Aeroportul din Brașov va avea soarta celui din Tulcea

Brașovul are aeroporturi. Sibiu (100km), București (170km), Târgu Mureș (170km), Bacău (180km).

În afară de o slabă justificare turistică, nu are motiv să aibă aeroport. Și justificarea aia e nasoală, gândiți-vă că trebuie undeva în Israel sau Germania să se formeze un avion încoace. La evrei e OK, au doar 3 aeroporturi mari, dar nemții au vreo 20, toate cu zboruri constante către București. Câte curse să faci ca să merite? Cât de des? Din ce oraș?

De aia scriu articolul ăsta, ca peste 10 ani, când va da faliment, să pot să dau link către el.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

105 comentarii

  1. Eu nu vreau sa zbor in Germania sau Israel de la Brasov, vreau sa ma duc la Bucuresti, Cluj, Iasi etc. rapid si simplu si de acolo conexiune poate. Cer prea mult?

    02
    • LOL wut? Asta spun doar oamenii care stau prin zonele astea ultra-crippled de jegosi prin functii publice. Sa stii draga avu ca merge treaba prin tara asta, doar ca nu unde te uiti tu probabil.

      00
    • DA! Esti singurul care astepti 3 zile sa faci un deal pe la Cluj, la un pret de 200 E.
      Sau eventual iti faci propria companie.
      Mai usor cu metrourile si autostrazile ca noi nu le prindem.
      Cine nu vede ca tara asta ii kaput, sa-si puna ochelari.

      00
    • Ce dracu sa vad? Esti pesedist? Tara sta in dezvoltarea infrastructurii. Mai baga un ecran de protectie.. De ce? Cand ninge ca in basme, pula curent. Sa vedeti voi cum cumparati hamsteri la calculatoare, ca pula a facut investitii in transport energie electrica. E un tip de transport/infrastructura.
      Pe calea ferata mergi paralel cu trenul, „ca in filmele americane”. Tara nu sta numai Bucuresti-Constanta si Brasov.
      Autostrazi nu sunt. Ce avem? Bucuresti – Constanta? Atat. Restul sunt bucati si bucatele.
      Vine Boc face metrou. Nenea … proiect comunist, anii 80. Aia cu Electroputere sunt la origine de prin Suedia, iar tot aia au vrut metrou de suprafata pe malul Somesului. Proiectul s-a blocat deoarece suedezii nu au vrut sa dea licenta si Romaniei. Metrou in Cluj pesre 100 ani.
      Mai vrei? Te rog sa-mi spui in ce s-a dezvoltat tara asta? Excludem comert?
      IT ramane de vazut, nu stiu daca e al nostru.

      00
  2. Nici ala de la Tg. Mures nu-i foarte aglomerat. E cam ca o gara mai mica. Ultima oara cand am zburat de acolo, tipul de la securitate ma intreba cum filmeaza GoPro-ul ce-l aveam la mine, ca si el voia sa-si cumpere, nu sa ma controleze sau sa fie atent la ecran cand imi scana lucrurile.

    00
    • Cel din Tg. Mureș avea sens în trecut pentru cursele spre Italia.

      00
    • Aeroportul din Tg Mures a trecut printr-un proces amplu de modernizare. A fost inchis cativa ani din cauza asta. A fost deschis abia in toamna 2018. Incet, vor reveni cursele. Multa lume vine din Harghita si Covasna.
      Din 2011 pana in 2016 a avut constant 300 000 pasageri per an. Isi va reveni.
      Cel din Brasov ar fi o idee buna, dar construit etapizat (ceva mic initial, crestere in functie de nevoi) si neaparat diversificat pentru curse regulate, charter si business.

      10
    • Zboara moldovenii, zboara…

      00
  3. Și dacă nu dă faliment aeroportul, mai dai link la articol peste 10 ani :)?

    20
  4. NOU
    #10

    Si cica PSD-ul tine tara asta pe loc, nu mentalitatile astea complet aiurea.

    10
  5. Ar fi util aeroportul asta sa nu se mai formeze cozi pe DN1. In loc de 6 h cu masina faci 30 min cu avionul pana la Poiana. Sari direct cu parasuta, daca e cu tine.

    10
    • Moment in care iti seama ca e o parasuta super uzata si plina de gauri.

      00
    • Pai ba saracule ai impresia ca se face usor un aeroport doar ca sa aiba un avion plin cu saraci unde ateriza? Imbogateste-te si ia-ti un elicopter ca la ala n-ai nevoie de pista. Ce dracu o fi asa greu nu stiu.

      00
    • nu e important ca e uzata, ci dar sa mai tina. unele parasute folostie sunt mai de incredere decat altele noi.

      00
  6. Cum așa? Păi acum câțiva ani Consiliul Județean BV a prezentat un studiu în care localnicii au fost întrebați dacă n-ar fi mișto să fie aeroport, iar majoritatea au răspuns afirmativ.

    Clar, va avea succes!

    Dacă cumva nu merge (sau nu se finalizează), e din cauza Bucureștiului care se teme de concurență și bagă bețe în roate.

    20
    • Bravo boss.. Asta cu „dacă nu merge e vina Bucureștiului” e la fel ca teoria lui Darius Valcov care susține ca străinii nu vor sa facem autostrăzi. Otopeni e deja supra aglomerat, trebuie extins. Nu ești la concurenta cu București cu cu doua aeroporturi din regiune dintre care doar Sibiul e relativ mare și modern. Deci, dacă aeroportul din Bv dacă va fi mare și modern va avea succes. Desigur, asta dacă noi bucureștenii nu roadem cablurile electrice de la balizaj ca să va sabotam. Jalnic :)

      02
    • @Cosmin: nu te-ai prins….

      00
    • turistic vorbind,de ce ar zbura cineva care viziteaza romania in bucuresti?

      11
    • @robert, exista turism sexual, turism de sanatate etc.

      00
  7. Pai sa vedem: in 2017, Brasovul a avut 1.2M turisti, din care 200 de mii de straini. Si jumate din astia sa poata fi venit cu avionul si asta inseamna 10 aterizari pe saptamana. Plus 10 decolari, plus cateva zboruri interne (Cluj, Timisoara, Iasi, Oradea) se face de cateva zboruri pe zi.
    Apoi, ramane intrebarea clasica, de tip oul sau gaina: facem aeroport ca sa se dezvolte zona sau facem aeroport cand zona este suficient de dezvoltata incat sa merite investitia?

    BTW, niciun aeroport din cele mentionate nu e la mai putin de 150km de Brasov (Sibiu care e la intrarea opusa in Sibiu fatade Brasov si Henri Coanda sunt aproape la fel de departate).

    10
    • Dar de ce sa folosim instrumentul matematic, cand putem pur si simplu sa scoatem pareri din cur?

      00
    • Brasovul a avut 1.2M turisti, din care 200 de mii de straini. – Gigel, in brasov au venit 200.000 de turisti tinti pe destinatia brasov sau au facut popas 1/2 nopti si in brasov?

      01
  8. Cred ca Brasovul va canibaliza TGM, partial din SB si inca o bucata din OTP,BC nu intra in aria de interes, peste 10 ani inca o sa construim la el…dar va functiona. Nu iei in calcul partea de cargo, care va fi insemnata. Din cate stiu numa Continental Brasov are aproape un cargo pe zi la OTP.

    20
  9. Iar de la Sibiu la Brasov, in conditiile actuale, faci cu masina intre 2h si 2h 30m. O distanta de 144 fucking km. Daca ai noroc si mai prinzi un accident pe Hula Bradului sau circuli la sf. de saptamana cand de obicei se blocheaza giratoriul de la Vestem ai sanse mari sa faci 3h.

    10
  10. Aeroportul din Otopeni e supra-saturat. Nu stiu daca neaparat e nevoie de aeroport chiar in Brasov, dar e o idee buna sa mai distribuim putin calatorii prin alte aeroporturi

    10
    • Eu cred ca aeroportul Otopeni e supra-saturat pentru ca multi au treaba in Bucuresti nu din cauza brasovenilor. Otopeniul e prea mic pentru un aeroport de capitala europeana.

      10
    • e evident că e suprasaturat din cauza moldovenilor din Brașov, care nu au aeroport

    • au la bacău sau buzău, una din astea două, nu știu care, că nu-mi pasă.

    • sa vezi ce nasol e cu teleormanenii din capitala!

      00
    • Dar de ceee, lasa ca e frumos sa mai zbori 20 de minute bonus pentru ca nu au pista libera, e surpriza lor pentru clienti. Si mai ales pentru cei care vin sa te ia si li se spune ca nu se stie nimic de zborul X. Ce conteaza ca ar trebui la ora 12 noaptea sa dormi si in schimb la ora 1 de abia pleci din aeroport… E foarte incitant. A, in schimb am apreciat cum a „condus” dna comandant Popescu nu stiu cum. S-a descurcat foarte bine cu aterizarea in conditii de iarna.

      00
  11. Io cred ca au sa faca ceva banuti cu Brasov-Bucuresti. Pt ca o gramada de bazati de Bucuresti au sa FB/Instagram (arate saracilor cum se merge frumos deasupra), eventual business class, sampanie etc. Nu bara-la-bara ca toti saracii.

    00
  12. Ideea unui aeroport la Brasov, suna foarte bine pe hartie, dar am niste neclaritati:
    1.Cam ce trafic de pasageri se estimeaza in acel aeroport? Nu am gasit niste cifre reale, dar ca sa renteze, trebuie sa ai un flux de pasageri constant. Bacaul e cu low-costurile unde o buna parte din Moldova se duce, Sibiul este cat de cat conectat cu Europa Centrala, TGM se chinuie sa supravietuiasca, Otopeniul este deja supra-aglomerat.
    2.Cum se va finanta acel aeroport, cat va veni de la bugetul de stat, cat din fonduri proprii? Intreb asta pentru ca in primii ani de functionare, nu va fi profitabil. Si costurile de operatiuni la final se vor gasi in bilete.
    3.Cum se face legatura cu orasul si localitatile din imprejurimi?

    La final, discutia va fi intotdeauna despre alegeri, cat de ieftine vor fi cursele de pe aeroport, pentru ca daca Brasov-Londra sau Brasov-Munchen este de 3 ori mai scump ca Otopeni, sunt sigur ca multi vor merge pe varianta a doua. Nu iau in calcul partea de cargo si cea cu charterele, unde nimeni nu are ceva concret, totusi poate fi ceva profitabil pe acea parte.

    00
  13. Sibiu mai are ceva curse dar bacau si tg mures sunt „dead man walking”

    00
  14. Bistrița și-a tras partie de ski, Moldova are semnată legea pentru autostrada, Clujul s-a apucat de studii de fezabilitate pentru metrou, și Brașovul nu merita și el 2-3km de pista?

    00
  15. De cand e distanta in km pana la cel mai aproape airport importanta? zi-ne ceva timpuri. 100 de km inseamna mult intr-o tara fara autotrazi.

    00
    • Haha, am ras. Avion pentru 150-200km. Crezi că e rentabila o asemenea ruta? 1. Costuri ridicate, când urcă avionul consuma foarte mult până ajunge la altitudinea de croaziera. Îl urci să îl cobori apoi imediat?
      2. Durata de viață a unui avion se măsoară și în cicluri de decolări/aterizări. Pentru că dacă tot urci și cobori, structura avionului e supusă unui stres, compresie, decompresie etc.
      3. Drum casa – aeroport, care nu e la colț de stradă, control de securitate, îmbarcare etc, parca tot acolo ieși ca timp.

      00
    • @Eu: O fi acelasi timp, dar poti sa bei o bere.

      Eu credeam ca deja au aeroport la Brasov si doar soarta i se schimba. Va deveni intermediar in zborurile din Londra spre Bangkok. :D

      00
    • Ce Bangcock, nu vezi că ei vor să meargă și până la mamaie cu avionul? Am impresia că unii nu știu pe ce lume traiesc. Că avionul e ca Loganul, îl pui pe gaz, îi dai cheie și aia e, iar daca se strica, îl duci la nea’ Costică sa îl cârpească.

      01
    • @eu: really?
      Ia uite, shortest flight in the world dureaza cam 1 minut de zbor si 2.7 km, in Scotia:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Westray_to_Papa_Westray_flight

      00
    • man, compari mere cu pere.

    • @gigi: capacitatea e de 9 pasageri si zborul respectiv e apendice la o cursa regulata de 44 mile.

      00
    • De acord, e doar un exemplu. Ma deranja afirmatia ca „nu merita avionul pentru 200 km”. Sunt foarte multe curse aeriene in lume sub 200 de km, si nu e nici o problema. Nu faptul ca nu se poate face tehnic cursa e o problema, si eu sunt de acord ca nu merita aeroport acolo, sunt destule „in apropiere”.

      00
  16. Corect, mult mai utila ar fi fost autostrada spre aeroportul din Sibiu. De aia spre bucuresti nu avem nevoie, aia este doar o poarta deschisa pentru toti retarzii din sud.

    Totusi, tinand cont ca otopeni – cel mai mizerabil aeroport pe care l-am vazut in viata mea – se plange ca nu face fata volumului, e posibil sa fie oarece spill pe Brasov.

    Legat de investite, alte bombe de orase au bagat sume similare pentru stadioane, pentru ca orice alte probleme erau rezolvate la ele in urbe. Deci chiar cu un posibil faliment, e ok.

    11
    • Pot sa-ti dau o veste proasta. La Sibiu aeroportul 4 luni o sa stea inchis. Ceata! Vei ateriza ori la Timisoara, Oradea, Satu Mare, eventual Bucuresti.

      00
    • @avu aeroportul sibiu are f putine zile cu ceata comparat cu alte aeroporturi. Nici vorba 4 luni pe an.

      00
    • Inseamna ca nu prea ai vazut multe aeroporturi daca spui de Otopeni ca e cel mai mizerabil… Ca nu sunt eficienti poate, ca au multi angajati nesimtiti, de asemenea, dar cam atat.

      00
    • Confirm, nu prea ai vazut alte aeroporturi daca zici ca Otopeni e nasol. Si in mareata Germanie sunt unele care arata ca draq, iar cand ajungi pe Otopeni zici ca ai ajuns in civilizatie.

      01
    • Salut are la toti. Interesante comentarii. Ca sa zic si eu ceva, Clujul s-a dezvoltat mult din cauza aeroportul ui. Investitorii nu au timp sa piarda pe DN1 pe la Posada sau Oituz, ei vreau direct la birou. Apoi Clujul a pus accent pe Universitate, Brasovul vine si el din spate. Sunt cateva start-up-uri de calitate in Brasov.. Si pana la urma daca vreau un city-break din Brasov, pana ajung la Otopeni imi pierd tot chef ul. Asa ca fiecare cu ale lui. Oricum fudulia romanului: nu are autostrada pe valea Prahovei dar face 30 min cu avionul Buc-Bv. Numai bine!

      10
  17. meanwhile in Romania, autostrada urbana a ramas in bezna pt ca niste frati d’ainostri au furat cablurile electrice. :) minunat

    00
  18. Dar nu va da faliment, va fi tinut artificial in viata, asa cum sunt tinute majoritatea aeroporturilor mici din tara.

    01
  19. De unde discutia asta, cu aeroport la Brasov? Daca fac astia ceva cu autostrada in urmatorii 7 ani, ajungi la Bucuresti in 2h. Un aeroport se amortizeaza in 20 – 30 de ani.

    01
  20. Acum imi dau seama cat de prosti sunt altii: in Emirate au aeroporturi in AAN, AUH, DWC, DXB, SHJ si RAK. Bine, RAK mai slabut, nu prea merge lumea la schi.

    01
    • Ai scris un mesaj doar ca sa ne arăți că știi niste acronime. Te-ai gândit, după ce ai scris, oare ce căcat transmit eu prin mesajul asta, fiind pe un blog citit de tot felul de oameni din diferite domenii.

      10
    • din cauza astuia te bruia ieri SRIul

      00
  21. Brasovul este pe locul 2 dupa Bucuresti la numarul de turisti atrasi conform INSSE.
    “Braşovul a atras 180.000 de turişti străini, în primele nouă luni ale lui 2018, şi este pe locul II la nivel naţional”
    Imagineaza-ti o lume in care pleci din Bucuresti si ajungi in Bv in 30-40 min fara sa stai in coloana. Utopie?
    Daca nici pentru al doilea oras din tara ca turism nu dezvolti infrastructura atunci pentru cine? Nu mai discut de potentialul de dezvoltare pentru alte industrii ce ar beneficia de asa ceva.
    Dar e un subiect bun de discutii, l-ai ridicat la fileu frumos.

    10
    • zbor vs. masina e vorba si de confort dpmdv. Pentru mine e obositor sa mergi atatea ore pe DN plus ca sunt nenumarati meseriasi pe acelasi drum. Pentru zborurile interne de obicei se sta ff putin. Rar nimeresti nebunie sa stai o ora la verificare.
      Si da, prefer sa merg mai mult cu Uber decat sa caut ca dispe loc de parcare sau chiar sa o platesc.

      00
    • Buc – Bv => 30-40 de min (timpul de zbor) dar ai uitat ca dupa ce iesi din casa trebuie sa ajungi la Otopeni (mai punem inca min 20-60 min, depinde de trafic/zona) apoi ar trebui sa fii acolo cu 30 min inainte de decolare… iar la destinatie mai adaugi 10 min pana iesi din avion si ajungi sa iei un taxi pana in Poiana (alte 30 min). In cel mai bun caz iti trebuie 120 min. pt. Buc – BV cu avionul.

      Nu cred ca vor alege prea multi varianta asta… cum sa lase omul masina si sa circule in BV cu taxiul ca saracii, sa care bagajele dupa el prin aeroport… si sa nu poata parca masina la baza partiei? pai are masina ca sa circule cu avionul? Plus ca daca e un grup de 4 persoane nu cred ca e mai rentabil pe distanta asta cu avionul…

      01
    • ultima oară când am zburat de pe otopeni ne-a luat o oră să trecem prin formalități.

    • Daca ai avea un tren ca lumea in 45 de min ai face Bucuresti – Brasov. In Vest, tot ce e sub 500-600km, este mai eficient cu trenul decat cu orice altceva. Pt un zbor cu avionul (dureaza cam 1h pt 500km), iti trebuie 30-60 min sa ajungi la aeroport, apoi vreo 1h cat pierzi cu formalitatile si asteptatul, zbor 1h, iar 30-60 min pana iesi din aeroportul de destinatie, 30-60 min sa ajungi in centrul orasului de destinatie. Unele aeroportul nu sunt asa aproape ca Otopeniul, in Stockholm e la 40 km, in Munchen la 35 km.

      00
  22. Fix pe logica ta, cu cine si de unde sa formeaza un avion spre Bacau?!?

    Eu cred ca se justifica un aeroport in Brasov (mult mai mult decat unul in Bacau / Targu Mures, poate chiar si decat Sibiu). Motivul este dupa cum ai intuit si tu – turismul. Zona din jurul Brasovului este cam cea mai turistica din Romania (asa putin turism cat avem noi) si un aeroport ar putea sa o ridice mai mult.
    Aia 170 de km distanta de Bucuresti sunt enorm la infrastructura de la noi (mai ales in conditii unui turism tip city-break de weekend).

    Rute posibile:
    – Cam toate aeroporturile cu trafic foarte mare din Europa (Londra / Paris / Amsterdam / Frankfurt)
    – Cateva curse interne: in primul rand Iasi / Timisoara, poate si Cluj / Bucuresti
    – Sezonier (iarna / vara) se pot face si catre alte destinatii
    – Poate ceva curse low-cost catre destinatii mai putin mainstream (unde sa zicem ca nu s-ar justifica costurile mai mari ale operarii pe Otopeni).

    10
    • Bacaul atrage o buna parte din Moldova, acest aeroport fiind primul din tara in care au zburat low-costurile. Rutele de Italia, Spania, Anglia sunt printre cele mai pline, cam indiferent de sezon.
      Legat de posibile rute, in afara de cele interne care isi pot arata potentialul, alea in aeroporturi mari europene e o discutie interesanta. Odata pentru ca sloturile orare costa destul mult si in al doilea rand sunt costurile operationale zborului ce pot influenta si mai mult pretul biletului. Nu ma ajuta cu nimic daca dau 600 de euro Brasov-Frankfurt, cand acelasi bilet din Otopeni costa 300 de euro, diferenta aia de bani oricum ai da-o se simte.
      Low-costurile vor veni si vor vedea ce iese, fie raman fie pleaca, vezi ryan air cu Oradea. Charterele si partea de cargo raman o optiune interesanta, dar nimeni nu are o estimare clara pe aceasta parte.

      00
    • aeroportul bacau: peste 400.000 de calatori pe an
      brasov: sub 200.000 de turisti straini pe an!

      00
  23. Sigur sigur traiesti in Romania? Distantele alea intre brasov si diferite orase care au aeroport par infime pana ne aducem aminte ca 100 de km pot insemna 4-5 ore

    10
  24. Paradoxal, în 1939 transportul aerian intern era mai răspândit în teritoriu decît astăzi:
    http://historymaps.ro/?p=3018
    Iata şi cîteva imagini de epocă: https://romaniaimaginideierisiazi.wordpress.com/2014/10/30/transportului-aerian-in-bucovina-si-basarabia-interbelica/

    00
  25. Daca stau sa ma gindesc mai bine orasul cu totul nu prea se justifica!

    00
  26. Eu zic sa se faca si ss fie cu low costuri. Asa duc si eu pisica si cand o fi cazul copilul la mama si nu trebuie sa ma intorc la fucking otopeni ptr avion. :)

    00
  27. Intrebarea e in cat timp faci aia 100km sau mai mult, pe soselele noastre. Daca fac 3 ore de la Londra la Bucuresti si 3 ore de la Bucuresti la Brasov, nu e de cacat ? Zic si eu…

    00
  28. Ultima fitza: zborul bucuresti-brasov la business class.

    00
  29. NOU
    #75

    Observ ca multa lume, inclusiv Vali (cel care zice ca autostrazile nu sunt pentru turisti), habar nu are de zborurile interne, pe cele internationale le lasam in prima instanta. Aeroportul nu se va face doar pentru turisti pe ruta Bucuresti-Brasov, se va face (si) pentru alte zboruri si pentru marfa.

    Un exemplu ca sa intelegeti: Bucuresti-Timisoara si retur costa 4-500 lei (dar de obicei e cam 400) si dureaza cu tot cu imbarcatul cam doua ore si un pic / zbor, deci 4-5 in total. Acelasi drum cu masina, in jur de 1200 km, ar dura 18-20 de ore si ar costa MINIM 350 de lei, iar pentru o masina mai serioasa costa peste 700. La asta se adauga incertitudinea orei ajungerii, stresul condusului, ziua in plus de pe drum, eventual hotel, uzura masinii, riscurile drumurilor romanesti etc. De asta cursele interne sunt pline ochi.

    Acum intelegeti voi de ce un aeroport la Brasov care ofera zboruri Brasov-Timisoara (900km, 12 ore cu masina), sau Brasov-Iasi (700km, 11 ore cu masina) se justifica si ar fi cautat?

    10
  30. Aici este discutabil. Brașov este un oraș viabil și sustenabil economic. Tulcea este inexistent economic. Sibiu este de vreo 5-7 ani în declin semnificativ, în vreme ce Brașov a evoluat pozitiv. Târgu Mureș are un alt profil, nu intră în concurență cu Brașovul. Comparația cu Timișoara și Cluj este un pic deplasată, București-Timișoara înseamnă 7 ore cu mașina vs. o oră cu avionul, la Cluj sunt 6 cu mașina vs. 1 oră. La Brașov sunt 3 ore (hai să lăsăm bancurile cu DN1, că drumurile în interes de afaceri se fac dimineața devreme, nu în weekend la 12). Dacă pleci la 7 din București, la 9:30 ești la Brașov. Deci traficul intern va fi sensibil mai redus decât cel către celelalte două, baza ar fi traficul extern și, eventual, cel de marfă.

    10
    • sunt și alte ingrediente aici. dacă aterizezi la cluj sau sibiu, nu vii glonț la brașov. vii cu autocarul, mai o sighișoara, mai un viscri..

    • Popasul la Sighisoara si Visrci descrie profilul turistului standard. Spre deosebire de Tulcea Brasovul e un pic mai mult decat turism.
      Gadeste-te ca vine un Gigel de … undeva, schimba garnitura la instalatie da drumul la fluxul tehnologic si pleaca inapoi. Iar fabrica plateste 5 lei garnitura si 5000 de lei pe zi de asistenta tehnica si parca n-ar vrea sa plateasca pentru doua zile in loc de una pentrru ca a doua e peirduta pe drum.
      In plus Brasovul mai creste spre deosebure de Moldova care se muta in Italia sau in Ardeal.

      10
  31. Mai terminati cu zborurile interne. A incercat Blue Air cu Timisoara/Cluj/Iasi si nu le-a mers. Wizz-ul a scos zborul de Bucuresti Cluj. As zice ca oamenii aia au facut niste calcule.

    00
    • Au scos cursele ca sa utilizeze avioanele pe destinatii externe. Pe intern erau limitati cu pretul biletului. Cluj bucuresti era mai mereu full, dar majoritatea biletelor erau vandute sub 50 eur/segment.

      00
    • NOU
      #88

      WizzAir inca are Bucuresti-Cluj, iar pentru restul de destinatii ai de ales intre Tarom, Ryanair sau Blue Air.

      00
    • Vorbești vorbe. La vreo lună după ce a renunțat BlueAir la Timișoara – Iași, a venit Tarom, pe aceași rută. Ce să vezi, nu era rentabil? Sunt aproape pline avioanele în orice zi din săptămână. Și sunt cu 3-4 curse pe zi. Chiar că nu-i rentabil, frate. BlueAir a fost „ajutat” să renunțe și să plece, ca să-i facă loc Taromului. C-așa-i în tenis.

      00
  32. Imi doresc sa te inseli. Imi pun mari sperante in aeroportul asta :-)

  33. Ai ratat o bună ocazie să taci. Serios, dacă ai cumva senzația că nu ești în zona care trebuie, chiar așa și e. Crede-mă, vei câștiga mult mai mult dacă te abții să emiți tâmpenii (și nu, replica ta tipică cu termenul „idiot” în ea nu e o soluție).

    00
  34. Dude, urmăresc blogul ăsta fiindcă de cele mai multe ori sunt lucruri interesante pe aici sau poți afla chestii chiar din comentariile cititorilor etc. Dar mai sunt dăți și când vorbești ca să te afli în treabă și asta e una din dățile ălea. Nu de alta, dar dincolo de ”mi se pare mie” există niște oameni care chiar se pricep, sunt pasionați de subiect, au date de pe afară din zone similare și au făcut niște calcule. Află despre ei, fă-ți temele, scrie un articol mai bun! Spor! :)

    Mx

    00
  35. Din pacate aeroportul o sa fie facut, sunt destui $$ de sifonat in proiect.
    Problema cea mai mare e localizarea aeroportului, zona nu e asa „”prietenoasa”” din punct de vedere al vanturilor, ceata etc. Un aeroport de genul asta pe langa ca nu va atrage calatori va ajunge o gaura in buget precum Charleroi, Beauvais, sau o sa fie scos la vanzare dupa un timp ca Ciudad Real, sau cel mai probabil inchis cum o sa pateasca Castellon. Mult timp dupa deschiderea aeroportului o sa zboare doar low costuri si chartere ocazionale. In zona „extinsa” a aeroportului locuiesc in jur de 500.000 de persoane, piata de captura e pe la 100.000, deci nu prea ai pentru cine sa faci aeroport. Traficul din turism e mic si in general ma indoiesc ca o sa plateasca lumea 300euro pe biletul de avion sa ajunga in Brasov . Biletele de avion, daca nu o sa fie super subventionate o sa fie mult mai scumpe ca in Bucuresti, lumea o sa prefere sa mearga acolo. Pe partea de cargo ma indoiesc ca o sa fie zeci de avioane care o sa vina SAPTAMANA in Brasov. P.S.Bacaul e in primul rand aeroport militar, e altceva decat cele din sibiu, targu mures, bucuresti.

    11
  36. Toata lumea care comenteaza cat de „”necesar”” e aeroportul in Brasov”pot sa citeasca aici http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=111.0 si sa se convinga ca nu prea este nici necesar, nici folositor, nici nimic. E doar un motiv de sifonat $$$ si adunat voturi

    11
  37. Pentru aia care zic ca nu merita sa faci aeroport la Brasov pentru ca distanta la cel de la Sibiu sau Bucuresti e prea mica:
    Aeroportul din Munchen e la 160 de km distanta de Nuremberg si totusi intre astea doua puncte sunt cateva curse pe zi, asta in conditiile in care ai si autostrada.

    10
  38. Asta daca e gata. Eu zic sa te duci spre 15 – 20 de ani. Mai degraba se gaseste lacul de sub Tampa pana atunci. Saracul aeroport se chinuie de 10 ani sa creasca, iar pana acum nici gard complet nu are.

    01
  39. Faza e ca in timp ce toti isi dau pe aici cu părerea, astia merg mai departe cu constructia aeroportului.
    Ar fi interesant de revazut acest subiect peste catva timp.
    Asta imi aduce aminte de o discutie asemanatoare legata de BV: Mall-ul. Toate lumea isi dadaea cu părerea cum ca un mall nu ar fi rentabil avand in vedera ca nu exista putere de cumparare in Bv si ce mai, ar fi un esec.
    Si a apărut Coresi. Se pregateste AFI.

    Brasovul nu este legat de nimeni cu nimic (infrastructura). Daca nu vrea sa moara trebuie sa faca aeroport (acum) si sa se lege de Sibiu cu autostrada (cat mai repede posibil).
    Restul sunt discutii.

    10
  40. Dude .. toata lumea care a auzit cel putin de asta stie ca daca se face aeroportul de la Brasov Bucurestiul va pierde … Brasovul fiind un punct mai mare de interes turistic decat Bucurestiul , plus ca e in mijlocul tarii ajungi mai repede Oriunde decat din Bucuresti , si sa nu mai vorbim de Sibiu care desii e „vecin” Brasovului va avea dintr-o data un flux mai mic .

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube