o sa ne vina noua randul. Cand va fi 1 lucrator la 5 pensionari probabil se vor anula pensiile si se vor construi niste lagaremari unde o sa te lase sa dormi si o sa-ti dea un blid de mancare. Sau o sa ne faca sapun din umanitate. :D

    00
  17. Problema Bucurestiului, este ca totul este stat in stat. Primariile de sector isi au un interes, primarii generala alt interes si de multe ori acestea se bat cap in cap. A doua problema rezultata din lipsa de comunicare si probabil incompetenta, este lipsa de sincronizare a santierelor, gen am asfaltat astazi, vine Apa Nova ca vrea sa schimbe teava maine, spart, iar asfaltat desi lucrurile ar fi putut rezolvate mult mai simplu daca Apa Nova schimba teava inainte sa se faca asfaltare, aici banuiesc toate partile incompetente pe partea de management. Legat de problema anterioara, este deschiderea tuturor santierelor mici, fix in lunile de lucru, gen schimbam niste tevi mai montam una alta, fix in noiembrie, ca vara e greu.

    Legat de trafic, solutiile sunt foarte simple si nepopulare si cu rezultate, foarte greu de cuantificat imediat, astfel incat nici un primar nu le va aplica. Dar se incepe cu maritul impozitelor la masina care sa fie in functie de vechime si combinat cu emisiile de noxe, urmat apoi, de amendarea tuturor prin folosirea camerelor de luat vederi. Timp in care, faci masuratori la volumul de trafic si mai mult, incepi sa vezi cam cate masini ai in oras, cati iti fac tranzit, cati iti fac naveta. Si apoi incepi si vezi de ce ai nevoie, si ca primarie generala, incepi si demarezi investitii. La ora actuala, centura rutiera si feroviara, ar ajuta foarte mult, urmata de deschiderea unei noi magistrale de metrou, insa dat fiind ca suntem stat in stat si prizionieri ai birocratiei si ai hotilor nu se va intampla ceva.

    Legat de parte cu gigacaloria, este o solutie nepopulara care indirect va duce la decongestionarea orasului, foarte multi, fiind surprinsi de cat de ieftina e intretinerea in Bucuresti, desi cat subventioneaza primaria, poate de banii aia, putea sa rezolve pierderile.

    00
    • Agentul de vânzări de la firma care asfaltează are nr. de telefon şi de la apa nova şi de la primărie în agendă, şi ştie exact ce are de făcut :)

      Nu e doar vorba de incompetenţă, e foarte organizat tot, doar că nu în interesul tuturor.

      00
  18. De ce ar trebui sa acopere consumatorul pierderile din retea? E valabil pentru toata tara nu doar pentru bucuresti.
    Consumatorul plateste taxe de modernizare , nu e vina lui ca banii respectivi au fost folositi in alte scopuri. La fel cum nu e vina lui Ion ca vecinii lui nu platesc sau ca Vasile din alt sector nu isi plateste facturile. Primaria ,in cazul de fata, doar isi rascumpara incompetenta, tot cu banii contribuabililor dar asta e alta poveste.

    Cat despre gunoi. Acum cativa ani cand a inceput trend-ul cu sortarea gunoiului si au aparut pe strada tomberoanele speciale gunoierii adunau gunoiul in aceeasi masina.
    E ok ca avem legislatie pentru sortarea gunoiului din localuri fara sa avem masini speciale de colectare.

    00
  19. A propos de gropi de gunoi. La intrarea pe autostrada A2 dinspre Cernica, chiar langa autostrada, a crescut in ultima vreme o noua groapa de gunoi. Nu menajer, ci deseuri de constructii, moloz, sparturi de beton si caramizi din demolari, pamant samd. In aceeasi zona e si o aductiune de apa pentru oras. Au grija de groapa niste cetateni mai bronzati si corpolenti. Reclamat la garda de mediu situatia, se pare ca nu au nicio problema: proprietarii au autorizatie de amenajare teren, asa ca pot depozita cat moloz vor, acolo, adica agentia de protectia mediului Calarasi nici macar nu evalueaza impactul asupra mediului…

    00
  20. Am fost weekendul ăsta la București și mi-am reconfirmat o tipologie veche, abia aștept să ajung în București și imediat abia aștept să ies din București. A fost oarecum frumos în București, Therme, filme și mâncare pe alese în nșpe moluri, dar de data asta am simțit milă pentru ei, să stai în trafic cu orele ca să ajungi la servici ca apoi alte ore ca să ajungi acasă, mirosul insuportabil de la groapa de gunoi la ieșirea spre Chitila..
    Nu aș rezista.. balanța dintre avantaje și dezavantaje s-a înclinat puternic spre cele din urmă.

    00
    • da, și eu sunt la fel. mișto că sunt multe firme care livrează acasă, mișto că au mâncare chinezească bună, mișto că ai 12 malluri, dar orele alea pierdute pe drumuri nu le mai capeți înapoi.

    • Ca si cum toti bucurestenii ar sta in chitila.

      00
  21. RADET anunță pierderi pe rețea de 63,7%, creștere de 8% față de acum un an.

  22. E distractiv cum bariera aia din pipera desparte bucurestiul de voluntari. Si cum primarii nu se halesc intre ei, nu o sa avem niciodata o pasarela acolo. Au largit drumul la 2 benzi, ca sa ne ingramadim mai grupat, dar un cacat de pasarela nu sunt in stare sa faca asa cum e putin mai in spate la hotel alexander…

    00
  23. Sunt curios cati dintre comentatorii d-acilea recicleaza. Mana sus!

    00
  24. Vedeti sa nu cadeti jos din pat de la atata vise! Pai daca face parcari, parcari cu plata, semafoare, ratb care sa functioneze, radet sa functioneze etc De unde bani de concerte, cumetrii, panselute si tantari iarna firme peste firme care produc decat angajati pe salarii babane. Voi stiti cat e de munca la un proiect de infrastructura? Cate batai de cap sunt ? E mai usor de sifonat banii prin monumente si panselute (ultima duma -parcul marii uniri). Credeti ca e vreun interes infara de ciordeala? Credeti ca ii intereseaza ca nu aveti voi pe unde merge sau parca masina – lua niste masuri minimale de foarte mult timp dar electoratul ei merge gratis cu amaratul ala de ratb si priveste seara pe a3 marile realizari statuare din capitala. Asta va fi soarta bucurestilor pana in 2020. Bucurestenii au 2 sanse: Da Dumnezeu si Maica Precista si o cheama Codruta intr-o dimineata la o cafea cum a fost si Daddy luni sau varianta b unde ne va nenoroci pe toti o sa iasa predinta in 2019 pt ca pesedeul si numai pesedeul a luat banii bancilor si multinationalelor si a marit salariile si pensiile si ne-a scapat de soros

    00
  25. Ca si metroul, care tine de de ministerul transporturilor, fiind un serviciu public de care doar bucurestenii beneficiaza. Ok, constructia a fost facuta, l-au primit. dar acum si subventie la transport?
    Si toate chestiile astea in conditiile in care Bucurestiul e in top 5 capitale europene ca si venituri

    00
  26. Un exemplu de idiotenie si incompetenta este orasul meu care este la 3 km de o termocentrala . 90% din oras este debransat de la sistemul lor centralizat pentru ca erau pierderi mari. prin 2000 au modernizat punctele termice(cu bani multi), dar pentru ca nu au schimbat si tevile putrezite care duc spre blocuri au facut fix o pendula, pierderile de agent termic si costurile au fost la fel.
    Bucuresti, metropola. Nicu Sordan promitea ca in 6 ani rezolva producere+distributie gigacalorie la 170 de lei fara subventie :). proiectul era realizabil daca in aia 6 ani stramutai temporar 2 milioane de oameni.

    00
  27. Eu sincer nu ii inteleg pe aia care sunt mandri ca locuiesc in Bucuresti. In afara de mall-uri ce realizari a mai avut de la 90 incoace?

    00
  28. Apropo de subventii:pe la ora 10 fara douazeci dimineata,iau un autobuz 385,din obisnuinta ma uit imprejur si numar „platitorii” de bilete.Eram exact 26 de pasageri in autobuz,eu si cu un pustan de clasa a opta cred,iar restul de 24 de pasageri erau PENSIONARI!!!Transport rentabil financiar.
    Apropo de trafic:plec pe la 13:00 din Drumul Sarii cu masina pe motiv de bagaje mari,o iau spre Pasaj Basarab.Pe colt in intersectia de la statuia Leu,pe dreapta langa Palat,trei echipaje de politie(un MCV cu radar,un Logan si un Polo) stateau la VRAJEALA in timp ce intersectia cu sos.Cotroceni era full pana la Apaca.Ajung cu greu la Pasajul Victoriei care era full pana la intersectia cu Dr.Felix,din cauza ca in dreptul spitalului G.Alexandrescu pe partea dreapta s-au gasit unii sa schimbe tevi pana la intersectia cu Dorobanti,de parca ar fi inceputul lui aprilie.Din trei benzi abia a ramas una si jumatate!!!Bineinteles ca in intersectia Dorobanti/St. cel Mare pe dreapta pe colt era un Polo cu militienii care butonau telefoane si stateau la cald in timp ce noi ne miscam cu 3km la ora.Urmatoarea intersectie care avea echipaj specializat in butonat telefoane era la St. cel Mare cu Cal.Floreasca,abia la intersectia cu Vacarescu la IGP era un politist care dirija traficul.Am ajuns in sfarsit pe Vasile Lascar la 14:32.In seara asta pe la 17:30 mai am un drum pana in Aviatorilor,o sa-mi iau apa si niste biscuiti la mine,ca nu se stie.
    Apropo de madam Firea-Pandelie:vrea doamna premar(s-a hotarat pana la urma) sa largeste Prel.Ghencea…Vrea s-o faca pe 6 benzi,trei dus trei intors.Sunt curios cum carici o sa demoleze blocurile de pe marginea bordurii actuale si cum o sa faca cu Centura si calea ferata cu bariera de la Domnesti,cu un singur fir de mers pe sens,care sa preia cele trei sensuri „largite”.Probabil acolo in intersectie preamareasa va amenaja o catapulta cu care sa teleporteze direct in Domnesti otomobilili.

    00
    • o să fie 3 benzi pe sens, dar sensul va fi alternativ. n-are ce kkt să facă acolo, la câți tâmpiți au construit in buza șoselei.

  29. Deci, cum ar veni, la astea cu traficul mă mai pricep și eu. Că de-aia sunt șofer la RATB.
    Cum ar fi daca de exemplu primăriile de sector ar face impozitul la a doua mașină.. să zicem 5000 lei. La a treia.. 10.000 lei. La a patra 15.000 lei. Asta pentru persoane fizice. La mașinile înregistrare la același apartament.
    Cum ar fi dacă firmele ar fi obligate să-și țină flotele de mașini pe proprietățile lor, sau pe spații închiriate?. Adică să nu mai scape de cheltuieli dând mașinile acasă angajaților, ca pe un favor.
    Cum ar fi daca RATB ar fi decapusata de paraziții ce sug din regie, de pe vremea lui Ceaușescu? Și ei și urmașii urmașilor lor?
    Daca ar veni o echipă de management cu mentalitate normală în cap, nu cu ochii doar după furat, poate că lumea ar avea un serviciu de transport mai bun. Dar 85% din călători nu plătesc. Și e bine așa.. Niciun primar general nu o să pună piciorul în prag, pt că aia 85% votează..
    Așa pentru informarea publicului călător, șoferi și vatmani suntem vreo 4500. Deocamdată mai suntem atâția, firme de transport din Anglia au luat deja vreo 700. De angajat, angajează, dar nu prea stă lumea, că aici e cu munca. Plimbatori de hârtii sunt vreo 5000..
    Cât despre subvenții.. nu sunt de acord.
    Despre mitici, nu e frumos. Ar trebui să fim mai apropiați, noi românii. Ce dracu’, numai să ne bălăcărim știm.

    00
  30. roata e deja inventată, trebuie doar să ne uităm la alții care-s mult mai avansați decât noi în ceea ce privește civilizația … ăia au trecut deja prin chinurile facerii și au ajuns la concluzia că orașele/metropolele sunt ale oamenilor, nicidecum ale autoturismelor, care sunt absolut cel mai ineficient mijloc de transport.

    E de râsul curcilor și până și-un borac începător în ale aritmeticii ți-ar spune că un autobuz care transportă 30-50 oameni este ȘI TREBUIE SĂ FIE mai prioritar decât un autoturism care transportă 1-4 oameni (vasta majoritate transportă 1-2 oameni)!!!

    prioritatea trebuie schimbată: transportul în comun este la nivel zero, cel mai prioritar. stațiile direct în stradă, ajunge busul în stație niște semafoare intelijente trec pe roșu, halt toată circulația, toate autoturismele stau și așteaptă până incarcare-descărcare și trecere pe trotuare.

    busuri dese, max 10-minute așteptare pentru pieton.

    autoturismele să aștepte până la sfântu așteaptă. Prioritatea absolută o are cel care transportă mulți oameni. autoturismul este ultimul pe lista asta.

    problema asta este penibil de simplă de rezolvat.

    00
  31. Se stie, taranii ara pentru capitala! :)

    00
  32. Nu avem nicio sansa,imi amintesc ca acum 10-15 ani intr-o emisiune la TVR cred, era un tip care a zis un lucru destept si anume ca Bucurestiul va ajunge de nelocuit si ca singura solutie este daramarea orasului si reconstruirea lui.
    Ia uitati-va comparativ la suprafata si numarul de locuitori al Bucurestiului fata de alte capitale europene.O sa vedeti ceva interesant,orasele din Vest au suprafata dubla si in acelasi timp o treime din locuitorii pe care ii are Bucurestiul.Acest oras a fost prost gandit din comunism,totul in proximitate, au ajuns sa faca blocurile din ’80 langa cimitire si fabrici care in mod normal erau in afara orasului.Prima masura care ar trebui luata ar fi interzicerea contructiilor care depasesc regimul initial.In loc de doua case vechi rasar blocuri de 10 etaje,in loc de o fabrica pe 3 hectare apar 10 blocuri de 10 etaje.Eu ma sperii cand vad cat construiesc astia,pe orice palma de pamant fac blocuri,nu mai conteaza nimic,intre blocuri de 4 etaje fac de 10-12 etaje,parca erau si aici niste reguli cu regimul de inaltime.
    Bucurestiul nu are solutii si basta,poate sa vina orice primar cu mama intentiilor bune,e prea tarziu,suntem prea multi pe o suprafata mult prea mica.

    00
  33. Gabriela Firea (PSD) a câştigat Primăria Capitalei cu 246.553 voturi, fiind urmată de Nicuşor Dan (USB) cu 175.119 voturi, Cătălin Predoiu (PNL) cu 64.186 voturi şi Robert Turcescu (PMP) cu 37.098 voturi, potrivit rezultatelor finale prezentate vineri de Biroul Electoral Central.

    33% prezență la vot. firea a câștigat cu 15% voturi din totalul locuitorilor orașului. 15% au decis soarta orașului.

    • 1. daca faci profilul demografic al celor 15% ramai tampit (si transformi in „prostii au decis viitorul bucurestiului)
      2. daca le spui bucurestenilor (cu buletin) ca indiferenta lor a dus la asta, iti dau minus si te scuipa in freza. cum adica? ei? cei mai alesi dintre romani sa fie vinovati de ceva? neah!

      in realitate, bucurestiul e groapa de gunoi uman al romaniei, n-o sa gasesti atata tampenie pe m2 in nicio alta localitate din Romania.
      deci cumva e normal evolutia orasului in care din 90 incoa’ in afara de mall-uri in oras nu s-a intamplat nimic si nimeni n-are nicio problema cu asta.
      halaicu, basescu, videanu, oprescu, firea. „progresul” e logic.
      o putem pregati pe floricica dansatoarea sa preia capitala dupa ce gabriela va devein presedinta romaniei.

      00
  34. intervin si eu aici ca om venit in Bucuresti dintr-un oras mic.
    1. Bucurestiul este singurul oras mare cu adevarat din tara asta si are problemele unui oras mare, nu poti sa vii din Cluj, Brasov sau Timisoara si sa incepi sa compari situatii. Cu toate ca orasele sunt mari pentru Romania nici unul nu are fata de oras in comparatie cu capitala.
    Cluj 4 sosele, 2 bulevarde, o piata unde nu poti aduna nici macar 15000 de oameni, servicii la limita bunului simt, orice om de acolo e mandru ca e clujean si prin asta se intelege ca e mandru ca se misca cu viteza melcului turbat. Vorbesc din pozitia de angajator.
    Brasov? 1 bulevard, 10 magazine, 1 complex comercial sa mai intreb unde te duci in oras sa vezi ceva misto marti? sau miercuri?
    Timisoara lenti, mandri de nu mai pot, lipsiti de orice amintiri istorice, injura burestenii si tot ce reprezinta ei dar orasul lor are un parau in centru care a fost curatat in 15 ani, gropi, cladiri vechi si neingrjite, exceptand partea centrala care a intrat in renovare acum cativa ani, miercuri vrei sa faci ceva in oras? se inchide tot la 10
    Iasi inafara de partea cu manele din Tudor, din nou un oras mare cu un potential fantastic, mult mai frumos decat TM sau CJ, nu ai prea ai ce sa faci pana vineri
    sa mai continui
    2 peste tot in tara asta, atat in Bucuresti cat si in restul oraselor, proportiile de toparlani, prosti, imbacisti etc se pastreaza 1 om normal la fiecare 9 tampiti, trebuie doar sa ii cauti, oamenii normali nu sunt in bamboo, manele sau alte kkturi de prost gust, nu exista mitul ardealului muncitor si al sudului lenes sau estului lenes. Peste tot sunt oameni si oameni, daca se paote te arde, daca se poate freaca menta, daca se poate maine te-ar da afara din pozitia ta si s-ar pune pe el acolo fara ca sa detina minimele cunostinte necesare pentru a conduce afacerea
    3 traficul din Bucuresti este infernal in comparatie cu orice oras din tara, dar sa imi spuneti si mie orasul din tara asta unde mergi 10-12 km pana la munca prin oras?
    nu exista asa ceva
    restul micilor burguri de provincie au strazi mici, masini mai putine in comparatie cu numarul de masini pe cap de locuitor decat in capitala si daca ar avea doar cu 20 % mai multe masini se blocheaza orasul. Exemple urmariti Clujul in august, sau Timisoara, sau Sibiu e de ajuns ca sa ai masinile care vin in concediu din vestul Europei si se blocheaza tot
    sa imi aratati si mie pe ceas cate minute se sta in TM ca sa ies de pe o strada mica pe un bulevard mare, si care masini trece pana sa ii faca loc unul aluia din lateral si cate sunt in bucuresti care fac acelasi lucru
    4 Servicii: aici toate orasele din Romania cu sunt deficitare dar incercati sa folositi serviciile si optiunile cu care esti obisnuit in Bucuresti zilnic in alte orase sa vedeti cum va mai puteti mira intr-un fel nou in anul 2017 in RO.
    5 componenta oraselor: Da capitala este cel mai mare malaxor de oameni din Ro cu toate distractiile aferente, la fiecare om cu cap mai vin 5-6 care vor si ei sa traiasca. Fiecare savant din Bucuresti are nevoie de 3-4 oameni care sa il ajute cu, cumparaturi, cu dusul copiilor la scoala, sa fie dadaca marti cand parintii copilului merg la un teatru
    6 diversitate si optiuni : Bucuresti – tot ce vrei non stop, vrei sa mananci la 6 am, ai unde. vrei sa bei la 2 dimineata ai unde, vrei sa mergi la un concert miercuri ? ai intotdeauna 5-6 optiuni, vrei teatru ? nu ai timp intr-o stagiune sa mergi la toate piesele din oras. vrei sa fii servit la usa cu o masa de lux ? livram cand vrei tu si cand vrei tu
    vrei sa cumperi la 01.00 un buchet de trandafiri ? bineinteles ca se poate si daca vreti si livram vrei un mercedes clasa s a doua zi sa plimbi un client prin oras? se poate
    Provincia: luni – vineri in oras nu se intampla nimic sau mai nimic, seara se inchide orasul la 10 pm, vineri bem o bere la unul din cele 3 localuri acceptabile din oras pe care le frecventez, sambata ma duc la un club, daca iese si de o bataie cu gasca de la blocul vecin excelent
    7 banii: in bucuresti cu 3 mil locuitori, aproximativ ai 25 % din PIB pe o suprafata de neglijat comprativ la spatiul national, 90 % din popendulatie produce si 98% din suprafata 75 % din PIB.
    nu exista comparatie
    oportunitatile de afaceri si de joburi sunt nelimitate in comparatie cu orice alt oras din tara

    Da este adevarat ca in provincie traiul e mai simplu, aerul mai curat, viata mai molcoma si mai potrivit celor care se multumesc cu asta, ceilalti aleg sa treaca peste incoveniente si sa se bucure de oras cu bune si rele.
    Acolo ai xyz, in capitala ai de la a la z, cam asta e diferenta
    vorbiti si ponegriti cat vreti Bucurestiul dar in comparatie cu Viena, cu Munchen, cu Amsterdam nu cu niste orase mici care nu au nimic in comun cu traiul intr-un oras mare.

    00
  35. Locuitorii orașelor mari aruncă bugete exorbitante, minim 100 de euro pe familie pe lună, pe carburant. Cu două mașini, mulți ajung la 200-300, doar pentru dus copiii la școală și mersul la job și la shopping. Anual, asta înseamnă că pornim de pe la 4000 de euro și ajungem undeva înspre 15000. Înjumătățim pentru cine are GPL, dar tot ies cîteva salarii frumușele. Pe partea cealaltă, se pierd 2 ore în trafic, ceea ce înseamnă undeva la 20 de zile pe an pierdute într-o cutie de tablă. Un concediu.
    Firmele care transportă local chestii și susțin economia locală, pierd și ele sume uriașe în ambuteiaje. Puneți 5 euro pe zi pe mașină și ajungeți lejer la cca. 1700 de euro pe an, pe mașină.
    Asta se traduce în salarii mai mari care să acopere găurile, în prețuri mai mari la bunuri și servicii, într-un cost al vieții mai ridicat. Sigur, sînt cheltuieli pe care transportul în comun și cel alternativ nu le pot elimina complet, dar prin măsuri administrative luate cu cap, ele pot fi reduse. Pe de altă parte, va trebui, în timp, ca locuitorii să își schimbe stilul de viață. Să înceapă să țină mai mult la timpul lor liber. Să vrea un program mai redus de lucru. Ceva îmi spune că oamenii plătesc un cost imens doar ca să nu stea acasă. Și motivul ar fi că își detestă propriile locuințe. Se duc acasă doar pentru somn, igienă corporală, mîncare, un minim entertainment la tv și iar somn. Restul casei este umplutură.

    00
  36. NOU
    #122

    Taran – mamifer biped cu inteligenta discutabila si a tot cunoscator.
    Pe mine ca bucurestean ma doare fix la.usturoi ce rahat se intampla la Cluj de ex. Ma intereseaza ce se intampla in orasul meu si ma rezum la asta. Nu ma apuc sa ma.lamentez pe net ca la.Cluj ceapa e.1 leu si la bucuresti e 3. Vreau si eu sa plateasca tata leana din satul prabusirea mantuirii 8 lei pe kilu’ de rosii…ce basketii mei, egalitate domne’7
    In schimb mamiferele superioare chipurile, nu pot dormi linistite ” ca capra” vecinului da mai mult sau mai putin lapte.
    Ma scarbesc vazand mentalitatea romanilor care se mai simt si surprinsi cand gubernantii isi bat joc de acest neam.
    Pai ma ……ca sa nu va jignesc….in loc sa analizati de ce pastele masii ajungem sa avem costuri egale cu occidentul, la salarii preistorice, conditii jenante, investii triple ca si valoare comparativ cu acelasi occident si asta ca sa fiu finut, cand tot aparatul statului colcaie de corputie, cand la tot pasul cele mai bune contracte sunt cu statul…voi va isterizati ca platiti mai mult decat bucurestenii si ca vreti sa platim si noi la fel.
    Dupa toate astea aveti pretentii sa nu va intitulam tarani? Arata-mi tu un bucurestean care a dersnjat un al seaman si pe care l-a futut grija ca ai tu in plm 2 capre in grajd si ca ai declarat 1.
    Muriti in plm cu streangul de gat…va meritati soarta.
    Voi ati omorat tara asta cu inteligenta absenta

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.