Amazon închide conturile celor care returnează prea des produse

Într-un material din WSJ, mai mulți oameni se plâng că Amazon le-a închis conturile sau le-a cerut explicații suplimentare pentru că au returnat prea multe produse.

E normal să se întâmple asta, pentru că oamenii abuzează de politica asta a returnării produselor cumpărate, de multe ori fără un motiv real.

Mă uit și la noi și lucrurile sunt împărțite. Pe de-o parte, unii știu că vând rahaturi și nici nu se deranjează să întrebe de ce sunt returnate, pe altă parte am avut interacțiuni bune cu oameni care au înțeles că produsul e inferior și au renunțat să îl mai vândă, scoțându-l din magazin.

Returnat asta (dont judge me, l-a văzut nevasta într-o reclamă pe feisbuc) că nu făcea nimic, am returnat o cămașă pentru că nu puteam îndoi brațele (un nene foarte amabil a zis că nu înțelege cum naiba și i-am făcut un clip și i-am arătat, a rămas interzis, și-a cerut scuze și a scos cămașa de la vânzare), returnat un ceas pentru că era fake, un cititor a returnat un rucsac pentru că era fake și tot așa.

Cum ziceam, sunt cazuri și cazuri, și mai durează minim 5 ani până vom intra în normalitate și vom avea și noi ecommerce civilizat.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. Ca in toate sistemele mari, e greu sa gasesti un „mix” bun (echilibru). Cand elimini abuzurile dintr-o parte, apar in partea opusa.

    00
  2. Ce tare este povestea cu rucsacul Swissgear, emag l-a retras de la comercializare dar încă au la vânzare rucsacurile din aceeași serie dar pe rosu și albastru (Rucsac Laptop Urban high-tech Swissgear 9372)

    00
  3. Sunt curios ce a făcut eMag în cazul rucsacului fake. Sau ei nu au timp de citit comentarii și merg înainte ca oile?
    Că același magazin mai are 30+ produse similare la vânzare pe eMag.

    00
  4. NOU
    #5

    Sincer ca cumparator pot sa spun ca este o idea corecta si foarte buna. Imi place sa returnez ce vreau, cand vreau. Dar totusi sa existe o limita. Ca orice in viata asta, trebuie sa existe o limita.

    00
  5. Nu am returnat nimic. Totuși, gândul că aș putea face asta mă liniștește. Cu ani în urmă am cumpărat un blu-ray player de la un „retailer” recunoscut pentru politica dificilă de retur. Bineînțeles că aparatul s-a defectat în garanție – apelat la service, inlocuit 80% din el, aparatul funcționează.
    La fel am pățit și cu TV-ul, uneori se blochează. Nu l-am returnat, nu l-am dus la garanție. Suportat critica consoartei😀.
    Să vă povestesc despre mașina nouă?

    00
  6. De obicei nu prea mi s-a întâmplat să fiu nevoit să returneze, dar în ultima luna am patit-o o data cu emag si alta data cu cineva din marketplace-ul lor. Urmăream un expresor automat Saeco, obținând cu voucher un preț ce îl considerăm bun, ca, in ziua ridicarii, sa fie pe site cu 400 Ron mai ieftin. Testat sa nu mor prost, apoi trimis înapoi. Am ales în locul lui un delonghi, 10 clase peste pt cafeaua produsa. In marketplace am luat ceva aparat de sport ce s-a dovedit că nu avea specificațiile de pe site. Deci se întâmplă retururi și dacă nu ai intenții idioate din prima.

    00
  7. îmi trebuie niște pantofi ca să merg sâmbătă la o nuntă. luni îi voi returna

    00
    • oamenii cumpără televizoare foarte mari să se uite la campionatul mondial/european, și le returnează după 29 zile.

    • Sa inteleg ca trening ai deja…

      00
    • imi cumpar un iphone x, ma laud la prieteni, ii las să pipăie sa verifice sa imi valideze noul status social. eventual fac un review pe youtube.
      returnez, imi iau huawăi p20 lite sau alta replica de X de pe aliexpress, nimeni nu observă

      00
  8. NOU
    #12

    Si aliexpress inchide conturi daca deschizi disputa in mod repetat.

    00
  9. Lucrez în logistică. Avem clienți care au returnat pantaloni murdari de excremente sau urină. Și apoi au făcut deosebit de mare scandal când li s-a blocat contul.

    Clienți care au returnat obiecte din ceramică fără cutia lor originală, în pachet nu au mai pus umplutura de protecție care fusese trimisă inițial, ca urmare – obiectele au ajuns la noi ciobite și uneori sparte. Au făcut mare scandal când li s-a refuzat returul, amenințat cu ”antireclamă”, cu avocați etc.

    Clienți care-au uitat bani în buzunarele servietei returnate și, când au fost anunțați că s-au găsit banii, au făcut scandal că ei avuseseră mai mult (ce interesant, nu-și aduceau aminte cum au ajuns banii acolo, dar știau precis câți sunt).

    Șamd șamd. Ar putea ieși, hai nu un film, dar o miniserie da :D

    00
  10. O singura data am facut retur, nu sunt neaparat mandru de treaba asta dar acum nah… am luat un PS3 de la MediaGalaxy si la Flanco era cu 200 de lei mai ieftin, dar am aflat a doua zi, dupa ce a intrat o campanie noua. Asa ca am facut returul, am mai luat o maneta de banii aia. Tehnic vorbind, nici nu l-am folosit, doar l-am desfacut si l-am instalat.

    00
  11. Un prieten are un unchi dezvoltator imobiliar in USA. Un romanas credincios, plecat imediat dupa revolutie, ridicat cu ajutorul bisericii, genul ala care l-ar face pe Dragnea sa crape de invidie: si-a cumparat cisterna cu care îsi duce apa saptamanal pentru piscina si cocioaba din deal. Pentru ca da, are un deal gen Tâmpa numai al lui iar cocioaba e una dinaia cum numai la MTV Cribs mai vezi.

    Mno, „saracul” asta cand vine in RO in concediu isi cumpara totul nou din USA – macbook, dslr full frame, ipod, iphone, ceasuri, gadgeturi, etc – iar la intoarcere returneaza tot ce n-a lasat cadou prin tara. Se mai si lauda cu asta, gen „ce prosti sunteti ca nu faceti si voi ca mine”.

    Sa-l vedeti cu masinile inchiriate ce face. Ne-am dus cu Toyota Land Cruiser la pescuit … ii compatimesc pe aia ce i-au inchiriat.

    00
  12. Problema apare cand lipseste buna credinta. O clienta din Covasna a facut 11 comenzi pe site si a returnat 10. A fost momentul cand am decis sa implementam un black list. Deci fara emotie pur si simplu block daca esti nesimtit. Inutil sa zic ca am implementat si o politica de loialitate. Daca stii sa asculti clientii de buna credinta care fac un retur inveti enorm.

    Problema Amazon va mai exista foarte multa vreme atata timp cat e usor sa creezi ratinguri fake la produse si atata timp cat vor vinde toate kkturile si chinezariile. Valabil si la Aliexpress.

    00
  13. Dispozitivul ala cu vacuum se vede din poza ca e o mizerie daca vrei ceva profesional pt „penis enlargement” iti trimit eu un link.

    00
  14. vrem sa vedem clipul cu camasa

    00
  15. am returnat câteva comenzi de haine/încălțări care nu-mi erau bune
    de atunci nici nu mai cumpăr rahaturi de genul ăsta din online, e prea mare durerea de cap cu returul, chiar gratis fiind …

    00
  16. daca vrei sa dai un feedback la emag, care ar face sa dispara vreo 30% din retururi, spune sa activeze timp de 29 de zile (cat ofera ei retur) o protectie la pret, daca in perioada aia intervine o oferta – > sa dea un voucher pentru diferenta platita de om pe produs.

    un prieten a cumparat ceva telefon huawei de la ei ( redus 30%), dupa 2 saptamani telefonul era tot pe la „30%” redus doar ca era cu inca 200 ron mai ieftin. asa ca cel deja cumparat a luat un vant spre ei si unul nou a fost cumparat la pretul nou

    00
  17. nu stiu ce sa zic despre aparatul ala de vacuum…l-ai folosit asa cum au facut ceilalti utilizatori? adica 10 minute sauna cu abur la fata, ulei de masaj sau alte nebunii din alea? vad ca unii au pareri bune…sau o fi si alea review-uri fake?

    00
  18. NOU
    #24

    Am facut o data retur la gonflabila, nu statea bine pe apa.

    00
  19. In mare sunt de acord cu ce ai zis, totusi, cred ca din punctul meu de vedere, in spate ar mai fi un motiv, cel financiar, taieri de costuri/optimizare costuri si scapat de clienti neprofitabili. In principiu, pe cei de la Amazon i-ar durea in cur daca clientul e de cacat cu vanzatorul, altat timp cat Amazon nu pierde in ecuatia asta. Exemplu: un client da numai review-uri de o stea dar nu returneaza nimic, sau clienti platiti sa ii sape pe alti vanzatori. Situatia insa se schimba cand Amazon are pierderi in ecuatia asta. Exemplu concret: Clientul x comanda un produs de la mine vanzatorul y. Eu platesc catre amazon FBA fees plus alte costuri plus 15% acces la clienti. Amazon are contract cu UPS si USPS pentru livrare pentru FBA fees, cateodata si prime, 2 days delivery. In momentul in care clientul returneaza produsul, Amazon trebuie sa-mi dea mie ca vanzator toate taxele luate inapoi pentru acel produs, insa, costul de livrare nu au cum sa si-l recupereze, raman cu o gaura de sa zicem 2-3$ la produs, inmultit cu x produse si cu zeci/sute de mii de clienti nesimtiti, se simte bine la buzunar. O varianta sa recupereze costul e daca eu sunt client care le aduce profit, cumpar des, mult, iar situatiile cand returnez sunt exceptii si rare, long term sa fiu profitabil pentru ei. Insa, daca returnez mai mult decat cumpar, Amazon pierde atat pe costuri de livrare cat si pe support.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.