De ce au loc accidentele pe autostradă: din cauza reporterilor idioți de la Digi24

Laurențiu Rădulescu, jurnalist Digi24, a vrut să facă un experiment care i-a reușit pe deplin: a ilustrat cum circulă un mizerabil pe autostradă fără să știe să conducă și fără să îi pese de alți șoferi. Și mai sinistru e că la volan e un pilot, Sorin Ene, care ar trebui să știe mai bine.

Am dat reportajul pe HD și am făcut screenshoturi.

Mașina în fața căreia trebuia să se replieze. A rămas pe banda a doua. Uitați-vă câta distanța este.

 

BMW-ul venea lansat și cocletul cu mașină cu motor de râșniță a mai rămas pe banda a doua un pic, ca să se mire apoi de ce e prost.

Momente în care nu vrea să se replieze, asteptând să fie hărțuit:

Momente în care lumea se satură de el și de prostia lui și îl devansează pe altă bandă:

Cât de prost și de jeg să fii să te devanseze două dube pe banda 1 și tu totuși să nu te dai la o parte? Cât de sinistru și de prost să fii?

Yep, de asta se întâmplă accidente pe autostradă, din cauza reporterilor tâmpiți, ca Laurențiu Rădulescu, și a piloților ca Sorin Ene. Pentru că lucrurile sunt simple: se folosește banda cea mai din dreapta dacă această e liberă. Ai 20km liberi în față pe ambele benzi? Nu contează, nu staționezi pe banda a doua, pentru că tu ai viteza legală, te muți pe banda 1. Ah, ești coclet și rămâi pe banda a doua, că nu vrei să te muți? Da, ești jegos și nu faci decât să enervezi alți șoferi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. anul trecut rupeai masina in anumite portiuni daca circulai pe banda 1. poate incearca sa evite asta.

    00
    • Nu e vorba de ‘poate’. E un reportaj, daca avea probleme de genul asta spunea tare si clar „pe portiunea asta e aiurea banda 1 asa ca suntem obligati sa …”. Asta pentru ca tu dai informatii altora legat de ce se intampla. Daca ai timp sa comentezi ce fac altii, ai timp sa comentezi si ce faci tu.

      00
    • Nu exista asa ceva, se pot intampla adevarate drame, nu inteleg, daca se spune clar ca se foloseste banda cea mai din dreapta, noi trb sa gasim scuze, poate era rupt drumul, am viteza legala..etc

      00
    • Si anul asta e la fel.

      00
    • Daca era zona aia aiurea de la iesire din Buc, nici ceilalti nu ar fi mers pe b1, mai ales sa si depasasca! Pur si simplu acolo nu ai cum sa mergi mai rapid ca unu de pe b2.

      00
  2. Sa vezi in Cluj boss, banda 1 nici nu exista! Si culmea, numai numere de CJ :))
    Sau faze de genul, il lasi sa treaca.la o intersectie, pentru a fluidiza traficul: te opresti total si el se uita la tine si abia abia cand ii faci semne si flashuri se misca :))

    00
  3. Vai dar cum? De ce au murit tinerii la revolutie, ca eu sa am libertatea de a fi liber!

  4. NOU
    #13

    Ce regula se aplica la primii 20 de km de Bucuresti – Constanta unde pe banda a doua mergi uman si pe banda intai iti tai cauciucurile in rosturile dintre dale?

    00
    • cate cauciucuri ai taiat acolo, cati cunoscuti ai care si-au taiat cauciucurile?

      00
    • nu am auzit pe nimeni sa-si fi taiat cauciucurile, nu fi trist

      00
    • Toti cei care il criticati pe Baliverne, nu cred ca mergeti mai des de o data pe an pe portiunea respectiva…

      00
    • NOU
      #17

      Comentariul tau nu are legătură cu reportajul care a fost făcut pe drum fără probleme. Nu cred că e vreunul absurd să reproșeze că se merge pe B2 când B1 e varză.

      00
  5. Mergea pe banda a 2-a cu 70 la ora ca sa-i enerveze pe altii si sa aibe material pt reportaj. E ca si cum si-ar trimite nevasta in fusta mini si tocuri de 15cm la 12 noaptea printr-un cartier rau famat si apoi sa se planga ca femeile nu sunt in siguranta.

    00
  6. Wow, asta chiar e o prostie imensa! Stiu ca ai obsesia cu cei care merg prea incet (dupa parerea ta) care sunt vine pentru orice, dar sa spui ca accidentele din tara asta sunt cauzate de cei care merg regulamentar… Am intalnit si eu masini care nu vedeau ca vin din spate si trebuia sa le ocolesc pe banda 1 dar in nici un caz nu asta e cauza unor accidente (vezi statistici nea Schumi!) Mai degraba sunt vinovati cocalarii care conidera ca pot merge cu orice viteza pe autostrada si nu au absolut nici un fel de rabdare sa te dai din fata lor, nu trebuie sa depasesti si tu, ei nu trebuie sa incetineasca nici macar cu 1 km/h ca le cad coaiele de fier! Trebuie sa-i vezi de la 10 km si sa opresti eventual pana trec ei.

    00
    • dar sa spui ca accidentele din tara asta sunt cauzate de cei care merg regulamentar…

      cocoșul ăsta nu mergea regulamentar.

    • „vezi statistici nea Schumi”

      nu sunt neapărat de acord cu ce zici tu acilea, Mihai, dar dacă ai un link cu statistici pe cauzele accidentelor pe autostradă, io zic gresit poate că lumea ar fi interesată să il bagi și aici in comentarii să vedem ce și cum

      00
    • vali, nici ala din spate nu mergea regulamentar.
      sa inteleg ca dintre doi care merg d’ampulea e vinovat numai ala cu viteza mai mica?

      00
    • nu, man, dar nu poți să spui „eu merg regulamentar” când nu mergi. regulamentar = pe banda cea mai din dreapta liberă. e liberă b1 și tu mergi cu 130 pe b2, crezând că mergi legal? ești prost.

    • Deci, tu cu 130 pe B2 trebuie sa te bagi pe B1, sa franezi (fiindca acolo se merge de regula mult mai încet) fiindca vrea un cocalar sa încalce legea mergand cu 150, nu? Fuck logic… eu ma bag cand pot si ma simt in siguranta, nu cand vor nesimtitii care circula cu viteza.
      De nu putine ori chiar nu ma putea da pe B1… chiar ar fi fost periculos, la cat de plina era. Dar fi sigur ca in spatele meu aparea un bou care se lipea de fundul masinii. Frumos? Cine-i mai periculos: ala care poate nu vrea sa franzeze aiurea trecand pe B1, cand asta e mai plina, sau ala care se lipeste de fundul lui si-i sa flash-uri?

      00
    • de asta nu avem autostrăzi. că dacă sunt două benzi, românul va căuta scuze să meargă pe b2.

    • Nu cred că românul caută scuze, pur și simplu este prost și nu vrea să înțeleagă lucruri elementare.

      00
    • Eu ma retrag pe b1 cand pot si în condiții de siguranta (sa nu pun frana brusca), nu cand vrea cocalarul care se crede pilot. Altfel, unde am cautat eu vreo scuza sau am zis ca raman numai pe b2?

      00
    • @Silviu – da, te bagi cand vrei tu pe B1, ca tu esti intruchiparea justitiei. Ba, sa mor daca inteleg de ce e mai bine sa stai cu un turbat in spatele tau decat sa te dai la o parte. Lasa-l sa treaca, despre ce vorbim aici? Si daca nu ar fi regula clara re folosirea benzii din dreapta,, de ce nu l-ai lasa pe un nene care vrea sa mearga mai repede sa treaca?

      00
    • Romanii nu stiu sa circule pe autostrada.
      Toti sint gata sa-i critice pe altii dar apoi fac exact aceleasi greseli.
      Banuiesc ca problema e gena care-i face sa fie smecheri si sa creada ca legea e doar pentru fraieri.

      00
    • Deci, tragem cateva concluzii cu tine:
      _mergi la consum pe pilot automat activat, drept pentru care nu vrei sa reduci viteza pentru o selecta banda1 pentru ca apoi pentru a accelera la viteza de coaziera setata 140km/h consumi;
      _n.ai ce cauta in vestul Europei cu asa justificare
      _aș vrea sa fiu de față cand esti oprit pentru stilul ăsta de sofat prin Austria de exemplu, sa auzim replica polițistului si amenda
      _n.ai ce cauta la volan, mergi sa predai permisul,esti pericol pentru cei din masina ta in primul rand!
      _ce va interesează cu ce viteza sunteti depășiți, daca va umflă ochii unu care se grăbește(cocalar) cum spuneți, a doua oara mai stati pe banda 2 sau nu…
      _n.ai nevoie de marci premium pentru 200km/h…😉
      _DA, trebuie sa fi atent la tot ce se întâmplă in trafic(atentie distributiva), esti obligat sa.i faci loc unuia care circula cu viteză mai mare(ai timp pana se apropie sa schimbi banda, dureaza2-3 secunde+reduci/accelerezi de la caz la caz), daca ti se pare complicat, preda permisul, asta se cheama fluidizarea traficului.
      _u respecti toate regulile de circulatie? Dece nu esti atent la trafic sa.l vezi cand se apropie, ce faci u de fapt in masina???
      _pentru cei ce incalca regulile există politia rutieră, asa ca lasati voi gesturile de barzoi aparatori ai legii…

      00
  7. NOU
    #32

    Modelul ala de seria 3 ( probabil 316i ) facelift ’92 cu eleronul mare si culoare „cameleon” pe care si l-au ales sa enerveze si sa agaseze prin comportamentul lor absolut cretin, e megacireasa de pe tort !!
    Sa stai cu ala, uitat de lume, lipit pe banda 2 cu fix 130km/h e ca si cand implori prin toate mijloacele sa-ti iei injuraturi.

    00
  8. NOU
    #34

    Da coite, acum 3 ani intr-o primavara, pe la 22:00, mergeam pe A2 spre Calarasi, cuminte pe banda 1 ca sa nu deranjez. Am luat o groapa, am facut pana, mi-am bagat pula in CNADNR , eu si inca vreo 3 „colegi” care reparau la pene dupa groapa cu pricina. Sun la politie descriu situatia si mi se explica ca „ahaa cati au sunat de dimineata despre groapa asta” dar ca ei nu au ce sa faca, ca administratorul de drum, ca plm. Mi-am bagat pula si in Politie si mi-am facut pana. De atunci banda 2 for the win!

    00
    • ah, zi așa, coițe. mi-a mai zis un taximetrist că el circulă pe dn1 până la otopeni pentru că in 92 i-a sărit un câine în față. aici, pe porțiunea asta? nu, în altă parte. pe banda a doua? nu, că era drum cu 1 singură bandă. așa și tu. o să transmiți nepoților să circule pe b2 pentru că ai făcut o pană in 2006.

    • Bai, logica de fier, ce sa zic….
      Nu stiu cum dracu mai iesti din casa, ca am auzit eu ca unuia i-a cazut un ghiveci in cap cand mergea la munca si a murit.
      Munti de carne va dau cand va gasesc pe banda a 2-a singuri, munti inalti…

      00
    • Vali, hai sa rezum eu ce incearca sa exprime pink_freud si altii pe aici: oamenii sunt diversi, au diverse motive sa circule incet pe banda a doua: frica, experiente anterioare, nevoia de comfort (pe banda aia 1 chiar iti zornaie creierii in cap), durere de basca. Tu spui ca ei incalca legea si ai dreptate. Ei spun ca asta nu e o justificare PENTRU TINE ala grabitu’ sa incalci legea.
      Daca vii la 3m in spatele lor, dai flashuri si claxoane, crosetezi benzile etc te pui in pericol si pe tine, si pe ametitul din fata ta, si pe eventualii nevinovati de pe banda 1. Toate astea pentru libertatea ta de a merge cu 170 km/h. Nu mai bine astepti 30s la viteza melcului (110-130) sa se prinda ametitul ca trebuie sa se dea la o parte? O sa pierzi in total ditamai 5 minutele pe ditamai autostrada de 200 km, o sa-ti scada probabil lungimea penisului cu 5 microni, dar ajungem dracului toti acasa intregi, asa tampiti sau Schumacheri cum suntem.

      00
    • hai să rezum eu ce spun eu: tu nu ești in postura în care să regulezi drumul. cu asta se ocupă poliția rutieră. stând că mămăliga în fața unora și refuzând să te repliezi după devansări nu faci decât să enervezi niște oameni și să provoci accidente. asta e tot.

    • NOU
      #39

      ba nu merg tot timpul, doar cand sunt gropi pe prima banda. Si atunci imi bag pula in obsesiile voastre de condus pe prima banda.

      00
    • așa și lache ăsta din filmare. nu mergea tot timpul, doar când îi vedea pe alții că vin tare.

    • „nu faci decât să enervezi niște oameni și să provoci accidente”.
      Asta e un argument de tipul „guns don’t kill people, people kill people”. Deci nu aia provoaca accidente ca merg agresiv cu 200 km/h, eu provoc accidente ca mergand cu 130 km/h ii enervez pe ei si ii fac sa mearga cu 210 km/h ?

      00
    • nu. e un argument de tipul „ăla e nervos că te vede jegos că nu te dai la o parte, deși ai loc, te va devansa prin dreapta și, dacă ai nenorocul să fii al 10 lea pe care îl devansează așa, o să îți pună o frână în bot ca să îți testeze frânele și reacțiile”. sau o să se pună pe b2 și o să stea cu 70km/h în fața ta până te dai dracului la o parte.

    • Măi, eu înțeleg să mergi pe B2 când e B1 stricată. Și eu fac la fel. Dar când vine cineva din spate, te dai frumușel la o parte, iar când ai ocazia te muți la loc. Sau îți asumi alt regim de viteză (~150km/h).

      Ps. Pe cei care, enervați de adormiții de pe banda a 2-a, recurg la manevre și mai idioate, ii consider pericole mult mai mari.

      00
  9. Chestiile astea se intampla, pentru ca politia romana nu aplica legea des, iar atunci cand o aplica ne amintim ca totusi suntem oameni. Romanul este idiot, visul lui este sa aibe autostrazi si sa se plimbe ca si cum ar mege pe bulevardul din orasul in care s-a nascut eventual pe banda cea mai din stanga, ca poate mai e un meserias care parcheaza pe banda de urgenta sau banda intai.
    Am invatat ceva din carambolul de pe A2 de acum niste ani? A venit politia autostrazii(cica avem asa ceva) sa amendeze vreun citizen care a parcat pe banda de urgenta ca se pise? Au fost date amenzi ca nu s-a pastrat distanta intre masini pe autostrada? Desigur politia este ocupata sa puna radar, sa prinda un baiat care merge cu vreo 190 pe autostrada, urmati de niste fraieri care au 140, 142 si apoi ne spun cat de sigur e traficul din Romania.

    00
  10. De acord, fix aceeasi parere am avut si eu cand am vazut reportajul. Chiar daca mergi cu 130, daca banda 1 iti permite, trebuie sa te muti pe ea

    00
  11. NOU
    #46

    Asa auzisem eu de la niste mari specialisti, ca se circula pe banda a doua ca banda unu sa fie libera pentru cei care intra de pe bretele (pe autostrada) sau de pe strazile laterale din dreapta (in oras). Mi-am luat niste mui de la unii care sustineau ca eu merg incorect si ilegal pe banda unu, ca aia care au intrat ca ozeneurile din dreapta (cedeaza, stop) aveau dreptatea de partea lor, ca banda unu trebuia sa fie libera, nu sa circul eu ca nesimtitul.

    00
    • E chestie de bun simț să treci pe banda a 2-a dacă observi asta din timp și ai unde. Nu-ți poate găsi nimeni vreo vină dacă alegi să nu o faci, dar, cum spuneam, e chestie de bun simț.

      00
  12. Nici eu nu m-am dat la o parte de pe banda 2 pe sectiunea unde prima banda e cu santuri intre placi. Am mers cu 140 si cine a vrut mai mult a luat-o pe b 1. M-am gandit ca nu are rost sa-mi stric eu masina ca altii sa incalce legea.

    00
    • legea spune „circulă pe banda cea mai dreapta”. nu „circulă pe banda cea mai dreapta dacă ai chef sau dacă nu sunt gropi”. deci și tu încălcai legea.

    • NOU
      #50

      Ba Zoso tu ori esti ipocrit ori autist. Daca am de ales intre a merge cu 70 pe prima banda plina de gropi sau cu 140 pe a doua ….tu zici sa merg cu 70 ca poate vine zoso din spate cu 145 si il jenez un pic?!
      …si noi suntem aia absurzi!

      00
    • acum pe bune, vali, daca b1 e cu gropi ce faci? respecti legea si iti rupi masina?

      00
    • nu cred că te dă nimeni la o parte de pe b2 dacă b1 e plină de gropi. dar, după cum vezi in material, nu e cazul.

    • Dacă nu știi să conduci ca să eviți gropile și să circuli regulamentar, mai bine iei un maxi taxi. Idioți ca tine sunt destui pe șosele.

      00
    • Andrei nu pare să fi circulat pe segmentele varză de autostradă din România.

      00
    • andrei știe el ce știe și merge cu maxi taxi ;)

      00
    • Amuzant cum toti baietii astia sunt de la politie si trebuie ei sa te invete pe tine cu cat ai voie sa mergi.
      1.ei incalca primii legea cand nu merg pe banda 1
      2. Nu sunteti justitiari ca sa stabiliri voi cu cat se merge pe b2. Poate am o urgenta

      00
  13. Eu as obliga televiziunile sa prezinte in prime time educatie rutiera. Cu asa da si asa nu. Dar nu, televiziunile dau crime, violuri si fac experimente de dragul de a umple timpul.
    Eu am invatat multe din TT, chit ca vad scene oribile.

    00
  14. Urmeaza sa arunce vreo doua capace de roti pe camp si sa le filmeze din 50 de unghiuri. Leave jurnalists alone!

    00
  15. NOU
    #59

    Reportajul voia sa scoata in evidenta ce se intampla atunci cand rulezi cu 130km/h -viteza maxima legala, pe banda doi(se mentioneaza in material).

    00
  16. N-ai inteles. Ceea ce au facut ei este sa provoace situatii nasoale sa aiba „de-un reportaj”.

    00
  17. Intre prostul/cocletul care nu se da dus de pe B2 din varii motive cand B1 e libera (ca sunt gropite pe B1, ca stie el ca i-a facut cadou ma-sa B2 etc.) si inconstientul care se lipeste de curu’ tau ca sa il vezi sau te matura de la 2km cu blitzuri prefer de departe sa il intalnesc pe primul, cu astia macar stii ca ajungi intreg acasa putin mai tarziu, cu ailalti e la noroc. Parca zilele asta au fost blocate si A1 si A2, punem pariu care tip de soferache a fost de vina?

    00
    • enervează proștii, că sigur se calmează ei. sigur că da.

    • Eu unul nu incerc sa provoc/enervez pe nimeni pe sosele, cred ca la fel ar trebui sa gandeasca si „nervosii” aia. Cand ajung in spatele cuiva care tine B2 ocupata, pastez distanta si evaluez: Sunt ceva cratere/obstacole pe B1? Exista vreo banda de accelerare si face loc cuiva care vrea sa intre pe B1? E in depasire si nu are unde sa se retraga pe B1 in siguranta? (nu, faptul ca exista vreo 50m liberi intre alte doua masini pe B1 nu inseamna ca trebuie sa se inghesuie acolo pentru mine, oricat ar vrea unii). Are alt motiv *rezonabil* care il tine *temporar* pe B2? Daca da, atunci astept la o distanta safe, ca nu arde. Daca nu, ii zic ceva de dulce in gand, trec *eu* pe B1 si imi continui linistit mersul. Iar daca ma aflu eu in situatia de mai sus, cel din spate ar trebui sa considere asta drept educare, nu motiv de enervare. E spre binele tuturor.

      00
  18. Eu as zice ca este adus in discutie un alt subiect. Trecand peste trimisul unei femei intr-un cartier rau-famat, sau despre saritul cu parasuta, sau despre faptul ca tu nu poti sa fii jefuit ca esti mai destept si nu mergi noaptea dupa shaorma.

    Aici este despre agresivitatea din trafic, nu este treaba ta sa il dai pe unul de pe banda 2, cum nu e treaba ta nici sa il bati pe ala care scuipa pe jos. Aici este o problema de aplicare a legii care ar trebui sa fie egala in ambele parti, si aia care se grabesc dar si cei care stau pe banda a 2-a trebuie sa fie amendati, in egala masura, desi eu cred ca e mai grav sa vii din spate si sa faci ce fac toti aia din video, cum pe baza filmarii si soferul angajat de reporteri trebuie amendat.

    Nu cred ca este o scuza ca eu nu pot sa patesc asta ca eu nu fac asa. Este despre aplicarea proasta sau neaplicarea legii.

    00
    • si 3) banda 1 sa fie reparată rapid de cate ori e nevoie (tot din discutii)

      00
    • Nu ai inteles cu aplicarea legii, daca se aplica si banda 1 este reparata. Problema este ca nu exista o strategie comuna cand nu aplici legea.

      00
  19. Pe A2, în primii 30-35 de km, prima bandă e mizerabilă. De la 100 la oră în sus, îți rupi ficatul în tine. Ce fac, stau pe B2 sau ma mut pe B1 ca vine Sulea Spătaru cu 200 la oră, eu având 150-160 pe ceas?

    00
    • Te dai la o parte 20-30 de secunde sa te depaseasca ala care merge cu 200 si apoi treci din nou pe banda 2. Nu patesti nimic, nu se enerveaza nimeni. (p.s. fac Bucuresti Fetesti Bucuresti) cam de 3 ori pe luna)

      00
    • CUM SĂ TE DAI LA O PARTE DIN TIMP?!!?!? PĂI ce, ești prostul lor?!??! te dai când ai tu chef…

    • O sa caut sa vad daca mai am filmarea. M-am dat la o parte, ca venea retardelul, moment in care am zis ca am ramas fara roata, la cum a bubuit in „transeele” de pe B1.

      Si eu merg „tare” de multe ori, dar am invatat sa am un minim de rabdare cu cel din fata mea.

      Civilizatie nu inseamna doar sa te muti pe B1 cand e liber, ci si sa nu faci ca maimuta, cand cel din fata ta nu „executa pe loc” ordinul de a se da la o parte.

      00
  20. Legea spune ca se merge pe banda 1, ia a doua este pentru depasiri si urgente.
    Daca mergi tu pe banda a doua, doar ca sa faci un reportaj despre cum se infig oamenii in curul tau si te depasesc apoi pe banda unu, atunci in locul politiei ti-as fi dat amenda.
    Asa cum dau ei pentru ca au vazut pe FB diverse incalcari ale codului rutier, asa ar trebui sa dea si pentru asta.

    00
  21. Cautau material… cocalari digi24.

    00
  22. Reportaj facut de cretini! L-am vazut la tv ieri. Ei sunt marii dobitocica blocheaza banda. Mai bine luau o gura de parapet, aia ar fi fost stirea.

    00
  23. Sa faca un reportaj si pe E85, acolo au material destul. Si mai multi prosti care insista cu flashurile

    00
  24. Ce reportaj de căcat. Nu înțeleg ce vrea să demonstreze mai exact. Cei care circulă regulamentar știu că există dobitoci destui, nu arată nimic nou. Și să spui că mizeria aia de București – Pitești e autostradă e o glumă proastă. Plină de gropi și denivelări și semnalizata la fel de bine ca acum 100 ani.
    Ar trebui niște reportaje de la școlile de șoferi care nu te învață să conduci un vehicul în toate condițiile. Mai mult, nu există nici legislație și nici cine să o aplice pentru o educație rutieră adecvată.

    00
  25. atata timp cat n-ai girofar in functiune pot sa stau cat vreau pe banda 2, la fel cum si tu poti sa mergi cat de tare vrei peste limita legala.
    doar politia ne poate sanctiona pe amandoi.
    nu eu pe tine si nici tu pe mine.

    egalite’

    00
  26. Zoso are totusi dreptate.Politia rutiera trebuie sa faca dreptate , adica nu te pui cu prostii agresivi vitezomani ca sigur iese rau.
    Insa l-as amenda si pe cel care merge cu viteza mica pe banda doi sau cu aia maxima pe banda doi in timp ce pe banda unu este libera.
    Camere care inregistreaza depasirea vitezei legale , trimis amenda acasa prin posta frumos si eficient. Sa vezi cum se calmeaza baietii imediat, o sa te rogi de ei sa te depaseasca !

    00
    • Politia ar trebui sa isi miste curul prin trafic si sa dea amenzi in stanga si in dreapta. Procese verbale precompletate, sa scrie in ele pe loc doar nume, CNP, articolul incalcat si dat prin geam PV-ul. Nu sa stea jumate de ora sa mazgaleasca cu pixul.

      Arunci chistocul pe geam? Amenda. Treci pe rosu, intorci pe linie/dubla continua, amenda rapida, in 2 minute e gata foaia. Bagat in fata, neacordare de prioritate, vorbit la telefon in masini pline de BT, schimbat directia fara semnalizare, claxonat aiurea, amenda e gata in 2 minute. La fel aia care stau langa bicicleta la trecere si cand le dai prioritate se urca pe ea si trec pe trecere, sau cei care nici macar nu se uita si trec pe roti pe trecerea de pietoni, ca doar nu te bagi in ei. Eu incerc sa respect regulile de circulatie si sa nu fortez fata altora, si pana la urma raman ca fraierul pe loc ca am 3 bagati in fata din 3 directii, care nici nu sunt pe banda mea complet si nici nu ii lasa pe ceilalti de pe celelalte benzi sa treaca.

      Asta inseamna preventie, nu ascunsul in boscheti si o data pe an o razie de 3 ore intr-o intersectie unde te lauzi ca ai luat 100 de permise in timpul ala. Fix pwla. Fa asta in fiecare zi si mai vorbim de preventie.

      Dupa cateva luni de „actiuni” de-astea, s-ar civiliza putin soferii. Ca nici vesticii nu au trei perechi de coaie, s-au civilizat in timp, dar la inceput ii usturau amenzile, de-aia stau cuminti. Si inca ii mai ustura pe cei care gresesc.

      00
  27. Am sa povestesc si eu o intamplare care din pacate o intalnesc tot mai des in ultima vreme. Ma mai duc din cand in cand pe autostrada Transilvania, aia mica asa cum e ea, si cand intru si pana la iesire incerc sa tin 130 km/h cat de cat constant. Mai dai din cand in cand de cate unul care merge mai incet il ajungi din urma la un moment dat, semnalizezi ,te bagi pe banda 2 si incerci sa il devansezi. Diferenta de viteza nu e mare deci nu treci ca vantul pe langa, ia 10-15 sec sa treci de el, din spate nu vine nimeni deci nu incurci pe altii. Moment in care cel de pe banda 1 apasa acceleratia si se duce la 150-160 sa iti arate el ca ii functioneaza masina, tie iti ramane fie sa o calci sa il devansezi oricum, sau sa te bagi in spatele lui pe banda 1 ca nu mai ai ce devansa. Cat de tzaran prost poti fi sa faci asta? Dupa faza asta revine iar la 100-110 dupa o vreme si ajungi iar sa il devansezi si plictisit poate sau multumit ca a dovedit ca rabla lui din 2000 inca „rupe” soseaua te lasa in sfarsit sa il devansezi in liniste. Sau poate era faptul ca mai avea 5-6 ore de mers pana acasa si ii era teama sa mai forteze motorul.

    00
  28. Eu ma bucur cand scrii articole despre condus. Astfel mai vedem si noi punctul de vedere al zmeilor de trafic.

    00
  29. E ca la nebuni la noi.
    Sincer, eu incerc sa ma feresc de probleme pe cat posibil. Si nu ca as fi eu mare sfant in trafic, dar nu vreau nici sa platesc amenzi degeaba, nici sa imi pun familia in pericol.
    In primul rand merg rar la mare la noi. Sunt prea sarac pentru tarifele de pe litoralul nostru.
    In al doilea rand, spre mare aleg drumul vechi. Merg in vacanta, nu la curse. Daca ajung pe autostrada , o fac atunci cand nu e cel mai intens trafic. La dus e de evitat vinerea/sambata sau cand incep sarbatorile , iar la intors de evitat duminica/ atunci cand se termina sarbatorile. Bine, asta e valabil si pentru mersul la munte.
    Apoi daca se intampla sa vina din astia tare din spate, ii vezi din timp. De aia exista oglinzile. Si da, legea spune sa mergi pe banda 1. Nu stiu care e marea ambitie sa mergi numai pe banda 2. merg cu 130-140 pe banda 1 si folosesc banda 2 doar in depasire.
    De asemenea nu strica sa te interesezi de starea drumului inainte sa pleci. Nu e greu sa te uiti sa vezi cum e vremea, daca e aglomerat si sa pornesti waze din cand in cand sa afli ce alerte sunt.

    00
  30. Da, ăla care circulă pe banda 2 cu viteza maximă legală când banda 1 e liberă e un nenorocit, un criminal și un psihopat care nu respectă legea.
    Iar ăla care vine cu viteza maximă legală +50 km/h până la un centimetru de primul, stă în curul lui și, când primul se dă la o parte, îl depășește milimetric, e un îngeraș.

    00
  31. >Cât de prost și de jeg să fii să te devanseze două dube pe banda 1 și tu totuși să nu te dai la o parte? Cât de sinistru și de prost să fii?

    >Yep, de asta se întâmplă accidente pe autostradă, din cauza reporterilor tâmpiți, ca Laurențiu Rădulescu, și a piloților ca Sorin Ene. Pentru că lucrurile sunt simple: se folosește banda cea mai din dreapta dacă această e liberă. Ai 20km liberi în față pe ambele benzi? Nu contează, nu staționezi pe banda a doua, pentru că tu ai viteza legală, te muți pe banda 1. Ah, ești coclet și rămâi pe banda a doua, că nu vrei să te muți? Da, ești jegos și nu faci decât să enervezi alți șoferi.

    Ce faci când dai peste un șofer prost, jegos, sinistru și nervos ca ăsta(?): https://www.liveleak.com/view?t=u8Nrm_1525143605

    00
  32. Din comentarii si video-uri postate de Vali, pare un vitezoman si nu sunt de acord cu el in multe situatii.
    Dar ca exemplu concret, in Germania, pe o portiune cu 3 benzi unde era limitare de viteza de 130 km/h, masinile intrau din instinct pe banda cea mai din dreapta, chiar daca asta insemna ca intrau intre doua masini, uneori chiar franau, toate astea pana cel din spate depasea.
    Dupa ce ca 3 autostrazi avem cu totul in tara asta, daca ne mai si miram ca se ajunge la 150 la ora, „chiar ne meritam soarta”.
    Prefer „nebuni” care merg cu 150-170 pe autostrada comparativ cu „nebuni” care merg cu 110 pe Valea Oltului. Exemplu concret: Pe Valea Oltului eram depasit de diferiti grabiti, ba cu 100, ba cu 120 la ora, in curbe si in zone fara vizibilitate. Mergand mai departe, pe autostrada Sibiu-Sebes, vitezomanii stateau la 120 la ora, iar eu la 140-160, ii depaseam pe toti.
    In comune sunt copii, oameni beti, animale domestice si alte „oratanii”. Pentru ca din pacate asta e Romania. Dar pe autostrada pornesc de la premisa ca nu vine nimeni sa sara gardul si sa se plimbe de nebun printre masini. Ar fi frumos ca idiotii aia care dau amenzi pe autostrada Transilvania ca mai merge cate un tanar teribilist cu 200 la ora, sa stea mai degraba pe drumurile nationale si in zonele intens populate si circulate de pietoni.
    Din pacate politistii se amplaseaza acolo unde pot da amenzi aiurea, chit ca nu ajuta nicicum la protejarea comunitatii, jurnalistii ne arata cat de periculos e sa mergi pe autostrada pe banda 2 si tot asa.
    Sounds good. Doesn’t work!

    00
    • în germania au rezolvat simplu. scos limita de viteză, idioții dat talpă la mașină, mor 4-5 pe ani din întâlnirea cu dușmanul lor natural, stâlpul. problem solved.

    • Aham. Exemplul potrivit Germania. Mă lași? Îmi este scârbă să o traversez. Toți stau pe banda 2. De multe ori fac în așa fel încât să o traversez noaptea.

      00
  33. Sunt destui pe aici care locuiesc in Germania sau care au condus aici.Banda de viteza fie ea 2 3 sau 4 este doar pt depasiri lege spune maxim 30 sec daca banda din dreapta e libera altfel amenda mai ales ca 130 este viteza recomandata nu obligatorie in mare majoritate si e posibil sa vina unul cu 300 nu cu 150.Se circula pe banda din stanga doar cand este aglomeratie sau cand vin echipele de interventie carora trebuie sa le lasi libera banda din mijloc in cazul a doar 2 benzi retragerea e pe stanga si pe banda de urgenta.Tot prin lege nu ai voie sa iti fortezi prioritatea,sa dai flash sau sa mergi prea aproape de cel din fata.La noi din pacate legea nu e clara,politia nu actioneaza in asemenea cazuri si de la Tico la Rolls toti vor sa fie primii.Vina e a ambilor primul pt ca tine ocupata banda 2 ,al doilea pt ca depaseste viteza regulamentara si face presing doar ca in ambele cazuri politia e cea care trebuie da ii taxeze pe amandoi.Ideea articolului e corecta pt ca jurnalistul o face intentionat si ca nu e bine sa iti pui ambitia cu cretinii nu merita riscul.

    00
  34. Foarte bine punctat articolul. Idiotii astia de la noi care habar n-au sa circule pe autostrada, sa nu mai calce pe acolo ca nu fac decat sa se bata cu pumnu-n piept ca daca ei au 130km/h pot sa stea ca vitele pe a 2-a. Ceea ce e total tampit. Banda a 2-a e doar pentru depasire dar pana cand nu o sa moara si mai multi idioti din astia in accidente absolut idioate, nu o sa se invete nimeni. Asa ca hai, continuati va rog sa muriti ca prostii cu dreptatea voastra-n brate, ca poate asa se mai desteapta lumea si circula cum trebuie.

    00
  35. Amuzant cum toti baietii astia sunt de la politie si trrbuie ei sa te invete cum sa circuli.
    1. Ei incalca legea cand merg pe b2 desi b1 e libera.
    2. E treaba mea cat de tare merg atata vreme cat nu deranjez. Aka tu mergi pe b2 cu 130 si pe b1 e ocupat, nu te poti replia, nu fac scandal. Dar daca b1 e liber nu ai nicio scuza.
    De ce suntem toti asa justitiari si murim de ce fac altii, nu pot intelege. Lasa omu sa mearga cu 180 daca nu deranjează.
    Ps: fac parte din categoria pana pe buc-ct pe banda 1(cui de la imbinare intrat in cauciuc) si cu toate astea tot pe b1 merg daca e liber.

    00
  36. Dupa logica ta merg pe banda 2 cu 500km/h si orice s-ar intampla e de vina altul. Cu farurile stinse binenteles, dupa tine asta nu e infractiune.

    00
    • e greu de înțeles că pe prostul vitezoman îl lecuiește doar stâlpul și nu tu?

    • Asta incerc sa-ti explic si eu: lasa politia sa trimita „jegurile” pe banda 1, nu tu. Tu nu ai nici o autoritate in domeniu.

      00
  37. Din tot reportajul ăsta ghici cui poate „tăia” poliția rutieră amenzi…

    00
  38. Am circulat prima dată pe o autostradă în 1978 (nu în România). Şi nu eram la volan că n-aveam cum. Dar regula nr.1 pe care mi-a zis-o cel de la volan (şofer vechi): Băiete, noi românii confundăm autostrada cu drumurile noastre orăşeneşti. Da, în oraş banda 1 e pentru lente (transport în comun, marfă, 2 roţi etc.) şi banda 2 pentru rapide (sau evident, pt. virat stînga). Dar autostrada e altă poveste: banda 2 e numai pentru depăşiri, în rest se circulă doar pe 1. Eram în Spania, între Alicante şi Valencia.

    00
  39. Saptamana trecuta tot asa, card de masini pe banda 2-a. Mergeau toti cu 60 la ora. Pe banda 1 liber. Bineinteles ca cativa, printre care si eu, circulam pe banda 1 si i-am depasit. La un moment dat in fata observ o masina parcata pe banda 1. Semnalizez din timp cu intentia de a ma incadra pe banda 2. Sa vezi ce stresati erau idiotii nu cumva sa lase un spatiu liber pentru cei ce vor sa vina din banda 1 pe 2. Dupa mintea lor cei care-i depaseau circuland pe banda1 erau cocalari.

    00
  40. din pacate e plina tara de cretini care conduc ca „meseriasul” din reportajul digi24, cu ceafa groasa, mintea inceata si cu legea in mana, niste labe triste care incurca circulatia si enerveaza mergand pe banda a doua in timp ce prima banda e libera

    00
  41. ea mergea liniștit pe banda1 și brusc cineva a șicanat-o și biata de ea a făcut accident https://www.ctnews.ro/foto-accident-grav-pe-autostrada-a2-o-tanara-a-intrat-cu-masina-in-parapet-si-s-a-rasturnat/

  42. clasicul „să îi frânez în bot, să mă lase în pace” funcționează foarte bine. poză de acum câteva minute de pe A1 https://imgur.com/3dBfAdh.png

  43. nici vorba, boss, NIMIC nu justifica comportamentul agresiv oriunde mai ales la 140 km/h. de ce sa franez de la 140 la 80 super stresat ca vrea dobitocul din spate? crezi ca e safe asa? de ce cand mergi prin Europa NU ITI FACE NIMENI FLASHURI DE LA 3M DIN SPATE?! probabil un nou articol troll. multumesc.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube