Bloggerul de companie: la marketing sau la piar?

blog7Cosmin Prelipceanu a pus o intrebare utilă la Biz Social Media Summer Camp: bloggerul sau social media guy angajat la multinatională la ce departament să fie, la marketing sau la piar?

Răspunsul simplu este: depinde. Depinde de scopuri. EL trebuie să vândă sau să reprezinte compania în faţa publicului? Trebuie să răspundă solicitărilor venite pe twitter sau facebook sau să impingă produsele firmei?

Cred că un blogger care să facă piar pentru firmă n-ar strica nimănui. Să existe un om pe care să îl ştie toată lumea şi la care să se ducă atunci când are o problemă. Astfel de oameni există deja printre noi (Sergiu de la Trilulilu, Piticu de Realitatea, Vodafonebuzz, SashaDeLaING, Alex de la BCR), deşi nu toţi fac piar.

Unde sunt aceştia? Peste tot. E plin netul de puşti de 20-25 care vor să se angajeze într-un loc unde să fie plătiţi să stea pe net. Cu un training de bază şi un NDA pot deveni oameni de bază.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

15 comentarii

  1. Intr-o companie, in mod normal de PR se ocupa departamentul de marketing, iar de vanzari se ocupa departamentul de vanzari. La unele firme se poate sa fie un singur departament ‘vanzari si marketing’ dar PR tot acolo intra.

    00
  2. Imi e lene sa repet comentariul anterior, comentariu pe care crash-ul mi l-a mancat. Pe scurt: iar dam prea multa importanta ”bloggerilor”, uitand ca e o chestie mult mai accesibila decat am vrea sa credem.

    Sunt si cateva (spre foarte putine) exceptii notabile, dar mai degraba ii iei ca traineri pentru angajatii dornici, decat sa-i angajezi.

    00
  3. foarte putine produse sunt impinse cu succes prin social media. Eu cred ca ar trebui sa fie PR, si sa nu-i mai ceara nimeni sa faca vanzari

    00
  4. Vreau și eu un asemenea job! Cine mă angajează? :D

    00
  5. Unul din joburile care nu apare nomenclator, dar are viitor.
    Sunt curios cum arată un anunț pentru astfel de job…

    00
  6. PR-ul face parte din Marketing.
    Desteptule :)

    00
  7. @Andrei – Snspa?

    00
  8. nu, doar marketing :)
    marketing mix, cei 4p. La al 4-lea p gasesti si pr-ul :)

    00
  9. Andrei, nu stiu unde ai invatat tu marketing, poate la Spiru….

    Cei 4P despre care vorbesti sunt: produs, pret, distributie, promovare. Relatiile publice nu intra in niciunul din cei 4P, conform teoriilor moderne (ultimii mai bine de 10 ani).

    Schimba cartile, incearca sa citesti carti noi, nu de la Anticariat. Sunt o gramada de carti simple si bune pe piata. Iti recomand. Marketingul se schimba si studiul trebuie sa fie continuu.

    Asta am gasit pe Google in doar 10 secunde: http://publicitatereclama.blogspot.com/2017/01/definitii-relatii-publice.html

    00
  10. Razvan: Tu dai lectii de marketing pe blog? Chill. Unele lucruri se invata la interviu :)

    00
  11. Razvane, cu linkul ala de la sfarsit ai spus totul.
    Vezi pe wiki la marketing mix. Plm, ceva mai credibil decat definitiile de pe blog :)
    Si spune-mi numele si autorul cartii de care vorbesti.

    00
  12. Sa ii spui doamnei de la taste ca femeile care se respecta au unghiile ingrijite iar manichiura e 20 de lei.

    00
  13. @ Andrei: Wiki? hahaha! Informatiile tale sunt eronate, nu ma mira, din moment ce inveti marketing de pe wikipedia. PR-ul nu face parte din Marketing. Sunt activitati conexe.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.