Atenţie, şoferi care tranzitaţi Ungaria!

autostrada ungariaMinisterul de Extern anunţă şoferii că de la 1 iulie 2011 amenzile vor veni acasă şi poliţia maghiară are dreptul de a confisca maşina pentru amenzi neplătite. Adio 180 pe autostradă, adio lipsă vignetă şi adio nu îmi pasă, am maşină înmatriculată in Bulgaria.

Noile dispoziţii legale privesc cuantumul amenzilor pentru nepurtarea centurii de siguranţă, depăşirea vitezei legale şi conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice. Amenzile pot fi aplicate pe loc, valoarea acestora fiind cuprinsă între 10.000 (37 euro) şi 300.000 HUF (1.127 de euro). Autovehiculul poate fi reţinut fără altă hotărâre scrisă până la momentul efectuării plăţii amenzii aplicate.

De aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Crezi ca asta ii opreste sa nu rupa asfaltul? Exact, nici eu.

    00
  2. bravo lor, macar cu fortza sa faca treaba daca altcumva nu se poate.

    00
  3. si daca proprietar nu e soferul, cu ce drept ii retine masina?

    00
  4. Sa puna si Romania o lege care sa spuna „Pentru unguri, amenzile sunt intre 50.000 si 300.000 de euro”. Astia-s cretini.

    00
  5. Mi se pare normal ca pedepsele sa fie mai aspre pentru incalcarea legii, si a reguluilor, sunt prea multe acceidente in trafic. Cat timp nu e cineva din familia noastra victima nu ne pasa, dar daca ar fi …. ati zice ca toate astea sunt inca prea putin!

    Totusi confiscarea masinii e cam mult, dar niste sute de euro, e bine!

    00
  6. la noi astia care au stabilit cuantumul amenzilor cred ca s-au gandit la ei in primul rand. eventual si la odraslele lor.
    pai dupa ce suntem tara din europa cu cei mai multi morti pe sosele si cu cele mai multe permise luate pe spaga mai pui si amenzi simbolice? pai exista cateva contraventii in codul rutier care ar trebui transformate in infractiuni (gen depasirea acolo unde este interzisa, depasirea limitei de viteza cu 50 km/h peste limita admisa, conducerea in stare de ebrietate, trecerea printre bariere la nivel de cale ferata sau recidiva la aceste contraventii). totodata exista contraventii in codul rutier la care amenda ar trebui sa inceapa de la 1000 de euro (gen depasirea coloanei la semafor, neacordarea de prioritate sau trecerea pe culoarea rosie a semaforului).
    ar trebui facuta o distinctie de cuantum foarte consistent intre contraventiile care prezinta pericol si cele care nu prezinta un pericol pentru ceilalti soferi si intre cele pe care le faci deliberat si constient (gen depasirea coloanei) si cele pe care le poti face fara intentie (de exemplu ai uitat sa aprinzi farurile).

    00
  7. In afara faptului ca ne pot imobiliza bolizi nu vad smecherii noi. Si pana acum puteau aplica pe loc amenda, dar aveai de ales daca vrei cu ceva chitanta sau nu (iar in cazul asta scapai cu cativa euroi mai putin). Nu cred sa renunte ei la obiceiurile astea, in schimb vor creste taxele incadrate ca mici atentii..

    00
  8. Nu exista doar varianta Ungaria.
    Sa nu uitam ca spre Italia, Sudul Frantei, Spania…cel mai scurt drum e prin Serbia-Croatia (cu autostrada din apropierea Belgradului pana la destinatie) :P

    Nu ca pe acolo nu ar trebui circulat regulamentar :P

    00
  9. daca vom vedea romani ce stau la ocazie sa se intoarca acasa, fara masina, inseamna ca merge. daca nu, inseamna ca e o actiune de promovare a spagii…

    00
  10. Chestia aia cu confiscatul masinii e prostrie crasa si nu cred ca o sa o puna cineva in practica.

    00
  11. NOU
    #12

    Foarte buna legea, ar trebui introdusa si la noi. Daca isi vede masina retinuta, nu mai exista sa stea pe ganduri cu plata omu’. :)) Dar stai, la noi, parlamentarii propun sa nu se mai amendeze neportul centurii, depasitul cu 20 km a vitezei legale si alte chestii care ii jeneaza/deranjeaza pe ei in vreun fel. Pf.

