Autostrada pe Valea Prahovei, în weekend

Câte benzi vedeți acolo? Câte sunt pline?

 

Așa va arăta orice autostradă din lume când toată lumea pleacă la aceeași oră. La fel va arăta autostrada de pe Valea Prahovei. La fel va arăta autostrada de la mare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. Daca masinile s-ar conduce singure nu ar mai fi blocajele specifice coloanelor: cand un sofer franeaza/incetineste cel din spate incetineste ceva mai mult si asa mai departe – rezultand clasica deplasare „in suturi” a coloanei; conduse automat (si sincronizate) masinile ar pastra viteza „corecta”. Deci in viitor autostrazile ar putea fi mai inguste :)

    00
    • Tocmai te-ai pișat pe conducerea preventivă.

      00
    • Pai asta e consecinta conducerii preventive. S-a pisat sau nu pe ea, asta e realitatea.

      00
    • Mhm… Si cand tre’ sa schimbe banda ca sa iasa de pe sau sa intre pe autostrada nu va incetini coloana ca sa-i faca loc sa intre in banda, nu? Si nici nu va accelera coloana cand tre’ sa „astupe” locul unuia iesit, nu? Bicăz logic…

      00
    • tot ar fi ambuteiaj dar ar dura mai putin, teoretic ar fi de macar vreo 3-4 ori mai rapid decat ce vedem in video. daca ne gandim ca aia fac 1h, cu AI ar face doar un sfert

      00
    • Depinde enorm dacă maşinile pot comunica între ele.

      Dacă pot comunica între ele, e bestial, nici nu mai ai nevoie de semafoare, de nimic, pentru că se pot organiza ele singure.

      Maşina s-ar încadra în banda necesară în momentul optim pentru viraj, iar toate maşinile de pe bandă i-ar face loc într-un timp optim şi anunţat din timp cât să prevină pe cât posibil efectul de cascadă.

      Tipul ăsta explică cel mai bine de ce e diferenţa un pic mai ştiinţific ca mine, recomand:
      https://www.youtube.com/watch?v=iHzzSao6ypE

      00
    • Pentru ca, nu-i asa, lumea foloseste auto doar la ore fixe si stie cu o zi inainte ce si cum. Bicaz logic(bis).

      Nici macar trenurile nu merg perfect – desi au orare fixe! Si voi visati sute de mii de vagoane independente, disponibile oricand si pentru orice drum si care se organizeaza singure. Yeap!

      00
    • Trenurile ar merge mult mai bine daca ai putea sa elimini factorul uman.
      La fel si cu masinile, nu inteleg toata downvotes pe care le-a primit @vladone. Hai sa ne gandim cat timp ar castiga toata lumea daca masinile ar pleca de la semafor imediat ce s-a facut verde sau daca soferii s-ar incadra corect si nu ar taia fata sau daca nu s-ar baga in intersectie prost. Un sistem automat ar face toate astea si mult mai multe.

      @MP lumea foloseste in mare parte masina la ore fixe. Oamenii ,in mod normal, stiu la ce ora incep si pleaca de la munca, stiu programul copiilor si stiu in mare drumurile din ziua respectiva. Daca nu, atunci aglomeratia ar fi aleatorie, nu ar mai fi in fiecare dimineata aglomerat de exemplu.

      00
    • Daca elimini factorul uman, nu mai exista probleme mecanice, fenomene meteo, sine dilatate, mentenanta/urgente, accidente de diverse tipuri, defectiuni s.a.m.d.

      Si da, pe strada sunt doar oameni care vin si pleaca de la serviciu. Restul – de la curieri la servicii de urgenta, agenti de vanzari, pensionari, turisti, diversi prestatori de servicii (transport, curatenie, constructii, intretinere, mecanici s.a.m.d.) nu folosesc auto. Si nici fenomene meteo, nevoie de alimentare, auto defecte blabla. Bicăz logic (3).

      00
    • MP daca ai avea dreptate atunci si trenurile din Japonia ar trebui sa aiba intarzieri constant, nu neaparat mari, 1-2 min. Sunt toti factori care pot fi luati in calcul, diferenta e ca mie si tie ne-ar lua mult mai mult timp sa calculam si reactionam fata de un calculator care face acelasi lucru intr-o fractiune de secunda.
      Curierii, prestatorii de servicii si agentii de vanzari au o ruta pe care o urmeaza, nu merg dupa cum au chef.
      Turistii vin in grupuri origanizate, cei mai multi, si au un program.
      Defectele auto apar rar din senin, de obicei este o problema care se agraveaza in timp si la un moment dat cedeaza piesa. Daca iti verifici masina anual la un service autorizat si inlocuiesti piesele cu piese originale nu o sa prea multe urgente in viata masinii.

      p.s. Fenomenele meteo se stiu din timp, majoritatea cel putin. Dar in romania situtia e mai speciala, soferii uita sa conduca daca ploua si agricultorii se roaga sa aiba vreme potrivita.
      Vezi ca iarna asta o sa fie naspa, se anunta de 6 luni. Ti-am zis sa nu fi luat prin surprindere. Cu placere.

      00
    • Vezi ca japonezele au o marja de „delay” de 10-15 minute (adica sub 10/15 minute nu este considerata intarziere si nu este tratata/anuntata ca atare). Ce zici, intr-un trafic „preprogramat” cum ar fi autostrada de mai sus, daca intarzie un vehicul 1-2 minute la intrare in coloana ce se intampla? Nimic, nu? Trecem peste pietonii care pot aparea pana la autostrada si altele…

      Cat despre auto: cam cat de des schimbi electronica in service, preventiv? Sau asta nu se strica?

      Servicii: sigur, eu stiu (si toti ceilalti din oras, de altfel) de dimineata cand se strica climatizarea, se infunda canalizarea, va aparea o urgenta medicala/stomato, crapa un geam la birou, ia foc routerul, fac o pana, fac o comanda de o pizza, vine vecina din copilarie in vizita s.a.m.d. Totu’i predictibil, ce sa mai!

      00
    • 10-15 minute? Confuzi tara.
      Se stie durata de viata a produselor, de obicei tin mai mult asta fiindca producatorul isi asuma o marja de eroare. Se stie cand ar trebui sa cedeze o piesa si esti anuntat inainte ca trebuie sa o schimbi chiar daca ar mai fi rezistat 2 ani prezenta un risc crescut.
      La nivel de individ este mai greu de facut o predictie fiindca nu exista suficiente date dar cand ai un esantion de 10 000 oameni poti sa prezici cu un grad destul de ridicat de acuratete ce o sa se intample, evident ca exista o marja de eroare.
      In general lucrurile nu se strica intr-o zi fara nici un semn.
      Circula in medie la fel de multe masini pe un drum, cand ploua creste numarul cu x%, in prima saptamana din luna creste numarul cu x% etc. Daca unul hotaraste sa nu plece cu masina o sa fie altul care o sa plece cu masina. Un numar de oameni au nevoie de asistenta medicala urgenta in fiecare zi. Cand faci o analiza de genul nu te raportezi la fiecare individ in parte.
      Sistemul de masini inteligente este un sistem in care masinile comunica in timp real si se fac ajustari in functie de datele colectate. https://www.inverse.com/article/34696-unanimous-ai-human-swarm-unu
      De cativa ani se investesc bani si se fac cercetari serioase pe acest subiect. Cu timpul rata de acuratete o sa creasca de indata ce sistemul „invata” sa utilizeze mai bine datele.
      Pentru a fi mai clar, nu pretind ca o sa aiba 100% rata de succes dar toate studiele arata statistici mult mai bune in favoarea sistemelor controlate de o inteligenta artificiala fata de cele controlate de oameni.

      00
    • Daca esti prea prost ca sa intelegi cum functioneaza un sistem inteligent, atunci e clar: n-are cum sa existe. La fel cum se demonstrase stiintific ca un avion mai greu decat aerul n-are cum sa se ridice de la sol sau cum zicea careva ca nimeni nu va avea vreodata motive sa detina un calculator acasa.

      00
    • @MP: hai sa nu facem confuzie intre „scade aglomeratia” si „totul va merge perfect”. Eliminarea omului din circuit va reduce numarul si severitatea ambuteiajelor.

      „Daca elimini factorul uman, nu mai exista probleme mecanice, fenomene meteo, sine dilatate, mentenanta/urgente, accidente de diverse tipuri, defectiuni s.a.m.d.”

      – problemele mecanice apar mai rar daca masina constata o defectiune iminenta si se duce singura la service sa fie reparata;
      – fenomenele meteo nu mai au acelasi impact daca nu conduce omul. Calculatorul se foloseste de mai multi senzori decat omul (radar, laser etc) si ia decizii mult mai rapid;
      – accidentele de diferite tipuri ar fi drastic reduse, pentru ca majoritatea sunt cauzate de oameni.

      00
  2. Uiti un pic de nuanta: Aia spre Valea Prahovei si aia spre mare ar avea primele 2 benzi ocupate de masini pe avarii pentru pipi sau cules ciuperci iar ultima banda (cea mai din stanga) ar fi ca pomul de craciun de la grabitii care dau flashuri.

    00
  3. Ce flashback cu Paris am avut cand am vazut clipul. Bouchon, motherfuckers!

    00
  4. „As of the 2010 U.S. Census, the Los Angeles Metropolitan Statistical Area had a popendulation of nearly 13 million residents. Meanwhile, the larger metropolitan region’s popendulation at the 2010 census was estimated to be over 17.8 million residents, and a 2015 estimate reported a popendulation of about 18.7 million.”

    Bine boss, compara o zona metropolitana de marimea Romaniei cu Valea Prahovei…

    00
    • Deci 17.8 milioane in zona metropolitana a Los Angeles……cam cit popendulatia Romaniei…daca pui cap la cap toate autostrazile din zona Los Angeles iese dubla daca nu mai mult distanta decit toate autostrazile din Romania puse cap la cap si nu mai socotim cite benzi de circulatie au si calitatea lor……asa ca omul nu a fost prea departe de adevar.

      00
    • Comparatia e fortata un pic, dar doua puncte: 1. cati tranziteaza autostrada din cei 18 mil? 2. Autostrada 6 benzi minim LA vs 2 benzi chinuite pe care le-am avea noi. Deci, da va fi sigur aglomerat si cu autostrada, dar asta nu inseamna ca nu e mai bine ca o banda amarata.

      00
    • Degeaba citezi in engleza daca nu ai inteles nimic in romana!!!

      00
    • in ultimii 2 ani cred ca trecut lejer de 20 de milioane, daca mai bagam vreo 3-4 milioane de imigranti, se mai modifica numerele.

      00
  5. Aia din Los Angeles nu-s cu tatu’, asta-i clar…

    00
  6. Mare zeu al dn1, oracolul vaii prahovei, e timpul pentru articolul traditional de lamurire a popendulatiei- la ce ora plecam din bucuresti ca sa ajungem la brasov si viceversa :)))

    00
  7. Cica daca am avea autostrada pe Valea Prahovei asa ar arata…helloooo noi nu avem autostrada.Vedem la momentul respectiv si gestionarea traficului.Adica peste 10-15 ani, varianta optimista.

    00
  8. Sa nu uitam ca pe Valea Prahovei exista si calea ferata care poate prelua o cantitate considerabila de turisti ceea ce nu putem spune si despre autostrada de la LA care nu este dublata de o cale ferata pe care sa circule sagetile. just!

    00
    • Ultima oara a mers sor-mea cu copii si sotul ei cu trenul, ca nostalgie, ca sa evite aglomeratia…rezultatul a fost ca ajuns seara la 10 in loc de 8 pt ca trenul la care luasera biletele avea intarziere 2 ore, au luat altul in care au fost inghesuiti toti cei ce il asteptau pe celalalt de intarzia. Deci mers in picioare vreo doua ore jumate ca sardinele, program dat peste cap..iar ca bani a iesit mai scump cu trenul. Avantajele?

      00
    • Ioana, pe ruta Brasov-Bucuresti sunt rare cazurile astea. Se intampla sa aiba intarzieri dar foarte rar sunt de 2 ore. Circul destul de des pe traseul asta.

      00
  9. ce , suntem saraci sa mergem cu trenul ? :-) aseara , pe la ora 18.30 , la Piata Aviatorilor , cine credeti ca statea in traficul de rush-hour ? marele miliardar Ion Tiriac ! la volan !!! e drept intr-o masina cu vreo 500 cp probabil, dar exemplu asta spune multe despre cocalarismul , tzopismul, parvenitismul natiei noastre ….bha, daca esti miliardar , iti iei in plm elicopter , sau daca nu ai incotro si trebuie sa mergi cu msina, ai sofer ! berbecali indrepta maybachul cu ranga … :-)

    00
    • Cu aia 500 cp mergea la fel de repede ca un Logan cu motor de 0,9.

      00
    • Nu as creste ca nu are Tiriac elicopter, vorba aia a avut si banca.
      Dar nici cu elicopterul nu poti zbura chiar in orice conditii, mai trebuie sa ai si loc sa aterizezi. O fi fost sportiv, dar nu cred ca face Tiriac rapel din elicopterul ce zboara la punct fix.

      00
    • Aici nu e voie naspa despre rumuni care fac bine poporului nerecunoscator, pana diseara ai o traista doldora de minusuri, pana maine dimineata esti trimis in Raqqa

      00
    • Tu stii cat costa o ora de zbor cu elicopterul? Indiferent ca este al tau sau ca-l inchiriezi?
      Si Tiriac este de o zgarcenie proverbiala. In cazuri extreme il vad recurgand la solutia asta (cum este de pilda traditionala vanatoare de la Balc). Apropos, i-a marit cineva chiria de pe domeniul de la Balc? Sau guvernul PSD cand vine vorba de Tiriac aplica principiul „noli tangere…”…

      00
  10. Am intrebat de vreo 10 ori pe site-ul asta, dar am sa repet intrebarea: Daca maine s-ar dubla numarul benzilor de pe autostrazi si de pe strazile din orase, cu cat ar scadea traficul?
    Solutia NU este mai multe benzi, ci mai putine masini.
    Ma rog, sa curga minusurile! Mai ales de la astia care cred ca dublarea benzilor pe strada de la Bucuresti inspre munte ar reduce substantial traficul.
    Un cacat(!) ar reduce, insignifiant, asta e opinia mea.

    00
    • @ Cristi

      1.Nu-mi dau seama care iti e logica ..???

      2. Oare de ce toti au facut si continua sa faca autostrazi. Popendulatia planetei creste. Saracia scade mai ales in zona de Europa. Creste nr de masini evident.

      Imi aduci aminte de un tip, un tip ce a fost la un moment dat sef la transporturi si zicea ca: Romania nu are nevoie de autostrazi. aaa mi-am adus aminte, era Basescu …

      00
    • Deoarece oamenii sunt egali in drepturi (inclusiv cel la proprietate, da?) reduci numarul masinilor daca reduci numarul proprietarilor. De aici, toata lumea are liber la imaginatie!

      00
    • Sunt Base sub acoperire, m-ai prins.
      Nu am spus sa nu se faca autostrazi, bineinteles ca s-a citit/inteles ce s-a vrut. Am spus ca, intr-o lume in care intr-un oras de 3 milioane de oameni sunt peste 1 milion de masini, nu prea exista solutii.
      Nu o spun ca-s Base, o spun pentru ca vad clipuri ca cele puse de zoso. Daca nici la aia din clip nu sunt autostrazi… Cate benzi sunt acolo? S-a rezolvat traficul punand 10 benzi pe sens?

      00
    • Dacă mergem pe logica ta, eu zic să facem mai puţine apartamente că sunt prea mulţi în Bucureşti oricum.

      Dacă interzicem maşinile, ăştia se vor apuca să vrea să circule cu bicicletele, şi atunci ce faci? Sau unii, mai nesimţiţi vor dori să meargă cu metrou. autobuze, prostii din astea, care se vor mega-aglomerat. Iar va trebui rărit.

      Eu nu înţeleg de ce e greu de acceptat în ţara asta că suntem în 2017 cu infrastructură de 1970.

      Ăsta e simplul adevăr.

      Românii sunt ULTIMII în europa la maşini/cap de locuitor. Nu suntem nici pe departe cu „prea mulţi au maşini”.

      Pur şi simplu avem un guvern care dpdv managerial, e la nivel de anii 1970, nu poate gestiona proiecte mari. Şi asta fără să iau în calcul corupţia, şi dacă ar fi toţi 100% corecţi, avem ingineri agronomi şi absolvenţi de geografie la CNADNR pe post de şefi.

      Argumentul ăsta leftisto-marxists de genul suntem prea mulţi, ţara e sugrumată, toată lumea la biciclete şi metrou e deja obositor.

      Pur şi simplu nu avem infrastructură. Chiar şi faza cu valea prahovei. Dacă ar fi autostradă, corect că ar fi tot aglomerat, da, dar în loc de a dura 6 ore, ar dura 2-3 ore pentru că capacitate mare şi lipsă sate + treceri de pietoni.

      00
    • manu, fa un test: stai la un semafor si numara cate masini au un singur sofer.
      Apoi, intra in primul bloc turn si vezi cati oameni sunt la lista de intretinere. Apoi vezi densitatea blocurilot turn in orase mari.
      Infrastructura DE TRAIT e din anii ’70, cu tot cu blocuri! De asta nu exista solutii. Iar noile cartiere au FIX aceeasi problema, nimeni nu le gandeste cu cap.
      Da, intr-o „infrastructura imobiliara” din anii ’70 nu exista solutii pentru ca fiecare om ce traieste in aceasta infrastructura sa aiba masina lui.
      Si nu poti muta in timp util si placut tot bukalele pe Valea Prahovei, chiar daca faci multe autostrazi.
      Repet: NU spun ca sunt inutile autostrazile, incercati sa nu intelegeti numai ce va convine.

      00
    • @Cristi aici suntem amândoi de-acord de fapt, doar că te-ai exprimat un pic diferit.

      Sunt de-acord că şi oraşul e la nivelul anului 1970, dpdv planificare urbanistică, şi ce e mai grav, chiar şi cartierele noi, au standarde cam pe-acolo. Parcări subterane? Un loc de parcare pentru fiecare apartament? La noi e SF încă.

      Eu când ziceam infrastructură, nu mă refeream doar la cea auto. Mă refeream şi la faptul că nu există parcări serioase la intrările în oraş la metrou de ex. Mă refeream şi la faptul că de ex liniile de tramvai nu sunt separate de drum pentru a putea circula cu viteză mai serioasă, încât să se merite.

      Am văzut într-o emisiune cum arătau că ceva parcare de la intrarea din est în bucureşti lângă metrou era mega-aglomerată, deci oamenii sunt dispuşi să lase maşina în afara oraşului şi să vină cu metroul sau altceva, dar nu există infrastructura, e aceeaşi ca în anii 70.

      Aşa a fost în Oradea, mereu era aglomerat în centru pe pietonală, lângă poliţie, înmatriculări, din astea. Prima oară primarul a făcut o parcare supraterană de câteva sute de locuri, apoi a interzis parcarea afară. Şi ghici ce, a fost un pic de tămbălău, dar acuma toată lumea e mega-fericită.
      Parchezi frumos acolo, 1 ron pe oră (rezonabil) şi centrul e aerisit.

      Şi asta face parte din infrastructură, dar trebuie un pic de voinţă şi capabilitate.

      00
  11. Off-topic:
    Tipa cu placa galbena de surf ai mai afisat-o o data, prin vara :)

    00
  12. domnul presedinte Klaus zice ca este bine sa calatorim cu trenul.

    00
  13. ceea ce spui tu e partial adevarat: cu cat sunt mai multi care merg la un moment dat pe aceeasi ruta la aceeasi ora cu cat cresc sansele de ambuteiaj DAR timpul de parcurs este dat si de calitatea drumului adica daca ai o banda pe sens, nesimtiti care parcheaza aiurea , drumuri prin localitati, etc atunci viteza medie va scadea la un trafic mediu spre redus si va scadea dramatic in conditii de trafic intens. Cum ar fi sa mergi de la Breaza incolo (sau incoace) pe o singura banda ? NU e nevoie neaparat de autostrada cu conditia sa existe 2 benzi pe sens intre Brasov si Breaza si sa existe ocolitori la fiecare localitate de pe drum. Alternativ se poate imparti traficul dupa cum urmeaza: turistii sa se inghesuie in continuare pe drumul vechi, tirurile sa mearga pe Cheia iar oamenii care au de parcurs distanta Bucuresti-Ploiesti-Brasov fara emotii (atunci cand trebuie sa prinzi un avion) sa mearga pe un nou drum prin Valea Doftanei ca sa nu plece cu „jumate de zi inainte”.(desi asta nu ar rezolva frustrarile de week-end ale bucurestenilor). Interesant cum sunt bani de extins Otopeniul si facut stadione la dracu in praznic dar nu sunt bani si disponibilitate de a se face aeroport la Brasov. Asta ar fi un motiv suficient pentru o autonimie economica fata de Bucuresti care doar papa bani si nu da nimic in schimb.

    00
  14. Utilitatea principala a unei autostrazi pentru mine este sa salveze vieti, nu sa fluidizeze traficul. Cand ai drum cu 1 banda pe sens e carnagiu de cateva ori pe saptamana. Cand ai autostrazi (sau macar drum expres) e carnagiu o data pe luna. Sa scrie aici daca este vreun sofer (cu minim 1 an experienta), care sa nu fi evitat la limita o depasire cretina a unui alt sofer care se putea termina tragic pe vestitele noastre drumuri cu 1 banda.

    00
  15. Numa looserii stau in trafic. Noi, restul:

    https://www.youtube.com/watch?v=kNYoivfs-ZM

    00
  16. Nebunia aia este Thanksgiving rush, nu traficul obisnuit, sau macar cel de week-end. E un fel de Piata Unirii, sau Baneasa Shopping City cu o zi (sau doua) inainte de Craciun.

    00
  17. Soluția ?! Infrastructura și du-te dreac cu mașina, n-o mai lua de nebun stingher la drum, constanță în trafic, viteză medie, 4 benzi pe sens, stopuri corelate si dreac. …MAI SCHIMBAȚI RUTA A A !!!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube