BMW 320d Touring 2009 review

Dacă tot a deschis Vali prăvălia de review-uri auto, să vă povestesc despre un BMW 320D fabricație 2009, Touring, automat, LCI (varianta cu led-uri pe spate si faruri mai arătoase). Acum că a venit vremea să mă despart de el, pot să trag o linie în oareșce cunoștință de cauză.

L-am luat în 2013 la 140.000 de km cu 15.00€. Un pic peste prețul pieței de atunci, dar să zicem că l-am luat dintr-o sursă mai sigură și a fost costul plătit ca să nu-mi bat capul. Alternativa ar fi fost un Passat. Nu stă strălucit la dotări. Are navigație, scaune sport încălzite, senzori, chestiile basic.  Ce mi-a lipsit cel mai mult cred că a fost xenon-ul. Farurile cu halogen sunt un pic triste și e nasol pe drumurile românești, nemarcate.

Am vrut musai Touring și automat ca să fie practic pentru o familie cu copil. Si este. Dar nu e perfect.

De bine:

  • Nu m-a lăsat niciodată în drum. Are acum 230.000 de km și o singură dată am luat-o cu platforma, că i se rupsese fulia și n-a mai pornit din parcare (fulia aia are un miez de cauciuc care îmbătrânește aparent).
  • Foarte fiabilă. Vă spun ce am schimbat în toți anii ăștia (am un excel): rulmenți spate, releu bujii, senzor temperatură, fulie. Atât.  Notez însă că am avut grija de ea, revizii anuale cu piese originale, n-am făcut donuts în parcare la Băneasa…
  • 177 de cai, 350Nm și o tonă jumate e destul de decent. Mergi mult mai liniștit la drum când știi ca ai cu ce rezolva o situație neprevăzută.
  • Se conduce absolut superb. Motorul e în spatele punții față, centrul de greutate e jos și pe mijloc, direcția e tare și simți roata. Stă ca pe șine pe viraje.
  • Eficientă. Dacă am avea autostrăzi, ai putea să te urci pe una, pui ceasul la 140 și te dai jos de pe ea in capătul celălalt cu 6%. De la Cheia la București am obținut 3.4%, mers cu 75-80 moșnegește. Nu recomand nimănui experiența. În București ia 10% dacă nu încurci traficul așteptând să te împingă vântul. Dar na, ce mașină nu ia 10 în București?
  • Absolut subiectiv, e printre puținele break-uri care arată bine din spate. Mai are Volvo ceva, dar în general sunt niște sedanuri cu cocoașă.
  • Tapiseria se curăță bine și arată ca nouă după ce o speli. Când ai copil apreciezi asta.
  • Foarte ok cutia, deși n-are dublu ambreiaj și ce se mai poartă acum. Schimbă OK, n-are lag, nu face probleme (dacă ai grijă și îi faci revizia, schimbi 12 litri de ulei, filtru magnetic).

Ce e nasol:

  • Având motorul mult în spate, e destul de puțin loc in habitaclu, pentru clasa din care face parte. Dacă ai 1.80 în spatele tău mai încape fix un copil. Mic.
  • Portbagajul e penibil de mic. Știu, propulsie, diferențial etc. Cert e că e mic. M-am chinuit cu căruțul când era copilul proaspăt. Dacă trebuie să cari casa cu tine, nu e bună. Te descurci, dar n-ar trebui să fie cazul la banii și la clasa asta.
  • Inconfortabilă rău în spate. Credeam că se plânge aiurea nevasta până am mers și eu la drum lung pe banchetă.
  • Suspensii tari, simți toate cele deși nu sunt “sport” sau știu eu ce. Hei, te bucuri că stă bine în viraje, dar cel mai adesea călărești canalele prin oraș.
  • Un bec de poziție (la angel eyes) e 150 de lei. Mi-am asumat costurile de întreținere când am luat-o, dar ăla mi se pare exagerat. Nu e bec normal, dar puteau pune măcar unele mai fiabile. Am schimbat 4 bucăți și mureau ceas unul la o săptămână după celălalt. Reviziile cu piese originale fac cam 1.000 de lei la nereprezentanță.
  • Conexiunea Bluetooth merge doar pentru voce, fără media. Deci muzică de pe auxiliar, ca în preistoric.
  • Te lasă fără aer când vrei să o asiguri. S-au prins fraierii că un far costă 6.000 de lei și ora de manopera e dublu la Bavaria.
  • Intri vrei, nu vrei, în clubul select al cocalarilor. Touring-ul mai ajută cumva, dar nu total. Auzi toate glumele cu semnalizarea la BMW.

Cu plusuri și minusuri, m-am împăcat foarte bine cu ea. O să-mi dea o lacrimă când o ieși pe poartă pentru ultima dată.

bmw-320d

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

80 comentarii

  1. In sfarsit o masina buna, ca ne-am saturat de pocnitori! :)

    00
  2. La 1500 de euro iau si eu 3 :D

    01
  3. Vali, nu fixa typo-ul legat de pret. E amuzant sa citesti ca un BMW la 15 euro este peste pretul pietei!

    00
  4. Posturile cu reviewuri la masini sunt in termeni de trafic posturile lui Arhi de weekend/clatitul ochilor. Atat doar ca ale tale sunt mana cereasca pentru Google, pana incep comentarii ale samsarilor cu anunturi.

    00
  5. BMW este foarte placut la condus, asa cum s-a spus, este foarte foarte bine asezat pe sosea.
    La un moment dat mi-a zis cineva ca da adictie, cred ca are dreptate, de vreo 10 ani nu l-am vazut pe respectivul sa conduca altceva decat diverse modele de BMW.
    Intretinerea la BMW este mai scumpa chiar si decat la Mercedes, probabil cea mai scumpa masina europeana (fara modele exotice).

    00
    • Te contrazic.

      Mercedes e MULT mai scump de întreținut iar când îți pică un modul (ceva electronică) pe mașină, bordul ți se face ca pomul de crăciun.

      Ți s-a stricat modulul de închidere al ușii de pe partea dreaptă? Felicitări. Nu mai poți încuia mașina deloc.

      În plus, la BMW o mai dregi cu module recuperate din dezmembrări auto când e vorba de ceva relativ neimportant – și pentru cârcotașii care vor țipa “cârpeală” – dacă nu ai mașina în garanție, mi se pare o risipă să iei amplificatorul radio, dau un exemplu, de nou la ~1000€, când poți să-l “recuperezi” la 100€ și face exact același lucru?

      La Audi, de exemplu, ai “Component Protection” și nu mai poți lua un modul și să-l pui la tine…

  6. BMW si Volvo cu break-uri frumoase…. please don’t make me laugh.

    00
  7. Chiar că e subiectivă chestia cu frumusețea break-urilor.
    Break urile de la BMW mi se par cele mai slute, urmate la scurtă distanță de Mercedes.
    Atât de slute că aș prefera să mă plimb cu un logan sedan, decât cu un break dintre cele două.
    La polul opus sunt Volvo, Skoda și Audi.
    Să nu fiu înțeles greșit, mă plimb cu o mașină dintre cele slute, dar nu break.

    00
  8. Cred că e primul review onest de BMW scris de un român pe care îl citesc. Basic spune “e o mașină normală, cu bune și rele, la fel ca orice mașină, nu e Lockheed Martin F-35, dar pentru mine e ok”.

    00
  9. Merge muzică și pe Bluetooth. Caută update de soft pe site la BMW. E moca. Ai nevoie doar de un stick :-)

    00
    • M-ai facut curios, am bagat VIN-ul:

      Pentru actualizarea software-ului prin stick USB, ai nevoie de interfaţa audio USB (inclusă în opţiunile SA 6FL, SA 6NH, SA 6NK, SA 6NL, SA 6NS, SA 6AE, SA 6NR), precum şi de Control Display şi iDrive. Această ofertă este disponibilă doar pentru modelele produse după luna martie 2010. Software-ul automobilul tău poate fi actualizat doar dacă ai opţiunea „Actualizare software” în meniul „Setări” de pe Control Display.

      Cred ca sistemul media de pe masina aia nu suporta update prin USB-ul care-l are.

      00
    • …masina e fabricata in 2009

      00
    • Probabil e unul din primele modele de e90 LCI pe care inca nu a ajuns facelift-ul si la entertainment. La cele care au navigatit CIC merge bluetooth si audio, nu doar apel.

      00
    • Sorry, nu știam de post-2010. Și nu, nu toate vin cu media prin bluetooth activat by default. La seria 1, din 2013, a trebuit să fac update.
      Scuze pentru informațiile incomplete

      00
  10. Oricit de mult o lauda proprietarul aceasta masina este doar pentru cocalarii care nu-l folosesc la altceva decit carat pitipoanca cu buze de ratusca. Portbagaj ca la o masina de clasa mica, gen Polo, loc in fata minuscul din cauza consolei centrale supradimensionate pentru cardan.

    00
  11. Ca sa te credem ca ai fost multumit de ea trebuie sa ne spui si de ce o vinzi. :D

    00
  12. Pentru problema (des intalnita la masinile 2009 – 2010) in care te poti conecta la BT-ul masinii pt a efectua apeluri, dar nu porti reda muzica, exista device BT cu mufa aux care preia exact functiile de BT, adica si apeluri si muzica.
    Pot spune ce am eu deja, achizitionat in urma cu o luna, merge perfect.

    00
  13. Dupa BMW-ul asta ce vrei sa iti iei in loc? Tot BMW sau altceva? Eu am de putin un Seria 5, dupa un passat si la momentul asta nu vad sa mai parasesc marca BMW nici la urmatoarea masina.

    00
  14. Intr-adevar, este cam mic spatiul inauntru la e90/91. La f30 au mai adaugat aproape 1 cm, tot insuficient. Cum si scaunele din fata sunt destul de jos lasate (na, bmw), nu e nici loc sa bagi picioarele sub scaun daca stai in spate. Asta e marea buba a bmw seriile 1 (spatiu mic si in fata si in spate) si 3 (spatiu mic in spate).

    00
    • Pen’ca aia din Bavaria habar nu au sa faca motoare Ecoboost… :-)

      00
    • Nu e vorba de “ecoboost” sau ceva de genul.

      Spațiul în habitacul e mic la BMW, în special la Seria 1, datorită tracțiunii spate. Au nevoie de mai mult loc în față pentru asta, și “mănâncă” din spațiul interior.

      Seria 1 2019 va veni (și) cu tracțiune față.

  15. E 860 ron farul Valeo. Sigur ala in cutie BMW nu e facut de niste zane bavareze in pestera lor secreta ca sa coste 6000 RON.

    Altfel frumos review, frumoasa masina. Bravos.

    00
  16. eu am tot auzit ca stau extrem de prost pe partea de fiabitate . (ma refer la e90/1/2) . Cred ca e prima oara cand citesc de bine de acest model

    00
  17. Top break-uri plebilor

    1Volvo
    2 Mazda 6
    3 Mercedes E class
    4 BMW 5
    5 Audi RS6
    6 Logan MCV :)))

    Kill Me with LOVE!

    00
  18. Pot confirma ca BMW E91 este una din cele mai corecte masini . Eu detin un E91 320 XDRIVE automat fabricatie 2009 achizitionat acum 5 ani cu 140.000 km reali (luat de pe licitatie ALD Automotive Belgia) iar la momentul actual are 232000 km, deci 92000 km facuti in Romania. In afara de reviziile uzuale gen ulei, filtre, placute frana, am mai avut urmatoarele cheltuieli:
    1. Distributie schimbata la 220.000 km in service autorizat de BMW, nu reperezentanta, 4700 lei;
    2. Bec xenon 480 lei;
    3. Amortizoare , flanse , protectii, toate 4 amortizoare undeva la3500 lei cu manopera;
    4. Planetare fata, au picat amandoua anul acesta la interval de 3 luni, 5500 lei;
    Am folosit doar piese de origine nu aftermarket.
    In momentul actual masina ruleaza exceptional, ma gandesc sa o schimb tot cu un BMW ceva din zona seria 3 GT.
    De-a lungul timpului am avut Opel Calibra, Renault Megane 2, Opel Astra H, Audi A3 quattro, Audi A4, VW Passat, niciuna nu se conduce precum BMW-ul, iar tractiunea integrala xDrive mi se pare mult mai eficienta decat quattro din generatia 2005-2010 de la Audi.

    00
  19. Pai amortizoarele fata le-am schimbat deoreceam luat o groapa cu partea dreapta fata si a fost afectat amortizor dreapta , iar celele de pe spate au trebuit schimbate deorece cel stanga curgea si le-am schimbat in pereche. Cat priveste planetarele fata si eu am ramas uimit deorece parca au picat calculat una dupa alta fara niciun simptom anterior. Pur si simplu au inceput sa faca zgomot puternic fara nicio avertizare. Planetarele fata pt xDrive se vand doar ca piesa de origine BMW, nu au dat nimanui licenta aftermarket, iar gasisem pe ebay din dezmembrari undeva pe la 400 eur bucata, deci diferenta infima fata de una noua care e 2700 lei.

    00
    • Alea pe fata pica la xdrive daca pornesti des in viteza cu rotile virate, asta e ca o regula (broscience) pentru toata masinile cu tractiune fata.

      00
  20. bun, hai sa corectam niste lucruri …

    “Un bec de poziție (la angel eyes) e 150 de lei. Mi-am asumat costurile de întreținere când am luat-o, dar ăla mi se pare exagerat. ”

    – Bullshit cumperi DOAR becul cu 15RON sau 30 si il schimbi in soclu, nu alt soclu … google is your friend.

    “Reviziile cu piese originale fac cam 1.000 de lei la nereprezentanță.”

    – Maxim 700RON cu ulei bun, filtre MAN etc, ce piese originale iti trebuie la revizie nush… nu am automata poate asta umfla costul.

    “Inconfortabilă rău în spate. Credeam că se plânge aiurea nevasta până am mers și eu la drum lung pe banchetă. ”

    – Sa nu exageram.

    “Te lasă fără aer când vrei să o asiguri. S-au prins fraierii că un far costă 6.000 de lei și ora de manopera e dublu la Bavaria. ”

    – Povesti, fiind luat in 2013 (ca si mine) ar trebui sa ai reducere serioasa (bonus malus); poate ai sub 30 de ani sau accidente in trecut etc.

    “Conexiunea Bluetooth merge doar pentru voce, fără media. Deci muzică de pe auxiliar, ca în preistoric. ”

    – Mai ai nevoie e ceva modul ca sa mearga si muzica era optiune suplimentara.

    00
    • nu fi idiot. nu corectezi nimic. ai alte costuri, că faci revizia la manuală la nea gică, in garajul lui din curul străzii, și umbli cu cârpeli.

    • @vali nu, revizia o fac in service autorizat, gen fraciza nationala. Am zis mai sus faza cu automata “la revizie nush… nu am automata poate asta umfla costul” carpeli nu am facut si sa sti ca am schimbat mai putine decat autorul masina cumparata tot in 2013 km relativ la fel la cumparare si km relativ la fel si acum.

      00
    • ok. ai schimbat TU x piese, El a schimbat altceva. tonul tău e nepotrivit.

    • @vali bine boss, am adus ce completari am crezut EU ca sunt necesare, 5 minute de munca sa schimbi un bec intr-un socul vs. 150 RON pe bec nu-i carpeala e common sense.

      00
    • la un 520d, costul de revizie la service e intr-adevar in jurul a 800 de lei (filtre mann sau mahle + ulei liqui moly 4600). deci cam are dreptate Legioner.

      00
    • lasa si tu un link cu schimbatul becului in soclu, sa nu murim prosti.

      la asigurare nu e cazul. nici sub 30 si e si pe PJ.

      00
    • bre. eu zic ca e 1000 cu piese originale si voi ziceti ca e 7-800 de lei cu piese mann, mahle etc. care-i contradictia? am auzit lume care face revizie cu 500 de lei. fiecare cu alegerea lui si pune pe masina ce vrea muschii lui.

      nici macar nu m-am plans ca e scump la 1000 de lei, pentru ca stiu ca atat te costa si un volvo, si un audi si multe altele daca le pui consumabile originale.

      nu e chip frate in romania sa cumperi ceva ca invariabil se gaseste unu sa zica ca “ba, dincolo era mai ieftin, ai luat teapa”.

      PS: automata nu conteaza la revizie, doar cand ii faci ei revizie lasi vo 2500 de lei, but then again la manuale cat dati pe ambreiaj si cat de des il schimbati?

      00
    • @add nu gasesc nimic asa pe graba ideea e ca schimbi becul care e in soclul.. eu am primit becul de la service si a trebuit sa ma decurc singur.

      https://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=821701&stc=1&d=1361312064 (ignorati sageata)

      Practic dai partea aia de metal cu gemuletu jos, ai doua “urechi de metal” stanga – dreapta pe langa alea doua picioruse asa il scoti… mai apoi ajungi la bec apesi si rasucesti dupa il pui pe cel nou…

      00
    • – Eu am specificat costurile cu filtre MAN.

      – Habar nu am cand se schimba ambreajul.. km ii avem cam la fel inca e cel original.

      “nu e chip frate in romania sa cumperi ceva ca invariabil se gaseste unu sa zica ca “ba, dincolo era mai ieftin, ai luat teapa”.”

      – Nu ai luat teapa ai ales doar sa platesti mai mult ca… nu stiu… asa iti place tie.

      00
    • posibil sa fi trait toata viata intr-o minciuna, dar stiam ca piesele originale sunt facute tot de aceiasi baieti care fac piesele de producator, iar brand-ul (bmw, in cazul de fata) alege ce producator sa ia pentru fiecare piesa in functie de ce interese are la un anumit moment :)

      00
    • Pentru că ai rămas tot pe BMW, îți dau un sfat gratuit pe care l-am primit și eu în contexte diferite, de la oameni diferiți (inclusiv un vecin care are ultimul X5 și un X3, și deține un service autorizat). Cică uleiul original BMW ar fi cam slab calitativ și face motorul mai zgomotos, iarna pornirea o idee mai greoaie, etc.
      Acum, probabil nu strică motorul, mai ales dacă e schimbat la 10-12k, dar vine cu dezavantajele de mai sus.
      Nu bag mâna în foc pentru informație, poate e doar un mit urban. Personal, merg pe Motul și sunt mulțumit.

      00
    • Pentru proprietarii saraci de BMW: Reprezentanta BMW (sau Apan cel putin) e printre singurele care iti fac reparatia cu piesele tale. Cumperi ulei si filtre de la un magazin normal ca sa nu suporti adaosul de reprezentanta si platesti doar manopera la ei. Se aplica doar pt piese aftermarket, BMW e printre singurii unde majoritatea pieselor originale sunt mai ieftine la reprezentanta decat la magazinele de piese auto.

      00
    • nu există proprietari săraci de bmw. există doar proprietari normali și proprietari rupți in cur.

  21. Eu nu sunt uimit ca mai pica piese la o masina de 9 ani si 230000 km, ci de faptul ca au picat relativ cam in aceeasi perioada si fara sa aiba niciun simptom anterior. De obicei, o planetara mai caraie, mai bate, mai face zgomot, cele de la BMW au picat brusc si intempestiv.

    00
  22. Coane’, nu te supăra, dar unitate multimedia, scaune sport cu încălzire, senzorii de parcare ( PDC), sunt optiuni care au costat cam 15-20% din prețul mașinii in 2009. Alea sunt opțiuni, că se poate și fară.

    PS: cum dracu’ are angel eyes fara xenon?

    00
  23. Revizie la F30 facuta in aprilie la reprezentanta BMW din Ploiesti (Proleasing): 1250lei – ulei, filtre originale + trecerea in istoric online.
    La Bavaria ar fi costat 2200 de lei, am ales sa merg pana la Ploiesti.

    00
  24. @add , asta cu reviziile pe original… e asa si asa.
    Am avut un Focus 2010 1.6 tdci si recomandat era ulei Ford ala facut in Turcia sub ceva licenta Castrol. Fiind motor PSA am bagat Total quartz original (la pravalia din colt gasesti contrafacut), filtre Mahle/Man/Bosch care cred eu ca au fost cel putin la fel de bune daca nu mai bune decat alea recomandate. Degeaba… tot o masina slaba e dar macar ai sufletu impacat ca o intretii cat mai bine posibil.
    Daca nu ma insel eu la BMW si Mercedes (alea de (approximativ) 2.0, diesel) intra 6 litri de ulei, comparativ cu 4 la VW si restul lumii, cred ca e si motivul unei fiabilitati mai bune pe motoare cel putin.
    Schimbul de filtre (TOATE) la 15000 km e sfant. Pentru ca obisnuiesc sa le cam schimb singur stiu ce vorbesc.
    Reviziile pot fi scoase la un pret bun daca se urmaresc din timp promotiile de pe la diverse magazine.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.