    00
  12. Daca asta vi se pare nasol, sa stiti ca la sarbi te baga direct la puscarie pentru depasirea vitezei.

    00
  13. Super tare! Asa ar trebui sa se faca si la noi, dar din pacate boii de parlamentari vor sa faca invers. Revin la o obsesie mai veche: de ce TOTI soferii din RO care trec in HU isi aprind instant becurile cand tec de Bors? Si la noi este exact aceiasi lege, cand ai porinit de pe loc ai aprins becurile (in oras sau in afara lui). Numarati-i pe aia care au luminile aprinse in timpul zilei in oras. Numarati masinile cu „Scoala” care au aprinse becurile aprinse, numarati-i pe aia care semnalizeaza cand depasesc sau in intersectii etc. Cum dracu’ sa se aplice legea, daca Polutia nu o aplica, daca nici macar nu te mai opreste, daca amenzile la noi sunt modice si, Atentie! daca la noi nu patesti nimic (dar absolut nimic) daca nu le platesti ! Ne mai miram ca in tari mai din Vest se circula mai civilizat: ai gresit Polutia nu te iarta, indianu’ talpa iute, amenzi drastice (sute $$$), nu ai platit amenda ti se sechestreaza masina pana cand platesti, sau mai rau la bulau. Asta-i lege aplicata si ulterior respectata (ca dupa o patanie deasta cu rendorsegii nu-ti mai trebe nici vaselina).

    00
  14. La asemenea articole se vede cât de sărac este vocabularul multor români şi cât de limitată este înţelegerea lor. Mai mulţi o tot dau cu confiscatul când de fapt nu este nici vorbă de aşa ceva. Maşina este doar reţinută, indisponibilizată temporar până la plata amenzii. Dacă nu vă convine, mergeţi pe la sârbi. Cum spunea un antevorbitor mai sus, sârbii nu se ating de maşină. Acolo intră şoferul la puşcărie, dar maşina rămâne liberă. Poate e mai bine aşa. Sau staţi acasă, dacă nu sunteţi în stare să respectaţi câteva reguli elementare pentru siguranţa tuturor. Mi se pare penibil să reacţionaţi de parcă nerespectarea legilor ar fi una din drepturile fundamentale ale omului.

    00
  15. @Sakura corecta nuantarea si explicatia pentru sechestrarea / retinerea / indisponibilizarea masinii. Esti sofer, ai gresit, ai platit. Pe loc! Pentru ca de exemplu poti sa ai adresa (de capsunar) in RO dar rezidenta in E. In cazul asta iti permiti sa incalci orice lege, speed trap camera, etc pentru ca stii ca nu te va gasi nimeni, iar in Fundul Moldovei nu o sa trimita ungurii sau austriecii amend aia. Oamenii cu atat vor respecta mai mult o lege (inutila sau nu, necesara sau nu etc) cu cat probabilitatea sa fie prinsi ca nu o respecta, respectiv pedeapsa asociata este mai mare. Daca stii SIGUR ca daca depasesti viteza vei plati pe loc 200-400 euro in mod sigur pedala de acceleratie va fi apasata foooarte usor. Iar daca stii ca nu te prinde nimeni, nu trebe sa platesti pe loc, ai adresa „fictiva” te doare-n pooola si o calci.

    00
  16. tin minte ca odata la Gumball3000 au sechestrat cam toate masinile pentru depasirea vitezei si pana a 2-a zi au stat frumos in sectia de politie.

    00
  17. 1. În TOATE ţările civilizate amenda vine acasă şi reţinerea permisului pentru cine încearcă să-l dea pierdut se comunică poliţiei „de acasă” prin consulat, inclusiv în ţara cu pretenţii de civilizaţie în care trăim. Cine nu crede să încerce :)

    2. În majoritatea ţărilor civilizate maşina se reţine (prin blocarea roţilor şi alte metode) pentru cocalarii răi-platnici. De asta Mircea Badea şi alte stele ale jurnalismului de maidan au plătit pe loc atunci când au fost amendaţi.

    3. Velu: „Daca stii SIGUR ca daca depasesti viteza vei plati pe loc 200-400 euro in mod sigur pedala de acceleratie va fi apasata foooarte usor. ”

    Cam atât e şi la noi amenda pentru viteză: 18 pct = 1206 RON = 294 EUR. Dar se ridică şi permisul pe 3 luni.

    4. TheGreatMaster: „parlamentarii propun sa nu se mai amendeze neportul centurii, depasitul cu 20 km a vitezei legale si alte chestii care ii jeneaza/deranjeaza pe ei in vreun fel”

    Dacă ai gândi împreună cu bunul nostru prieten Zoso într-o perspectivă mai îndepărtată decât vârful nasului ai şti de ce: fiindcă potrivit legii începând din 2002 încoace 1 pct = 10% din salariul minim pe economie. Cât timp punctul amendă a fost 30, 33, 50, 54, 60, 67 lei le-a convenit. Când salariul minim pe economie va ajunge la nivelul unei ţări europene mijlocii (~700 EUR), amenda pentru depăşirea vitezei cu 50 km/h, spre exemplu, va fi şi ea 1260 EUR, iar amenzile pentru nepurtatul centurii şi alte contravenţii mărunte câteva sute bune de EUR.

    Adică printre cele mai mari amenzi fixe din Europa, fiindcă şi la francezi, care sunt cel mai anti-automobilist popor european, amenzile „de mii de EUR” încep de fapt de la 135 EUR la prima abatere (90 EUR pe loc) şi pot creşte la 1000-3750 EUR pentru repetarea contravenţiei într-un interval scurt de timp.

    Deci „ei” (şi „noi” odată cu „ei”) îşi pregătesc o cale de scăpare pentru viitorul apropiat. Şi asta mai poate însemna şi că în viitorul apropiat salariul minim pe economie va creşte progresiv.

    ~Nautilus

    00
  18. Si problema care e? Mergi frumos cu 130 de autostrada, dai 7 euro vigneta aia si iti pui centura! Ce e absurd in asta??? Aaaa da stiu, nu mai putem fi noi smecheri ca in RO. Ei… asta-i viata!!!

    00
  19. @skybax: nici prietenii noştri mâncători de gulaş nu se abţin 100% din timp de la activităţile şmechereşti. Dar plătesc.

    ~Nautilus

    00
  20. Eu am o amenda de viteza de acum 3 ani din Ungaria pe care nu am reusit sa o platesc. Mergeam intr-o zona de camp cu 80 la ora unde cica era localitate. Politisti mi-au zis ca o pot plati la orice banca. Am fost la OTP sau cum ii zice la banca aia din Ungaria cu amenda, aia mi-au zis ca nu stiu cum sa faca plata, mi-am bagat cracii si nu am mai platit-o. Se pricepe cineva sa-mi zica daca exista riscul sa raman fara masina cand mai trec prin Ungaria?

    00
  21. cum poti afla daca ai vreo amenda neplatita in ungaria? io as banui ca am una dar nu mi-a venit nimic acasa (deja sunt vreo 2 ani d-atunci)

    00
  22. @Nautilus: bun rationamentul tau, doar o buba.
    „Când salariul minim pe economie va ajunge la nivelul unei ţări europene mijlocii (~700 EUR)” – Gandesti intr-o perspectiva foaaarte indepartata. :)

    00
  23. pe bulevardul dacia s-a extins sensul unic si pe portiunea de la mosilor la piata gemeni. exista o banda ramasa pentru ratb si atat pe sensul dinspre mosilor spre romana.
    azi la semaforul de la liceu (cantemir parca e acolo) am numarat patru masini pe masura ce mergeam spre mosilor am mai vazut vreo 4-5 masini.
    asta este exemplu clar ca amenzile trebuie marite si mai ales aplicate. ar trebui ca seful sectiei de pulitie de care apartine acea portiune impreuna cu toti subalternii lui sa ia luna asta m… in loc de bani. adica stii ca s-a facut sens unic si in loc sa stai sa casti ochii sa vezi cine se pisa pe lege si intra pe interzis pe o portiune de 500 de metrii de strada stai la sectie si bei cafele. nu am putut niciodata sa inteleg de ce militienii de la politia rutiera trebuie sa aiba birouri. cu exceptia celor de la accidente rutiere (si acolo s-a subtiat treaba puternic de cand cu constatatea amiabila) toti ar trebui sa stea pe strazi.

    00
  24. @Nautilus: ai dreptate, nu te contrazic, vreau numai sa nuantez. Daca stii sigur ca te prinde ca ai circulat cu viteza si trebe sa platesti pe loc 200-400 euro mai ales daca ai masina cu numere de E, I, BG sau rezidenta in strainatate in mod sigur vor merge mai incet berbecii, pentru atunci cand te pornesti la drum (vacanta sau „acasa” spre lanul de capsuni) si bugetul ti se subtiaza instant cu sutele astea de euroi, sigur o sa te usture la portofel. Cum se circula acum: cel putin pe aia cu numere straine merg ca nebunii si ii doare fix acolo pentru ca nu le pot face NIMIC politistii, eventual un proces verbal care NU va fi platiti niciodata, permisul se da „uitat acasa” nici macar nu se poate suspenda. Daca masina se sechestreaza pe loc pana la plata amenzii, io garantez ca astia, din zmeii soselelor vor deveni mielusei de Paste. Este perfect valabil si pentru bizonii autohtoni.
    Se punea problema rovignetei in Cluj pentru cei care ies la cumparaturi in Polus, care este la max 1km in afara limitelor orasului. Fiind drum national, trebe rovigneta pentru kilometrul ala amarat. Cei care comentau pe subiect se incurajau reciproc ca pot sa circule fara rovigneta pentru ca politistii chiar daca ar sta la panda nu o sa poata sa opreasca masinile la control pentru ca nu este loc (soseaua este foarte aglomerata, ca sa ajungi in parcare la Polus faci stanga pe o pasarela si nu te poate opri pe „dreapta” etc). Daca ar fi o camera asa cum deja sunt pe drumurile nationale astfel incat sa-ti fotografieze numarul si sa-ti verifice rovigneta instant, adica sa te verifice in mod SIGUR, sa stii ca nu scapi, si la fel de sigur sa-ti primesti amenda atunci discutiile de genul asta nu s-ar mai purta.
    Repet: cu cat stii ca ai mai multe ocazii sa fentezi legea, cu atat o vei fenta. Daca stii ca platesti pe loc, ca te prinde instant ca nu ai rovigneta, cu atat vei respecta mai mult pentru ca vei plati mai mult si mai des.
    Sigur ar fi o problema si coruptia si „coruptibilitatea” polutistilor la sumele astea. Dar se poate rezolva si asta, cu cateva controale incognito, flagrante, aia prinsi dati afara, etc. (vezi cazul vamesilor)

    00
  25. @Andrei: ar fi trebuit să existe un termen general de prescripţie de 3 ani.

    @ipo: subestimezi inflaţia. Salariul minim pe economie stabilit prin H.G. a crescut cu 34% în lei şi cu 21,2% în euro faţă de începutul lui 2008. În niciun caz 21,2% în 3 ani nu sunt bani de cornuri.

    ~Nautilus

    00
  26. Mie mi se par niște reguli de bun simț. Spre exemplu, pe un drum groaznic, foarte prost și plin de gropi, din Bihor, pe ruta Oradea – Beiuș, am venit folosind viteza legală – 90 km în afară, acolo un de am putut și 50 km prin localități. Mamă ce claxoane mi-am luat, ce priviri piezișe am avut de îndurat, ce depășiri mi s-au făcut.
    Și da, centura! Centura pusă e pentru fraieri. Că doar polițistul e și el om și ne înțelege.
    Nu sunt ipocrit: și eu am călcat-o, am mai mers fără centură, mi-am luat și amenzi (de 3 ori până acum) pentru faruri, depășire de viteză și centură. Și, deși mi-am impus de ceva timp să respect regulile elementare, mi se mai întâmplă, mai rar, e drept, să le încalc.
    Dar, mergând în Ungaria, am văzut că pe acolo românul ăla de mă depășea pe mine când mergeam cu 50 prin localitate și ce nu purta centură prin RO, mergea cu 50 km la oră fără să comenteze și centura o avea pusă, iar dacă-i spunea cineva că trebuie să-și mai pună o centură suplimentară, era gata să o facă. Așa că unii sunt pur și simplu ipocriți.
    Și eu mi-aș dori drumuri și curățenie ca prin Ungaria. Și mi-aș dori mai multe pentru țara mea, dar trebuie să fiu conștient că asta se poate face numai dacă eu respect, mai ales în țara mea, regulile ce mi se par normale într-o țară la a cărui nivel aspir să ajung.

    00
  27. Bobu, de la cat te baga direct in puscarie?

    Noi aveam 70 la ora intr-o zona de serpentine unde trebuia sa avem 50. Ne-a prins radarul la ora 3 dimineata, la vreo suta de km de Belgrad (mergeam spre Croatia). L-au oprit pe omul meu, i-au spus ca are viteza mai mare decat e legal in zona aia, i-au dat 50 de euro amenda, a platit-o direct fara discutii si gata.

    Asta e, nu casti ochii, casti punga. Dar nimeni nu l-a amenintat cu puscaria. Ofiterul a fost foarte politicos, nu i-a cerut spaga, a fost OK. Am facut o tampenie, am platit-o si la revedere.

  28. @Dojo: depinde de zonă, amănunte aici.
    Închisoarea între 15 şi 60 de zile este valabila şi pentru alte reguli opţionale în România, gen oprirea la semaforul roşu…

    00
  29. Dacă ar fi vrut să aplice pedeapsa arestului/închisorii oricui ar fi depăşit viteza legală, nu ar fi fost destule puşcării în Serbia pentru toţi.

    Până atunci nici n-ai depăşit viteza „cu 80 km/h peste limita legală” şi nici n-ai mai comis alte contravenţii pe lângă ea ca să-ţi forţezi norocul (nu l-ai ameninţat pe poliţist, n-ai făcut scandal etc – de asta şi la americani, germani, austrieci şi alte neamuri de oameni e preferabil să semneze contravenientul procesul verbal şi să plătească fără multe mofturi, gura mare atrage cătuşele cum atrage mierea viespile :) )

    ~Nautilus

    00
  30. Parerea mea este ca marea majoritate a romanilor conduc extrem de prost. Am condus zi de zi in tari precum Grecia, Germania, Austria, Olanda, Belgia si Cehia, si stiu ce vorbesc. Noi romanii nu intelegem ca scopul este de a ajunge de la punctul A la punctul B. O luam ca pe o provocare. Si oameni nevinovati mor din cauza asta. Zilnic.

    Depasiri cu vizibilitate 0, depasiri facute la 1 m de masina de pe contrasens, usi deschise aiurea fara asigurare, manevre extrem de srampte, etc etc. Nu ne respectam in trafic. De aici deriva totul.

    Mai acum 1 an, eram in masina pe la 2 AM pe Valea Oltului cu un prieten cu un Passat CC. La 110Km/H in localitate isi lua flashuri si claxoane de la tirurile Edy Spedition. Desi pur si simplu nu avea cum sa mearga mai repede, dar nici sa ii lase (era in zona cu sperpentine, inainte de poduri).

    00
  31. NOU
    #32

    Autostrada cu limita de viteza ?WTF
    de ce sa nu ii dai cat te tine daca te grabesti?
    In viena pe S1 e limita 100 si ma simteeam ca un bou cand toti austriecii treceau cu 150

    00
  32. in italia functioneaza de mult treaba asta cu retinerea masinii pana cand platesti amenda. a patit un prieten in 2004. a primit amenda vreo 500 de eur si nu avea atata la el, la care politistul i-a zis: nici o problema, masina ramane la noi pana o sa platiti. asa ca nu va recomand sa va riscati

    00
  33. am primit amenda din ungaria prin posta.ce pot sa fac

    00
  34. Ce ma enerveaza persoanele care se dau mari ‘legiferatori’ si tin aici lectii cum ar trebui sa fie amenzi mai mari ca depasesti viteza. Autostrazile teoretic sunt facute ca sa nu le trebuiasca limita de viteza, ca de asta au mai multe benzi si sensurile despartite. Nu o sa te ciocnesti niciodata de unu din fata, iar cei care merc cu 100 pot sa stea pe o banda, cei cu 130 pe alta si cei cu 160 pe alta… Eu merg cu 130-140 pe Europeanele normale si nu am trecut in 5 ani nici macar printr-o situatie ‘periculoasa’. Viteza e foarte putin importanta in cazul accidentelor (ea doar amplifica pagubele), ci principalul lucru e neghiobia soferilor. Ca daca intri pe contrasens cu o masina din fata, poti sa ai si 50 la ora pe European, tot tampit esti. Eu personal urasc toate limitele de viteza de pe autostrazi…in Romania merg cam cu 160 ca se semnalizeaza radarele de ceilalti soferi :D…insa in strainatate trebuie sa tin 130 ca nu stiu unde sunt si mi se pare o prostie. (PS: un Lamborghini la 200 o sa fie MUUULT mai stabil pe drum la 200km/h decat o 1310 la 100… asa ca lasati prostiile cu siguranta…fiecare trebuie sa-si stie cat poate masina si sa nu exagereze)

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube