BRAT realizează că sunt inutili. Şi plâng!

Hotnews publică nişte citate de la ultima şedinţă a BRAT (Biroului de Audit al Tirajelor), unde cică a ieşit cu scandal, că presa scrisă raportează ce vrea ea şi apoi se plânge că alţii raportează mai mult. Nu rataţi partea cu peoplemeterele stricate sau cu redefinirea punctului de audienţă.

Ce ne interesează pe noi sunt citatele despre cum văd mortăciunile din print onlineul:

"Multi bani pe Internet se duc la site-urile din zona gri. Site-uri cu 1-3 angajati, care fac trafic stiu ele cum (…), care isi permit sa dea jumatate din banii de publicitate rebate. Un publisher mare, cu zeci de angajati, nu isi permite sa dea un astfel de rebate. Iar la (unele) agentii sunt preferati, drept urmare, primii"

"Marii publisheri, creatorii de continut sunt defavorizati de starea de coruptie din interiorul industriei de publicitate. Ma refer in primul rand la serviciile de marketing ale clientilor. S-a ajuns, in Romania, ca aproape niciun pitch din 2011 sa nu fie castigat fara spaga de la agentie catre client. (…) Oamenii din companii iau spaga cand se atribuie bugetele, agentia plateste banii (catre furnizori – n.red.)) si trebuie sa si-i scoata, se intoarce impotriva furnizorilor, pe care ii calca pe gat sa scoata preturi cat mai mici posibile. Trebuie sa-i ramana o margine dintre banii pe care ii ia si ii plateste, in conditiile unui comision minim. Toata lumea accepta mecanismul"

Şi unde era problema:

"Sunt site-uri si bloguri care nu marcheaza publicitatea. Asta e visul oricarui publicitar. (…) Ajung sa vanda foarte scump acest serviciu."

Dar, nu uitaţi de

"Nu vrem sa murim (ziarele – n.red.). Dar daca murim, vom muri cu foarte mare galagie"

Staţi cu ochii pe tribunale, vom vedea procese împotriva Hotnews, Ziare.com, Rol.ro şi restul lipitorilor care trăiesc de pe urma ziarelor. Brb, l-am văzut pe geam pe PigBrother zburând.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

15 comentarii

  1. Lol. Problema e ca au murit deja si nu s-a facut deloc galagie. Toata lumea se plange de tirajul RL, ca de ăia e vorba, dar nimeni nu spune nimic. Ca, daca ar da-o pe faţă ar descoperi că nu e singurul ziar care face asta. Şi EvZ vinde cam 1000 de bucaţi în total.

  2. Ceva e putred in Danemarca: ziarele ciordesc din online iar site-urile ciordesc de la ziare. Frate, in presa asta mai scrie careva? Sau toata lumea ciordeste de la toata lumea?! :)) Btw, la firma de monitorizare de presa la care lucrez, lista de publicatii a scazut cu aproape 40% in ultimii 2 ani.

    00
    • @Cata: ziarele ciordesc din online informaţii pe care nu le pot afla de pe scaunele lor calde. şi nu se prind că asta adaugă la situaţia lor precară.

      ps: la care firmă prestezi?

  3. Cel mai mult mi-a plăcut “Marii publisheri, creatorii de continut […]”. Parcă mi-e şi milă de ei. :-)

    00
  4. LOL! PigBrother e Santa?

    00
  5. @Zoso: QMM, o firma micuta

    00
  6. Aha, deci site-urile mici sunt alea care duc de rapa printul si online-ul din Romania :))
    Site-urile mici, fara putere de negociere, mereu ultimele la banii clientilor, agentiilor si regiilor.
    Site-urile mici, cam singurele care fac continut original, care nu traduc (prost) articole din presa de afara, care sunt sustinute de 1-3 nebuni pasionati capabili sa creeze zilnic la fel de mult continut (si cel putin la acelasi nivel) ca o redactie de 10-15 oameni.
    Site-urile mici, alea care din 1500 de lei dati de client raman, dupa ce-si iau agentia si regia partea, cu 500 (da, asta e raportul real de bani!!). Asta in conditiile in care agentia primeste deja mediaplanul de la client, face niste bannere sau proiecte speciale retardate iar media buyingul facut de multe dintre ele si l-ar putea face si clientul oricand.
    Site-urile mici, care fac proiecte imediat si isi iau banii la 3 luni dupa termenul de plata.
    Bine ca au gasit vinovatii.

    Un singur lucru e corect spus, dar si ala pe jumatate: unii marketingi de la clienti iau spaga. Adaugati aici si unii oameni de la agentii si aveti o imagine mai aproape de adevar.

    Din fericire exista si clienti, si agentii care fac treaba profi. Acestia vor ramane pe piata. Site-urile alea mici nu au insa nicio sansa daca se continua asa.

    00
    • @zvoner: tu ce site ai, băi ăsta, de îţi permiţi să vorbeşti? aici se discută de sume mari, nu de siteuri cu 100 unici pe zi!

  7. un fel de Q2M?

    00
  8. :)) Asta imi aduce aminte de o ilustra exponenta a markenătângelor de corporatie care ma intreba, prin 2008, cati unici am pe site-ul de masini.

    “100.000” (mergea bine pe vremea aia).
    “100.000 pe zi?!”
    “Nu, pe luna”
    “Aaa, noi nu bagam publicitate decat de la 100.000 pe zi… Plus ca nu e bine sa bagam publicitate (brandul nostru auto) pe un site de auto, sa nu zica lumea ca am cumparat articolele”.

    Normal, nu era niciun site care sa faca 100.000 de unici pe zi pe vremea aia. Iar pe cartea ei de vizita scria ca e specialista in online.

    Tipa abia ce a zburat acum ceva vreme de la un importator premium (deci a rezistat in piata). Sunt curios unde isi continua ineptiile azi…

    Da’ stai sa vezi ce misto e cu site-ul de turism. Sa faci content pe turism si sa incerci sa-l vinzi in Romania… Mai bine te sodomizezi singur.

    Cam despre asta e vorba in productia de continut online anno domini 2011.

    00
    • @zvoner: hai bre, vinzi gogoşari grădinarului. crezi că eu nu ştiu din astea? ce plm, incompetenţa acoperită e cel mai bun business din românia. mă face să vrea să imi iau şi eu un job din ăsta.

  9. “Dar daca murim, vom muri cu foarte mare galagie”

    De ce nimeni nu vrea să moară decent? Care naiba e avantajul în a muri gălăgios, spectaculos, senzaţional? Tot moarte/faliment/sfârşit de drum se numeşte şi dacă-ţi dai seama că e inevitabil(ă), măcar comportă-te demn.

    00
  10. Incompetenta departamentului de marketing (daca au asa ceva), asta
    ii defavorizeaza pe marii publisheri.

    Cel mai relevant: Site-uri cu 1-3 angajati, care fac trafic stiu ele cum .

    Asta inseamna doar ca oamenii aia sunt mult mai competenti si ca ar trebui publicatiile alea falimentare cu multi angajati macar sa incerce sa-i contacteze.

    Si BRAT ar putea fi util, dar altfel :)

    00
  11. Daca ai cap ( ca firma de monitorizare ) stii s monitorizezi orice , dupa cum se cere asa se si canta , acum se cere online , trebuie s faci si asta. Chiar daca presa scrisa moare , tv.ul , radio.ul si online.ul nu vor muri niciodata , trebuie s stii s te adaptezi cerintelor . P.S zoso nu ma intreba la ce firma de monitorizare lucrez ca stii deja :)))

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.