Cum am adus o Honda CR-V SH din Germania

Iti scriu cateva randuri despre experienta mea din Germania din mai cand mi-am adus o Honda CR-V. Poate fi util pentru altii care doresc sa faca aceasi miscare.

Datele problemei

Famile cu un copil de 2 ani posesoare de Golf 5 hatchback (an fabricație 2007) în căutare de o a doua mașină, mai mare, mai confortabilă și mai sigură. Golful a devenit neîncăpător, are 10 ani vechime și e un SH achiziționat în 2011 care a fost implicat înainte de achiziție în ceva accident.

Cerințe

  • Buget aprox 16 000 euro
  • An fabricație 2013+
  • Kilometraj sub 200 000
  • Cilindree motor minim 1.9L
  • CP minim 150
  • Tractiune 4×4
  • Garda la sol de SUV (nu îți rupi spatele cu copilul)
  • Portbagaj decent
  • Banchetă spate capabilă sa acomodeze 2 adulți + scaun copil

Cerințe de la soție

  • Scaune încălzite
  • Telefonie prin bluetooth

Mașină SH sau Nouă?

Kilometrajul anual e sub 15 000 km, prefer o mașină mai dotată decăt una nouă și mai cheală pe care să o țin vreo 5-7 ani.

Eventuale reparații s-ar executa la mecanicul preferat, nu la reprezentanțe.

Plata cash, fără credit/leasing. Fără Casco. Dețin loc de parcare.

Achiziția din RO sau Germania?

După experiența cu achiziția Golfului din RO nu am dorit să mai cumpăr alt SH din țară, care să fi fost rulat în țară.

Am ales să evit mașinile aduse în țară de samsari care au prețul mai bun decăt prețul echivalent de pe mobile.de/autoscout.de din motive binecunoscute

Așadar după zeci de ore petrecute căutănd aproape zilnic pe mobile.de și autoscout.de timp de mai multe săptămăni a sosit momentul unei decizii. Căutarea îmi returna rezultate ca Passat Alltrack, Passat 4motion, Golf 4motion, skoda octavia, Opel Insignia, Mitsubisi Outlander, iar la eliminarea filtrului de cutie automată apar și două opțiuni mai atractive ca Honda CR-V și Toyota RAV-4.  Doar cateva rezultate cu Octavia Scout sau A4 allroad, nesatisfăcătoare ca vechime, km și preț.

Sun la dealer pentru Honda CR-V 2.2 D, fabricație 2014, 100 000 km, echipare Executive, full-piele, panoramic, fără navigație și cutie automată, primul propietar. Pretul fix, fără tva deductibil. Pare ok și mă înțeleg cu delerul să îl mai sun cu o zi inainte de a veni să văd mașina.

Drumul până în Germania

Honda e la 1400 KM distanță de Cluj. Caut cel mai apropiat aeroport de dealer. Vineri dimineață sun pe dealer și îl rog să țină mașina că vin să o văd luni până la ora 12. Apoi cumpăr bilet de avion pentru luni dimineață. Rezerv și un rent-a-car de la aeroport pentru care plătesc avans.

Luni dimineață avionul nu decolează din cauza unor probleme tehnice, sunt nevoit să mai stau aproape 3 ore în aeroport după avionul din Bucuresti cu care ajung ulterior pe Memmingen.

In aeroport surpriză nu pot închiria mașina rezervată deoarece nu am card de credit, cardul (de BT) cu care făcusem rezervarea nefind acceptat. Nici cel de ING. Nici plată cash nu se poate face la nici un birou rent-a-car. Nici-un autobuz, doar o gară în apropiere pe o vreme ploioasă,  dar eram deja cu vreo 3 ore întărziere și nu aveam timp de stat prin gări. Anulez rezervarea auto și iau singurul taxi disponibil care mă transportă la dealer (vreo 120km distanță) unde ajung în jur de ora 16.

Verificarea mașinii

Găsesc Honda în parcare, pînă vine vânzătorul mă uit atent după urme de accident, identific doar o zgărietură pe portieră de vreo 3 cm. Discut apoi despre istoricul mașinii, văd actele și cer să fac o expertiză tehnică la un service Honda. Dealerul mă intreabă dacă am facut programare la service și imi spune că nu putem merge pentru ca fiind oră de vârf o să ne ia aprox 1 oră mers bară la bară 30km până la cel mai apropiat service Honda. Îi spun ca nu am venit 1500km ca sa dau 16 000 de euro așa fără să verific mașina și ii propun să facem verificarea a doua zi dimineață. Dealerul sună la service Honda, care e fully booked la servisare pt urmatoarele 2 săptămăni, explică situația mea și băieții acceptă să imi facă diagnoza în ziua respectivă. La service un mecanic ridică mașina, se uită sub ea, îmi confirmă că nu sunt urme de accident, are piese originale și imi spune că trebuie schimbate discurile si plăcuțele frînă spate. Tot de la service aflu că ultima revizie a fost cu 8 luni  în urmă cănd Honda avea aprox 26 000 km mai puțini decăt în bord. Honda service nu îmi ia nici un ban și expertiza fiind bună decid să cumpăr mașina. Primesc și un set de jante cu anvelope iarna nokian în stare fb.

Achiziția

Nu am călătorit solo cu 16 000 cash, planul a fost să virez suma prin transfer bancar. Marți dimineata fac actele și transfer 16000 euro prin BT24 din contul meu EURO în contul soției dealerului. Honda nu era în propietatea dealerului auto, aparținea socrului dealerului. Pe contract s-a specificat acest detaliu, pentru a nu fi probleme cu fiscul german. Miercuri dimineață banii sunt virați din banca mea către banca centrală în Germania. Joi la prânz banca centrală germană virează banii în contul destinatar și dealerul (via soție) îmi confirmă primirea banilor. Merg cu dealerul și facem actele: radiere, numere de tzoll, asigurare (maxim o oră a durat) si apoi îmi predă cheile și mă pornesc spre țară.

Concluzii și învățăminte

Nici o problema dupa 5 luni si 8000km parcurși. Am facut revizia de 100 000 km care a implicat schimb ulei, filtre, schimb plăcuțe și discuri frînă spate:  total 1700ron

Am avut noroc că Honda fost ok, următoarea opțiune era un Passat Alltrack care era la aprox 450km distanță si singur cu trenul era mai dificil de ajuns în timp util. Recomand a se merge cu o mașină cu încă cineva, preferabil cunoscător de limba germană.

Plata via transfer bancar durează minim 48 ore, nu am putut lua mașina pănă ce banii nu au ajuns în cont. Data viitoare voi merge cu bani cash ca sa rezolv achiziția în maxim o oră, nu în 3 zile.

Musai card credit pentru rent-a-car și asigurare tzoll.

Pentru verificare tehnică la service trebuie sunat din timp, nu poti face programare de pe o oră/zi pe alta.

Mobil si Internet în roaming pentru rezervări service, cazare etc – nu m-aș fi descurcat fără.

Cunoștințe minime de limba germană, măcar nivel conversațional. Nu m-am putut descurca doar în engleză.

Atașez și câteva poze cu dulapul:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

131 comentarii

  1. Faina masina! Sa ai parte de ea!

    00
  2. Asta da articol util.

    00
    • – omul stie sa povesteasca detaliul semnificativ si util.

      – stie sa caute solutia si sa asume si costuri suplimentare.

      – are si noroc.

      – nu se plange ca femeile. rezolva ptobleme

      – si spune si altora ce greseli sunt evitabile

      – un 10. stilul vali petcu

      00
  3. să o stăpâniți sănătoși și să vă ducă în multe locuri f frumoase.

    Ce aș putea completa: eu rezerv cu card de debit doar că este embosat și pun o sumă mai mare pe el pentru a o bloca ca garanție.
    Nemții la engleză sunt praf.

    Eu am făcut plata online la ora 10-11 (ora româniei) cu comision de urgență (75 euro cu 25-30 de euro mai mult decât comisionul normal) și la ora 15:00 (ora germaniei) a fost confirmat că au intrat banii. Banca națională era libra (praf la capitolul bănci corespondente mai ales în germania) iar banca din germania nu știu care era.

    foarte profi cei din germania de la reprezentanța honda.

    00
    • Ma disperati cu embosatul vietii. Nu are nici o legatura faptul ca pe card caracterele sunt in relief sau nu. Depinde de tipul de card, care poate fi de debit insa e acceptat la rezervari. Sau nu. Sunt cu totul alti factori aici, nu embosarea vietii.

      00
    • @Jules … tipul de card de regula are legatura si cu embosarea. Visa debit e embosat pe cand Electron nu este. Poate ne spune autorul ce card avea.

      Eu tot cu Visa debit rezerv si nu am avut probleme.

      00
    • @jules…..cred că am rezervat de peste 30-40 de ori mașini. de fiecare dată îți trece cardul prin tâmpenia aia de rămâne imprimat. dacă nu este embosat (cu literele în relief) nu rămâne nimic și este respins.

      00
    • am rezervat masina din tara pentru aeroport in Viena. Am ajuns acolo si in loc de Opel Zafira ni s-a oferit un Astra. noi fiind 5 insi cu ceva bagaje tehnice de dimensiuni atipice.
      Dupa multe negocieri si proteste am reusit sa primim un Insignia in care tot am stat cam inghesuiti 200 KM cat aveam de mers pana la Linz.

      Am dat cardul pentru garantia de 500 de euro si surpriza: nu era OK. am rugat functionara sa mai incerce si dupa 3-4 incercari tot nu a reusit sa blocheze banii.

      Am sunat la banca (BT) si aia s-au uitat pe incercarile de blocare sume si aparea ca s-a incercat sa se blocheze 3000 EUR. O intreb pe aia de la inchirieri ce suma vrea sa blocheze: cica 3.000. Zic „pai de ce”. Si imi raspunde: „Am vazut ca sunteti romani”.

      cam atat.

      00
    • bughy: unde ai mai gasit firme care folosesc imprinter? garantia se blocheaza mai usor cu ajutorul pos-ului.. Nici nu conteaza tipul de card

      00
    • Cardurile non-embosate le poți face și tu acasă. La ING de exemplu se fac pe loc. Daca știi datele la un alt card îl poți clona ușor.

      00
    • Alex: eu in costa rica. dar in Europa nu am avut nevoie.
      dar, nu conteaza in plm embosat sau nu. Conteaza sa fie de credit. Iar astea de credit vin embosate oricum

      poante cu: „eu nu am de credit dar am inchiriat” nu merg. Link cu o companie si o tara, in care sa aiba la termeni si conditii ca nu le trebuie card de credit da.

      00
    • Animaloo, este clar ca nu ai inchiriat niciodata o masina, cu orice fel de card. Eu inchiriez masini de 10 ani cu card de debit Taifun de la bancpost. A mers de fiecare data. De ce dezinformezi poporul?

      00
    • @animaloo: O singură dată mi s-a întîmplat să-mi fie cerut expres card de credit (și refuzat cel de debit): eram în avion deasupra Atlanticului într-o cursă făcută de United pt cei de la British, din nu știu ce motive).
      Asta se întîmpla acum vreo 10 ani și atunci m-am gîndit că ei refuză cărdurile de debit pt că nu pot lua, pe loc, legătura cu banca-mamă.

      00
  4. Am o intrebare in legatura cu cardurile care au fost respinse: erau carduri gen maestro/visa electron, fara caractere embosate?

    Din experienta proprie, inchiriez masini de mai mult de 10 ani cu carduri de debit, dar cu caractere embosate. Niciodata nu am avut nicio o problema. Dar in ultimul timp bancile s-au porcit si incep sa imprime cuvantul „debit” pe cardurile de debit embosate.

    00
    • VISA electron ambele carduri, atat BT cat si ING, fara caractere embosate.

      00
    • Problema e cu Visa Electron, nu e acceptata in Germania pentru ca nu sunt relliable la blocat bani.
      Am avut aceeasi problema acum cateva luni in Germania, am rezolvat cu un card de debit Maestro. :)
      Cand m-am intors am schimbat cardul Visa Electron cu un Mastercard.

      00
    • Ba, cand v-aud cu Visa Electron ! Ala e card pe care il primesc copiii cand implinesc 16 ani. Daca ai peste 25 de ani si nu esti somer, nu ai nici un motiv rezonabil sa nu detii un card de credit !

      00
    • @Ionut: nu-mi trebuie. E destul de rezonabil?

      00
  5. Cât i-ai dat lui Zoso să publice un articol fără cutie automată?

    00
  6. dincolo de toată povestea, eu nu m-aș aventura atâția mii de km cu atâția bani cash. nici nu cred că e legal să ieși din țară cu atâția bani.

    00
    • declari la vama suma de peste 10000 d euro si e ok. Sa ai la tine document provenienta bani.

      00
    • Prinsesem ceva despre sumele de peste 10.000 euro care trebuie declarate la iesirea din tara. Dar nu cred ca e ilegal.

      00
    • Nu ai nici o problema. Am dat mail la Vama, poti sa ai la tine peste 10.000 euro cand circuli in spatiul UE. Problema este la iesirea /intrarea in UE atunci trebuie sa declari sumele mai mari.

      00
    • M-as fi aventurat daca nu m-as fi dus singur. Cu banii cash puteam pleca luni seara, sau cel tarziu marti dimineata, nu joi la pranz.

      00
    • E legal, dar in general nici un dealer (pe unde am umblat eu) nu accepta plata cash mai mare de 3000 de euro.

      A fost funny un prieten care imi povestea cum si-a pus masina la vanzare (un XC60 mai tanar de 4 ani) si l-au sunat niste turci sa se intalneasca cu el intr-o duminica seara intr-un parc ca ei aveau 17500 eur la ei si sa faca tranzactia – fara sa vada masina.

      00
    • Nu trebuie declarat nimic la iesirea din Romania daca pleci intr-o alta tara UE. Teoretic poti sa pleci cu o vailza de bani. Sau doua.
      Trebuie declarata suma de peste 10.000EUR in orice valuta (si banuiesc ca ar trebui sa ai documente cu privire la provenienta) doar daca pleci din EU.

      00
    • Incredibil ! Omul explica in articol ca NU a plecat cu banii Cash si ca a facut transfer bancar Pentru toată suma dar tot apar 3 autiști care au înțeles ca a plecat cu banii la el si dezbat problema.
      Peste jumătate din comentarii sunt despre carduri embosate si ieșit din țara cu bani Cash.

      00
  7. Poate nu am inteles eu: nu-si face Casco pentru ca are loc de parcare?

    00
  8. Singura „ciudatenii”, ca sa zic asa, pe care le vad la o citire rapida:
    – „ultima revizie a fost cu 8 luni în urmă cănd Honda avea aprox 26 000 km mai puțini decăt în bord.” – adica 3.000 km per luna

    Si vezi ca trecerea granitei cu peste 10.000 eur cash este o problema, trebuie declarata suma etc

    00
    • Avea istoricul complet la Honda in reprezentata, ultima revizie era pe la 76mii km aprox. Cati km putea sa faca in 8 luni? in bord masina avea 100 000 km

      00
    • Gurile rele ar spune ca a facut 76k km in 3 ani si 26k km in 8 luni. Un singur propietar. Eu zic ca uneori pur si simplu apar astfel de ciudatenii si coincidente.

      00
  9. pacat ca a dat atatia bani pe o masina fara ecran color si fara cutie automata, dar intr-adevar bune sugestiile cu cash-ul, doar ca la atatia bani nu-i poti da cash-ul in mana, majoritatea nu accepta, te roaga sa mergi cu ei la banca sa iti verifice banii si sa-i depuna direct in cont. De obicei se sperie de bacnotele de 200 si 500 euro.

    00
    • Navigatie nu folosesc, circul foarte mult cu Waze. Mi-ar fi placut cutia automata, cea noua cu 9 trepte, dar nu exista pe motorizarea 2.2D. Nu cred ca as fi vrut cutia automata veche, cea in 5 trepte.

      00
    • @mihai, avand tot crv cu cutia aia in 5 viteze tin sa iti spun ca te inseli. E departe rau de cele vechi. Dar trebuie sa o testezi.
      Si lipsa navigatiei e un plus. Si eu tot cu telefonul.

      00
    • nu spun ecran color neaparat pt navigatie, ii da masinii si o alura mai moderna + cand o sa vinzi masina peste cativa ani, lumea zic eu ca va stramba din nasa daca nu vad un ecran color acolo.

      Iar cu automata, is de acord, nu merita cea veche cu 5 viteze.

      00
    • @mihai vezi ca exista forum honda si la noi. Te sfatuiesc sa te inscrii. Mai afli una alta despre masina. :)
      Imi mentin parerea ca si cutia de 5 vit automata merita fiecare banut. Dar sa lasam haterii sa abereze fara sa stie de ce.

      10
    • Omul si-a luat masina pentru ca e utila, nu sa o expuna sa beleasca ochii lumea la navigatia color.

      00
    • am folosit navigația de la mașină o singură dată și mi-a ajuns.

  10. „Merg cu dealerul și facem actele: radiere, numere de tzoll, asigurare”

    Partea asta cat te-a costat, si pe ce perioada ai scos numere (si asigurare)?

    Si legat de asta, cum e la RAR Cluj, tot asa de aglomerat ca la Suceava? Ca aici se fac, de vreo 2 saptamani, programari pentru 2018, anul asta e plin.

    00
    • Numerele de Germania le-am scos pe o saptamana. M-a costat in jur de 70 euro daca tin bine minte. La RAR am facut programarea online in data de 12 mai si m-au programat pe 27iulie cel mai devreme. Numere rosii am luat pe 3 luni.
      La programare politie am avut iar noroc, am prims slot liber in sapatamana urmatoare dupa ce imi expirau nr de tzoll, altfel nu puteam pune dosarul pt nr rosii.

      01
    • Suceava,Botosani -plin pana la anu’.Un prieten si-a facut programare pe sfarsitul lunii octombrie la Covasna.Cica alta optiune era undeva prin Voluntari.

      00
  11. Ai vrut să simți mașina?

    00
  12. Dupa parerea mea e mai bine sa verifici masina la DEKRA nu la reprezentanta. Acolo nu se sta la coada atit de mult si exista mai multe decit reprezentante.
    Dealerii seriosi (ex. autohus.de) fac aceasta treaba deja in avans.

    00
    • Da, asa am luat-o si eu adusa in RO de la autohus cu Dekran facut + reprezentanta aici.

      00
    • Crezi tu că inginerul ăla de la Dekra cunoaște, în detaliu, toate modelele de mașini, mai bine decît un mecanic din reprezentanță?
      E un om care face ITP-uri, ffs. Îți zice dacă mașina e ok de mers pe drum, sau nu.

      00
    • Băieții cu minusurile. S-o luăm altfel. Experiență personală. Mi-am dorit un anumit model mai vechi de mașină, cu anumite dotări. Se găsește destul de greu la vînzare și dacă-l găsești, trebuie să fii conștient că are nevoie de investiții. Buuun.
      A venit vremea tüv-ului. Neconsultîndu-mă cu localnicii, am mers la un ATU, să fac un deviz, cu ce are nevoie mașina, pentru a trece fără probleme.
      A rezultat o înșiruire de chestii în valoare de 2750€. Vorbim despre o verificare făcută de omul de la DEKRA, pentru care am plătit 22€.

      Am discutat cu un coleg german, despre asta. M-a trimis la un alt service(nu turci, nu polozeni, nu ruși). De pe lista aia a dispărut cam o treime. A scăzut suma la ~1900€. Și din cauză că fiul patronului e împătimit cu același model de mașină, avînd și el unul, am primit cadou o stea nouă pe capotă(deiner war bißchen locker und stern muß immer in ordnung sein)
      În concluzie, unii domni de la Dekra cam fac exces de zel.

      00
  13. M-am oprit undva dupa aterizarea in Germania, boss ti-ai luat bilet “de pe o zi pe alta” si mai apoi ai mers cu taxi 120km :)) ghidul tau poate fi trecut la cum sa mergi sa nu mergi dupa o masina in Germania sau greselile pe care le-am facut crezand ca economisesc niste bani cumparandu-mi o masina din germania :))

    00
    • Mi-am luat bilet tarziu, vineri, pentru ca nu stiam daca dealerul va mai avea masina vineri si apoi planul initial era sa merg cu cineva din cluj cu masina. Dar tovarasul de drum s-a eschivat.
      Taxi nu era in plan, dar a fost cel mai rapid mijloc de a ajunge in timp util.

      00
    • Si in total cat a costat toata aventura? Cu tot cu bilet de avion luat pe ultima suta de metri, cu hotel, cu taxi, cheltuieli cu inmatricularea, etc. Bugetul de 16000 de euro le-a inclus si pe astea?

      Ai recuperat avansul pe care l-ai dat pe masina de inchiriat? Ca ala e pentru rezervare si oamenii ti-au rezervat-o, deci serviciul a fost efectuat.
      Ai luat avion din Cluj catre Bucuresti si dupa aia Bucuresti – Memmingen? Exista legatura Buc – Mm? Inseamna ca am luat tzeapa de cateva ori. Mai mult, ai gasit gara langa aeroportul Memmingen? Ca ala e in camp, gara e in oras, am platit o avere pe taxi pana la gara ca nu mai circula niciun autobuz.

      00
  14. Am avut impresia ca poveste urmeaza sa aiba un twist ceva. Deci tu doar ai vrut sa te lauzi ca ai fost singur in Germania sa-ti iei masina. Astept cu nerabdare articolul in care ne povestesti prima noapte de dragoste.

    00
  15. Este o diferenta mare intre o carte de credit si majoritatea cartilor de “credit“ gen electron, etc.

    La o carte de credit normala, visa, MC, Amex, baca iti da un credit pe carte. Adica daca cumperi lucturi/servicii in limita de credit stabilita, banca garanteaza ca suma respectiva va fi platita. La electron, etc. poti plati la POSuri care acepta cartile respective, dar doar daca ai bani in cont – ptr. asta nu garanteaza nicio banca ca dealerul isi va primi banii.

    Eu am o visa “normala“ de credit si una electron, pentru plati la POSuri (mai aleS ptr. Excursii in afara Europei sau in tari dubioase, gen rusia).

    Pe electron nu se pot bloca bani…sau se pot dar costa pe dealer….

    Cu scris embosat, culoarea cartii, etc. nu este nicio o corelatie.

    00
    • nu stiu ce ai tras pe nas in biblioteca printre atatea carti, dar vreu si eu. e card nu carte. credit card, nu credit book.

      00
    • Intr-adevar asta a fost problema, pe electron nu mi-ar fi putut bloca banii, desi aveam bani suficienti in cont.

      00
    • Alex vorbesti prostii.

      Cand cumperi ceva, orice cu card-ul(indiferent de tipul de card), banii nu sunt retrasi instant, banii aia sunt blocati de catre banca ta ca „promisiune” ca tu faci plata. In cazul in care nu sunt bani in cont, tranzactia este respinsa.

      00
    • I wanna play books with you. Let’s say tabinet or little seven.

      00
    • @bogdan

      Da, dar cu o mica diferenta:

      Daca la maestro, electron, carte de debit, nu ai bani, este treaba vanzatorului sa-si recupereze banii de la tine.

      La o carte de credit ( asta este lb. Romana de acum 30 de ani. A ramas actuala in dex:)) ) garanteaza banca ca plateste ea .

      00
  16. voi va dati seama cati romani refuza astia la inchirieri masini? cred ca fac pariuri dinainte daca vine cu debit

    00
  17. Salut,
    treaba cu banii cash nu functioneaza. am un prieten care face asta doar din pasiune, el locuind in Germania si vine o data la o luna cu o masina acasa. luata pe persoana fizica, totul in regula. nu ii accepta nimeni cash, banii trebuie sa mearga prin conturi bancare. nu recomand solutia cu cash. testata luna trecuta :)

    00
  18. Daca marchezi transferul bancar ca URGENT ajunge a 2-a zi. Cel putin la mine asa a fost. Amuzant e ca dealerul (reprezentanta BMW) mi-a cerut direct banii cash (destul de mult peste 10k). Nici nu se astepta ca fiind din Romania sa vreau plata cu transfer bancar.

    N-am avut nici probleme cu limba engleza, dar probabil depinde mult si de zona si de dealer.

    00
    • Am fost la banca, mi-am facut cont in euro, am cumparat euro, i-am anuntat ca urmeaza sa transfer 16000euro si sa imi ridice limita, dar cand am facut transferul prin bt24, ca fraierul, am uitat sa bifez urgent. Nici nu i-am intrebat cat dureaza un transfer in germania. Prin Transfer normal comisionul bancii a fost 18 euro.

      00
  19. Fara casco, fara card de credit, cash fara leasing/credit. Om tanar si educat in rest.
    PLM, n-aveti nici o sansa.

    00
    • Da, pisi, poate nu ii place omului sa se stie dator la banci sau poate e din ala cu ceva educatie financiara care nu se intinde mai mult decat ii e plapuma.

      00
    • „educatie financiara” si „nu card de credit, nu credit, nu vreau sa ma stiu dator” nu merg in aceiasi fraza. Pentru „nu casco la masina de 16000” n-am idee ce sa zic fara sa jignesc.

      Unii nu dorm de grija ratelor, cand cea care n-ar trebui sa doarma e banca (ca in bancul ala pe care un om cu educatie financiara n-are cum sa nu-l stie). Asta e educatie financiara, sa-ti faci cheltuielile cu banii bancii si sa-ti investesti banii proprii (sau sa-i pastrezi pentru zile negre), nu sa strangi ca soarecul si dupa aia sa ingropi o poala de bani stransa cu greu intr-un bun cu depreciere rapida. Nu numai ca nu e educatie, e opusul educatiei.

      Bagati minusuri, educatilor.

      00
    • Radu asta are credit in franci elvetieni si e suparat pe viata.

      00
    • @Radu, prietene, educatie financiara inseamna sa fii capabil sa iti cumperi bunul dorit fara a face imprumut in banca. Tot felul de inapti se cred destepti! Tu daca inca ai rata la Iphone 6, asta inseamna ca ai educatie financiara? Si eu daca l-am luat cu banii cash, inseamna ca sunt idiot… Nici nu ar trebui sa fii lasati la vot

      00
  20. Cata bataie de cap pentru o masina… daca stii cat de cat cu ce se mananca, iti iei din RO indiferent ca e sh (primul proprietar) sau noua. Fara bilet de avion, taxi 120km, cazari, tradus acte, puricat la RAR, timp pierdut, etc. Dar asa stie romanu’ ca a auzit el ca-n Germania sunt masini.

    00
    • Poate a vrut să aiba omul parte și de experiența asta. Toți luați în calcul doar lucrurile ce au o chitanță atașată.

      00
  21. Super tare masina. Am de gand sa achizitionez si eu o ‘japoneza’ decat marcile europene. Cred ca se simte major diferenta ! Sa o stapanesti sanatoasa si fara evenimente rutiere !

    00
  22. Salutare, ne poti spune si numele dealerului?

    00
    • Youssef, Serghey und Söhne KFZ An- und Verkauf GmbH :)

      00
    • Autoforum steinlach ofterdingen. Honda nu era in propietatea dealerului, era pe numele socrului vanzatorului, deci pe PF. Dealerul doar i-a pus-o in vanzare si a livrat banii la tata socru.

      00
  23. Interesant articolul.Pe softpedia am gasit experiente mai detaliate referitoare de exemplu la numerele de export.Dar in mare cam asta e experienta.

    00
  24. Mă io nu înțeleg, de ce ai vrut să închiriezi mașină de la aeroport la dealer? Ai adus-o pe trailer? Si aia cu taxiul a fost inutilă, găsești inclusiv pe Google maps, pe Here etc toate metodele sa ajungi undeva in Germania. Probabil trebuia să aștepți vreo jumătate de oră un tren sau un autobuz.
    La avion nu e mare economie într-adevăr, cred că ai dat vreo 50 de euro în plus pentru rezervarea de pe o zi pe alta.
    Exista aplicații de traducere daca nu știi limba, vorbești și-ți traduc, da-ți trebuie net. Cel mai bine sa mai ai un telefon la tine și cumperi cartela cum ajungi.

    00
    • Am vrut sa inchiriez masina ca sa caut si alte masini, daca Honda nu ar fi fost ok. Dar era mai complicat, unele firme de rent a car au politica de max 150km pe zi si daca nu o returnam in acelasi loc era si mai scump. Cu taxi a fost mai scump si neplanificat, dar cu trenul nu am vrut sa ma complic tinand cont ca avionul a intarziat. Cu aplicatiile de tradus e mai greu cand trebuie sa suni si sa rezervi o cazare si interlocutorul nu intelege engleza. Sunt situatii insant cand trebuie sa vb germana. Masina am adus-o pe roti, vineri la pranz am fost in CLuj.

      00
    • La cazare merge și fără germană, recepționerii vorbesc in general engleza iar daca nu vorbesc întrebi și tu de un zimmer frei și tot faci rezervare.
      În rest ajută dar nu e obligatoriu. Sunt dealeri care se ocupa ei se tot, nu trebuie să mai alergi și tu, depinde cum ți-e norocul.
      Încă un sfat dintr-o experiență mai veche, la întoarcere nu trebuie să bagi ca samsarul sa faci 1500 de kilometri in doua zile, ia ti o săptămână și faci o mini vacanță, ai ce vedea, praga, viena etc

      00
  25. Dupa ce am citit articolul, ma felicit si mai mult pentru ca am decis in final sa cumpar o masina noua, desi initial ma gandea ar merge un SH cu dotari mai bune. Prea multa bataie de cap, prea multe riscuri. Am deja suficient stress in viata, mersi.

    00
  26. E 2017… nu se mai foloseste altceva decat transferwise pentru plati internationale.

    00
  27. La noi in Romania am platit masina cu cardul. Am sunat la Banca Transilvania, am cerut sa scoata pentru moment limita de plata cu cardul si aia a fost, ca la Mega Image. Nu BT24, nu timpi de asteptare.

    00
  28. NOU
    #87

    nu inteleg o treaba…mazda 3 (sedan daca vrei si are portbagaj mai mare ca asta din poze) e 16000 euro cu 0km din 2017 si garantie si mult mai sigura. Doar ca nu are garda la sol mare. De ce te-ai stresa atat ?

    00
    • M-am uitat mai devreme pe oferta lor. Nu am gasit nimic la 16 mii euro cu tot cu tva. Probabil o fi o diferenta pe judete sau orase. Oricum ce este nou merita dar nu in romania. Suntem jale la capitolul drumuri.

      00
    • Si eu sunt prins in alegerea unei sh de apx 12000 euro sau una noua de apx 18000 euro. Tot aud ca noua nu merita in Romania si nu inteleg. Adica inteleg dar nu inteleg. Pentru ca legat de afirmatia asta totul se rezuma la bani. Doar ca avem disponibilitati financiare si idei diferite. Inclusiv bataia de cap cu nesiguranta alegerii unei masini sh e un factor de decizie important al unora (al meu sigur e).

      00
    • Cred ca nu ai citit tot textul, omul avea pe lista tractiune integrala, garda la sol mai mare si minim 150CP si tu dai ca alternativa Mazda 3 noua de 105CP, echiparea de baza. Singura asemanare e ca au patru roti si ca sunt japoneze, in rest cred ca faci comparatii complet gresite. Un CR-V nou echipat ca cel al autorului este in jur de 32.000Euro . Comparatia corecta era cu o Mazda CX-5 unde pretul de nou este si el pe masura…

      00
    • NOU
      #91

      si-a luat un preten cu 16k. Cred ca la banii astia gasesti si alte modele gen Octavia, Yeti, Corola, chestii din astea. Daca ai atatia bani eu nu m-as uita la SH.

      00
    • NOU
      #92

      A, 4×4…ala e inutil, masina merge 99% din timp 2×4. 4×4 in conditii extreme in care extrem de rar cineva ajunge. E inutil. Mazda 3 la banii aia are motor 2L, 130CP, navigatie, clima si alte prostii.

      00
    • Sunt eu mai pretentios si cred ca o masina buna e de la 20 mii euro in sus de noua. Nu am vrut noua, se devalorizeaza prea rapid. M-am saturat sa zgariu scutul motor la golf, ma mai duc iarna la ski, mai dau o tura pe drumurile proaste din Apuseni. Iar mazda 3 cred ca nu e departe de golf la spatiul interior. Puteam aloca un buget mai mare, dar am preferat ceva mai dotat, SH si sper, mai reliable.

      00
    • Mazda 3 sedan are portbaj de 350L, asta are 590 iar garda la sol sa stii ca-i asemanatoare, 1cm in plus. Plus ca masina-i destul de proaspata daca te uiti la numarul de km si la cum arata iar cu motorizarea asta e o masina dovedit foarte fiabila, mai degraba a avut ceva problemute faceliftul din 2015. De ce-ai vrea sa dai aceeasi bani pe o masina cu mult mai putin spatiu si cu o echipare mai slaba? Doar ca are folie pe scaune?

      00
  29. Deci pana la urma cate mii de euro s-au adaugat la bugetul de 16000, pentru toata aventura asta cu cheltuieli de pe o zi pe alta?

    00
    • Cateva sute de euro in plus, cazarea pe 3 nopti a fost ieftin, undeva sub 30 euro pe noapte, gen pensiune 2 margarete unde nu mi-a cerut nimeni vreun act si lasi cheia in usa cand pleci. Apoi delerul mi-a dat si un chevrolet kalos sa ma plimb cat am asteptat, am mai facut cumparaturi, am mai vizitat, si nu am bagat benzina. Concediul imi luasem o saptamana. Nu a contat asa mult cateva sute de euro in plus atata timp cat am gasit ce cautam.

      00
  30. Experenta similara si la mine. Nu am incredere in piata autohtona. Fiind vorba de o masina de 23-25k euro SH, nu am vrut sa am de-a face cu samsari.

    Pasul 1. Urmarit preturi, comparat dotari utile / inutile, citit despre probleme cutie, motor si alte astepte similare. A durat 9 luni toata aceasta documentare pe mobile.de (80%) si alte site-uri similare.

    2. Pasul 2. Am ales cateva modele care se incadrau in buget si cerintele la care nu eram dispus sa fac rabat. Am solicitat VIN-urile si le-am verificat. Mi-au ramas 5-6 variante dispersate in jumatatea de sus a Germaniei.

    Pasul 3. Am rezervat avion Bucuresti-Dortmund si am inchiriat masina in Koln. Prima oprire a fost cu noroc, masina a corespuns asteptarilor (le-a depasit, ca sa fiu sincer). Pretul, desi unul piperat, nu a putut fi negociat. Verificarea a fost facuta de un mecanic care m-a insotit, actele erau in regula, revizii facute in reteaua respectiva. A doua zi aveam actele intocmite si am predat masina inchiriata mai devreme decat termenul prevazut. Mentiune: mecanicul este vorbitor aproape fluent al limbii germane.

    Pasul 4. Intoarcerea spre Romania cu masina achizitionata.

    Costuri:
    1. Bilete avion – 130 eur (2 pers)
    2. Cazare 2 nopti Germania (120 eur), cazare Arad (45 eur)
    3. Mancare, bauturi – aprox. 150 eur
    4. Acte si asigurari – aprox 120 eur

    00
  31. pt cei care vor sa reserve masini online
    nu se accepta pt bravul popor roman decat car de credit, de debit no more ( banuiesc ca in urma unor inspravi ale conationalilor nostril ).

    asa am pierdut 250 euro in italia la o rezervare ( aveam car de debit embosat ) , o sa imi fac card de credit doar pt asta pe viitor

    cardul de debit

    00
  32. dai 16k pe o masina. Nu iti faci CASCO. Parca vad ca nici nu a sfintit-o

    00
  33. Cum , doamneiartama, sa fii vazut in viata ta 16k de euro si sa nu ai card de credit ? Domnule Tudose, matale esti ?

    00
    • Dacă nu ai nevoie să te împrumuți, de ce naiba să îți faci card de credit ?!
      Unii chiar nu au nevoie, își drămuiesc bine veniturile și nu vor să cheltuiască bani pe care nu îi au.

      00
  34. Deci masina asta a costat vreo 5 zile pierdute + 17.000 in total (cu bilete de avion, cazari, acte prin germania, benzina, etc) + 400 euro prima revizie in tara = 17.400
    In timp ce un suzuki sx4 s-cross 2017 cu 4×4 si cutie automata 6 trepte, motor 1.4 140CP, 7 ani garantie si o tona de dotari (da, are si scaune incalzite si bluetooth, faruri led, tot tacamul) costa 19.000 (cu discount 1000 si rabla 1000 -pt care se ocupa dealerul- scazute din pretul lista de 21k).
    Exact cum zicea Sol mai sus: „Dupa ce am citit articolul, ma felicit si mai mult pentru ca am decis in final sa cumpar o masina noua – prea multa bataie de cap”

    00
    • Adica 430L portbagaj vs 589L? cu tunel de transmisie pe centru in spate vs fara asa ceva ca sa poate avea loc cat de cat decent 2 adulti si un scaun de copil? Vezi ca cerintele sunt trecute la inceputul articolului :)

      00
    • Compari mere cu prajitura. Daca e 4×4 si are peste 100cp, asta nu inseamna ca e aceasi masina…

      00
    • Iti recomand sa faci un test drive cu Suzuki si dupa sa te urci intr-un CRV…
      400 euro prima revizie? Poate la samsari…

      00
  35. De curiozitate cât te-ai costat taxiul ?

    00
    • 200euro + o mica busitura intr-o masina parcata in fata. Deh, femeia taximetrista nu a bagat E Klasse-ul in R. Cu rent a car nu ajungem mult mai ieftin. Cu Taxi a fost o greseala din graba din partea mea, va spun sa nu faceti la fel.

      00
  36. Eu nu intaleg partea cu service-ul honda care verifica masina pe gratis mai ales cind erau ocupati pina peste cap.

    00
    • o verificare durează 20 mins și e ca un respiro pentru oamenii care erau cu mâinile până la gât in mașini.
      plus, doar la bucurești nu se poate nimic. în restul lumii, dacă expui o situație, se găsesc rezolvări.

  37. „Garda la sol de SUV (nu îți rupi spatele cu copilul) „-ce traducere are ?

    00
    • Se refera la „inaltimea de incarcare” mai degraba. Garda la sol e de berlina – 165mm dar pozitia scaunelelor/portbagajului e destul de inalte si nu trebuie sa te apleci prea mult.

      00
    • cand ai copil mic care trebuie pus si luat din scaun zilnic, e dureros pentru spate (mai ales pt o femeie) sa faca atatea ridicari. E mult mai simplu cu ceva mai inalt, gen MPV sau SUV.

      00
    • NOU
      #115

      Adica un scaun inaltat nu ar servi la acelasi lucru ca o masina cu garda la sol mare?

      00
  38. Interesanta experienta dar putin cam scumpa masina. Plus ca echipare executive fara navi? Dubios.

    Se gasesc masini bune si pe la noi doar ca trebuie sa cauti mai mult – mai ales daca vrei o culoare anume. Eu am pus ochii pe modelul asta cu echipare executive de anul trecut. Prin primavara au avut cei de la asko 2 oferte asemanatoare – testate de mine, dar baietii sunt putin ciudati – adica le-am zis bugetul meu, ei mi-au zis ultimul pret, am conversat ceva iar in final au vandut sub ce ofeream eu fara sa ma mai sune.

    Acum o luna am gasit una ok (70k km, EX, AT) dar benzinara – consumul vad ca s-a stabilizat pe la 9 mixt dupa 1500km, motorul mai lenes nu ma deranjeaza dar e posibil sa ma razgandesc cand o sa incerc o rulota :).

    Felicitari! Portbagajul si lipsa insulei de pe podeaua din spate fac toti banii. :)

    00
  39. Interesantă experiență. Mașina japoneză luată din Germania. Ză best choice. Sunt fan japoneze si AT. Am 3 AT-uri. 3 japoneze si o coroană,luate de noi de la noi. Următoarea va fi un SH CRV 1.9 idtec.. astept să se stabilizeze prețul. Mulțumesc de informații

    00
  40. Nu e obligatoriu card de credit pentru inchiriat masina. Poti sa folosesti si un card de debit, conditia e sa aiba cifre in relief si sa ai disponibil ceva mai mult pe el. Ultima data mi-au blocat aprox. 500 euro.
    Card cu cifre in relief este si la ING, comanzi din homebank Visa Classic si vine in 3 zile.

    00
  41. Alegere perfecta. O spun ca Posesor de diverse Honde de peste 10 ani. In 10 ani, la 2 Honda Accord am avut o singura data probleme cu AC-ul, si cam atat. Daca ai grija de ea mai mergi 200,000 km lejer.

    00
  42. Ceva asemănător și la mine dar cu buget mai mic. S-a mărit familia și actuala mașina a devenit neîncăpătoare. Caut de câteva luni o Mazda 5 cu usile glisante electric. Am găsit una la munchen, am sunat la dealer și am rezervat-o, am luat avionul luni dimineață, trenul până la gara de Est și de acolo m-a luat dealerul. Mai văzusem încă 4 mașini în zona munchen în cazul în care cea rezervată nu era ok. Ajuns la dealer, văzut mașina, condus o oră, verificat actele, a mers cineva de la dealer cu mine la făcut actele – numere pe o luna pe numele meu, asigurare aprox. 170 euro. Mașina avea un singur proprietar, carte de service digitala la mazda, am verificat istoricul și la mazda bdt și este real. An 2010, km 135.000, Motor 2,0, 143 cp, piele, navigație, cameră marșarier, senzori lumini și ploaie etc. Cost 6600 mașina, 170 actele, aprox. 100 motorina, 110 biletul de avion.

    00
  43. Acuma să nu mi-o iei în nume de rău, dar la 100000 am luat și eu mașina din DE, eu chiar stau aici și tot am luat țeapă f mică, ce vroiam să spun dacă faci km deja după 2 ani mașina are 170000 și mă aștept să cadă chestii scumpe la ea gen ambreiaj și DPF care o să coste mult … dacă aș mai avea odată ocazia aș lua ceva nou pe garanție, asta e valabil în DE unde reparațiile au prețuri prohibitive .
    Un mare plus că ai verificat mașina, un lucru pe care 99% din români nu il fac .

    00
  44. NOU
    #124

    Serios, care e faza cu ascunderea numerelor de inmatriculare in poze?

    00
  45. cumparat masina din Luxemburg (noua, de la dealer). Legea nu le permite sa primeasca banii cash, doar prin transfer bancar.

    00
  46. Stiu ca sint hater si o sa iti stric placerea:
    https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo

    Honda CR-V are tractiune integrala mai pe sponci asa.

    00
  47. mandria de a cumpara un SH, priceless…..

    00
  48. Buna ziua,

    O intrebare stupida poate , dar sunt in pom cu subiectul asta si trebuie sa iau o masina daca nu vrea sa divortez :).. am observat si eu ca gasesc masini in Romania putin mai ieftine decat ce gasesc pe autoscout sau mobile.de . Care sa fie explicatia?
    Oare samsarii le iau de prin targuri ( sa fie mai ieftin acolo, dar cat de bune ? ) , oare le iau de pe site-uri de licitatii? Daca e treaba cu site-urile aste le licitatii, as intra si eu, oricum trebuie sa deschid o firma si pun si cod CAEN 4511 :).

    00
  49. Buna Ziua! Am adus zilele acestea o Honda crv. Toate bune și frumoase până la obținerea numerelor (Miercuri în Germania primăriile nu au program cu publicul, ceea ce eu nu am știut iar coincidenta a făcut să o cumpăr exact intr-o Miercuri). Funcționarii de stat sunt praf la vb in engleză ( am avut mare noroc cu un tânăr security guard, care era Sg -ul din toată primăria vb de limba engleza și care m-a ajutat). Atenție la Tuv , din nu știu ce motiv îți este arătat pe mobile un Tuv nou iar când ajungi ți se dă doar dacă ești deler , altfel pe persoană fizică ramai cu cel vechi (eu am avut noroc că mai era valabil luna in curs)😁 … Și da trebuie făcută vigneta peste tot în afară de Germania.✌️

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.