Bicicleta in Bucuresti

Mi-a imprumutat fratele un Rockrider, o bicicleta care mi se pare adaptata pentru Bucuresti.

In momentul in care am iesit cu ea din bloc, am realizat ca mi-a crescut exponential probabilitatea de a muri. Si eu sunt dintre cei cu experienta. OK, experienta pistelor din tari civilizate, dar si cu indemanarea pe bicicleta. Semnalizez orice depasire sau schimbare de directie, stiu sa apreciez cand si daca pot depasi o masina stationata aiurea pe banda mea, nu mi-e frica printre masini, ma bag chiar si pe alta banda cand trebuie sa fac stanga. Mai trec si pe rosu (asta e pentru comentatorii care nu au nimic de zis, sa se poata racori si ei).

Dristor – Popesti-Leordeni – Dedeman Th. Pallady – Dristor. Aprox. 23 km. Pe Vitan-Barzesti poti sa o mierlesti usor daca nu circuli pe trotuar. Noroc ca e Mina Minovici in drum (Institutul Medico-Legal). Bine, pe bicicleta, poate cu exceptia parcurilor, o poti mierli oriunde in Bucuresti. Si nu pentru ca un sofer nu e obisnuit cu bicicletele sau pentru ca vrea sa intre in tine ca are el boala pe biciclisti. Riscul cel mai mare vine de la soferii care stau cu telefonul in fata ochilor in timp ce conduc. Riscul vine de la masinile parcate aiurea care ies din acel loc. De la iesiri de masini din strazile secundare, care nu au vizibilitate buna din cauza altor masini parcate aiurea pe colturi.

Punct pozitiv: daca ai antrenament zilnic, poti ajunge aproape oriunde cu bicicleta. Chiar si in Bucurestiul asta. Iti trebuie insa multa motivatie. Sa cobori si sa urci bicicleta de la etajul 6 in fiecare zi nu e chiar comod. Sa iti lasi bicicleta aproape oriunde, legata cu cel mai bun antifurt, e iar un motiv de stres. Sa inhalezi tot praful si noxele de pe drumurile pe care le faci e alta mare problema.

Cu cea mai mare bunavointa din lume, bicicleta in Bucuresti ramane o solutie pentru mai putin de 1% din populatie. Chiar si pe viitor, cu cel mai bun bicycle friendly primar care ar putea veni. Nu cred ca bicicleta poate deveni in Bucuresti parte a solutiei pentru decongestionarea traficului.

PS. In orasele care se dau mereu ca exemplu, Amsterdam&Co, folosirea bicicletei zilnic este apanajul a maxim 10% din populatia orasului respectiv.

Edit: Amsterdam, Copenhaga 40-50%, restul in jurul lui 10%. Ma refer la utilizatori zilnici, nu la posesori de biciclete.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

144 comentarii

  1. 600km anul ăsta în București pe bicicletă, încă în viață. Am adaptat traseele astfel încât să fie trotuare late și înalte (adică nu se poate parca pe ele, sau, dacă se parchează, să mai rămână niște loc), pentru că după ce trec câteva mașini cu 100km/h la 5 cm de ghidonul tău, trebuie să fii tâmpit să mai mergi pe șosea. Nici pe pista de biciclete nu scapi (aia singura de pe Calea Victoriei, restu-s glume trasate din loc în loc sau parcări), cei care fac stânga doar nu și-au luat mașină ca să dea prioritate la bicicliști. Nici cu pietonii nu mi-e rușine, dacă vor ei să meargă pe pista de biciclete (chiar dacă trotuarul de lângă are 4 metri lățime), merg pe pista de biciclete, cu căștile în urechi și tot ei se miră că-i calcă un bărbos cu bicicleta.

    00
    • Iti doresc viata lunga :-)

    • daca n-ai aflat inca, nu ai voie sa mergi cu bicicleta pe trotuar.
      poate tot ca o noutate pentru tine.. majoritatea dungilor trasate pe trotuar nu mai sunt de mult piste de bicicleta (dpdv legal sunt desfiintate, nu mai au semnul rutier care marcheaza pista speciala de bicicleta, singurul care ti-ar da voie sa mergi pe trotuar daca pe acolo ar fi desenul).
      ilegalule!

      00
    • Relax, am trimis deja autoritatilor IP-ul si adressa lui mmm. La cati oameni vigilenti avem aici, n-are nicio sansa sa scape.

    • NOU
      #5

      Cu bicla poti sa o mierlesti oriunde. Si la Londra si la Amsterdam si la Bucuresti !
      Important este sa nu te dai Hipster cu Tupeu si cu Drepturi printre Masini asa cum majoritatea Biciclistilor din Bucuresti se cred : DUMNEZEII DEMOCRATIEI SI A ECOLOGIEI !
      – merg cu bicicleta aproape Zilnic ( de prin aprilie pana prin octombrie depinde de vreme ) insa, la fel ca si in cazul motociclistilor, in majoritatea accidentelor cu biciclisti, biciclistii au o foarte mare parte din vina … si aici ma recunosc si pe mine care cu toate ca am permis de conducere din 1998 si merg constant pe bicicleta de vreo 10 ani, de multe ori avem senzatia ca suntem mai rapizi decat o masina sau un autobuz sau ca ceilalti au obligatia sa ne dea prioritate chiar si atunci cand nu avem …

      so, pe langa piste corecte de biciclete prin marile orase si nu numai, mai trebuie si o educatie rutiera serioasa pentru cei pe doua si patru roti

      altfel dam vina unii pe altii fara sa facem nimic concret

      00
    • Frumos elegant…el TREBUIE sa aiba voie sa mearga cu bicicleta pe trotuar dar sa nu care cumva sa ii treaca cineva pe pista…

      00
    • @john2381

      Asa e cand citesti libertatea si esti habarnist sa citesti o lege. Publicul favorit a lui Dragnea.

      Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
      c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
      Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

      00
    • @romanul,
      tie ti-au scris in libertatea ca acostament = trotuar?
      sau ai gasit definitia in pornhub?

      00
    • Si eu merg de 2-3 ori pe saptamana Pantelimon centru etc… Sunt niste portiuni unde efectiv ai sanse de peste 80% lejer sa dai coltu, oamenii nu te vad si nu inteleg inertia, vortexu creat de masini etc, cum zicea si omu mia sus dupa ce trece unu cu 80-100 pe langa tine la 20 cm te cam saturi si o iei pe trotuar lejer si viata e mai frumoasa.
      Eu nu mia am decat cateva portiuni pe unde merg pe asfalt, chiar tin la viata mea…

      00
    • @john2381

      Boss , tu faceai referire la faptul ca pistele de biciclete pe trotuar sunt ilegale. Habar nu ai pe ce lume traiesti. Ti-am dat citat din actul normativ si tot refuzi sa pricepi. Am spus eu ca acostament e trotuar? Don’t be carnat!

      00
  2. Ia spune, Fluture, tu trollezi așa, cu nerv, sau chiar te bazezi pe ceva beton cînd vii cu cifre, alea alea?

    00
  3. Zici ca 10%? Stii ca in Olanda poti sa mergi oriunde cu bicicleta si ai prioritate?
    In Romania , ca si biciclist trebuie sa dai prioritate tuturor conform legii.
    Oriunde in tarile din Europa al caror locuitori se “spala pe dinti”, bicicleta a ajuns un mod de transport destul de important.
    Olandezii au crescut cu bicicleta cand romanii se dadeau cu roaba asa ca las-o balta cu parerile despre ei..

    00
    • NOU
      #13

      „ca și biciclist”

      Bă nene, dacă nu esti in pericol de cacofonie, de ce mai pui și-ul ălă? Sau îți sună mai „decent” cu și?!

      00
    • Cum sa dai prioritate tuturor? Tu ai bicicleta sau doar iti dai cu parerea? Regulamentul de circulatie l-ai citit in ultimii 20 de ani?

      00
    • Eu nu cred ca a citit regulamentul in ultimii 100 de ani. Bicicleta e considerata vehicul cu aceleasi reguli de prioritate inca din 1931. Mai mult decat atat, conform codului rutier de atunci, biciclistii trebuiau sa aiba carnet, ceea ce nu era tocmai rau.

      00
    • Altul care a luat de bun mitul cu bicicleta are prioritate peste tot. Sunt satul de cate ori am auzit imbecilitatea astea total neadevarata. Recunosc ca partea a doua, alta imbecilitate, cum ca in Romania bicicleta da prioritate mereu CONFORM LEGII e prima data cand o aud. Conform legii da? s-a notat.

      PS. sper ca n-ai carnet. Nu deaia da s-ar putea sa iei un biciclist pe capota si dupa sa te dai jos si sa il iei si la bataie, pai ce el nu stie ca in Romania CONFORM LEGII trebuia sa iti dea prioritate. ‘ar mama lui.

      00
    • habar nu are ce vorbeste

    • @Am citit mult: nu cred că a scris ca să evite cacofonia, e una din cele mai frecvente greșeli, multora li se pare un simplu „ca” că trădează o sărăcie de cuvinte.

      00
    • Locuiesc în Amsterdam de multișor și am locuit și în alte orașe din Olanda. Uneori ai prioritate cu bicicleta, alteori n-ai. Tot trebuie să stai la semafor sau să cedezi trecerea la semn. Diferența este că e mult mai multă infrastructură destinată bicicletelor și nu trebuie să intri pe carosabil printre mașini (excepție fiind cartierele rezidențiale unde limita e de 30km/h) sau să mergi pe trotuar (interzis, ca și-n România).

      00
    • Legea nescrisa a priorităților

      tren marfar > tren persoane > camion > autoutilitara > autoturism > motocicleta > bicicleta > pieton

      trecerea de pietoni și semnele de circulație nu te salvează de prosti sau de prostia proprie

      00
  4. Daca Fluture cheamă sau nu cheamă un cal, el vine ori nu vine ….inevitabil.
    Nu in Bucuresti, bineinteles

    00
  5. NOU
    #22

    „un Rockrider, o bicicleta care mi se pare adaptata pentru Bucuresti.”

    Chiar este. O poti lăsa oriunde in Bucuresti, zile chiar, legată cu cel mai ieftin antifurt. Chiar și cel mai prost hoț ia doar antifurtul si iti lasă bicicleta.

    00
  6. Stii tu ca in Amsterdam doar 10% dintre cetateni folosesc bicicleta zilnic? Ai o sursa pentru infornatia asta?

    00
    • NOU
      #24

      Scrie in motivarea Curții

      00
    • Alta intrebare!

      00
    • https://www.cyclinguk.org/article/campaigns-guide/cycling-levels-in-european-countries

      According to a 2013 report from the European Commission, levels of cycling in the UK do not compare at all well with most other EU countries.

      In the UK, only 4% of people say they cycle every day, 10% ‘a few times a week’, 17% ‘a few times a month or less often’ and 69% never. The majority of other EU countries do much better than this, notably the Netherlands, of course. At the top of the chart, 43% of the Dutch population cycles every day, 28% ‘a few times a week’, 16% ‘a few times a month or less often’ and a mere 13% never.

      Malta is right at the bottom, with a whole 93% of the population declaring that cycling is something they never do.

      E si un grafic acolo. Eu vorbesc strict de cei care folosesc bicicleta zilnic, nu cati poseda bicicleta. Precum vezi, olandezii sunt 28% ‘a few times a week’.

    • Pardon, 43% zilnic.

    • NOU
      #28

      Deci dupa articol 43% din populatie merge cu bicicleta in fiecare zi iar dupa Fluture, 25%.

      00
    • NOU
      #29

      A, corectasi. Pai daca tot te-ai obosit, baga si tu pe langa Amsterdam si Copenhaga, si pe Utrecht, Eindhoven, Haga etc. Non-capital city cyclists’ lives matter!

      00
    • Da, am gresit, am corectat.

    • NOU
      #31

      „dupa articol 43% din populatie merge cu bicicleta in fiecare zi iar dupa Fluture, 25%.”

      Păi Fluture merge foarte repede pe bicicletă, nu se joacă. De aceea numai 25% din populațe se poate ține după el, și numai pe distanțe scurte

      00
    • Esti foarte amuzant. Am impresia ca de la tine fura Buzdugan si Morar cele mai multe glume.

    • NOU
      #33

      Ție ți se par glume?!?

      00
    • Bineinteles ca nu sunt glume, eram doar politicos.

    • @fluture

      Deci vreo 43% zilnic si inca vreo 25% de cateva ori pe saptamana. Asta inseamna ca mai mult de jumate sunt cu bicicleta pe drum. de la 10% la jumate e ceva difereta. Oare cum ar arata traficul in Bucuresti daca jumate ar fi pe bicicleta in loc de masini?

      00
    • Ca la Amsterdam?

    • NOU
      #37

      O calitate rară in ziua de azi

      00
  7. The 2017 Annual Bicycle Report confirms that cycling is still the preferred mode of transport for the inhabitants of Copenhagen. 41 % of all trips to work and study to/from Copenhagen is by bike and 62 % of Copenhageners choose to bike to work and study in Copenhagen. In total, 1.4 million km is cycled in the city on an average weekday which is an increase of 22% since 2006.

    00
  8. Bun, deci ai luat o bicla ieftina si te-ai plimbat prin Bucuresti. Si ai fost socat ca esti in pericol permanent intr-un oras in care nu exista infrastructura dedicata bicicletei si in care mijlocul de transport este echivalent cu statusul social. Senzational.

    Pana se intoarce zoso, astept cu interes un articol naucitor despre apa ca e uda.

    00
    • Imi imaginez cu usurinta ca si la acel eventual articol vei avea ceva de comentat.

    • Nu prietene, dar articolele tale imi strica buna dispozitie. Poate sunt tampit, dar eu vizitez zilnic trei bloguri romanesti, din motive diferite. Iar cand intru pe blogul asta am doua asteptari: dimineata sa-mi faca zoso revista presei si in rest sa dau de articole in marea majoritate pertinente si documentate.

      Merg de 12 ani zilnic (cand vremea permite si cand nu am vreo intalnire) cu bicla prin Bucuresti, articolul tau nu aduce absolut nimic nou sau interesant. Apa beau de peste 40 de ani, deci sigur voi avea de comentat ceva si la ala cu apa uda.

      N-ai decat sa te superi, dar parerea mea este sa ramai la „scrisul” in lemn.

      00
    • Gata, m-ai convins. Daca zici tu, nu poate fi decat ceva de luat in seama…

    • NOU
      #43

      Colegu rumbu vede bicicleta ieftină, bucurestiul si plimbarea. Zice ca nu e nimic nou. Păi noutatea e că fluture s-a expus enorm cu bicicleta prin bucuresti. Iti dai seama ce i se intampla dacă il recunostea in trafic vreun șofer cititor al acestui blog? Lucrurile puteau sfarsi tragic

      00
    • @am citit mult (dar nu prea se vede) – Crezi ca comentariul tau aduce ceva interesant sau nou pentru experienta de 12 ani pe bicicleta a lui rumbu? E normal sa-l deranjezi in halul asta?

  9. Eu nu mai comentez de acum la articolele fluturelui. Stiu de la un post anterior ca ne considera pe majoritatea inutili. Greva japoneza.

    00
  10. Doo comentarii:
    – ca posesor de penny board cu care m-am dus o buna bucata de vreme la munca pe strada, pe trotuar si pe unde se poate confirm ca bicicliștii sunt cea mai nesimțita specie din traficul bucureștean.
    – stiti de ce e periculos sa mergi cu motorul cu 60 la ora printre masinile din trafic care merg cu 20 ? E, din acelasi motiv e periculos si sa mergi tu cu 20 prin traficul de 60. E un delta acolo care generează pericolul
    – biciclistii sunt in medie la fel de nesimtiti cand sunt soferi daca e sa ii comparam cu restul populatiei

    Au iesit trei.

    00
    • Sa inteleg ca iese din discutie sa ajungem vreodata ca Amsterdam-ul?

    • NOU
      #50

      Lipsa de educatie exista mai mult la soferi decat la biciclisti, daca si biciclistul avea permis de conducere atunci puteai sa zici ca-s cei mai prosti si needucati, un sofer trebuie sa dea un examen in scris pentru regulile de circulatie, dupa aia cel fizic care este iesirea in trafic, desi creierul unui sofer intra in safe mode cand conduce in oras si nu-i pasa decat de el, poate doar cand ia vreo prima sau combina ceva devine civilizat pentru 2h cat se intoarce acasa. Cand o sa primesti vreodata o usa in fata o sa-ti dai seama cat de naspa e, asta din cauza ca unora le e greu sa se uite in oglinzi. Oricum la noi(probabil si-n alte tari) exista soferi cu vechime de n-au mai dat un test de 30-40 ani, la ei totul e pe (las’ ca stiu eu), multi inca vad bicicleta ca o chestie de distrat, ca atunci cand erai mic si se ducea bunica-tu cu tohanu
      dupa tarie si atat, asta din cauza ca pe ulita nu erau masini. Mai amuzant este cand un sofer loveste un biciclist si costul reparatiei ajunge la vreo 1000-1500 euro, asta pentru ca exista si alt aliaj, carbon, titan, aluminiu, FER, etc… Am vazut soferi care stiau sa ma depaseasca corect si regulamentar dar si d-aia de treceau ca flash pe langa mine, aceeasi senzatie o au si ei cand trece unu cu tirul plin pe langa ei de le zguduie masina. Pe tine ca sofer te doara la banana daca ma lovesti, aia e, se ridica ca doar e sportiv, din masina e usor sa faci manevre. Nu mi-e rusine daca mi-atrage un sofer atentia dar sa ma injuri si sa ma trimiti pe trotuar e fix lipsa de reguli si de civilizatie, nu rup oglinzi, de injurat o mai fac, am fost atins de oglinzi si trantit de mi s-a luat. Pe culoarea rosie trec cam 4-5% din an caci se intampla sa prind galben si nu ma mai opresc, de la mine pleaca un exemplu de civilizatie cand stau la semafor si semnalizez stanga, ca-s alti biciclisti prosti si nesimtiti asta e din cauza ca n-au fost trantiti. Chestia asta se aplica in orice domeniu, eu nu-i pot da lui zoso sfaturi de blogging caci el are experienta, eu pot da sfaturi unui sofer despre cum sa ma depaseasca si sa ma respecte daca vede ca nu stau pe mijlocul benzii, nu esti la raliu in Bucuresti ca sa treci cu 80 pe langa mine. Pana acuma am intrat de 2 ori cu roata in masina soferilor, hai sa invatam totusi sa respectam pe ceilalti soferi si sa semnalizam din timp nu sa-mi dai semnal scurt si sa ma iei la penis ca asa vrei tu.

      00
  11. Ma dau cu bicicleta în București din 2010 mi-am dus plodul și la creșă și la grădiniță cu ea, deci operațiuni zilnice.

    Bucureștiul pare ceva mare și periculos pentru cei ce probabil stau în Govora sau Sovata. Ce se sperie și de râma aia subterană ce se cheamă metrou.

    Problema în trafic e chiar lipsa de educație a bicicliștilor ce fugăresc pietonii pe trotuar având impresia ca e dreptul lor și taie benzile pe stradă ca un șofer ce și-a luat carnetul într-un oraș cu 3 mașini

    Deci s-o lăsăm mai moale cu evaluările astea de oraș mic provincial. Nu toți au complexe din astea.

    00
    • Te felicit pentru curaj.

      Nu as vrea sa mi-o iei in nume de rau, dar nu am inteles absolut nimic din ultima fraza.

    • @Vax, și râma are care se cheamă metrou are niște reguli de folosință: mai întâi coboară cei din metrou și apoi urcă cei de pe peron, cei de pe peron nu se proțăpesc în fața ușilor, cei din metrou nu se proțăpesc în fața ușilor dacă nu coboară la prima (azi am comis-o, am uitat să cobor și stăteam cam în drum :( ), pe scara rulantă se staționează pe dreapta și, preferata mea, (de nerespectarea căreia mă împiedic cel puțin săptămânal) dacă totuși ești pe stânga pe scara rulantă sus când se termină mai fă măcar 3 pași în față în loc să faci dreapta fix prin fața sau chiar prin cel care staționează pe dreapta pe scara rulantă.
      Ăstora din urmă le doresc să ajungă șoferi și să facă manevra asta prin fața altei mașini (nu camion, și la viteză nu prea mare, că-s eu fată bună).

      00
  12. Doar asta zic: Cauta canalul de youtube bucharestBIKEtraffic !
    restul e doar can-can ….

    00
    • Tipul ala e un inconstient care habar n-are sa circule in general nu doar in Bucuresti. Cred ca intr-un an de mers la birou cu bicla nu mi s-au intamplat cate i se intampla lui intr-un weekend.

      00
    • @nxs, de ce nu stie sa circule ? Ca zici tu ? Sau doar ca sa te bagi in seama…

      00
    • Gigelu’ ala nu e model de urmat. Ala circula ca la turul Frantei doar sa faca rost de senzational pentru a pune pe canalul lui de YT. Cum a zis si nxs, ala e un inconstient.

      00
    • Pentru ca e un golan pus pe scandal care cauta momente tensionate ca sa aiba ce filma, merge la risc, injura batrani si femei de morti si face ca toate animalele dar cand e un ceafalata cu x6 parcat aiurea mai are nitel si isi cere el scuze aluia cand trece pe langa el. De-aia e doar un golan care stie sa mearga cu bicicleta dar nu stie sa circule.

      00
    • @Radu, are 30j de kile cu îmbrăcămintea udă, de cine ai vrea să se ia? :)))) Mie mi se pare un băiat relativ inteligent, dar este semi-inconștient în trafic și tind să cred că are cam puțină experiență ca șofer, deci nu înțelege niște chestii simple.

      00
    • @George Pai in primul rand asa cum am spus e suficient sa vezi cate i se intampla lui intr-un filmulet de peste weekend in care merge pe cativa km. Zici ca e doamna cu coasa pe urmele lui, nu alta :). Statistic n-are cum decat daca e ceva in neregula cu el.

      Cum explica cineva mai sus merge cu viteza de zici ca-i la turul frantei si si-o cauta cu lumanarea de fiecare data.

      In filmul din 11 iulie cu weekendul:
      secunda 35 – taie curba dupa ce in prealabil se plange de ala cu masina ca taie curba cu scartait de roti.
      pana la secunda 45 merge pe mijlocul benzii desi drumul e la fel si mai in dreapta.
      45-47 – intra in intersectia aia si face dreapta ca un zeu, nici nu conteaza ca e linie de tramvai pe care de altfel si calca/aluneca imediat ce intra.
      50 – se plange de ala cu bmw-ul care din cate imi dau seama in lipsa semnelor avea voie sa depaseasca.

      Si tot asa pana la finalul filmului.

      00
    • Eu merg destul de ciudat, mai trec pe roșu dacă intersecția e mică, urc pe trotuar când e aglomerat… in nici un caz nu sunt exemplu.
      Totuși, deși pare să respecte regulile de circulație, gagiul ăla pare mai „aventurier” decât mine.

      00
  13. Ai dreptate. Bucureștiul e complicat pe bicla. Nu o sa mori, dar din scurt te enervează rau.
    Venind cu experienta din afara (Europa de vest) e și mai greu ca nu ai deloc experienta bucureșteană. Invers e la fel dar invers. Nicăieri nu imi e teama :p

    00
  14. 11 de ani mers cu bicicleta in Bucuresti pe strada, mii de km. Merg doar cand e uscat pe jos. Niciun accident, nici macar celebra portiera deschisa in fata. Cateva sicane dar de astea am avut mai multe ca pieton. Stiu multi oameni care n-au patit nimic si oameni care au patit iar cei care au patit sunt recunoscuti ca fiind nu neaparat teribilisti, dar uneori cam „inconstienti”.

    Trebuie doar putin curaj la inceput si atentie, tot timpul ochii aruncati in oglinda retrovizoare si eye contact cu oamenii din masini de fiecare data cand e cazul – gen daca vezi ca vrea sa faca dreapta peste tine te opresti nu incerci sa treci doar fiindca tu ai prioritate. Evident ca se pot intampla lucruri nasoale dar riscul nu e atat de mare pe cat ai crede. Neaparat casca pe cap!

    Asta cu bicicleta potrivita pentru Bucuresti e un mit periculos care se tot propaga, conteaza sa fie potrivita pentru tine ca greutate, manevrabilitate etc. sa poti pleca instant de pe loc si opri repede. Daca mergi atat de repede incat sa iei gropi sau nu le vezi cand le iei atunci tu ai o problema nu bicicleta.

    Conduc si masina, stiu cum e si de partea cealalta.

    00
  15. „Câte un biciclist este accidentat în fiecare zi în capitală! Anul acesta au fost înregistrate deja aproape 170 de accidente cu biciclişti, în care doi oameni au murit.” – stire pe digi, anul trecut, prin iulie. Cu o medie de 20 de accidente raportate, pe zi, e clar ca e foarte periculos sa biciclesti in Bucuresti. Pare mai nesigur decat sa te plimbi cu Migu’

    00
  16. Am fost posesor de bicicleta si pana la urma am vandut-o.
    Ce am constatat in plimbarirle prin Bucuresti :
    -riscul de a fi tartinat de o masina mica sau mai mare(autobuz, troleu, etc) creste dramatic din cauza soferilor necivilizati si agresivi.
    -soferii sunt agresivi nu doar cu biciclistii ci si intre ei, practic este o jungla fara reguli.
    -biciciclisti agresivi si necivilizati cu faze gen traversat trecerea de pietoni pe bicicleta si cu viteza, dai dreacu de pietoni…
    -biciclisti care merg cu viteza pe trotuar sau in parc unde te plimbi cu copilul mic.
    -am inhalat noxe si praf la greu deci nu intelegeam care este smecheria cu sanatatea…
    -daca ai treaba undeva ajungi transpirat ca vorba aia..faci miscare.
    Si mie imi lasa gura apa sa il ironizez si sa il musc de fund pe FLUTURE si sunt sigur ca este foarte afectat de asa ceva dar aici sunt total de acord cu el.
    Bucurestiul nu este deocamdata un oras destinat bicicletelor atat din cauza infrastructurii cat si din cauza gradului FOARTE scazut de civilizatie al populatiei, iar la populatie intra toata lumea : soferi, pietoni si biciclisti.

    00
    • De climă nu zici nimic? Mi-e greu să cred că ai mai mult de 2 luni pe an în care poți merge cu bicicleta în București și să nu ai nevoie de două rânduri de haine de schimb și trei dușuri după.

      00
    • Voi inca mai aveţi probleme cu hainele transpirate? Nu ati citit articolul cu hainele din lana Merino? Nu sunteti fani adevarati ai acestui blog

      00
    • In cele mai maxime luni de caldura, plecat dimineata la 8 de acasa si mers lejer cu bicla f ok, mai putin seara dupa 6-7 cand e caldura maxima, dar diminerata e ok, pe racoare sa zic asa.
      A daca tragi de tine sa demonstrezi ca prinzi nu stiu cat la ora, sau sa ajungi in 20 de minute din pantelimon in militari – aia e altceva. Poti transpira si la -20 de grade in 500m. Mie plimbarile spre job de la ora 8 mi se pareau magice, mai ales cand nu ai treaba cu traficu.

      00
  17. Unde mai pui ca or apărut din ce in ce mai multe fuste pe bicicletă și toate-s pricepute să meargă pe mijlocul străzii.
    Observ dimineața că aproape toate femeile vorbesc la telefon în timp ce sunt la volan și ma intreb de ce nu folosesc bluetooth, ca mi-e greu sa cred ca un q7 n-are opțiunea asta.

    00
    • Da’ ce suparat pe femei te-ai trezit in dimineata asta.

    • Chiar pe mijlocul strazii nu merg dar daca las mai putin de juma de metru de bordura masinile trec la zece centimetri de mine, eventual cu 50-60km/h iar daca ma dau mai departe de bordura ca sa nu iau toate capacele de canalizare la rand ma claxoneaza soferii ca nu au loc sa treaca pe langa mine.

      00
  18. Merg de vreo 9 ani constant cu bicla la.munca, de primavara pana toamna, mai putin in zilele in care ploua torential sau am cumparaturi de facut.
    In Bucuresti.
    Perceptia mea este ca atitudinea soferilor in trafic fata de biciclisti s-a imbunatatit.
    Si da, merg pe strada, acolo unde ii este locul unui vehicul.

    00
    • Idem, cu o experiență de 3 ani in Italia. Șoferii italieni sunt fix precum șoferii români. Totuși, nici un incident cu șoferii.
      Singurele dați când am pățit ceva a fost de la mine, pentru că sunt prea grăbit și fac greșeli.
      Îți iei timp suficient și ești cu 10% mai atent în trafic, n-ai probleme.

      00
  19. Și tu te uiți la Turul Franței?

    00
  20. Din 2007 incoace, de cand am bicle, am observat o corelare a numarului biciclistilor cu civilizarea soferilor. Cred ca un maxim al atentiei si responsabilitatii in trafic a fost atins cam prin 2014-2015, dupa care drogul numit „someone is wrong on the internet right now” a dat dependenta totala. Urmaresc la stop ce fac soferii din masinile alaturate si cele din fata, toti butoneaza telefonul. Unii nu pleaca de la stop pentru ca mai au de tastat doua cuvinte pentru a trimite comentariul ala care face praf tot si incheie orice disputa pe subiect. Unul m-a lovit usor in spate, s-a proptit in bara mea, fara urmari. A recunoscut, se uita la telefon si a crezut ca s-a pus in miscare coloana si a pornit fara sa priveasca in fata. E deja boala.

    Nu merg cu bicla in Bucuresti, nu gasesc nici un motiv s-o fac. Cumparaturile le fac rar si in cantitatile ce necesita portbagaj, nu exista situatii sa merg pana la colt cu bicla sa iau o paine, merg pe jos.

    Nu concep sa las bicla legata de ceva, e o invitatie la furt. Romanii, nu doar suedejii, inca privesc un obiect ce poate fi ridicat in maini, lasat nesupravegheat, ca ceva ce poate fi luat fara nici o remuscare. Si o trotineta de copil e ceva ce poate fi luat: „am un nepotel, credeam ca e abandonata”, asa mi-a zis o babuta ce pusese mana pe trotineta fie-mii cand eram la piata si o lasase 5 secunde din mana ca sa se uite la niste jucarii pe o taraba. Va dati seama, o babuta amarata nu avea nici o remuscare sa fure o trotineta de copil din plastic. Ne minunam ca o natie intreaga priveste cu admiratie la un infractor ce fura trotinetele copiilor?

    00
  21. eu personal m-am certat cu peste 50 de bicilisti care mergeau ca gaozarii pe trotuar. mai mult decat atat, ii intimidez, ma pun agresiv in fata lor- le atrag atentia ca locul lor este oriunde mai putin pe trotuar. e greu sa intelegi ca exista niste copii, niste mamici, niste oameni mai putin sprinteni care nu se pot feri din calea ta…

    00
    • Vezi sa nu te intimideze personal vreun gaozar. Lasa-l dreacu sa treaca daca are bun simt. De la circului pana la barbu vacarescu n-ai cum sa mergi cat de cat decent prin trafic daca se sta sau nu se sta. De fiecare data cand gresesc si o iau pe acolo ma sui pe trotuar din dreptul tonetei de ziare pana la colt cu IGPR. Ghici ce, n-am deranjat pe nimeni pana acu, ma scuz omeneste ca tre sa le fur saracia aia de trotuar si-asa ingust pentru 2-3 secunde, mai o gluma, mai o caterinca si tot ies mai ieftin decat daca as lua toate oglinzile la rand in coloana. Ciudat de cum n-am suparat pe nimeni pana acu pe trotuar.

      00
    • NOU
      #79

      sper sa ma prinzi pe bicla ca sa-ti dau un spray intre ochi cand faci ca maimuta pe trotuar!

      00
  22. Nu toti pot merge pe bicicleta si daca ar vrea si nu ar fi puturosi. S-au mai discutat pb: ai copii de dus si adus de la gradinita/scoala/karate/dans/engleza/etc, vara nu ai unde sa te speli, iarna poate fi un calvar si extrem de riscant pt ca e inghetat drumul, nu ai piste destule, nu ai unde sa lasi bicicleta. Bicicleta de zi cu zi ramane o solutie situationala(lucrezi aproape, nu ai copii) si recreationala de cele mai multe ori. In Anglia, Olanda, Germania s-a investit masiv in piste si tot nu sunt pline de biciclisti pt ca orasele cresc si acolo si „commuting”-ul, mersul la lucru si inapoi+deplasarea copiilor e tot mai problematica fara masina.

    00
    • Nu spune nimeni ca toata lumea sa mearga cu bicicleta.
      Dar, daca cei care pot ar face-o, ar fi mai bine pentru toata lumea, inclusiv pentru cei care merg cu masina, care nu ar mai avea de infruntat ambuteiaje asa de mari.

      Nu toata lumea are de dus copii la gradinita sau de carat saci de cartofi. Nu toata lumea nu are unde sa se spele si nu toata lumea are nevoie sa se spele dupa bicicleta (cind ai 5km de facut, nu ai timp sa transpiri, e ca si cum ai merge pe jos 15min).

      E pacat ca nu exista (sau nu stiu eu) statistici cu privire la mobilitate in Romania. Ar fi interesant de stiut procentul celor care iau masina pe distante de pina la 5km, care este gradul de ocupare a masinilor in trafic, etc.

      Ce pot eu sa spun e ca prin alte parti (sa zicem intr-o mare capitala europeana care se screme sa recupereze intirzierea dezvoltarii mobilitatii ecologice si intimpina o rezistenta acerba) se fac astfel de statistici, care ies cam asa:
      – 70% din calatorii cu masina fac mai putin de 5km
      – 10% din totalul calatoriilor in oras se fac cu masina, 5% cu bicicleta, 5% cu scutere/motociclete, restul cu transportul in comun sau … pe jos
      – 60% din spatiul public este pentru automobile
      – masinile transporta in oras in medie 1,1 persoane
      – principala sursa de poluare urbana e generata de traficul motorizat (masini, scutere) care reprezinta 10% din total`, vezi mai sus
      – cele mai multe accidente mortale le au scuterele si motocicletele, urmate departe de tot de pietoni si biciclisti
      – viteza medie a masinilor este de 15km/h in oras, iar a biciclistilor de 16km/h
      – concentratiile de poluanti sint de 20 de ori mai mare in habitaclurile masinilor decit in exterior

      Ceva imi spune, fara sa fiu sigur totusi, ca procentele astea sint oarecum asemanatoare si in Romania.

      Apoi, ce spui tu cu Anglia, Olanda, Germania unde sint pistele goale, se poate raspunde cu un banc: sint goale pentru ca ciclistii au ajuns deja la servici.

      Deplasarea copiilor in acele tari devine tot mai usoara fara masina: se construiesc din ce in ce mai multe piste separate de trafic pe care copiii pot merge singuri la scoala. Devine tot mai usor sa iti faci cumparaturile cu bicicleta: infrastructura adaptata si comert de proximitate, interzicerea instalarii de supermarketuri in zone comerciale care devin repede un infern de circulatie.

      Asa ca, ce ar putea face un primar responsabil intr-un oras ca Bucurestiul care in plus se bucura de spatiu mare, in comparatie cu multe alte orase europene:
      – dezvoltarea transportului in comun
      – favorizarea comertului de proximitate
      – un plan de urbanism inteligent care sa limiteze expansiunea urbana, constructia de birouri in cartiere de locuit si constructia de locuinte in cartiere de birouri
      – piste de bicicleta separate de trafic peste tot, chiar daca asta inseamna uneori reducerea numarului de benzi de circulatie, puncte de stationare securizate pentru biciclete
      – si multe altele
      Dar asta inseamna un primar curajos, cu o viziune pe termen lung, ceea ce nu prea vad cum sa existe :)
      Multumesc pentru atentie.

      00
  23. În ultimul timp am ales trotineta electrică în locul mașinii. Am de făcut zilnic ~10 km(dus-întors) și pe traseul meu nu sunt piste de biciclete(Parcul Izvor-Arena Națională este drumul pe care îl parcurg). Mi-e frică să circul pe stradă, deși uneori trebuie să o fac.
    În unele locuri s-ar putea face piste pentru bicicliști, dar sunt porțiuni unde efectiv nu e nici trotuar… Înafară că te înjură toți taximetriștii e OK. :)

    00
  24. Acum vreo 2 ani am ramas fara permis si m-am incumetat pentru cateva zile sa merg pe bicicleta la serviciu. Eu nu stau in Bucuresti – prin urmare traseul era in jur de 20 de km pe sens. Distanta in sine -nu-i o problema ( cine se mai da cu bicicleta stie). Din fericire mai mult de jumatate din traseu il puteam face pe stradute aproape necirculate – deci nici traficul nu era o problema prea mare. Insa noxele pe care le inspiram m-au facut sa renunt. Ajungeam cu sinusurile iritate la maxim – ma durea capu etc. Ma uitam in trafic – din 10 masini, 6-7 scoteau un fum gros ca de la carbuni. Acum – situatia e la fel. Daca nu te omora vreun prost cu masina – te omoara sigur noxele…

    00
    • Cu siguranta la un moment dat vom alege niste politicieni capabili care vor schimba aceasta situatie si vor face Bucurestiul macar la jumatatea Amsterdamului. Biciclistic vorbind.

    • Recomand chestia asta in Bucuresti, daca trebuie sa mergi prin trafic mai mult de 2 km.
      https://www.dedeman.ro/bucuresti2/semimasca-pentru-protectie-respiratorie-filter-service-93v-em77-cu-supapa/p/6017698

      00
    • Și după aia ai revenit la mașină, ca sa produci in continuare noxe :)
      Chestia e că suntem așa o țară cu densitate mica a populației încât ne-am putea rasfira in toate părțile, daca infrastructura și serviciile ar fi bune. Și la răsfirat includ și locurile de munca, nu e nici o șmecherie că își mai iau oamenii case la porumb dar la munca vin tot în sau prin mijlocul orașelor.

      00
    • Noxele… crezi ca daca nu mergi cu bicicleta, respiri altfel de aer? Ma distreaza toti cei care baga „noxele” ca motiv.
      Băbăeti, dar cand stai in trafic cu o ora-doua in plus, ce fel de aer respiri? Masinile au filtre de noxe? In autobuze e aer purificat? Cand mergi pe strada, cand dormi la tine in pat, in Bucuresti, ce fel de aer respiri?
      Terminati-o cu „noxele”.

      00
    • passat 2006 , 2.0 TDI, DPF anulat… ca noua frate – decat ca scoate fum precum locomotiva pe carbuni

      00
    • @Cristi-Fix acelasi aer il respiri doar ca mult mai putin. La pedalare depui efort si inhalezi mai mult aer.

      00
    • Inhalezi mai mult aer pedalând o oră pe zi decât trăind TOATĂ VIAȚA în București?
      Care e logica? Hai să încercăm să nu mai respirăm, să nu mai facem efort? :)
      Tăiați zahărul, țigările, băutura… „noxele” de la pedalat până la muncă și înapoi sunt neglijabile, credeți-ma Am citit cateva analize despre asta – ce înseamnă să trăiești zilnic în aer poluat, și cu cât crește riscul dacă… – nu moare nimeni intoxicat în București pentru că a pedalat două ore pe zi, stați liniștiți. :)

      00
    • Ziceam ca 6-7 masini din 10 au fum gros vizibil la evacuare. Ce va spune voua chestia asta? Si nu – masina pe care o conduc nu este din categoria asta. Toate masinile evacueaza noxe – doar ca unele mai putin ca altele. La noi mai mult de jumatate dintre masini atenteaza la viata noastra. Despre asta e vb.

      Duceti-va ( care n-ati fost) in tari unde mersul pe bicicleta e regula ( Belgia, Olanda, tarile scandinave etc). O sa vedeti ca puteti sa respirati pe strada. Acolo n-am vazut masini care sa scoata fum.

      https://adevarul.ro/news/eveniment/dieselgate-mioritic-scoase-filtrele-particule-cresterea-puterii-motoarelor-1_5b47339ddf52022f7522acd1/index.html

      00
  25. Nu conteaza,
    Oricum… “In realitate, politica ne afecteaza foarte putin”.

    Cine sa faca pistele alea pentru biciclete sa fie @fluture in siguranta!? Ooo nuu, cu siguranta nu politicienii!

    00
    • In ziua in care voi astepta si primi siguranta din partea politicienilor voi fi mort. Dar nu ma astept sa intelegi fraza asta simpla.

    • Singurul cititor de pe acest blog care ii poate da replici taioase lui @fluture fara ca acesta din urma sa ii dea peste nas este prietenul nostru Arhi! Hmmm…

      00
    • Pai toate legile și instituțiile care mențin / amplifica siguranta sunt create de politicieni. Și în unele țări au livrat mai mult decât în altele.

      00
    • mah, nu politicienii fac pistele alea in germania etc.

      In tarile de vest, le face Zana Maseluta. De aceea la noi nu se poate.

      00
  26. Nu o inteleg. Te rog sa ne luminezi tu, in stilul tau unic! Sa inteleaga si prostimea nu doar 3-4 oameni de pe planeta!

    00
  27. Eu am mers zilnic (cand permitea vremea) cu bicicleta la munca din Salajan pana prin Pipera timp de vreo 3 ani. Faceam cam vreo 3000 km pe an. Am invatat ca trebuie sa respecti regulile de circulatie dar nu trebuie sa te bazezi ca si altii le respecta. Trebuie sa te asiguri chiar si cand mergi drept, poate un „zeu” nu iti da prioritate chiar daca ar trebui. In aceasta situatie e nasol. Nu-ti indoaie aripa ci, in cel mai bun caz, iti rupe ceva. Trebuie sa ai grija tu de tine.
    Totusi nu sunt de acord cu necesitatea carnetului de sofer pentru biciclisti. Cu bicicleta daca nu esti atent si nu respecti regulile, te sinucizi, nu faci rau altcuiva…Stiu, exista si posibilitatea sa omori pe cineva dand cu bicicleta in el dar sunt cazuri foarte rare si cred ca daca omori pe cineva cu bicicleta, il omorai si daca aveai carnet de sofer.

    00
  28. De cacat in Bucuresti. Nici cu bicicleta nu poti sa mergi, Parlamentul isi are sediul aici. Plm, de cacat.

    00
  29. NOU
    #100

    Ai oglinda retrovizoare la bicicleta ?
    Pe bune, de cativa ani caut un biciclist cu oglinda si nu gasesc, unii cu toate dotarile dar oglinda nu. Am zis ca pe primul care-l gasesc il opres si-i dau 100 lei. :)

    O singura data am gasit, dar era in varsta cu un Tohan de pe vremea lui Ceasca, asa ca nu s-a pus la socoteala.

    00
    • faptul ca tu nu stii sa folosesti o bicla si sa te uiti in spate in acelasi timp nu inseamna ca oglinda e obligatorie.
      Eu stiu ce se intampla mereu in spatele meu. Bine, nici nu folosesc castile, dar asa is io mai ciudat :P

      00
  30. NOU
    #102

    Nu e ironic cum o observatie corecta starneste atat de mult patos in atat de multe comentarii? Ceva atat de simplu ca „e nasol ca biciclist in Bucuresti” sa aduca o gramada de „da, dar” sau „asa e pt ca”.
    Astept continuarea la articolul asta, fluture:)

    00
    • Nu e patos, e ranchiuna de la postarile precedente, e supararea ca pe blogul LOR scrie unu’ altceva decat Confirmation Bias-ul pentru care intra ei aici, si, stupoare, mai si raspunde la comentarii. In ideea lor, poti sa fii putin arogant, dar nu cu ei, care sunt „cititori vechi” si trebuie sa le arat „niste” respect. Plus ca trebuie sa scriu ceva ce ii intereseaza pe ei, nu ceva ce stiu si ei. Ar fi trebuit sa ma consult cu Rumbu inainte de postul asta, sa aflu ca are 12 ani de bicicleta in Bucuresti si ca n-ar trebui sa-i stric dispozitia, ca el intra aici sa-i faca Vali revista presei, nu sa-i spuna cineva cum se merge cu bicicleta prin Bucuresti. Ma mir ca nu comanda si o cafea cu revista presei.

      Cam asta e atmosfera. De ranchiuna:-) Nu subiectul, ci subiectul conteaza.

    • Nu are nimeni ceva personal cu tine @fluture. Probabil ca om, prieten, tovaras de drum esti OK. Cu ideile tale avem treaba, care dintre noi avem. Aici (pe blog) te dai prea cocos (ca le sti tu pe toate mai bine ca 99% din cititori) cand in realitate esti un pisoias.

      PS. Da-mi voie sa cred ca mai raspunzi si la misto si nu esti chiar asa de ofticos.

      00
    • @Alin, cam cum crezi tu ca ar trebui sa raspund la faza cu pisoias? Pentru ca, in realitate, tu stii cel mai bine ce si cum. De aia te intreb pe tine.

      PS. Ironiile mele din comentarii sunt atat de fine incat 99% din cititori…

      PPS. Relax, glumeam, nu ma intereseaza ce ai de zis, intrebarea era la misto.

    • @Fluture, ai dreptate in articolul asta, dar in cel cu „politica nu influenteaza cu nimic” ai dat-o rau de gard. Iar daca ai recunoaste ca ideea ta e gresita sau poate exprimarea e gresita, ranchiuna ar fi mai mica.
      Si zoso si-o ia pentru parerile din domeniile in care habar nu are (fotbal, IT, lumea business) si nu cred ca se supara asa cand i se spune ca nu are dreptate (sau poate da, cine stie, se duce sa planga in beci).

      00
    • @alex_b aici e marea buba: nu e vorba de avea dreptate, nici in asta cu bicicleta – sunt doar cateva observatii, nu necesita aprobare sau validare din partea cuiva – nici in cel cu politica. Din punctul meu de vedere, e vorba doar de a exprima niste idei, pareri. Nu astept sa mi le valideze nimeni.
      Politica este o scuza pentru imobilismul multor oameni. Majoritatii. A fost o scuza si pe vremea comunismului. Nici macar 1% din populatie nu a combatut comunismul. E valabil si astazi. Oamenii sunt legume in relatia cu politica, motivand candid ca nu ei sunt de vina pentru imobilismul din viata lor ci Dragnea, Iohannis sau Viorica. Daca le spui ca ei singuri sunt responsabili pentru viata lor, te improasca cu argumente stupide cum ca femeia blonda de la camera de garda dermatologie Victor Babes (am avut contact nesexual cu ea azi dimineata) este asa pentru ca Dragnea. Ea nu e asa ca e o tâmpita, ci din cauza politicului. La fel pentru tot ce (nu) se intampla in tara asta. Altcineva e responsabil pentru directia pe care o ia viata mea.

      Ps. Cat despre raspunsurile mele din comentarii, tu ai putut sa arunci ironia (ieftina) cu beciul lui Vali, dar daca ti-as raspunde cu ceva echivalent ar fi doar o aroganta nepermisa pentru un nou-venit pe blogul acesta.

    • Nu am cum sa le stiu mai bine ca tine @fluture. Tu ai citit multe carti. In fine…
      Am o singura curiozitate. Cum reusesti sa starnesti atatea reactii (iar ai peste 100 de comentarii, pe un subiect despre nimic)? Vali cu Arhi aka cetin.ro in total nu ajung la asa performanta.

      Bravo

      00
    • Ma bucur ca ai ales sa inchei discutia cu un compliment. Apreciez.

      Ai incercat ceva subtil cu intrebarea, dar iti voi risipi norii: Vali si Arhi au 10 ani de blogging si au trecut de faza cand raspundeau la toate comentariile (tâmpite). Altfel ar avea si ei, poate chiar mai multe.

    • Ok, am inteles
      Atunci sa nu mai comentam sau sa raspundem asa mult sa nu parem prea prosti.
      Tu cumva incerci sa ne spui ca a te plange de politicieni = sarac. Prietene, daca iti dau eu sau cativa prieteni apropiati cifra de afaceri “o ia blogu razna”!. In schimb daca ai multi bani nu inseamna ca esti si intelept. Nu ma consider destept sau intelept deloc! Hai sa nu ne mai certam ca avem si alte treburi.

      O zi faina… cititorilor nu tie @fluture. Glumesc, si tie. ;)

      00
    • Am zis imobilism, nu saracie. Pentru mine sunt doua chestii diferite.

      O zi buna.

    • @fluture, le matin je préfère un café serré, s’il te plaît. Servi sans rancoeur. Merci beaucoup.

      00
    • @Fluture Incep prin scuze pentru ironia cu beciul, daca ti s-a parut ieftina.

      Cat despre partea cu politica, pare ca zici cu totul altceva decat in articolul ala (sau poate trebuie sa recitesc articolul), dar pot sa te combat si pe ideea asta. Esti responsabil de viata ta, dar politicul ti-o poate face mai usoara sau iti poate pune frane. De aia e mai usor sa faci afaceri in unele tari fata de altele. Poti sa te agiti si sa faci totul cum trebuie, si tot sa o duci rau in Ro. Sau poti sa faci fix acelasi lucru (acelasi job, lucrand aceleasi ore) si sa o duci mai bine in alta tara. De exemplu nu trebuie sa ai masina personala pentru ca ai transport in comun, nu trebuie sa platesti la clinici private pentru ca sistemul de stat functioneaza etc, asa ca tu ca om obisnuit ramai cu mai multi bani in buzunar.

      00
    • Am scris acelasi lucru, nu „cu totul altceva”. Acum nu as vrea sa facem iar definitia unei comunicari eficiente, dar stii cum e: e o diferenta enorma intre ce am gândit, ce am scris, ce ai citit, ce crezi tu ca ai inteles din ce am scris, ce ai vrut sa raspunzi/combati, ceea ce ai scris si ceea ce am citit eu la rândul meu. Dar te asigur ca am zis acelasi lucru in toate postarile despre politica si in comentariile la sibiect. De aceea am fost poate prea arogant cu cei care au raspuns in primele doua ore de la post. N-au lasat suficient timp sa lectureze, au sarit pe butoane.

      Cat despre combatut, bineinteles ca poti combate absolut orice idee. Putem (si chiar ar trebui, ca exercitiu) sa combatem orice idee emisa pe lumea asta, indiferent cine a formulat-o. Am citit de curand un foarte bun articol care combate teoria lui Kahneman, cea care i-a adus premiul Nobel! Dar daca combati doar ca sa-mi arati ca poti sa combati, nu dau premiul Nobel inapoi:-))

  31. NOU
    #115

    Traiesc in Olanda de ceva timp. Am bicicleta si merg cu ea dar for fun. In rest masina e goldeanu mai ales la ploile care erau de obicei pe aici. Dar plm sunt roman ma doare la carici de ce fac altii!

    00
  32. Merg de peste 4 ani cu bicicleta la servici cam 6-7 luni pe an. Din zona de sud (Ghencea, Antiaeriană) până-n Pipera. (cam13 km, deci 26km/zi). Plus alte drumuri cu diverse treburi. Ce pot să spun: da, pe majoritatea traseelor lungi e cam asa cum spune Fluture. Riscant și trebuie să fii cu ochii-n 4 tot timpul. E ceva supraviețuire acolo. DAR pentru o bună parte din bucureșteni, bicicleta e de departe cea mai bună soluție de a petrece cât mai puțin timp în trafic. Pe distanțe mici și medii sunt destule trasee care pot fi relativ safe, în special după ce „înveți” intersecțiile mai dificile. De ex. de la Aurel Vlaicu ajungi în 10-12 minute la Agronomie sau la Piața Domenii. Cu mașina faci lejer 30 min. Cu bicicleta poți traversa parcuri scurtând semnificativ distanțele. Partea de nord e mai prietenoasă cu bicicliștii. De la Eroilor în sud, încep claxoanele șoferilor și dispare distanță de siguranță dintre bicicletă și mașină (aia care e). Culorile semafoarelor nu vă salvează viața. Ci cascatul ochilor, comunicarea cu șoferii și toleranța. Până acum n-am avut nici un incident și am evitat câteva mai serioase pt că am fost atent și-n locul șoferilor. Toată treaba cu mersul pe bicicletă ține de voință, puțin curaj și multă atenție.Luați-o încet, treptat, cu trasee scurte.Faceți-le în w.e., mergeți cu cineva experimentat. Cu timpul prinzi curaj și expriență, iar orașul devine din ce în ce mai mic. Și mai frumos!

    00
    • 100% de acord. Din pacate, valabil pentru max 1% din locuitorii capitalei.

    • serviciu*

      00
    • Nu știu dacă 1%, dar oricum până-n 10% într-un scenariu optimist. Nr.bicicliștilor se va mări forțat, pentru că în lipsa unor soluții coerente, traficul auto va paraliza. Oamenii vor prefera să meargă pe jos. Am o colegă de birou care merge pe jos (Pipera- Bucureștii Noi sau asa ceva, n-am reținut zona exact) Face cu 20-30min mai mult decât cu RATB/Metrou.

      00
    • Da, cred ca o paralizie reala/completa a traficului poate aduce mai multa lume pe biciclete. Majoritatea oamenilor nu reactioneaza decat la extreme, cand ajunge cutitul la os.

  33. Tare, in nici o zi subiectul despre mersul (dupa model prezidential, desigur :D) cu tzoacla a generat mai multe comentarii decat revocarea faraoancei. Probabil ca ceea ce avem sub fund (adic-o shea) e mai important decat dosare tinute sub bas, decapare institutionala si etc.

    00
    • Putem trai 10 ani cu un presedinte asa si pe dincolo sau cu un DNA slab, dar daca esti cu adevarat biciclist nu poti pedala 10 ani cu o sa proasta :-) Cand esti biciclist, e mai important sa ai cauciucuri bune decât cine e prim-ministru.

    • Ah, deci nu mai e bun presedintele (poate e totusi cand merge cu tzoacla :) La fel, a slabit DNA-ul asta rau de tot de cand a plecat nefertiti… dar cel mai important si mai important e sa ai cauciucuri de iarna… la biciucleta! :D

      00
  34. Zilnic Gorjului – Piata Muncii:
    – 10 km traseu
    – stat la semafor si dat jos la trecere
    – aproximativ 3k km
    – posesor de permis B

    Concluzii:
    1. Pedalezi tot timpul preventiv.
    2. FOLOSESTI OGLINDA!!! pe bicicleta ( intorsul capului nu e ce trebuie )
    3. Te opresti dincolo de trecere si urmaresti verdele pietonilor – vei avea cateva secunde in plus de „asezare” pana pleaca masinile
    4. Stai pe un pinion decent la plecare
    5. NU TRECI trecerea de pietoni ca un TARAN HIPSTER „PA” BICICLETA!!! ( am vazut cazuri care fac asta chiar si la trecerea fara semafor… cel mai grav as zice )
    6. Daca pedalezi <= 20km/h riscul de usi deschide/cale taiata scade drastic!
    7. Nu alergi ca nebunul pe bicicleta. E transport OK, dar mai bine faci 50 minute si esti relaxat si constient… respiri si traiesti fata de 30 de minute fleasca si riscand accidente.

    Pentru cei care pedaleaza pe trecere si merg pe orice culoare a semaforului… poate odata ai o scuza, dar poatea a doua oara legile naturii ii vor invata si pe cei mai incapatanati.

    00
  35. NOU
    #125

    OFF-TOPIC: se poate include numele autorului articolului direct din pagina principala?

    Ar fi o imbunatatire grozava a blogului!

    00
  36. Am practicat mersul exclusiv pe bicicleta vreun an si jumatate la Brasov. M-am ales cu doua accidente plus un idiot pe care cand il voi gasi il voi calca cu propria lui masina.

    Atata timp cat nu se vor da sanctiuni pe baza filmarilor de pe camerele de bord siguranta in trafic nu se va imbunatati. Cat timp poti face absolut orice in trafic fara sa patesti nimic dacă nu te vede politia lucrurile nu se vor schimba in bine.

    00
    • Gresesti amice. Eu personal am facut mai multe reclamatii doar pe baza filmarii camerei din masina si pana acum doi soferi foarte cocosi au ramas fara permis, unul pe 30 de zile si unul pe 60 de zile, + amenda aferenta in fiecare caz. Se poate, tot ce trebuie sa faci este sa depui o reclamatie scrisa si inregistrata la Polutia Rutiera si sa ceri identificarea si sanctionarea tembelilor, asumandu-ti sub semnatura si cu toata responsabilitatea ca cele filmate sunt reale si s-au petrecut la data afisata pe filmare. Dar daca nu te tii de ei (reclamatia sa fie inregistrata, repet), atunci degeaba astepti de la bugetari sa-si faca treaba. Io le-am bagat in reclamatia scrisa si un text de genul „daca voi, politistii nu ne ajutati sa mai rarim din ei, atunci nu vom putea sa avem o circulatie civilizata, noi singuri nu ne putem lua dreptatea in maini” si apoi un text si mai motivational de genul „este foarte simplu sa identificati autorul, va rog sa va faceti treaba daca nu, voi fi nevoit sa anunt presa si pe superiorii Dvs. despre neglijenta cu care tratati acest caz atat de simplu”. Ale mele patanii au fost la Cluuuj, no. Voi la BV il aveti pe Godina, proaspat transferatul la mascati, dar poate o fi lasat vreun mostenitor la Biroul Rutier.

      00
  37. O fi sanatos intr-un oras ca bucuresti sa pedalezi prin trafic. Ma refer la noxe, rable si tractoare, nu neaparat la gibonii din trafic. Cu ce te ajuta sa te misti repede prin trafic, sa faci si putin sport dar si putin cancer la plaman?

    „People should be worrying about diesel traffic and particle exposure, and also about nitrogen dioxide. The thing about these is they haven’t really improved in urban areas for the last decade or so. We’ve managed to clean up air pollution emissions in terms of nitrogen dioxide from petrol cars. 

    Buy a petrol car today and it will emit about four-tenths as much in oxides as a car you bought 10 or 12 years ago. But for diesels, despite the fact we have ever-tighter emissions standards the conditions in which the emissions test is performed doesn’t really reflect the real world.”

    00
    • Și acasă în dormitorul tău, ce fel de aer ai? Când stai două ore in trafic, ce fel de aer bagi în mașină?

      Azi am făcut 15 minute de la Fundeni la Obor, 25 de minute de la Piața Rosetti la Fundeni, pe bicicletă, pedalând relaxat. La ora 17:20, in rush-hour. O singură dată nu am fost primul la semafor când s-a făcut verde.

      A locui în cel mai poluat oraș din Europa (Torino sau Paris, depinde de anotimp) echivaleaza cu a fuma una-doua țigări pe zi.
      Cât „cancer” face ăla de fumează una-doua țigări pe zi, atât cancer faci într-un oraș unde poluarea se vede din satelit.
      Bucureștiul are cerul mai albastru decât Torino, așa că aici „cancerul” e mai puțin decât echivalentul unei țigări fumate pe zi.

      00
    • Ba Cristiii, sa-mi bag daca inteleg tipul asta de argumentare, oligofren, de genul „ti-ai rupt piciorul, deci poti sa-ti rupi si mana, ce naiba, ca tot aia-i”.

      Adica de ce daca Stef puncteaza foarte bine si argumenteaza ca poti sa-ti faci mai mult rau daca pedalezi intr-un mediu poluat (pentru ca respiri mai mult si mai adanc), tu vii cu un contra-argument penibil de genul „pai si la tine in dormitor e poluat”.

      OOOOOK, poate fi asa, dar nu intelegi ca pe langa o chestie deja nasoala, tu mai adaugi inca una, si mai nasoala? Si asta ar trebui in opinia ta sa fie o scuza? Sau cum functioneaza logica ta?

      00
    • Tu esti prost, ma Georgeeeeeeeeeee.
      Pierd timpul.
      „Stef puncteaza foarte bine” pentru ca si el e prost. Ce e asa de greu?
      Sunteti prosti amandoi, simplu.

      00
    • Na, ba, mura-n-gura.
      Stati in trafic ore intregi, in masini, sunteti mai curati la plamani? Nu.
      Cacat.
      http://berkeleyearth.org/air-pollution-and-cigarette-equivalence/

      00
    • Daca ati gandi, am putea sa ne distram cu teorii de tipul „lucrul mecanic”, „energie necesara pentru a transporta X kg”…
      Ce e mai poluant pentru plamani, sa te plimbi prin Bucuresti, sau sa pedalezi pe aceeasi distanta, prin Bucuresti? Bucurestiul fiind un oras plat = dai o data din pedale pe o bicla bine unsa, stai in cur si astepti sa scada viteza, daca nu vrei sa mergi prea repede.
      Vorbiti de parca toti gafaie cand pedaleaza. Ce puii mei, ma, despre ce vorbim?
      Unul care sta intr-un autobuz inhaleaza mai multa poluare decat un biciclist care ajunge acasa in jumatate din timp.
      Uitati-va la biciclisti, in Bucuresti – in cele mai multe cazuri, daca nu e agresiv omul, mai mult sta imobil pe sa, decat sa pedaleze. :)
      Pentru ca-s balena, uneori ma gandesc ca trisez ca merg pe bicla, in loc sa „merg repejor”, pentru ca pe bicla mai mult stau decat sa pedalez.
      Un nene care se grabeste mergand, baga in plamani mai multa poluare decat un biciclist care pedaleaza relaxat.
      Ganditi la asta.

      00
    • Inteleg frica de trafic, frica de transpiratie (desi, poti avea haine de schimb si deodorant la munca, de exemplu), inteleg lenea, frica de furturi, fapul ca stai la 8 si nu ai chef de bicla ridicata zilnic 8 etaje (eventual fara lift)… dar asta cu „noxele” e o prostie.

      Repet: calculati necesarul de aer pentru a produce energie corporala ce poate misca X kg pe Y km. Apoi puneti corpul ala pe roti, si recalculati.
      Viteza medie la mers e cam de 4km/h, iar viteza medie a unui biciclist lenes (ca mine, lol) e cam de 14-15km/h.
      Puii mei, cu cat mi se maresc bataile inimii cand pedalez. Iar intrebarea buna, repet, e CÂT pedalez, daca vreau sa merg doar putin mai repede decat un autobuz?

      Acum, la 90-100 batai pe minut, 15 minute in trafic, cat aer filtreaza plamanii? Mai mult decat la 70-80 de batai pe minut, o ora blocat in trafic (eventual in spatele unui camion)?
      Despre ce vorbim, ma?

      00
  38. Așa, am citit pe WC o mare parte din comentarii și nu mai am timp prea mult pentru scris așa că pe scurt:

    – cineva a descris bine situația din Amsterdam și totuși și-a luat și dislike deși nu e nimic fals în ce spune. Trist.

    – cu bicicleta nu mai gâfâi dupa cateva saptamani de “antrenament”, si transpiri spre deloc (chiar si in bucuresti) daca ai o strategie decenta de pedalat

    – olandezii folosesc in majoritatea covarsitoare city bikes (fara viteze sau cu 3) nu cursiere, mountain bikes sau altele care intra in categoria “sport”

    – in Amsterdam in mod constant sunt montate contoare de trafic pe pistele de biciclete si pe soselele de linga pista si adesea soseaua se restringe cu o banda si pista de biciclete creste in lățime – aka – pistele apar cand exista biciclisti care sa le foloseasca

    – trageti singuri concluziile din ultimele doua alineate

    00
    • cum naibii nu transpiri cand sunt 40 de grade afara? ca eu transpir ca respir.

      00
    • mănâncă picant.

    • Exista o problema care poate fi exacerbata de mersul pe bicicleta, sa mai adaugi si mancare picanta e cireasa pe…

      00
    • olandezii sunt zgarciti. In plus in oras sunt multi drogalai si se cam salta biclele. D-asta vezi multe city bike.
      in plus, amsterdamul e mai plat decat bucurestiul, deci nu prea ai nevoie de cine stie ce. Sa mearga in fata e ideea.
      chiar daca ai avea o bicla calumea e prea aglomerat sa o folosesti la maximum, deci o risti de aiurea.
      ploua, deci iar iti risti bicla buna pentru mers la munca

      00
    • Unde urci in Bucuresti, mai mult decat dealu’ Mitropoliei?!?

      00
    • olandezii sunt zgarciti. – da

      In plus in oras sunt multi drogalai – nu neaparat, adica nu mai multi decat betivi alt oras european

      si se cam salta biclele. – nu direct corelat cu fumatul de iarba, iar pentru securitate exista lanturi si incuietoare pe roata din spate

      D-asta vezi multe city bike. – nu. sunt multe city bike pentru turisti (iau Amsterdam referinta) si apoi pentru oamenii care fac naveta (mersul trenurilor e foarte bine pus la punct, multa lume are serviciu in Ams

      in plus, amsterdamul e mai plat decat bucurestiul, deci nu prea ai nevoie de cine stie ce. Sa mearga in fata e ideea. – da. dar asta nu inseamna ca in bucuresti o city bike cu 3 viteze nu ar face fata

      chiar daca ai avea o bicla calumea e prea aglomerat sa o folosesti la maximum, deci o risti de aiurea. – in Ams „calumea” = Gazelle, Sparta, Cortina, Batavus costa spre/peste € 1,000 (in fuctie de dotari) si se pot vedea peste tot prin oras. Cat despre folosit la „maximum” plm, confunzi (si multa lume aici o face) ciclismul cu MERSUL pe bicicleta. 15-20 Km/h e o viteza decenta cu care orice om care se considera normal ar trebui sa poata pedala fara sa-si accelereze pulsul. Dar na, e mai usor sa spui cu mandrie ca esti atit de varza incat sa transpiri si cand respiri.

      ploua, deci iar iti risti bicla buna pentru mers la munca – de-aia dau olandezii bani pe biciclete bune, una scumpa rezista adesea peste 10 ani cu minime reparatii. sunt zgarciti, dar nu lipsiti de logica (alea de 300 din decathlon crapa in cativa ani, fiecare vizita la atelier costa niste zeci de euro)

      00
  39. Generalizare dar nu inseamna ca n-am dreptate.

    Eu am asociat si continui sa asociez biciclistii (ca motorezii, motociclistii) ca frustratii infantili nervosi absoluti care isi inchipuie ca pot sa-si „retraiasca” copilaria amarata, saracacioasa, plina de lipsusuri materiale si umane. Au crescut, se vad cu ceva bani in buzunar si se gandesc acum la varsta adultului ca „nu e tarziu, inca mai pot, inca mai am sanse” sa umple acel gol sufletesc/chronic pe care il au cand si-au vazut prietenii sau modelul de viata mergand cu o bicicleta, cu sau fara motor.

    Acum, cand creeaza neplaceri celor din jur, se enerveaza rapid ca lumea „jegoasa” are ceva cu ei, cum ca vrea sa-i blocheze sa retraiasca o copilarie ratata si anormala comparata cu ale altora, de care ei n-au avut parte, in reluare, aproape de varsta a doua sau senectutii. Ei n-au priceput de ce lumea, de buna stiinta, vrea sa-i loveasca in moalele capului cu o ranga ruginita, atunci cand blocheaza sau incurca printre masini/pietoni sau sa baraie motorul in cur, sa se auda, fiindca tati ai lor nu le-a spus niciodata ca e mandru ei sau mami ai lor nu le-a prajit o tigaie de cartofi cand s-au rugat de ea fiindca era „Tanar & Nelinistit” la televizor.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.