Cum arată criza de oameni buni din agențiile de media și online și alte manele vesele

Am mai scris pe aici de Auraș Geambașu, e un tânăr din categoria “nu știe nimeni unde lucrez, deci pot fi cât de bufon vreau, că e ok, nu mi se va duce vestea”.

Unul dintre articolele sale mi-a atras recent atenția. Auraș lucrează de câteva luni la agenția Golin, pe post de junior account manager. Adică se ocupă de campanii și comunicări pentru client. Articolul de pe blog nu e scris din poziția asta, dar e o mostră a capacității de înțelegere și sinteză ale unui om de agenție.

Să purcedem la exemplificare.

Sa-i spui unui barbat sa cumpere sau sa citeasca o revista pentru barbati, in care scrie Radu F Constantinescu, e ca si cum ai recomanda cuiva sa-si ia o masina scumpa, de care nu are neaparat nevoie, dar care are tapiteria roz. Si stergatoare din lacrimi de pinguin oligofren si timid.

Faptul că oamenii fac mișto de el că e un popândău care nu înțelege nimic și dă în gropi nu înseamnă că nu are public. Și, ultima oară când am verificat, e destul public feminin idiot care îl citește și care va fi îndreptat către noua revistă. Scopul aici nu e producția de ceva deștept sau util, ci de popularizare.

Pentru ca stiu sa citesc in engleza si n-am nevoie de traduceri dupa ureche. De ce as citi o stire veche de pe MensHealth sau orice similar, cand as putea sa o citesc instant, din goal.com sau aplicatiile de mobile pe care le-am instalat deja (goal si kick de la samsung)?

Erm…aici e mult de explicat. Pe scurt: pentru că oamenilor cărora i se adresează revista (oricare ar fi ea, el nu zice care, mie mi-e lene să caut) au alte preocupări, și deci curated content pentru bărbatul ocupat, care nu are ca job statul pe net și pe social media.

Pentru ca nu vreau sa citesc ceva cu de toate. Asta merge doar la shaorma, dar si acolo scot ceapa din adunatura bagata in chifla. Daca vreau sa citesc ceva despre sport, exista site-uri care scriu numai despre asta. Daca vreau sa citesc despre barfe, intru pe cancan/click si ma manjesc de acolo.

So fucking dumb.

Daca vreau poze cu gagici, ei bine, sunt sute de site-uri mai mult sau mai putin porno, pe care le-as putea accesa instant. In plus, s-a cam dus din nebunia aia a anilor 90, cand abia asteptai sa o vezi pe nu-mai-stiu-cine pe coperta, ca sa ai ce postere color sa lipesti pe pereti.

Tocmai pentru că oferta e atât de variată e nevoie de o triere. Plus, majoritatea nu avem timpul necesar să frecăm site-urile porno ore întregi la muncă, având și alte ocupații.

Daca vreau sa ma uit la poze cu barbati cu muschi si patratele, care dau sfaturi de fitness si suplimente … ei bine… nu ma uit! E de ajuns sa citesc oglinda, daca vreau sa ma demotivez.

Erm. Nu. Pozele alea sunt model de “uite că se poate”.

Daca vreau sa citesc despre masini, ma duc pe automarket si citesc acolo, ca oamenii se pricep mai bine decat un redactor care scrie si pe sport, si pe auto, si pe lifestyle.

Ignor exemplul tălâmb cu Automarket și dau exemplu emisiunile auto sau pe Buhnici, care traduc în termeni simpli articolele pline de termeni tehnici, pe care oamenii de rând nu au timp sau chef să îi învețe.

Sfaturi de gatit ? Sunt atatea site-uri si bloguri, de ce m-as limita la o reteta/saptamana, de la cine stie vedetuta sau sau fitos cu polonic in loc de creier.

La fel.

Stiri despre gadgeturi ? Neinteresant, daca vreau sa stiu ceva, intru direct pe engadget, n-are rost sa astept ca cineva sa traduca pentru mine un articol scris pentru seo, cu caps pe numele produsului.

Engadget are zeci de știri pe zi, 90% din ele complet interesante, 9% vag interesante și 1% utile. Omului de rând nu îi pasă.

Pentru ca nu vreau sa citesc articole scrise ca pentru baieti aflati la pubertate si prima evadare din curtea scolii, dar “vandute” ca sfaturi general valabile, pentru toate categoriile de varsta.

Aș vrea să îmi odihnesc cazul, spunând ca Auraș a scris pentru manly.ro, o manea de site pentru bărbații puternici, scrisă de copii și condusă de Toma Nicolau, care avea 16 ani atunci și tot la fel de puțină minte, deci fix potrivit să conducă o revistă pentru bărbatul deștept.

Pentru ca textele din revistele de barbati nu sunt mereu scrise ca-mi dea mie continut interesant sau util, ci ca sa umple cu ceva paginile unei reviste sau site care va fi vandut apoi advertiserilor, la bucata de click premium, ca si content destinat barbatilor.

Se numește poziționare.

Eu nu citesc reviste pozitionate ca fiind de barbati, pentru ca prefer sa-mi iau informatiile direct de la sursa. Cate o sursa pentru fiecare zona de interes.

Fix ce ziceam mai sus, dar restul de 90% din oameni nu au treabă cu rss readere sau cu 100 surse de știri pe zi.


Știu, sunt rău. Știu, jignesc și atac un copil adult a cărui vină e că, la fel ca și Carmen Albișteanu, vrea să fie tratat ca un adult doar atunci când îi convine. Sunt convins că nu va înțelege nimic de aici.

Asta e criza din agenții. Nu ai de unde alege oameni decenți sau buni. Rotești ce e în piață, te rogi să nu fie adevărate zvonurile că au fost dați afară de la locul anterior și i-ai atras tu cu 200 lei în plus la salariu și speri să nu strice relația cu clientul atât de mult încât acesta să renunțe la contract.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. Oameni buni se găsesc. Numai că nu prea sunt dispuși să muncească pe doi lei și nici să accepte orice mizerii. Dacă plătești în alune, nu te mira că vin să se angajeze doar maimuțe. Știu, sună mai bine în engleză.

    00
  2. Super. Ai luat un articol cu parerea mea personala (si diferita de a ta, e alegerea mea sa citesc doar ce ma intereseaza, nu „curated content”) despre motivul pentru care EU nu citesc reviste, ai generalizat la toti barbatii din romania si pe urma ai tras o concluzie care iti convine tie, fara prea mare legatura cu parerea mea personala, diferita de a ta.

    Dar ramane ca tine, pentru tu stii mai bine de ce au dat faliment si FHM, si Maxim, si de asta au asa mult trafic GQ si askmen, pentru ca barbatii prefera curated content pozitionat pentru barbati. Succes la pozele triate cu femei.

    00
  3. Cred ca oamenii din agențiile de PR care isi dau cu părerea despre activitatea bloggerilor sau publicațiilor sunt neprofesionisti. Eu daca as fi client as vrea sa angajez un account care se are cat mai bine cu toata lumea, nu pe unul care are tot felul de polite de platit sau prieteni de hranit… Daca cei de la Men’s Health ar avea cojones ar intrerupe orice colaborare cu respectiva agentie…

    00
  4. „Engadget are zeci de știri pe zi, 90% din ele complet interesante, 9% vag interesante și 1% utile. Omului de rând nu îi pasă. ”

    vrei sa zici 90% complet neinteresante

    00
    • încercam să fiu amuzantă :(

    • In plus, engadget e un site jegos. De exemplu: articol despre ceva… sa zicem playstation, au in articol link pe „playstation” dar linkul duce tot spre ei, spre articolele cu tag playstation. Si asa se intampla cu absolut toate linkurile in toate articolele. Pentru ca, hei, daca cititorul vrea sa citeasca mai multe despre subiectul articolului, nu se face sa-l trimiti altundeva, mai bine-i arati articole absolut irelevante de la tine de pe site.

      00
  5. Revista e bilunara? Saptamanala? Cum e? Daca vreau informatie am non-stop pe net. De asta nu mai merg revistele. Nu stau o luna sa astept sa citesc ceva ce pot citi oricand vrea muschiu meu.

    00
  6. Asta e baiatul ala care nu stia exact ce e Waters ala intr-un articol si le zicea „artisti” lu’ Voltaj si Ana Lesko in altul (si incerca sa faca un fel de aluzie ironica despre Vali Vijelie, orice ar fi aia)?

    00
  7. succes la selectat poze cu femei goale. ma-ntelegi, creatorul de valoare:))))))) rahati cu ochi

    00
  8. Mi se pare foarte pertinenta observatia lui Auras referitoare la Radu F.
    Nu inteleg exact cum il ajuta pe Radu F. faptul ca „are suficient public FEMININ idiot” cand noi vorbim despre o revista PENTRU BARBATI.
    Poate comparatia cu masina cu interiorul roz a fost prea subtila.

    00
  9. Ai dreptate, eu chiar nu inteleg la care dintre cele doua, maxim trei interactiuni ale noastre (initiate de tine) de-a lungul istoriei te referi. Mi-ai dat vreodata sfaturi concrete pe care, neascultatoare cum sunt, nu le-am urmat?

    00
    • mi s-a transmis, prin intermediari, că ești nemulțumită că ești tratată ca un adult, tu fiind abia la început în online, și că sunt prea dur cu tine.

  10. Eu zic sa facem lucrurile mai simple, fara intermediari si telefoane fara fir. Ai mailul meu, stii ca raspund.

    00
  11. Curated content? Penibil, zau asa. Cine il recomanda pe „curator” sa faca o triere? Si cine defineste ce e interesant si ce nu? Nu mai traim in era dialup-ului, in care cine avea net in tot orasul scotea articole la imprimanta si pentru ceilalti. Daca ai timp sa cumperi un rahat de revista si sa o citesti, ai timp si sa dai un search pe net pentru un subiect care te intereseaza. Si, spre deosebire de revista, netul iti da posibilitatea sa alternezi informatiile, nu sa te limitezi la ceea ce „curatorul” a considerat relevant pentru tine.

    00
  12. păi tocmai asta e ideea. sunt atât de multe opțiuni de curated content că ți-o alegi pe cei care îți place mai mult. și eu sunt tot un nimeni, dar unora le place selecția mea, deci mă recomandă alți cititori.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube