Iată, blogul ăsta, pe care nimeni din industrie nu recunoaște că îl citește, produce schimbări: s-a făcut un efort imens și au început să apară campaniile în care se scoate dopul de la sticlele cu care sunt făcute pozele ca să pretindă influencerul că el chiar consumă produsul respectiv. Avem mai jos ceva frumos cu […]

Situația 1 Se lansează un produs. Compania nu prea are bani de reclamă, bag niște sume mici pe ici colo, dar produsul e bun și mulți scriu din avânt. Produsul se duce ca focul. Se lansează v2 a produsului. Compania are buget acum și face campanie cu tot felul de oameni, ignorându-i complet pe cei […]

Știți cât timp a trecut de la ultima campanie în care românii sunt încurajați să citească? Cel mai probabil un sfert de oră. Asta de acum se numește #timpulsăcitim și este făcut de Leo Burnett și Curtea Veche, care e și o editură. Se începe, binențeles, cu statistici false. Singura statistică recentă pe care o […]

Prima veste e că cineva s-a simțit un pic și a dat share la o acțiune de ecologizare. Cred că i-a crăpat o venă că a făcut-o pe gratis, dar a făcut-o ca să arate că nu e interesată de reciclare și ecologie doar dacă e plătită, așa cum spune toată lumea de influenceri.   […]

Dincolo de ciorbele reci din IQads, de interviurile de periaj și de articolele fluff, există o realitate crudă: goana asta spre a fi cât mai brand safe și cât mai politically corect e de fapt o goană spre eșec. Cu toată viteza. Lipsa unor oameni competenți la HR-ul companiilor a făcut ca în companii să […]

Din categoria “campanii făcute cu oameni care nu ne consumă produsul” s-a născut categoria “cu dopul pus”. Sunt ușor de detectat. Dopul e pus, produsul nu se consumă, se face poze, se încasează banii și apoi aia e. Și mai simpatic e când publicul observă. Asta e problema când vrei să mergi în altă parte […]

update: e campanie Fairy. era și anul trecut, de aia mințeau atunci când susțineau că nu sunt plătite și nu e campanie. Campania asta e the gift that keeps on giving. După ce anul trecut au dat-o prin august, anul ăsta nu au intrat banii de la Soroș decât în septembrie. Și Sânziana Negru a […]

Sunt, in general, niste egoisti. Temporizam un pic si reamintim ca, in general, când vorbesc de o categorie de oameni, ma refer la o majoritate, nicidecum la TOTI posesorii de animale de companie. Avem tendinta sa confundam posesorii de animale cu iubitorii acestora. Mai ales dupa cum ii vedem de aprigi in apararea câinilor vagabonzi. […]

Desperados au intrat în România în 2011, cu mai multe petreceri, cu lansare, cu scandal. A fost mișto. Au trecut 8 ani și în fiecare vară văd același lucru: campanii cu oameni care beau Desperados zâmbind bucuroși. Am văzut la noi câteva reclame din astea cu oameni care știu sigur sigur că nu beau așa […]

100.000 afișări, 240 clickuri. OK, știm cu toții că Facebook numără afișările la 3 secunde, ca să pară mai multe, dar tot sunt multe afișări, deci probabil 1/3 sunt pe bune. Din câteva zeci de mii de oameni care s-au uitat, doar 240 au dat click. Câți să citească, câți să cumpere? Concluzia e aceeași: […]

Dragoș Bucurenci, un om care lucrează de 20 de ani la imaginea sa, s-a angajat piarist la Philip Morris, ăia cu țigările. Unii îl felicită, alții îl înjură, alții îl acuză de ipocrizie. Pe mine altceva mă amuză. Bucurenci are ~40 ani, nu are familie sau copii (sau cel puțin nu se afișează public cu […]

Acum vreo doi ani, o influenceriță se plângea prietenilor că relația cu tipul cu care era atunci era moartă și urmează să se despartă. După care a rămas gravidă fără să știe și să plănuiască asta și acum sunt o familie fericită. Zilele astea, o alta a rămas gravidă, și ea tot din greșeală/lipsă protecție, […]

La Pepsi, pe social media, lucrează un tip care are păreri despre chestii. Tipul scrie în Forbes uneori și are niște păreri personale foarte amuzanto-dubioase, deși e Digital Marketing Manager de 8 ani. La un moment dat, anul trecut, a scris un articol despre cum el nu crede în influenceri și cum campaniile cu influenceri […]

În fiecare primăvară, imediat cum vremea se mai încălzește, oamenii se pun pe treabă. Văd asta când ies cu bicicleta pe străzi. Mai niște țigle înlocuite la acoperiș, mai o poartă vopsită, mai o tencuială. Dacă există dorință, există și putirință. Și, de multe ori, e mai simplu să întreții decât să aștepți să crape […]

post lung, dacă nu vă pasionează onlineul sau piarul nu citiți. Răzvan are dreptate aici când spune că nimeni nu prea mai are interesul să publice comunicate de presă gratis. O să editorializez și eu și o să încep prin a împărți problema pe căprării. Canalele de comunicare Prima lecție este despre canalele de comunicare. […]

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.

Top articole

7 zile