Anunțuri de angajare în 2019

Citeam lamentarea asta lungă și dezlânată și mă gândeam cum ar trebui să arate un anunț de angajare ca să fie cât de cât atrăgător. Ceva așa frumos, să aibă departamentul de HR ce face.

  1. Salariul pentru poziția asta începe de la X.000 lei și se renegociază la fiecare Y luni. Încercăm să nu plătim oameni de pe aceleași poziții cu salarii diferite, că ne dăm seama că e de rahat.
  2. Programul nostru este până la ora 17.30. La .31 se ia curentul, dacă n-ai reușit să faci ce aveai de făcut nasol, fie faci mâine, fie îți cauți de muncă în altă parte. Angajatul trebuie să aibă și viață de familie.
  3. La noi nu a murit nici un angajat și nu am chemat niciodată ambulanța pentru că angajaților li s-a făcut rău, deci putem spune că avem un mediu de lucru plăcut.
  4. După ce ne plecau oameni la 6 luni de la angajare, ne-am dat seama că avem procedee învechite și cretine și le-am schimbat. Avem un procedeu pentru raportări anonime de nepotisme, incompetență sau agresiuni de orice fel, și funcționează al naibii de bine.
  5. În trecut eram o companie de rahat, dar ne-am dat seama cât de mizerabil e să avem doar 6 locuri de parcare la 1.200 angajați, așa că am mutat sediul undeva unde avem destule locuri de parcare. Nu încurajăm venitul cu mașina la birou, dar înțelegem că pentru unii nu sunt alte soluții. Apropo, suntem la 300m (pe măsurate) de stațiile de autobuz X, Y și Z.
  6. Avem fructe proaspete la birou. Serios.
  7. Nu avem o problemă cu plecatul mai devreme pentru a lua copii de la școală/grădiniță/balet/șah, cu condiția să vă terminați treaba și să nu încurcați alți colegi prin absența voastră.
  8. Nu forțăm angajații la teambuildinguri nasoale, dar băieții merg la ping pong, fotbal și înot, iar fetele la tenis și pilates, cu abonamente plătite de firmă.
  9. La aniversarea unui an în companie, veți primi un cadouaș aniversar simbolic: un pix de 50 lei, un rucsac de 400 lei, un set de tricouri de calitate pentru toată familia. La doi ani vi le cerem înapoi.
  10. Departamentul de HR caută să stimuleze angajații să fie fideli companiei din motive corecte, nu de frică sau de jenă.
  11. Cerem și oferim seriozitate. Dacă angajatul vrea salariul la timp, angajatorul vrea lucrarea la timp.
  12. Temperatura e aceeași peste tot în companie, 21 grade. Dacă nu credeți că puteți lucra sau dacă veniți din fundul Moldovei și vreți vara 15 grade și iarna 26, vă mulțumim că ați citit până aici, dar nu avem nevoie de angajați cu probleme psihice.
  13. Dacă nu vă place ceva și vreți să plecați, spuneți-ne din timp de ce, e posibil să nu știm de o problemă și să o reparăm și să nu mai fie nevoie să plecați.

Ce ziceți, merge?

 

 

fun-job

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

104 comentarii

  1. WOW! Hostiuc a dat titlu de doar 2 randuri!

    00
  2. Excelent.

    00
  3. NOU
    #3

    „Temperatura e aceeași peste tot, 21 grade.”
    Suficient, luni la 8 sunt aici.

    00
  4. Deși sunt bugetar, ăsta e articol de salvat la favorite! :)

    00
  5. Impresionanta lista, insa pentru conditii de genul asta angajatul ar trebui sa aiba minim 3-5 ani de experienta pe o pozitie similara si sa produca minim salariul brut x 5.

    00
    • Bigbear, depinde cat valoreaza munca ta, targetul meu zilnic e £1760 (brut, of course) iar castigul meu LUNAR e sub suma respectiva, nu cu mult mai putin insa doar ca idee. Nu ma plang, nu ma laud, vreau doar sa spun ca depinde cat (hotaraste) industria ca valoreaza munca ta uneori.

      00
    • Mie mi se par niste lucruri de bun simt. Ce legatura are experienta profesionala cu tratarea angajatului ca un… om?

      00
    • Cu ce te ocupi Gabi?

      00
    • @Gabriel – targetul tau in ce anume, mai exact? Produci ceva sau oferi niste servicii ori consultanta, logistica etc? Lista e facuta mai mult pentru joburi de birou, ce se aplica de acolo la un muncitor in constructii de exemplu sau un sofer ori la un muncitor in fabrica?

      00
    • @Cosmin – experienta aia inseamna o garantie ca stii ce faci iar minim jumate din punctele de pe lista sunt exagerate, chestii cu orar flexibil, , fructe proaspete, temperatura in birouas, locuri de parcare.

      00
    • @Bigbear, ma ocup de aprovizionarea pieselor originale VAG pentru companii mai mici sau mai mari deci in servicii dar gandeste-te ca sunt si celelalte verigi din lant. Colegii din logistica, marketing, depozit sunt platiti cumva tot din ceea ce facem noi. In cazul meu se poate cuantifica dar pentru cei ce lucreaza in constructii e diferit deoarece nu este transparenta deci pot fi sub-platiti. My two cents.

      00
    • @Gabriel – deci esti in vanzari daca nu gresesc. 1760 de lire inseamna mai exact ce? Adaosul pentru marfa vanduta din care scazi tot ce inseamna logistica, transport, etc? Excludem de clientii fideli care oricum cumpara niste cantitati, nu?
      In constructii este de fapt mai simplu pentru ca munca este usor de cuantificat. Atat pe metru de gresie pusa, ai pus atatia metri rezulta ai produs atatia bani pentru firma.

      00
    • @Bigbear cred că totul se poate cuantifica, doar că la o scară mai mică sau mai mare. Uite, in cazul meu sunt multe pierderi, stoc pierdut, garanții, neîndeplinirea targetului, etc. Profitul se micșorează procentual dar ai și expunere mai mare datorita serviciilor care le oferi. In cazul constructorului habar nu am. Facturi, metru de material, nu știu ce implică. Cred că ceea ce vrem sa spunem ambii sunt doua modele de business diametral opuse, nu putem să luăm numitorul cel mai comun „serviciul” și să îl transformam in punct de reper pentru orice meserie.

      00
    • @Gabriel eu caut furnizori din EU/RO de ce vindeti voi. @Vali ne poti pune in legatura?

      00
    • @Paul te pot ajuta dar nu stiu cu ce exact inca. Daca e amabil Vali, cum sa nu, n-am nimic impotriva.

      00
    • Now Kitthhhh! :D

      00
    • Salut, ma poti ajuta cu 06F109088J aceasta piesa in Uk ?

      Mersi

      00
    • Salut Andrei. Il gasesti la noi, trebuie doar sa-l ridici din Nordul Londrei (Enfield) sau NW London (Colindale). Roaga-l pe Vali sa ne faca patrunjelul pardon legatura.

      00
    • @vali ai legatura

      00
    • vali, pește.

  6. Ar fi prea frumos ca sa fie adevarat.

    00
  7. asta cu salariul mi se pare cea mai de rahat treaba, atata se ascunde dupa deget toata lumea. Hai nene sa stim cat esti dispus sa oferi si cat sunt eu dispus sa primesc pt munca mea.

    Angajatorul nu ar spune cat vrea sa dea, ca nu cumva sa fie mai mult decat ar accepta angajatul, iar angajatul nu ar vrea sa para nici prea lacom, dar nici prea „ieftin”.

    00
    • Ar fi bine sa se spuna de la inceput cat se da ca sa stim daca ne mai ducem sau nu. Am fost la O2 la interviu si cand au auzit cat cer mi-au zis ca ei vor pe cineva care sa se plimbe ca dau bilete la muzeu si pe tramvai(in Praga era jobul).
      O ora din viata fututa aiurea plus the plecat mai devreme de la munca de pomana

      00
    • Unul din motivele pentru care am observat ca firma nu spune salariul este acelaca sunt destul de multi aplicanti care cer un salariu mai mic decat s ar astepta firma. Astfel firma ramane cu banii in jeb. Stiu caz cand doi amici s au angajat la aceeasi firma pe acelasi post (multinationala) si au primit salarii nete diferite cu vreo 300 de lei. Atat au negociat.

      00
    • Corect este ca firma sa spuna cat este dispusa sa ofere pentru postul respectiv.
      Chiar daca este o plaja de salarizare.

      De exemplu: „Pentru acest post oferim intre 1000 si 1500 euro, in functie de pregatirea candidatului. Vad ca aveti 3 ani de experienta pe o pozitie similara, astfel ca veti porni de la 1200 euro si peste 2 luni cand vedem nivelul efectiv de pregatire stabilim care va fi salariul final”

      00
  8. ah! there goes my dream job!

    00
  9. „Nu mai găsim candidaţi” se traduce in romana ca „nu mai gasim sclavi” care sa munceasca 10 ore pe zi, de luni pana duminica pe 300 euro.

    00
  10. NOU
    #35

    Haha la .31 se ia curentul, vise! n-o sa vedem in veci, Vasilica treci si raspunde la mail, nu conteaza ca e ora 21.00! N-a murit nimeni la munca?Ernst & Young much?

    00
    • ipsos interactive? :D

    • Coleg de-al meu din Germania. N-a vrut sa plece la 6 ca el ar vrea sa mai faca ceva. I-au zis ca daca nu pleaca el nu pleaca nici ei si a plecat pana la urma.

      De, metehnele romanesti, mi-a povestit ca n-a putut sa doarma in noaptea aia ca se gandea la ce are de facut.

      S-a potolit acum. La 6 rup usa cu totii.

      00
    • Chiar si in Germania firmele care „taie curentul” la 6 fix o fac pentru ca au legi dure legate de orele suplimentare.

      00
    • În Germania, dacă depășești 10 ore de muncă într-o zi (11 ore prezență la birou) și apoi pățești ceva (chiar și pe drumul spre casă de la muncă), firma e pasibilă de amenzi foarte mari și de despăgubiri.

      00
  11. O sa stric eu fengshuiul postarii pentru ca unele chestii sunt cel putin discutabile din perspectiva angajatorului (si chiar a angajatilor):

    „raportari anonime de nepotisme” asta e o sabie cu doua taisuri, cum investighezi asta? Daca 2-3 angajati au „boala” pe unul si decid sa il reclame? Ala saracul cum se poate apara in conditiile in care toata treaba este „anonima”?
    Multa bafta sa gasesti in Bucuresti sedii cu sute de locuri de parcare si la 300 de metri de autobuz/metrou. In general cam este ori/ori. Si chiar daca sunt sedii care indeplinesc ambele conditii, nu toate firmele au loc acolo.
    In momentul in care toti isi dau seama ca au „copil de luat de la sah” invariabil munca va avea de suferit. Cred ca toata lumea intelege o urgenta (eu unul nu am avut probleme pe nicaieri in sensul asta) dar nu poate deveni o politica oficiala (fiecare au propriile lor prioritati, si aia fara copii poate au motivele lor).
    nu te forteaza nimeni nicaieri sa mergi in team-building, este cel mult un „peer-pressure”.
    nu prea vad ce poate face departamentul de HR. Care sunt motivele „corecte”? (punctul asta pare pus mai mult asa, sa iasa la numar).
    Intr-o echipa mai mare, ce ne facem cu aia de la punctul 7 care inteleg doar jumatatea lor a problemei? Compenseaza ceilalti? Se mai trece peste punctul 2?
    asta cu „problemele psihice” e o forma de discriminare. Probabil ca nu avem nevoie de angajati cu problemele, altele decat „luat copilul de la sah” :D.

    Totusi punctul 1 mi se pare un avantaj major. Desi ai totusi nivele diferite de senioritate si intr-un mediu corporate (office) este destul de greu sa definesti o fisa a postului identica pentru angajatii pe aceeasi pozitie.

    00
    • Daca 2-3 angajati au “boala” pe unul si decid sa il reclame? Ala saracul cum se poate apara in conditiile in care toata treaba este “anonima”?

      bună ziua, gigel e la țigară câte 2-3 ore pe zi și noi așteptăm după el. ne trimite mailuri la 17.20 și apoi pleacă acasă.

      nu te forteaza nimeni nicaieri sa mergi in team-building, este cel mult un “peer-pressure”.

      ask around, sunt cazuri în care te sar de la promovări/bonusuri dacă „nu ești cu echipa la teambuilding”.

    • Ce aveți cu team-building urile? Mâncare, paintball, Karting

      00
    • Mda, f serioase team bildingurile.Băutura, băutura, băutura . Caz concret JacobsDown …

      00
    • In momentul in care toti isi dau seama ca au “copil de luat de la sah” invariabil munca va avea de suferit. Cred ca toata lumea intelege o urgenta (eu unul nu am avut probleme pe nicaieri in sensul asta) dar nu poate deveni o politica oficiala (fiecare au propriile lor prioritati, si aia fara copii poate au motivele lor).

      Discriminare pentru ăia care n-au copii!!!!

    • Legat de diferenta de timp liber intre cei cu copii si cei fara, avea Bill Maher o chestie de genul
      – hei, boss! I have to go early: my twins are having soccer practice
      – ok, go!

      hei boss, i have to go early: the twins are waiting me in the hot tub!
      yeah, no!

      00
  12. La bugetari e mai bine decat cum scrie in articolul asta.

    00
    • NOU
      #47

      Mai terminați cu bugetarii, că la ei e mai bine! Tu știi ce înseamnă ca statul să nu-ți asigure fructe gratis și pilates ca la corporatiști???:))))))))))))))))

      00
    • La stat se dau abonamente la Pilaftes.

      00
    • In plus poți s-o arzi pe vasilica secretara in timpul serviciului și nu se prinde nimeni

      00
    • Asteptam momentul cand se vor da si banane, tic tac tic tac

      00
    • Am o cunostiinta, aproximativ bugetara (adica lucreaza la o intreprindere de utilitati locala, dar corespunde 99.99% definitiei de job bugetar). Nu face mai nimic toata ziua. Adica, uneori cate o situatie, mai participa la cate o sedinta, efectiv nu stiu sa dau exemplu de vreun lucru pe care il face efectiv. Cred ca mai se pune la punct cu legislatia in domeniu. De 20 de ani are slujba asta, tichete de vacanta, nu mai stiu daca mai are bonuri de masa, munca de teren (adica timp liber) cam cand vrea muschiul ei, zile de concediu aproape fara numar. Cursuri pe la munte/mare de doua ori pe an. Or mai fi avantaje ale slujbei, dar nu imi vin in minte. De fiecare data cand ma gandesc la compania lor, am impresia ca angajatii traiesc intr-o bula de chihlimbar, bula creata acum vreo 40 de ani. Daca s-ar automatiza treaba pe la ei, ar putea sa functioneze fara probleme cu 10% din personal.

      00
  13. Ai început prost, de la primul punct:
    „…să nu plătim oameni de pe aceleași poziții cu salarii diferite…”
    Avem deci doi bloagări – îi angajăm să facă bloage de firme – că e bine să ai două, ca să fie bine , să nu fie rău, că nu se știe:
    Unul și-a făcut blog alaltăieri… al doilea e unu’ de-l cheamă Vali.
    Mărimea… lungimea experienței… contează!
    :-)
    Îi plătim la fel meștere?

    00
    • Intr-o asemenea situatie, Vali ar fi senior iar ala ar fi intern. Nu ai inteles cum trebuie „pe aceleasi pozitii”.

      00
    • Vorbim de poziții nu coduri COR/Caen. Ce-ai descris tu acolo ar putea fi pus ca și „consultant pe probleme de blogging” și „ăla care postează ce-i dă consultantul in fiecare zi”. Bam, doua poziții diferite, două salarii diferite.

      00
    • Aceleași poziții…

      00
    • @zarax – Vali si Ionut sunt doi blogheri seniori, Vali face 1000 de vizualizari per post si Ionut doar 600, ca scrie in bataie de joc sau nu are talent. De ce ar trebui eu ca firma sa ii platesc egal pe pozitii egale cand rezultatele sunt diferite?
      Dupa un timp nu crezi ca Vali o sa o lase mai usor ca nu are sens sa se chinuie sa aiba rezultate mai bune cand salariul e egal?

      00
    • @Bigbear . Daca nu produce cat trebuie de ce îl mai tii pe poziția aia? Îl retrogradezi sau îl dai afara. Scurt. Daca ar fi 10 bloggeri , și unul din ei e slab, faci tot așa? Mărești salariul celor 9?

      00
    • @Zarax – aia spun si eu, in conditii de salariu egal performantele se vor nivela in timp spre minimul cerut, nimeni nu are motivatie sa faca mai mult daca ia acelasi salariu.

      00
    • @ Zarax + Andrei:

      Care parte din „…nu plătim oameni de pe aceleași poziții cu salarii diferite…”
      e dificil de înțeles în ce-a scris poetul?

      Ai 2 poziții de bloagări.
      Vali zice că trebuie plătite la fel.
      Eu zic că-i o prostie.

      Pam-pam!

      00
    • @Andrei:
      Mă întreb dacă ești conversat cu limba romînă?
      Mai citește odată:
      „…nu plătim oameni de pe aceleași poziții cu salarii diferite…”

      Fii antenă, că popa nu toacă de 2 ori pentru o babă surdă:

      Sunt faianțar de 40 de ani, am pus faianță în closetu’ de la Peles.
      Finc-așa vreau io… mă angajez la „Neluțu & Fii Săi” slr.
      Firma pune faianță – nimic altceva.
      Are 10 faianțari, muncitori.
      Unii la început – experiență canci.
      Eu pun faianță într-o baie în 8 ore – inclusiv pe tavan.
      Ăilalți… cam în 10 zile.

      Acuma… Vali (distinsa noastră gazdă… pe care-l bănuiesc c-a băut ceva ‘nainte să scrie)… zice că toți trebuie să fie plătiți la fel.

      Acuma… tu deviezi… dreptul tău de derapaj de la subiect.
      Dar nu se cheamă că ai dreptate.
      Pot să mai scriu… pentru tine… da’ cred că restul audienței a cam înțeles.

      00
    • @Blegoo: omule, cand mai multi iti spun sa te duci la culcare, poate ca ar fi cazul sa asculti.
      „aceeasi pozitie” nu inseamna faiantar. „aceeasi pozitie” inseamna faiantar nivel 5 (de exemplu). Unde la faiantar nivel 1 sunt incadrati cei fara experienta, iar la nivel 5 sunt cei cu peste 10 ani experienta (ani + indemanarea adecvata).

      00
    • @florin:

      Tu zici:


      @Blegoo: omule, cand mai multi iti spun sa te duci la culcare, poate ca ar fi cazul sa asculti.
      “aceeasi pozitie” nu inseamna faiantar. “aceeasi pozitie” inseamna faiantar nivel 5 (de exemplu). Unde la faiantar nivel 1 sunt incadrati cei fara experienta, iar la nivel 5 sunt cei cu peste 10 ani experienta (ani + indemanarea adecvata)…”

      Acuma… ce zice poetul?

      “…să nu plătim oameni de pe aceleași poziții cu salarii diferite…”

      Parcă nu zice nimic de „nivel”.
      Zice de „poziție”.

      Acuma… eu spre deosebire de tine… citesc CE SCRIE… nu ce vreau io să scrie…
      :-)

      00
  14. Pe punctul 12 l-as urca mai sus in lista, ca ordine a importantei :)

    00
  15. Tocmai ce gasisem un anunt.
    La benefits mi-au pus capac:
    Benefits Summary  
    •             Personal and Professional Development (Training and Certification)
    •             Gym Subscription and Medical Insurance (children included)
    •             Public Transportation Discount
    •             Monthly Short Friday
    •             Foosball and PS4

    Monthly short Friday? Adica o zi pe luna pot pleca mai devreme? WOW, cata generozitate!!!
    Pai ma nene, la mine zilnic e Monthly Short Friday. Vin la 10.30 si plec la 17.00. Ca doar nu o sa stau de nebun la birou degeaba daca mi-am terminat treaba.

    00
    • Bine, exista și varianta in care nu sari să tragi concluzii și să presupui că dacă vinerea este scurta asta înseamnă că restul săptămânii trebuie sa stai până la 18:00. Cel mai probabil e program flexibil oricum, dar l-au oficializat ca să poată să plece și ineficienții mai devreme acasă.

      00
    • pe bune, unde lucrați cu toții de aveați o cantitate finită de treabă de făcut?! că eu dacă terminam ceva, ”aaa, ai niște timp acum, mai ia d-aici, fă și asta”.

      00
    • NOU
      #67

      Eu am monthly short friday – la privat. La privat inseamna ca timp de 2 ore, stai unde vrei, dar in spatiul firmei (poti sta si afara la tigara toate cele 2 ore) si socializa/sta singur. Poti inclusiv sa joci jocuri sau sa programezi, sau sa stai in cap daca nu deranjezi pe nimeni.
      Insa Medical Insurance nu e ce crezi; sincer e mai bine fara. Plus ca nu e Dental insurance. E ceva gen abonament la o firma privata de cabinete medicale, care iti da o anumita reducere. Cel putin la mine. La tine poate e ceva ca prin vest. Dar de ce e mai bine fara? Pentru ca daca tu vii cu abonamentul si nu ai rezervare vei sta dupa oricine vine fara abonament si nu are/sau are rezervare; daca ai abonament si nu ai rezervare esti cel mai prost din parcare, oricine nu e in aceeasi situatie are prioritate. Am patit-o cu raceala, am fost la ei si 3 ore pierdute; i-am anuntat ca renunt la reducerea oferita de abonament si am prins loc, altfel probabil mai pierdeam 3-4 ore.
      Ce trebuie sa cauti? Cauta orice firma iti da Full Dental Insurance; daca ofera asa ceva, inseamna ca nu face diferenta intre RO si restul lumii si ca salariul va fi cam tot ca afara!

      00
    • @Andrei: da ce short ai zilele… 10.30-17.00 + drum = cat sa iti strice toata ziua.
      Lucrez in UK, inginer mecanic. Program zilnic 7-15.30 (inclusiv pauza), vineri 7-12. Asta e short friday. 37 ore pe saptamana, overtime (bineinteles platit) doar daca vreau. In 3 ani de cand sunt aici nu am venit niciodata in weekend la munca. Pontaj electronic, platit la minut. Salariu foarte bun pentru UK, mult peste medie. Colegi de treaba, glume, libertate, toate facilitatile. Locuiesc la 15 minute pe jos de munca, oras mediu, zona verde, linistita. Cand va citesc comentariile (ca si la articolul despre cat de grea e viata in strainatate) realizez ca am avut noroc in viata, manca-ti-as :)

      00
  16. Raiul pe pamant! 2 si 12 sunt favoritele mele.

    00
  17. la 17.31 se ia lumina, faci mâine ce n-ai făcut sau îți cauți în altă parte.
    2b. cantitatea de muncă repartizată chiar poate fi efectuată în 8 (8.30-9 whatever) ore, pauzele de budă și prânz sunt incluse în cele 8 ore. nu-ți dăm de muncă să stai lipit de scaun și computer toate orele și minutele de când intri pe ușă până ieși.

    00
  18. 6-hour workday anyone?

    00
  19. peste ce am dat si cred ca e ok:

    Work from home ? 1-2 zile pe luna daca tipul de job iti permite.
    Overtime ? foarte rar 2,3 ori pe an dar se plateste dublu
    Programul normal 9-18 dar daca vrei poti 8-17 sau 10-19

    00
  20. Am ras cu lacrimi. Daca nu era faza cu Moldova, as fi dat share la prieteni :D

    00
  21. dacă la punctul 3 se adaugă ”nu am avut concedii medicale/internări/controale medicale/colegi cu tratament pentru boli asociate cu stressul/agravate de stres”, combinat cu 2 sună chiar bine.
    am avut colegi cu depresii/căderi nervoase, chestii din cauza stressului/cantității de muncă, eu însămi am dat pe la neurologie pt chestii legate de stress, nu e doar de murit/luat cu salvarea de la birou (deși au fost și d-alea)

    00
  22. 39 ore/sapt + 22 zile de concediu platit

    00
  23. Oare cand vom vedea asa ceva peste tot in Romania? Ca in afara este asa…

    00
  24. Faci angajari????

    00
  25. Am o nelamurire, privind dinspre angajator
    Dacă fișa postului unui angajat ramane aceeasi (nema sarcini suplimentare) pe parcursul mai multor ani, e chiar așa inuman să-i creasca salariul doar cu puțin peste rata inflatiei ?

    00
    • Nu ar fi nimic inuman . Dar, daca ai un angajat de 10 ani pe aceeasi fisa de post, cu acelasi salariu si angajezi un om nou pe aceeasi fisa de post dar cu salariu dublu pentru ca piata muncii s-a schimbat , ce faci cu salariul celui vechi ?

      00
    • Foarte buna observatie. Cunosc personal caz in care intr-o corporatie, a venit om nou pe pozitie, incadrat ca mid, si castiga cu vreo 10-12 milioane in plus fata de senior, iar seniorul trebuia sa-i faca training acelui om, pentru ca nu stia absolut deloc produsul, iar partea aia era cam cea mai importanta din job.
      Partea „buna” era ca seniorul nu stia chestia asta initial, dar a aflat-o dupa. Si mai trist e ca inca lucreaza acolo, din cauza ca se subestimeaza. Cumva isi merita soarta.

      00
  26. @Gupi
    Sa ne referim la Romania si sa comparam anii 2012 si 2019.
    Sa presupunem ca angajatul are aceeasi fisa a postului si ca, intre 2012 si 2019, i s-a marit anual salariul cu rata inflatiei oficiala (1-3% pe an).
    Ceea ce cumpara el (produse+servicii) in 2012 cu salariul de atunci poate cumpara si in 2019 cu salariul marit cu rata inflatiei?
    Plus ca omul face comparatia cu salariul ce se da la stat pt aceeasi pozitie si volum mai redus de munca.
    Mai e discutia ce inseamna putin peste rata inflatiei.

    00
  27. Si atmosfera negativă deranjează, am lucrat la o multinationala din domeniul jocuri de noroc și parcă eram la înmormântare. Cică asa e muncă serioasă.

    00
    • yup. cică dacă râdeam înseamna că aveam prea mult timp, deci n-aveam de lucru, deci mințeam când ziceam că suntem cocoșați de muncă.

      00
  28. Ma, plm..toate-s vise frumoase pana cand esti angajator.. stiu ca aici sunt multi angajati si sariti cu minus cand vi se pare ca, vai de mine, va simtiti submknati. Mai ganditi-va si invers

    00
  29. Locuri de parcare.. Deci în afara orașului. Deci faci 2h
    In rest cam asa ar trebui sa fie. Deși aia cu temperatura e ciudata peste tot

    00
    • n-ai lucrat in sedii cu temperatura controlată de angajați? unde fiecare rupt în cur vrea 15 grade vara, că lui îi e cald? sigur, el n-a văzut duș săptămâna asta, că săpunul și apa caldă e scumpe, dar el nu poate lucra in condiții normale, trebuie 15 in birou. poate locui în condiții inumane, dar de lucrat…

    • nu, ziceam ca peste tot e ciudata a azi e cald, maine e frig. In general, in sediile mari, temperatura e cam aceeasi peste tot.
      la fostu loc de munca temperatura era diferita in functie de etaj :D

      altfel. Cu parcarea. La fel, la fostul loc de munca dadeai 120e/luna si aveai parcare. Cred ca limitat numarul. Multi parcau moca, ca deh, numere romanesti/englezesti.
      In germania lucram mai acana de centru si aveam in spate vreo niste sute, daca nu mii de locuri de parcare. Dar, inseamna sa lucrezi in afara orasului. Uneori nu e chiar kosher

      00
  30. 90% din pct au fost valabile la prima firmă la care am lucrat în România, nush dacă mai e valabil și acum dar uitandu-ma înapoi realizez că probabil nu o să mai găsesc așa ceva nici măcar aici în De …

    00
    • Dupa articolul asta tocmai mi-am dat seama ca am locul de munca perfect. Fara gluma. Mai exista companii din astea numai ca, probabil, sunt din ce in ce mai rare.

      00
  31. Si pentru ca cele de mai sus nu exista, Vali s-a facut freelancer. :)

    00
  32. As mai recomanda ceva. Procent din profit oferit ca bonus, impartit procentul cu angajatii, la fiecare 3 luni. Vor lucra ca o echipa sa iasa profit pentru ca daca nu iese, nu e nici bonus. Rata de plecare si frecat menta ar putea fi mai mica.

    00
    • procentul din profit e inclus in salariul pe care îl iei. lunar. e inclus și când compania nu face profit.

    • Am vazut si lucrat cu unele companii care fac in felul asta: ai un salariu lunar ok indiferent ce face firma + bonus profit share la x luni, unele la 3, altele la 1 an. Daca nu e profit, nu e bonus. Mi se pare mai eficient la 3 luni, ca sa nu astepti 1 an si apoi pleci. In momentul ala, pe fiecate il intereseaza sa faca ce poate ca firma sa iasa pe plus, ca sa isi ia bonusul.

      00
  33. Asa arata anuntul la noi (shameless plug)

    Cu anuntul respectiv am avut succes mai mare decat cu ejobs, bestjob, etc.

    00
  34. Chiar așa ar trebui să arate un anunț de angajare.
    Referitor la articolul ZF, dacă mai aud o dată cuvântul pretențiile angajaților, la fel ca pretențiile consumatorului…. cine scrie tâmpeniile astea? Sunt așteptări, nu pretenții, angajatul prestează o muncă, un serviciu are așteptări nu pretenții. Sunt legitime, ”pretenții” este peiorativ, nu ar trebui folosit în acest context. Unii șefi, oameni de HR au pretenții nejustificate de la angajați pentru ceea ce oferă.
    La fel când vorbim de consumatori: oamenii plătesc ceva au așteptări (legitime) nu pretenții. Consumatorii au alte pretenții acum sună ca și cum până acum înghițeau orice, dar acum au pretenții, nasol…
    Deci articolul ZF deși vrea (nu știu ce, dar pare că nu este împotriva angajaților) o dă în bară cu ”oamenii au pretenții”.

    00
  35. Incep si la noi fazele cu „o zi pe saptamana poți lucra de acasa”. Până și o bancă din top 5 implementează chestia asta. O BANCĂ, adică definiția rigidității la schimbări.

    00
  36. „10. Departamentul de HR caută să stimuleze angajații să fie fideli companiei din motive corecte, nu de frică sau de jenă.”
    Ce treabă are departamentul de HR după angajare? Team Leaderul, group leaderul, managerul, sunt cei care trebuie să stimuleze fidelitatea prin interacțiunea cu angajatul.
    Se știe clar că oamenii nu părăsesc companiile ci părasesc managerii.
    Atâta timp cat există badge si modalități de contorizare a muncii, a pune limita la 17:30 înseamnă a obliga la 9:00 fix. Ceea ce e foarte limitativ. Nu, mulțumesc, nu am tanc sa trec în trafic peste toate mașinile din fata că sa ajung la timp! Și, de ce sa ies la 17:30 când copilul meu iese la 19:00 de la școala (cel tarziu la 20:00)? A, da, voi aveți copii doar la grădinițe prelungite! :|

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.