Acum voi putea să nu văd și Facebook Stories pentru branduri!

Facebook permite și paginilor să aibă Stories. Stories sunt acele bucăți de conținut care dispar după 24 de ore și care sunt văzute de unii ca viitorul social media și al conținutul social media.

Iar acum voi putea să nu văd acel conținut de la companii, pe lângă paginile de brand. Serios. Pare o idee bună de tot.

Și Facebook știe asta:

Facebook has yet to share a daily user metric for Facebook Stories, despite Instagram Stories hitting 100 million merely two months after launching, while it and WhatsApp Status both now have over 250 million. That’s compared toSnapchat’s 173 million daily users for its entire app.

Relativ logic: dacă aveau ce cifre să arate, o făceau. Dar cum nu au, pentru că motive, se fac că uită să anunțe cifre și merg mai departe.

Iar motivele pentru care nu au cifre e simplu: deși numărul de utilizatori crește, pe măsură ce utilizatori din țările în curs de dezvoltare capătă acces la internet ieftin, oamenii folosesc platforma din ce în ce mai puțin. Intră în fiecare zi, se uită, dau like-uri, dar interacțiunea scade. Facebook nu vrea să șteargă utilizatorii falși, nu vrea sa șteargă furturile, nu vrea să rafineze newsfeedul, nu vrea decât să ceară bani. Ceea ce nu e rău, dar la un moment dat utilizatorul se satură, și începe să interacționeze mai rar și să intre mai rar.


Cât privește paginile, am observat ceva interesant: în ultima vreme conținutul mediu are mai mare reach decât conținutul foarte engaging. Adică, dacă algortimul simte că un anume conținut e bun și dorit, adică ia repede like-uri, îl arată la mai puțini oameni.


Iar cu conținutul brandurilor de pe Facebook, rămân la o părere mai veche: 90% nu are ce căuta pe social media. Pur și simplu cheltuiesc bani aiurea cu ceva ce publicul nu dorește să vadă. Așa o să fie și Stories. O să apară experții de conferințe care o să spună că neapărat trebuie ca brandurile să facă Stories, brandurile o să facă și rezultatele vor fi ca și cum n-ar fi făcut.

Gândiți-vă la cum ar arăta Stories pentru o bancă sau pentru o companie telecom. Exact. Nimic interesant în 90% din cazuri.

That’s a bit of a chicken and egg problem, as no one wants to take the time to post if no one’s watching. Businesses will either give the feature a jumpstart, or make it nothing but another way to consume marketing spam that people ache to avoid.

Un client din zona de bricolaj spunea că ar fi interesat de o strategie pe social media, nu doar pe online. L-am întrebat dacă oamenii care intră în magazin au timp și chef să stea pe net să se uite la ce face el pe Instagram și Facebook în loc să își vadă de treaba lor. Că nu te duci la un magazin de bricolaj pentru că e hip și trendy și ai văzut o campanie tare pe social media, te duci că ai treabă sau că ai văzut o reclamă cu ceva reduceri. Probabil își vor găsi pe cineva care să le ia niște bani pe consultanță social media, pentru că, desigur, toate brandurile trebuie să facă social media.

 

fun-am-ras-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Pe facebook am doar 2 prieteni care pun storieuri, intre timp pe Instagram e plin.

    00
  2. eu am alta problema cu fb…mi se cam umple feedul de poze cu copii si alte lucruri legate de copii; consoarta nici isi mai face griji ca as vedea vreo gagica ceva… :))

    00
  3. Ce e ala stories?

    00
  4. Iar “Ai ras” ? :)

    00
  5. Din toți oamenii de pe FB, nu știu dacă sunt mai mult de 3 care postează un story pe săptămână – iar pe insta sunt vreo 4 din care cunostinta noastră comuna cu poze sexy.

    In rest, fuck this bullshit

  6. Întrebare legata de conținutul care dispare după 24h: De ce ar fi ăla viitorul și de ce măcar ii e util cuiva așa ceva – gen ție, agenției care îți plătește o campanie și de ce mi-ar păsa / m-ar influența pe mine în vreun fel că tu ștergi conținutul în 24h?

    Întreb că am văzut la un moment dat că ai pus ceva articol pe care ziceai că îl ștergi în 24 h, sau ceva. Cum nu a rămas nici nu mai rețin cu ce era, dar bănuiesc că știi despre ce vorbesc, mai bine decât mine.

    00
    • n-aș putea să îți spun de ce ăsta e viitorul. nimeni n-ar putea. e un fel de „unora care nu au bani pentru că sunt minori le place așa, hai să facem mai mult din ăsta”.

      da, știu la ce te referi, așa a vrut agenția/clientul. n-am găsit logica demersului, dar pe de altă parte oricum un articol cam atât are viață, 24-48 ore.

  7. NOU
    #12

    Pe mine mă scoate din sărite că nu pot bloca etichetarea mea in postările altora

    00
  8. Mai nou vad ca si feed-ul e limitat. Dupa cateva pagini de scroll imi apare o imagine ca daca mai vreau sa vad posturi sa mai adaug prieteni. Super, de ce sa fac scroll in continuare cand pot sa ies?

    Am trecut la un wrapper pentru Android, Swipe Pro, care se misca mult mai bine decat aplicatia oficiala si are si chat inclus (excelent pentru mine, care nu folosesc Messenger-ul, dar vreau sa pot raspunde la cineva daca imi scrie) si am crezut ca e vreo limitare de la facebook pentru aplicatiile neoficiale, dar am mai gasit utilizatori cu aceeasi problema si vad ca e mai raspandita treaba.

    Da, nu sunt un utilizator tipic de FB, nu urc 10 poze pe zi si nu dau check-in mereu. Mi-am facut contul ca sa pot face connect cu ei, si am ramas. Deci daca nu fac mare treaba ma limiteaza si mai tare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.