Banii din servicii vs. banii din hardware

look-at-thisUnul din lucrurile mişto la ieşitul din ţară este că afli lucruri şi perspective noi. De pildă, eu ştiu de ce sunt cabine telefonice in Germania sau de ce Zelist nu va putea crea un tool de analiză semantică pentru clienţii săi, şi astea le-am aflat din întâmplare, la o bere. A afla alte mentalităţi şi alte obiceiuri de consum te face mai puternic şi mai informat.

Revenind la topic, le ştiţi, fie cer mult pe telefon, pentru ca ştiu că majoritatea abonamentelor sunt ieftine (deh, românii adoră wifiul gratuit pe telefonul lor de 600€), fie dau telefonul cu 30€ şi îşi recuperează banii din abonament.

Cheia la a doua abordare este simplă: odată ce vor avea un telefon deştept, nu vor rezista să nu consume. Mai multe minute, mai mult internet, mai mult orice. Aşadar, dă-le telefoane şi mai ieftine. Creează o nevoie. Dă-le telefonul ieftin, că e doar un telefon, şi taxează-i lunar cu 20-30€ pentru zeci de mii de minute şi zeci de mii de mega.

HP nu vrea degeaba să se apuce de software. Banii din hardware sunt puţini când te baţi cu chinezii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. Defapt, nu e vorba de romani aici… ci de strategia asta folosita de carrieri in multe alte tari.

    Reamintesc ca in Germania, de pilda, acum vreo 2-3 ani pe la inceputul smartphone-urilor si a telefoanelor color/touch screen/polifonice – noile modele erau oferite la 1 Euro… de ce?

    Carrieri au de castigat si dupa urma hardware-ului vandut, oferindu-le la niste abonamente mari, pentru o perioada la fel de mare de timp. E o investitie pe care o fac acum… dar si-o amortizeaza in timp, oferind servicii pe care oricum platesc foarte putin (minute in retea, sms-uri in retea, etc)

    Deci nimic nou, doar ca s-a schimbat putin mentalitatea romanilor dpdv al „telefoanelor pizdoase”…

    00
  2. E foarte des aplicata tactica asta: nu din aparate face Gillette bani, ci din rezerve, nu din telefoane, cat din minute si date, nu atat din masina, cat din service si piese, etc.

    00
  3. @Mad pinguin ţin să te contrazic şi anume că nu la toate afacerile merge treaba asta,trebuie să te adaptezi pieţei şi nu cred că i merge aşa de bine lui gilette care au adoptat şi ei rabla pentru aparate de ras …

    00
  4. Cred ca e valabila in orice domeniu. Vrei o piata controlabila: fa-ti propria piata. Da gratuit hardware-ul daca se poate, taxeaza imposibilitatea (decat pentru unii cu abilitati tehnice) de a iesii din schema lor de abonamente.

    Asa mentii dependenta. Si ai un castig lunar relativ asigurat. E mai naspa cand isi dau seama si-ncepe efectul invers, dar prostie exista peste tot si cu siguranta vor avea mereu o piata …

    00
  5. @Friv: Evident, nu toate afacerile se preteaza la modelul asta. Iar „rabla” e diferit de modelul asta de business. E putin alta poveste.
    Ideea e urmatoarea: creez o asa zisa infrastructura, pe care apoi pot sa vand diverse alte chestii (mult mai multe si mai ieftine ca pret/unitate), care se potrivesc doar cu „infrastructura” aia. Se securizeaza astfel clientul si se asigura „flow” pentru consumabile, omul trebuind sa-si satisfaca nevoia respectiva.

    00
  6. In orice domeniu marjele de profit sunt mai mari la vinzarea de servicii fata de vanzarea de bunuri.

    00
  7. NOU
    #7

    Pai IBM nu i-a vandut lui Lenovo divizia de PC-uri? Si credeti ca o duc mai rau? Din contra as zice, ei fac mai mult de o treime din bani din consultanta.

    00
  8. HP face software enterprise. https://en.wikipedia.org/wiki/Opsware printre multe altele.

    00
  9. Adica model de business Freebie marketing”

    00
  10. adica asa?

    00
  11. de ce Zelist nu va putea crea un tool de analiză semantică

    Motive tehnice, pragmatice (no profit in that)… ?

    00
  12. @madpinguin: pe mine o rezerva Gillette ma tine cel putin doi ani, la un ras pe saptamana.

    Am iesit din sistem ? :)

    00
  13. Un pic cam off-topic: Microsoftu cica face bani din software, nu? Peste tot promoveaza IE9 ca cat ie el de bun. Ei bine, intra pe site-ul asta: . E site-ul de la Loteria Vizelor din US. Ce scrie mare acolo? „This web site only supports Internet Explorer 6.0 and Internet Explorer 7.0” Acu daca io am facut upgrade la IE9, dupa cum m-a prostit M$ sa fac, io cum mai aplic?:) Sau asta e o dovada a faptului ca sunt pe o mana cu guvernul US si vor sa reduca numarul de aplicanti?:) Pana si pe calculatorul maica-mii am instalat IE8 (desi nu-l foloseste). Cum pot eu sa iau in serios Microsoftul cu al lor IE9, daca dihai site-ul nu functioneaza pe IE9?

    00
  14. @brosky: Nu, doar ca segmentul celor ca tine, din fericire pentru Gillette, nu sunt mainstream ca altfel n-ar mai functiona sistemul. :) Totusi 2 ani o rezerva? :)

    00
  15. @ Zoso: lingvistice? poti detalia? eventual pe mail la mine? Se lucreaza la un proiect in zona asta la noi…poate-mi dai o idee de aplicabilitate :)

    00
  16. @Claudiu: baba si mitraliera. Cam asta intelegem din ce spui tu. Pai ce treaba are promovarea de catre Microsoft a IE9 cu faptul ca un anumit site este optimizat pentru IE6?
    Este ca si cum ai blama Hummer-ul, pentru ca garajul tau este prea mic…

    00
  17. @X-press: Nu e un anumit site; e un site oficial, al guvernului US.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.