Arabia Saudită e speriată de automobilele electrice

benzinarie1

Prinţul NuŞtiuCare al Arabiei Saudite a declarat la CNN o chestie nemaiauzită până acum, mai ales din partea unui arab exportator de nisip şi petron: că pretul barilului ar trebui să fie 70$, nu 100 cum e acum, pentru că…

We don’t want the West to go and find alternatives, because, clearly, the higher the price of oil goes, the more they have incentives to go and find alternatives.

Asta, în traducere, înseamnă că sunt speriaţi de alternativele electrice. Cine naiba va mai investi în ei dacă nu vor mai avea nevoie de atât de mult petrol? Cine îi va mai băga în seamă? Cine îi va mai opri să se omoare între ei?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. Dupa parerea mea masina electrica nu e masina si gata! Nu concep sa ajungem sa stam toti cu stecherele in mana cautand o priza libera in mai stiu eu care punct de alimentare, autonomia lor fiind stiut ca este foarte mica.

    00
  2. Pretul petrolului e in continua crestere din cauza cererii crescute si a reducerii productiei. China si India cumpara din ce in ce mai mult petrol si pun presiune pe piata. Masina electrica va reprezenta viitorul, preturile scad iar performantele cresc, s-ar putea ca in 15 ani sa fie mai ieftin si mai convenabil sa cumperi una electrica.

    00
  3. Don’t be stupid. Nu fi gigel.
    Nu-ţi măcina creieraşul de grija arabilor.
    10 % din Ferrari e al lor.
    O parte din Mercedes la fel.
    Au cumpărat o parte din terminalul maritim din NY ( vroiau să-l ia tot cu bănucu jos , dar nu l-au dat americanii ).
    Etc.
    concluzie :
    Sunt o grămadă de afaceri în lumea asta la care au şi ei o felie mică, suficient de mare însă cât să le asigure traiul bun în continuare.

    O să trebuiască omenirii cel puţin 50 de ani ca să nu fie dependentă de hidrocarburi. Aşa că …

    00
  4. Am dat peste afacere profitabilă – solidă finlandeză care era deţinută de un fond de investiţii de la Abu Dhabi.
    Lumea e mică , şi nu prea se mai ştie cine pentru cine munceşte.

    00
  5. @baxter: inca nu ai inteles ca masinile electrice deocamdata sunt masini de oras, lucru usor de inteles totusi cand vezi ca modele electrice masini de genul Citroes C0, care e practic un Toyota Aygo. Sunt masini mici, de oras. Punct.

    Ce a declarat printul nushcare mi se pare absolut normal. Consider ca benzina inca s-ar vinde lejer, daca nu chiar mai bine la un pret mai mic, chiar daca ar fi numeroase alternative, si masini electrice, si pe baza de Hidrogen, pentru ca oricat ai folosi o masina electrica, ar trebui pastrata o masina pe benzina pentru placere. Oricarui sofer, nu posesor de permis auto, de soferi vorbesc, ii va face placere din cand in cand sa conduca o masina pe benzina serioasa. Si cand acest combustibil fosil se va termina, va fi o zi fooooooaaarte trista.

    00
  6. Nu înţeleg cum arabii, aceşti principali promotori de utilizare a combustibilului fosil, nu au devenit încă principalii baubau a ecologiştilor! Ăştia trăiesc din faptul că alţii ard benzină!
    :D
    PS: când se termină ţiţeiul, lumea va trece la biodiesel şi bioetanol. Maşina electrică e şi ea o alternativă, dar oamenii iubesc mirosul de combustibil ars…

    00
  7. Si care va mai fi omoloaga lui „ii dai cox!” atunci? :)

    00
  8. Ce zici de Justin Capra, care a facut un vehicul micut, dar care merge si cu ulei ars? . Alternative sunt si se vor aplica. Ideea masinii electrice exista inca de acum o suta de ani, dar regii petrolului au avut grija sa opreasca dezvoltare.

    Sunt si alte alternative, nu neaparat electric. Are dreptate printul in cauza. Sa vinda ieftin si sa isi faca mai multe obiective turistice. Altfel papa nisip.

    00
  9. Dacă scad preţul barilului de petrol, preţul benzinei în România va creşte. Dacă cresc preţul barilului, preţul benzinei va creşte. Dacă trecem pe electrice, preţul kilowatului se va dubla.

  10. @kekee
    75% din bugetul Arabiei Saudite vine din petrol. 90% din exporturi sunt reprezentate de petrol. Dar nu, ai dreptate, n-o sa moara de foame, o sa traiasca pe picior mare cu numai 25% din buget si exportand 10% din ce exportau inainte.

    Pana mea, ma intreb de unde apar gigeii astia atotstiutori de nu le tace gura pe bloguri…

    00
    • @Sabotor: ăia oricum mănâncă nisip pe pâine. că n-o să mai aibă prinţiul Vasilică Al Hilal bani de cola rece adusă de la Atlanta e irelevant. 90% din ţară oricum va trăi tot cu 2 dolari pe zi.

  11. Masinile electrice nu sunt deocamdata o alternativa, dar vor fi in viitorul apropiat…se investeste masiv in dezvoltare.

    Va veni momentul cand vopseaua si sticla vor produce electricitate si vor incarca acumulatorii masinii, cand drumul va fi in vale se vor reincarca acumulatorii, etc

    Si in momentul ala, lumea civilizata va uita de petrol !

    00
  12. imi place hotararea si siguranta cu care unii afirma ca electricele nu au nici o sansa,ca vor mai trece 30-50-100 de ani pana cand vor fi inlocuite si atunci vor fi cu etanol,biodisel,partz de capra etc. asa afirmau unii ca trenul nu va circula niciodata pentru ca oamenii oamenii dinauntru se vor sufoca, unii erau convinsi ca motorul cu abur nu va fi inlocuit niciodata, nu va exista nimic mai bun decat carbunele .

    00
  13. Oricum, si resursele naturale se vor termina candva. Sunt constienti de asta, evident, si de aceea gandesc corporatist. Decat sa puna pret mare, sa nu cumpere nimeni si sa ramana cu petrolul, mai bine sa reduca pretul si sa vanda cat de putin, dar sa vanda.

    00
  14. @baxter
    Asa zicea si badea Gheo cand s-a inventat masina, „nu concep sa merg intr-o cutie de fier pe care trebe sa o hranesc cu ulei scos din pamant, mai bine cu, caruta mea si calutu meu hranit pe camp” deci daca cei au inventat si inovat tehnologia in acest domeniu si nu neaparat aveau gandirea ta … in fine.

    00
  15. NOU
    #16

    @baxter eu vreau să văd primele tentative de under/overvolting, volt-mod, etc. :)

    În altă ordine de idei, autonomia pe electrice este încă o problemă (dar clar nu atât de hyped pe cât ar vrea să credem englezii ăia nesimțiți de la top gear care își imaginează că doar pentru că sunt englezi au și un umor fin), am dubii că bateriile imense de le pun ăștia pe mașini sunt tocmai ecologice și chiar sunt curios cât de repede se va înjumătăți durata de viață.

    Că la laptop și la telefon nu e nimeni capabil să zică cât îl ținea în prima zi bateria și cât îl mai ține după 2 ani. Dar la mașini am o bănuială că vor apărea repede statistici. :P

    Eu personal aș cumpăra azi cu banul jos o mașină 100% electrică, care să îmi ofere o autonomie de măcar 300 km (în condițiile în care una pe benzină m-ar duce 600km să zicem) și să aibă un preț similar.

    00
  16. Mai e un motiv pentru care arabii nu sunt de acord cu pretul actual al petrolului… America are si ea petrol, iar un pret mai mare le baga americanilor bani in buzunar mai multi, bani cu care finanteaza actiuni gen Irak, Afganistan, Libia… Desi pe fata Arabia saudita sau altii ca ei( musulmani, dar cuminti) sunt de partea americanilor in razboiul asa zis impotriva terorismului, in realitate nu agreeaza pozitia de stapan absolut al SUA…
    Treaba asta mi-a explicat-o un arab…care mai zicea ca trendul ascendent al pretului la petrol este exclusiv jmenul americanilor…

    00
  17. Masinile electrice sunt mult mai performante decat masinile pe hidrocarburi. Ma refer aici la randament, numarul de piese in miscare, etc. Problema este stocarea energiei electrice dar si producerea acesteia.
    Degeaba spun producatorii intr-o reclama ca nu polueaza deloc daca pentru producerea acelei energii electrice tu, ca producator de energie electrica, ai eliminat tot atat CO2 ca la o masina normala.
    Cand vom avea reactoare sigure pe fisiune nucleara sau si mai sigure pe fuziune si cand vom putea stoca aceasta energie rapid si intr-un volum mic atunci vom avea masini electrice fiabile si nepoluante. Poate peste cativa ani…

    00
  18. oh you silly arabians

    00
  19. Stati voi asa sa vedeti in vreo 10 ani de nu are sa fie cel putin o tentativa, daca nu mai mult, de razboi declarat de americani impotriva arabilor. Sau poate se baga rusii…

    00
  20. Sigur ca da… tre sa fie tare sperati… 70% din energia electrica e produsa prin ardere de petrol, deci fix pix!

    00
  21. sunt in joc mai mult decat interesele unor camilari parveniti. aceasta perioada istorica va ramane in carti sub numele „razboaiele petrolului”, desi include si ale aspecte, gen israel vs lumea araba.

    in principiu problema are un algoritm simplu de rezolvat, cu sanse enorme de succes: sua are suficiente rezerve interne de petrol pentru niste zeci de ani buni. este suficient sa se interzica prin lege importul de petrol, iar in loc de banii alocati razboaielor sa se aloce aceiasi bani in cercertare, si in 15-20 de ani -statistic vorbind- vor aparea tehnologii si surse alternative de energie care sa concureze petrolul.
    china si india nu ar avea decat sa importe petrol de capul lor, caci numai la auzul stirii ca sua nu ar mai importa o picatura, ar cadea barilul inapoi la 50$.

    pai si de ce nu se face daca e asa de simplu?

    pe de o parte sunt multi-nationalele din petrol care au cheltuit enorm in ultimii 50 de ani cu extractia si rafinarea petrolului – nu ca n-au si castigat un cvadriliard x enorm, dar de ce sa cheltuie din nou, pt o noua infrastructura? e clar ca daca se merge in directia „energie nebazata pe titei/petrol” acesti „baieti destepti” n-au decat 2 alternative: sa investeasca masiv in idee sau sa dispara.

    pe de alta parte este lobby-ul pro israel de la washington: odata ce orientul mijlociu pierde din interesul generat de existenta petrolului, trupele americane cam dispar de acolo, si incepe sa se subtieze si ajutorul american catre israel – care neoficial este explicat cam asa: le dam bani la israelieni ca sa-i tina in sah pe arabi; adevarul este altul: cu banii si tehnologia de la americani, evreii ii zgandara pe arabi non-stop.
    rezolvarea acestei probleme secundare ar fi: suspendarea/minimizarea suportului catre israel, retragerea trupelor americane din zona si cel mai puternic/dibaci sa invinga. in felul asta disparea or arabii or israelienii. arabii sunt multi, evreii sunt avansanti tehnologic – greu de spus cine ar castiga. indiferent de cine castiga, lumea vestica ar avea si ea numai de castigat.

    un al treilea oponent al solutiei este molohul militaro-industrial care are numai de castigat din sustinerea celor 2 grupuri de mai sus (bine, grupurile nu sunt total disjuncte, exsita intrepatrunderi masive intre cele 3 grupuri, dar am scris asa pt a simplifica…)

    00
  22. Nu va faceti sperante. Daca ei vor micsora pretul petrolului la noi oricum se vor scumpi atat benzina cat si motorina :-) Deja a devenit sport national cresterea preturilor la carburanti.

    00
  23. „Stai voi asa sa vedeti…”, ” Nu va faceti sperante…”, „Nu fi prost, hai ca-ti explic eu cum e treaba…”, „Nu tine treaba cu masina x…”

    Numai oameni mari.

    00
  24. Masinile electrice orium sunt viitorul , sa le stea in gat petrolul , pune-mi plafon cu celule foto – receptoare si da-mi o autonomie de 200-300 km si n-am nevoie de altceva .

    Renault daca nu ma insel nu o sa mearga pe incarcarea la priza asa mult , vor sa faca multe puncte in care tragi masina iti scot acumulatorii descarcati , ti-a pus uni incarcati si ai plecat , evident platind o anumita suma .

    00
  25. Deci mai pe arăbește sau mă rog pe românește, Se Împute Petrolul?

    00
  26. @ saboţel
    Dragule,
    Ştii câte forări au făcut saudiţii în nisip ?
    Vreo 2000 !
    Ca să-ţi dai seama ce-nseamnă îţi dau un termen de comparaţie.
    Ştii căte au făcut americanii în coaja aia de ţară pe care trăiesc ei ?
    Vreo 2 milioane !

    Ai văzut cât de mare e Arabia Saudită ?
    Până golesc saudiţii ţara aia de petrol , o să facă atâţia bani că o să cumpere juma din lume.

    Saudiţi nu trebuie să exporte ceva, ei produc la tine în ţară plătindu-te cu doo banane, făcând profit pe pielea macacilor.

    Dacă se va trece la alte surse de energie se va trece din cauza poluării, nu datorită faptului că de va termina ţiţeiul sau gazele.
    Există zăcăminte nedescoperite încă.
    Nigeria, Venezuela, Canada ( da Canada ), etc
    Din cele 16 petrol-fields din Irak s-au dat la licitaţie 8 din ele ( care erau în exploatare când a început războiul ) , celelalte 8 au rămas virgine nevândute.
    ps.
    Lucrând în domeniu de ceva ani, şi nu în rromânia, cred că ştiu despre subiectul ăsta mai multe decât un mucos obraznic.

    00
  27. e incredibil cum lumea crede ca petrolul se foloseste doar pt masini. credeti ca arabii stau cu frica in sin ca a scos toyota alt model de prius?

    00
  28. @kekețel
    sa citam putin:
    „Don’t be stupid. Nu fi gigel.
    Nu-ţi măcina creieraşul de grija arabilor.
    10 % din Ferrari e al lor.
    O parte din Mercedes la fel.
    Au cumpărat o parte din terminalul maritim din NY ( vroiau să-l ia tot cu bănucu jos , dar nu l-au dat americanii ).
    Etc.
    concluzie :
    Sunt o grămadă de afaceri în lumea asta la care au şi ei o felie mică, suficient de mare însă cât să le asigure traiul bun în continuare.”

    faptul ca mai au de unde produce petrol nu justifica ineptia scoasa din tastele tale, adica daca petrolul se duce pu£ii de suflet, sauditii o duc bine pentru ca – vezi Doamne – au investit in Ferrari si in mai stiu eu ce.

    Faptul ca lucrezi de ceva ani in domeniul petrolier si nu in Romania, nu te scuteste de prostie.

    00
  29. @George: Intentia mea nu era deloc sa par inteligent sau grandoman. Dar poti sa-mi spui tu mie ca, judecand dupa ultimii cativa ani si luand in considerare dorinta nestivilita si continua de expansiune pe toate domeniile a americanilor, combinata cu dorinta lor de control, nu vor duce in cele din urma la cel putin un mic conflict intre ei si arabi?

    00
  30. Pai se intoarce roata. Poate i-a pus pe petrol, dar le-a dat put*a mica :D

    00
  31. Un expert in plus: jé. Imi dau cu parerea. Ca amicul meu Zoso e putin pe aratura :-)

    PCH a zis mai sus, dar n-a continuat rationamentul.

    Petrolul nu se foloseste numai in industria carburantilor. Aceasta foloseste cam 60%. Restul de 40% merge in mase plastice si agricultura (ca sa rezum).

    Arabia Saudita nu se teme de chestiile alternative. N-are de ce. Cu banii pe care ii fac din vanzarea de petrol, vor investi, partial, in aceste noi tehnologii. Deci vor face bani si cand industria asta de masini electrice (sau altfel) va face profit. Pentru ca asa au facut si altii inaintea lor. De exemplu, Philip Morris. Da, aia cu tigarile. Vai, ce lovitura pentru ei ca s-a interzis fumatul in locurile publice, nu? Nu chiar. Caci atatia ani in care au facut profituri imense, au investit in haleala. Astazi, Philip Morris face 33% din cifra de afaceri in afara tutunului. Cateva zeci de miliarde anual. Iar cand voi mancati o ciocolata Milka sau Poiana, poate nu stiti, dar e ca si cum ati fuma o tigara :-) Adica banii se duc tot in buzunarul alora cu tigarile al caror fum il detestati. Asa ca si Arabia Saudita s-a diversificat de multi ani. Nu va asteapta pe voi sa va mirati de frica lor :-)

    Sursele lor in petrol scad (se epuizeaza), deci o scadere a cererii pe piata de carburanti nu-i poate afecta chiar asa de mult. Plus ca o scadere de petrol pentru carburanti poate insemna o crestere pe partea de mase plastice (masinile vor fi mai „plasticoase” pe viitor). Agricultura va avea nevoie de mai mult petrol.

    Iar ca sa inchei, suntem prea mici pentru a intelege jocuri geopolitice-economice mari. Pretul la petrol nu este si nu va fi niciodata un pret fixat liber pe o piata libera. Si cu atat mai putin daca zacamintele se imputineaza. Pentru ca sunt prea putini „producatori” ca sa nu constituie un oligopol de facto.

    00
  32. @Alex:cel mai atractiv punt turistic pentru tine poate; pentru ca eu nu m-as duce intr-o tara cu 50 de grade Celsius la umbra!

    00
  33. acum ca stai si te gandesti.. cam cat noroc au avut sa fie pusi pe atata petrol? ia iubit dzeu nu gluma :D

    00
  34. i-a* .. scuze pentru greseala :D

    00
  35. Emirii destepti si-au transformat deja desertul in plaja si corturile in hoteluri de cinci stele. Dupa ce termina petrolul, Orientul va fi cel mai atractiv punct turistic. Probabil nu va fi nimic de vizitat ci de experimetat.

    00
  36. Băi lăsați-o moartă cu „mașinile electrice nu au viitor că nu-mi imaginez vânând prize libere” și cu „orice automobilist adevărat va păstra o mașină pe derivate din petrol de plăcere”.
    Chiar credeți că în primii ani mașinile diesel aveau autonomie mai mare de câțiva kilometri sau că o dată ce au apărut mașinile au izvrorât și benzinăriile?
    Oare câți latifundari au spus la acea vreme „Orice om adevărat va păstra caleașca pentru că e pentru bărbați adevărați, că ai nevoie de sânge-n tine ca să mergi în așa ceva”.

    E greu să fim deschiși la lucruri noi.

    00
  37. @PlayActive: cu banii de pe petrol vor cobori artificial temperatura mediului si vor altera clima in zona :)

    PS: vor face un fel de Antalia dar de lux

    00
  38. @zoso
    ca tara, dupa ce s-a terminat petrolul, s-au dus pe pu£a daca nu schimba ceva intre timp. Adio bani de orase in mijlocul desertului si de mega proiecte, se intorc cu totii (inclusiv printul Vasilica) la camile si corturi. Iar aia 90% ce traiesc acum cu 2 dolari pe zi vor trebui sa traiasca cu 25 de centi pe zi.

    00
  39. +1 PCH

    De ce toata discutia se invarte in jurul automobilelor electrice? „Dah” exemplu cauciucurile la masinile electrice :). Volanu + toate plasticele + „un infinit” de alte chestii la care se foloseste petrolul inafara de combustibil.

    00
  40. Nu e vorba de investitii ci de credite. Ei au facut credite garantate cu petrolul inca neexploatat. Si acum, daca cererea va scadea nu vor mai putea rambursa creditele. Credeti ca au vindut atit de mult petrol incit au reusit sa faca din niste sate metropole? Vedeti cum aratau acum 20 de ani Dubai, Abu Dhabi, Doha si cum arata acum.
    Buba este ca ei vor sa vinda ca sa dea banii la americani. Ghiciti ce companie construieste de exemplu aeroportul international din Doha? Va dau un pont: Autostrada Transilvania.
    La un moment dat ei se vor trezi si fara petrol si fara bani. Apoi vor scoate iarasi camilele de la naftalina, va aparea un nou Bin Laden si vor porni jihadul impotriva celor care au jefuit lumea araba.

    00
  41. CatevA precizari:
    – petrolul se duce mai mult de 60% pe combustibil ( nu e vb doar de masini, mai sunt avioane, vapoare etc);
    – pt mase plastice etc se folosesc derivate obtinute din petrol care sunt produse adiacente ce reies din procesul de fabricare a combustibilului;
    – pretul creste in principal din cauza cererii de combustibil, celelalte industrii sunt doar afectate de chestia asta ( ca dovada, piata ce mase plastice, rasini sintetice etc nu a crescut dramatic la nivel mondial dupa caderea din 2008/2009, insa preturile cresc constant de la sf lui2010)
    – nu stiu cat din combustibil se duce la masini personale si cat la restul( camioane, vapoare, avioane etc) insa ar fi interesant de stiut pentru ca deocamdata, din cate stiu( poate gresesc) motoarele electrice au aparut timid doar pentru masini personale… nu stiu de camioane, vapoare etc. Prin urmare termerea sauditilor cu privire la masinile electrice e putin cam falsa…

    00
  42. Eu cred ca situatia masinilor electrice este similara cu cea a telefoanelor mobile de acum 20 de ani: atat ca perceptie, cat si ca progres tehnologic; diferenta e ca pietele peste care se suprapun, adica piata petrolului si piata telefoanelor fixe, nu se compara din punctul de vedere al intereselor; de aceea in cazul masinilor electrice vom avea de asteptat ceva mai mult decat in cazul telefoanelor mobile.

    00
  43. Arabii aia nu sunt prosti zoso, ei s-au orientat din timp si cu banii obtinuti din petrol au cumparat pamint Romania (ei stiu ca pamantul va inlocui petrolul in viitor) si diverse altce chestii momentan nefolositoare.
    Nu-s chiar asa prosti pe cit ii credem noi.

    00
  44. NOU
    #45

    O masina electrica are 80% randament, fata de 20% un diesel. Dar daca se ia in calcul ca 20% de procente se pierd la incarcarea bateriei, 8% se pierd la transportul enegiei de la producator la consumator si tinem cont si de randamentul mediu de 40% cat au centralele electrice pe carbuni, gaze si petrol (70% din energie este produsa in astfel de centrale), se ajunge la un randament de 21%. O masina electrica este astfel insesizabil mai eficienta decat un diesel.
    Masinile electrice sunt bune, dar pur si simplu lipseste infrastructura.

    00
  45. in urma cu mai bine de 5 ani am fost intr-un oras din Brazilia, acolo majoritatea masinillor mergeau cu Alcool din trestie de zahar, care costa jumate din pretul benzinei (la acelasi nr de km parcursi). Masinile ereau cat se poate de normale, VW, Chevrolet., etc

    00
  46. Sa nu uitam ca nici magnatilor de petrol din SUA nu le prea convine situatia asta cu masinile electrice si au incercat amanarea lansarii lor cat mai mult cu putinta.

    Oricum, deocamdata nu s-a ajuns la stadiul in care sa fie amenintate masinile pe combustibil de catre electrice, iar estimarile de genul .. in doi ani x or sa scoata un model mai dinamic, fiabil etc decat una pe benzina sau motorina sunt inutile, cel putin deocamdata.

    00
  47. ati vazut filmul ‘who killed the electric car’?

    00
  48. $ saboţel
    :))
    În câte ţări arabe ai fost la viaţa ta ?
    Căt cunoşti din procesul de extracţie, procesare şi transport al petrolului ?
    Vezi că eşti un macac.

    00
  49. Sa investeasca in energie solara :)) La cata desertul si soarele de pe acolo, e si asta o alternativa buna :))

    00
  50. @kekețel
    „În câte ţări arabe ai fost la viaţa ta ?
    Căt cunoşti din procesul de extracţie, procesare şi transport al petrolului ?
    Vezi că eşti un macac.”

    Si care este relevanta acestor doua intrebari vis-a-vis de discutia noastra? Sau daca nu mai stii care e discutia noastra, iti reamintesc – tu ai sustinut ca arabii or vor duce bine si daca nu mai vand pretrol pentru ca au 10% din Ferrari si alte afaceri. Eu am zis ca nu, din moment ce 75% din bugetul lor e sustinut cu bani din petrol iar exporturile lor sunt 90% petrol. Pana mea, ai dat cu mucii in fasole, stai pe margine, nu te ingropa mai mult in rahat.

    Nu trebuie vizitezi nu stiu cate tari arabe si cunoşti procesul de extracţie, procesare şi transport al petrolului pentru a-ti folosi folosi creierul. In cazul tau se pare ca nici macar asta n-a ajutat.

    00
  51. Ma gandesc ca ar fi mult mai bine fara ei, nu?

    00
  52. @kekee: daca se termina petrolul, cu ce mai alimentezi aia 10% din Ferrari?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube