autovit şi-a dat un pic cu stângul în dreptul

Pe 23 martie au introdus siteul nou. Săptămâna următoare au văzut (conform trafic.ro)(scrshot) o scădere de 140.000 de unici, trendul menţinându-se, chiar dacă diferenţele s-au mai nivelat.

Bottom line? Noul site e prost şi greu de folosit. Nu poţi selecta, de pildă, doar ofertele de leasing. Nu se vede clar anul de fabricaţie. Nu poţi selecta nişte filtre din pagină. Am intrat pe pagina lu’ A4, se poate să am acolo nişte filtre să pot vedea doar anumite maşini? Sau trebuie să folosesc neapărat căutarea?

Apoi, faza cu anunţurile plătite mi se pare o prostie. Eu căutam maşini de sub 15.000 şi ei insistau să îmi arate o ofertă cu 19.000.

Problema cea mai mare e lipsa unei standardizări a anunţului. Cât de greu e să faci nişte coloane şi acolo să bagi pe bucăţi detaliile tehnice? Hai că se poate, nu e nevoie să mai scrie vânzătorii agramaţi anunţul cu majuscule şi fără virgule.

Ce face concurenţa? Nu mult. AutoPro e muci, iar culmea, auto.ro se bate cu automarket.ro, pentru că un geniu de la NCH s-a gândit că e bine să aibă două siteuri auto, unul cu ştiri şi anunţuri, iar celălalt, total diferit, cu anunţuri şi ştiri. Anunţuri “găsite” şi pe autovit, desigur.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

40 comentarii

  1. Mobile.ro sa traiasca, ce bine ca e si la noi. La noi nu se poate face un lucru calumea :)

    00
  2. Completare: la NCH mai este si 4tuning, tot auto si se concureaza cu cele 2 (auto si automarket).
    Acum 1 an le-am propus sa lase 4tuning pe tuning, sport auto si evenimente, automarket pe stiri si comunitate si auto pe anunturi (ca nu era admisibila solutia sa se renunte la auto); raspunsul: n-a interesat pe nimeni :)

    Iar legat de autovit: pierd mult, si cu cautarea defectuoasa, si cu noile functionalitati minunate, si prin departarea, ca pozitionare, de targetul lor. Eh, castiga mobile.ro :)

    00
  3. “Arată OK, dacă fac şi baza de date şi apacheul să mearga mai repede ar fi ceva.” . Ghici din cine citez?:)

    00
  4. Eu am zis de la inceput ca usabilitatea e la pamant.

    00
  5. Arata mai bine insa ca functionare dupa cum spui si tu e cam trist…

    00
  6. da, este mult mai nasol site-ul, dar pbbil o sa i mai aduca modificari.bv tie ca ai observat printre primii;))

    00
  7. @Daniel Buca – tu le-ai propus toate astea iar ei in schimb, ca niste gigei, ti-au propus cum sa-ti scrii link-ul atunci cind comentezi, dar ca sa te razbuni nu i-ai ascultat, este?

    00
  8. zoso… de ce nu faci tu un sait alternativ? Hai, promit că-l promovez… gratis. Serios, zic.
    Hai, că am încredere în ce poți tu să faci.

    00
  9. @kodeina: Daniel Buca este un modest, nu vrea sa isi faca reclama chiar asa de evident. Ne pune la munca putin :))

    00
  10. Era clar inca de la lansare ca au dat cu bata in balta. Site-ul vechi trebuia doar optimizat putin, eventual adaugate unele criterii de cautare, in rest era foarte bun. (dpdvd al utilizatorului, evident)

    00
  11. Ai putintica rabdare, pt ca din cate stiu “amicii” tai de la softpedia urmeaza sa intre pe piata cu autoevolution in romana.

    00
  12. Zoso, hai sa mai asteptam putin si sa analizam peste sase luni.

    @Daniel Buca
    A interesat. Vin si surprize in scurt timp.

    00
  13. Daca aruncati o privire pe otomoto.pl veti observa ca nicidecum nu incearca sa reinventeze roata, platforma exista, necesita insa ajustari. Ce e drept nici otomoto.pl nu e inca comparabil cu mobile.de, dar e pe drumul cel bun.

    00
  14. NOU
    #16

    Era predictibil ca noul site nu va avea acelasi succes.
    Intradevar arata mai bine, dar este mai complicat de folosit.
    Vechiul site era simplu, usor de folosit, fara artificii vizuale irelevante.

    00
  15. a fost facut cu gandul la design nu la functionalitati si utilizator. Pun pariu ca a costat o caruta de bani

    00
  16. Zoso, ii dau dreptate lui…NeaFane.
    De fiecare data cand un site relativ cunoscut isi face un facelift sau redesign dai un verdict: prost, bine, binisor etc. Esti pe faza.
    Dar poate ar trebui sa iti mai moderezi radicalitatea calificativelor, autovit fiind un exemplu excelent. Stii si tu ca un site care arata bine dar are o uzabilitate proasta e degeaba. Si sincer sa fiu nu cred ca aprecierile tale sunt legate doar de aspect, ar fi prea superficial.

    00
  17. E tare enervant cand un site isi schimba in totalitate aspectul. Cei ce l-au creeat doresc sa fie mai pompos, mai frumos, insa din pacate nu mai e la fel de util. Pe un client nu il intereseaza ce design are si cate functii noi si aiurea are site-ul, il intereseaza sa ajunga la masina care si-o doreste in cat mai putini pasi.

    00
  18. De exemplu eu cautam o masina de 6200 EUR, evident ca optiunea de a cauta dupa pretul exact nu este. Trebuie sa cauti toate masinile intre 6000 si 7000. Este cam enervant sa stai sa cauti aiurea prin paginile returnate de cautare.

    00
  19. NOU
    #21

    Zoso, daca nu sunt cumva eu in eroare, cu siguranta esti tu!

    Compari saptamana 12.04-18.04 cu 19.04-25.04, in conditiile in care saptamana din urma nu s-a terminat, lipsind niste zile? Daca verifici pe zile, o sa vezi ca situatia nu s-a schimbat prea mult.

    00
  20. Oare cine e “inteligentul” care a propus chestia aia de la NCH? Ghici. ai 100 de EURO(netzi) pentru raspunsul corect.
    In alta ordine de idei – se va redresa autovitul (si datorita feedbackului de genul asta).
    Cineva (cred ca de la ncH) spunea ceva de genul: sunt doua moduri de a incepe lucrurile (extremele completez eu) – fie incepi cu ce ai si ajustezi pe parcurs, fie le gandesti foarte mult si le incepi mai greu..

    00
  21. @a wolf at the door: nu, compar saptamanile dinainte.

    @Scarto: siminel? :)

  22. I was right. Unde e ăla care spunea că designul “şucar” face diferenţa?

    00
  23. @kodeina: da, linkul e esential :) cum am putut sa nu fiu atent
    @Robert Lazar: lol, corect :)

    @Mircea: mie mi se parea cea mai buna impartire logica; pana acum cativa ani mi se parea normal sa ai produse concurente in grup, pe acelasi segment, insa acum cred ca piata (si grupul) s-au maturizat suficient de mult pentru a trece la urmatorul pas.
    Astept sa vad noutatile :)

    @Scarto: nu exista decat un mod de a incepe lucrurile: incepi cu o idee buna si ajustezi pe parcurs (time is king, remember?).
    Insa nu despre inceputuri este vorba la Autovit ci despre o re-pozitionare gresita.

    00
  24. Trebuiau sa faca un concurs in care sa ceara parerea despre noua varianta. :D

    00
  25. @Daniel Buca: Povestile cu “acum un an de zile bla bla bla” se asociaaza foarte bine cu “A fost odata ca niciodata, cand parul facea mere si rachita micsunele ..”. Un update nu ar strica, daca tot ne dam doctori in online :)

    00
  26. @zoso: 100 de Euro(netzi) pentru tine :)))

    00
  27. @Daniel Buca: Da, cred ca ai dreptate – repozitionarea a fost oarecum gresita. Si nu Time si King – Cash Flow is king. Bine, nu stiu ce efect a avut noul site ca si tranzactii. Anyway, sunt convins ca or sa ajusteze uzabilitatea. Ca vor reveni unde au fost (ca si pozitie/trafic) nu bag mana in foc…

    00
  28. @Scarto: Time is King si Time is Money :)
    Putem sa filosofam pe tema asta dar esenta ramane aceeasi: un proiect trebuie lansat repede, ajustat in real time in functie de realitatile pietei si in functie de buget.

    Oricum, daca ar fi sa pariez pe unul dintre cele 3 site-uri acesta ar fi Automarket.

    00
  29. @David: un update la ce?

    00
  30. @Daniel Buca
    Sunt onorat. Si fac tot ce pot pentru a fi asa.

    In privinta schimbarilor, chiar si acum se observa o modificare de front pe cele doua proiecte :)

    Nu ai fost departe de ce va fi cu ideile tale anterioare.

    @all
    Nu ma pronunt in privinta Autovit, insa in ceea ce priveste pozitionarea auto si automarket va cer doar puuuutin timp :)

    00
  31. @Mircea: cand pariez pe un proiect online pariez, in general, pe echipa din spatele lui :) iar schimbarile le-am observat de ceva timp.
    Ideile de care ziceam sunt propuneri pe care le-am facut unde trebuie, intr-un cadru larg si ma bucur sa vad ca incep sa se vada (vezi si magazinul de pe 4tuning unde implicarea mea a fost si mai mare).

    00
  32. designul face diferenta, si codul face totul:)))

    00
  33. netics was right again

    00
  34. Imi placea vechiul site de la autovit. Era mult mai practic. Aveam lista cu masini si sortam imediat dupa anul de fabricatie sau dupa pret. Ajungeam mult mai repede la un rezultat. Credeam ca numai mie mi se pare nasol. Insa se pare ca am avut dreptate. Pierderea de trafic e o evolutie normala in aceste conditii.

    00
  35. Noul site nu imi place deloc. Si aici ma refer la functionalitate. Am cautat si eu niste masini si mi s-a parut foarte complicat. Cel mai tare ma enerveaza faza cu aer conditionat/climatronic. Acum toate masinile de pe site au aer conditionat si nu se mai face distinctia cu climatronic.
    In plus sunt foarte multe masini neinmatriculate si nu pot deloc sa le elimin din filtre. Preferam vechiul site, chiar era util si chiar mi-am cumparat si vandut masina prin el. Acum nu cred ca o sa mai apelez la autovit daca nu schimba ceva.

    00
  36. Cati dintre voi ati cautat sa va cumparati o masina de pe un site de anunturi si cati va dati cu parere doar de dragul de-a toci tastatura?

    Stie cineva cum poti cauta pe mobile.ro masini doar din Bucuresti? Dar numai pe cele inmatriculate RO?

    Spor!

    00
  37. de cand a intrat mobile pe ro se simte diferenta si cu noul look au numa de pierdut.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.