De ce America e o țară măreață și noi tot la coada vacii…

parcare-bartolomeu-1 parcare-bartolomeu-2

Asta e o parcare simplă, cum sunt multe în România, căreia îi lipsește fix acel opritor la roți, ca să știi unde să oprești fără să dai cu botul de zid. La americani a fost simplu, s-a măsurat cea mai lunga mașină și s-au pus borduri din alea, pentru că cetățeni, logică, mașini. La noi nu se poate. La noi se pun borduri mai înalte, fix ca să te lovești de ele, fără vreo altă logică: se măsoară care e cea mai înaltă mașină și se pune o bordură fix cât să dea ăla cu scutul de ea.

Chestii simple. Nu vedem semaforul? Tăiem creanga aia de copac. S-a șters marcajul? Îl punem la loc. S-a furat semnul? Punem altul. Soluții simple.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

73 comentarii

  1. La mine in oras au pus borduri atat de inalte incat doar Suv-urile si Daciile nu le ating cu bara.
    Daca ai „ghinion” sa ai o masina mai scumpa, cu garda la sol mica, ti-ai futut bara in bordura.

    Astia de la primarie sunt foarte incantati de ceea ce au facut :)

    00
  2. daca puneau bordura din aia tot se gasea cate un cocalar sa treaca peste ea si sa se opreasca fix pe trotuar, asa au mers la sigur

    00
    • Deci pentru aia care nu respecta regulile/legea, statul rroman íi fute pe toti, in loc sa-i amendeze pe aia care au gresit sau sint cocalari. Frumos, ce sa zic. SI asta se repeta, la scara mai mica sau mia mare in toate domeniile si situatiile. De ex. au fost unii care au facut evaziune cu rambursarile de TVA? Nu-I bai, inasprim conditiile de infiintat o firma si obtinut certificatul ala de platitor de TVA, cu niste conditii care nu-s transparente si asa i-am rezolvat pe toti. Nu conteaza ca asta a dus la imposibilitatea de a infiinta firme noi (pt ca nu poti sa stii dinainte daca/cind primesti sau nu certificatul ala de TVA, deci nu poti planui un business) si a generat si mai multa coruptie, conteaza ca i-au faultat pe toti. Tara de kkt. De kkt mai ales pentru ca e plina de indivizi cu mentalitatea celui de mai sus.

      00
  3. Dorele ce faci mah?Tot in concediu esti???

    00
  4. Fie că sunt borduri, fie că sunt gropi rezultatul e acelaşi: şoferul decartează.

    00
  5. Bine, aproape orice tara din EU indeplineste acest criteriu de maretie.

    00
  6. Prin astfel de parcari se incearca de fapt sa se evidentieze faptul ca romanul poate parca si fara acele opritoare, deci romanul e mai destept decat americanu’! :))) Merge si asa, nu?

    00
  7. poate ca asteptarile fata de intelectul romanilor sunt mai ridicate fata de americani, gen, daca vezi ca se apropie foarte tare zidul nu dai in continuare in fata ca boul pana auzi poc sau pana cand apesi pe acceleratie si vezi ca masina nu se mai misca. Cat despre marcaje ascunse, coa, nu stiu pe unde ai fost tu, dar cu siguranta nu ai fost niciodata in oraselele din bible belt sa vezi ce bine sunt ascunse semnele de stop de copaci si printre ramurile copacilor si cum te asteapta cop-ul dupa colt sa-ti povesteasca despre cam ce amenzi au ei pe acolo…iar daca esti mai bronzat iti se povestesc astea cu genunchiul pe gat.

    00
  8. Daca asta ar fi singura diferenta….

    00
  9. Solutii simple aplicate pentru ca la aia orice problema de genul se lasa cu procese extrem de scumpe, de obicei falimentand atat firma responsabila cat si patronul care isi vinde casa, masina, nevasta, numa sa poata plati sau risca ani buni de puscarie. Si atunci parca mai bine faci o treaba de calitate.

    00
  10. Nu ne putem compara cu America /americanii …..noi am fost, suntem si vom fii /ramane un neam de tzaranoi ultrareligiosi iubitori de Boca, superstitiosi si superficiali !

    00
  11. Ce iti mai place sa deviezi… Dar asa e cand nu ai subiecte… Si in US sunt tot felul de parcari dastea… Stai linistit ca US nu mai este demult VISUL AMERICAN !!! Bine, PA

    00
  12. Niggăre, lumea încă se mai cacă în curte, violează în câmp, aruncă ulei în wc, se omoară pe tigăi la reduceri și tu vrei opritoare la roți ? Eu zic că ce ne trebuie e o nouă molimă

    00
    • eu sunt pentru lăsat aligatori și lei liberi pe străzi la anumite ore. anunți ca joi la ora 8 se dă drumul la morți pe șosea. dacă ești prea șmecher și nu ții cont, nasol.

  13. Bordura aia înaltă e utilizată pentru ca boii să nu parcheze ȘI pe trotuar. Logică feminină, știu.

    00
  14. Păi niciun văr de primar nu s-a gândit să își facă firmă de așa ceva.

    00
  15. Deci tu habar n-ai cat de mult sa mergi in ca sa nu dai cu botul de bordura, dar ai o problema cu batraneii care se asigura prea mult?

    00
  16. Pai dar stai asa, cum sa mai arunce ei banii pe inca 2 borduri dupa ce au pus deja bordura sa dai cu masina in ea?

    00
  17. Licitatie
    Studiu de fezabilitate
    Constatari
    Procese verbale
    Autorizatie de la politia rutiera
    Etc
    Crezi ca e asa usor sa tai o creanga?

    00
  18. În America, proștii nu iau decizii. În America, Dorel face doar ce-i spune inginerul, iar inginerul respectă întocmai proiectul. În cazul în care unul dintre ei are idei, zboară.

    00
  19. ceri si tu prea multe de la oameni care sunt preocupati doar sa mulga cat mai mult, cat sunt in functii. :)

    00
  20. Vali, ai lucrat macar o zi in administratia publica? In acte, acel semn exista. In practica, el a fost furat. Pe baza unei plangeri se face o dispozitie de verificare. Dupa verificare se face un deviz de executie. Dupa aprobarea devizului se aloca un buget. Cu deviz si buget se alege o echipa care sa inlocuiasca semnul. Echipa planifica o interventie si dupa 6 luni semnul este inlocuit. Bazat pe povestea unui primar care in acte avea pod peste rau. Iar prefectul avea in practica drum asfaltat spre cabana.

    00
  21. NOU
    #26

    Pai cine sa aiba initiativa sa faca toate astea cand majoritatea angajatilor din companiile de stat, care ar trebui sa aiba grija de lucrurile astea, se comporta de parca i-ai trimis la sa munceasca la canal. Ma gandesc ca in alte tari, oamenii lucreaza mai cu spor si au proprie initiativa uneori. Ai nostri mai degraba ar sta la umbra juma din programul de lucru, daca se poate ar baga si ceva PET de bere cat se odihnesc.

    00
  22. Solutii simple cand exista respect fata de cetatean si bunurile sale…la noi e mentalitatea „da ce, e problema mea?”

    00
  23. As prefera totusi sa mute semaforul in loc sa se taie creanga aia de copac ….

    00
  24. ai julit-o rau?

    00
  25. Cand ai masina stii ce marime, inaltime si lungime are. Daca esti sofer sti daca intra sau nu. Vrei ca statul sa te faca sa tampesti instalandu-ti tot felul de opritoare fara sa mai gandesti ?

    00
  26. Eh, ti-ai gasit…

    00
  27. – Semnalizarea pe autostrada cu semne portabile;
    – Latimea locurilor de parcare – poti deschide usa fara sa ciupesti vopseaua vecinului;
    – Benzile dublu-sens din mijlocul drumului, pentru viraje stanga;
    – Virajele la dreapta cu cedeaza trecerea, indiferent de culoarea semaforului;
    – Intersectiile mari cu semafoarele inaltate si atarnate pe partea opusa – ca sa nu faci penitenta incercand sa vezi ce culoare e;
    – Bulevardele cu # de benzi diferit intre sensuri, functie de perioada zilei;

    Etc.

    00
  28. Am o rugaminte: incearca sa renunti la formulari de tipul „pentru ca… <>”. Le repeti obsesiv la fiecare doua-trei articole. Nu suna bine nici in original, cu atat mai putin in romana.

    00
  29. Dacă nu esti în stare să apreciezi distanţa când parchezi , ce pana mea faci în trafic ?

    00
  30. – locuri de parcare late, nu ciupesti vopseaua vecinului daca deschizi usa;
    – in intersectii semaforizate, cedeaza-trecerea la dreapta cand e rosu;
    – semnalizari portabile pe autostrazi – simplu si eficient;
    – semafoarele in intersectiile mari sunt inaltate in partea opusa intersectiei, sa nu faci penitenta incercand sa le vezi;
    – banda dublu-sens din mijlocul drumurilor, pentru viraje stanga;
    – bulevardele cu numar de benzi variabil intre orele de varf

    Etc.

    00
  31. Nici cetatenii nu’s normali ( apasa LISTEN daca vrei povestea audio): https://99percentinvisible.org/episode/guerrilla-public-service/

    00
  32. Bordurile alea sunt pentru „Venețienizarea” orașelor în vederea dezvoltării turismului. Americanii sunt niște fraieri, n-au înțeles nimic!

    00
  33. NOU
    #46

    Poate ca nu ai ce cauta la volan daca ai nevoie de opritor sa stii unde sa te opresti. Plus ca daca erau astfel de masuri tind sa cred ca se parca si mai aiurea, gaseau oamenii motive pentru ca la noi cu cat faci lucrurile mai usoare cu atat mai mult se intreaba lumea de ce sunt usoare trebuie sa fie un motiv ascuns la mijloc si gandesc total invers si probabil vor parca mai departe de opritor cu fundu’ masinii mai in strada.

    00
    • Ai auzit de ideea de a face viata cetateanului mai usoara, indiferent cat de bun sofer (crede ca) este?

      00
    • NOU
      #48

      Evident, pentru ca cetateanul are numai drepturi, obligatii nema. Adevarul e ca si permisul de conducere e un drept in ziua de azi, d-asta avem atatea accidente. Trebuie sa vina guvernul cu un program „primul senzor de parcare” pentru unii.

      00
    • Schumi, numai tu stii ce legatura are una cu alta.

      00
    • NOU
      #50

      Hai sa iti spun pe intelesul tau daca nu stii sa citesti printre randuri, daca nu esti in stare sa faci o parcare fara opritor, senzori, etc, roaga un prieten sa te ajute sa o parchezi undeva si las-o acolo.

      00
    • Deci faptul ca sunt de acord cu ceea ce propunea Zoso inseamna ca nu stiu sa fac o parcare. Oook, Schumi, are sens ce zici.

      00
  34. Lucrurile simple fac o tara mareata… alea care fac viata omului de rand simpla sau complicata. Te lovesti de cateva romanisme din astea si gata.. e compromisa ziua. Putini sunt atat de nesimititi (in sensul bun) incat sa nu se enerveze din rahaturi.

    00
  35. NOU
    #53

    Senzorul de parcare fata e foarte util de la categoria de compacte in sus. La -tractoare- pardon suv-uri, e indispensabil.

    00
  36. in 50 de ani o sa fie la fel… doar ca noi nu vom mai fi :)

    00
  37. Opritoarele alea de roti sint bune daca ai SUV sau alta masina inalta. Cind insa ai masina mai joasa exista o mare probabilitate sa dai cu botul de ea si cind vrei sa dai inapoi sa constati cu surprindere ca botul iti ramine agatat si tu ai de platit citeva sute bune daca nu mai mult pentru inlocuirea ei. Dupa ce te arzi odata inveti sa ai grija.

    00
  38. Cica americanii ie proşti. Şi noi cei mai buni şoferi. (Ironie)

    00
  39. Alea nu sunt borduri, sunt rampe pentru descarcat marfa. Se tragea duba (TV) sau camionul (Bucegi) cu spatele si era fix la nivelul platformei. Erau si mai inalte, dar mai multe straturi de asfalt au mai taiat din inaltime.
    Da, se puteau pune opritori, dar asta intra la amenajarea parcarii.
    Dupa ce vor trece si studentii de la transporturi si material rulant pe manuale/cursuri de dupa anii 70′ amenajarile de parcari vor include si asemenea dotari.

    00
    • Cel mai destept comentariu

      00
    • NOU
      #59

      Corect! Acolo pe vremuri era o alimentara comunista si un aprozar. Mi-aduc aminte si eu de TV-urile incarcate cu lazi cu legume si marfa. Asfalt nici n-a fost de jur imprejurul cladirii pana acum vreo 15 ani cand s-a amenajat parcarea.
      Zoso e brasovean wannabe. Sa fim ingaduitori cu el.

      00
  40. Niciun postac nu s-a prins despre ce este vorba!!!!!Era vorba nu despre rampele alea de descarcare marfa peste care poti buli masina,era vorba despre niste bordurele care sa-ti spuna la roata cand o atingi,”ho ba ca ai parcat destul”!!!Toti au sarit cu gura ca sa moara les morts de sa maman,rampoaiele alea sunt puse pentru les cocalariens.Pe cand era vorba despre niste simple limitatoare de distanta…Hai sa moara ma tante Adele et son amant,injurati-ma cu pofta ca v-am facut „repeziti”!!!La moara mama si salam parte de noroc!

    00
  41. @Zoso:in Amerlocia limitatoarele de distanta constand intr-o bordura in care dai cu roata fata/spate) ,din interiorul parcarilor supermarketurilor ,fata de perete/zid/rampa/etc. ,sunt obligatorii,deoarece dealungul timpului au fost destui berbeci care au pretins ca au fost prinsi si raniti intre auto si perete/rampa/zid/etc.(la fel ca suedejii care au „gasit” un deget de om in carnea primita de la ajutorul social pe care-l platim noi prostii) si au obtinut despagubiri substantiale.Amerlocii fiind o natie care se ghideaza dupa precedente,au luat problema in brate si au facut acele borduri in care dai cu roata,borduri aflate desigur langa ziduri/rampe/intrari/iesiri/etc. din magazine/moluri si alte spatii publice.Am stat 6 luni in Eugene Oregon si stiu cu ce se mananca chestiile astea si plus ca treaba e super misto:nu mai ai nevoie de copilot si nici de senzor de parcare!Ai nostri nici dupa ce va fi strivit un om de zid,n-o sa faca acele borduri care te opresc la 15 cm de zid/rampa/usa/etc.
    Dorele te-ai trezit ma???

    00
  42. americanii e prosti, romanii sunt soferi adevarati nu au nevoie de asa ceva . Trebuia sa pui o poza cu bordura respectiva din america sa inteleaga omul despre ce e vorba.
    https://activerain-store.s3.amazonaws.com/image_store/uploads/4/9/0/7/8/ar130101775287094.JPG

    00
  43. Trotuar de garda lat de 1 m cu bordura h max 12 cm, sau protectii mecanice din bare metalice la 1m fata de acel parapet h max 12 cm
    Conform normativelor in vigoare, orice parapet trebuie delimitat cu trotuar de garda si orice bordura nu trebuie amplasata direct in carosabil fara marcaje și alte masuri corespunzatoare.

    00
  44. Trotuar de garda lat de 1 m cu bordura h max 12 cm, sau protectii mecanice din bare metalice la 1m fata de acel parapet h max 12 cm
    Conform normativelor in vigoare, orice parapet trebuie delimitat cu trotuar de garda si orice bordura nu trebuie amplasata direct in carosabil fara marcaje și alte masuri corespunzatoare.

    00
  45. Măreața America. Da, pare!
    M-a impresionat prima oară regula lor cu „free right” la semafor! Doar până am observat cum e „marcată” când nu e free right! Și cât e amenda când nune free right și tu presupui ca e pentru ca cine se uită în față când presupune ca e free right? Te uiți la stânga să vezi dacă poți să folosești free right.
    Rămâne o idee genială! În nici o altă țară pe care am „cotropit-o” nu e regulă. Dar la ei! Dar și la ei e implementată de proiect manageri, nu de oameni care gândesc :-(

    PS. Nu mi-a dat amendă, mi-a explicat unde să mă uit să fiu sigur ca free right nu e interzis…

    00
    • Ai putea sa explici ce ai vrut sa spui in comentariu? In romaneste, de preferința. Ce inseamna „free right”? :D

      00
    • Inseamna sa faca dreapta pe rosu…

      00
    • Poti face dreapta cind semaforul e rosu dar trebuie sa te asiguri. Ideea de baza este ca nu exista intersectie unde sa nu ai semafor sau STOP.
      Regula prioritatii de dreapta nu exista in America de Nord.

      00
    • Bre, nu exista expresia de free right pentru right turn on red. Despre asta era vorba in propoziție. :D
      P.S. Eram puțin sarcastica, stimați telespectatori!

      00
  46. Daca in locul bordurii e un om tot ai avea nevoie de opritoare sa nu il calci?

    00
  47. Mega image din pta gemeni București avea asa ceva. Zic avea pt că au ținut fix câteva luni. Acum sunt majoritatea rupte si aruncate prin parcare pt ca romanu le vede ca si un challenge, nu ca și un opritor, deci normal a trecut peste ele până le-a rupt.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.