CFR își bagă mințile în cap și anulează 97 curse

cfr-trenuri

Ar trebui să spună “curse care nu au plătitori de bilet”, că trenurile de navetiști au de obicei pasageri, dar aceștia cotizează la controlor, nu la CFR.

Citatul maxim este:

Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: “Companiile private abia aşteaptă să intre pe aceste linii.” (sursa)

Dap. Că la companiile private, controlorul își pierde locul de muncă dacă se apucă de luat șpăgi. Și dă compania faliment. La stat, nu-i pasă nimănui, statul are de unde, deci n-are nimic dacă furăm de la el.

Poate sindicatele astea ar trebui să le explice membrilor cum afectează corupția și incompetența lor profitul companiei.

Iar pentru public, ăsta e rezultatul călătoriei fără bilet. CFR ar trebui să pună niște afișe mari cu “trenul X s-a anulat din lipsă de plătitori de bilet” prin gări, să se simtă bine călătorii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Dap. Că la companiile private, controlorul își pierde locul de muncă dacă se apucă de luat șpăgi.

    Vali, chiar insist, când o să ai timp, să te uiți peste situația din Marea Britanie cu transportul feroviar. Pe scurt:

    – Marea Britanie a privatizat căi/linii ferate;
    – Firme private [și-]au cumpărat prezența pe ce era transport public feroviar britanic;
    – În prezent, discuția cea mai des întâlnită la britanici, acum, este: ”We shouldn’t have sold our railways to foreign companies. Why: because a majority of those ‘private’ companies are owned or co-owned by foreign governments, and we’re paying those foreign governments a lot of money instead of paying & filling our government’s treasury”. Da, poți să spui că acele firme „private” deținute de guverne străine plătesc niște taxe și impozite, însă se gonflează repede fiindcă doar o părticică mică ajunge la bugetul lor; ori guvernul britan pierde foarte mulți bani în comparație cu taxele și impozitele plătite (nu mai zic de prețuri și serviciile în sine).

    E o discuție lungă și necesită atenție milimetrică. Riscăm să plătim, iarăși, tributuri & peșcheșuri Înaltei Porți; diferența fiind că-s mai multe decât una. Să-i ignorăm un pic pe xenofili.

    Deci, firme străine (deținute de sau coproprietărite de guverne străine) au venit, au cumpărat și acum dacă îl întrebi pe un britanic despre prețuri sau calitatea transportului feroviar, ori îți râde în nas ori te crede nebun că ai pus o asemenea întrebare.

    Uite un punct de plecare (deși nu singurul): https://www.huffingtonpost.co.uk/2015/08/18/foreign-state-owned-railway-british-train-companies-revenue_n_8003970.html

    Când poți, să cauți despre un prezentator radio, James O’Brien, care a discutat situația asta de mai multe ori și a demitizat partea asta a „privații sunt mai buni fiindcă-s privați și atât”.

    O a doua problemă (sau a treia, a patra…) e că, deși ‘Rodrigo’ bolborosește de companii private, suspectându-l de interes numai & numai personal, întreb și eu de pe margine: câte din acele firme sunt deținute de români și nu de mâini străine (implicit, guverne străine)? Că, dacă nu există sau (sau optimist spus) dacă există una sau două… ar trebui trebuie să ne alarmăm pe bune.

    00
    • statul român finanțează cfr, îi finanțează pierderile și incompetența, îi șterge datorii și tot nu reușește să facă profit.

    • poate britanicii sa faca cai ferate nationalizate bune. Combinatia toxica romani + PSD e in stare sa falimenteze si un monopol energetic national.

      00
    • Cum sa reuseasca profit? 15 lei piulita si 20 saiba? Sau 5000 de euro spor de performanta la sefuti?

      00
    • @sugipla, trist ca vin strainii sa ne conduca companiile pentru ca noi rromanii suntem o natie de putori* fara viziune, fara putin simt managerial, hoti si puturosi (*nu prea ne spalam des). Asta ma deranjeaza enorm cum putem trai ca niste larve incat sa lasam totul sa se duca pe sula tinand cont ca am avut absolut tot ce ne trebuia. Nu a fost nevoie sa construim nimic!

      00
    • De acord. De aceea psd-ul joacă pe termen [foarte/exagerat de] lung și explic de ce la final.

      Pe partea cealaltă a monedei, degeaba vorbim de concepte mari ca piață liberă, capitalism, laissez-faire ș.a. când noi nu-i avem sau nu le avem pe ale noastre.
      „Până când să n-avem şi noi ‘faliţii’ noştri?… Anglia-şi are ‘faliţii’ săi, Franţa-şi are ‘faliţii’ săi, până şi chiar Austria-şi are ‘faliţii’ săi, în fine oricare naţiune, oricare popor, oricare ţară îşi are ‘faliţii’ săi (îngraşă vorbele.)… Numai noi să n-avem faliţii noştri!… Cum zic: această stare de lucruri este intolerabilă, ea nu mai poate dura!” – chestii din ăstea nu se mai aud, nu-i așa? Foarte bizar.

      ––––––––––––––––

      Motivul sau setul de motive (nu știm/știu ce alte planuri vor mai exista de felul ăsta, pe lângă CFR) e că o fac știind că mai devreme sau mai târziu tot la ei se va întoarce situația (în favorul lor adică), la partidul pe eșicherul politic de stânga (sic).
      Acum, ei spun „Hai să vindem”, cu băiatul Rodrigo ca trompetă. Bine, să vindem… dar…
      Peste alți 20 de ani, se va întâmpla la fel cum se întâmplă în Marea Britanie: vor câștiga politic partidul de stânga și vor fi votați de oameni pe motiv că străinii ne-au luat totul (și va fi un adevăr, chiar dacă ei au făcut-o cu 20 de ani în urmă; acum în prezent).
      Ei își rezervă o victorie peste +15/20 de ani.

      Așa cum partidul laburist britanic a distrus totul intenționat, conservatorii au optat să vândă pe vremea Margaretei Thatcher (foarte puțini au priceput istoria, foarte puțini) și laburiștii britanici au devenit puternici cu Blair și Brown.

      Aaaa, poate că vor exista comentatori care să-mi reproșeze că la noi n-are cum să se întâmple așa. E, zău?
      Un exemplu: îl mai ține minte cineva pe Roman și „[un] mormanul de fier vechi”? Din partea cărei echipă a făcut el parte? Și cine sunt succesorii acelei echipe de atunci pe care oamenii tot continuă să voteze?
      „Actions speak lounder than words”, iar psd joacă pe termen lung sau exagerat de lung. Acum, exact ca pe vremea lui Roman, nu se vede ce ne așteaptă…

      00
    • Ai dreptate pana la partea cu tributul ca ma amuza rau, mai ales in UK.

      Eu n-am treaba cu tributul, eu am treaba cu siguranta nationala.

      In UK este foarte mult socialism si am putea sa invatam ceva de la ei. Ca idee in UK nu prea ai ca si firma de transport feroviar care castiga o licitatie, prea multe drepturi in raport cu obligatiile.

      Eu sunt pro privatizare a CFR atat timp cat exista se muta catre CSAT administrea cailor ferate si doar dupa o analiza corecta din teren se poate aplica desfiintarea unei rute. Sa poti sa obligi o firma care a castigat licitatia sa preformeze chiar daca nu le este retabil si o data pe saptamana si in aceleasi timp, daca vei castiga niste linii profitabile sa fi obligat sa iei si niste linii importante pentru noi ca stat dar neprofitabile pentru tine.

      Daca n-ai chef, baiatul asta explica destul de bine intr-un crash course https://www.youtube.com/watch?v=5KiZGRA_yCE

      00
    • Dacă erau sfințite finanțările alea sigur se lăsa cu profit.

      Asta e mîna necuratului!!

      00
    • Boss, treaba cu UK e mai nuantata decat crezi tu. in primul rand, UK inca are niste sindicate atat de bine pozitionate ca ti-e frica sa schimbi brandu de cafea in cantina, asa sar in sus. Daca stai in londra, sunt convins ca ai auzit de aslef (TfL). Ei bine, statul nu a vandut calea ferata de bine ce mergea, ci pur si simplu era prea scump sa o intretina, avand in vedere eficienta (sau lipsa ei) guvernului. Asta cu un guvern care cat de cat functioneaza…

      Doi la mana, sunt multe firme care au preluat cate o magistrala/regiune. Asta ii impinge la concurenta sanatoasa, mai ales pe trasee lungi (Virgin Trains sau Caledonian). Legat de preturi, da, sunt mari, dar serviciul este pe masura. La ce cultura de health and safety este in tara asta, pretul este ok, chiar daca banii sunt multi. Statul face ce trebuie, si anume supravegheaza mersul lucrurilor si creeaza un mediu in care acele companii pot sa se dezvolte.

      Industria feroviara din UK e la un nivel cum nu va fi niciodata in romania, comparam mere cu pere. Numarul de angajati platitori de taxe e imens, iar avantajul statului se masoara in mai mult decat taxele cotizate. In jurul londrei, de exemplu, zona metropolitana e deservita de cel putin 4-5 companii private care aduc business in oras, decongestioneaza autostrazile si adauga valoare terenurilor aflate la o distanta care fara o legatura decenta ar fi considerate pasuni. Nu totul se rezuma la avantaje materiale.

      Nu stiu insa de ce s-a ajuns atat de adanc in discutia asta, cand e clar ca buna ziua ca statul roman a avut sansa sa dovedeasca ca poate, dar a esuat mizerabil. Daca firmele alea private au capital strain, sa le fie de bine. Nu poti trai intr-o economie globala inconjurat de 4 pereri, pe motivul unui patriotism disfunctional care a apus prin anii 70.

      PS: James O’Brien e un geniu, dar nu are dreptate legat de orice subiect

      00
    • Spune-mi, puşi în faţa realităţii indubitabile că toţi oamenii sunt corupţi când sacul pare fără fund, ce poţi face?

      Ai dreptate doar pe jumătate. Statul (cel britanic să zicem) pierde doar un „potenţial” profit pe care „l-ar putea face” dacă ar deţine căile ferate şi n-ar fura nimeni.

      Problema pe care o au ei, e aceeaşi care o avem şi noi, şi orice e făcut de guvern pe lumea asta. Da, chiar şi la sfinţii nordici cu guvernul incoruptibil, e la fel, atunci când nu sunt consecinţe.

      Deci da, realist vorbind, se pierde un potenţial de profit imens. La fel cum se pierde un potenţial la Tarom, cum se pierde în portul Constanţa în fiecare zi.

      Dar realitatea funcţionează altfel decât în ideal. În realitate, dacă un privat ar prelua CFR-ul, ar converti o gaură neagră în nişte taxe şi impozite plătite pe bune.

      De ex, ştii că cele mai mari datorii la CAS, CASS şi cele, sunt firmele de stat? Deci practic statul încasează 0 pe toate salariile alea, se plătesc doar net-urile practic.

      Deci da, ai dreptate când zici că se pierde un potenţial imens, dar câteva sute de milioane de lire reale în impozite şi taxe sunt mai bune decât 10-20 miliarde potenţiale dacă totul ar fi gestionat corect în întregime de stat, la costuri minim rezonabile, şi ar fi totul roz pe lumea asta.

      00
    • Amin Vali

      00
    • asta cu pierderile suferite din cauza ca au vandut e exact ca la torente. studiourile „pierd” bani din cauza ca descarca gusterii filmul de pe piratebay. nu, studiourile nu pierd nimic. banii aia nu nu ar fi fost ai lor oricum. asa nici statul roman nu pierde absolut nimic daca vinde sau desfinteaza pur si simplu cfr-ul.

      ah, ca ar putea fi o companie profitabila in cazul unui management corect? deja vorbim discutii…

      00
    • care britanici comentează?! cei care au votat brexit pe motiv că ”ne ia ue toți banii” deși zona din care proveneau era moartă și-ngropată fără bani de la ue?!

      00
    • Compari caile ferate din cea mai bogata tara din Europa cu caile ferate din a 2-a cea mai saraca tara din UE.

      Mai bine ziceai si tu de bulgari ca sa ne mai cultivam si noi patriotismul pe blogul lui Zoso.

      00
  2. Rodrigo Maxim

    Ce nume românesc…

    00
  3. CFR-ul chiar vrea sa se duca in buda. Oare cat au luat sefii si sefutii sa le faca loc unor privati? Aceeasi manevra a fost la baile felix-oradea… interesant este ca va disparea satu mare – bucuresti. Imbecili si atat

    00
    • Tren Oradea- Buc. N, vagon dormit, conditii ca acum 20 ani, 12 ore mers (sau leganat) -235 ron;
      Avion, low-cost, 1 ora- 210 ron;

      00
    • Adevărul e că privații fac treaba super-naspa, de asta e mai ieftin când călătorești cu trenuri private.
      Bai tată, in cazul CFR, al cailor ferate românești, privații ar putea fi salvarea!

      00
    • NOU
      #24

      exact ce spune si Cristi la CFR lucrurile ar putea fi extrem de simple si eficiente dar asta ar insemna ca nu mai are nimeni cum sa fure

      1. avand in vedere ca absolut toate caile ferate apartin CFR cele „neeficiente” sa fie subinchiriate unor privati dar pe bani reali nu „la mijto”
      2. „traseele” ramase la CFR, cele importante, sa fie controlate la sange cu ajutorul unor „militieni inarmati” aflati la fiecare vagon ( costurile cu o firma de „paza si control” ar fi inime in comparatie cu cat se „pierde” )

      si gata … vin banii !

      00
  4. De ce nu au facut asa si cu Petrom? Avem pierderi, deci inchidem 2 rafinarii si 100 de Peco-uri? Sa nu uitam: Nu ne vindem tara! O fura politicienii…

    00
  5. Pe cînd Tarom-ul?

    00
  6. cfr…. decat mult si fara rost, mai bine putin si prost.

    00
  7. multe companii de stat au fost gauri negre pentru buget. Toate companiile de stat ar trebuie listate pe BVB, statul sa aiba cel putin 51% iar restul sa fie pe piata libera astfel incat tot procesul sa fie transparent.

    00
    • Daca statul ramane cu 51%, nici un administrator nu va putea da afara cohorta de familii de angajati care freaca menta in companie. Nu se poate rezolva decat atunci cand un administrator (care nu e numit politic) are mana libera si niste indicatori de performanta de indeplinit.

      00
  8. Singurul comentariu ok este, evident, cel cu cele mai multe minusuri. Ce pula mea a zis omul asta de ați dat cu minus distrusilor ? Vai ce terminați ati rămas

    00
    • A zis cam așa: CFR care acum e pe pierdere cu alt management ar putea fi rentabil si aduce bani la bugetul Romaniei

      Dar dacă vin firme străine care să preia curse de la CFR, atunci o să intre un mic procent din profitul lor la buget si restul profitului va iesi din Romania. (Cam cum se intampla in UK)

      (probabil i-au dat cu minus pentru că băiatul sugerează că un minim 80- 90% de exemplu din profitul pe afaceri făcute in Romania ar trebui să și rămână in România intr-o formă sau alta, nu scos din România)

      00
    • @Alex
      caile ferate din UK au in prezent cel mai mare grad de investitii din istoria lor.

      Vad ca toate lumea zice de UK.
      Ia inspectati sistemul feroviar din Japonia: am facut 2000km in 3 ore si la 2 minute intarzieri cumulate pe an, directorii isi cer iertare public.
      Sistem complet privat.

      00
    • @kmlx: ttu ne vorbesti din viitor? 2000 km in 3 ore? 666 km/h :) Ai grija cu familia traditionala.

      00
  9. Companiile privare de transport pe calea ferata cred ca au un statut mai special, nu sunt chiar asa de private. Sunt subventionate, dar nu la numarul de bilete vandute… Sunt curse private care merg cu 4-5 calatori, astea clar nu sunt rentabile, dar merg in continuare

    00
  10. Ma uit destul de des la trenurile de pe fosta „linie a saraciei”.
    Bucuresti-Titan spre Oltenita si retur. Pe vremuri mergea un LDH cu doua-trei vagoane infecte si cu cei mai porci calatori iar in timpul stationarilor mecanicul mai vindea si motorina locomotivei. Cand a preluat linia TFC-ul s-au auzit nunai vaiete ca dezastru, va har, ca mar.
    Si de ani de zile linua e pe profit sau macar tanda pe manda.
    Au adus niste automotoare SH dar curate, si au adus si niste baieti sa le pazeasca si sa ii supravegheze pe controlori. Care controlori ii supravegheaza la randu-le. Si guess what ? Lucrurile merg ! La propriu si la figurat.

    00
    • O singura mentiune suplimentara fata de ce ai zis: CFR-ul pana la momentul martie 2012 cand a fost preluata de TFG o deservea doar cu 2 perechi de trenuri care faceau in total 4 curse pe zi, una dimineata si una seara de garnitura. In mai multe randuri aceste trenuri fusesera suspendate cu lunile pentru ca nu aveau calatori platitori si poate va aduceti aminte de reportajele de la ProTV cand se opreau trenurile in camp si se facea supracontrol cu jandarmeria si ramaneau in tren doar 3 oameni desi campul era plin.
      Acum sunt 20 de curse pe zi (de la 4) si foarte rar exista intarzieri (de la zeci de minute la fiecare cursa pe vremea CFR-ului)

      00
  11. Calatoria pe calea ferata nu prea este profitabila nicaieri in Europa si este subventionata de la stat. Vad ca si la nemti sunt din ce in ce mai multe trenuri private pe rutele regionale, care sunt mai ieftine, insa pe rute lungi a ramas DB, care mi se pare extrem de scump si face destul de des gafe hazlii de genul treul a uitat sa opreasca intr-o anumita statie. Ca sa va faceti o idee cit costa trenul in Germania: din oraselul meu pina la Berlin un bilet dus-intors costa 120 de euro. Cu masina costa 35 de euro (450 km) plus 7 euro un bilet de oras pentru o zi, dupa ce masini lasi intr-o parcare P+R. Chiar si pentru o singura persoana merita, daramite pentru doua sau mai multe. Din acesta cauza nemtii mi se par un pic ipocriti cu protecia mediului: alternativa la masina nu exista, au dezafectat mai toate centralele nucleare, iar ponderea carbunelui in obinerea energiei este de 60%.

    00
  12. Nu te mai stresa cu faptul ca nu vrem sa platim. 100% din clientii mei persoane fizice, cind aud ca pe acte costa de 2.3 ori mai mult, prefera fara acte. Aceasi clienti care o dau pe feisbuc cu statul de drept. De aia nu mai lucrez cu pf uri de 10 ani. S-a facut pe undeva un studiu, schimbarea care vine de jos in sus este mult mai sanatoasa si durabila fata de schimbarea impusa. Continua pe varianta hai sa ne facem ordine in casa, apoi in curte, apoi in fata casei, apoi la lucru, etc. Sa vada cine tre’ sa vada ca nu mai merge cu galeata, zaharul si uleiul. Pentru ca in momentul de fata s-au prins ca sintem doar cu gargara, ca de fapt nu prea ne vine sa fim corecti, harnici si cinstiti. Sa fie altii …

    00
    • De 2.3 ori mai mult….
      Cum de îți iese calculul așa?!

      00
    • NOU
      #40

      Nu-mi dau seama de unde 2-3 ori mai mult ? tva+ %dividende din profit ajungi la maxim 50%. Ai mai supralicitat si tu :)

      In rest, de acord cu tine.

      00
    • Pentru 1 leu salariu net e nevoie de 1.77 lei fond de salariu x 1.3 (TVA, indirecte) = 2.30 lei facturati. Fara profit si fara fonduri pentru reinnoire softuri, specializare, dezvoltare, cercetare, etc. Strict costurile de munca cu ranga si ciocanul ca de utilaje performante nu avem bani. De aia si productivitatea extrem de scazuta, iar de aici si salarile mici.

      00
  13. E clasica treaba asta. In urma cu vreo 18 ani cand faceam naveta la liceu s-a scos o garnitura dinasta de navetisti din acelasi motiv, iar dupa un an cand s-au schimbat sefii au bagat-o inapoi si au continuat cu ea pe pierdere.

    00
  14. „Dap. Că la companiile private, controlorul își pierde locul de muncă dacă se apucă de luat șpăgi. Și dă compania faliment. La stat, nu-i pasă nimănui, statul are de unde, deci n-are nimic dacă furăm de la el.”

    nu , Vali,
    Companiile „private” sunt platite 75% din banii statului, in urma unor facturi emise de „privati”, calculate la nr de kilometri parcursi pe zi de fiecare garnitura. Biletele sunt supliment… nicidecum baza.

    De ce crezi ca s-a spanzurat fostul patron al Regiotrans ?

    00
  15. „Aseara nu am putut plati cu cardul la o benzinarie de la granita, acum nu merge Homebank. Always carry cash. Always carry cash.”… vezi, d-aia e bine sa ai mereu in buzunar cativa biti…

    00
  16. Acum multi ani am mers pe distanta Suceava-Putna, singura ruta CFR cu acces la câteva zone turistice din Bucovina.
    Erau -20 de grade, geamuri înghețate, navetiști cu pernuțe după ei. NIMENI nu avea bilet.
    După câțiva ani linia a fost desființată din lipsa de călători (oameni dați afară dar nu și nașii care au fost mutați pe altă linie)
    Anul acesta în alt tren CFR, mergeam cu un tren care în trecut avea 6 -7 vagoane, acum doar 2 și aglomerat cu studenții care merg gratis. Eram cu cineva care mergea doar 3 stații (nu avea bilet pentru ca în multe stații au desființat casele de bilete) Când sa cumpere bilet „hai ca nu va dam bilet pentru 3 stații, plătiți și dumneavoastră ceva acolo”
    După ce dispar gratuitățile pentru studenți cred ca dispare și cursa asta.
    Nașii nu sunt interesați ca în urma lor rămân colegi concediați pentru ca pana acum pe ei ii tot mută pe alte rute și multi sunt aproape de pensionare.
    Eu urăsc autocarele dar multi au trecut la astea și au renunțat la CFR.

    00
  17. Traiasca nasu, ca bilet canci, nici macar nu merita este prea scump.

    00
  18. treaba nu e asa roza pe cat o vede lumea, in UK si Franta preturile la privati sunt de multe ori uriase, saptamana trecuta am citit de o tipa care a platit (prin firma) un bilet de 484 Lire (Londra – Manchester). preturile biletelor la privati incep sa mearga spre stilul de plata de la avioane, daca este cerere – creste pretul incredibil, apare acel surge celebru de la UBER, nu mai exista deloc predictibilitatea pretului, iti faci un plan sa vizitezi ceva si citesti pe net ca te costa 75lire, ajungi la casa si descoperi un 150lire – daca asta s-ar intampla la noi ar aparea oamenii cu furcile

    @Driver
    are dreptate cu pretul in Germania, eu adaug ca peste tot este la fel – foarte scumpe biletele, si tot e nevoie de subventionare din partea statului.

    @Alexx – stie ce zice

    la noi e o problema pe care lumea o ignora, o vad doar aia care citesc pe subiect si vor cu adevarat sa inteleaga. pana acum vreo 2 ani statul platea subventiile la cfr calatori cu intarziere de cateva luni, acum s-a mai normalizat si sunt oarecum la timp. dar acum 2 ani privatii primeau la timp si nu aveau probleme de intarziere deloc. si chestia cea mai importanta este ca la privat se plateste „garnitura-> numar de km” iar la stat se plateste la „garnitura-> numar de calatori” este ca si cum ai compara un double deck cu un mercedes vito – unu vine cu 130 de locuri, celalalt cu 5 locuri si subventia este identica de la stat – mai este corect ? in plus companiile private au cumparat niste vechituri de trenuri pe care le tin doar la linia de plutire si nimic mai multe, vedeti cate accidente produc regiotrans cu masini cam peste tot. pe cfr la trenurile IR (fost accelerate/rapide) garniturile sunt decente de vreo 5 ani, jalea este pe Regio unde sunt niste rapciugi din 1980 unde singura chestie care se simte este super caldura de obicei

    00
  19. CFR face de la Cluj la Bistrita 3 ore si 40 de minute, iar privatul 3 ore. Autocarul face 2 ore aceeasi ruta. La CFR sunt doi controlori la doua vagoane, mizerie, becuri arse, dezinteres total. Si se minuneaza de ce oamenii nu ii aleg.

    00
  20. Bine ca au inchis rutele alea. Daca nu sunt capabili sa le faca profitabile, macar sa nu piarda bani.

    00
  21. Da, sa distrugem tot ce-i de stat, ca la privat totul merge perfect. Se stie de la maxi-taxi ca toti calatorii au bilet cinstit si ca firma inregistreaza in contabilitate absolut toate biletele vandute, conditiile sunt ideale, o fericire.

    00
    • Ironia e că toate firmele alea trebuie să dea şpăgi la acelaşi stat ca să existe, iar dacă n-ar încasa la negru n-ar avea fizic de unde da banii.

      Dacă mâine i-ar lăsa politicul din mână, şi orice firmă ar putea concura la liber, fără mărgica magică, garantez că s-ar schimba imediat.

      00
    • @Tetelu: poate aș putea fi parțial de acord cu tine dacă mi-ai da un exemplu, unul singur, de firmă administrată de stat care funcționează măcar bine, nu perfect.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.