Așa arată sărăcia: copila a căzut din mașină în mers…

Știre:

Poliţiştii au fost sesizaţi că la un sens giratoriu de pe bulevardul Decebal din Baia Mare s-a produs un accident rutier. Aceştia au stabilit că victima este o fetiţă de 3 ani, care nu era fixată cu mijloace de siguranţă în scaunul special pentru copii, a deschis portiera maşinii şi a căzut pe carosabil. (sursa)

Sărăcia are două componente: prostia și lipsa banilor.

Prostia de a nu lega copilul în scaun, că oricum e cuminte și n-are ce să se întâmple, mergem încet și doar aici repede. Un fel de invers al drobului de sare, în care nu ni se poate întâmpla nouă, că suntem atenți.

Și lipsa banilor, materializată printr-o mașină ale căror uși nu se închid la pornire, astfel că copilul a putut să deschisă și să iasă. Poate mașina e veche, poate e nouă și “aia nu ne trebuie” și tot așa.

Acum, întrebare: credeți că măcar 10% dintre ăia care vor citi știrea asta vor face ceva în sensul ăsta? Credeți că își vor lega copiii în scaun? Credeți că vor încuia ușile de la mașină?

Sau vor merge așa, că lor nu li se poate întâmpla?

 

say-indestructibil

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Foarte posibil este ca multi nici sa nu stie de blocarea portierelor.
    Ca nu l-au prins bine in scaun e total vina lor dar la child lock-ul de la portiera..multi nu stiu despre el.

    00
    • Mai e si varinta ca nu vor parintii sa blocheze usile toate, ca in caz de accident .. Asta e versiunea lu’ barbata-miu, care face ca trenu’ daca blochez portierele. Dar aia dinspre fii-mea este blocata pentru deschiderea din interior, ca incepe deja sa faca smecherii. Nu are cum sa cada din caruta, ca e legata de scaunul ei, dar si sa mi-o deschida in mers ar fi distractiv.

    • Multi nu inteleg ca sunt 2 tipuri de blocare a usilor unei masini mai noi de 10-15 ani:
      1) Cea actionata de pe cantul usii, care dezactiveaza deschiderea usii din interior, usa putand fi deschisa doar din exterior. Este special facuta pentru protectia copiilor.
      2) Cea care blocheaza deschiderea usilor din exterior, insa ele pot fi in continuare deschise din interior (de tip anti-furt, stai la semafor si iti deschide unul usa si iti fura poseta de pe scaunul din dreapta). Ea poate fi automata, se actioneaza atunci cand masina atinge viteza de 10-15 km/h depinde de model sau actionata manual apasand pe un buton special, de obicei care are un lacat desenat pe el.
      Spre exemplu Dojo, desi crede ca stie cum e cu blocatul usilor, se supara ca barba-su nu e de acord sa inchida usile in timpul mersului, trancanind totusi ca daca nu le blocheaza ii e teama ca fiica-sa poate deschide usa in timpul mersului. Chiar daca blochezi usile (cum am zis in varianta 2) fiica-ta tot va putea deschide usa din interior.

      00
    • @dojo: In caz de accident, cand sar airbag-urile se deblocheaza si usile automat

      00
  2. Te inseli amarnic cu saracia.
    Pe strada la gradinita copiilor mai rar vezi copil pe locurile din spate ale masinii. Scaunul de copii e doar de decor. Insa masinile sunt toate peste 10k €.
    Sens unic insa se circula ca in Bangladesh.
    Eu am aceasi masina de 10 ani, fara dotarea cu inchiderea automata a usilor , insa scaunul si centura sunt oboigatorii.
    Asa ca nu prea are legatura cu saracia , mai mult cu bunul simt si instinctul de conservare.

    00
  3. „… că oricum e cuminte și n-are ce să se întâmple” ?

    Ahem. Scaun isopix, centuri plus blocat usa sa nu se poata deschide din interior , geamul la fel.
    Al meu al mai mic constant vrea sa deschida usa in timpul mersului, mama lui de bagabont.

    Is mai sadic, stiu. Din cand in cand le arat filmarile de pe dashcam-urile de la rusi, sa vada ce frumos stiu sa zboare oamenii necontrolat.

    00
  4. Lipsa banilor = masina la care nu se inchid usile cand porneste?

    00
  5. …deci puteti spune ce vreti voi de pomohaci, dar recunoasteti macar ca de fiecare dată pomohaci lega copiii în scaun si încuia ușile de la mașină

    00
  6. la matizul meu vechi, pe care am dat nou 6k euro, se puteau bloca usile – le tineam blocate pentru copii .. se deschideau doar din exterior .. deci nu – aici este vorba doar de PROSTIE si COMODITATE !

    00
  7. „Și lipsa banilor, materializată printr-o mașină ale căror uși nu se închid la pornire, astfel că copilul a putut să deschisă și să iasă.”

    Usile daca se inchid la pornire, oricum se pot deschide dinauntru.
    Cred ca toate masinile au dispozitiv de blocare deschidere usi din interior (pana si la Dacia Nova aveam)

    00
  8. Treaba cu usa se imparte in doua.
    Masinile vechi, care nu au blocarea automata a usilor la pornire, ar trebui soferul sa apese siguranta de la usa lui sa se inchida toate.
    Masinile noi, care se inchid automat la plecarea de pe loc, dar la care se deschide usa automat din interior ca sistem de siguranta. Cele noi au si sistem de blocare a usi pentru a se deschide doar din exterior, pentru protectia copiilor.
    Discutia despre usi nu exista daca copilul era legat corepsunzator in centuri, putea sa deschida usa si cel mult sa produca niste pagube.

    00
    • PS: pentru cei care au copilasi mai zvapaiati, recomand sistemul acesta de blocare al centurii la piept
      Daca stiti si alte modele mai performante, chiar zoso a scris pe blog acum ceva timp ca a facut un fel de centura pentru copil cu care la legat la piept sa nu se mai ridice in scaun, am inteles de ce :)

      00
    • PPS: ca sa il gasiti pe google cautati „Dispozitiv de retinere al centurilor 505400”

      00
    • In europa este interzisa chestia aia peste pieptul copilului :), din motive de siguranta. O sa caut articolul

      00
  9. nu blocarea usilor la pornire este solutia de protectie in cazul copiilor de pe locurile din spate.
    blocarea posibilitatii de deschidere din interior este.
    nu stiu la ce masini nu exista aceasta optiune. cred ca si la daciile vechi era.
    exista doar neglijenta, prostie, habarnism, „nu mi se poate intampla mie”, etc.

    00
    • Corect. Dacia mea 1400 din ’86 avea. Si Solenza avea. Se actioneaza mecanic.
      De la etajul meu vad zilnic cretini (pe Harmanului, iesire spre Buzau, Bacau, foarte aglomerata), nu cu copilul legat in scaun, ci cu el pe locul din fata
      sau in poala la parinte pe locul din fata.

      Degeaba le arati filme ca asta: https://www.youtube.com/watch?v=bA3ZOxT_VrU

      00
    • Imi pare rau sa zic dar „mamicile” din ziua de azi is inconstiente rau…
      Mai ales ca in 80% din cazuri ele duc puradelu/puradeii la gradinita/cresa/scoala…Se balangane copchii in spate sau fata ca popicele in timp ce primesc flashuri sa ma dau inplm din fata ei ca intarzie ea la….aceeasi gradinita la care ajung si eu la 1 minut dupa…Ultima m-a „pupat” nitel in bara spate la o trecere de au zburat puradeii prin habitaclu ca superman…muscand cu pofta din bordul masinii.Si apropo de masina..era un Volvo, adicatelea mama si tata sigurantei auto.

      00
  10. NOU
    #19

    In marea majoritate a cazurilor e vorba de prostia si infatuarea parintilor. Copii pe scaunul din dreapta fata, in brate la volan. in portbagaj – cu nasurile lipite de luneta (la modele caravan/break)(vazut nu o data, ci de mai multe ori), intre scaune, cu, capul afara gen cainele cu limba atarnand… ce scaun pentru copil, ce masuri de precautie?! Daca indraznesi sa marai ceva pe tema asta, se dezlantuie apocalipsa: „cum iti permiti, ma/ba…”, „cine esti tu, ma/ba…”, „dute’n aia… ma inveti tu pe mine ce sa fac, cu, copilul meu…?!” – astea latrate, scuipate, sau icnite din adanc, cu maxim de ura si dispret. Mno, uneori se aplica si selectia naturala. Da, stiu ca unii o sa sara de fund in sus – ca ce vina au progeniturile. Da, nu au nici o vina, atat ca ce se naste din vita, nu face integrale, ci doar paste.

    00
  11. Ce zici tu tine de educatie, nu are treaba cu saracia. De fapt, e ca sa rezolvinasta exact de niste saracie e nevoie.

    Copii fara centura->> amenda sa ii usture in cur si sa ii faca mai saraci cu vreo 2000 de lei , sa vezi dupa aia ce regulamentar circula.

    00
  12. Versurile formatiei Rancid din poza nu prea au legatura cu situatia data, dar asta e mai putin important. E una din miile de situatii tipice in care prostia combinata cu saracia pot deveni fatale. Cunosc destui insicare desi stiu sa faca diferenta intre cat e amenda pentru ca nu il tii in scaun special si cat costa un astfel de scaun, vin mereu cu scuze, ba ca nu sta copilul pentru ca plange, ba ca „de unde bani” s.a.m.d. Sa nu mai punem la socoteala ca pana si masinile mai vechi au sistem de blocare a usilor spate, dar deh cine sa stea sa caute pe net cum se activeaza, cand la tv sunt atatea meciuri si seriale?

    00
  13. E clar, prostia doare, doar ca nu neaparat unde trebuie. Insa altceva nu inteleg: ce e aia „copilu’ meu nu sta in scaun”? Tu, adult fiind, il inveti ca e ok sa topaie prin masina in mers, printre scaunele din fata (cati am vazut asa…), si la ceva timp te prinzi ca vrei sa il pui in scaun, si el nu sta? Daca ai intelectul unei euglene, iti meriti soarta. Da’ copilu’ sta in scaun, ca altfel nu merge masina, si asta nu trebuie sa fie negociabil. Daca intelegi asta doar dupa ce iti aduni copilu’ de pe carosabil, meriti sa faci parnaie, sa ai timp sa intelegi ca ti-ai omorat copilu’.
    Ps: mai stiu si situatia si mai cretina in care unii dau banii pe cel mai scump scaun auto pt copii, da’ „nu ii pun centura, ca e cald si mergem aproape”. Wtf???

  14. Dacia 1310 AVEA sistem de blocare a usilor spate.
    Aici e mai mult vorba de miserupism.

    00
  15. Din acest motiv mi-am cumparat maşină cu două portiere. Bine, nici n-am copii, dar pentru când o să fie.

    00
    • LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL. MARE LOL.
      O sa fie distractie mare cand o sa vomite copilul in masina, o sa il treaca cacarea, plictiseala, etc, si nu stii pe unde sa il dai mai repede jos.
      plus nervii si capetele in plafon plsu genunchii beliti cand il pui in masina zilnic.

      00
    • Mda…de asta masinile de familie is numa hatch-back-uri cu 2 usi …usile glisante de la minivan si pentru aia care cara marfa…

      00
    • @ eddy: Am mașină cu două uși. Sunt două variante:
      – copilul e mic, oricum face în scutece;
      – copilul e mare, comunică, tragem pe dreapta la benzinărie.
      Scaunele din față se rabatează frumos și se face mega spațiu de manevră. Iese nievasta, rabatează scaunul, copilul țâșnește direct în brațele ei în siguranță.
      Partea faină e că nu am cum să am surprize cu deschis ușa din mers. Ever.

      00
    • V-as spune o poveste cu o masina in 2 usi blocata pe linia de tren si de cat de repede au apucat sa coboare aia din fata vs. aia din spate, dar v-as deprima pentru tot restul zilei.
      Exista un motiv pentru care in tanc fiecare om are trapa lui prin care intra si iese.

      00
    • @ Romeo, nu încerc să te conving. Mergem 95% din timp în oraș, în concedii mergem cu avionul. Nu zic că lu’ tati nu i-ar plăcea ceva mai animalic, mai ”de familie”, dar prefer să-mi cheltui banii pe alte chestii.
      Deocamdată.

      00
  16. De la Wikipedia citire:

    Child safety locks are built into the rear doors of most cars to prevent rear seat passengers from opening the doors both during transit and while the vehicle is stationary; vehicles have been built with this feature since the early 1980s

    Orice masina din 2000 incepand are asta ca standard, probabil ceva reglementari europene.

    Nu, nu saracie, ci indolenta/neglijenta. Daca purta centura macar era altceva, desi la 3 ani fara scaun… (poate aici putem spune saracie).

    Inchisul la pornire al usilor nu implica ca nu pot fi deschise din interior.

    Saracie? Da, sunt un sarac, masina mea de clasa medie cumparata noua anul trecut nu are autoblocare dupa o anumita viteza, dintr-un motiv sau altul decat in varianta din state.

    00
  17. nu cred ca exista masina in traficul romaniei anului 2017 fara child lock la portierele din spate.
    bagi cheia de la masina, rotesti putin si aia e. se deschide bine mersi din exterior, nu se deschide din interior.
    este 100% prostie/nestiinta, nu saracie.

    00
  18. Mda, eu am blocat ușile din spate înainte să se nască copilul, sa nu cumva sa uit.

    00
  19. Saracia, ca definitie de fond, inseamna lipsa a banilor… Asa ca lipsa banilor nu poate fi o componenta a lipsei banilor..
    Insa da, prostia e o componenta, iar a doua, mai degraba, as considera ca e neputinta.. Nu poti sa scapi de saracie daca nu poti accesa mijloacele prin care poti scapa de saracie..

    00
  20. 10%? Dacă învață 1 om și e o reușită!
    În IE sunt 2 puncte penalizare (și dor tare anul viitor la asigurare) și amendă de la 80€ până la 2000€. Și totuși sunt est europeni la greu cărora „nu li se întâmplă lor” și „nu stă copilul, ce sa ii fac? Să îl leg?”. Până plătesc prima oară și apoi brusc stă cu centură!

    00
  21. Nu e nevoie de inchiderea usilor la pornire. Orice masina are sistemul de blocare manuala a deschiderii din interior, a usilor din spate: http://new.volvocars.com/ownersdocs/2004/2004_s60/images/pg121a.jpg

    00
  22. Nici nu trebuie sa blochezi portiera. Toate scaunele de copii pe care le am avut erau cu centura in 5 puncte. Un copil de 3 ani nu are forta fizica sa deschida centura aia. Aia mare a mea doar in jurul varstei de 4 ani juma a reusit. Dar deja la 4 anu juma pricepe de ce trebuie sa stea in scaun. Educatia boss……

    00
  23. ok, înțeleg sărăcia, dar am văzut la lidl scaune pt copii sau înălțătoare și mi s-au părut umane la preț. dacă-ți permiți mașina (cu tot ce presupune, benzină, asigurări, etc) îți permiți și un d-ăla. n-or fi cele mai perfomante, dar, deși n-am copil, presupun că-s mai bune decât nimic.

    00
  24. Am o intamplare la fel ca asta in „familia” mea (sotia fratelui socrului meu), recenta, de vreo 3 saptamani. A iesit ametita cu copilul pe la neamuri, oprise la cineva, aia nu ii inchise portiera copilului ca lumea si intr-o curba s-a deschis usa si copilul cu tot cu scaunel au fost „catapultati” afara. Treaba buna e ca scaunelul chiar l-a protejat cat de cat. Copilul julit bine, ametita speriata, noroc ca nu a fost politia prin preajma. Na…din astia sunt o gramada, din pacate.

    00
  25. Soferii prefera sa „faca cruce” inainte de a pleca la drum, mai ales cei care transporta publicul, de centura nu incape vorba.

    Daca ii intrebi de ce nu-ti merge centura se simt insultati si risti sa fii dat jos.

    00
    • Da, si eu am intalnit din astia. Vedeau ca imi pun centura in spate si incepeau:
      ” Da ce draga, ti-e frica cu mine?”
      ” Stai linistita ca am 1.999.0998$ de km si niciun accident, nu patesti nimic”, etc, etc.
      Toate pe un ton super ofensat.
      Si cand ma gandesc ca la mine in masina toata lumea e cu centura pusa, indiferent de locul ocupat, iar copilul in scaun si legat, ca altfel masina nu se misca de pe loc…si nu ma mai simt ofensata…

      00
  26. „Și lipsa banilor, materializată printr-o mașină ale căror uși nu se închid la pornire, astfel că copilul a putut să deschisă și să iasă”

    N-am avut pana acuma masini cu inchidere automata a portierelor insa mi-am format reflexul de a inchide usile de fiecare data inainte sa pornesc la drum, oricat de scurt ar fi el.

    Serios, chiar ii e asa greu unui sofer sa fie constient de asta?
    N-ai blocare automata, blochezi portierele manual. Apesi un buton.

    Dar nu, se pare ca si aici avem aceeasi problema precum cea cu farurile. DRL-urile au fost introduse obligatoriu pentru ca desi in orice legislatie rutiera din UE esti obligat sa ai minim faza scurta aprinsa in afara orasului, prea mult soferi nu-s in stare….sa invarta o rotita. :|

    00
    • Eu fac 4 chestii aproaoe automat cand ma urc la volan:
      Blochez portirele, pun centura, aprind farurile si-mi pun ochelarii (sunt numai pt condus :D )

      00
  27. Am avut colegi batuti in cap, de la tara, care-si puneau geamuri fumurii la masina sa nu vada politia copiii care nu aveau/stateau in scaun special.
    Raspunsul lor : copiilor nu le place sa stea pe scaunul lor, ce sa fac, sa-i leg ???
    E de ajuns o singura data sa se intample…

    00
  28. Va cacati atat pe voi…Mama mama! Au mai trait si altii fara blocarea usilor si scaun de copil. Eu! In Lada 1200s…Ce masina! Ce vremuri! Ti se spunea clar: daca tragi de aia, esti pa! Tati nu se intoarce dupa tine, ca drumul e lung si ma grabesc! Plm…centuri, scaune, usi…texte pretexte! Grow some balls!

    00
    • La fel, nasteau mamele pe camp, din 10 copii supravietuiau 2. Ce vremuri! Ti-e dor de ele?

      00
    • Ce logica cretina…faci o comparatie cu perioada cand chiar aveam drumuri mai bune , limita maxima de viteza era undeva pe la 80 si pe strada erau maxim 10% din masinile care sunt acum…dumbo.

      00
    • Romeo, tu mergi cu scara dupa tine! (sa iesi din gropi)
      Sfat: cand ploua, inchide gura! O sa respiri mai bine!
      Daca nu va dati seama ca e la misto comentariul, e trist…analfabeti functionali…

      00
    • Uite domnle unde era trollu…

      00
  29. Vedeam o mămică care o aducea pe fiica-sa la grădi fără să o lege, și aia mică se băga între scaunul din faţă și stâlpul lateral al mașinii. Acum imaginaţi-vă ce se putea întâmpla la impact din lateral, inclusiv airbaguri laterale și cortină sărite.

    00
  30. Cum o da Dumnezeu!

    00
  31. Asa arata prostia, nu saracia. Imi aduc aminte si acum de o faza cand treceam granita inspre Romania cu copiii in masina si ne-au zis politistii de frontiera ca suntem prima masina cu numere romanesti din ziua aia in care copiii sunt asezati in scaune de copil si au centurile puse. Si nu era dimineata…
    Nu mai vorbesc de o faza de pe autostrada, cand a trebuit sa franez brusc de la 160 la oprire completa. Toate lucrurile din masina care nu erau fixate au zburat instant la picioare, nici nu vreau sa ma gandesc ce pateau copiii daca nu erau legati.

    00
  32. La Dacia model 1974 se puteau bloca ușile din spate pentru a nu putea fi deschise de la interior (de copii).

    00
  33. Blocarea usilor pt a nu fi deschise din interior se putea face si la Dacia 1300 din 1970. Cand eram copil m-am jucat la cilindrul de pe broasca si nu mai putea fi deschisa usa decat din exterior.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.