Autoscan și Silkweb știu cum să domolească presa

update: sunt articol avem reacția Startup Cafe

Pentru că nici un specialist în marketing nu se încumetă să scrie despre asta, pentru că nu știi niciodată cum pierzi clienți, mă bag eu. Dar voi, specialiștilor, continuați să îndemnați la realitate și sinceritate.

Povestea e cam așa. Autoscan, un distribuitor de piese auto, trimit un newsletter complet imbecil.

Hotnews și StartupCafe.ro scriu despre asta, dar șterg ulterior articolele. Google Cache nu a apucat să le indexeze, dar ele apar în continuare în căutări.

Cătălin Părăscan spune că newsletterul e externalizat către terți. Care terți sunt probabil SilkWeb/GOMag/Cosmin Daraban, care a lăsat un review de cinci stele când oamenii au început să dea reviews de 1 stea pe Google după ce au văzut mailul respectiv.

Asta ar explica și de ce Hotnews și StartupCafe.ro au șters articolele, că Silkweb le-a fost client bun, cumpărând articole SEO din când în când pe Hotnews.


Reacția Startup Cafe:

Stimate Domnule/Doamnă [   ]

Mulțumim pentru mesajul trimis și apreciem preocuparea dumneavoastră, legitimă, legată de conținutul publicat atât pe StartupCafe.ro cât și pe Hotnews.ro – platforma pe care promovăm cea mai mare parte a articolelor realizate de echipa editorială a proiectului StartupCafe.
Decizia de retragere, a articolului – la câteva ore după publicare, de pe ambele platforme – a aparținut chiar autorului, Adi Iacob.
Am discutat împreună cu Adi oportunitatea materialului și modul de abordare – având în vedere contextul foarte delicat pentru familiile victimelor – și am decis să îl publicăm anonimizând numele firmei respective, tocmai pentru că am considerat că e vorba de un gest cinic, despre care publicul are dreptul să fie informat.
Ideea materialului a aparținut chiar autorului iar abordarea noastră a fost să oferim și alte exemple de utilizare nepotrivită. 
Articolul publicat s-a bucurat de interes și s-a propagat rapid în mediul online, dar Adi a considerat – invocând libertatea de profesională a jurnalistului – că nu dorește să-și asocieze numele de autor cu subiectul din material și a decis retragerea lui.
În această dimineață am avut o discuție internă și, în calitate de coordonator al proiectului editorial StartupCafe, am decis după cum urmează:
-respectăm libertatea de profesională a jurnalistului, inclusiv dreptul autorului de a reconsidera oportunitatea publicării – sub semnătură proprie – a unui subiect cu potențial impact emoțional;
-în același timp, redacția are datoria de ține cont de interesul public și de dreptul la informare al cititorilor chiar și atunci când subiectele abordate pot genera reacții emoționale puternice pentru public.
Drept urmare, articolul ”Exemplu cinic de hijack marketing: O firmă s-a promovat profitând de cazul Caracal” este repostat public, integral – sub semnătura Redacției StartupCafe.ro – pe ambele platforme de distribuție (cea de găzduire – StartupCafe.ro, și cea de promovare – Hotnews.ro)
lată link-urile pentru vizualizare:

Vă asigur că rămânem consecvenți principiilor după care ne ghidăm în activitatea profesională și – chiar în cazul unor subiecte delicate – ne străduim, cu onestitate, să oferim publicului care ne urmărește un conținut decent, util și cât mai bine documentat.

Apreciez în mod special faptul că ne-ați contactat și sper să rămâneți în continuare printre cititorii platformelor StartupCafe.ro, Hotnews.ro.

Cu sinceră considerație, 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

39 comentarii

  1. Mizerie si prostie peste tot.


    Comentariu apreciat.340
  2. Am vz ieri o poza cu mesajul ala si chiar ma gandeam cum a fost la sedinta aia unde au zis, da, e bun, o sa rupem pe vanzari…


    Comentariu apreciat.590
  3. S-a dat aia cu “nu exista reclama negativa, exista doar reclama si atat”? :D


    Comentariu apreciat.360
  4. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 1057
  5. Cazul a fost semnalat pe Facebook pe un grup mare de antreprenori români.
    Când a apărut numele lui Cosmin Daraban și GoMag în discuție, postarea a dispărut subit.
    Pe grupul respectiv sunt doi moderatori care lucrează la StartupCafe și Hotnews și care puteau face asta: Ovidiu Popică și Raluca Abrihan.


    Comentariu apreciat.440
    • Pe ce grup?

      91
    • Hotnews are zeci de mii de vizualizări pe luna dar isi umilește cititorii cu mizeria aia de site. Se pisa cu bolta pe oricine vrea sa citească comentariile de pe telefonul mobil pentru ca sunt afișate liniar, nu știi cine a răspuns unui comentariu si iti da eroare cand vrei sa comentezi.

      Cât de zgârcit sa fii sa ai un site de știri care suge bani din reclame si articole sponsorizate dar nu dai 2-300 Euro pentru un site decent ? Si ziarulLumina are un site mai decent decât Hotnews.

      411
    • inseamna ca cititorii HotNews apreciază ca siteul a ramas la fel de atâția ani…

      52
    • @Nicu : Si pe un grup de comert electronic (mare, 17 k, membru si ownerul autoscan) am postat cazul. S-a respins, deși ar fi fost o lectie bună de management de criza pentru cei de abia intrați în business. Un mare exemplu de ASA NU…

      10
  6. #romaniareala #empatiezero

    Ce pretenții poți avea de la poliție, STS, procurori, Viorica, “Duamna” etc, când noi la nivel individual și ca nație avem probleme de relaționare interumană și de raportare la realitate? Și ei sunt oameni, și ei sunt români, provin din același pool ca și noi. Sunt fix oglinda României reale.


    Comentariu apreciat.200
  7. Minune! Au reapărut articolele.
    Probabil a fost o problemă tehnică și e vină băiatul de la IT. :))


    Comentariu apreciat.211
  8. Articolele de pe Hotnews si Startup Cafe sunt accesibile.

    90
  9. Am vazut si eu mizeria de ieri, amuzant si in acelasi timp trist este raspunsul dat de patron, mai oferea si un voucher de 20 lei hahaha. Prima data am crezut ca au externalizat catre More than Pub :)))

    112
  10. Daca e Daraban de vina, sa te astepti la un telefon lamuritor ca o fi, ca o pati si eventual la niste comentarii de bine de la angajatii lui. E modul lui de operare, cum se zice orice, ceva despre compania lui, cum apar oameni sa laude, sa dea like-uri si inimioare.

    Concuram pe niste cuvinte cheie la Google Ads, ne-a sunat sa se planga de asta. A fost amuzant rau, am ras toata firma de el.


    Comentariu apreciat.284
  11. Articolul a fost repostat pe startupcafe.ro ( are Vizualizari 73 , cel de ieri avea peste 1000 inainte sa fie sters) in incercarea de a se delimita de daraban & co . Toti stim care sunt legaturile dintre ei insa ei au impresia ca lumea e proasta .

    61
  12. Vreau o țară ca-n afară! Huă, PSD este corupt

    46
  13. una mai amuzanta, dar tot de cacat:
    https://imgur.com/NfOWE2u

    74
  14. Asta e ca și Gilette cu reclama lor anti-bărbați: totul e bine, ce se poate întâmpla?

    Anul ăsta e singurul brand din P&G cu pierderi, și încă pierderi de 8 miliarde :))

    Asta cu orice reclamă, chiar și negativă e reclamă nu funcționează peste tot, în mare parte doar în politică.

    În servicii nu poți zice că bă, îs așa de varză la serviciul oferit că deja sunt și bancuri cu ei, și dintr-o dată se vor umple de bani sau lumea îi va evita?

    41
  15. Cum de au disparut 5 review-uri deja?

    11
  16. Sigur nu e haox? E straniu ca văd peste tot numai acel email , specific către acel destinatar. Ore sa fie singurul care a primit? Ceva nu bate aici

    21
    • oare* (ca nu e opțiune de edit)

      21
    • Unii nu știu să pună destinatarii doar în BCC, fără o adresă în CC.

      11
    • Exact, lumea nu prea a inteles foarte bine ce s-a intamplat. Toata lumea ne-a acuzat , dar detaliile sunt altele. Cert este ca peste tot este o singura poza ( nu emailul complet ). Pot da toate detaliile despre ce s-a intamplat. A fost o greseala pe care ne-am asumat-o si din toti cei care au primit emailul aproape toti au inteles greseala.

      01
    • te rog.

    • Emailul a fost trimis unui segment de 200 de persoane din lista. El avea acest subiect si primul titlu exact cum se vede, dar restul continutului era cu totul altceva. Segmentul la care s-a trimis majoritatea erau persoane juridice. Intradevar titlul respectiv ne apartine, dar am zis ca e prea revoltator, din pacate in loc sa il stergem si sa potrivim continutul cu emailul s-a dat send. Imediat am replicat clientilor care l-au primit, majoritatea au inteles greseala, doar o singura persoana a facut un screenshoot si a publicat pe un grup mare de facebook unde s-a viralizat. Cei care au primit emailul ne sustin si ne-au inteles greseala, restul persoanelor care doar au vazut postarea bineinteles ca s-au revoltat. Dupa cum am zis ne asumam greseala , dar cred ca s-a exagerat. Suntem o afacere mica, intradevar cu 7 angajati si facem tot ce se poate sa ne multumim clientii. Speram sa dati dovada de intelegere si de faptul ca nu am dorit sa viralizam acest lucru sau sa ne folosim de acest caz. Va multumesc!

      27
    • @catalin Titlul ala nu avea ce sa caute nici macar sub forma de draft.

      41
  17. Doamne cat sunt de prosti. Specialistii lu’ peste prajit in comunicare. Asa ceva nu exista :)))

    33
  18. Jegosii pare ca au dat report la toate comentariile de o stea care au fost sterse intre timp; acum 60 comentarii in loc de 66 sau cate erau.

    21
    • Asta am intrebat si eu. Dar si daca au facut asta Google nu sterge comentariile asa repede. Ma intreb daca i-au contactat pe cei care le-au postat ca sa si le stearga singuri?

