Boieria se plateste

Vineri am fost sa duc pe cineva la gara. La 6. Am facut o ora si jumatate dus-intors, pe un drum pe care sambata l-as fi facut in 20 minute. In trafic, una din zece masini avea mai mult de un ocupant. Una din zece.

Finalitatea: romanii dau mai multi bani pe benzina decat pe mancare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. putini sunt cei care merg cu mijloacele de transport in comun si sunt imbracati la costum

    00
  2. Astazi am facut din Drumul Taberei pana in centru o ora si jumatate (cu troleibuzul 69). Era plina strada de pipite cu masini si tot felul de insi care nu se suporta. Sper ca odata si odata sa intre in vigoare buvigneta.

    00
  3. Aseara se intindea coloana de la Unirii pana la metrou la Izvor, , cu tot cu verde se statea in intersectie ca dracu..

    00
  4. – partea buna este ca in celelalte orase din tara (deci cu exceptia Bucurestiului), inca se poate trai decent din acest punct de vedere. Adica nu-ti trebuie 30-60 min ca sa ajungi la gara.

    – partea proasta este ca asta se intampla numai din cauza ca celelalte orase (in afara Bucurestiului) sunt muritoare de foame (nu au bani de benzina), nu di cauza ca sunt mai intelegatoare (nu renunta de buna voia la masina, ci viseaza la vremurile cand isi vor permite sa mearga cu masina pana la toaleta).

    :-(

    Din pacate trendul asta nu se poate evita, asa se intampla in tot restul lumii (cu foarte putine exceptii, nesemnificative).

    00
  5. Rezolvarea e extrem de simpla – bicicleta .
    Dar..e greu..nu? vine iarna,e frig,trebuie sa pedalezi, nu poti asculta radio guerilla..

    00
  6. Finalitate = scop. Nu cred ca asta ai vrut sa spui.

    00
  7. Si tu cate persoane aveai in masina ? :))

    00
  8. dr taberei: am iesit cu masina pe 1 mai la drumetul, facut dreapta la tricodava, facut dreapta la moghioros pe dr taberei, mers pana la dr taberei 35.

    Total: 30 de minute. (treaba de 5 min sau 3 daca prind verde la moghioros)

    pe drumul taberei cred ca si anume coada de la semafor favorit era innodata cu aia de la moghioros.

    Oameni buni care va bagati in treburi de-astea zilnic !!! ce e in capul vostru ? Tare mi-ar place sa inteleg….

    00
  9. eu vad tot mai multi inconstumati si incravatati in metrou si in autobuzul 300. deci there is hope…

    00
  10. si asta in conditiile in care in lume pretul petrolului scade si petrom creste pretul benzinei cu 6bani/litru

    00
  11. Azi am facut din Dr. Taberei pana la servici….. ca de obicei. A da, cu tramvaiul 41 :P

    00
  12. Transport in comun, nu figuri!

    00
  13. Mentalitatea romanului inca persista. Am masina => Sunt smecher. Nu conteaza ca in smecheria mea pierd mai mult timp si mai multi bani decat un „muritor de foame” care merge cu metroul.

    00
  14. cate locuri are masina? 5? oau! si atunci DE CE AI VOIE SA CIRCULI SINGUR IN MASINA DE 5 LOCURI?

    pe cand legea aia cu minim 3 pasageri ? sa zicem asa: magheru, victoriei, maniu pentru inceput ( ca tot e metrou pe acolo)

    Deci: pe tronsoanele respective nu ai voie sa circuli cu masina personala, decat daca ai minim 3 ocupanti!

    nu ar fi misto?

    00
  15. NOU
    #15

    „Bucureştenii îşi permit mai puţin de un plin de benzină pe lună” != „romanii dau mai multi bani pe benzina”.
    Esti frustrat? Mergi la tzara:
    „Dati-mi, dati-mi strada-ngusta
    Unde gusta
    Omul viata mai din plin,
    Cu trasuri, femei cochete….”

    00
  16. Ca se dau multi bani pe benzina, mai multi decat pe mancare, e un lucru firesc intr-o tara normala. Masina e un lux pe care fiecare e liber sa si-l asume sau nu. Problema e ca la noi se dau mult prea multi bani pe mancare :). Asta din cauza ca e foarte scumpa, comparativ cu salariile, nu fiindca am fi noi cine stie de gurmanzi puhavi.

    00
  17. @D.O. Nu din cauza ca sunt muritori de foame, ci din cauza ca orasele sunt toate mai mici chiar decat jumatate din Bucuresti (alea mari), iar de restul nici nu mai zic.

    00
  18. Vali, hai ca stii ce inseamna transport in comun decent (Germania, Austria) si cotetele pe 4 roti care trec la noi de autobuze si tramvaie. OK, din ele se mai schimba.La noi in TM s-au investit bani in disperare sa se innoiasca parcul auto. Mai gasesti cate o troaca din cretacic, dar sunt multe vehicule RATT care arata misto si sunt chiar noi.

    Dar ajungem la punctul cel mai nasol al problemei: oamenii care circula cu ele. Dupa cum spunea un ante-comentator, ai mereu sansa de a avea un imputit in autobuz cu tine. Vreun tigan venit la cersit sau chiar la furat. Vreun amarat care cara deseuri de reciclat in baloti (pe linia mea de autobuz asta se intampla des). Indivizi nespalati si puturosi, care te „aghesmuiesc” de dimineata, de 10 dusuri nu te mai spala. Si normal, nu platesc bilet, ca doar nu sunt tampiti.

    Pentru cei care au o problema cu masina, hai mai terminati cu apasarile. Daca ai masina decente, de ce sa stai la cheremul altora? De ce sa astept 10 minute in statie, pe frig si ploaie, de ce sa te inghesui cu nespalatii amintiti anterior, de ce sa stai stresat ca iti dispare laptopul sau portofelul sau ca ajungi la client putind ca o hazna? Hai ca sunt eu mai tampita si mai snoaba si nu inteleg cat de cool este sa mergi IN ROMANIA cu transportul in comun.

    Cand vom ajunge la nivelul altor tari in domeniu si cand sansele de a te „palma” un ciordales vor scadea, mai discutam. Pana atunci prefer sa fac ora aia in trafic in masina mea. Stiu care sunt „spike-urile” de trafic in oras si imi gestionez timpul de asa maniera incat sa ajung la timp. Si imi fac cald sau frig, dupa caz, ascult niste muzica buna si sunt in siguranta.

    Cu bicicleta am lasat-o mai moale de niste ani. Am un umar dislocat dupa ce in trafic un „masinist” s-a facut ca nu ma vede si m-a varsat pe celalalt sens. Am umblat pana acum cu transportul in comun cam toata copilaria si perioada de liceu (la cat eram de parlita, nu aveau suedejii ce sa fure oricum), cu bicicleta vreo 5 ani, cu taxi-ul dupa ce am inceput sa car dupa mine obiecte mai valoroase (de fapt cel mai valoros este laptopul pe care este munca mea de 7 ani). Ma gandesc ca, daca m-am „efortat” sa imi iau masina, mai ales dupa ce am incercat toate variantele anterior mentionate, oi fi stiind eu ceva. Sau poate sunt chiar snoaba si puteti sa fiti fericiti, cei care nu va permiteti nici un taxi spre casa :D

  19. Si daca merg cu atuobuzul fac mai putin pana la munca ?
    Autobuzul zboara sau are banda doar a lui ca sa se merite sa suport toti taranii , jegosii si nespalatii ce se gasesc in autobuze ?
    E de ajuns un jegos ca sa imputa un autobuz ticsit si neaerisit .

    A fii ok introdus un sistem in firmele mari cu multi angajati de carr pooling cum e in america , insa suntem departe , nu de alta da aia au banda separata pentru asta , noi nu avem nici pentru mersul normal

    Cu bicileta sa iesi in bucuresti , pe unde , sa faci slalom printe masini si zecile de mii de caini care sar la tine de nu stii unde ?

    Prefer sa plec mai devreme la munca , sa dau drumu la radio , sa beau cafeluta si sa stau in masina mea la caldura sau racoare depinde de anotimp , sa nu ma inghesuiesc cu nimei pentru ca atat cat nu se vor oferii niste conditii normale in care sa poti sa circuli cu ratb/metrorex , bicla/scooter nu este safe sa faci aceasta miscare .

    00
  20. Deci, care este, pe persoana fizica:
    eu, la serviciu ma duc la costum (nu ca as vrea, dar trebuie). Daca m-as duce cu Ratb as face 1-1.5 ore (2 autobuze, si schimbat metroul la Victoriei). Si, de cele mai multe ori e aglomeratie de nu ai unde sa arunci un ac.
    Daca ma duc cu masina fac 30-45 minute, stau singur in masina pot sa fac ce vreau in spatiul respectiv, ascult ce muzica vreau etc.
    Concluzia:
    ratb – aglomeratie + pierderea timpului
    masina – spatiu personal + rapiditate (ma costa aproximativ 5-7 lei benzina/zi de munca).
    Concluziile le trage fiecare.
    ps: nu sunt snob, as prefera sa ma duc cu ratb+metrorex la munca, dar traficul e asa cum il stim si statiile de metrou lipsesc cu desavarsire in zona Baneasa.

    00
  21. Colegule, vezi ca faci dezacorduri. Una din zece…avea nu aveau ca se acorda cu una…Hai noroc!

    00
  22. Da Zoso, eu sunt unul din aia care nu s-ar urca in mijloacele de transport in comun. Imi permit lejer cateva plinuri pe luna si tin la siguranta mea (aviz cioditorilor din autobuze) si igiena. Prefer sa stau o ora in masina personala, decat 30 minute intr-un autobuz, care si ala tot in coada sta, dar sa stau inghesuit si transpirat.
    Bicicleta e o varianta, dar nu pentru mine.

    00
  23. daca as sta in bucuresti cred ca m-as sinucide in 24 de ore.
    merg cu troleul in constanta in fiecare zi de 2 ori pe zi. fac 40 de min pana la birou, pe un drum aglomerat dimineata la 8.30 si seara la 18.30, un drum care cu masina s-ar parcurge in 20-30 de min. abonamentul la troleu e 100 de lei pe luna, benzina…habar n-am. consider ca e super afarcere. nu stiu daca e valabil si pt capitala. :)

    00
  24. daca s-ar face benzi speciale de autobuz si taxi ( eventual cu GPS pentru a se schimba culoarea semaforului automat la apropierea autobuzului) ca bizonii sa vada trecand pe langa ei autobuzul in timp ce stau blocati in trafic, s-ar rezolva problema imediat.

    o imagine exemplificatoare

    O masura mai drastica ar fi si taxa de centru.

    00
  25. @D.O.: hai la cluj sa vezi muritorii de foame in ce masini circula si cam cate masini sunt zilnic prin oras indiferent de ora. cred ca te-ai trezit vorbind.

    00
  26. Tg Mures – Podul Otopeni – 4 1/2 ore
    Podul Otopeni – Aeroportul Baneasa – 1 1/2 ore
    (eram 3 oameni in masina :) )

    00
  27. @Laur. Nu ti-ar strica si o carte de gramatica.

    00
  28. DO, judecata ta seamana cu cea a unui copil retardat. Mai iesi din casa si abia apoi adu tu argumente ca bucurestenii sunt miezul iar restul poplatiei moare de foame pentru ca nu muncesc sau altceva.

    00
  29. @Autogreen: eu am facut acelasi traseu [drumul taberei – universitate] in 20 de minute cu bicicleta, si aveam o mare satisfactie cand treceam pe langa toate masinile oprite. Daca transportul in comun ar fi mai bine pus la punct, nu ar merge toti cu masinile. Dar si autobuzele tot pe strada merg.

    00
  30. Singurele solutii sunt cele restrictive, ridicarea masinilor parcate neregulamentar fiind una dintre ele. Si eu vreau sa ma duc cu elicopterul la munca, ca e comod, ca nu stau cu ghertoii in trafic… explicatii exista insa orasul asta nu suporta (fizic vorbind) un trafic si o poluare atat de mare. Daca stai in militari de ce nu iei metroul?! Daca vezi ca masina nu-i o solutie de ce nu te urci intr-un autobuz?! Acum autobuzele sunt Mercedes nu avem de ce sa ne mai plangem. Solutiile care se impun sunt snob-proof sau stupid-proof: culoare unice pentru RATB pe principiul interesul celor multi conteaza, buvigneta pt fiecare autovehicul, restrictii de trafic pe anumite strazi.

    00
  31. vezi aici, comentariul nr. 39

    haha.
    Io fac Semanatoarea -Dristor – Lia Manoliu in maxim 40 minute, la 6 seara si am un ditamai chopperul de 260 kile, 800cc si lung in draci, dar cu-n scuter sau o motocicleta de 250 cc…. eheee.

    PS: Vand chopperul pentru o motocicleta de strada

    PPS: motocicletele de strada nu sunt alea de viteza, pt desteptii care se gandesc la asta… ci alea care in UK se mai numesc si „commuter bike”

    00
  32. @Autogreen o spune perfect. Ridicarea masinilor parcate aiurea, culoare unice+buvignete+restrictii(multe). Utopii, stiu. Pt. ca suntem cum suntem. Europeni pe harta, si atat.
    Costel, Jenel, Vasile si Rafila in Europa. Could be funny, but it’s not.

    00
  33. Zoso, articolul mentionat de tine nu spune ca romanii dau mai multi bani pe benzina decat pe mancare. Citez din articol: „Costul cu carburanţii reprezintă a doua categorie principală de cheltuieli din bugetul lunar nealimentar al românilor.” Nu cred ca se cheltuie mai mult pe combustibili decat pe mancare.

    00
  34. @napster: ideea nu era „bucurestenii sunt miezul iar clujenii sunt prosti”.
    Ideea era alta: peste tot este acceasi tendinta (din pacate): oamenii tind spre a se misca numai cu autoturismul, chiar si pentru distante ridicol de scurte.
    Iar daca azi in restul tarii aglomeratia este (inca) mai mica decat in Bucuresti, aceasta este numai ceva temporar, pana cand provincia va incepe sa se dezvolte economic. Cand brasovenii vor incepe sa aiba bani, se vom imbolnavi de aceeasi boala pe care le-o atribuim bucurestenilor: vor merge cu autoturismul pana la chioscul de langa bloc.

    00
  35. Laur, e agramare nu anagramare (ala e un joc de cuvinte, de genul celor pe care le faceam unii in copilarie prin Rebus Flacara :)).

    Eu tot nu inteleg ce aveti cu oamenii care isi folosesc masinile. Mai ales Vali, pe care nu cred sa il fi vazut lumea prea des prin transport in comun, decat in Berlin, unde e alta mancare de peste :D

    Pentru cei care inca nu inteleg, masina se cumpara ca ai nevoie de ea. Acum ca sunt si din aia care s-au agatat de vehicul ca e cul, aia e alta discutie.

    Nu poti veni cu comentarii din astea imbecile despre cat de bun e transportul in comun cand un abonament pe toate liniile pe mine m-ar costa MAI MULT DECAT MA COSTA BENZINA in trocariciul meu. Plus ca nu am legaturi prin toate zonele (Inca o data va amintesc ca nu traim in Germania), plus ca astept eu dupa caruta.

    Pentru cei care au timp de spart asteptand prin statii, felicitarile mele. Eu nu il am. Am nevoie ACUM sa merg undeva, acum cobor la masina, urc in ea si imi vad de treaba. Nici ideea de taxi nu e OK, ca asta costa de te indoaie, plus ca, daca da sfantul o ploaie sau zapada, mai gasesti taxi din parti. Din nou, pe incercate.

    Din punctul meu de vedere, puneti-va si 20 de bu-vignete, pe care probabil le platiti asa cum platiti si taxele de parcare. Sau asa cum va platiti rovigneta, sperand mereu ca nu va prinde nimic. Vignete se platesc in tarile ne-bananiere pentru AUTOSTRADA. In zona mea cel putin nu stiu sa existe asa ceva, dar, pentru cativa km pana la granita ungara platesc rovigneta, pentru a ma distra printre gropi.

    Mai ganditi-va ca nu toata lumea este inca in liceu, sa aiba timp sa vina agale acasa. Si nu toti au pofta sa astepte dupa transportul in comun si sa se impiedice de toti imputitii. Prin vara toate blogurile si comentariile abunda de suparare ca vezi doamne, e cald de mori prin autobuze, ca e plin de nespalati etc. Si uite ca acum, peste noapte, v-ati trezit ca e cea mai buna solutie.

    Am fost o singura data cu celebrul vostru metrou si mi-a fost scarba sa ma ating de ceva. Oi fi nimerit un vagon aiurea, naiba stie. Asta insa m-a lamurit si cu aspectul asta. Cand vom avea calitatea transportului in comun din vest, atunci sa ne dam cu fundul de pamant, ca vezi doamne, nu vrea lumea sa il foloseasca. Va place atat de mult?Vindeti-va masinile si mergeti cu tramvaiul. Si calatoriile le faceti cu CFR-ul, ca poate aveti sansa sa nu nimeriti intr-un vagon ce va deraia sau, cine stie, poate chiar ajunge la timp in statii.

    Pana atunci vedeti-va insa de ciorba voastra si nu mai jigniti oameni care si-au ales un mijloc de trasnport, pe care l-au platit si de care teoretic au nevoie, ca altfel ar sta acasa. Si, daca nu ve permiteti masina, atunci e alta discutie.

  36. las ca-i bine.
    daca la Ceausescu stateai la coada de covrigi
    acum stai sa circuli cu masina …

    asta daca iti permiti

    00
  37. @balaur – am scris de la munca , repede si nu am mai recitit sau corectat comentariul , imi cer scuze daca anagramarile mele si eventualele dezacorduri ti-au lezat retina si nu ai inteles ce vroiam sa zic .

    @denis – am fost si eu la cluj cateva zile si pot sa zic ca aveti mai multe lucruri fata de bucuresti :

    1.Aveti strazi destul de late cu 2-3 benzi pe sens
    2. Aveti parcari nene , si sunt multe cu taxare automata si din cate am vazut chiar este verificat tiket-ul din geam
    3.Aveti mai mult sau mai putin respect pentru ceilalti participanti la trafic , in bucuresti sunt multe gorile cu tedei si alte prescurtari care nu isi pot depasii conditia de primata

    Personal ca administrare consider Clujul peste Bucuresti , unde nu ma pot mandrii decat cu un carnat mare si mirese (tot un carnat) …

    @Autogreen nu poti sa impui sa iti ridice masina atat timp cat nu oferi locuri de parcare sau alternative . Autobuzele or fii ele mercedes dar cocalarul , aurolacu , betivu , etc din ele e nepretuit si crede-ma ca sa stai intr-un autobuz 40 de min inghesuit vai mama ta cu un damf de sudoare , jeg si cacat in nas nu e chiar placut .

    Solutia e simpla , emigrarea !

    00
  38. @Laur: „Personal ca administrare consider Clujul peste Bucuresti , unde nu ma pot mandri ( se scrie doar cu un i indiferent ca esti la servici sau aiurea) decat cu un carnat mare si mirese (tot un carnat) … (…) nu poti sa impui sa iti ridice masina atat timp cat nu oferi locuri de parcare sau alternative . Autobuzele or fi (tot un singur i , te rog eu!!)”. Merci :)

    00
  39. fitze de romania, nu avem ce manca, dar ne dam cu masinuta prin oras in fiecare zi

    00
  40. @D.O
    Nu stiu de ce am impresia ca gradul de sarantoci pe cap de locuitor e mai mare in Bucuresti decat in restul tarii. Poate ma insel pentru ca nu am la dispozitie statistici.
    Nu desconsidera provincia doar datorita faptului ca tu esti din scumpa noastra capitala.
    Si da, sunt provincial, merg cu masina la serviciu (un drum pe care l-as face pe jos in 20 de minute), 2 persoane, consum cam doua plinuri pe luna (nu doar in oras).
    Si daca zici ca Bucurestiul e asa de dezvoltat economic de ce nu sunteti in stare sa va faceti o infrastructura care sa va suporte pe toti?
    La mine in oras problema e aproape rezolvata, nu stau niciodata la semafor mai mult de 2-3 minute, nu ma claxoneaza nimeni, nu ma injura nimeni, lumea ma lasa sa intru in fata fara sa se uite urat la mine.
    E doar o chestie de infrastructura. Atat rutiera cat si mentala :) Ah! Si economica ca tot suntem mai „nedezvoltati” ca voi.

    00
  41. din pacate nici transportul in comun nu ne ajuta! prefer sa 200 ron pe luna pe motorina decat sa schimb 3 mijloacele de transport pe zi pana la birou

    00
  42. NU cred ca e vorba de cat de dezvoltat economic e un oras sau altul. Sunt oameni care nu vad rostul unei plimbari cu masina pana la serviciu din cauza timpul. Sunt printre ei. Am program de 8 ore plus 2 ore total drumul. (folosind 41). Cu masina, mai pierd peste astea vreo 1,30 doua ore. Inacceptabil. Omul mai trebuie sa traiasca, sa socializeze, sa citeasca, sa faca pipi in liftul de la scara vecina sau ce mai face fiecare. Desi e mai comod cu masina, prefer sa las masina acasa si sa atraiesc mai mult

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube