update: Mihnea Vasiliu, managerul Ringier România, spune că cifra e prea mare. Pentru 31 milioane euro, conform profit.ro. Plata este structurată așa: 21 milioane cash, restul dacă se ating indici de performanță. De ce e important de menționat asta? Pentru că prea mulți jurnaliști și bloggeri români aveau impresia că, dacă Facebook a cumpărat Whatsapp […]

Discuțiile de zilele astea sunt rezultatul unei frici legitime. Numărul de utilizatori de adblock crește. Au apărut soluțiile din router sau care se înfig în router. Urmează să apară soluții pentru reclamele mobile, pentru că se consumă foarte mult trafic cu reclame și utilizatorii nu vor asta. Și toți discută despre ce e azi și […]

Ieri s-a dat drumul la domenii .ro cu diacritice și tot ce a fost bun s-a luat deja, prin API-urile registrar-urilor români. Faza amuzantă e alta: deja ăia care le-au luat încearcă să le vândă. Și fac asta din două motive: pentru că le-au luat cu plata la 30 de zile, deci au putut înregistra […]

Pentru că subiectul a revenit în atenția publicului, Postacii vedetă Sunt cei pe care îi vedeți la televizor sau îi citiți pe site-urile de știri cu poza lângă articol. Părerile lor sunt cumpărate pe termen lung și rar își schimbă opțiunile (gen Cristoiu). Uneori, postacii țin doar cu o facțiune a unui partid, nu cu […]

Ce vă anunțam acum trei luni a devenit realitate: grupul Schibsted a cedat operațiune din câteva țări către grupul Naspers. Joint ventures established with Naspers in four key emerging markets, including Brazil. Will speed up the development towards profitability and reduce the investments required. Schibsted has agreed with Naspers to take over their operation in […]

Întrebat zilele trecute ce planuri are cu Trilulilu, Sergiu Biriș a povestit ceva despre lansarea pe noi piețe, mers înainte, tehnologie și alte minuni. Simpatic. Și trist în același timp. Pentru că suntem în 2014, nu în 2007, și noi vorbim de lansarea unui site de video pe piețe externe, site care trăiește din inerție, […]

E de la sine înţeles că tehnica „ambalajului” atrăgător, preocuparea pentru titluri-magnet, organizarea „publicistică” a informaţiei sunt componente de neevitat ale meseriei de jurnalist. E normal să faci efortul de a-l seduce pe cititor, de a-i reţine atenţia printr-o abilă punere în pagină a mesajului. Întrebarea este pînă unde ai dreptul să-i manipulezi buna credinţă. […]

Chestii de genul ăsta sau ăsta sunt foarte mișto. Foarte foarte mișto, și ni le dorim și noi în România. Până să ajungem acolo, însă, avem nevoie de fermitate, de deschidere, de plăți la timp, de evacuarea ciorditorilor și…de campanii de informare și educare. Câte campanii de educare și deratizare ați văzut în ultimii ani? […]

Citind aberația asta de articol despre cum succesul Live Rail va impulsiona piața locală de antreprenori, cred că trebuie așternute pe hârtie câteva puncte despre antreprenorii români și metodologia după care aceștia acționează. Și eu, ca și ei, citesc TechCrunch, Business Insider sau PandoDaily.   Nu pot gândi dincolo de reambalare și copiere Pentru foarte […]

Facebook a cumpărat platforma de video ads Live Rail pentru suma de 500 milioane dolari, anunță GigaOM. Scriu asta doar ca să îl felicit pe Sergiu Biriș, care a contribuit alături de echipa de la Trilulilu la dezvoltarea ei la începuturi. Ați văzut probabil Live Rail în acțiune în campania parlamentară din 2009, cu clipuri […]