Eu ce mă fac acum dacă sunt de acord cu ăla?

Simona publică oripilată comentariul ăsta:

autism

Eu ce mă fac acum dacă înțeleg problema omului ăluia și că sunt de acord că nu trebuie să mergem la fel de încet precum cel mai încet om al turmei? Sau că un copil cu probleme psihice nu are ce căuta într-o instituție unde restul de 99% dintre copii sunt “normali”?

Pentru că, dacă facem o paralelă, ar trebui să acceptăm să nu putem dormi noaptea sau ziua din cauza nebunilor sau să avem criminali și violatori în libertate. Pentru că nu fac mare rău…

Nu știu ce competențe are Simona în materie de educație, dar e de notat că, la vârsta școlii generale, este relativ greu să îi faci pe copii să se concentreze și să le impui un ritm de învățare mai solicitant decât grădinița. Nu cred că și-ar dori să aibă un copil și să afle că n-au parcurs decât jumătate din materie pentru că trebuie să fim toleranți și să îi luăm și pe copiii care au nevoi speciale în clasă cu ăia “normali”.

ps: da, la Simona se discută de prezența unui copil cu autism la o ședință, dar eu vorbesc de prezența lui în clasă, la ore, pentru că sunt asemenea cazuri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

159 comentarii

  1. ai dreptate si nea Raag ala are dreptate.
    Ea n-are.
    Daca copilul ala are probleme, de ce nu e intr-o clasa speciala?

    00
    • Sa fim seriosi…..nu cred ca s-a discutat vreodata ceva important la vreo sedinta cu parintii, atata vorbaraie inutila si atatea cucoane doritoare sa-si exprime ideile marete ca la o sedinta cu parintii nu cred sa existe in alta parte! Dupa aia se decarteaza banii ca casiera casei si la revedere, drum bun! Asta referitor la importanta discutiilor de la sedinta cu parintii.

      Dar, daca intr-adevar s-ar discuta ceva cat de cat semnificativ, imi imaginez si sper ca un grup de parinti si niste profesori sunt capabili sa treaca peste un copil care a tipat, a zis ceva, whatever.

      Daca parintii si profesorii nu sunt capabili de efortul, generozitatea si empatia necesare pentru a trece peste faptul ca o mama a nu a avut cu cine lasa copilul ei, intamplator autist (putea sa fie nou-nascut si sa planga, sau de 2 ani si sa nu aiba rabdare, etc.) atunci nu merita calitatea de parinti sau cea de profesor.

      00
    • Cheddar – raspuns la intrebarea ta: fiindca Simona Tache se poate oripila si infuria. De-asta. Fiindca majoritatea oamenilor se opresc din mers si se intreaba pentru cateva secunde daca nu cumva reactia Simonei este „legit” si poate doar n-am sesizat noi ce enormitati imputite zice Raag. De-asta nu e copilul ala intr-o clasa speciala. Fiindca oamenii isi pun mereu la indoiala propriile idei cand exista cate o huiduma precum Simona Tache ce arunca cu cacat. Fiindca oamenii au auzit undeva expresia „politically correct” si cred ca asa trebuie facut. Fiindca suntem prea departe de momentul in care evolutia consta in „survival of the fittest” , acum boii si vacile din turma (din pacate) nu mai sunt decimate de pradatori fiindca sunt bolnave/incete/batrane. Acum supravietuirea turmei e dictata de majoritatea proasta si ingalata care are impresia ca mai bine (vorba lui Zoso) oprim o clasa intreaga de 30 de copii ca sa invete un copil cu „probleme” cum se scrie litera „A” cale de 3 luni, decat sa evoluam. Normalitatea insemna la un moment dat ca „normalii” sa fie tratati normal (si nu ca niste retardati, doar fiindca se afla un copil cu „probleme” printre ei) . Normalitatea insemna ca acesti copii cu probleme sa fie dusi la scolile ajutatoare, nu „integrati” . De-asta la ora asta nu mai iau nici jumatate din copii bacul si d-asta suntem unde suntem ca si societate. Fiindca ne miscam cu viteza celui mai lent element al „turmei” in loc sa separam si sa evoluam.

      00
    • legea invatamantului ii obliga pe profesori sa incerce sa ii integreze intr-o clasa normala pe toti copiii chiar si pe cei cu probleme psihice. Doar parintele decide unde sa isi trimita copilul. Autismul este o boala inventata dpmdv exista forme severe si mai putin severe si este tot punctul meu de vedere cand zic ca un psihiatru ar trebui sa fie autoritatea care decide ce copiii pot fi integrati si ajutati de un grup normal sa se dezvolte si ce copii au nevoie de ajutor specializat alaturi de alti copii ce sufera de aceeasi conditie psihica.

      00
    • Pentru ca PROBABIL unii (nu ma refer neaparat la cazul cu pricina) pot fi integrati, cu efecte minime asupra celorlalti. Si pentru ca, PROBABIL, in unele cazuri, a nu primi astfel de copii in clase „normale”, s-ar incadra la discriminare.
      Scoala AR TREBUI sa te pregateasca pentru „viata reala”, acolo unde vei avea de a face cu tot felul de oameni, nu numai cu cei „normali”.

      00
    • 1.gay, fake & gay. 2.ce-am inteles din cele doua comentarii e ca simona e un pic autista sau o face pe autista. 3. a se vedea 1.

      00
    • @leo De obicei in viata reala ai de-a face cu astfel de oameni cu probleme putin timp pentru ca ai posibilitatea sa-i eviti. Supraexpunerea la astfel de probleme insa e altceva. Probabil ca si dna Tache ar gandi altfel daca copilul ei s-ar intoarce de la scoala cu capul spart de un astfel de coleg.

      Sa ne intelegem, societatea noastra trebuie sa faca un efort sa integreze oameni cu deficiente, dar daca vorbim de deficiente care pun in pericol integritatea (fizica sau nu) a semenilor atunci trebuiesc luate alte masuri.

      00
    • @Mark 300 eu am rupt si am avut oase rupte si in grădinița si in primara…ne jucam s-a întâmplat. Nimeni nu cred sa fi fost marcat pe viața. Fiecare din noi a avut exemplare de colegi mai gălăgiosi, mai rai mai … Autismul are multe forme si manifestări iar a priva un copil ce se poate dezvolta cât de cât normal tocmai din cauza unui grup normal de copii, de un viitor mai bun, e o crima. Dacă este violent si nu poate fi controlat, mutat la alta școala etc. ( de altfel ca si pentru un copil „normal”). Întrebarea omului corect, totuși formularea exagerata ca si reacția tipei.

      01
    • Depinde de gradul de afectare, ca daca cel bolnav e genul care urla, se arunca pe jos si le da la toti in cap, te trezesti cu o clasa intreaga traumatizata. De la un punct incolo nu merge decat in colective speciale si cu personal specializat, psihologi etc.

      10
    • pe vremea lu Impuscatu’ la mine in clasa la generala era un copchil de asta cu probleme. Cu probleme nasoale de tot, cu urlete animalice, facut pe el, aruncat tot ce apuca catre oricine se apropia de el… dar parintii erau ceva notabilitati locale si da, mergea la scoala cu noi astialalti.
      Cat se pierdea din ora de clasa din cauza lui? Uneori jumatate, uneori toata ora.
      Unul din colegii mei inca mai are o cicatrice misto si doar o jumatate de ureche pe dreapta de la individul asta.
      Asa ca a se scuti cu „toleranta” voastra. Copchii astia au nevoie de personal specializat si monitorizare speciala.

      10
  2. Autismul nu e boala psihica, ci, pe scurt, un fel de handicap.
    Peste 300 de ani, cand RO o sa ajunga la nivelul de dezvoltare si educatie al Occidentului actual, urmasii tai o sa se oripileze ca Simona cand vor citi aceasta aberatie de-a ta. Pana atunci, suntem in jungla si aplicam principii spartane.

    00
    • Mda. Suntem o societate evoluata. Mă gândeam ca intr-o societatea evoluata avem si ne si permitem luxul de a trage putin de legile naturii. Adica sa permitem multora dintre noi sa nu fie eliminati de survival of the fittest. Dar din păcate ai dreptate, suntem mai degrabă la stadiul de giboni. Suntem in esenta niste ipocriti atunci cand vorbim de maretia noastră, ca suntem cea mai tare specie de pe planeta. Sunt curios cati „adevarati crestini” au o atitudine de genul asta: nu e ca noi? Atunci sa piara!

      00
  3. In Germania chiar a inceput de doi ani un ‘overhaul’ al sistemului de educatie, bazat pe incluziune. Si chiar la asta se va ajunge – copiii vor invata in aceeaesi clasa, fie ca au sindrom down sau sunt ok si se pare ca asta e viitorul, tocmai pentru a ajunge la o societate mai toleranta si empatica. Paralela pe care o faci e exagerata. Una e sa aiba probleme psihice ca adult, alta e sa le dezvolte intr-un mediu in care e oricum izolat. Si nu, nu se va parcurge doar jumatate din materie pentru ca i-ar astepta cineva pe cei cu nevoi speciale, intrucat cei cu nevoi speciale vor fi asistati de profesori care ii vor avea in grija. Si e binevenit, poate asqa nu ne vom mai uita ciudat si arata cu degetul pe strada la oameni cu sindrom down sau alte dizabilitati.

    00
    • coae pe ce lume esti ? profii nu-si fac oricum treaba , crezi ca vor sta dupa curul aluia special ? il vor umple de note de 4, parintii lui vor avea astfel o problema in plus, cum sa-l treaca clasa.
      plus ca dupa ce se mai dumiresc copii din clasa putin vor incepe rautatile la adresa specialului si chiar bataile iar scoala va ridica din umeri pt ca va zice ca nu are personal specializat sa aiba grija de el.
      Am toata empatia pt astfel de cazuri dar au nevoie de un mediu special de dezvoltare, nu unde vor fi inchisi in buda , stropiti cu apa, dezbracati in curtea scolii sau mai stiu eu ce…
      I se vor fura banii de buzunar, mancarea, jucariile…etc… va fi mult mai traumatizat pt ca se incearca incadrarea lui intr-un mediu „normal” . Nu zic ca e ok ce i s-ar intampla , dar copiii sunt copii si dupa parerea mea copiii sunt cele mai crude fiinte :)

      00
    • @Mihai, bravo pentru comentariu si felicitari daca traiesti in Germania. Te saluta cineva care locuieste in Suedia, unde se intampla cele descrise de tine. Total de acord cu sistemul. Asa se promoveaza acceptarea si toleranta in societate.
      @maxrp: coae (sa ne vorbim pe acelasi limbaj), nu stiu ce profi nu isi fac treaba, insa sunt si exceptii. Si nu generaliza! Iar ceea ce ai descris tu se intampla strict in tarile din estul Europei, in curs de dezvoltare, gen Romania, Ukraina, Moldova etc.

      00
  4. daca e s-o luam pe aia drepata copii cu autism si aia mai inceti sunt de obicei abuzati de ceilalti colegi de clasa atat fizic cat si verbal. ala autist de obicei e ciuca batailor in clasa. ca mai sunt putine cazuri din astia violenti e corect sa fier eliminati ca oricare elev violent. daca scoala nu elimina unul nebun care da cu pumnul ma intreb ce o sa faca cand o sa vina o gasca de suedeji care sa dea cu pumnul….in fine
    ” Nu cred că și-ar dori să aibă un copil și să afle că n-au parcurs decât jumătate din materie pentru că trebuie să fim toleranți și să îi luăm și pe copiii care au nevoi speciale în clasă cu ăia “normali”.”

    eu am avut 2 colegi de clasa in general cu retard mintal sever. niciodata profesorul nu a stat pe loc din cauza lor. asta nu s-a intamplat. de obicei ii ignorau si fiecare pentru el. n-am intalnit un profesor care sa se stea pe loc cand unul e in urma.

    00
  5. „dezgustator de arogant, copesitor de egoist si incomensurabil de prost”
    „ma duc sa vomit”
    „de mult nu m-am mai infuriat asa de tare”

    Suna mai mult a Vadim.
    Tipul si-a sustinut punctul de vedere intr-un mod mai politicos. Ce nu intelege tanti Simona e ca atitudinea ei este o problema mult mai mare pentru societate decat integrarea copiilor cu probleme psihice.

    00
  6. #numaipot cu politically correctness. Da bine sa fim deschisi si sa acceptam diferitul. Dar si pentru asta ar trebui sa existe niste limite.

    00
  7. Duh… in orice turma exista unul care merge mai incet, asa ca inevitabil se produce fenomenul. Deal with it.

    Altfel, bineinteles ca pentru copiii care au probleme psihice destul de mari ca sa nu poata fi tinuti cu ceilalti exista scoli speciale.

    Cand e vorba de probleme relativ minore este absolut normal sa invete in aceeasi scoala cu „normalii” (care nu sunt 99% in nici un caz. unii ar zice ca multi copii romani, fara vreo vina a lor, au marele handicap de a avea parinti si bunici din Romania).
    Si vorbim de sistemul de stat, care e obligatoriu, nu costa, admite pe toata lumea, si tocmai din cauza asta nu poti sa emiti pretentii.

    Dar poti intotdeauna, daca o consideri o problema, sa sacrifici ceva bani, sa muti copilul la o scoala privata sau la alta scoala…

    00
  8. Foarte deplasat comentariul Simonei Tache, raspuns la comentariul celui lui „Raag”. Omul a argumentat, si-a spus punctul de vedere, iar ea a reactionat total disproportionat si in cu totul alt registru.

    Altfel, in situatia asta exista de fapt doar doua puncte de vedere valide:

    1. Parintii care au copii bolnavi / 2. Parintii care n-au copii bolnavi. Si fiecare, in felul lui, vrea sa-si protejeze si ajute copilul.

    Optiunea cea mai corecta sunt gradinitele/scolile speciale.
    Odata fiindca acolo ar exista personal special pregatit pentru astfel de situatii.
    A doua oara fiindca niciun copil bolnav nu merita umilinta de a fi pus in situatia in care inferioritatea pe care i-o confera starea de sanatate. Asta e realitatea – copilul va fi perceput ca fiind inferior atata vreme cat nu are o capacitate minima de a functiona normal in societate.

    00
  9. Zoso, poti sa faci, te rog, o corectie pentru comentariul precedent? Multumesc.

    „A doua oara fiindca niciun copil bolnav nu merita umilinta de a fi pus in situatia de inferioritate pe care i-o cauzeaza starea de sanatate”

    00
  10. Exista boli cu retard usor unde copiii au nevoie de un colectiv normal, nu ii afecteaza pe restul cu nimic, banuiesc ca nu e vorba de probleme grave la ce se referea Simona. Apropo: copilul nu trebuie sa aiba un retard ca sa fie incet la minte, cu aia ce ar trebui sa se faca? mai tineti minte colegii din generala/ liceu? nu erau toti la acelasi nivel, dar ne ajutam intre noi, asta trebuie sa invete copiii de mici.

    00
  11. @Cheddar: era vorba de sedinta cu parintii a copilului mai mare, unde femeia a luat copilul mai mic, cu autism, pt ca nu a avut cu cine il lasa.

    Si copiii cu autism (cazurile moderate) se integreaza cu relativa usurinta in invatamantul de masa, nu au nevoie de clase speciale.

    00
    • atunci nu e decat pura nesimtire din partea mamei.
      Un fenomen foarte raspandit nu numai la mamele de copii cu probleme. Toate cred ca universul trebuie sa le acomodeze pe ele si puradeii lor.

      00
  12. Si cateva link-uri, pentru o informare mai buna.

    ‘Since 2009, the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities is legally binding in Germany. Article 24 stipendulates the right to inclusive education and postulates the attendance of regular schools for disabled children. The German Institute for Human Rights in Berlin acts as a national monitoring body.’ – https://www.unesco.de/bildung/inklusive-bildung/inklusive-bildung-deutschland

    ‘In Germany, support and guidance for people with disabilities is ensured by a legal framework, subject to the Basic Law (Grundgesetz) and the Social Code (Sozialgesetzbuch).’ – http://www.eduserver.de/seite_en.php?seite=4523

    Germany – Special needs education within the education system – https://www.european-agency.org/country-information/germany

    The vice president of the German Commission for UNESCO sits down with DW to talk about the ‘Education for All’ goals as well as where Germany’s educational model has exceeded them or has yet to meet them. – https://www.dw.com/en/german-schools-on-sustainability-inclusion/a-15979481

    One school for everyone. Pointing the way to 
the future
    Learning together: students with and without disabilities are taught at the Heinrich Zille primary school in Berlin. – https://www.deutschland.de/en/career-education-and-lifestyle-in-germany

    00
    • shh.. nimeni nu vrea sa citeasca asa ceva.. Ar presupune ca am avea ceva de invatat de la germani..

      P.S. E trist sa te gandesti ca jumatate din Germania a fost tot comunista pana-n ’89.. :(

      00
  13. Cum adica ce te faci?Pai in primul rand ti-ai publicat articolul doar ca sa vada lumea ca e posibil sa existe cineva ca tine, cineva dezgustator de arogant,coplesitor de egoist,yada ,yada si inc-o iada.
    In al doilea rand,nu cred ca zici rau.Copilul se poate adapta,macar in partile esentiale,unui colectiv?-perfect,isi imbunatateste situatia si el si nu incurca pe altii.Nu se poate?-nu-i bai,exista solutii de educatie si pentru cazurile astea.Daca incerci sa-l integrezi fortat intr-un grup in care nu se poate adapta macar un pic,poate nici nu-i place,el nu castiga nimic,colegii nici atat,cadrele didactice se simt neputincioase si frustrate,etc.Nu toate persoanele calificate sa predea pot aborda competent problemele specifice unui asemenea copil.Daca facem o ciorba,doar vom evita o asa zisa discriminare,nu-i discriminam pe colegi in acelasi timp?
    E ok sa faci sisteme specifice pentru cei ce nu pot vedea,sa zicem,dar daca vine vorba de autism,gata,calcam pe pojghita.

    00
  14. Ala e vierme ca vrea ca majoritatea sa impuna directia?
    Ea ce e?

    Ocupatia:
    jurnalist, femeie, prietena, fiica, sora, sotie, vecina, cetatean. A, si sora medicala, ca, inainte de Facultatea de Litere, am avut grija sa fac un liceu din care se iese cu meserie.

    Ce fac acum:
    – mentin viu un blog
    – scriu scenarii pt TV
    – colaborez la Catavencii, Unica, alte publicatii
    – mai fac o ciorba, mai spal o rufa, mai fac un sport, mai citesc un film, mai vad o carte

    Adica, coana nu produce nimic util pentru societate. Nu. Sa scrii mizerii si despre kkt-uri nu e util societatii. De scenarii nu am auzit pana acum. De utilitatea din familie ei, treaba ei.

    E plin de sfatuitori fara experiente reale.
    Ai trait situatia? Cunostii fenomenul? Ai dreptul la opinie.
    Vorbesti din auzite? Mueee. Zero. Consumi aerul.

    Doar mai bifam un harticol mancatiash conashe.
    Mai adaugam ceva la hesperienta de bloagara.
    Mai cade un cozonac, un covrig. Orice. Sa cada. Trafic avem. Comentatori avem. Valva e.
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    Rau cu manelizarea asta.

    00
    • vezi ca-l superi pe vali, care din cele 4 liniute cred ca o bifeaza doar pe prima (si poate partial pe ultima)

      00
  15. In lumea civilizata se practica educatia „la comun”. E deja notoriu efectul nociv (in termeni de excluziune sociala dar si de performante scolare) al separarii copiilor cu dezabilitati de restul turmei. E intr-adevar oarecum dezgustator sa vorbesti de „normali” si „anormali”, dupa cum e dezgustator sa te plangi ca „anormalii” ii afecteaza pe „normali” prin prezenta lor. Daca ii influenteaza cumva e probabil intr-un sens pozitiv – le deschid ochii spre indivizi diferiti ca infatisare so comportament, le stimuleaza empatia, dorinta de a-si ajuta aproapele – lucruri pe care copii le fac instinctual daca sunt pusi in contextul potrivit si daca n-au un adult dus cu pluta care sa le spuna ca e rau sa stai pe langa „anormali”. Asadar complet de acord cu Simona.

    00
    • unde bre? ca din cate vad io din blighty copiii cu nevoi de-astea sunt trimisi pe banii statului la scoli speciale. si daca sunt intr-o scoala normala sunt in clase separate, cu personal specializat.
      Pentru ca au nevoi speciale.
      Pentru ca au nevoie sa fie supravegheati mai atent.
      Pentru ca au nevoiie de personal medical capabil sa faca o injectie rapid daca e nevoie, si personalul ala nu e profesorul.

      00
  16. Omul si-a exprimat un punct de vedere intr-un mod foarte decent.
    Jignirile si sentimentul de superioritate din partea doamnei/don’soarei, mama mama… De oamenii cu ochelari de cal trebuie sa ne ferim. :-)

    00
    • sintagma „elementele bolnave ale societatii” tie ti se pare foarte decenta ?!?!
      spre exemplu eu te-as descrie pe tine si pe cei ca tine ca „elemente cretine ale societatii”. este destul de decent ?

      00
    • @pvladc: In ziua de azi, nu e frumos sa spunem lucrurilor pe nume. Daca nu era despre oameni care sufera de anumite boli, atunci despre ce?
      Iar daca nu putem tine discutia in limitele bunului simt, te rog sa conversezi cu S.T. E pe lungimea ta de unda, banuiesc.

      00
  17. A se observa limbajul si agresivitatea tipice pentru personajele astea care se cred, in mod ironic, profetii moralitatii absolute contemporane.

    00
  18. pai… ai cam pus-o… intri in gura d-ne Tache… ( si nu in felul in care ti-ai imagina :) )
    Cum poti sa fii de acord cu ” cineva dezgustator de arogant, coplesitor de egoist si incredibil de prost” ? :D

    00
  19. Adevarul e undeva la mijloc sa zic asa. Copilul cu autism trebuie dus intr-o scoala pentru copii cu nevoi speciale pentru ca are nevoie de atentie speciala, dar exista asa ceva in Romania?
    Mai am o problema cu turma care lasa in spate pe cei mai lenti – din cauza asta in Romania e un sistem de invatamant primar extrem de prost, dar care are mari succese la olimpiade. Stiu ca aparent e un paradox, dar nu e. Cel putin in primii ani turma trebuie sa se miste in asa fel incat nimeni sa nu fie lasat in urma, dupa aia vine viata reala care nu mai tine cont de principiile astea, dar societatea beneficiaza mai bine daca baza este asigurata pentru toti, decat daca produce 10% olimpici si 90% analfabeti functional.

    00
  20. Sistemul de invatamant romanesc e facut prost si pentru oameni ca raag.
    Un sistem de invatamant ideal in perspectiva mea trebuie sa fie fara probleme de memorare a unor date inutile.
    Ci un sistem unde se dezbat idei. Un sistem in care pot contribui si „geniile parintiilor eu.genii” dar si copiii mai slabi sau cu autism ori alte probleme.

    Si nu, nu cred ca sistemul de invatamant trebuie sa existe pentru elite.
    Sistemul de invatamant trebuie sa ridice masele nu sa creeze elite.
    Elitele sa se duca in privat daca vor atentie speciala.
    Eu imi doresc un viitor in care majoritatea oamenilor stiu sa citeasca un text fara probleme, unde oamenii sa poata utiliza usor un calculator, etc.
    In niciun caz nu-mi doresc ca sistemul de invatamant sa se organizeze in jurului unei mase mici de oameni elitisti (de obicei nomenclaturistii) care vor ajunge oricum sa lucreze la google.

    00
  21. Am intrat la Simona doar ca sa-i dau un thumbs up lui Raag.
    Din pacate situatia e nasoala: 111 thumbs down si doar 9 up :(
    Pacat, putea sa iasa un comentariu frumos :)

    00
  22. Deci Simona Tache are voie sa te considere vierme dezgustator, dar tu n-ai voie sa vrei o clasa fara copii agresivi…seems legit.

    00
    • NOU
      #47

      Copiii cu autism nu cunosc ce e aia empatie şi nu manifestă sentimente nici măcar faţă de părinţi, iar acei copii despre care vorbeşti tu că au performanţe remarcabile sufără de varianta foarte rară a bolii numite Asperger, dar bănuiesc că ştii asta şi nu vorbeşti doar aşa cum o fac toţi debordând de speranţă şi dorinţă de integrare a copiilor cu autism după ce văd şi ei „Rainman”

      00
    • Sunt foarte multi copii agresivi care nu au autism. Au doar parinti cu deficiente de caracter/educatie. Pe astia de ce nu ne punem problema sa-i incadram in scoli speciale ?

      00
    • @pvladc
      Ba ar trebui sa ne punem si problema asta.

      00
  23. Un copil cu autism nu este ‘nebun’. Daca ai pune mana pe carte ai putea descoperi de ce performante sunt capabili unii dintre ei in viata. Mai ales daca nu intalnesc redusi ca raag ala.
    Eu unul cred ca pentru un grup de copii indrumati de un om cu minte, suflet si talent pedagogic este extraordinara prezenta unor copii cu diverse deficiente. Ar invata sa macar sa fie empatici si sa-si pretuiasca ‘normalitatea’.

    00
    • Ai perfecta superba dreptate. Si acum sa revenim la cazul din articol, ce trebuia sa faca oamenii de la sedinta cu parintii ca sa fie politically-correct, sa fie umani, etc. Ca asta a intrebat si Raag oarecum si l-au trimis la tribunalul de la Nurnberg.

      00
    • @Vicus: dar cand dai la sedinta cu parintii de tot soiul de prosti (sa fim sinceri, la o scoala medie cam 30-40% de parinti sunt de-o prostie crunta) ce faci? Suporti, ca asta e, traim in societate, intre oameni. Ma gandesc ca nu-i un efort asa de mare sa suporti un copil autist care, conform blog postului original, a pus vreo 3 intrebari dupa care a desenat pe tabla!

      00
    • Fara nici o suparare, cred ca nu ai cunoscut nici un copil bolnav de autism.

      00
  24. NOU
    #54

    Exista doua moduri de a fi mai bun. Unul este sa ii depasesti pe ceilalti, celalalt este sa ii impiedici pe ceilalti sa alerge mai repede. Nu este greu de identificat in ce grup se incadreaza S.T.

    00
  25. Nu pot fi de acord. Tai din start aceeasi sansa la copii pentru a beneficia de aceeasi educatie. Si ce faci? Faci ca si doctorii care trimiteau copiii bolnavi in lagarele de exterminare de la Cighid printr-o semnatura?

    Nu are nicio legatura background-ul Simonei cu ipocrizia si egoismul din mesajul acelui parinte, care se gandeste strict la copilul lui. Eu nu am nimic impotriva in a fi langa colegi care gandesc mai incet sau care au anumite dificultati motorii sau mai stiu eu ce. Nu suntem toti construiti la fel si nu toti am avut acelasi „noroc” in viata.

    Eu cred ca toti avem dreptul la aceeasi sansa, insa, evident ca romanii gandesc egoist pentru ca societatea romaneasca promoveaza individualismul, pune in evidenta performerii si doar cei buni sunt tratati bine/preferential.

    Mi-e sila!

    00
    • Societatea romaneasca promoveaza turma nu individualismul. Daca promova individualismul eram departe…

      00
    • Ok, pune-ti problema in felul urmator:
      1. un copil autist poate beneficia in mod corect de atentie si capata grija de care are nevoie intr-o clasa cu 29 alti copii?
      2. un copil dotat / supra-dotat se va simti suficient de „challanged” intr-o clasa in care totul merge la ritmul unui copil cu handicap intelectual sau a unui copil autist?
      3. oare dezvoltarea intelectuala a copiilor normali nu va fi afectata de ritmul prea lent al invatarii? Pana una alta eu nu am vazut nici un studiu care sa-l contrazica pe Piaget si nenea ala ne spune ca stadiile trebuie musai sa se intample la anumite varste sau e tristuleanu’

      Nu cumva aceasta ipocrizie politically correct cu „sa le acordam o sansa” le face rau si unora si celorlalti? Nu cumva sacrificam viitori adulti viabili (actuali copii normali) si valorosi social (copii supradotati) pentru niste adulti care cel mult vor putea sa-si lege singuri sireturile si sa cumpere paine?

      Nu spune nimeni sa trimiti copii cu probleme in lagare sau sa ii izolezi, ci sa le acorzi sansa de a fi ingrijiti cum trebuie. Problema nu este a copiilor de fapt, este a parintilor acelor copii carora ego-ul nu le permite sa inteleaga ca le fac de fapt un rau si nu un bine.

      10
    • @Andrei: „ipocrizia si egoismul din mesajul acelui parinte, care se gandeste strict la copilul lui.” – serios ma? Pai si cam la cine ai vrea sa se gandeasca acel parinte, nu la copilul lui?
      Nu ti se pare normal sa te gandesti in primul rand la binele familie tale si apoi, daca mai e loc, la binele celorlalti?

      Auzi, tu cumva esti din ala care merge la Let’s Do It, Romania? Sau poate mai rau – donezi bani pentru ONG-urile iubitoare de maidanezi criminali? ;)

      00
    • @Maria:

      1. Copiii cu anumite dizabilitati pot beneficia de aceeasi atentie ca si restul copiilor. Si asta nu inseamna ca daca esti handicapat (fizic), supraponderal, gandesti mai incet nu ai ce cauta intr-o clasa de oameni normali.
      2. De ce mi-ar pasa daca copilul meu e super-ultra-mega challenged? Sincer, mai degraba m-as bucura daca ar decide el ce e mai bine pentru el, decat sa ii bag eu prostii pe gat si sa il indoctrinez cu mentalitati comuniste invechite si sa-l promovez in spiritul competitivitatii. Pur si simplu il vreau doar sa fie integru si sa aiba o viata normala, nu imi pasa daca ajunge sau nu primul la nu stiu ce olimpiada (intre paranteze, am fost olimpic la fizica, electrotehnica si electronica).
      3. Nu stiu cine e Piaget si nu citesc studii. Intamplator am colegi la serviciu mult mai relaxati si fiecare are rapiditatea/eficienta lui prin felul in care lucreaza. Si nu ma consider mai interesant ca sunt roman, ca fac unele chestii mai bine sau mai repede decat ei. Imi iau salariul, sunt relaxat la serviciu si plec acasa la 4-5. Altceva nu ma intereseaza.

      @twist „Auzi, tu cumva esti din ala care merge la Let’s Do It, Romania? Sau poate mai rau – donezi bani pentru ONG-urile iubitoare de maidanezi criminali?”

      Intamplator locuiesc in Suedia. Iar aici lumea stie de decenii bune ce inseamna toleranta. Romanii nu.

      00
    • Da … Suedia e o tara atat de toleranta incat in decembrie 2014 s-a dat legea aia care zice ca e ilegal sa zici ceva rau de immigranti. Ca sa nu cumva sa se planga suedezii despre tara lor, capitala europeana a violurilor, in majoritate comise de imigranti asupra femeilor care au nerusinarea sa nu poarte burkha.

      00
  26. Numa zic, Simona nu i-a raspuns omului. Care a pus o intrebare valida legata de un caz clar descris in articol. Faci o sedinta cu parintii si un copil autist blocheaza procesul din start. E inuman sa vrei sa continui sedinta?
    Nu mi s-a parut ca omul a zis ca tre trimisi autistii la Aushwitz sau ca nu e maica-sa eroina. A pus o intrebare fireasca. Si a ajuns automat vierme, nazist, restul. Dar de raspuns, tot nu i-a raspuns nimeni. Eu sigur nu ma pricep la comunicare.

    00
  27. uite ca al meu copil are in clasa o fetita cu autism (nu e forma grava, vorbeste, intelege, mai are uneori accese de furie fara sa raneasca colegii) si nu e nimic in neregula cu clasa. S-au obisnuit cu ea si cred ca devin si ei mai toleranti, accepta mai usor persoanele diferite de ei. cu toate astea nu stiu cine are dreptate: domnul sau Simona….

    00
    • știu, dar asta depinde foarte mult de forma autismului. și fi-miu are o fetiță în clasă cu o formă ușoară, care, la fel, s-a integrat foarte bine și nu creează nici o problemă colectivului, nu perturbă activitățile, nu e violentă, nu necesită atenție specială.

    • E posibil ca forma sa fie usoara tocmai pt ca fetita a fost inconjurata de „normalitate”. Aici e dilema: ca parinte de copil autoist vrei sa stea pe langa cei normali, ca sa fie bine. Ca parinte de copil din celalalt, vrei ca autistul sa stea in clasa speciala, sa nu te traga inapoi. Depinde de ce parte a problemei esti.

      00
  28. Eu nu sunt de acord cu exprimarea lui Raag, element bolnav al societatii… nu poti sa spui asa ceva de un copil bolnav.
    Vor suporta si ceilalti atata timp cat sistemul nu permite altceva.

    00
  29. Simona e destul de tra-la-la de ceva vreme.
    Nici nea’ Caisa ala nu are 100% dreptate. Problema nu e copilul, ci adultii care l-au adus acolo unde era evident ca nu se va simti OK si va face o criza si/sau invatatoarele care nu stiu sa interactioneze cu un copil bolnav, astfel incat sa nu sufere nimeni.
    Indiferent cum se numeste boala aia.

    00
    • Din ce am citit in articol, mama copilului nu avea unde si cu cine sa lase copilul, fiind singura si crescand singura doi copii. Nu avea 7 soacre/ mame/bone, pentru ca sunt sigur ca ar fi gasit o solutie cu cine si unde sa-l lase. Si, de asemenea cred ca pana a convins copilul ala sa mearga + imbracat+ pregatit+ transport, a pierdut trei sferturi din zi.

      Acum, noi privim din partea cealalta, oameni cu copii fara probleme sau oameni fara copii. Si putem lua decizie transanta, indivizii sanatosi sa mearga mai departe, cei bolnavi sacrificati sau marginalizati. Asa e si la animale. Insa ce te faci cand esti de partea cealalta? Cand ai un copil cu probleme si faci eforturi supraomenesti macar sa-l aduci pe linia de plutire si sa incerci sa-l integrezi in societate? Cum pui atunci problema?

      00
  30. Imi aduc aminte de o poveste similara pe vremea cand eu eram in generala. Aveam o colega cu ceva probleme psihice (cred) ce avea iesiri nervoase si noi trebuia sa o toleram, pt ca era bolnava. Daca incercam sa o domilim in timpul orelor sa putem intelege ceva din ce explica profesorul tot noi eram atentionati ca nu o lasam in pace. In final ai mei m-au transferat la o alta clasa, sa scap de nebuna. Atunci nu prea intelegeam exact ce se intampla, mult mai tarziu am realizat ca fata respectiva nu primea deloc un tratament adecvat dar parintii insistau ca ea sa vina la o scoala „normala”. Nu a fost benefic nici pt noi, nici pt ea, si asta doar ca sa fim toleranti.

    00
  31. NOU
    #70

    așa am zis și eu, doar că gagică-mea lucrează în domeniu și zice că nu mai sunt școli pentru copiii ăștia – oarecum, instituțiile de învățământ sunt obligate să îi integreze.

    00
    • scolile trebuie sa ii primeasca acum. Dar legile sunt facute de oameni, si daca majoritatea isi doresc bugetarea scolilor speciale, se pot obtine schimbari ale legilor. Parinti de copii normali sau autisti trebuie sa lucreze impreuna la asta nu sa isi dea in cap. Si sa mearga in plm la biserica sa ceara bani daca nu s-or gasi pt integrarea copiilor cu probleme.

      00
    • NOU
      #72

      exista niste pedagogi ajutatori (pentru integrare)..care repeta materiile cu ei. e crunt.

      00
  32. Autismul are diverse stadii. Exista multi copii care sufera de autism si care se pot integra foarte bine intr-o clasa normala. Mai mult, acestia fiind integrati intr-o comunitate normala boala se amelioreaza foarte mult (aproape de vindecare). Nu spune nimeni sa se mearga la fel ca cel mai incet om al turmei.  
    Nu in ultimul rand , nu exista in cadrul minunatului sistem de invatamant romanesc programe speciale de calitate pentru copii ce sufera de autism. 
    De la atitudini de acest tip a inceput al doilea razboi mondial.  Primii au fost exterminati….

    00
  33. În 1931, cercetătorul Winthrop Niles Kellogg a făcut un experiment prin care își propunea să crească un cimpanzeu împreună cu bebelușul său și să observe dezvoltarea primatei într-o familie de oameni. Ei bine, dupa 9 luni a trebuit sa opreasca experimentul pentru ca fiul sau incepea sa imite maimuta si avea probleme grave de dezvoltare psihica.

    https://www.youtube.com/watch?t=510&v=h-4Wl3sxtj4

    00
  34. … dar ce exprimare!!!!! zici ca lucreaza la A3

    00
  35. Situatia Simonei, pe langa faptul ca nu are un copil al ei sa se loveasca la prima mana de realitatile educationale, este prezenta intr-un anturaj revoltato-hipsteresc in care sunt la moda cateva subiecte . La pariu ca:
    – si suedejii e oameni si trebuie sa ii intregram la sânul nostru
    – je suis kenyan (si de ce 3 francezi sunt mai importanti decat 200 de africani)
    – sa ne tinem de mana cu LGBT in parcuri, sub arcuri, in ploaie multicolora
    – e normal si sanatos sa fim boemi si sa nu ne facem curat in casa
    – internetul de la sate trebuie sa fie la fel de rapid ca si cel de la orase
    – bicicleta e cea mai buna masina
    – masina e unalta diavolului (mai ales cand n-o ai)
    si puteti continua si voi

    00
    • Iar vine gogu „la pariu”.
      Despre masini si bicle, citeste niste studii despre cancer versus poluare urbana, ca stiu ca esti bun la cautat pe wikipedia.

      00
  36. Studiul lui Winthrop Niles Kellogg privind influența reciprocă până la urmă între copil și cimpanzeu

    00
  37. Scoli speciale nu mai exista? La fel, trebuiau sa mentina scolile profesionale si cele vocationale.

    De ce pica multi la BAC? Pentru ca, oricum, nu ar fi vrut sa fie aruncati cu forta in liceu.

    00
  38. Eu vreau egalitate cu aia ce nu lucreaza si primesc locuinte sociale! Oare asa ii integreaza in societatea noastra care pune accentul pe proprietate?

    00
  39. Cred că Simona trebuie să-şi schimbe dioptriile la ochelari. Se pare că nu mai vede clar, i se face rău, vomită…

    00
  40. NOU
    #84

    Daca baiatul lui vali ar fi avut, doamne fereste, o forma de autism, articolul asta ar mai fi fost scris?

    00
  41. „nu trebuie să mergem la fel de încet precum cel mai încet om al turmei”
    Dixit, restul e cancan

    00
    • NOU
      #91

      Iar atunci cand nu o sa mai poti merge la fel de repede ca turma, din cine stie ce motive, ce o sa faci? Ramai in urma si te impusti? ZDIn proprie initiativa? Daca da, esti tare.

      00
    • daca mergem cu turma spre prapastie ar fi chiar necesar sa ne tina cineva pe loc, nu sa ne „mane” mai repede :))

      00
  42. Zoso tata, singura problema e ca nu e decizia ta, sau a ăluia care rage, sau a parintilor.

    Atât timp cât e vorba de o școală publica, pe banii și ai parinitilor copiilor cu autism și ai simonai Lache și atât timp cât politica statului roman și a uniunii europene este sa încerce sa ii integreze pe copiii cu probleme și cat timp este garantat accesul la educație – e fix Decizia scolii și a învățătorului în cauza dacă îl accepta pe autist sau nu. Rag poate cauta alta școală care i se potrivește

    00
    • Poate cauta alta scoală, dar trebuie sa plătească în plus! Deci practic trebuie sa plătească si pt copiii aia autisti pe care ii lasă în urma.

      00
    • Ma intreb, oare cand trebuie pus stop la discriminarea pozitiva?

      00
    • Cosmonos, nu prea, sau costuri minore ca nu vorbesc de scoli particulare. 8 din 10 scoli sau gradite de stat nu accepta copii cu probleme de integrare. Și am spus-o asa pentru ca e la moda sa spui ca orice copil cu probleme comportamentale, sau care e intarzaiat emoțional, intelectual ( nu toți copiii se dezvolta în același ritm) sunt clasificați de profani drept autiști și hai sa-i marginalizam.

      De la 8/10 ala ar trebui sa îți dai seam, Costele, ca nu e nicio discriminare pozitiva și ca în teren lucrurile nu stau ca pe blog, pentru ca în teren foarte putini învățători, educatori au pofta sa facă efortul de a încerca să integreze un copil descris mai sus. Fie ca vor sa le fie mai ușor, fie le e tarsa de gura părinților celorlalți copii. Asa ca nu pot decât sa admir un învățător care accepta un astfel de copil.

      Asta nu însemna că nu înțeleg sau ca ma indignez la părerea lui zoso, sau a lui raag, mai ales ca nu îmi pasa câtuși de puțin de copiii altora, autiști sau nu, iar tot ce vreau e maxim pentru ai mei.

      Înseamnă că părerea lui raag sau a alia cu blog de femei futute rar sunt futile, pentru ca situația e asa cum am spus-o, statul are obligația sa asigure accesul la educație pentru toți copiii și nu părinții, cu atât mai putim părinții celorlalți copii sunt cei care pot evalua și decide ca un anume copil e dincolo de posibilitatea educării. Asta pentru ca peste 80% din oamEni sunt prosti grămadă și habar nu au ce e ala un autist, în mare,ne mai vorbind de studii de specialitate.

      La fel, pretenția ca statul sa ofere un mediu de educație elitist pentru toți copiii eventual separandu-i pe criterii prostii cu proștii, gen la școală proștilor, unde sa se atudieze mai lent, iar aia inteligenți sa fie toți separați la școală de inteligenți, iar e absurda și nu v-ar conveni tot vouă, când al vostru ar fi clasat sub aia 5% care merg la clasa cea mai buna sa zicem. Deștepților. Altfel, da rezonez cu voi, gen muie autiști al meu e ok și nu am pofta sa fie ținut pe loc.

      00
  43. Simona e o vaca cu ghidoane, feminista si socialista pana la Dzeu si inapoi. Omul a expus o problema reala, ea vine cu un puhoi de insulte in aplauzele unei turme de fatatoare proaste.
    Cel mai bun prieten al lui fi-miu de la gradinita a fost un baietel cu autism. Nu vorbeau, se jucau doar, baietelul cu autism interactiona numai cu fi-miu. In grupa cu fi-miu, pe langa prietenul lui cu autism mai erau inca 2 copii cu probleme destul de avansate in directia asta, din 9 copii in total. Nu am avut absolut nimic impotriva prieteniei pana cand fi-miu a inceput sa vina zgariat pe fata aproape zilnic, zgariat de prietenul lui. Ce trebuia sa fac eu, stimata vaca Simona Tache, sa il las in continuare acolo pana cand venea cu un ochi scos? Sau sa il mut pentru a-l feri de daune?
    Faptul ca negam existenta unor probleme (ca gay-ii dau mult mai multi bolnavi de AIDS fata de popendulatia hetero, ca negrii sau suedejii dau un procent mai mare de infractori raportat la popendulatia totala comparat cu albii, ca cei cu probleme psihice pot fi violenti FARA SA VREA, pentru ca nu rationeaza corect etc) nu fac ca acele probleme sa dispara, proasto, ne fac sa credem ca basinile pot mirosi a petale de trandafir pana cand un schizofrenic lasat din mila in libertate ne prinde si ne rupe cretul in lift. Nu ca exista vreo paralela intre autism si schizofrenie, dar nu toti autistii sunt ca Rainman, in majoritatea cazurilor autismul e insotit de handicap mai mult mult sau mai putin sever mental, nu toti autistii stiu 10000 de zecimale ale lui Pi, nu toti sparg coduri secrete militare ca in filmele cu Bruce Willis, unii mai strang animalute pufoase si fete de gat, ca Lennie din Of Mice and Men. Faptul ca prin terapie comportamentala li se pot repara niste tare, pot fi deprinsi niste patternuri nu inseamna ca gata, nu mai au nicio problema.

    00
  44. Cred că autismul nu este o problemă psihică ci face parte din sfera tulburărilor psihologice.

    Izolarea lor nu este o soluție, integrarea lor poate fi un lucru bun atât pentru ei cât și pentru ceilalți copii din colectivitate. Problema de atitudine și de respingere vine la pachet cu familia și valorile pe care fiecare copil le primește acasă. E clar că numitul Raag le va insufla și copiilor săi aceleași valori cu cele în care el însuși crede. Toleranța, acceptarea și ajutorul dezinteresat, chiar în detrimentul propriilor foloase cu siguranță nu fac parte dintre acestea.

    Mă gândesc…

    00
  45. Sora mea este profesoara si are elevi cu probleme psihice (care trebuie integrati). E o placere cand un copil cu probleme se repede din senin sa isi stranga de gat colegul sau cand incepe sa arunce cu obiecte si sa se zvarcoleasca pe jos urland. Iar parintii acestor copii (majoritatea lor) refuza sa accepte ca au un copil bolnav.

    00
  46. Cum ce te faci? Ii provoci inca o stare de voma respectivei fiinte pure, militante pentru egalitate totala si plafonarea capacitatilor, pentru binele omenirii si ca sa fie bine sa nu fie rau.
    Ce ma mira pe mine cu adevarat este ca oameni in toata firea inca mai folosesc scolarisme de-astea – „ma duc sa vomit”, „mi-ai stricat ziua” etc cand ea de fapt a continuat sa stea pe scaun si sa dea like-uri pe fb.
    Eu ma intreb altceva: daca in clasa copilului ei ar fi unul care e schiop si nu poate face ora de educatie fizica, oare ea ar fi incantata ca si copilul ei sa faca ora de sport stand pe scaun?!
    Atata ipocrizie imi provoaca o greata necunoscuta mie. Ma duc sa vomit :)

    00
  47. Eu zic ca mai corect ar fi copiii sa fie impartiti in clase separate cum sunt in multe licee si scoli particulare, olimpicii cu olimpici, sportivii separat, si materiile adaptate nevoilor lor. Dar asa tot parintii vor sari in sus ca de ce copilul lor nu e printre cei inteligenti, toti au impresia ca din adn-ul si iq-ul lor de 2 cifre vor iasa genii daca ii dau la scoli bune, you cant fuck with genetics.

    00
  48. Mie nu mi se pare atat de groaznic de acceptat sa invete copilul meu in aceeasi clasa cu un copil cu autism sau alta forma de dizabilitate fizica sau psihica. Ce mi se pare infiorator si de neacceptat este ca el sa invete in aceeasi clasa cu copii vostri. Eu ce mă fac acum dacă înțeleg ca sunteti la ani lumina de orice forma de civilizatie si umanitate și că probabil va veti invata copii in acelasi spirit egoist, intolerant si limitat. Eu ce ma fac daca nu sunt de acord că trebuie să evoluam in gandire capacitatea de empatie in ritmul vostru de melc ? In 1990 occidentul descoperea copii cu dizabilitati legati de paturi si calorifere in orfelinate insalubre, cred ca acele cladiri au ramas inca, intrebarea este sa le folosim pentru aceste pericole pentru performanta in educatie a copiilor vostri sau mai bine va lasam pe voi acolo pana realizati cat de rusinos este modul in care ganditi si va educati copii, si cat de daunator este pentru societate. Am avut in clasa 1 – 8 un coleg cu dizabilitati grave psihice, o intarziere clara in dezvoltare, a mers pana in clasa a 8-a cum a putut, nu a iesit cu performante din clasa dar emotional a iesit un copil care se simtea inclus, functional in societate pentru ca societatea nu l-a inchis in o „debara”. Din clasa aceea au iesit 2 olimpici nationali la informatica, 3 olimpici la limba romana si restul au intrat ulterior la licee de top din Constanta. Nici un intarziat, nici o victima a „intarzierii”…in schimb au crescut niste adulti care sunt capabili de generozitate, empatie si respect pentru celalalt care nu e fix la fel ca ei….Nu stiu voi ce genii sperati sa iasa din copii vostri, eu una imi doresc cel mai mult sa fie un om bun.

    00
    • Cristina, sa vezi ce amuzant este sa-ti vina copilul acasa cu ochiul vanat, sa te duci la scoala sa vezi ce s-a intamplat si sa afli ca i-a casunat colegului de banca autist si agresiv pe el si ca invatatoare nu are ce sa faca. Si sa vezi ce amuzant este sa se intample asta luni la rand. Sa vezi ce o sa razi cand ceri sa fie mutat in alta banca mai departe ca sa fie putin protejat si afli ca nu se poate pentru celalalt nu gestioneaza bine schimbarile asa ca tzeapa, ramane pe loc. Sa vezi cu cata placere primesti vestea de la director ca nu ti-l poate muta in alta clasa decat la sfarsitul anului. Sa vezi cata dragoste si omenie simti pentru cel „mai putin norocos” cand copilul tau normal incepe sa faca noaptea pe el si sa plinga duminica pentru ca luni trebuie sa se duca iar la scoala unde sunt sanse sa si-o ia din nou. Sa vezi ce civilizata o se te simti cand te cheama directorul de urgenta la scoala ca ne-norocosul i-a dat norocosului cu un cataoi in cap in curtea scolii si i-a spart capul. Si sa vezi ce o sa te tavalesti pe jos de ras cand trebuie sa tii nemiscat copil de 6 ani jumatate de ora la RMN pentru ca are tulburari de vedere si de echilibru.

      Va doresc si tie, si Simonei si tutor inimilor sangerande sa traiti si voi cosmarul de mai sus. Dupa care sa veniti si sa dati lectii!

      00
    • @Maria, copilu’ iti poate veni acasa cu ochiu’ vanat si pentru ca are in clasa un copil provenit dintr-o familie cu probleme, unde tata bate pe toata lumea, mama&copii, si copilu’ aia a invatat si atata stie. Mi s-a intamplat mie, nu o data, sa-mi vina copilu’ nu cu un ochi vanat, ci cu vanatai pe maini si pe spate din cauza ca avea in clasa un copil provenit dintr-un mediu precum ala pe care ti l-am descris mai sus si care sarea la bataie permanent. Si din astia, din nefericire, sunt muuuult mai multi decat autisti integrati in invatamantul de masa. Cu ei ce facem, ii excludem si pe ei din invatamant, sau cum?

      Pe copiii care asculta manele in pauza, ii excludem si pe ei, pt ca strica gusturile muzicale pe care le insuflam noi odoarelor noastre? Pe copiii care nu au ajutor acasa si care vin cu teme nefacute/lectii neinvatate si trebuie sa le mai explice profesorul odata, ii excludem si pe aia, ca ii tin in spate pe restul?

      Va dati seama despre ce vorbim? Motive de excludere pot fi gasite la nesfarsit, dar nu asta e ideea, nu asa ar trebui sa functioneze o societate.

      00
    • Da, Deea, sau putea sa dea masina peste el in drum spre scoala in loc sa-i dea altul cu bolovanul in cap, ca accidente sunt mai multe decat copii agresivi, nu? In cazul ala ma intrebai daca cer interzicerea masinilor? In mintea ta chiar nu exista nici o diferenta intre cele doua cazuri? Hai sa ti le spun eu! Pentru ca atunci discutam cu protectia copilului si cu politia si nu mi se spunea „asta este, nu se poate controla, ghinion de nesansa”. Pentru ca in cazul ala cel mai probabil copilul respectiv ar fi fost suspendat sau exmatriculat. Pentru ca in cazul ala nu as fi primit raspunsul „imi pare rau, am incercat sa pun pe altcineva in banca aia, dar X incepe sa tipe si sa se tavaleasca pe jos daca facem vreo schimbare”. Pentru ca in cazul ala nu veneau 100 de prosti si proaste sa-mi spuna ca acel copil are drepturi dar al meu nu are.

      Si da, ascultatul manenelor si lectiile nefacute sunt fix acelasi lucru cu dusul copilul la urgenta pentru ca are tulburari de vedere pentru ca un descreierat i-a dat cu bolovanul in cap. Dar FIX acelasi lucru! Spune-mi te rog, consideri ca numai copii cu probleme comportamentale, de devoltare sau psihice au dreptul la educatie sau si cei normali? Sau poate consideri ca au mai putine drepturi pentru ca sunt „norocosi”?

      Nepotul meu nu a fost singurul copil agresat. Stii ca celorlalti copii li s-a spus ca nu au voie sa se apere sau sa tipe la el daca ii loveste pentru ca e un copil cu probleme? O fetita din aceasi clasa a incercat sa se apere cand cel cu probleme s-a repezit la ea sa o bata cu o rigla si l-a impins ca sa poata fugi din coltul unde o prinsese. A urmat imediat scandal monstru si mama celui autist cerea sus si tare suspendarea fetitei. Si evident, el are mai multe drepturi decat o fetita normala.

      00
    • @deea, tare de tot faza cu manelele.
      da, bai, sa va fie rusine tuturor celor care nu ii suportati pe manelisti1

      00
  49. un pic cam sensibil subiectul pentru a fi dezbatut in cate 2-3 randuri la sectiunea comentarii, nu credeti??

    00
  50. Total de acord cu Raag. Unii dintre cei de acolo, comenteaza cu curu’ – cacofonie intentionata – iar autoarea postului, Simona, pare mai proasta decat prevede legea. Desi nu pare a fi, in aceasta situatie, chiar este… pentru ca ea si-a pus ochelarii de cal si nu mai gandeste rational.
    Daca ar rationa un pic, ar si relationa si si-ar da seama ca problema are mai multe fete, iar ea se caca doar pe una singura, cand, de fapt, ar trebui se le manjeasca un pic si pe celelalte, inainte de a-l baga pe tot in gura…

    Ergo, nu este vina copilului, pentru ca are autism, la fel cum NU este vina celorlalti copiii, din clasa, ca trebuie sa-l suporte.

    Sa ne intelegem: am si eu copil si este normal, slava geneticii! Dar locul acestor copiii… sa le spunem „speciali”, este in clasa cu acelasi nume, adica in clasa „speciala”.

    Ca contraexemplu, da, cacofonie intentionata iar, chill, nu am vazut pe nimeni sa se oftice de faptul ca pe stat il doare-n paispe de elevii olimpici.
    Fiind un pic cinic, sau doar realist, acestia ne propulseaza si – teoretic, cel putin – ar trebi sa ne reprezinte, sa ne plateasca pensiile.

    Sa-i sustina si pe handicapati, autisti etc., dar mai usor, sa mai bage bani si in copiii inteligenti si, de ce nu, chiar in cei normali. Pentru ca autistii nu vor lucra la McDonalds, pe cand o parte dintre cei normali, da. Doar un exemplu…

    00
  51. Lucrez in domeniu si va pot spune ca a incerca sa fortezi integrarea unui copil cu cerinte speciale (nu ma refer doar la autism, mai sunt cateva maladii care afecteaza latura cognitiva si comportamentala) intr-un colectiv din invatamantul de masa afecteaza negativ pe toti: colegii copilului, parintii copilului, profesorii copilului si, cel mai putin vizibil si cel mai grav, pe copilul insusi. Chestiile astea cu vezi, dom’le, devin copiii mai toleranti is apa de ploaie, aveti idee ce meschini pot fi copiii? Parintii il aduc la scoala pe principiul „o sa se lipeasca ceva si de el”. Nu zic, copilului ii prinde bine sa functioneze intr-o micro-comunitate, oricat de disfunctionala si de rea ar fi aceasta fata de el, dar numai atat nu este suficient.
    Refuzul parintelui de a-l incadra intr-o forma specializata de educatie vine din teama de eticheta pe care le-o vor pune cei din jur, uite, cutare are un copil cu probleme la bibilica. Parintele prefera sedintele in care i se atrage atentia asupra a ce a mai facut copilul sau decat stigmatul de parinte al unui copil cu probleme. Iar cel care sufera cel mai mult este juniorul, total nevinovat: iese din scoala tabula rasa, fara minime competente – cand intr-o alternativa educationala ar putea deprinde oarece chestii care sa ii fie utile pentru a deveni un adult autonom. Cat despre colegii sai, ei sunt cumva afectati de faptul ca atentia celui de la catedra se imparte intre ei, care merg in ritm normal, si celalalt, care nu poate, dar trebuie ajutat. Si cumva, turma merge cu viteza celei mai lente oi (exprimare metaforica, nu sariti!).

    00
    • Dar nu prea exista forme de invatamant special, nu? din cate stiu eu, de ex., in tot judetul Cluj exista o singura scoala pentru nevazatori (unde vin copii din toata Transilvania si stau la internat, aia e, chiar nu ai cum integra copii nevazatori in scoala normala) si inca una pt copii cu handicap sever (fizic si/sau psihic). Deci unde, mai exact, ar trebui sa-si trimita parintii copilul cu un autism usor/mediu sau cu ADHD? In ce soi de invatamant special, care nu exista in marea majoritate a satelor/oraselor mici/oraselor medii, ar trebui sa-si integreze acesti parinti copiii?

      00
  52. NOU
    #111

    Şcoala incluzivă nu a fost inventată în România, ci este o inițiativă europeană la care România a fost obligată să se conformeze. De aceea, copiii cu tulburări de comportament trebuie incluşi în şcoli normale şi tot de aceea s-au desființat sau există foarte puține şcoli speciale.

    Problema este că România a adoptat inițiativa UE cam cum a creat Master Planu’ în transporturi: legea spune că fiecare copil cu tulburări de comportament trebuie să aibă consilier plătit din bani publici. Practic, şcoala are un psiholog, iar învățătoarea se descurcă aşa cum poate.

    La fiu-meu în clasă sunt 3 copii cu ADHD şi hiperkinetism sever, 2 dintre ei uşor agresivi. Copiii îi acceptă, iar unul s-a integrat foarte bine. Este şi foarte inteligent, undeva aproape de limita superioară a vârstei.

    Limbajul doamnei tache este, din păcate, deosebit de jalnic. Mi-ar fi fost ruşine.

    00
    • NOU
      #112

      Ca idee, eu cred că această incluziune e benefică şi e o excelentă manieră prin care copiii noştri pot învăța ce înseamnă toleranța şi empatia.

      00
    • Ceea ce se uita prin aceasta scoala incluziva sunt urmatoarele fapte:
      1. in UE media de copii in clasa este de 12. In Romania este de 25. Sau 50 deca e scoala de tara cu invatamant simultan
      2. in UE statul pune la dispozitie gratuit un insotitor pentru copilul cu probleme care traieste bine din salariul de insotitor. Este angajat, are o descriere a pozitei si este responsabil pentru ceea ce face copilul aflat in grija sa, inclusiv fata de ceilalti copii. In Romania insotitorul este de obicei unul din parinti care primeste 200 de lei de la stat si care are ca unica responsabilitate ca acel copil sa nu-si rupa gatul.
      3. in UE exista ore obligatorii de consiliere pentru fiecare copil cu psiho-ped platiti si educati in sensul asta. In Romania sunt 1 psiholog la 3 scoli (in Bucuresti) sau unul pe 5 comune la tara. In general postul e neocupat sau ocupat de cineva cu vagi studii in domeniul (de multe ori un asistent social).

      Dar da, incluziune!

      00
  53. Tatal copilului și-a pus palma-n cur și-a plecat iar alea se oripilează și vomită că și-a dat unu cu părerea pe net.
    Mi-ar plăcea să văd o replică și de la piticigratis :)

    00
  54. Absolut adorabil furia nf-lor declansata de un comentariu. Ce-mi plac oamenii astia care propovaduiesc acceptarea si intelegerea si toleranta dand cu pumnul in gura celor care nu sunt de acord cu ei.

    Mi-au placut multe articole de la Simona, o citesc sporadic, dar n-as fi zis ca va avea un asemenea limbaj… cavalerii sa inece in sange orice necredincios care nu crede in dragostea lui Iisus.

    00
  55. Raag mi se pare ca a pus o intrebare decenta dar cum a spus si catalinx ori mergem sa schimbat legea ori acceptam situatia de acum.
    Or fi facute studii de specilitate care sa arate ca e mai bine sa fie integrati intr-o clasa normala sau statul il doare in cot si nu-l intereseaza.

    00
  56. In primul rand, Raag vb aiurea despre copii agresati sau care sa suporte „acte de violenta”, astea se cheama mancat kkt. Situatia descrisa de mamica copilului se referea la o sedinta cu parintii la care a trebuit sa mearga cu strumful dupa ea. Copilul, pus in fata unei schimbari de rutina neexplicate corect din timp, a avut exact comportamentul la care trebuie sa te astepti din partea unui autist.
    Eu propun urmatoarele:
    1. Copiii cu autism sau alte forme de handicap, retard sau anomalii care impiedica o „buna functionare in societate” vor fi scosi din casa doar noaptea pe intuneric, in pesteri sau in paduri neumblate ca sa nu „agreseze” pe altii.
    2. Parintilor copiilor cu autism sa li se interzica orice contact cu persoane non autiste si, in general, cu persoane „normale” daca au si copilul cu ei.
    3. Daca totusi este musai sa scoti in public, in plina zi, un copil cu autism, acesta va porta botnita ca sa nu poata vb sau musca, manusi ca sa nu poata zgaria si o lesa cu lungimea maxima de 1 m.
    4. Vor fi autorizate sa se apropie de copiii cu autism numai persoane cu pregatire speciala si plata pe masura, inarmate cu teaser, spray paralizant si bici (minim admis).
    Si pe mine ma enerveaza Simona Tache de multe ori, dar de data asta are dreptate. Si, da, asta se cheama atitudine nazista. Cred ca asa a inceput si Hitler cu „n-am nimic cu…”

    00
    • Ăsta e darvinismul în cea mai atroce formă a zilelor noastre
      „Survival of the fittest”
      Nu eşti bun să ţii pasul cu cel mai bun, crăpi.

      Oare câţi din cei de mai sus au încasat sume de la stat sub formă de:
      – subvenţie de căldură
      – ajutor de şomaj
      – concediu prenatal
      – alocaţii pentru copii
      etc.

      Cum ar fi ca fiecare darvinist să primească fix cît contribuie la bugetul statului? Niciun leu mai mult.
      Căldura s-o plăteşti la preţ întreg nu la jumătate.
      Fără alocaţii şi alte ajutoare sociale nemuncite.
      Supravieţuire „Bear Gryll Style”

      Dar aşa e darvinistul, egoist şi nihilist.
      Când îi dai e bine. Însă când trebuie să dea înapoi …

      00
  57. Am avut un coleg cu un asa zis retard mintal in clasa. Iulica ii ziceam noi. Tipul nu putea sa scrie nici in clasa a 8-a. Si nici sa invete vreo poezie. Daaar: era cel mai bun din toata clasa la injuraturi. Era imposibil sa stii mai multe decat el, oricine erai. Nici „jmecherii clasei” la un loc, nu puteau sa il faca.

    Cand noi ne storceam creierii sa invatam poezii, el radea jmechereste la noi. Pe el nu il asculta niciodata, ca zicea ca nu poate si nu stie. Si ii mergea de fiecare data, evident. Doar avea handicap mental.

    Sincer vorbind, cred ca aia cu handicap eram noi :D

    00
  58. Elevii unui liceu din Galati spun ca sunt terorizati de un coleg:
    „In acest caz, ca si in alte cazuri, este vorba despre un elev cu cerinte educationale speciale, iar acestia care au certificat de orientare scolara, cu recomandare de la medicul specialist si recomandarea comisiei de orientare scolara, de a fi integrati in invatamantul de masa, ei sunt integrati in invatamantul de masa. Avem un plan interventional personalizat care va continua integrarea lui, exista monitorizare din partea psihologilor. Are un asistent care merge cu el la cursuri. Trebuie integrat si asta se poate face, dar nu imediat”, a afirmat directorul Centrului Judetean de Resurse si Asistenta Educationala Galati, Grigore Ionascu.
    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/elevii-unui-liceu-din-galati-spun-ca-sunt-terorizati-de-un-coleg-monitorizat-psihologic-ce-explicatie-are-directorul.html

    00
  59. Fata mea a avut in clasele primare o colega autista. Ce mi-a spus este ca orele erau permanent deranjate de colega care nu intelegea ca trebuie sa stea in banca si sa taca. In mare parte ei, copii normali, erau doar niste spectatori la ce se intimpla intre profesoara si colega speciala. Ce insa am remarcat este ca daca un adult poate trata un copil cu nevoi speciale intr-un fel care sa il influenteze in mod pozitiv, nu te poti astepta la acelasi lucru de la un copil. Si apare intrebarea fireasca daca e mai bine sa stea intr-o scoala unde va fi tratat urit de colegii normali sau una speciala?
    Greu raspuns…

    00
  60. Eu zic sa ii intrebe cineva si pe copiii ce vor! O sa fim uimiti de raspusurile lor .Eu am avut in clasele 1-4 o colega cu mari probleme care a evoluat mai mult datorita faptului ca eram noi copii si nu cunosteam rautatile adultilor.

    00
    • tot copii, daca sunt intrebuati, o sa-ti spuna ca vor inghetata si prajituri la micul dejun, pranz si cina, ca nu vor lectii si vor sa se uite la desene toata ziua. Facem si asta?

      00
    • facem si asta si o sa vezi ca o sa consume mai putin decat consum atunci cand le este interzis

      00
  61. in primul rand, comparatia copiilor cu autism cu nebunii si cu criminalii e fortata. Pe cei din urma ii tine in institutii ca sa stea departe de societate dar, in functie de gradul de autism, primii pot fi integrati

    apoi, nu cred ca am avut multi dintre noi in clasa copii autisti, dar de-aia tot am avut colegi agresivi, tot si-au dat unii la altii in cap si etc.

    daca nu incercam sa integram cazurile moderate(decizia unui psiholog, cu siguranta) atunci ce facem cu ei? ii inchidem intr-un beci si stingem lumina? care-i propunerea?

    apoi, si copii „normali” e bine sa fie expusi la asemenea situatii ca sa stie ce inseamna, sa invete sa fie toleranti, ca nu-i poti feri toata viata

    cum zicea cineva mai sus, si la voi in clasa precis au fost diferente mari de nivel la invatatura, dar nu cred ca nici unul dintre voi va simtiti mai prosti sau vaduviti de un nivel mai mare de cunostinta din cauza asta

    apoi, foarte important, ar trebui sa existe un nivel mai mare de awareness pe ce inseamna autismul sau unele disfunctii cognitive. Am impresia ca multi dintre parintii foarte reticenti pur si simplu au un nivel de cunostinte mult prea redus si atunci sunt din start tematori si crispati si arunca cuvinte urate

    ..si nu, faptul ca plodul vostru nu are un autist in preajma nu garanteaza ca va avea 10 pe linie la scoala…aia tine de altceva

    00
  62. Cînd oi întîlni primul om cu copil născut fără mîini, pe onoarea mea dacă nu-l fut la cap să meargă să înoate cot la cot cu fi-mea, ca să fie la fel, să se integreze!

    00
    • Swimming Men’s 100m Backstroke – S6 Final – Londo…:

      Ar trebui sa o faci, poate copilul acela va ajunge un campion, iar tu vei fi devenit un om deschis la cap si generos emotional in loc sa iti scuipi in san si sa intorci privirea balbaind in barba un „Firiasca Domnu’ fa, bini ca al nostru e „normal” „

      00
    • Grozava idee,de acord in totalitate cu metafora.Mai,totusi unul ca asta(https://www.youtube.com/watch?v=RKrK2CaWJSY)m-ar face sa-mi inghit orice tentaiva sarcastica-cred ca si pe tine-daca am discuta de inot.Exista ceva similar pe topicul dat?

      00
    • sunt curios cat/daca te vei fute pe tine la cap cand vei intalni un supradotat ca sa-ti mearga mintea cot la cot cu el, ca sa fii la fel …

      00
    • @Cristina, răspunsul tău nu face decît să-mi întărească spusele. Acolo avem o competiţie între oameni cu şanse aproximativ egale. Oamenii cu o situaţie specială au nevoie de atenţie specială. Dar e mai uşor să crezi că toată lumea îi vrea închişi în beci, departe de normali.

      Ce să zic… Sî diei Mîntuitoru sî şii al nostru sanatos sî-n putieri.

      00
  63. Pe vremea mea exista „Scoala ajutatoare”. Adica unii specializati sa discute cu oameni din astia mai diferiti.
    Lasand la o parte mizeriile de acolo, ideea de a avea SPECIALISTI care sa predea unor copii mai lenti nu e rea.
    Puii mei, e plin de absolventi de Psihologie, aia cu ce se ocupa?

    00
  64. daaa, fix autistii sunt problema. nu copiii golani care ii bat si injura pe cei mai slabi decat ei. eu la varsta aia as fi vrut ca aia sa fie dusi in clase speciale, dar nu, sunt considerati normali.

    00
    • e o diferenta… fata de un golan imi protejez copilul chit ca-i rup capul lui tasu’ dar un autist daca-i sparge capul lui fimiu n-am ce face…

      00
  65. Bun venit in noul comunism numit „political corectness” cu idiotii utili gen Simona „Mananc rahat pe bani de la mogul” Tache. Imi aduce aminte de un episod din Zona Crepusculara unde copii prea inteligenti erau omorati pentru ca erau periculosi pentru stat.

    00
  66. Bai, ce-mi place cum a degenerat discutia! Cati au citit realmente ce povestea femeia aia acolo? Nu si-a dus copilul la cursuri, oameni buni! L-a luat cu ea la o sedinta cu parintii. Acum, din experienta mea, la o sedinta cu parintii se intampla urmatoarele lucruri:
    1. afli ca trebuie sa dai bani
    2. afli ca trebuie sa dai si mai multi bani
    3. te enervezi din cauza parintilor prosti, nebuni, paranoici, excesiv de protectori si pupincuristi din jurul tau.
    Notele, absentele, mesajele le primesc pe site, platesc o caciula de bani si pt asta.
    Deci, din punctul meu de vedere, un copil care deseneaza pe tabla un avion care seamana cu o plua e o modalitate misto sa facem sedintele cu parintii suportabile.
    Aici nu e vorba de „survival of the fittest” sau kkt-uri despre cum afecteaza un autist procesul de invatare al copilului meu. E vorba de omenie si intelegere. Cred ca nu era prima sedinta cu parintii la care se ducea si, in mod evident, nu-si mai luase niciodata strumful autist cu ea.

    00
  67. Nici nu știți unii dintre voi cât de norocoși sunteți că ai voștri copii sunt normali. Eu am un copil autist și viața noastră s-a schimbat complet când am aflat diagnosticul și când am început să luptăm pentru a-l aduce la normalitate.
    Din fericire nu a avut până acum episoade violente sau jenante la școală. Acum merge cu însoțitor pentru a-l ține concentrat la ore, nu pentru a-l păzi să nu facă tâmpenii. Am pierdut multe bătălii, și la școală și la grădiniță cu oameni care pur și simplu nu-i înțelegeau problema. Există, din păcate și copii autiști care pur și simplu nu pot fi integrați în școli. Vă spun însă că există copii care au simptome clare de autism sau ADHD, ai căror părinți ignoră total acest lucru. Iar copiii fac mari probleme în școli, nu urmează terapii comportamentale și starea lor se agravează simțitor.
    Faptul că vorbiți despre autism, e un pas înainte. Acum 30 de ani lumea se strâmba dacă vedea un om în scaun cu rotile. Iar azi e ceva normal. Lumea e diversă, din toate punctele de vedere.
    Nu avem dreptul, nici măcar noi, părinți de copii autiști care am înghițit în sec de nenumărate ori să-i condamnăm pe cei care nu dau nicio șansă copiilor noștri.
    Dintre autiști, mulți ajung să ducă o viață independentă, cvasi normală. Probabil că mulți adulți pe care îi considerați ciudați sunt persoane nediagnosticate cu tulburări din spectrul autist.

    Deși pentru noi, David este o binecuvântare, vă doresc tuturor să aveți copii perfect sănătoși și să vă bucurați de ei conștientizând cât de mare noroc aveți. Sărutați-i înainte de culcare și gândiți-vă doar o miime de secundă cum ar fi fost dacă îngerașul vostru ar fi avut o problemă de acest fel.

    00
  68. Intoleranta asta vine din frica generata de faptul ca autismul nu ne este (prea) cunoscut/obisnuit.

    Majoritatea nu am interactionat cu autisti, doar am auzit/citit despre nivelul lor intelectual, despre comportamentul lor imprevizibil si violent. Si pare ca nu ii putem controla. Asadar cea mai buna solutie e sa ii izolam, sa nu ii mai vedem, sa nu ne mai deranjeze.

    Nu vrem ca autistii sa ne bata copiii, dar uitam ca pot veni cu capul spart sau terorizati de copiii violenti.
    Avem impresia ca ai nostri copii sunt trasi in jos de cei cu autism. Dar ce te faci daca afli ca al tau copil e printre cei slabi la invatatura. Il iei de ceafa si il muti intr-o clasa de ‘prosti’? Si ii explici ca „asta e, asa patesc si autistii” ?

    Toleranta? Ar trebui sa ii intelegem, sa ii acceptam, sa fim empatici, sa ii ajutam neconditionat…etc Cam greu! Mai bine pentru 99% din oameni sa fii intolerant.

    00
  69. Commentariul tău Zoso este mult mai nociv decât al lui Raag. Sau al Simonei.

    Indiferent de tabăra in care te afli tu sau cititorii tai este incredibila Paralela pe care o faci. Dar sincer foarte indicativa ptr mentalitatea Româneasca.

    „Pentru că, dacă facem o paralelă, ar trebui să acceptăm să nu putem dormi noaptea sau ziua din cauza nebunilor sau să avem criminali și violatori în libertate. Pentru că nu fac mare rău…”

    Criminalii, violatorii si alcoolicii au oarecare control asupra destinului lor. Copiii (si in general oamenii) cu dizabilități nu au opțiunea sa nu mai ducă paharul cu autism la gura.

    Incredibila paralela ta.

    00
  70. De asemenea, foarte dezamăgitoare mentalitatea ca d-aia nu avansează copiii „normali”. Din cauza copiilor cu dizabilități.

    Bineînțeles că pot să îți dau exemple de ce afirmația ta nu este adevărată. Exemple din alte țări care au înțeles ca incluziunea este bună pentru toate tipurile de elevi. Ca așa construiesc o societate mai normală și mai puternică. Dar nu cred că ar avea un impact foarte mare argumentul ăsta.

    În schimb am să încerc și eu o paralelă. Ce spui tu este exact ce gândesc oamenii care-și construiesc cele mai mari vile În zone în care de-abia au curent electric, servicii de gunoi nu există, drum asfaltat nici vorbă. Ce contează ca n-ai infrastructura, ce contează ca intri in casa plin de noroi, ai cea mai tare vila.

    Eh, cam așa si cu copiii. Al meu sa dea in fata, ce ma interesează de restul.

    00
  71. Sunt învățatoare. Sunt si mama. Cand Simona va fi in oricare dintre cele două poziții, sa își dea cu părerea. Punct

    00
  72. Pentru simplul fapt ca am inceput sa ne lovim de o problema relativ noua (noua ptr Romania) – cum includem copiii cu dizabilitati, si in general oamenii cu dizabilitati – asta nu inseamna ca trebuie automat sa mergem la extrema: trimite-i la scoli speciale. Nu, inseamna ca pur si simplu avem o problema la care inca nu avem o solutie. Atat.

    Si ca sa dau credibilitate argumentelor mele am sa fiu transparent: in Romania am simtit efectele negative ale societatii / anturajului / chiar si profesilor asupra mea si a altor persoance cu dizabilitati (e.g. Zamfire, uita-te ma dracu drept cand iti vorbeste un profesor).

    Dar bineinteles ca in alte tari care promoveaza incluziune si political correctness eu si oameni ca mine isi construiesc cariere, sunt platiti bine (pe masura abilitatilor, nu dizabilitatilor), ba chiar isi fac firme si angajeaza si pe altii si platesc la randul lor sute de mii de dolari in impozite la stat. Bineinteles, un stat si o societate care ii incurajeaza sa faca asta.

    00
  73. Raag a ajuns la 414 si de like-uri fata de 165 de dislike, GG Zoso echipaj. :D
    M-am saturat de atata manipulare emotionala grosolana si falsa. Mai nou iti sar in cap cei „politically correct” doar pt o opinie.

    00
  74. În școala generală în care am învățat era un astfel de copil cu nevoi speciale, într-o clasă mai mică.

    Copii râdeau de el și mai mult, de reacțiile pe care le avea față de profesori. Cadrele didactice nu vor ține clasa în loc pentru acel elev, însă îi vor da task-uri speciale pe care le vor nota cu note minime de trecere. Nu știu în ce măsură putem să o numim „integrare”.

    00
  75. Raag are dreptate.
    Problema e ca legea te obliga. Toti parintii si invatatorul unei clase spera ca un astfel de coleg sa nu apara in clasa, oricat de toleranti ar fi….

    00
  76. ma, mie imi place ipocrizia. Nu e vorba ca sunt de acord cu rag ala sau nu, bine, eu sunt mai eugenist de fire, dar nu conteaza.
    Ideea e asa, rezumat

    raag: „bah, ce facem cu astia care sunt diferiti fata de normalitate”

    restu tolerantilor
    „gendesti diferit fata de mine, vinde, pleaca, mori, scarba. Invata sa ii accepti si pe cei care sunt diferiti’

    SAY WHAT?

    00
  77. Simona Tache, ca si multi alti „inflenceri”, joaca pe cartea trendului sclivisit indiferent de parerea ei personala. Daca, eventual, are vreo una, desi eu n-am auzit nimic autentic de la Tache, niciodata. Si cum trendul este sa-i iubim pe handicapati, pe homosexuali si pe jihadisti ca pe noi insine, ST pedaleaza in directia aia. Dar, daca i-ai propune sa infieze un copil cu deficiente de tipul acela , ti-ar spune verde in fata, ptiu, coa’, ejti diliu ? :D

    00
  78. Iti dai seama ca are dreptate primul din comentariu, din pacate la noi discriminarea e mereu doar de o parte. De exemplu cand te duci in autobuz, fiind cel mai curat om de pe Pamant si dai de 2,3 jegosi … nu esti discriminat? Exact asa e si cu scoala, ai o clasa cu 30 de elevi normali si 1 autist… care striga 30 de minute pe ora, de ce e normal ca cei 30 de elevi sa fie toleranti si sa inteleaga situatia, de ce nu-i normal ca parintele acelui copil sa inteleaga ca a avut ghinionul sa aiba un copil care oricata scoala ar face n-ar putea sa ajunga normal niciodata? Sa fim seriosi Simona Tache(parca) nu stiu cine esti, dar din cauza oamenilor ca tine, care abuzeaza de unele conjuncturi sa castige puncte bonus(pe tabela prostiei) s-a ajuns aici. E usor de vorbit atunci cand o faci fara a fi direct implicat. Sunt profesor am predat unor copii cu CES, unora cu autism sever… in final e un chin pentru toti si abia asteapta toata lumea ca acel copil sa fie absent, ceea ce pe termen lung atrage ura fata de acesti copii. PS: Sunt multi viteji, dar in final prin astfel de alegeri total ilogice se distruge societatea. Ai avut ghinionul sa ai un copil cu probleme, in final nu o sa ii dispara problemele doar pentru ca sta langa copii normali.

    00
    • NOU
      #154

      de ce s’or chinui aia din UE sa integreze o tara de corupti, hoti, mincinosi, puturosi si inapoiati ca Romania? careia nu-i vor dispare oricum never ever problemele stand pe langa tari normale

      00
  79. 1. Se iau toate adresele de email ale fiecarui parinte si se trimit toate problemele care trebuiesc dezbatute la sedinta pe email. Parintele trimite feedback-ul pe email sau pe vreun formular pe care si-l printeaza acasa si il trimite prin copil.
    2. Se face o pagina de fbook sau alta platforma pe care o pot accesa doar parintii respectivei clase. Se dezbate o problema (cu comentarii, aprobari etc) intr-un anumit termen.
    Astea sunt doar 2 idei care au evidente avantaje: nu mai pierzi timp pe la sedinte, nu te chinui prin trafic, daca n-ai cu cine sa lasi copilul nu trebuie sa il fortezi sa vina si el la sedinta s.a.m.d.
    Dezavantaje: Nu prea poti sa propui chestii care ar fi un pic ilegale gen strans de bani pentru fabulatii etc

    00
  80. Ce ne facem? Invatam: autismul NU este o boala.
    Asta facem; invatam sa ii acceptam pe cei cu nevoi speciale.
    Daca am area un astfel de copil, am gandi altfel.
    Dar, pt ca nu avem, gandim simplist si in interes personal, fara sa ne pese de ceilalti; ce pacat…
    Si, tocmai pt ca nu avem (inca) aceasta intelegere/ empatie – exista legi care sa ne ajute sa intelegem/ empatizam…
    Iar ele, legile, nu exista doar in Romania, ca sa nu iscam comentarii de genul „legea din Romania este de rahat”…

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=928482247259222&substory_index=0&id=100002923655741

    00
  81. Da banuiesc ca toti copiii din lume sunt niste genii studioase si parintii de asemenea, iar cand apare un copil cu probleme in clasa se pierd orele.Inseamana ca aceasta este cauza Bacalaureatului , CA in ultimii ani nici jumatate nu au obtinut diploma . Vad numai aberatii ,numai idiotenii nu recunoastem ca de fapt suntem niste prosti SI cautam motive sa ascundem prostia . Am un copil autist si sunt sigura ca la 9 ani este mult mai destept decat multi adulti la un loc. Merge la o scoala normala are numai B si FB si este cel mai cuminte din clasa. Ma intreb daca aveati un copil cu probleme ,nu neaparat autist mai lasati comentariile acestea idioate.

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.