Arta de a nu face nimic în timp ce ești ocupat să spui câte vei face: Prelungirea Ghencea

Din câte țin eu minte, două lucrări medii-mari s-au întâmplat în București în ultimii zece ani: Pasajul Băneasa și Pasajul Basarab. Magistrala M5 a metroului urmează să fie a treia. În 10 ani, într-un oraș cu buget de 1 miliard de euro pe an. Și asta pentru că politicienii sunt ocupați cu șpăgi, incompetență și lăudat că vor face și vor drege.

Cel mai bun exemplu de gură bogată este zona Prelungirea Ghencea, o zonă unde s-a dat liber la construit la nimereală, unde trecerea la nivel cu calea ferată este distrusă de 10 ani, unde ambuteiajele sunt norma și așa mai departe.

Ce li se spune/promite oamenilor:

  1. că se va lărgi strada, ceea ce e relativ imposibil, dat fiind numărul destul de mare de case construite în buza șoselei. sigur, se poate face o despăgubire la scară largă, dar trebuie ca partidul să se asigure că își trage jumătate din suma asta. până acum, în afară de a promite din gură că se va lărgi, nu s-a făcut nimic.
  2. că se va face un pasaj. după 10 ani de nimic și licitație câștigată aiurea de trei ori, anul trecut s-a dat decizia finală și lucrările ar fi trebuit să înceapă anul ăsta. doar că bugetul prevede zero bani pentru această lucrare, așa că nu se face nimic, momentan.
  3. ultima idee aeriană este “se va face tramvai” până la bariera Domnești. sigur că nu are cum să se facă, pentru că nu există loc, dar ce te costă să promiți din gură că se va face? bonus, împiedici și lucrările la pasaj, care trebuie reconfigurat, deci probabil alți doi ani de planificări. detalii despre asta aici.

Așa se face politica.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. Bucurestiul cheltuie peste 2,5 miliarde euro (primaria generala + cele 6 de sector).

    00
  2. că se va lărgi strada, ceea ce e relativ imposibil, dat fiind numărul destul de mare de case construite în buza șoselei. sigur, se poate face o despăgubire la scară largă, dar trebuie ca partidul să se asigure că își trage jumătate din suma asta. până acum, în afară de a promite din gură că se va lărgi, nu s-a făcut nimic.

    Am vrut să copiez motivul ăsta cu îngroșarea de cuviință pe care-l merită.
    România nu are început și nici sfârșit; România e un drum nesfârșit restrâns și îngustat complet complet aiurea: fiecare imobil (70%-80% de pe tot teritoriul) e lipit cu botul pe strada principală. Nu există spațiu liber alocat, un spațiu larg-foarte larg de la șoseaua principală (că e cu două sensuri, patru sau șase; nu contează) până la clădiri. Nu s-a gândit nimeni, nimeni, cu PUD-urile
    & PUZ-urile ăstea câta tâmpenia grosolană de jdesute de miliarde (miliarde! cred că am depășit trilionul dar mă prefac și eu că nu văd) irosiți dacă se gândeau și ei să înceapă să nu mai lipească vilele și casele și clădiri de orice fel fix la ieșire pe strada principală. Să le pună și ei în spate, înfundat, să le justifice & explice ălora că pe viitor (20 de ani, 50 de ani, 100 de ani, 125, 150…; nu tot „După mine, potopul” mereu) se pot demara lucrări și demolări în așa fel încât să se restructureze, ușor-ușor, vechea infrastructură în așa fel încât orașul să poate să se modernizeze. Chestia asta, evident, durează și vom muri fără să vedem realizându-se asta… „Nnnnnneeeeaaaaaahhhhhhh, hai să lipim infrastructura nouă, la fel ca aia veche, fix cu botul la ieșirea străzii, ce se poate întâmpla? Ne doare în cot ce se va întâmpla în următorii 20 de ani, darămite 100, 200… ai greșit buzunarul, să-ți dau restu’, așa e în afaceri.”

    Mai există pretenții la „o țară ca afară” sau că politicienii sunt mai diferiți față de ăia care și-au cumpărat case, vile, apartamente sau lucrează în clădiri construite în zonele ăstea.
    Complicitatea este atât de mare încât este incalculabilă. E șantaj din ăla comunistoid, să tai aripile înainte să zboare.

    Cu cinismul meu, eu am mai spus în trecut că dacă România va mai cunoaște un masacru, va fi din cauză că nu pot fi răsplătiți proprietarii de imobile la cât de aiurea au fost făcute în trecut și acum în prezent.
    Cred că e de la sine înțeles, de exemplu (e unul singur din multe), dacă vine mâine cutremurul, nu toți vor fi acoperiți de asigurare (e o fantezie „wishful positive thinking”). Va fi mai ușor să li se dea cu parul în moalele capului… cinismul meu.

    Ai scris tu niște zile în urmă sau acum o săptămână cum o autostradă e blocată și de nerealizat fiindcă au fost construite niște case și a trebuit abandonată construirea ei. Se potrivește și aici.

    00
    • e nevoie de un dictator cu mână forte, pentru că politicienii sunt moi.

      ce-ai făcut bobiță, ai construit aiurea pentru că oricum nu se mai demolează odată construit? hai să vedem dacă se demolează sau nu.

      e singura modalitate să poți face ceva, pentru că românii sunt tâmpiți și nu înțeleg că regulile alea pentru construcții au fost făcute spre binele lor. nu, ei mor să își construiască în buza șoselei, chiar dacă au teren căcălău.

    • Atata timp cat majoritatea celor care voteaza sunt prosti, tara va fi condusa de incompetenti.

      00
    • Dictatorul a futut banii pe casa poporului și canalul Dunăre marea neagră și fabrici inutile, in loc sa fi făcut mai multe linii de metrou, autostrăzi și fabrici utile, care sa nu producă pe stoc , cu materie prima importata.
      N-ai cu cine in tara asta.

      00
  3. Si ce, nu se văd banii ăștia cheltuiti ? Se văd, trebuie doar să te plimbi prin zona centrală a Bucurestiului în fiecare zi în afara rush-hours, și vezi cum se plimbă unii foarte relaxat, fără să se grăbească și fără a părea ca au vreun scop precis, în cele mai noi modele de mașini, cu pret de achiziție de peste 100 000 euro..”acolo sunt banii dumneavoastră”….sunt curios când o să apară primul Urus…Bentayga am văzut deja destule…

    00
  4. Si stadionul national il putem pune la mari proiecte.

    00
  5. Fara sa fiu alarmist cred sincer că având o asemenea clasa politică în maxim 30 de ani Romania se va dezintegra și nu ii va părea rău nimănui.
    Iar soluția nu e reprezentată de un dictator luminat deși sunt din ce in ce mai multi care au ajuns să își dorească asta!

    00
  6. Ai uitat un proiect mare terminat de curand: Pasajul Piata Sudului. 100 milioane de euro din care 90 de la UE. Doar ca nu l-au terminat in timp util si au pierdut toti banii de la UE….. au trebuit sa plateasca direct din buget.

    00
  7. Pasaj Vitan si pasaj subteran Piata Sudului. A facut ca Berceniul sa fie la 5 min de Unirii. Desi s-au stat 4 ani pentru primul si 3 ani pentru al doilea.

    00
  8. Aveti putintica rabdare. Urmeaza canalul Bucale-Dunare…

    00
  9. Imi pare rau dar oricat ne-ar placea sa injuram coruptii si primarii si etc. in cazul prelungirii Ghencea singurii retardati sunt aia care si-au construit casa in buza drumului si acum vor autostrada pe acolo pai ba autistilor daca se largeste drumu o sa aveti doua benzi de circulatie prin sufragerie))))))

    ati dat spagi peste spagi sa prindeti loc bun si aprobare sa va faceti blocuri d-alea de locuinte pe aleile alea din prelungire care pana acum cativa ani nici asfalt n-aveau ( da costau apartamentele peste 100K in ele ) sau la strada si acu nu stiti ce sa faceti cu ele ca nu mai cumpara nimeni in cartieru ala de unde faci pana la Unirii mai mult decat daca pleci din Brasov…………

    00
    • Mi-e mila de cine sta în București și zonele din jur. Vali a fost inteligent că s-a mutat de acolo. Bucureștiul e de fapt pt corporatistul mediu din Moldova care vrea moluri și centrul vechi.

      00
  10. Oricum, mai bine nu se mai face nimic și se dau toți banii pt proiecte de infrastructură în Moldova
    După 159 de ani de la unire, ar fi timpul.

    00
  11. Pe prelungire se poate largi. Poza pe care ai pus-o la articol nu este de pe prelungire. Pe toata prelungirea ghencea (cel putin de la valea oltului pana in centura) nu s-au dat autorizatii de constrictie la mai putin de 8m fata de drum. Acum vreo 5-6 ani s-au apucat furnizorii de utilitati sa schimbe retele & shit ca sa nu mai sparga dupa ce se largeste dar inteligentii au facut pe rand si cred ca au cam terminat. Anul trecut au facut niste trotoare (sau dupa parerea unora parcari). Deci de putut se poate dar trebuie sa isi si doreasca

    00
  12. Podul din Pipera, pasajul de la Piata Presei libere, podul Mihai Bravu – toate cu facute cu viteza melcului.

    00
  13. Intreb cat se poate de serios: chiar se contruiesc in ziua de azi case in buza terenului? Parintii mei si-au construit casa in Alba Iulia, acum vreo 8-9 ani, si au stiut de la inceput, autoritatile le-au spus clar de la inceput, ca nu pot sa construiasca mai aproape de X metri de marginea terenului lor. Difera lucrurile de la judet la judet, sau depinde doar de pile &co.? Ai mei nu cunosteau pe nimeni si nu ar fi visat sa dea mita pentru o chestie atat de retardata (De ce naiba ai vrea casa mai aproape de trafic/trecatori/galagie?).

    00
    • am fost acum un an sau doi prin prelungirea ghencea, nu pe strada principală, pe străzile secundare. 80% dintre ei își lasă mașinile afară din curte pentru că au construit prost și nu pot să și le bage in curte. fie au teren mic, fie sunt idioți. dar da, se construiește in buza străzii grupa mare.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.