Accident în centrul Capitalei: inutilitate poliției, presei și martorilor

update: filmul accidentului

Ieri a avut loc un accident groaznic în București: un Logan roșu a fost prins între două mașini, ambii pasageri decedând, copilul de pe bancheta din spate fiind rănit.

Aveți aici trei linkuri, de la 3 reportaje diferite de la fața locului: unu, doi, trei. Vi le dau pe toate 3, plus clipul de mai jos, ca să vedeți că, în ciuda gravității accidentului și a locului extrem de circulat și de accesibil tuturor departamentelor de știri, nimeni nu știe nimic. Pentru că toți gură cască au fost inutili, un purtător de cuvânt al poliției nu a putut fi găsit și nu a declarat nimic, iar știriștii și-au mai dat o dată măsura competențelor.

Ce nu știm:

  1. Vârsta pasagerilor decedați. Unii spun că șoferița avea 41, alții spun că avea peste 70 de ani. Viteza de reacție este extrem de diferită de la o vârstă la alta. Dacă are peste 70, putem începe o discuție despre vârstnicii la volan.
  2. Starea anvelopelor mașinii provocatoare. Cel mai simplu lucru, nu e pe nicăieri o poză cu asta.
  3. Condițiile meteo. Dacă erau sub +5 grade, asfaltul ar fi putut fi înghețat și de aici, coroborat cu informația de mai sus, se poate trage o concluzie primară.
  4. O imagine de ansamblu: o poză de sus. Nimeni nimeni din blocurile alea care să producă așa ceva?
  5. Mulțimea de gură cască, pun pariu că toți aveau telefoane în buzunar, nici unul capabil să ofere o explicație sau niște imagini clare.
  6. Nici un șofer martor capabil să ofere o apreciere a vitezei Loganului sau a scenei accidentului. Nici acum nu se știe cum a fost lovită mașina exact și de ce a pus frână brusc (a forțat galbenul? a trecut pe roșu? avea viteză mare?).
  7. Fata care s-a aruncat pe trecere fără să se uite întâi dacă mașinile au oprit, unde se grăbea și câtă bateria mai avea la telefon?

Poliția nu declară nimic, că nu ar vrea să profite de pe urma accidentului acum, când impactul emoțional e puternic, presa e interesată de pozele șocante, privitorii căscau gura. Nimeni nu învață nimic, viața merge mai departe, mă rog, mai puțin a idioților din Logan, că n-aveau centură.

 

 

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Pai strang si ei informatii de la curiosi, te-a prins ca ai bazait ceva acolo ramai pana seara, esti martor suspect :)))))). Probabil cei care au vazut ceva si-au vazut de drum.

    00
  2. Macar articolul din Adevarul zicea ca aia din Logan nu purra nici unul centura de siguranta si de aia au zburat ca mustele prin parbriz.

    Poate la stiri ar trebui sa se spuna daca au purtat sau nu centura ca imbecilii sa ii inteleaga utilitatea inclusiv in oras desi si selectia naturala e utila la ceva.

    00
    • parbrizul pare la locul lui

      00
    • E ca in telefonul fara fir: nu purtaU centura. Exista insa o poza in care pasagera din dreapta, din Logan apare pe scaun, cu capul dat pe spate. Deci nu a zburat din Logan.
      Da, mai e o tanti pe jos dar intr-o alta poza apare cum se vaita de durere si este intoarsa cu fata in directia opusa.
      Asta asa, la prima strigare, de la distanta, pe baza doar de poze.

      00
    • Ambii pasageri din Logan din fata au ramas in masina. Eu eram la semaforul de la Mc Donalds si am ajuns cu masina cam in 10-15 minute de la intamplare. Retardatii de la Smurd, Ambulanta, Pompieri, Politie nu au avut nici macar bunul simt sa ii acopere cu o folie. Cand am ajuns eu acolo, nici macar nu mai era nimeni langa ei, deci deja constatasera decesul. Eu stiu ca minim 60 de minute faci manevre de resuscitare (excluzand cazul incare sunt rupti in doua, ceea ce nu se intampla). Tare sunt curios sa aflu ce s-a intamplat de fapt. Cert e ca Loganul nu avea niciun airbag deschis, pe cand celelalte 2 masini erau busite, dar cu airbagurile umflate si nicio victima in ele. Viteza dupa urmele pe masini o estimez la minim 70 km/h.

      00
  3. De fiecare data când aud de câte un accident eu ma întreb dacă victimele purtau centurile de siguranță.

    00
    • Se pare ca cei decedați nu purtau centurile, daca le aveau probabil scapau cu viața. Asta in cazul de fața, pentru ca uneori centurile pot avea efect invers. Am vazut un accident pe A2, pasagerul fara centură a scapat, iar soferul a ars de viu pentru ca i s-a blocat centura.

      00
    • Toti cei care amintesc de un caz auzit de ei la crâșmă in sat in care un sofer, daca purta centura ar fi murit in accident, sunteti niste tarani si ar trebui sa va mancati tastaturile.

      00
  4. Eu cind te aud cu starea anvelopelor imi vine sa fut chestii otravitoare…

    00
  5. Poliția nu declară pentru că așa au obiceiul, să spună toate acestea în raportul final. Până atunci ar fi supoziții.

    Gândește-te că la un accident ceva mai dubios, un avocat ar putea spune „păi poliția s-a antepronunțat privind anvelopele, e un deserviciu adus clientului meu, trebuia așteptat raportul final care include măsurarea în milimetri a anvelopelor șamd”.

    Cât despre toți privitorii din zonă, și eu m-am mirat că n-a apărut vreun clip din secunda 0 a accidentului. Dar mai stai vreo două zile, nu toți știu să le descarce din telefon și să le pună pe net.

    00
  6. Prietena mea se mai uita seara la stiri, rar, si de obicei la PRO. Eu cum ajung cam pe cand incepe buletinul prind cateva dintre reportaje, cu stiri pe care le-am citit sau auzit deja in ziua respectiva din diferite surse.

    Am ajuns la concluzia ca buletinele de stiri au valoarea desenelor de dimineata, cu stiri traduse prost, informatie contradictorii, si greseli grosolane. Nivelul e undeva intre comentat clipuri pe youtube si stiri mondene, cam acolo ne scaldam.

    00
  7. ciudat e ca camera video de la Romana nu a mers toata ziua

    00
  8. Acu’ serios … nu erau de ajuns ca erau gura casca … mai vrei sa ofere si imagini gratis televiziunilor cu moartea altora?!

    00
  9. Oricum, una peste alta asta nu-I ştire. La fel ca alte multe „ştiri”. I pierdere de timp si resurse. Bag pendula-n ea presă. Şi nici voi nu ajutaţi.

    00
  10. Din proprie experienta iti spun ca, in caz de accident, e mai bine fara martori. Decit sa tii cont de spusele unor oameni care au vazut tot desi erau cu spatele, mai bine lasi in seama politiei.
    Pe 29 Aug, anul trecut, mi-a alergat un tip in fata masinii. Nu am avut ce sa fac pentu a evita impactul. Totul s-a petrecut aproape de casa lui. Multi dintre cei care erau de fata, cunosteau accidentatul si eu am devenit ala care mergea cu 600 la ora vînînd oameni. In momentul in care politia a intrebat daca vor sa dea declaratii… miracol! Au disparut toti. Totul s-a terminat cu bine, bazat doar pe cercetarile politiei si declaratia mea. Acum o saptamîna am primit notificare de clasare a cauzei.

    00
  11. M-am uitat la clipul de pe protv pana in momentul in care s-a zis ca nu aveau centuri de siguranta, de acolo am inchis tab-ul si pot spune ca in mare parte isi merita soarta, punct.

    Esti prost, suferi de prea mult confort? mori in liniste!

    00
  12. eu ma mir ca in centru de bucuresti se poate circula cu viteza atat de mare in cat sa moara oameni intr-un accident

    00
    • trebuie sa fiti siguri de asta: un om fara centura aflat intr-o masina care circula cu 60km/h care se deccelereaza pana la 0 km/h va muri pt ca : gravitatie. Practic i se va rupe coloana in zona cervicala. De aceea : centura de siguranta , anvelope bune . Da, chiar si in oras.

      00
    • Priviti cum le zboara capetele ca bolovanii de o suta de kile la „doar” 40 km/h :
      https://www.youtube.com/watch?v=fQ-xOplVUyc

      00
    • Citeste putin despre siguranta a sofatului, sa vezi ce diferenta enorma e intre 50 si 70 km/h cand e vb de franare si viteza pe care o ai la aceeasi distanta.

      Si 70 (mai ales la Victoriei si la celelalte intersectii mari nu e iesit din comun din pacate.

      00
    • Eu nu zic sa ne târâm cu 25 la oră ci doar sa ne punem centurile,aviz meltenilor cu tdi care isi pun centura prin spatele scaunului si apoi iti povestesc ca e oras, ca sunt viteze mici.

      00
    • sunt cu doi din ăștia cu centura mai puțini.

    • @nelu:
      Pentru că inerție. Gravitația e cu alte celea.

      00
    • Da, in Bucuresti se circula cu viteza (60-80), daca soseaua [aka bulevard] e libera. Dar din pacate, daca ar respecta cineva limita de viteza, traficul ar fi blocat (statistic, bazat pe numarul de masini care tranziteaza orasul). Aici chiar nu putem sa fim nemti

      Intersectia de la Romana are 3 benzi pe sens dar e in curba. Cine zicea ca masina nu e un lux … uite Logan vs restul. Fara ABS/ESP si airbag.

      @nelu „din putzu gandirii”. Eu in fiecare zi circul cu 60 si deccelerez pana la 0, la semafor. Doar daca e rosu. Si nu port centura. Te referi la viteza de impact, n-are nicio legatura cu gravitatia,

      Cel mai nasol e ca a ramas un copil orfan.

      00
  13. Pe tronsonul ala se merge si cu 100 km/h , de cele mai multe ori cand e politie se circula cu peste 60 ca fac aia semne ca disperatii sa ne grabim, cand traficul e lejer se circula la fel, bineinteles doar pe verde. De obicei politia sta cu radarul vis-a-vis de Patria sau peste drum de Lido :) noaptea sau ziua in weekend cand e lejer si toata lumea o calca.
    Sunt camere in intersectia aia, imposibil sa nu aiba deja filmul .

    00
  14. Sherlock Zoso ne baga in ceata totala. Pt cei care citesc aici prima oara despre acel accident, prima fraza ii va face groggy si ii va lasa intr-o ceata asa de groasa de sta bicicleta pe roti fara crick:

    „un Logan roșu a fost prins între două mașini, ambii pasageri decedând, copilul de pe bancheta din spate fiind rănit.” =>> WTF did I just read?

    Analiza pe text:
    1. Copilul era pieton sau biciclist? Ca daca era pasager, l-ai cam exclus prin „ambii pasageri decedati”
    2. Cand 3 autovehicule se ciocnesc, singurul numar exact de persoane participante sunt soferii, care vor fi si ei 3 la numar. De unde ai dedus ca numarul total al pasagerilor e 2 („ambii”)?
    3. Citind si restul paragrafelor imi dau seama ca faci o confuzie. Cuvantul „pasageri” nu ii include si pe „soferi”. Cele doua cuvinte fiind de altfel antonime. „Pasageri” sunt doar persoanele care participa pasiv la calatorie.
    https://www.thesaurus.com/browse/passenger?s=t

    E un proverb cu o barna din ochi… … …

    00
  15. Eu am trecut pe acolo cu cam jumătate de oră înainte de accident. Afară erau 3 grade (după termometrul mașinii), iar pe jos era destul de alunecos.

    Erau nori destul de jos și umiditate mare. Pe jos era un fel de mâzgă semiînghețată pe care nu aveai aderență prea bună.

    N-am văzut accidentul, deci mai mult de-atât nu-mi dau cu părerea.

    00
  16. si Big Brother? Nici o camera de supraveghere in toata Piata Romana?

    00
  17. Ultimele 3 secunde ale stirii B1tv mi-au adus aminte de asta

    https://www.youtube.com/watch?v=ATcqaqwQXF0

    -Deci in total cate victime?
    -10 in plm! Nu ti le-am enumerat?!?!!?

    00
  18. Am trecut prin Piata Romana cam la 45 de minute dupa accident. Nu cunosc detalii dar pot spune ca Dacia Logan nu a fost lovita fronta. Avea partea dreapta lovita foarte puternic si posibil partea din spate. Mai erau doua masini negre dintre care una parea lovita din fata, practica avea facut terci tot blocul motor.
    Parerea mea este ca Loganul a intrat cu viteza prea mare in intersectie dinspre Piata Victoriei, a franat brusc, dupa care a fost lovita de masina din spate si impinsa pe contrasens pe partea cu semaforul unde a fost lovita puternic de cel care venea din sens opus.

    00
    • Pai daca loganul, cel lovit din spate, avea viteza prea mare. Atunci ala de l-a lovit ce fel de viteza avea? supersonica?

      00
  19. A aparut filmuletul: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accidetul-din-centrul-capitalei-in-care-doi-oameni-au-murit-filmat-de-camere-primele-date-din-ancheta.html

    Celebrii soferi de duminica. Bine ca au murit.
    Sper ca ceilalti implicati in accident sunt bine! :(

    00
  20. Mister lamurit. Tocmai a fost o stire la protv. Accidentul a fost filmat de o camera de pe partea stanga a directiei de mers a masinii care a provocat accidentul. Mergea probabil cu viteza mare, a apasat probabil frana mai tare, masina a plecat de spate si a intrat in cele doua masini negre de pe contrasens. Sa fi fost o varianta de logan fara ABS?

    Oricum ar fi, ceva este foarte fucked up cu traficul din Bucuresti daca se intampla asemenea accident. Le poate explica cineva oamenilor astia ca de fapt se grabesc pana la primul semafor rosu, iar toata graba de pana atunci a fost in zadar? Cat de prost poti sa fii?

    00
  21. Clasic romanesc.. prostia e in floare

    00
  22. Cel mai mare bou a fost ala care a desfiintat rondul de ciment si pamant din mijlocul Pietei Romane.Atunci se circula superbine,acum zici ca suntem o tara numai de shumakeri!!!Care mai de care mai vitezist!Talpa si felul in care se ia permisul= accident sigur.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube