Bucureștenilor, voi semafoare sincronizate?!

Sâmbătă dimineața, pe la 7am, mă intersectez cu un Forester XT cu număr de PH pe bulevardul Kiseleff.  Frânez un pic cât să mă ajungă, era Turambar (îl știți, am scris de el aici). Se pune roșu, lăsăm geamurile jos, salut salut, mă dau jos să ne strângem mâinile, că ne știm de 17 ani și nu ne-am văzut niciodată. În 3 secunde se pune verde, în spatele meu un A5 cu număr de DB, instant îmi fute un claxon. Eram vreo 10 mașini pe strada asta cu 4-5 benzi. Plm, sar repede în mașină, Turambar zice să oprim în parcarea din Victoriei, A5-ul mă ocolește, accelerează cu scrâșnet de roți și…îl prindem din urmă la semaforul următor. Că plm, în București nu s-a auzit de semafoare sincronizate.

Serios. Am tot circulat prin Capitală în ultimele 2-3 săptămâni și nu am prins două semafoare unul după altul pe verde.

O altă chestie complet cretină e intersecția Drumul Sării cu Antiaeriană (mai sunt 3 străzi acolo, dar nu-mi pasă destul să aflu cum se numesc). Singura soluție găsită de experți a fost să dea drumul pe rând șoferilor de pe fiecare stradă. Deci fiecare așteaptă la semafor după ăia de pe celelalte patru străzi apoi are câteva zeci de scunde să treacă. Nici o soluție, nici o idee. Să aștepte, dă-i naibii!

Și normal că Firea vrea să candideze. Că, deși publicul ei o să o voteze febril, restul bucureștenilor vor ieși să voteze ca să nu mai iasă ea. Plus că e împinsă de la spate de mafia care o susține și care știe că nu mai prinde un mandat.

Un editorial de la Istodor.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Bo$$, noi aici suntem asa… mai sociabili. Toti ne cunoastem mamele, rudele vii si moarte. Doar nu vrei sa distrugem asemenea cultura si aceste legaturi prin fluidizarea traficului, transport in comun decent, noi linii de tramvai si metrou, parcari sau alte asemenea prostii. Auzi la el, semafoare sincronizate. AHAHAHHHAHAHHAHA!!!! Daca aveai semafoare sincronizate te mai intalneai cu amicu’?

    00
    • Ne cunoastem mamele in sensul Biblic ai putea spune.

      00
    • Ii place in Bucuresti lu Vali, mai mereu e prin capitala. Nu-i mai place in Brasov, sunt ursi multi, ii arunca lumea gunoaie in curte, s-a cam stricat viata pe acolo… curand isi ia apartament in Bucuresti, sa nu mai faca naveta de 3 ori pe luna.

      00
  2. You mean to say I’m not the only PH you know? Huo ba! :D

    00
    • 9 dislike-uri? Ba, trebuie sa luati pozitia de drepti cand trec eu! :D :D :D

      00
    • @zoso – Da, ii pomenesc zilnic, cu tag. A mai ramas seful de la Servicii Publice, dintre PSD-isti. Restul m-au blocat.

      Ideea este ca mai multe localitati din judet s-au organizat in asociatia plii, condusa de Presedintele C.J. (PSD) si au semnat contract cu Rosal. Gurile rele spun ca Rosal a castigat nu stiu ce contracte noi, si ca sa nu arunce banii pe utilaje noi, a mai luat din cele care deserveau diverse orase din portofoliu.

      Si cum contractele de asemenea anvergura nu se semneaza fara spagi de milioane, PSD trage de timp ca sa nu se ajunga la reziliere, si in acelasi timp sapandu-l pe primarul PNL, acum in an electoral. Poate au inchis ochii si unii si altii la nemerniciile celorlalti (orasul a subevaluat cantitatile de gunoi, iar Rosal s-a facut ca uita de unele obligatii din contract). Cum a scos coltii primarul, cum a iesit si Rosal la inaintare cu subevaluarea.

      Apropo, exista vreun oras din Romania unde se mai spala strazile si/sau trotuarele?

      00
    • pe aici trece in unele nopți o mașină din aia cu perii, care adună gunoiul de pe marginea străzii.

    • Sunt ani de cand n-am mai vazut asa ceva pe unele din strazile principale ale orasului.

      Ai vazut stirea despre cum se spala trotuarele in Sibiu?

      00
  3. nu mai sta nimeni la rosu, se trece fluierand

    00
  4. Pai din cate stiu Centrul de Control si Monitorizare trafic e cu paianjeni si tras pe dreapta. Bineinteles ca da, fiind o solutie implementata de UTI. Similar cu ce se intampla cu cardul de sanatate, un tun dat la momentul potrivit si dupa aia oha, dezvoltare, mentenanta, improvement etc. Ai mari sanse chiar si dimineata la 7 sa nimeresti rosu la fiecare semafor intalnit. Te umpli ne nervi, sunt pe unele artere semafoare puse la misto, sa iasa banu’ pe fiecare montaj, cu cat mai multe cu atat mai bine. Inainte pe la orele 24 intrau aproape toate semafoarele pe intermitent pana pe la 6-7 dimineata, acum ai sanse ca sa poti iesi din Bucuresti sa stai la multe semafoare pe rosu si cu trafic zero.

    00
    • fiind o solutie implementata de UTI

      nu putem să zicem de rău de colegii noștri bloggeri, nu ne arestăm intre noi, cum zicea adrian năstase. :)

  5. Soluția rezonabilă este sa dai liber la a k 47 sa vezi ce bine se va circula in 30 de zile. Și se rezolva și cu primărița.
    Off topic: am auzit un zvon că piesa lui Dani Mocanu cu discriminarea este de fapt despre dancila (sau firea sau Carmen dan…).

    00
  6. Am stat in militari (la Pacii pentru cine stie) 5 ani. am prins momente cand era liber bulevardul ala. am mers cu toate vitezele legale posibile: 30,40, 60. nici o sansa sa prind 2 semafoare verde unu dupa altul.

    cand dadeam mai tare, prindeam 2. zici ca sunt facute la misto

    00
    • stau eu acum , si serios ca de la pacii la poli cam sunt sincronizate

      00
    • La ce viteza sunt sincronizate?

      00
    • @IonutO

      Pe la 90-100 așa. :D

      Pe un ton mai serios, problema asta nu e specifică Bucureștiului, însă acolo o resimți cel mai puternic.

      00
    • De la intrare in Bucuresti dinspre Pitesti, daca e liber, mergi cu aproximativ 65 si prinzi pe verde toate semafoarele pana la Apusului(acolo eu fac stanga si in majoritatea cazurilor prind rosu)

      00
    • @Stefan

      Aaah eu chiar am crezut ca ai gasit formula magica. Eu am stat un an in Chiajna si evitam mereu Iuliu Maniu tocmai din cauza semafoarelor. De cate ori o luam de nevoie pe Maniu prindeam 2 semafoare.

      00
  7. Publicul sarmulitei nu misca masina din parcare ca pierd locu’, nu stiu ei de-astea.
    Sursa: Experienta prea personala.

    00
  8. Foarte bine ca l-ai vazut si ca te-ai dus la el, dar trebuia sa-i tragi o flegma intre ochi si sa te intorci la masina.. asta ar vinde-o si pe ma-sa pentru suma potrivita.

    00
  9. Piata Victoriei -> Ateneu, seara tarziu, drum liber. Incerc cu 50. Nu. 60? Nu. 70? Nu 80? Da. Incerc cu 40, ca poate. Nu. Asta inainte de pista de biciclete. Acum nu mai stiu.

    00
  10. Noi dormim sâmbăta la ora 7.

    00
  11. Semafoarele sunt sincronizate! Pe rosu.

    00
  12. NOU
    #31

    Istodor, ciuma tastelor.

    00
  13. NOU
    #32

    Turambar este acel Mirel care se batea prin studiouri TV? Si ala cu „tefeleii” si „pufosii”? Si care vede securitatea peste tot? Imi scapa mie ceva?

    00
    • ăla care a trebuit să le explice la pudici ce e aia matrafoxat. :D

    • dap. Tipul care a sarit la bataie la Gotiu in emisiune, ca vroia sa isi ridice standingul in clubul de interlopi unde intrase, si in loc sa castige si-a luat-o. Ce sa-i faci, varsta nu il avantajeaza.

      Inteleg ca regreta ca n-a intrat in randul minerilor ca sa bata „pufosi” in 1990, dar ocaziile pierdute nu se mai intoarce, ba baiatule.

      00
  14. Si care e problema cu semafoarele, nu au senzor de trafic sau ce?

    00
  15. Vali 2010-2018: „ce mor de aia care blocheaza strada/intersectia ca acolo au ei treaba in loc sa mearga 50 de metri mai incolo”
    Vali 2019: „m-am dat jos in intersectie ca sa ma salut cu cineva…. dar e ok, eram vreo 10 masini pe strada cu 4-5 benzi.”

    Cateodata nu practici ce predici. Nu, nu sunt carnat, te apreciez si te citesc de mult. Dar daca tot ii trosnesti pe altii (si bine faci) macar nu fa ca ei.

    00
    • 12 comentarii și ești deja prost, pentru că nu știi să citești. trist.

    • Huo ma, nu te ambala. :) Ma asteptam la reactia asta de paraleu, asa faci cand te simti pus la perete. Ramanem prieteni, chillax.

      00
    • te așteptai la reacția asta de paraleu, de aia ai zis să fii căcănar. hai, caută-mă pe alte bloguri.

    • All beef aside, avand in vedere clipurile din trafic comentate audio in care te legi de orice detaliu sau conventie care de multe ori nu e incalcare a regulilor de circulatie, nu ar trebui sa ne atentionezi cand iti spunem ca mananci. Asta dupa ce te dai jos din masina in intersectie ca sa dai mana cu o cunostinta. Ca era rosu, ca erau opt benzi, ca nu-s sincronizate, chiar nu conteaza. Doar scuze si ocolisuri. Recunoaste ca oricare dintre noi ca ne pisam pe ele reguli cand cand e vorba de noi in anumite situatii si gata.

      00
  16. „Sincronizarea” se face de obicei la o anumita viteza, sa zicem una legala.. 50. Daca dai blanao un 70 km ca e orasul gol vei prinde unda „rosie” in draci.

    00
    • Uite ca am aflat si cine a facut sincronizarea

      00
    • In Germania asa e, toate semafoarele sunt sincronizate la 50, mergi mai tare sau mai incet prinzi rosu. Toata lumea acolo merge cu 50 pe linie (cel putin prin Dortmound si imprejurimi).

      Asa ar fi frumos si in Bucuresti.

      00
  17. Incep sa cred rachetii PDSR au pus ceva in apa de la casa presei, in loc sa ii bata pe astia de la AC. Nu se poata ca toata redactia vechiului AC sa ajunga asa retarda asa de repede.

    Istudor mai putin ca altii, da plm. Urmatorul articol o sa fie despre cum a stat el pe banca in cismigiu si a tipat la copiii nesimtiti din ziua de azi, despre porumbeii care se caca pe banci?

    Nu lasam omul sa mearga pe trotuar, el atat isi doreste.

    00
  18. „deși publicul ei o să o voteze febril, restul bucureștenilor vor ieși să voteze ca să nu mai iasă ea”

    Pamflet ?????

    00
  19. Semafoare sincronizate la noi? Poate in 10-20 de ani. Singurele care au functionat o vreme au fost cele pe ruta Unirii-Universitate-Romana. Dar de, asa e cand faci un centru pentru monitorizare trafic de 20 de milioane de euro pe bani europeni, iar pe urma il lasi in paragina, desi e dotat cu tot ce trebuie. Doar la noi in tara…..

    00
  20. Au modificat timpii si sincronizarea la intersectia 13 Septembrie cu Antiaeriana si Drumul Sarii cam de 2 saptamani si se circula mai fluent. Stau acolo, stiu ce zic. Inainte porneau simultan cei care veneau din Ghencea si cei de pe 13 Septembrie, cine facea stanga bloca intersectia, si nu era doar unul. Dimineata e verde „mai lung” pentru cei care circula spre centru, de la 15.00 pentru cei care merg la periferie. Un pas mic inainte, zic eu.

    00
    • De aia am prins intr-o sambata dimineata de 4-5 ori semaforul acolo venind dinspre centru? Am facut 6 minute de pe Calea Victoriei pana acolo si am pierdut vreo 10 la semaforul ala :))))

      00
  21. Momentan semafoarele sunt pentru toate directiile dar sa vezi cand o sa descopere ca se pot pune semafoare separat pentru stanga. Dupa asta o sa invete sa traseze linii drepte in intersectii, ca sa nu ajungi de pe banda 1 pe 3 cand mergi drept dintr-o parte in cealalta a intersectiei. In final vor putea sa dea drumul si la sincronizarea semafoarelor (ca sistemul exista deja si s-au dat bani grei pe el).

    Dar toate astea la urmatoarea campanie electorala.

    00
    • unul dintre cele mai mișto comentarii de pe blog, după ce m-am mutat la brașov, lăsat de un brașovean: „io nu înțeleg cum la bucurești se dă verde pentru înainte și stângă de pe ambele sensuri”. mi-a luat ceva să mă prind.

  22. Mhm.
    Și mereu primesc minusuri la comentarii, când zic de București.
    Disonanță cognitivă

    00
  23. le prind eu dimineata in jur de 6 pe alea de la marriott pana in ghencea. la 80-90 asa, daca sunt primul la semafor.

    00
  24. Sincronizate? Nu, multumesc, nu este in Firea locului asa ceva, da’ o sarma frumoasa parca ar merge… Sarma, ma! :D

    00
  25. Stii cum e sa mergi noaptea prin Bucuresti, sa zicem pe la 2-3, cand nu e mai nimeni pe drum? Si sa mergi din Militari pana la iesirea spre Constanta, faci lejer 45 de minute. Pentru ca la noi nu s-a auzit de NightMode, unde sa tina verdele 10-15 secunde, suficient cat sa treaca fix cele 2 masini care stau in momentul ala la semafor. Nu! La noi se sta 1 minut, sa treaca alea 2 masini, si apoi NIMENI. Adauga la asta si ‘sincronizarea’ semafoarelor, si garantat prinzi toate, dar absolut toate semafoarele pe rosu, din Militari pana spre iesirea ailalta.

    00
    • am mers eu din cismigiu in tineretului, la gara si la muncii… am sarit de ora dar nu din cauza semafoarelor. bine, din cauza semafoarelor, dar mai degraba din cauza miriadului de masini, ag, ab, gr, tr, bt, ph, if, il, cl, bv, db, bz, br, ct, ot, gj, cv, hg, cj, etc. cred ca singura masina cu numar b din noaptea aia in afara de taximetristi (care au numar de b, majoritatea nefiind ei insisi b) eram eu. si intre taximetristi si toti molodvenii aia nu era absolut nici o diferenta. toti mergeau ca la ma-sa pe camp, care treceau pe rosu, care statuea la verde, intorceau prin boscheti, sareau de pe trotuare. am inceput sa inteleg ce vor sa spuna colegii cand zic ca bucurestiul e plin de gunoaie.

      00
  26. Ținând cont de cum e traficul în majoritatea timpului, ar trebui sincronizate la viteza de 4 kilometri pe oră.

    00
  27. Recent au schimbat la intersectia Dr. Sarii cu Antiaeriana, Ghencea, si 13 Septembrie. Si da, au distrus totul, inainte, daca mergeai drept pe strazile alea, macar mergeai, acum e coada non stop. Nu stiu cine s-a gandit la acea „optimizare”

    00
  28. Sunt aproximativ sincronizate sa le prinzi daca deja vii lansat cu 60km/h si nu mai franezi; daca pleci de la semafor cat de blana ai pleca si sa fii si primul, cand mai ai ~50 metri pana in semaforul urmator se face galben.

    00
  29. De dimineață doar ce-am parcurs 10 kilometri între Solingen și Wuppertal, ca să-mi spăl rufele (germanii au case impecabile dar uneori cu lipsuri elementare: uneori mașini de spălat, dar cel mai des aer condiționat și, bineînțeles, plase anti-insecte la ferești) și dintre cele 6-7 semafoare de pe traseu doar unul a fost roșu, vreo 5 secunde. Încă mă uimesc de infrastructura lor, deși sunt și unele străzi mai peticite decât porțiunea Deva – Lugoj nu vezi gropi.
    Ieri, dacă au fost 40,5 grade Celsius le-a crăpat și lor betonul, de-l filmau reporterii de la nivelul solului ca să pară zonă de încrețire a scoarței tectonice. Astăzi, la aceeași televiziune, văd imagini cum drumarii deja repară porțiunea afectată.
    Pare ireal și derutant. Noroc că în august mă întorc în țară, printre ai mei, altfel mi se accentuează senzația că nu-mi mai aparțin.

    00
  30. nu sunt de acord cu afirmația unuia de acum câteva zile că „fluidizarea traficului va aduce și mai multe mașini”. Serios? nu te cred. Deci de aia pesediștii nu fluidizează traficul iar mașini tot vin?

    E o teorie din Vest care nu funcționează în buc.
    românu s-a născut în mașină. Se aduc mai multe mașini ca oricând, fără ca nimeni să fi fluidizat absolut nimic. Și tu zici că hai să nu mai fluidizăm nimic că sigur va fi mai bine, asta fără să ai alternative decent de luat la pas sau cu transportul în comun

    Pe calea victoriei am numărat 4 semafoare absolut inutile, nesincronizate și care contribuie la traficul infernal. A renunțat cineva să mai meargă pe Calea Victoriei?

    Pe strada Buzești-Berzei nu prea circulă mașini dar și când circulă se fac ambuteiaje cu străzile perpendiculare mulțumită celor blocați în intersecție stând la coadă la semaforul aflat la 50 de metri care funcționează pe logica acum-plec-pe-verde-și-la-semaforul-din-față-se-face-roșu.

    00
  31. Ți-ar plăcea niște giratorii și în București, nu-i așa?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube