Cunoașterea pieței și documentare – ce scrie un ziarist după 14 ani de presă IT

De Vali Bârzoi e vorba.

Imi place la nebunie The New York Times, dar asta nu inseamna ca cei de acolo nu sunt oameni supusi greselii. Probabil ca nu au pe cineva foarte ancorat in domeniul telecom, care sa le explice un pic cum sta treaba cu subventiile la telefoanele mobile.

Problema e ca un anume ziarist de la The New York Times, David Pogue,

Două secunde pe Wikipedia: David Pogue e unul dintre cei mai respectați jurnaliști IT din lume, are 50 de ani  și scrie pe tehnologie din 1998 (la NY Time din 2000). Are 1,4 milioane urmăritori pe twitter, sute de comentarii la articolele sale și câteva cărți publicate.

De cealaltă parte îl avem pe Vali Bârzoi. Vârstă necunoscută. 14 ani experiență la Capital, de obicei în periat comunicate, făcut excursii pe banii companiilor și scris tâmpenii crunte (unu, doi). După care pișcotat ceva cu BusinessCover, un site de business, cică.

barzoi

PAISPREZECE ani de lucrat într-un domeniu! Îl mâncam pe pâine! Citeam toate cărțile. Cunoșteam toți jucătorii! Învățam cine e Pogue, O’Reilly, Mosberg și alții. Hai să fiu modest și să mă dau exemplu pe mine: Din 2002 și până în 2005 am învățat tot ce mișcă, astfel că atunci când mi-am deschis blogul mi-am permis să mă contrez un pic cu Fusu, Orlando, Manafu sau Eram. Această înțelegere și a pieței m-a făcut să dau știri în premieră sau să fac aprecieri care se adeveresc. Această înțelegere mi-a adus accesul la oameni despre care vorbeam aici, care nu a venit pentru că lucram la un ziar sau la o televiziune (ca Buhnici) și recunoașterea care mă face să câștig bani în continuare.

Și mai trist: când și-a anunțat plecarea de la BusinessCover, Bârzoi a fost felicitat de tot felul de oameni care deplâng în public și în particular moartea presei IT.

10 comentarii

  1. David Pogue – 15 ani experienta in presa IT
    Vali Bârzoi – 14 ani experienta in presa economica

    Din aceste cifre, am putea trage concluzia ca domnu Bârzoi este acum un guru/senior/ master/atotstiutor/primo inter pares al domeniului economic si numai ghinionul de a se fi nascut pe plaiurile mioritice, l-a privat de a beneficia de recunoasterea (macar in Balcani) de care se bucura David Pogue

    PS. Am fost un cititor regulat al revistei Capital (pana s-a prostit de cativa ani) dar sincer si cu scuzele de rigoare nu am remarcat niciodata vreun articol scris de domnu Bârzoi

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • @Jerome: nimeni n-a remarcat. am făcut un sondaj acum niște ani pe blog și nu auzise nici naiba de el. oarecum drama jurnaliștilor de comunicat care pleacă in online și au impresia că ei au audiență când…

  2. si bunica-mea putea sa “prezica” ce va ajunge Neogen…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Io as fi mai cuminte la a critica jurnalisti de la NYTimes, pe acolo nu scrie orice vita. Deci un om care are deja in spate un deceniu la o asemenea publicatie probabil da fum oricarui ‘jurlanist’ de la noi. Dar, deh, parerile is gratis :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. @Vali, hai sa-ti spun un “secret” in romania nu exista jurnalisti de IT pentru ca nu exista content de IT pentru ca nu se produce nimic relevant IT (consumer).
    Exista niste copy/paste-ri care atunci cind nu folosesc ggl translate nici macar nu-si chinuie neuronul sa incerce sa inteleaga ce au scris sau ce vor sa comunice, am citit atitea articole in care imi era evident ca semnatarul este complet paralel(a) incit putea la fel de bine sa scrie despre fizica cuantica, imi este de-a dreptul greata.
    Intrebarea la care nu am inca raspuns este: “Cine ii plateste pe astia, de ce si mai ales cu ce!?”

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • @me: bre, nu sunt de acord cu aia cu “nu se produce nimic”. poți să fii jurnalist de it și fără să fii o țară producătoare de ceva. trebuie doar să iti dai silința să înțelegei produsul și piața.

  5. Ai fost un pic rau cu Buhnici. Omul este pasionat si face o treaba buna, chiar daca este ajutat de notorietatea provenita din prisma meseriei lui de baza.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Incredibil. Dar la sistemul de promovare a (non)valorilor din România orice este posibil.

    Acum câţiva ani l-am văzut pe David Pogue în documentarul The iPod Revolution. Are un talent aparte în a explica lucrurile şi o apariţie foarte simpatică în faţa camerei de filmat. Dar chiar dacă nu eşti pasionat de documentare din domeniul IT-ului, tot este imposibil să nu-ţi sară în ochi numele la cât de des este citat/menţionat în presa de specialitate, pe blogurile de tehnologie din afară etc.

    Totuşi există o posibilă explicaţie: poate singura sursă de informaţie pentru Vali Bârzoi o reprezintă comunicatele de presă. Iar acolo este explicabil că nu a văzut numele de David Pogue. Apropo de acest aspect, David Pogue este unul din cei câţiva ziarişti (lista f. scurtă) care primesc în teste produse Apple cu câteva zile înainte ca ele să “existe”. Astfel că după momentul prezentării lor în faţa publicului, ei deja pot vorbi din experienţă despre acel produs. Asta ca idee de diferenţa de nivel faţă de un rumegător de comunicate de presă.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. cata credibilitate sa aiba daca nu stie sa articuleze cuvantul copii

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.