Vineri a fost Webstock, am fost și eu într-un panel unde o discuție interesantă ar fi fost asta: Mi-ar fi plăcut să discutăm mai mult despre cum fac faţă bloggerii “ameninţării” din partea influencerilor cu Instagram sau vlog, care sunt gestionaţi de agenţii precum Global. Cum reuşeşti să te vinzi de unul singur când cineva […]

Unul dintre cele mai bune studii citite acum mulți ani a fost unul despre alegerile pe care le facem la finalizarea citirii unui articol. Nu mai știu dacă era pe UseIT sau în altă parte, dar am rămas cu concluzia. Și ea e așa, pentru că e nevoie să fie scrisă și în anul de […]

“Nu știu dacă să îmi iau domeniu pentru blog, l-am făcut ca hobby”. ”Nu am 50€ pe an pentru hostingul blogului, e un hobby”. ”Nu am timp să măresc fonturile și să fac blogul user-friendly, e un hobby care nu îmi aduce bani și de care nu mă pot ocupa”. Am auzit variantele astea de […]

Să începem într-o notă optimistă: mixtopia n-a reușit nici acum, după o jumătate de an, să mărească fonturile site-ului sau să pună o temă decentă. Online-ul e business serios. Am mai scris de hosting. Am mai scris despre cum e stupid să nu faci backup sau să nu te intereseze deloc partea tehnică. Dar azi […]

Articolele astea două de la Jason Calacanis și Seth Godin ne explică problema în termeni Google, dar pe noi nu ne interesează asta prea tare. Pe noi ne interesează de blogurile noastre. Citatul cheie, de la Calacanis, cel care a creat prima rețea de bloguri, este ăsta: Everyone’s spending increasingly more consumption time dicking around […]

E vorba de tipul ăsta, Giani, care e zilele aste într-o campanie, și e foarte activ pe rețelele de socializare, publicând destul de mult pe Twitter și Facebook, și care nu înțelege de ce, la final de campanie, lucrurile nu stau așa cum spera și așa cum ar fi trebuit. Ce naiba, doar are 4.000 […]

Ni se întâmplă tuturor bloggerilor. La un moment dat prindem o poziție sus pentru un termen de căutare și Google ne varsă în cap un lighean de trafic. Două zile nici nu mai scriem, că traficul vine oricum. Apoi ne încolțește ideea că putem face asta în fiecare săptămână. Învățăm niște SEO, căutăm niște trends, […]

Nu știu vouă, dar mie îmi place să scriu articolele astea pe care nu numai că nu le pune nimeni în aplicare, dar nici nu le ia nimeni în seamă foarte mult. Și cred că de asta le și scriu, dintr-un fetiș ciudat care include, printre altele, a mă ruga de oameni să facă fonturile […]

O altă chestie de finețe, de pe vremea când făceam DTP (puneam text în pagina de ziar, pe românește): textul trebuie să aibă maxim o formatare în plus pentru a ieși în evidență. Nu două, nu cinci, una singură. Uitați-vă la textul de mai jos: Ba e cu bold, ba e cu bold și cu […]

Articol pe mixtopia.ro, ceva site de hipsteri. Autori: Dobro, ăla de la Vița de Vie și încă unul. Dați click numai după ce citiți mai jos: click. Cum ziceam, articol. Fonturi mici în 2014 pe un site de hipsteri. Mărime articol: 9.5Mb. Temă de mobil: nu. Hosting rapid: nu e cazul, n-ai ce face ca […]

update: Pentru a-mi dovedi că sunt fix atât de încuiați si de inapți tehnic pe cât îi descriam în text, oamenii care scriu pe turism s-au adunat să mă bârfească și unii mă verifică la gramatică, alții la alte articole, alții la ce turism fac eu, și puțini au prins ideea generală. Care e, că […]

Discuțiile pe care le am cu diverși bloggeri alunecă de obicei spre partea tehnică a blogului, majoritatea observând cât de rapid se mișcă și cât de bine este pus la punct acest blog Cred că, pentru a te putea concentra pe scris, trebuie ca blogul să funcționeze foarte bine și pentru blogger și pentru cititori. […]

Faceți o statistica rapidă și veți observa că mai mult de jumătate dintre site-urile pe care le vizitați au, la încărcare, un popup. Și sunt atât de multe încât eficiența lor a scăzut dramatic în ultimii ani, pentru că nimeni nu s-ar fi așteptat ca abuzul de o metodă care era folosită doar când era […]

Acum o lună mă miram de ce se agită lumea atât de tare să cumpere linkuri. Am început să primesc chiar cereri insistente pentru advertoriale gata scrise sau concepute de mine, deși era evident că oamenii erau mai interesați de numărul de linkuri din articole decât de articol sau de blogul unde apare (de pildă, […]