Băncile vor evolua către mai puține sedii

Vă spuneam la un moment dat că ING intenționează să închidă niște sedii, deși oficial neagă asta. Irelefant.

Ce e interesant e altceva. Oamenii vor să ajungă la 7 casierii în România, restul tranzacțiilor urmând a se face prin automate bancare. Pentru că un automat bancar e mai eficient decât un sediu, unde ai costuri mari pentru a avea câțiva clienți pe zi pentru mici probleme, care majoritatea se pot rezolva prin telefon.

Nu știu dacă am înțeles bine, dar un automat de la care poți face plăți, poți extrage și depune bani, se amortizează în doi ani cu 5 clienți. Și atunci nu are rost să ții 3 sau 5 sedii pe oraș când poți pune 5 automate în diverse locuri și ieși mai câștigat. Cine vrea un credit sau alte minuni, se poate deplasa la sediul central și gata.

Plus mobile banking…

 

automat-bancar

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. Pt credit poti scana tu si trimite documentele cerute de ei daca nu le ai deja in format electronic (contract casa, fact utilitati, buletin, etc). Oricum ei verifica in baza de date ANAF, iar mai departe banii tot de la Bucuresti intra. Cardurile se livreaza mai nou prin curier, asa ca nici macar acolo nu mai e mare smecherie. Doar eventual la deschiderea contului ce trebuie sa te prezinti fizic.

    00
    • Nici deschiderea nu necesita prezenta fizica. Eu mi-am deschis contul dintr-un hotel din Timisoara si am specificat doar de unde vreau sa ridic cardul. Acum ca se livreaza prin curier nici macar aia nu mai e relevant.

      00
    • Cand m-am dus la banca pentru o operatiune, casiera m-a intrebat de ce nu am facut-o pe net.I-am spus ca nu fac asta ca sa nu ramana ea fara serviciu! S-a uitat mirata.Nu stia daca intr-adevar am facut asa ceva si daca chiar am dreptate.Ne mai auzim peste ceva timp.

      00
    • In acest moment, pentru a fi interogat in baza de date ANAF este necesara semnatura pe acord(nu, nu merge cu scan sau semnatura electronica). Lucrurile o sa se schimbe cu noua lege pt protectia datelor personale(GDPR).

      00
    • Am luat credit de la ING acum o luna, doar din internet banking, din fata calculatorului in 10 minute, fara nici un act, doar cu semnatura electronica. O suma relativ mica 2000 lei, nu stiu cum e pentru sume mai mari.

      00
  2. Ratbul inlocuieste caseriile cu automate, bancile inlocuiesc oamenii cu automate bancare, in auchan se gasesc acum automate pentru plata produselor fara sa mai fie nevoie de casieri…
    Intrebarea e… Cum mai facem rost de bani daca nu se mai gasesc locuri de munca ? :))

    00
    • sterilizare gratuită.

    • Eu as pune intrebarea altfel: Cum or sa mai vanda companiile produse, daca n-or sa mai fie bani ?

      00
    • In Auchan tot e nevoie de tanti aia care iti scaneaza produsele. Doar plata este automatizata. In plus, a aparut un job, al celui care se asigura ca te descurci cu aparatele.

      Referitor la banci, atata timp cat exista oameni care nu se descurca doar cu aparatele, va fi nevoie si de angajati. Apoi sunt situatii gen mi-am pierdut cardul, si am nevoie de bani pana vine cel nou. Si evident atunci cand se emit carduri, cineva trebuie sa ti-l dea in mana, sa te puna sa semnezi etc.

      00
    • Leo: in auchan afi au pus si case complet automate (Self-checkout) in care tu scanezi produsele…

      00
    • poate in sfarsit o sa avem suficienti medici, profesori competenti (prin competitie). Sau tot mai multi asistati social.

      00
    • Automatele alea in Auchan sunt cele mai stupide chestii posibile. Combina dezavantajele sistemului de case clasic, interactiunea cu un angajat cu dezavantajele sistemului self-checkout, scanare de chestii, bagat bani in aparat, etc.

      00
    • @leo exista si statii unde le scanezi singur. vezi auchan afi cotroceni

      00
    • O, da! Cred ca e bataie pe job-uri precum casiera la RATB, functionar la banca si vanzator in Auchan.

      00
    • In uk au case unde tu scanezi, tu platesti…dar au si case normale. De obicei is 2-3 deschise, depinde si de nr de clienti. Iar casierii, daca

      00
    • Casierii pot face alte activitati, nui dai afara. Si oricum deja fac si altceva.

      00
    • „…daca nu se mai gasesc locuri de munca ”

      Se găsesc. Numai că trebuie să îți dorești să știi mai mult decât să numeri bani pentru ele; să fii dispus să înveți.

      Am mai menționat pe aici… se caută lume în domeniul IT. De la suport tehnic la programatori. Și pariez că 95% din cei ce fac joburi low-level s-ar descurca, la un nivel decent, dacă ar fi dispuși să învețe(la locul de muncă) și să își dea interesul, nu să stea cu ochii pe ceas așteptând să se facă ora 5 să plece acasă.

      00
    • @Leo in alte tari nu mai exista demult o tanti care sa iti scaneze produsele, ti le scanezi tu singur.
      la noi exista tantica asta din 2 motive, fie sa asigure o perioada de tranzitie, sa se obisnuiasca omul, fie din cauza ca se fura prea mult. in ambele cazuri e o situatie temporara.

      00
    • Ne reprofilam.
      Scoatem capul din rutina zilnica, ne uitam stanga si dreapta, vedem ce se mai cauta prin piata, ne folosim neuronii sa ne dam seama ce am putea face noi din acele joburi si, eventual, invatam ce ne lipseste ca sa le si ocupam.

      00
    • @Leo: Ce m-am bucurat cand am vazut ca la Auchan au si case de-alea moderne si rapide, credeam ca scanez singur produsele, platesc si plec. M-am inselat.

      Pana la urma sunt ok si alea, ca dupa o perioada de acomodare am vazut ca batranii si oamenii care nu se prea pricep le evita, si de obicei sunt mai libere.

      00
    • De taximeTristi o sa fie nevoie intotdeauna.. o wait….

      00
    • @BigT se misca si salariu daca inveti la locu de munca si avansezi spre mid-level si nu stai cu ochii pe ceas ca sa pleci la 17:00 fix?

      00
    • Pentru cei care mi-au dat replica mai sus, cu Auchanul din AFI Cotroceni: eu locuiesc in Ploiesti. In AFI ajung destul de rar, si sigur nu ca sa cumpar de la Auchan. Romania nu inseamna doar Bucuresti :)

      00
    • @Marius

      Da, se mișcă, uneori se și dublează în decurs de 1-2 ani. Atât că nu trebuie să aștepți ‘să ți se dea’. Te faci util, apoi pui problemă că vrei mai mult. Îți garantez că nu o să auzi ‘pleacă, că mai am 1000 la ușă care așteaptă’. Nu în domeniul ăsta.

      Vedeți joburile de technical suport front office Ericsson, Vodafone etc. O să te descurci excelent dacă ești capabil să urmărești instrucțiunile dintr-un Excel și vorbești Engleză la nivel de clasa a VII-a. Simple as that.

      00
    • @BigT asa este, tot ce spui tu teoretic e adevarat si iti dau dreptate numai ca in practica nu-i deloc asa. Intr-un an, doi nimeni nu iti dubleaza salariul iti spun eu cel putin nu in IT. In cel mai bun caz ai o marire consistenta dar asta depinde si pe ce salar te-ai angajat. Poti sa inveti oricat ca nu o sa ai salar mai mare. Cat despre cei 1000 ca si tine stai linistit ca si daca esti bun la fel mai sunt 1000 ca tine la usa(face parte din strategia firmei si a capitalismului :) ). Oricat de bun esti pentru o firma valorezi foarte putin sa stii! Technical suport dupa parerea mea sunt niste job-uri unde nu prea ai perspectiva mare de avansare poti tu sa tot inveti.

      00
    • Cind iti scanezi singur produsele inseamna ca o parte din serviciul asociat cu cumpararea produsul este eliminat iar pentru magazin inseamna eliminiarea unor costuri. Este o parte din economia facuta de magazin transmisa clientilor? Nu cred.

      00
  3. Plus, scapi de statul la coadă. Unui automat îi ia la fel de mult să facă o operațiune de fiecare dată. Omul o mai bate în cap, automatul nu (asta dacă nu ia vreun virus, sau mai știu eu ce minune).

    P.S.: Asta cică vrea să facă și RATB, să scape de casieri și să bage automate

    P.P.S: Ai un typo în primul paragraf. Irelefant.

    00
    • Casierii pot sta langa fiecare automat de asta sa faca treaba in locul clientului, si asa majoritatea clientilor au nevoie de ajutor cand il folosesc.

      00
  4. @zoso ai scris „..ieși mai câștigat” cand am scris eu ca „..iesi mai ieftin” a sarit unu pe mine ca nu stiu sa scriu! Deci se intampla si la case mari nu?

    00
  5. Și sediul central să aibă program 9-17 cu pauză de masă de la 13 la 14, ca să fim toți la lucru în același timp, ca să îți iei jumătate de zi liberă să te duci să îți actualizezi datele pe care le-ai actualizat și înainte cu 2 luni.
    Adică o să iasă un căcat la majoritatea băncilor :)

    00
  6. Isi maximizeaza profiturile, ca si asa sunt sarace bancile.
    Daca scaderea asta de cheltuieli ar coincide si cu o valoare mai mica a comisioanelor si a dobanzilor ar fi minunat. Doar ca nu exista asta.

    00
  7. In acest timp, BRD are doua servicii diferite pentru mobile banking, respectiv internet banking. Pe care le platesti separat, desigur.

    00
  8. in afara de atunci cand vrea un credit sau ceva consiliere mai complicata (care oricum se poate face si prin call center), de ce un om normal ar avea nevoie sa mearga la un sediu fizic de banca?

    00
  9. Foarte bine că se închid. Unele bănci au nişte proceduri absolut tâmpite.

    Am fost la banca la care am contul de firmă, într-o sucursală de lângă casă:
    – Bună ziua, vreau să mut dosarul de la Sun Plaza, la dumneavoastră.
    – Nu se poate, dar puteţi face orice din orice sucursală, nu contează unde aveţi dosarul.
    – Ok, vreau să fac X.
    – Ah, asta nu se poate decât la sucursala de care aparţineţi.

    După un timp.
    – Bună ziua, s-a mai schimbat ceva cu mutarea dosarului?
    – Nu, dar puteţi face orice din orice sucursală, sau chiar online.
    – Ok, vreau să fac Y.
    – Ne pare rău, trebuie să mergeţi la sucursala de care aparţineţi.

    Vreau să aparţin de sucursala cloud!

    00
    • Sa inteleg ca nu esti la ING? :))

      Eu mi-am mutat sucursala de cateva ori si mi-au facut-o in cateva secunde. Nici nu au intrebat de ce vreau sa fac asta.

      00
    • Am ING pe persoană fizică. Eram gata să mă mut şi cu firma. După ce au avut problemele alea de uptime acum vreo 2 ani, mi-am dat seama că e util să ai 2 bănci diferite.

      00
  10. ING are chiar si credit din Home Bank. :)

    00
  11. Si mai bine: Cine vrea credit poate primi la birou vizita unui reprezentant al bancii.

    00
  12. E ok, doat ca tot mai ai nevoie de casierii. Am aflat acum ca nu pot scoate din contul ING, prin atm, mai mult de 100.000 ron in 4 luni.
    Limita nu poate fi marita si m-au trimis la o casierie.
    Daca vor fi 7 in toata tara s-ar putea sa fie un discomfort pentru oamenii care stau departe de una.

    00
  13. Intre timp, in mareata Germanie: https://www.thelocal.de/20180221/in-rural-germany-mobile-banking-means-a-bank-on-a-truck

    Poate asta e viitorul sediilor de banci…

    00
  14. Eu sunt pentru. În același timp, mergând zilnic în agenții cu treaba, observ ca peste jumătate dintre cei care folosesc un astfel de automat multifuncțional nu știu să-l folosească (și nici nu vor sa învețe) și așteaptă minute bune după casiere să-i ajute.

    00
  15. Bine, bine, dar pe cand un sistem de scoring prin care daca nu am penalitati de intarziere la alte credite, facturi, rate etc am dobanda mai mica?

    00
  16. Pai la BRD, în mărețul lor Office, nici extrasele de cont nu mi le pot printa. Și mai am o chestie care trebuie printată la fiecare intrare în valută, e o aventură de fiecare dată când apare un operator nou și trebuie să sune la sucursala centrală ca să afle cum se face.
    Eu m-aș bucura să nu-i mai văd la față, dar nu cred că o să se întâmple prea curând.

    00
  17. Vor evolua si catre mai putine comisioane? Decat intreb.

    00
  18. 90% din lucruri se pot rezolva într-adevăr, prin online/roboți. Durerea maximă începe când te afli în cei 10%. Și nu este valabil numai pentru ING, ci pentru tot ce înseamnă „utilități” – gen telefonie mobilă, curent, gaze, asigurări. Reducerea de personal afectează totul și intri într-un univers de-a dreptul kafkian, care te face să realizeze că birocrația de la stat este mic copil față de birocrația de la privat. Ca distracție, de când s-a scos oficial ștampila, nimeni de la stat nu mai mi-a cerut-o, în schimb, pentru orice modificare la Vodafone/Digi/Allianz/etc. mi s-a cerut să ștampilez documentul și efectiv nu au vrut să mi le primească fără sfânta ștampilă. Cum nu avea rost să mă cert cu un „roboțel” care respectă procedura, am cedat.

    00
  19. Recomand Revolut. Zero sedii fizice in afara de cel central.

    00
  20. ING Belgia a dat afara mii de angajati, gen 3000 de „over 55 and underperformers”, si acum angajeaza altii pe joburi mai interesante si satisfacatoare decat „omul cu care socializeaza pensionarii”. Discutia in tarile mai avansate a trecut de mult de nivelul „dar daca inlocuim toti casierii cu roboti, unde mai lucreaza toti fostii casieri?” si se concentreaza mai degraba asupra penuriei serioase de muncitori calificati pentru munca mai interesanta, dar care presupune anumite skill-uri. Asta inseamna investitii in educatie, re-educare, din astea. Desigur, exista si perdanti in ecuatia asta, acesti „over 55” care sunt oameni cu experienta de decenii dar care poate nu mai pot fi reintegrati pe piata muncii. Acesti oameni sunt norocosi ca locuiesc intr-o tara cu protectie sociala decenta.

    De asta strategiile de pozitionare a Romaniei ca un fel de India est-europeana este o tampenie sinistra care ne va aduce la sapa de lemn. Ca intr-o buna zi ne vom trezi ca totul poate fi automatizat si programatorii nostri ieftini vor fi totusi mai scumpi decat un robotel, ce sa mai vorbim de casierite sau alte joburi super-automatizabile.

    00
    • pardon, pozitionarea actuala este „suntem mai buni decat indienii”.

      Cu un pic de ambitie, putem deveni parte a solutiei.

      00
    • NOU
      #67

      Cred ca faza cu 55 de ani e in afara legii in Europa. Poti sa dai detalii?

      00
    • Da, e cam in afara legii sa dai afara over 55, dar din cate stiu (nu lucrez pentru ei), au combinat motivul pertinent (ca skillurile lor nu mai sunt ce trebuie) cu motivatia pertinenta (bani, ocazia de a se pensiona devreme cu suficienti bani incat sa nu le para rau), plus ocazia de a se re-educa pentru cei care nu s-au dat dusi. E o simplificare si cu siguranta sunt oameni care au iesit traumatizati din treaba asta – de asta am si mentionat perdantii din ecuatie.

      00
  21. Cine kkt mai are bani la banci?Poate doar credite….

    00
  22. NOU
    #70

    Ce-mi plac ăștia care au impresia că, dacă ei nu au nevoie de un anumit serviciu sau nu s-au lovit de ceva, e clar, nu i se poate întâmpla nimănui..

    00
  23. NOU
    #71

    Am si eu o intrebare, de ce bancomatele au un touchscreen cum aveau telefoanele, acum 10 ani ?

    00
  24. Unele comentarii de aici se încadrează la „să moară capra vecinului”.

    00
  25. Am cont la ING, atât pe persoană fizică, cât și pe firmă, într-un oraș fără sediu. Singura dată când am avut nevoie să-i contactez a fost când mi-au rămas token-urile fără baterie. Au un reprezentant zonal, mă întâlnesc cu el pentru actualizarea datelor, lucrează în general după ora 5, așa că nu mă încurcă. În șapte ani n-am avut probleme din cauza asta.

    00
  26. Oricum bancile nu isi asuma nici un risc.
    Daca exista cumva vreun risc, ghici cine plateste… clientul, evident. Ei sunt cu profitul, noi suntem cu pierderea.

    00
  27. Am depozit de valori la bancă. Nu poți să îl faci online și nici să îl verifici online.
    O sa dispară sediile de bănci doar cu ghișee de credit și casierii, cele cu depozit de valori rămân.
    Am o banca BRD lângă bloc în fostul spațiu ocupat de vechiul aprozar. Sedii de genul asta o sa dispară

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube