Nu în public, ci într-o scrisoare pentru ANPC. Modelele afectate sunt Focus, Mondeo, Kuga, Galaxy, C-Max, S-Max, cu motoare Ecoboost de 1.0, 1.5 și 1.6 și transmise manuală și start/stop. Și deși faza asta e din vara/toamna anului trecut, nu a fost nicăieri prin presă, pentru că presa auto vrea la lansări în Europa și […]

Jeep Wrangler și Fiat Panda sunt SUV_uri de lux. Dacă la Wrangler mai e de înțeles greșeala, a văzut prețul mare și a crezut că e mașină de lux, că atât îl duce capul, la Panda nu știu dacă are vreo scuză. Jurnalism profesionist de la Ziarul Financiar: Cu ce să-ți echipezi mașina ca să […]

De la BBC, de acum câteva zile. Presa auto românească, care traduce/fură prompt orice e de interes de pe site-urile internaționale, nu a găsit clipul, pentru că nu mai pupi invitație la lansările din Europa dacă zici ceva de rău de Ecoboost. Nici presa centrală nu a fost interesată de subiect. Dar nu vă faceți […]

De Crăciun, în 1994 sau 1995, nu mai țin minte exact, am primit drept cadou de la ai mei catalogul Auto Pro. Și, după ce a trebuit să probez și un pulover din ăla sinistru, tipic anilor ’90, din cașmir sau ce mama naibii, care mai și înțepa de-mi venea să mă sui pe toți […]

Bos, ascultă-mă un pic. Se vede că îți place ce faci, o urmă de talent ai, trebuie doar să renunți să mai citești ce scriu jurnaliștii auto români și să încerci să scrii ca ei. E un motiv pentru care presa auto e în găleată de 10 ani, e din cauza scrisului mizerabil (și a […]

Datele puse la dispoziție de RAR sunt incomplete, ar fi extrem de interesant câte mașini de 2 litri și mai sus sunt în România și ce etichetă de poluare au. Pentru că eu suspectez, din ce vad pe stradă, că 70% sunt sub 2 litri. Asta înseamnă că impozitele auto sunt așa, un fel de […]

Pe vremuri, în presa scrisă exista un nene care se numea “cap limpede” și care citea articolele înainte de a apărea, pentru a se asigura că nu există erori de logică și de scriere în ele. Asta se făcea pentru că tu, ca autor, scrii și rescrii același text de câteva ori până când nu […]

Dacia a anunțat azi modelul din titlu. Comunicatul de presă e plin de detalii inutile: ce capacitate are portbagajul, unde se produce, ce motorizări va avea și altele. Mașina arată bine de tot, la 13.000€ e chiar o opțiune pe care aș lua-o în considerare (da, știu, mașină nouă, depreciere, dar pentru Dacia aș face […]

Citesc câteva bloguri auto internaționale (Jalopnik, Autoblog, altele), majoritatea scrise de americani, unde atmosfera generală este puțin diferită de mainstream. Autorii sunt de obicei oameni cu ceva experiență în condus și deplâng dispariția cutiei manuale și lipsa modelelor diesel. Mie cel puțin mi se pare amuzantă ardoarea și pasiunea lor, mai ales că ei probabil […]

Azi ne distrăm cu un alt idiot. Răzvan Măgureanu este redactor șef al publicației Autobild a trustului Ringier. Știți trustul Ringier, 2 milioane euro pierderi pe 2012, oameni pricepuți. Iar Răzvan și revista pe care o conduce nu fac notă discordantă, deși el stă mai bine decât colegul lui Alexandru Gugoașă: are 7.000 exemplare per […]

Știu că nu e frumos din partea mea să dau în niște oameni deja căzuți la pământ după ce au fost loviți de un tren pe care nu l-au văzut și pe care încă refuză să îl vadă, dar și-o tot cer și e păcat să nu și-o primească. Să vorbim azi de Alexandru Gugoașă. […]

Orice discuție pe tema jurnalismului auto din România nu poate începe fără acest articol biblie. În el, un om care lucrează cu publicul explică de ce și cum au pierdut revistele auto fix publicul. Jurnalismul auto înainte de criză Creditarea duduia, leasingul la fel, toată lumea era fericită și foarte puțini băgau de seamă că […]

“Abarth 500 n-are cruise control și nici navigație. Și asta în ciuda prețului cam mare.” Ce e Abarth 500? E o bestie cu 130 cai putere, care costă 26.000€. Sigur, Porsche are cruise control, dar asta pentru că e o diferență minoră între ele: una e mașină de oraș, alta e mașină de șosea. Plus, […]

Iată două pasaje dintr-un articol de pe TechCrunch din 2008. Articolul este despre altceva, dar acolo sunt și chestii care ne interesează: Tech companies are desperate for press and hammering their PR firms for coverage on blogs and major media sites. That in turn means that PR firms hammer us to get us to write […]

Cât de imbecil să fii să faci o asemenea poză și s-o împachetezi în exclusivitate? Adrian Mitrea de la 0-100, un subsidiar al Hotnews, știe mai bine că o asemenea știre cântărește mult la SEO, și s-a grăbit să fie primul.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.