Cum arată Pasajul Basarab la 6 ani după inaugurare

Pasajul s-a deschis circulației pe 18 iunie 2011. Construcția a început în 2006 și a costat 255 milioane euro.

La 6 ani de la darea în folosință, e un dezastru. Lifturile nu mai funcționează, scările rulante nu mai funcționează, tabla a ruginit, curge apă prin unele locuri, au apărut fisuri între bordură și șina de tramvai…

Foto de Cristi C.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

48 comentarii

  1. Cred ca putem sa facem concurs cu premii de 100 000 euro pentru investitii noi in Bucuresti care arata bine dupa 5 ani .


    Comentariu apreciat.640
  2. numai 255 milioane euro !!? La banii astia ce te asteptai ?


    Comentariu apreciat.1130
  3. Haide bre, in tara Mioritei si mai ales a mesterului Manole, pe tine te surprinde ca nimic nu e facut sa dureze???
    Cauta si tu pasajul Latin, inaugurat in 2012 https://adevarul.ro/news/societate/oprescu-pasajul-latin-1_5292ee43c7b855ff5636449e/index.html) ianinte si dupa (http://www.mediafax.ro/social/pasajul-pietonal-lipscani-ajuns-intr-o-stare-avansata-de-degradare-a-fost-preluat-de-primaria-capitalei-16041859).

    50
  4. Pai kkt, cat vroiai sa tina de 255 milioane de euro, toata viata?


    Comentariu apreciat.820
  5. Trist, probabil nu s-a alocat nimic pt intretinere, sau s-a furat daca s-a putut. Daca statul roman ar fi proprietar de casa probabil ca in 10-15 ani ar cadea casa peste el.


    Comentariu apreciat.530
    • Nu, e proprietar de tara si cade tara peste el. Iar lumea din tara fuge afara.


      Comentariu apreciat.610
    • Nu e proprietar. “Statul” (sau ceea ce reprezinta el) e votat o data la 5 ani. Si chiar daca nu face nimic…e votat iarasi pt inca 5 ani sa nu faca nimic. Deci sa nu ne mai raportam la “stat” ca la ceva ce ne e dat si noi trebuie sa suportam. Ne-o facem cu mana noastra.

      80
  6. Da’ de intretinere s-a ocupat careva? Sau e cu auto-intretinere/pica intretinerea din Cer?


    Comentariu apreciat.300
    • Nu, ca astia de la intretinere sunt ocupati sa ude iarba si asfaltul pe Bucuresti Ploiesti si sa dea cu matura pe trotuare. Cel mai tare imi place cand trece cisterna cu apa si afara ploua.
      La ce plm le trebuie la oameni intretinere la metrou? E mai important sa arate iarba verde la iesire din Bucuresti, ca nu stii cine stie ce somitate trece pe aici si trebuie sa aiba impresie buna. Si daca are impresie buna, vine cu investitii, ca deh, e oras frumos si arata bine.
      Sunteti voi carcotasi si credeti ca primaria va vrea raul…

      61
  7. Sistemul ala e informare a cetatenilor a fost una dintre cele mai mari tepe ever. Nu cred ca au functionat mai mult de 6 luni de la darea in folosinta si dupa un an majoritatea au ajuns suport pentru afise. http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-17235246-cum-aruncat-primaria-bucuresti-1-5-milioane-lei-apa-sambetei-chioscurile-informative-nu-functioneaza-pentru-nu-curent-electric.htm
    Cine isi mai aduce aminte de sistemul ala bengos de informare cu video proiectoare din pasajul de la universitate? Si ala a costat cateva zeci de mii de euro din care au mai ramas doar cateva poze. http://metropotam.ro/Locuri-de-vizitat/Sistem-interactiv-de-informare-in-pasaj-la-Universitate-art7938229502/

    110
    • Al doilea link: Acest articol este disponibil doar pentru membrii clubului metropotam.

      110
    • Si la mine apare la fel. Dimineata cand am pus linkul era accesibil din internet. Probabil ca au ceva functie ce blocheaza articolul dupa ce depaseste un anumit numar de vizite intr-un interval de timp. Acum are 147 de vizite din linkul de mai sus. In fine, sistem facut la mintea cocosului, poate-poate se aboneaza cineva la mizeria lor.

      20
    • Are acelasi sistem ca si ft.com, daca vii pe link direct iti da mumu, scoate banu. Daca vii din google (esti googlebot) de cautare merge sau schimbi User Agents la chrome cu googlebot.

      Pentru cei curiosi http://archive.is/ICJAX

      20
  8. 18 iunie? Asta e articol aniversar!?
    Trist.

    70
  9. Care e legatura dintre constructor care pune in opera o lucrare si serviciile ulterioare de mentenanta ?
    Intreaba-te cine a asigurat – din partea beneficiarului – monitorizarea post garantie, daca constructorul a fost notificat, etc etc.
    Niciun constructor nu se sesizeaza “din oficiu”.

    Ask M-me Firea, cand nu e ocupata cu iepurasi, barzauni, TV, samd :)


    Comentariu apreciat.320
    • Boss, tu nu ai înțeles esența.
      Muistul ăla de constructor nu poate face ceva care să nu trebuiască întreținut la o anumită perioadă?
      Cum adică să mai dau bani după ce am ceva nou? Dacă e nou, nu trebuie să mai bag bani.
      Cum dracu’ a făcut Ceaușescu blocurile ălea de nu au nevoie de nici o reparație. Cum, bă băiatule? Acolo s-a vrut calitate!!!!,?,
      Ce, vrei să-mi spui că tu dacă îți iei mașină nouă îi schimbi uleiul până iese din garanție?

      Lăsând sarcasmul la o parte, nu poți explica cuiva “monitorizarea post garanție” sau “urmărirea comportării construcției” când vin cu argumentele ăstea sau când cartea construcției încape în 2 folii de plastic.

      80
  10. Acum vreo 2 luni am trecut pe acolo. https://imgur.com/pgQ0Z7o
    Grav cu lifturile / scarile rulante. Mulți bătrâni care se chinuiau sa urce spre stația de tramvai. Mirosul de pisat îți muta nasul din loc. Plin de gunoaie de toate felurile, căcat.. Vaideplm


    Comentariu apreciat.380
  11. Nu a facut poze si la capatul scarilor spre Gara de Nord unde cand iesi este o gramada de sticle goale de bere, miros si homelessi de ti se face si frica si nu ai zice ca intri in marele Pasaj Basarab. Iar graffiti-ul cred ca este printre cele mai mari rele facute de cetateni orasului in care traiesc. Cladiri proaspat varuite, cladiri cu arhitectura frumoasa, istorice, trenurile sageata albastra (saracele, cele mai frumoase pe care le avem), marmura, toate scrise cu spray. De ce ai face asa ceva, de ce?


    Comentariu apreciat.550
    • Astea nici macar grafitti nu se numesc, sunt defacement si atat. Grafitti presupune un minim de arta, a-ti mazgali compulsiv isteric numele personal sau porecla sau numele gastii pe orice suprafata plana nu e arta, e tampenie si rautate pura si ar merita incinerare fara anestezie. Pana si la blocul meu de cacat, la subsolul de cacat unde aveam o usa de termopan alba la boxa mea de cacat, au venit handicapatii si au spoit-o in toate culorile posibile, litere fara rost, niste mazgaleli inepte cu spray sau markere din alea groase.

      120
  12. Tot așa ar arăta și pasajele din Berlin, Paris sau Oslo dacă acolo ar locui românii. Spre fericirea lor nu avem timp să ocupăm de toate orașele din vest.


    Comentariu apreciat.380
    • Cum ar arata? Ruginite, fara lifturi si fara scari rulante functionale?
      Mizeria e una, ca e cetateanul idiot, dar functionalitatea edificiului nu tine de cetatean.
      Eu am facut fotografiile, dar nu am vrut sa surprind mizeria (desi as fi avut ce) ci faptul ca pasajul pietonal nu e functional. Cat de greu e sa repari niste lifturi? Care lifturi, nu am pozat, sunt de firma. E greu sa repari un lift care urca doar un etaj?
      De ce nu merg scarile rulante? In mod sigur nu de la chistoacele de tigari aruncate. Si chiar daca ar fi asta, cat poate costa o echipa de depanatori, sa treaca lunar pe acolo?
      Poate nu ar fi aparut articolul daca aceasta problema nu ar persista de luni de zile. Acum 2 luni nu mergeau doua lifturi, azi nu mai merge nici unul.
      Scarile rulante, acum doua luni nu mergeau vreo doua, acum nu mai merge nici una.
      CE s-a stricat, atat de problematic incat sa nu se poata face intretinere?
      Cat costa doua galeti de vopsea, sa revopseasca pe unde trebuie?
      Nepasare, bataie de joc…. asta e subiectul pozelor.
      In Germania, Italia, Franta o fi jeg la metrou la ei, nu zic nu, dar metroul merge!


      Comentariu apreciat.340
    • Cristi, te inflamezi degeaba. Omul a spus clar: “ar arăta și pasajele din Berlin, Paris sau Oslo dacă acolo ar locui românii.”. Deci daca acolo ar fi locuit romanii
      As comnpleta si as spune ca daca acolo ar fi locuit romanii, posibil respectivele pasaje sa nici nu fi existat.

      90
    • NOU
      #24

      @Green Nu cred ca romanii au stricat scarile rulante si au ruginit tabla. La fel cum nu romanii au pus praful de 2 degete in orice mijloc de transport in comun si nici praful care sare din scaune juma’ de metru.

      90
    • @ciocolatiulverde Nu românii, noi suntem sfinți! Niște emigranți nemți au desenat tramvaiele și au defecat în lift.

      90
    • @Green: tot asa arata si fara sa locuiasca romanii, sunt lla ei o gramada de homelesi si drogati care fac mizerie si se pisa la colturi. Numai ca acolo vine primaria si spala cu furtunul si repara ce s-a stricat.

      70
    • NOU
      #27

      @Green A raspuns Alex_b, in aproape orice bun public (inafara de alea cu care isi fac poze oficialitatile si trebuie sa dea bine) se vede lipsa crasa de intretinere.

      20
  13. Firea be like: simt ca am uitat ceva, in bugetul de cheltuieli. Nu-mi dau seama ce e, dar sigur lipseste.
    Doamna Primar, daca ati uitat, probabil nici nu e important. O fi ceva mic, acolo, nesemnificativ.

    50
  14. pai eu zic sa facem un concurs cu cele mai frumoase poduri din bucuresti si votam. cel mai frumos il premiem cu un iepure de aur de 24 K si cred ca ajunge, nu?

    70
  15. Cazurile de genul acesta sunt atat de dese incat toata lumea glumeste pe seama lor (a se vedea comentariile de mai sus)

    40
  16. Ia vezi-ți dumneata de Brașovul tău! Așa arată un oraș smart, dacă vrei să știi. A zis-o doamna primar Pandele.


    Comentariu apreciat.290
  17. Cde rahat si la propriu si la figurat.
    Ai vazut ca s-a construit ceva si s-a mentinut in Romania?

    60
  18. La primaria capitalei timpul trece, leafa merge.

    90
  19. #bucuresti ;)

    10
  20. NOU
    #40

    Asta pentru ca ori nu sunt contractate serviciile de mentenanta si curatenie, ori sunt facute in batjocura (si contractele si serviciile).
    Asa e cam in orice loc trebuie intretinut de stat/companii de stat/autoritati locale.

    Eu n-as da vina pe trecatori, gunoiul e cea mai mica problema acolo.

    01
  21. treaba e simpla si e scrisa in “tatal nostru”, anume “precum in ceruri asa si pe pamant”. cand ai sufletul jegos ca cetatean al urbei, cand te intereseaza doar de interiorul apartamentului si masinii tale, ce pretentii poti avea de la primari si subalternei? nu vin si ei tot din randurile jegului uman? n-ati vazut ce are pandele in casa? lux, opulenta si prost gust! de ce i-ar pasa de jegul orasului cat timp nici cetatenilor nu le pasa? s-a dus cineva la vot in bucuresti? aud? 31% prezenta? din care aproape jumatate au votat-o pe moldoveanca? adica pe vreo 80% dintre bucuresteni ii doare in cur de satul lor. de unde atatea pretentii? vreti civilizatie? faceti-va valizele si go west! sau…in estul indepartat asa, mai spre Australia, Noua Zeelanda, Japonia, Burma! :))

    60
  22. NOU
    #42

    Eu sunt curios de la noi la stat nu se face curatenie cum trebuie? Nu doar dat cu matura ci frecat cu peria, cu detergent.
    Si fiarele alea cred ca nu ar fi ruginit in halul asta daca erau curatate nu lasate sa stea cu pisatul pe ele luni intretegi.
    Si masina daca nu o speli la timp, se strica vopseaua, o ia rugina..

    30
  23. am trecut prin el când am plecat/venit de la Barcelona via autobuzul 780. Va dă-ți seama cum se șochează turiștii străini, eu după 4 zile nu știam cum sa mai calific contrastele.
    In alta ordine de idei, sub pasaj sta nefolosita o parcare etajata când zona este lipsita de parcări la fel ca tot orașul.
    Asa lipsa de inițiativă, individualism sau nepăsare n-am văzut, nu pui o întrebare, nu dai barierele la o parte și parchezi, te chinui ca un șobolan.
    Tara de cacat

    50
  24. În aceeași stare de jeg este și trotuarul rulant dintre Basarab și Gara de Nord.
    Nu știu dacă a funcționat un an. Acum este plina de jeg, mirosuri de-ți cade nasul și iarna stau toți boschetarii acolo. Prin plexiglasul ăla nici nu se mai vede de praf.
    La un moment dat nu se înțelegeau Primăria și Gara, care dintre ei ar trebui să plătească energia electrica.
    Bani cheltuiți total aiurea și nici un beneficiu real.

    20
  25. NOU
    #45

    Hmm, sa vedem, lifturile si scarile rulante merg din cand in cand, se mentinea curat cand era si paza, acum 1-2 ani poate.

    Ca si la trotuarul rulant, pare-mi-se ca se doreste ceva politizat, gen “aha prostul ala dinaintea mea a facut astea, eh, eu le las in paragina si dup’aia arat cu degetul”, altfel nu imi explic. Si daca e asa, e de tot plansul, alea nu’s “ale lu’ Oprescu/Basescu/escu” sau cine era stapan de vite in oras la data inaugurarii, alea’s ale “Primariei”.

    Unde’s Buciuman si gasca rezistenta sau tre sa asteptam 100 de ani? :)

    40
  26. Nu e ăsta pasajul de apare în toate reclamele filmate în ro și inclusiv l-am dori pe logo-ul Bucureștiului?

    40
  27. Hai ca arata bine in videoclipuri, asta-i important :D

    10
  28. NOU
    #48

    Doamna Firea nu vede ca lifturile din gara basarab nu funcționează de 3 luni de zile?Nu vede cati oameni se chinuie urcând și coborând scările?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.