Autostrăzi: Braşov – Sibiu – Orăştie

Viaductul de la Aciliu, parte a tronsonului de autostradă Sibiu – Orăştie, a început să prindă contur. Construcţia în lungime de circa un kilometru şi cu o înălţime maximă de 74 de metri, cât un bloc cu 20 de etaje, trebuie finalizată în aprilie anul viitor. Acesta este cel mai lung viaduct construit până acum în România. Autostrada va fi suspendată pe 12 piloni uniţi de grinzi ce cântăresc 380 de tone fiecare. (sursa)

2-autostrada-a1-sibiu-orastie-1019707946Voi vă daţi seama că ne minunăm ca proştii la un viaduct de un kilometru la fel cum se mirau amerindienii când au văzut primul topor de fier? Poate pentru că nu ştim ce sunt alea tuneluri şi nici nu vrem să construim autostrăzi la munte. Da, e a nu ştiu câta amânare, când acum ar fi trebuit să fie deja gata şi să se plângă preşedintele CJ Braşov că nu o poate deszăpezi ca lumea.

(sursa foto)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. sa imi dai si mie autocorectul ala, ca eu sunt inginer si nu prea le am cu gramatica.

    00
  2. Sunt chiar curios cum au ajuns ei la concluzia ca e cel mai lung viaduct din tara pentru ca stiu sigur ca cel de la Galati, spre combinat, are cel putin 1.2 km (1.3 km dupa Google Maps) si are 14 piloni. Nu stiu inaltimea, probabil nu ajunge la 74 de metri dar nici departe nu e. https://www.google.ro/maps/dir/45.44059,28.00833/45.441037,27.991097/@45.442684,28.002906,16z/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3!4m5!4m4!1m1!4e1!1m1!4e1?hl=en&dg=dbrw&newdg=1

    00
  3. fratii bulgari sunt cam ca noi, marele popor frate insa s-a dus departe

    00
  4. vezi c’ai scris dezăpezi greșit! :)

    00
  5. Asta cu des-zapezi e doar o momeala pentru grammar nazi, nu ? :D

    00
  6. Tinand cont ca e cel mai inalt si cel mai lung din Romania merita sa te minunezi la el. Cel putin in Romania altul mai smeker ca el nu exista

    00
  7. Millau viaduct: how cuuute… 74 meters ^_^

    00
  8. Mai avem de invatat de la fratii bulgari…

    00
  9. Sursa pozei e de fapt https://www.sibiul.ro/. E adevarat ca autorul a pus-o pe SSC, dar, no, pentru acuratetea informatiei…

    00
  10. Eu lucrez la viaductul ala ca cand era in stadiul de concept. Nu e cel mai lung (vezi Suplacu de Barcau, Bihor- aproape 2 km cu 46 de deschideri) dar e cel mai avansat din punct de vedere al tehnologiei si al materialelor folosite si da, este cel mai inalt din tara.

    00
  11. Zoso, n-am inteles insa de ce ai pus in titlu si Brasov. Din cate stiu CNADR-ul n-are de gand, absolut deloc, sa lege Brasov-ul de Sibiu cu o autostrada.

    Asta chiar daca au de gand, prin Autostrada Transilvania, sa construiasca una pe bucata Brasov – Fagaras si de acolo n-ar mai fi decat vreo 60 de km pana la Sibiu.

    Si chiar daca, construind Ploiesti – Brasov si Fagaras – Sibiu ar obtine astfel o bucata continua de la Bucuresti pana la Nadlac fara sa mai fie nevoiti sa o prelungeasca pe cea de la Pitesti pe Valea Oltului pana la Sibiu.

    Si facand astfel ar fi putut sa prelungeasca A1 spre Craiova ca sa lege Ford-ul si podul de la Calafat de Capitala. Dar nu, ei mai bine il asculta pe Dragnea si planuiesc alta Autostrada prin Sud, prin Teleorman si Caracal…

    Eh, investitii facute cu cap.

    00
  12. Eu unul, si altii ca mine, m-am saturat ca toate investitiile din tara asta sa raspunda cu prioritate numai intereselor bucurestenilor. Eu sunt timisorean, si va rog sa va dati seama ce-o sa se intample cand tot traficul dinspre vest, si mai ales dinspre Europa, spre Bucuresti, o sa se mute pe autostrada pana la Sibiu, iar apoi toti vor trebui sa treaca prin Valea Oltului, asa cum este aceasta si acum ! Tineti cont ca si acum e foarte aglomerat pe Valea Oltului, iar cand autostrada panal la Sibiu va mai prelua din traficul care se desfasoara acum si pe alte cai (ex. prin sud, prin Severin, Craiova) probabil ca va deveni un calvar.
    Aceasta este acceptiunea bucurestenilor despre prioritatile tarii. Ei vor trebui insa sa aibe neaparat autostrada pana la Brasov, caci cum altfel se vor mai plimba in weekdend pe Valea Prahovei, pe la vilele lor, fara sa stea in blocaje …. AR putea fi valabil si cu autostrada spre Constanta….
    Cu ce va face legatura aceasta autostrada dupa Brasov, inspre vest, avand in vedere stadiul jalnic al autostrazii Transilvania, precum si faptul ca nu e prevazuta o autostrada de la Brasov pana la Sibiu ?!!?
    Mai mult, cel mai mare trafic in legatura cu Europa se face pe la Nadlac -Arad, acolo unde se va termina A 1, iar nu pe la Oradea (Bors) unde se va termina autostrada Transilvania. Dar probabil ca bucurestenii habar n-au despre aceste chestiuni, ca doar ele depasesc Chitila si Voluntari…
    Astia sunt banii tarii, pe care ii platim toti romanii ;-)

    00
  13. @zoso – cam asa se mirau romanii si acum zeci de ani cand au „turnat” barajele alea mari sau cand s-au construit mega-instalatiile industriale. Stai linisiti, doar tinerii se minuneaza, „batranii” doar dau din cap apreciativ – uite ca nu a murit chiar de tot sectorul asta de constructii civile mari.

    00
  14. Sa va zic ca romanii aveau acveducte acum doua mii de ani? Cu care aduceau apa de la ceva kilometri distantii, constructia fiind atat de buna ca si acum se mai vad portiuni prin Roma de exemplu. Si nu se mirau ca viteii la poarta noua in halul asta.

    00
  15. mestere Alex, se numesc apeducte. Acveducte e din alte limbi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube