Auzită la un jurnalist auto

“Abarth 500 n-are cruise control și nici navigație. Și asta în ciuda prețului cam mare.”

Ce e Abarth 500? E o bestie cu 130 cai putere, care costă 26.000€. Sigur, Porsche are cruise control, dar asta pentru că e o diferență minoră între ele: una e mașină de oraș, alta e mașină de șosea. Plus, nu știu pe cineva care să meargă cu cruise control prin oraș, dar eu nu sunt jurnalist auto, nu mă pricep. Și nici nu mă mir ca presa auto e în tomberon și schelălăie, dacă vine cu manele din astea penibile. Oare tractoarele au piele pe bord? Oare revistele auto au murit pentru că erau inutile?

   

Pentru jurnaliștii auto: e două tipuri de mașini agresive. Alea de oraș (Abarth, Citroen DS3, Audi RS3) și alea de șosea (Audi RS6, Mercedes C63AMG). RS6 are motoare V8 și V10, care dezvoltă 450 și 750 cai putere. E și păcat să mergi cu astea din urmă prin oraș, că le strici.

   

abarth-500

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. si totusi , un sistem de navigatie ar fi mers. tocmai pentru ca este o masina de oras

    00
  2. Am avut sansa sa conduc Abarth. Am avut sansa sa vad un X6 facut mutch la semafor de un Abarth. Daca iti place Abarth te numesti hipster?
    Voi l-ati vazut pe Imre cu ce masina a venit la nunta lui Tariceanu? Acolo hipsterism tata. :)

    00
  3. oare cati care au navigatie in masina o si folosesc? 90% dintre noi fac zilnic acelasi drum.folosim navigatie? poate da, cand suntem cu cineva nou in masina si vrem sa-i aratam ca avem!
    in rest, pentru 300 lei iti iei un sistem de navigatie decent pe care -l si poti updata mai repede si cu mai putini bani decat pe cel din masina…
    si daca tot dai 25 000 pe un abarth (ca sa-ti satisfaci un moft de oras) pun pariu ca ai si altceva in garaj pentru un drum lung

    00
  4. nu-i cam ciudata exprimarea „e doua tipuri de masini”?

    00
  5. @vasile – nu, pentru ca e mai multe.

    00
  6. Nu prea ma pricep la masini (chestii tehnice) insa stiu ca Fiat 500 Abarth nu a fost conceput pentru curse lungi pe autostrada sau ma rog, extra-urban, ci pentru strazile de munte din Italia (in special) si pentru orasele ale cu stradute stramte! Deci cruise control pe o astfel de masina chiar nu si-ar fi avut sens!
    Fiat Punto Abarth in schimb are jucariile astea, cruise control & shit, dar nu a prins la public pentru ca oamenii au asociat deja Abarth cu Fiat 500 si li se pare straniu sa vada un Punto imbracat in haine Abarth (poate si urat)!
    Apropo de jurnalisti:-ei probabil considera Abarth 500 ca masina de serie, si probabil habar nu au ca trebuie comandat tuningul si ca trebuie sa astepti cateva luni de zile pana e gata masina, pentru ca e tuning manual si nu sunt roboti care asambleaza la foc automat….

    00
  7. Oare Fiat / Alfa astea noi au aceleasi probleme de fiabilitate (schimburi de bucse si rulmenti anuale, probleme cu transmisia, greieri multi in interior) ?

    00
  8. Abarth masina de femei! Intrebati-o pe Diana Dumitrescu ca stie!

    00
  9. Apropo de mai sus mentionatul Citroen DS3: la €24.000 sau ceva de genul nu are suport de pahar.

    00
  10. La 130 de cai putere e „bestie”? Pentru ca daca nu ma insel, exista Dacii cu 130 de cai putere si cel mult sunt niste pisicute torcarite, nicidecum bestii.

    00
  11. bai, gps e o cerinta oarecum normala – cu atat mai mult pentru o masina doar de oras. dupa 15 ani de stat in bucuresti, tot mi-e greu sa gasesc anumite stradute (ca sa nu mai zic de numarul exact) – chiar daca fac o ‘recunoastere’ inainte pe net.

    si apoi, e un pic cam penibil ca la o masina de 25+K sa stai cu mizeria aia de suport-de-gps/telefon in geam si cu firele intinse peste tot pe bord.

    my2c.

    00
  12. @xenonhost toate masinile de la Fiat facute cu suspensii mcpherson au probleme la circa 30000-40000km, dar sunt chestii usor de rezolvat si relativ ieftin ( eu am dat 1100lei cu tot cu manopera). A fost singura mea problema in 67800 km. Motoarele multijet sunt dementiale, consumul excelent. Stiu masini din flota de marfa cu peste 180k fara probleme la motor. (Revizii facute la timp sau inainte de vreme.)

    Cu alfa nu am avut tangente – dar am auzit povestile. Cu fiat e din proprie experienta – dar numai masini cu multijet.

    00
  13. Jurnalistii ca jurnalistii, dar vanzatorii din showroom-urile auto sunt cei mai penali.
    Am gasit vanzatori la Skoda, cu ceva timp in urma intradevar, care nu stia care e diferenta intre climatronic si aer conditionat manual.
    La Mazda, cel de la vanzari cu care am discutat eu referitor la Mazda 3, imi facea o comparatie intre aceasta masina si VW Passat, considerand ca sunt din aceeasi clasa. Cand i-am aratat Mazda 6 expusa in acelasi showroom, mi-a argumentat ca nu poate fi luata in calcul, aceeasi fiind mult peste Passat.

    00
  14. @Dan Pandrea: Ma apuca dracii cand ma urc in Megane si n-am unde sa pun o doza. Merita numai pumni in cap aia de proiecteaza o masina si nu ii pun suport de pahar.

    00
  15. @bloghita: Sunt 130 de cai cu turbo (deci cuplu serios nu ca la aspirate) si atinge suta in 7.9 secunde. In oras, e bestie!

    00
  16. @PlayActive – din formularea ta n-am putut sa concluzionez cu siguranta daca ai fost ironic(a) sau nu; daca e ironie nu citi mai departe, daca nu e…

    … vezi asta: https://youtube.com/watch?v=61BRRdxRkJ0

    si una ceva mai lunga: https://youtube.com/watch?v=PUcAkucShzQ

    In continuare, parerea mea subiectiva de om care n-are nicio legatura cu domeniul automotive, dar care conduc in oras un 500 si-mi place la nebunie masina asta…

    Nu cred sa existe vreo masina de oras mai buna decat un Fiat 500. Bate si Mini si DS3, atat pe hartie cat si pe drum
    Citroen DS3 e o masina care arata bine. Fiat 500 e o masina care arata bine si are si personalitate (ca si Mini, de altfel).

    Exemplu pentru „pe hartie” Fiat 500 (2007) 1.4 vs. Citroen DS3 (2009) 1.4 vs. Mini One (2008) 1.6.
    Fiat 500: 1368 cc / 100 cai @6000 rpm / cuplu 131@4250 rpm / 930 Kg.
    Citroen DS3: 1397cc / 95 cai @6000 rpm/ cuplu 135@4000 / 1075 Kg.
    Mini One: 1598 cc / 98 cai @ 6000 rpm / cuplu 153@3000 / 1155 kg.
    La motor: Fiat are cel mai mic motor dintre toate, dar scoate cei mai multi cai din asta.
    Mini are un cuplu mai bun decat celelalte doua, dar cu 225 kg mai mult decat 500 si cu 80 kg mai mult decat DS3. Asadar puterea transmisa la roti exista, insa kilogramele in plus se simt. Exagerez aici, pentru a sublinia ce vreau sa spun: un luptator de sumo are picioare puternice decat unul de Judo, insa greutatea il impiedica sa fuga la fel de repede ca cel de Judo.
    Fiat e singurul dintre cele 3 care are airbaguri si la genunchi, vine default cu jante de aluminiu si USB.
    Fiat te costa cam 13600 cu garantie 5 ani, Citroen 15700 cu garantie 2 ani iar Mini 18300 cu garantie 2 ani.

    Realist, nu ai nevoie de Abarth ca sa simti ca poti sa ai incredere in ea; ajunge un motor de 1.4, suspensii sport, eventual cu o cutie automata secventiala (in 5 trepte) daca circuli mult in oras.

    In oras si la drumuri scurte (pana la 200 km sa zicem) e cea mai desteapta alegere pentru cei care pot sa faca investitia asta. La drumuri mai lungi orice masina mica devine incomoda, insa in oras orice masina mica (indiferent daca e 500, DS3, Mini, etc) bate ca utilitate, logica, usability, etc. o masina mare.

    P.S. Zoso, nu stiu care-i „jurnalistul auto” pe care l-ai citat, dar daca te intalnesti vreodata cu el spune-i ca unul dintre cititorii tai il „saluta” fara niciun fel de respect.

    00
  17. *Erata „[…] are picioare MAI puternice decat […]”

    00
  18. @hunteru, te invidiez pt Fiat, dar sa stii ca intre stock-ul tau si Abarth e o imensa diferenta, (pana si pretul o spune, e la juma’te) . Dar repet, te invidiez macar pt 500.
    Observ ca sunt multi pareristi aici care nu au calcat ever in Abarth dar isi dau cu parerea. Macar vedeti frate un film cu el pe YT si apoi comentati de ce poate sau nu Abarth. Este o masina cult, o jucarie pt oameni mari, nu o masina care sa o vezi cu numere de BG peste 3 ani. Asta e, nu prinde la cocalari. :)

    00
  19. Navigatie ai nevoie in metropole destul de des. Nu strica sa-l ai integrat in bord decat sa scoti telefonul. Si costa ridicol de putin in zilele noastre, pana si loganul are…

    Cruise control inseamna 3 butoane de plastic. Ok, poate il foloseste o data la 3 ani, dar nu vad de ce n-ar fi acolo.

    130cp/tona inseamna o masina sprintena, dar departe rau de bestie. Bestie incepe de la dublu spre triplu raportul ala.

    00
  20. @baxt – ai dreptate, nu poti sa compari varianta stock cu Abarth, asta e clar ca lumina zilei. Adevarul e ca am inceput sa scriu un reply de 2 randuri si m-a luat valul.

    00
  21. Vad ca sunt 2 motoare pt Abarth, de 130 cp si 160 cp. Nu vrea sa imi inchipui ca poate face masinuta asta cu 160 cp, probabil tot ce prinzi la semafor. In fine, prietena vrea unul, e pur si simplu innebunita dupa masina asta si eu nu pot sa fiu decat de acord cu ea. E o masina speciala, care isi merita banii si pe care as lua-o fara sa ma gandesc de 2 ori.

    00
  22. Bine, teoretic masina are alt scop. E facuta sa te duca, nu-i hotel de 5 stele. In opinia mea, bineinteles.
    Si totusi, o tona si 130 cp = bestie? Ihim! :D

    00
    • @bloghita: hai să vedem. te-ai dat cu mașina? te-ai dat măcat cu versiunea normală? nu. deci de ce pana mea comentezi, cu gioarsa ta din 1997?

      really, mă așteptam la mai multe de la tine, ca proprietar de mașină mică, ușoară și puternică.

  23. @razorsbk – trecand peste ideea de „facut” la semafor, daca la semaforul respectiv e un logan 1.6 mpi si-un golf 4 1.9 tdi da, o sa ieasa fiatul masina sport prin comparatie.

    00
  24. Abarth 500 are 135 de caluti. Varianta esse esse are 160. :D

    00
  25. Tocmai, daca-ti iei Abarth, il iei ca sa mergi mai sporty. Nu stiu de ce ti-ar trebui suport de pahare si alte nimicuri care-ti zboara prin masina la prima curba luata mai violent (been there).

    00
  26. P.S: Si gioarsa mea e din ’93, da? :D

    00
  27. @dojo – la tine pe blog spui ca faci design (web design) si totodata spui ca Abarth arata ca un Matiz. In care din cazuri ar trebui sa cred ca vorbesti serios?

    00
  28. si un cuplu pe la 200…
    rea masina, pentru oras. D-aia suparata sa se ude muierea din dreapta

    00
  29. Io inca nu inteleg de ce as da 20 si de mii de euro pe un Matiz (ca asa arata). Oh well, ce stiu eu ..

  30. @Vali, Corsa e mult mai frumoasa decat trabantu’ asta, hai sa fim seriosi. Daca doream un asemenea ‘look’, luam un Spark (sau cum se mai cheama). Sau un Mini, macar ala inca arata a ceva.

    @hunteru, zi-mi ca tu ai da 26 de mii de euro pe asa ceva si ca arata senzational, ca te si cred :D

  31. @dojo… :-) Cred ca arata EXTRAORDINAR, nu senzational. Probabil asa crede, printre altii, si Gordon Murray http://www.gordonmurraydesign.com/en/?cultureKey=en tipul care a facut designul la McLaren F1, si care „drives one to work”. Sau altii. Si as da 26k pe asa ceva daca 1: As avea sub 22 de ani sau peste 60 si as vrea sa ma distrez cu nepotii; 2: N-as conduce deja un FIAT 500, pachet sport, de 100 de cai, care e arhisuficient ca masina in oras.
    Si mai cred ceva, adica VREAU sa cred asta… si anume ca n-ai cum sa fii atat de „speciala” incat sa spui ca Opel Corsa e mai frumoasa, rafinata si stilata ca un FIAT 500 (nici nu mai vorbesc de performante sau de finisajele interioare). Sau ca 500 arata ca un Matitz.
    Decat daca nu vrei sa atragi atentia asupra ta, sa faci un pic de trafic catre blogul tau, sa-ti faci reclama, etc. :-) Desi nu stiu daca o fi bine…

    00
  32. Ala de 130 CP nu stiu cat de racheta e, cel putin in comparatie cu VW Polo GTI 6N (125 CP / 990 kg, fabricat 2000). Singura diferenta majora s-ar putea sa fie de la cutia de viteze, presupun ca Abarth are in 6 trepte, pe cand Polo doar in 5, deci reprize mai scurte pentru italiana.

    @xenonhost: conduc Alfe de 4 ani, am avut o 156 (2.4 20v, diesel), acum o 159 (2.2 JTS, benzina). Pentru banii pe care ii dai (preturi de SH), nu ai ce le reprosa. Pe 159 (fabricatie 2007, luata la 72k km, acum are vreo 86k), zero greieri, zero troncaneli. Probleme – schimbat coloana de directie (problema cunoscuta, programul de service implicit e prost), am un senzor care face pe nebunu’ si o ia razna la frig/umezeala. In rest, totul ok. Singurul repros semnificativ e consumu’ (13-14 in oras, 10-16 in afara, dar stind in Germania, intelegi de unde vine beleaua), as schimba-o oricand cu un 2.4 20v de 210 CP. Cu altceva? Nu cred.

    00
  33. Exista un kit-accesoriu de navigatie blue&me pentru Abarth care vine de la Fiat. Si tu si ala sunteti incompetenti
    ps sterge comentariul ;) era doar pt tine

    00
  34. @zoso: Audi RS3 masina agresiva de oras? Cu 340 de cai cred ca se descurca bine si pe sosea.
    @Dojo: era vorba de masini, Corsa nu are ce cauta in discutie. Nu ca ar fi Fiat cine stie ce, dar macar Abarth este o firma cu reputatie buna.
    @Florin: Ford Fiesta cu motor ecoboost are cam acelasi cuplu, dar la cilindree de 1 litru, iar la aceeasi cilindree Audi A1 are cu 50 Nm in plus. In rest, sunt de acord cu tine referitor la comparatia cu aspiratele.

    00
  35. @Dojo: Cand eram mic parintii aveau mare scandal cu mine daca imi cumparau tenisi dinaia ieftini All Star, American, etc. Eu vroiam numai de la Bit in sus, Nike, Adidas … ca baietii.
    Azi daca ma uit pe strada cred ca unu din cinci baieti e incaltat cu o pereche dinaia hidoasa de Converse All Star, doar ca acum nu mai sunt ieftini, sunt de la 150 de lei in sus perechea.
    Asa si cu Fiat 500 asta, nu te poti caca in gustul omului, ie unii domne’ care le place sa fie dichisiti.

    00
  36. NOU
    #43

    asta esye un subiect pe care in principiu nu poti avea unanimitate, pentru ca e chestie de gusturi si „e” mult prea multi cu gusturi discutabile. dar in care, conform stramosilor nostri (?) romani nu te poti caca.
    pentru oricine are o minima educatie a gustului 500 e o masina superba, o reiterare exceptionala a unei masini care este istorie. pentru oricine are minime cunostiinte de mecanica versiunea abarth este o bestie (si aici marimea nu are nimic de-a face!). oricum ai lua-o este o realizare de exceptie.
    iar ca sa lamurim niste cestiuni de fiabilitate, in ultimul top din uk prima dintre marcile europene care se strecoara intre honda (etalon), suzuki, subaru sau hyundai este fiat, mult peste vw sau opel.
    oricum sunt redundant, e un tip @hunter mai sus care v-a spus deja tot. restul e test-drive…

    00
  37. NOU
    #44

    aaa, si ca sa previn niste comentarii. sau doar ca sa ma laud. conduc o masina care are 295 CP, awd inteligent si cam toate dotarile pe care ti le poti imagina (minus masaj in scaune). si din care circula vreo 15 bucati in tara. si am mai condus/detinut vreo duzina de masini din clase, puteri, preturi si marci din cele mai diferite.

    00
  38. Cum era aia cu lauda de sine ?! hmm …

    00
  39. NOU
    #46

    pai, maestre, io am tot asteptat si nu ma lauda nimeni altcineva. deci o lauda la vremea ei…

    00
  40. Cat scandal pe cuvantul „bestie”, fratiwhere. Dimineata, pe calea Floreasca, si o pereche de Converse devine bestie. Cu 1 om putere.

    00
  41. vorbeste cu zoso sa iti ridice mingea la fileu ..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.