      10
  19. Va rog sa nu asociati Autoscan cu Silkweb, nu ei au trimis emailul si faceti presupuneri fara macar sa cunoasteti detaliile complete. Am gresit, am recunoscut , dar toate detaliile si imaginea de ansamblu nu vedeti. S-a viralizat de la o singura persoana. Pot furniza toate detaliile si veti trage concluzia ca ati sarit imediat cu pietre fara sa constientizati. Majoritatea celor care au primit emailul au inteles despre ce a fost vorba si ne sustin. Va multumesc!

    19
    • NOU
      #35

      Catalin – sa va fie rușine. Oricat ar fi înțeles clienții voștri și va susțin acum este foarte urat sa va folosiți de o astfel de catastrofa sa generați vânzări. Aveți suflete mici și urate!
      Mă întreb dacă era copilul patronului firmei sechestrat, violat și posibil ucis – ar fi trimis același mailer?

      Huo!

      32
    • Clientii au inteles ca a fost o greseala, am descris mai sus exact cum s-a intamplat. Nu am urmarit sa ne asociem cu acest subiect care trebuia sa fie altul. Multumesc!

      14
    • NOU
      #37

      Cum sa nu asociem Autoscan cu Silkweb?
      Vrei sa ne spui ca tu si angajatii tai dati report continuu ca sa stergeti review-urile negative pe care le primiti pe google? Daca postam screenshoturi cu peste 300 review-uri primite in ultimele 2 zile care au disparut intre timp, cum o sa mai raspunzi la acuziatia asta ?
      “ne cerem scuze, stiti ca au sters cei 300 oameni review-ul singur ”

      Mai ai putin si ne iei si la rost ca nu suntem de acord cu campania voastra de 3 lei.

      Iti spun eu ca mail-ul nu a fost trimis catre nimeni. Ati impreuna cu papitoiu de daraban (care nu raspunde la nicio acuzatie) sa faceti o campanie d“`ia cum se face pe afara dar v-a iesit ceva romanesc macabru si acum in loc sa va asumati gresala stergeti review-urile tipic romaneste ascunzand rahatu sub pres.

      Pampalaule afacerist!

      91
    • Esti la fel de prost in explicatii si aici.

      10
  20. răspunsul startup cafe:

    Stimate Domnule/Doamnă [ ]
    Mulțumim pentru mesajul trimis și apreciem preocuparea dumneavoastră, legitimă, legată de conținutul publicat atât pe StartupCafe.ro cât și pe Hotnews.ro – platforma pe care promovăm cea mai mare parte a articolelor realizate de echipa editorială a proiectului StartupCafe.

    Decizia de retragere, a articolului – la câteva ore după publicare, de pe ambele platforme – a aparținut chiar autorului, Adi Iacob.

    Am discutat împreună cu Adi oportunitatea materialului și modul de abordare – având în vedere contextul foarte delicat pentru familiile victimelor – și am decis să îl publicăm anonimizând numele firmei respective, tocmai pentru că am considerat că e vorba de un gest cinic, despre care publicul are dreptul să fie informat.

    Ideea materialului a aparținut chiar autorului iar abordarea noastră a fost să oferim și alte exemple de utilizare nepotrivită.

    Articolul publicat s-a bucurat de interes și s-a propagat rapid în mediul online, dar Adi a considerat – invocând libertatea de profesională a jurnalistului – că nu dorește să-și asocieze numele de autor cu subiectul din material și a decis retragerea lui.

    În această dimineață am avut o discuție internă și, în calitate de coordonator al proiectului editorial StartupCafe, am decis după cum urmează:
    -respectăm libertatea de profesională a jurnalistului, inclusiv dreptul autorului de a reconsidera oportunitatea publicării – sub semnătură proprie – a unui subiect cu potențial impact emoțional;
    -în același timp, redacția are datoria de ține cont de interesul public și de dreptul la informare al cititorilor chiar și atunci când subiectele abordate pot genera reacții emoționale puternice pentru public.

    Drept urmare, articolul ”Exemplu cinic de hijack marketing: O firmă s-a promovat profitând de cazul Caracal” este repostat public, integral – sub semnătura Redacției StartupCafe.ro – pe ambele platforme de distribuție (cea de găzduire – StartupCafe.ro, și cea de promovare – Hotnews.ro)
    lată link-urile pentru vizualizare:
    https://www.startupcafe.ro/marketing/exemplu-cinic-hijack-marketing-firma-promovat-profitat-caz-caracal.htm
    https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-23290052-exemplu-cinic-hijack-marketing-firma-promovat-profitand-cazul-caracal.htm
    Vă asigur că rămânem consecvenți principiilor după care ne ghidăm în activitatea profesională și – chiar în cazul unor subiecte delicate – ne străduim, cu onestitate, să oferim publicului care ne urmărește un conținut decent, util și cât mai bine documentat.

    Apreciez în mod special faptul că ne-ați contactat și sper să rămâneți în continuare printre cititorii platformelor StartupCafe.ro, Hotnews.ro.

    Cu sinceră considerație,

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.