Ar schimba venirea Aldi ceva?

Adrian se întreabă dacă venirea Aldi în România ar schimba ceva în peisajul supermarketurilor românești, peisaj dominat de Kaufland și Mega Image, și indică acest articol ca punct de pornire.

Succesul Aldi se bazează foarte mult pe obiceiurile de consum ale nemților și pe patriotismul lor logic: fermierul din zonă crește puiul și grâul care place localnicilor, care îl cumpără pentru că e bun și pentru că astfel susține economia locală. (sigur, aici putem dezbate pe marginea “cât de bun și folositor e produsul local”, unde de obicei noi românii dăm chix)

De asemenea, vesticii înțeleg foarte bine și știu diferența dintre hypermarket și supermarket. Nu se duc la Aldi sau Lidl și se ofuscă atunci când nu găsesc 12 tipuri de perii de unghii și 64 de feluri de ciocolată. Neamțul sau austriacul au un obicei prost: își fac planul înainte de a intra în magazin: în seara asta vreau să mănânc pui cu brocoli, cu o salată de roșii și o sticlă de roze. Intră în supermarket și ia fix ce îi trebuie. Nu freacă duda două ore, căscând gura printre rafturi. Cumpără fix și doar ce are nevoie și pleacă. Nu cumpără mai mult decât mănâncă, pentru că nu vrea să arunce mâncare. Noi, spre comparație, aruncăm 180Kg de mâncare pe an.

Asta înseamnă că nu sunt cozi foarte mari la supermarketuri și nici înghesuiala obișnuită la noi.

 

aldi

Chris Warham / Shutterstock.com

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. da, dar poate insemna ca te si duci zilnic la generalul store. daca ti-ai face planul bine, te-ai duce o data sau de doua ori pe saptamana in rest o freci cu duda la soare sau ceva…

    00
    • Pai am 3 „general stores” pe o raza de 5 minute, mi-ar lua mai mult sa ma gandesc sambata ce vreau sa mananc joi…

      00
  2. A fost cum zici tu, doar ca neamtul si austriacul (si vesticii, in general) nu mai sunt toti cetateni get-beget, ci sunt tot mai multi imigranti cu obiceiuri de consum diferite. Si inca ceva: la noi se arunca mancarea din frigider/camara cand nu mai e buna de nimic. La ei se arunca direct din magazin, de unde o preiau oamenii saraci&ai strazii, pentru ca este comestibila inca.

    00
  3. Care or sa vina Aldi Sud sau Nord? Aldi Nord are prin state Trader Joe’s care merge foarte bine, acum se baga Aldi Sud cu magazine Aldi sa acopere zone mai mari. Pot oferi preturi mai bune ca folosesc private labels, dar romanii cumpara mancarea si hainele dupa eticheta, asa ca poate or sa inceapa sa vanda smantana Gucci sau Versace.
    Daca are Aldi 3,4 miliarde sa bage in state, cu cateva milioane umple Romania de magazine.

    00
  4. Pai ar fi interesant daca ar aduce sortimente noi de produse care nu sunt pe piata noastra.

    00
  5. ba ma lasi cu povestea aia cu aruncat de mancare, e fake news.
    si desteptul ala de Adrian, ca e plin de mega image in bucuresti nu inseamna ca au monopol in romania, in tara e destul de trista prezenta lor.

    00
  6. La noi vad ca inca se mai pastreaza chestia asta cu cosul plin ca semn al bunastarii. Sigur – s-a mai perimat intre timp , dar e inca la putere…

    00
  7. Aldi e Lidl cu alta sigla. Se sta la coada la ele ca la orice supermarket, cel putin in orasele. Si in germania au si Kaufland cu 64 de variante de hartie igienica.

    00
  8. Ar schimba, daca Aldi ar aduce si clientii nemti si austrieci, iar pe astia de aici i-ar duce departe, cat mai departe de tara asta.

    00
  9. Nu știu în ce măsură Aldi își poate impune filosofia proprie, cred că se adaptează la situația locală. Spun asta comparând ce spui tu cu poziția Aldi si Lidl in UK dar și cu poziționarea Lidl în România. În UK Aldi si Lidl sunt magazinele de buget, în timp ce zona premium e ocupată de Sainsbury’s, M&S si Waitrose. Pe de altă parte în România Lidl mi s-a părut că se poziționează în zona premium.
    Iar chestia cu aprovizionarea locală e ceva de la sine înțeles în UK.

    00
    • Și cum ți-ai dat tu seama ca Lidl e „premium” in România ? :))
      Ce nevoie impune clasificarea unor banale supermarket-uri/hypermarketuri in „buget, mediu, premium” când discutam de produse alimentare?!
      La oricare magazin mare prezent în România găsesc unt și la 3 lei și la 12. La fel pentru orice produs alimentar. Chiar și cele care au preponderent mărci proprii (Lidl) au de regula cel puțin doua sortimente ale aceluiași produs, cu preturi diferite.

      00
    • In oraselul unde imi duc zilele in acest moment (pana cand / daca nu m-or evacua astia cu Brexshit-ul lor) sunt 2 Tesco mari, 1 Sainsburys, 1 M&S, 1 Waitrose, 1 Aldi si 1 Lidl in centru. Majoritatea astora mari sunt la marginea orasului. Se mai construiesc 1 Aldi si 1 Lidl in viitor, intr-o zona in care urmeaza a fi construite si vreo 2000 de case noi. Cand s-au anuntant noile magazine, multi au strambat din nas…cu toate astea, parcarea la Aldi e mereu plina, de abia gasesti un loc, la celelalte – nu prea.

      Si chiar daca Aldi e considerat de buget, vreau sa zic ca in umila mea parere e OK, iar raportul calitate/pret produse e unul excelent. Nu ai asa mare varietate, corect, dar pentru produse de baza e mai mult decat OK – ba chiar gasesti si unele chilipiruri (mi-am luat pantaloni de bicicleta cu protector de cois, spalator cu furtun pentru geamuri, baxuri cu servetele umede pentru copii, lumini de gradina solare, etc.) si o gramada de alte chestii utile sau cvasi-utile pentru casa la preturi excelente.

      Ca minusuri – slabi la capitolul cosmetice – alea marca proprie sunt cam proaste. Okish la alcoolice, desi de buget si marea majoritate marca proprie. Slabi la sucuri carbogazoase.

      Evident, nu gasesti de toate, dar scazi cheltuielile generale

      00
    • @pishcot: ai descris exact Lidl-urile din RO. Acum, nu zic ca nu sunt pline super/hipermarketurile la noi, ca sunt, dar sa mai fie nevoie de inca un lant, ca Aldi?

      00
    • Din ce am vazut in niste clipuri, Aldi e mai mare decat Lidl (cel putin LIDL in RO, parca ar avea dimensiunea unui Kaufland de la noi. Pare aerisit magazinul si axat pe preturi mici.

      Daca vor veni si astia in Romania, nu poate fi decat bine – mai multa concurenta, mai multe magazine.

      10
    • @Ovidiu
      E vorba de calitatea și varietatea produselor pe care le găsești! Nu toți detergenții sunt la fel, nu toată carnea are aceeași calitate. Personal am produse unde consider calitatea mai puțin importantă dar și produse unde brandul/calitatea sunt decisive pentru decizia de cumpărare.

      00
  10. Ar schimba in special in zona de oferte a magazinelor medii din grupul mega. Aldi sunt super bine vazuti pe calitate, mai ales raport calitate pret, pe produsele lor.

    Mega incearca ceva de genul, dar timid, si nu reusesc pe doua paliere:
    – Calitate ex: paine lidl vs paine proaspata mega, nu exista comparatie intre cele doua desi pretul este comparabil sau chiar mai mare la mega;
    – Pret/ pozitionare: nu inteleg exact cu vor sa se pozitioneze, produsele din ograda proprie sunt mai scumpe ca cele de brand, dar nu sunt prezentate ca fiind de o calitate mai mare, si nu fac efortul sa comunice clientului. Ex. cafea. Grozav coaie ai cafea single origin pe brand propriu, explica de ce costa cat un produs de brand. Ca gigel nu intelege de ce tchibo e mai ieftin ca mega coffee.

    10
    • painea de la lidl vine de la vel pitar dimineata la 7 in ladite mari luate cu stivuitorul dela masina pana in magazin. in timpul asta, vant, frig, praf…etc.. mai se rastoarna o lada, se pun painile la loc…totul e ok.

      00
    • painea de care vorbesc vine congelata de la mama ei si se face pe loc, idem procedeaza si mega.

      Mega nu reuseste sa: ofere aceeasi calitate, sa o puna la raft in conditii decente, si sa asigure un flux de marfa proaspata (fie e overstocked si painea e veche si tare, fie under si gasesti doar cateva chifle) deci problema e de furnizor + operational. Mai multa concurenta de la aldi ii va musca de cur si va trebui sa se imbunatateasca.

      De ce?

      Pentru ca de la mega/lidl te astepti sa gasesti paine proaspata, e genul de lucru dupa care te opresti seara in drum spre casa cu zice zoso in articol, cosul ocazional de cumparaturi de completat la ce ai luat din hypermarket.

      00
  11. Aldi are doar o amarata de firma deschisa in Romania. Intrarea cu magazine se va face in 5 ani.

    00
  12. Mic îndreptar de retail.

    Pe tărâmurile cumpărăturilor se găsesc următoarele:
    – cash & carry: Metro, Selgros. Teoretic de aici cumpără micii alți comercianți. Nu sunt făcute pt persoane fizice. La noi a fost o situație aparte pentru că, atunci când a apărut Metro, nu mai exista niciun alt comersant mare și frumos. Așa că a funcționat ani buni mai mult pe post de hypermarket. Ceea ce a dus la niște probleme destul de serioase pentru ei în ultima vreme.
    – hypermarketuri: Carrefour, Kaufland, Cora, Auchan (pe vremuri și Real). Cel mai mare număr de SKU (STock Keeping Unit, adică soiuri de produse dar ținând cont de faptul că Cola la 0,5 și la 0,33 sunt considerate SKU diferite) , pe la 40-50.000, depinde de mărimea fiecărui magazin, poziționare etc. Cei mai mulți bani băgați în marketing la raft (amenajare, promoții etc.) și în advertising pe unde taie pe fiecare capul. Vând și țoale și electrocasnice și cauciucuri de mașină și schiuri și cam tot ce te taie capul.
    – supermarketuri: Mega Image e cam singurul care mai e în liga asta. Mai mici decât hypermarketurile ca suprafață, mai puține SKU (pe la 20-30.000), la fel de mulți bani băgați în marketing la raft, advertising serios. Vorbim de Mega-urile mari, nu de shop&go.
    – discounteri: Lidl, Penny etc. Aici e o distracție mai lungă. În prințip, discounterii au o varietate destul de mică de produse, grămezi de marcă proprie și nu-și bat capul prea tare cu marketing la raft, făcut frumos în magazin șamd. De aceea au prețurile cele mai jos. Doar că au apărut o grămadă de hibrizi, unele supermarketuri migrând „în jos”, către zona de discounteri și unii discounteri încearcă să devină mai pizdoși și urcă către supermarket – mai o așezare mai drăguță prin rafturi, ceva mai mare varietatea și tot așa.
    – magazine de proximitate: buticul din colț, magazinul de cartier, Mega shop&go, benzinării. Da, magazinele din benzinării la categoria asta intră și sunt și cele mai scumpe din tot cârdul de soiuri de magazine. Ăia mici și independenți se aprovizionează de la cash & carry. Puține soiuri de produse, axate pe cele de consum zilnic, să acopere nevoi imediate (țigări, pâine, sucuri, un litru de lapte, prezervative, etc.)

    În medie (evident depinde o grămadă de zonă, de obiceiuri de consum și altele.) la hypermarket se merge cam de 2 ori / lună, la supermarket/discounter cam de vreo 5-6 / lună și la ăla de proximitate cam o dată la 2-3 zile. Repet, în medie. Se mai adaugă mersul la piață (aia tradițională cu roșii și cartofi la tarabă), la magazinele de specialități (măcelării de exemplu) și la târguri de crăpelniță (de soiul ăluia de la Agronomie sau pe unde mai sunt).

    Dpdv prețuri, cei mai scumpi sunt ăia de proximitate și cei mai ieftini discounterii. În medie, comparând aceleași produse sau același soi de coș. Evident că se vor găsi produse mai scumpe la Penny decât la Carrefour, dar aici vorbim de medie. Nu îi băgăm în seamă pe cash & carry aici, pentru că e pentru firmă, nu pentru om. Oricum, făcutul de prețuri în retail este complicățenia naibii și se ține cont de enșpe mii de factori.

    Pen’că e ditamai concurența pe bucata asta și apariția lu’ cumpăratul online (așa mic, trist, la început și cu o grămadă de bulibășeli cum este acum) a mai busculat și mai tare lucrurile, cifrele aste se mai tot schimbă și fiecare retailer, indiferent de soi, tot încearcă să se poziționeze cât mai zdravăn pe felia lui sau să schimbe felia sau să inventeze felii noi. Unora le iese mai bine, altora (vezi Real) le iese de ies de tot din piață. Momentan, Aldi este o poveste de succes, mai ales prin niște unele alte țări. Dacă o să prindă și la noi, dreacu’ știe. Singurul lucru sigur este că, cu cât sunt mai multe, cu atât mai bine pentru cetățeanul cumpărător. Chiar este o industrie unde concurența e bună pentru onorata clientelă.

    00
    • La supermarketuri mai exista profi, la2pasi, Carrefour express etc etc etc

      00
    • la2pasi supermarket??????

      00
    • Par care e diferenta dintre mega image si la2pasi? In afara de numele pravaliei…

      00
    • stelica, e un mare BS ce ai insirat tu aici
      se vede ca ai lucrat destul in domeniu cat sa-ti spele astia creierul
      mi se face greata fizic cand vad teoria asta insirata de tine
      plus prostiile alea gen lidl are preturile mai mici ptr ca nu-si bate capul cu aranjarea marfii la raft. sictir biatch! la hypermarket se merge de doua ori pe luna. mori ma!! am unul langa bloc si fro 10 d’astea mari in cartier sau pe langa

      00
    • dudele cresc in copac. si portocalele. sunt ele la fel?

      00
  13. ” peisaj dominat de Kaufland și Mega Image,”

    Mega mage lol.

    Nu toata tara traieste in Bucuresti si imprejurimi

    00
  14. Alta tara, alt plan de business. Se adapteaza consumatorului roman si o sa aiba succes. De schimbat nu se va schimba nimic.

    00
  15. In vestul Europei, Lidl, Aldi sunt magazine de buget, deoarece multe sunt marci proprii. In Romania e invers, uneori la Lidl vad ca au preturi identice cu marcile cunoscute, hilar dar asa e la noi. Ceva de genul, benzina e cu 40 centi mai scumpa decat motorina in vest, iar in Romania au acelasi pret.

    00
    • Lidl are chiar unele produse mai scumpe decat cele de marca (ex pate de ficat Pikok mai scump decat Antrefrig, Ardealul, Sadu, etc) . Insa nu este neaparat o anomalie, conteaza in primul rand calitatea produsului, iar Lidl are niste produse bune in comparatie cu fabricantii de pe la noi. Insa ca marketing, da, pare ciudat ca un produs „no-name” sa coste mai mult decat unul de firma.

      00
    • ce zice gagoy, se aplica pe o gama destul de larga de produse la lidl, vezi si cremwursti iaurt grecesc. E ciudat sa vezi la pret mult peste brandurile locale cunoscute, pana te uiti la ingrediente.

      Lidl nu are bugetul sa marketeze produse individuale, tre sa te prinzi tu ca pe unele paliere au produse best buy chiar pe quality ca diferentiator.

      00
  16. – unde de obicei noi românii dăm chix – Oh, da!
    – Nu freacă duda două ore, căscând gura printre rafturi – la noi inca e o noutate si considerat loc de deconexiune.
    – fermierul din zonă crește puiul și grâul care place localnicilor – nu ca la noi.
    Vinde taranul ouale, laptele, rosiile, etc la pret mai mare de Supermarket, dara fara Control Tehnic Calitate, taxe, etc. Nu de putine ori il ia din S si mai pune peste, zice ca e bio. Doar un orasean prost poate zice ca taranul este prost.

    00
  17. Aldi este cel mai ieftin supermarket, cel putin din Bruges. Produse necunoscute si de calitate slaba. Nu prea ai ceva cunoscut de cumparat. Poate in alte tari e altfel.

    00
  18. Aici în DE unde stau, merg de obicei la PENNY și ALDI .
    Dar la ALDI mai rar . Nu știam faza cu produsele locale, așa o fi ? Oricum toată mâncarea din DE e de o calitate execrabilă comparativ cu cea de acasă din RO . Soția spune că legumele sunt mai ieftine și mai bune la ALDI . În rest ieftin și prost . Noi carne luăm de la ceva magazin rusesc . Aici tot ce e mezel e plin de conservanți și nu are nici un gust . Carne proaspătă dacă iei să faci o ciorbă nu o poți mânca . Suntem norocoși că am rămas în urmă cu agricultura, măcar mai poți mânca ceva care are și gust .

    00
    • Da da…. asa e, la noi e foarte buna mancarea comparativ cu DE.Eu zic, in weekend, sa vii la Lidl TM sa faci cumparaturile. Legumele noastre romanesti de la turci sunt demential de gustoase.

      00
  19. S-ar schimba daca s-ar aduce produce bune. Problema la noi e ca indiferent de magazin ai aceleasi produse peste tot, cu mici diferente.
    La noi se aduc produse din Romania de proasta calitate. Si se aduc produse din afara de proasta calitate.
    Ori ca te duci la Penny, ori ca te duci la Kaufland, e tot cacatul ala. Sunt exact aceleasi produse, de aceiasi firma.
    Iar la magazine gen Lidl, se mai face o mica exceptie dar se fura undeva. In loc sa aduca produse pentru piata Germana, se aduc aceleasi produse dar doar cu numele, insa fara calitatea celor pentru Germania.
    Un exemplu este detergentul lichid Formil. In Germania acel detergent lichid este concentrat, gros.
    La noi acelasi produs dar doar cu numele, zici ca e apa cu putin colorat si parfum.

    Degeaba vine Lidl, Aldi, CostCo, Carrefour, Walmart, sau orice alt magazin din strainate, daca la noi se aduc produse de proasta calitate facute la mana a doua si vandute ca cu pret peste cel din strainatate.
    Noi dam pentru produse mult mai mult decat da neamtul, dar el primeste ceva bun, noi in schimb primim ciurucuri.

    10
    • nu mai pune botul la propaganda psd.

    • Detergentul Formil este o porcarie.Deobicei folosesc Ariel.Am zis sa fac o afacere si sa iau niste detergent low cost.E low cost dar…. si low calitate.La textile am luat produse proaste ( tricouri care s-au scamosat dupa doua purtari) dar si unele acceptabile.

      00
    • Cît timp cumperi ciurucuri atunci tot aia vei găsi pe raft peste 1-2 ani.

      00
  20. cum se vede prin ochii unuicumparator din sect. 6, Bucuresti

    Auchan (sunt vreo 4) – marea lor problema este ca fac prea des confuzia intre pret mic si marfa proasta cu pret mic. au unele produse care sunt de necumparat, nici nu mai conteaza cat costa.
    Pro – gasesti chestii interesante sau cu un raport imbatabil pret calitate/utilitate (spre ex. am cumparat cel putin 4 telecomenzi imitatie samsung cu pret intre 9 si 11 lei in ultimii ani care mergeau perfect dar nu rezista la contactul cu podeaua)
    Contra: stocuri proaste, produse proaste ->paine proasta (desi multora le place) muult sub Lidl_Kaufland, organizare dincolo de limita prostiei (raionul de mezeluri, masline, branza din Dr Taberei e din alta dimensiune – jeg si nepasare greu de egalat), produse de muzeu (stau acolo si nu le cumpara nimeni)
    Cel mai bun magazin este de departe ala din Militari (foarte curat si aprovizionat in limitele Auchan)
    Cel mai prost – greu de ales intre alea doua din Dr Taberei (murdare, produse d’ampulea, ifose la ala din Afi – avea totusi cea mai buna selectie de legume/fructe bio asta iarna)

    Lidl (eu cumpar din vreo 4-5, nu stiu cate sunt in sector) – masina de facut bani, cred ca poate musca din orice concurent, oriunde in Romania. Este ca o pesta, ataca tot!

    Pro – cel mai bun raport pret/calitate din piata la unele produse, magazinele sunt similare – te orientezi imediat indiferent de magazin, faci destul de repede cumparaturi (desi in magazinele cu personal putin cum este cel din Gencea X Str. Brasov iti irosesc timpul)
    Contra – gama limitata de produse. De fiecare data cand am avut o lista nu am reusit sa cumpar tot.

    La ei gasesti azi bormasina si polizor, maine chiloti si pijamale, sapt. viitoare oale si ulcele, este o morisca de produse care se repeta. Daca vreau sa mai prind un produs ma duc la un magazin vechi (gen ala de pe Iuliu Maniu/ langa Politehnica) unde oamenii au cumparat deja toate prostiile pana acum.

    In Lidl te duci sa cumperi ce gasesti nu ce vrei!

    Carrefour (hypermarket- 2, market, express – multe) – cel mai prost din curtea scolii.
    Ca si la Auchan dau impresia ca principala lor preocupare este sa-si anuleze avantajele pe care le au in fata magazinelor mai mici. Sunt foarte priceputi sa se saboteze singuri.
    Electronice depasite (sau proaste in cazul Auchan), haine scumpe sau proaste (la fel ca Auchan), decoratiuni inutile, ustensile de bucatarie ieftine, urate si proaste …dar scumpe!, etc
    Carrefour-ul expres este ceva grotesc. Multe categorii de produse, putine produse in categorie si foarte proaste dar scumpe.

    Kaufland – carne de porc ieftina si cam atat.
    – buna ideea cu grill-ul
    – poti sa cumperi ce ai pe lista pentru o ciorba si un desert (ceea ce la Lidl nu prea se poate decat daca gatesti din pliantul lor)
    – mimeaza diversitatea de produse. alea nu sunt haine, alea nu sunt electrocasnice, aia nu e mobila, alea nu sunt jucarii.

    Mega Image – magazin pentru oamenii care nu au alte optiuni si pentru asta platesc in plus.
    Pro- mezelurile Angst si cateva alte delicateturi
    Nelamuriri- de ce muschiuletul de porc (probabil tot Angst) este 50 lei?
    Contra – scump

    Selgros – pentru matinali, se deschide cu noaptea’n cap. eviti pe aia care ies la promenada in magazin
    Pro – carne, peste, ceaiuri si alte cateva
    Contra – restul
    Nelamuriri – de ce nu mai au masline Farmer la 500g din alea stafidite_cele_mai_bune_ever pentru care veneam si in genunchi :)

    Cora – mare, divers, aprovizionat.
    Haine de morti la pret de haine pentru vii.
    Te duci in adidasi ca ai de mers.
    Carne naspa.

    Metro, Profi, Penny – nu stiu/nu servesc

    Regrete – Real, chiar Billa (asta e efectul Carrefour, sa regreti pe sinistrii de la bila)

    00
    • excelent comentariu!
      cateva completari la ce ai zis tu:
      masline stafidite bune la kaufland de la valea oltului, pretul nu e la fel de bun;
      pentru lidl – produse de la oferte poti sa mai gasesti la lidl de pe moinesti;
      – lidl de la intersectia timisoara cu brasov (la mall plaza) sparge, nici nu vreau sa
      ma gandesc ce va face cand vor fi gata cele 5-6 blocuri care se construiesc in
      spatele lui;
      auchan de la tricodava e o mare dezamagire, locatia e extraordinara;
      auchan din afi e ok, la partea de mancare gatita este mult peste alte hypermarket-uri (samabtaa si duminica se face coada serioasa);
      profi de pe timisoara (fost albinuta) a fost primul care a marit programul pana la ora 23 in timpul saptamanii si 22 in week end. e de neinteles pentru ca oferta si servirea sunt slabe. cred ca e important ca a fost cam primul in zona si clientii au ramas fideli;
      in schimb, penny, deschis vis a vis e ….muzeu! daca ar da si pe gratis nu ar veni nimeni!
      la mega image din mall plaza e aglomeratie miercurea cand e orange movie;

      00
  21. erata: cel mai de kkt e Carrefour Market punct

    cei cateva mii de vecini de pe straduta mea (blocuri ceausiste, densitate mare) au de ales intre un chiosc, un hypermarket si un supermarket cam cat un kaufland de mare. ei nu au aflat ca la hypermarket se merge de doo ori pe luna si se duc zilnic de doua ori – no joke. asa e cand nu stii teorie: vii din Auchan si cumperi si de la buticul de la scara ce nu ai gasit la hypermarket. tare, nu?!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.