Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. Autostrăzile sunt și ca să nu mai aibă pietonii atâtea mașini pe cap, nu doar pt șoferi

    00
    • Mergi linistit, cu 90 km/h, pe pilot automat, si cand te uiti in oglinda… unul care alearga in curul tau si da disperat din maine sa te feresti sa te depaseasca. Sau te grabesti, ca nu te mai poti tine, si in fata, o babuta cu cadrul cu 60 km/h….

      00
  2. Care e limita pe banda 1, comparativ cu celelalte? Nefiind șofer, am înțeles demult că prima bandă e cea mai înceată.

    00
  3. Raman la parerea ca drumurile sunt doar o parte a cauzei accidentelor, a doua parte fiind soferii romani extrem de idioti. Sa nu ne intelegem gresit, sunt soferi idioti peste tot in lume, dar si noi, cu mandrie, facem parte din categoria asta!

    00
  4. Si eu patesc la fel ca in clip. Iar in parcari daca ii intreb toti au aceeasi replica „Dar care e problema ta ca merg eu pe banda 2/3 ?”

    00
    • „Dar care e problema ta ca eu merg cu 180 cand limita e 90?”

      00
    • Gogu: ma pui în pericol pe mine și pe alți participanți la trafic încălcând legea.

      Nu are nimeni o problema ca mergi cu 180 atâta timp cât nu ma forțezi sa fac manevre care ar putea periclita siguranta.

      Nu sunt genul care doarme pe B2 dar dacă întru în depășire și trebuie sa depășesc multe auto care dorm pe B1(și au sub 130) nu am chef sa stai lipit de mine la 1m și nici nu ma dau pana nu ma pot replia în siguranta

      00
    • NOU
      #17

      Ce am vrut eu să spun: unele ilegalități sunt mai puțin ilegale decât altele.

      00
    • Ilegal nu are termen de comparatie..

      00
    • NOU
      #19

      Parcă cititorii lui zoso sesizau subtilitățile… Ferma animalelor îți spune ceva? „toate animalele sunt egale, dar unele sunt mai egale”…

      00
  5. Cred ca vorbesc in numele tuturor cand spun ca, daca stai pe B2 sau B3 si B1 e goala, ma-ta-i curva.
    Eu mai reusesc, extrem de rar, sa mut cate un cretin d-asta la locul lui si de cele mai multe ori revine pe mijloc imediat, ca deh….

    00
    • Depășește prin dreapta, pe autostradă se numește devansare, repede și aproape de el. Singur se va da pe prima bandă, mai ales dacă ai o mașină mare sau furgon (ca mine)!

      00
    • Poate e ok in Romania dar afara iti iei amenda serioasa daca faci devansare pe banda inferioara. Se considera riscant ot ca ala depasit poate sa se duca pe banda ta fara sa se asigure si sa dea peste tine!

      00
    • A nu se intelege ca eu nu fac, sunt vitezoman baga-mi-as piciorul in ea de frana am dat mii de euro pe amenzi. Noroc ca aici nu e cu puncte, lol

      00
    • Esti sigur ca devansarea se pedepseste in afara? Si logica fiind care? Adica merg eu cu 130 pe B1, ma apropii de unul care merge cu 100 pe B2 si ce trebuie sa fac, sa schimb 2 benzi pana pe B3 ca sa trec de el? Dar daca alea toatea sunt cu trafic mai mare in momentul ala, pun frana si astept pana pot ajunge pe B3 ca sa trec de el?
      Adica legea nu-l pedepsete pe ala care are oglinda retrovizoare dreapta si nu se asigura, dar ma pedepseste pe mine ca trec pe langa el. Daca ai si o dovada cu un cod rutier strain, ti-am fi recunosctori.

      00
    • @Green – nu am inteles niciodată o chestie la asta cu devansarea. Limita pe autostrada e 130 și ăla merge pe centru cu 105 iar eu merg pe dreapta cu 120 sau 130 și îl devansez, este ilegal ce fac eu? Eu întreb de ideea in care el merge pe stânga și eu nu depășesc viteza maxima pe acel drum.

      00
    • stiam ca exista si o limita minima pentru autostrazi, gen 80-sau 100 sper sa nu ma insel

      00
    • Nu cred ca se pedepseste devansarea pe B1 daca altul merge pe mijloc cu viteza mica. Daca ai viteza legala nu au ce sa-ti faca. Ala e obligat de lege sa se asigure daca vrea sa revina pe B1. Nu scrie nicaieri ca trebuie sa se asigure doar cand trece pe o banda superioara.
      Pe mine nu ma deranjeaza ca se merge pe B2 atata vreme cat exista B3 si ii poti depasi. Mai rau e cand sunt doar doua benzi si nu ai pe unde sa treci, ca merg doi ingramaditi unul langa altul. Pe A3 de exemplu B1 este plina de denivelari de la un punct incolo spre Bucuresti. Ii inteleg si pe ei. De ce si-ar strica masinile pe B1 daca exista trei benzi?

      00
    • Depășirea/devansarea prin dreapta se pedepsește și în România. Vorbim de situații ca în video. Nu mașini oprite sau accidente etc.

      00
    • Deci:
      Art.45. – (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.

      (2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.

      (3) Atunci când prin manevra de depăşire se trece peste axa care separă sensurile de circulaţie, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul şi că dispun de spaţiu suficient pentru a reintra pe banda iniţială, unde au obligaţia să revină după efectuarea manevrei de depăşire.

      (4) Nu constituie depăşire, în sensul alin.(1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.

      (5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depăşeşte prin partea dreaptă.

      (6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depăşit şi pe partea stângă atunci când drumul este cu sens unic sau când între şina din dreapta şi marginea trotuarului nu există spaţiu suficient.

      Cred ca e clar ca interdictia de a trece prin drepta este doar pentru depasiri. Daca ala circula lpe B2 si tu vii pe B1 mai tare ca el , nu ai nici o problema legala. Problema apare cand tu circuli tot pe B2 si te dai pe B1 cand ajungi in spatele lui ca sa treci de el. Atunci se poate considera depasire conform definitiei. Probabil trebuie sa te dai din timp pe B1 si nu ai probleme.

      00
    • @Alex – eu inteleg de acolo ca e ilegal sa vin din spatele lui, schimb banda pe dreapta, trec de el si apoi intru iar in fata lui.
      Insa daca eu sunt sau trec pe dreapta, trec de el si raman pe partea dreapta nu vad sa fie ilegal insa e posibil sa ma insel.

      00
    • Si cer nu am gasit mentionat clar asta nicaieri, banuiesc ca daca nu schimbi banda B1 poti sa treci de unul pe banda B2, B3, etc atat timp cat nu intri in fata lor. Sa zicem ca B2, B3 sunt blocate si tu esti pe B1 urmand sa iesi de pe autostrada atunci e legal si logic ca poti sa mergi linistit si sa treci d3 cei de pe b2 sau b3. Si mie mi se pare ilogic dar am fost sfatuit asa de cineva care a facut scoala de soferi aici.

      00
    • BigBear
      Exact. Asta am inteles si eu

      00
    • Oameni buni, sunt tari in care manevra aia de la A e interzisa, interesati-va inainte sa conduceti pe acolo. Green are dreptate. Nu mai luati va rog legile idioate din ro drept litera de evanghelie.

      00
  6. Nu e ceva tipic romanesc, gasesti peste tot o gramada de adormiti pe banda din mijloc. Eu ii prefer totusi pe acestia in detrimentul dementilor care depasesc pe DN pe linie continua, in curba fara vizibilitate.

    Altfel, da, am si eu trei tipuri de soferi care ma anunta ca am intrat in Romania:

    – flash-uri in timp ce devansez TIR-uri, desi merg bine de tot peste viteza legala
    – astia care devanseaza TIR-uri cu +5 km/h si apoi accelereaza blana cand trec pe prima banda
    – cei care merg cu 120 km/h, ii ajungi, accelereaza, treci pe prima banda, ii ajungi din nou, iar accelereaza si tot asa

    00
  7. Am o întrebare, zic eu, legitimă: la mașinile cu cutie automată, când iei piciorul de pe accelerație, viteza scade treptat sau se menține?
    Nu vreau să fiu coca, dar nu am avut ocazia/nu am căutat să conduc automată (în 17 ani de când am permis). Întreb deoarece înnebunesc de la toți conducătorii care pun 243 de frâne când au loc grămadă față de mașina din față. Merci!
    PS La faza 13 puteai să iei bonus de la miliție, pentru depășit pe dreapta în afara localității.

    00
    • cred că depinde de mașină. de obicei, da, dacă iei piciorul, scade viteza.

    • La mine scade viteza in acelasi fel cum la cutia manuala lasi acceleratia si apesi ambreiajul. Pentru frana de motor am treapta B.

      00
    • daca ridici piciorul de pe acceleratie, masina intra in frana de motor pentru ca nu mai primeste combustibil, orice transmisie ai avea. viteza ramane constanta doar daca ai tempomat, dar atunci banuiesc ca nu ai tine piciorul pe acceleratie.

      00
    • in principiu, pe autostrada mergi pe pilot automat iar asta inseamna ca nu mai e nevoie sa atingi acceleratia, dar daca nu e pe pilot automat atunci da, masina nu mentine viteza in mod automat.

      00
    • Merci fain! Deci viteza scade. Nu era vorba pe autostradă, deși și acolo se luminează ca pomul de crăciun, sau cu tempomat activat.
      Încercam să găsesc o scuză pentru asta și m-am gândit că așa o fi la automate, dar se pare că îs retarzi.

      00
    • @Kulcsy: depinde de modelul cutiei. Unele fac „coasting” in modul ECO si atunci ce te franeaza e doar frecarea cu aerul si asfaltul, cutia ne mai fiind cuplata la motor atunci, de canci frana de motor.

      00
    • Octav, si care-i scopul sa faci asta?

      00
    • La automata (sau cel putin la a mea) motorul sta de obicei la o turatie destul de joasa (daca nu ai accelerat cu 10 secunde inainte), iar cand iei piciorul de pe acceleratie viteza scade foarte lent pentru ca motorul oricum va incerca sa ramana la o turatie de cel putin 9-1300 rot/min. La manuala ai optiunea sa schimbi intr-o treapta inferioara prin care ai o frana de motor mai „eficienta”. Personal am observat ca folosesc mai des frana la automata (dar nici nu ma consider un sofer foarte bun).

      @Kulcsy: daca ridici piciorul de pe acceleratie, motorul primeste in continuare combustibil in cele mai multe cazuri.

      00
    • Principalul motiv pentru care nu place unora cutia automată este lipsa frînei de motor. Cutia automată (cea clasică, cu convertizor de cuplu, nu cea cu dublu ambreiaj DSG) decuplează motorul de roți cînd ridici piciorul din accelerație.
      În frînă de motor (deci la cutiile manuale) se întrerupe alimentarea cu combustibil (se închide clapeta de accelerație) și consumul (afișat și pe computerul de bord) este zero.

      00
    • emil c – frana de motor este „mai brutala” pe diesel fata de benzinare datorita compresiei. defapt frana de motor este direct proportionala cu compresia motorului. Eu de exemplu la automata din dotare cu convertizor nici nu simt frana de motor, ba mai mult la viteze mici nici nu face frana de motor, tot din acelasi motiv daca drumul este plat(fara rampa/panta) se deplaseaza de una singura la relanti cu 50 km/h

      00
  8. Cunosc intersectia de la faza 1, spre stanga e satul bunicului meu. Sa vezi ce fain e sa te incadrezi sa faci stanga de pe drumul fara prioritate … Abia astept sa dea drumul la autostrada, poate asa mai scade traficul.

    00
  9. E greu tare cu condusul la noi.
    Din experienta mea, daca ofer atentie fiecarei imbecilitati ce le fac soferii, parca ma frustrez prea tare. Si in am descoperit ca cea mai buna abordare pentru mine e asa (indiferent ca merg cu masina sau motorul):
    Vad imbecil, incerc sa-i inteleg manevra (maaaxim 10s de atentie) -> daca nu cumva e din cauza altora / gropi / probleme pe carosabil / ect. Daca e intradevar imbecil: iau distanta, fie plec de langa el fie las distanta mai mare pana il pot depasi. Case closed. Imi vad de viata. Nu ai cum sa-i schimbi.

    00
  10. am vazut multi idioti in filmare, da’ si zoso conduce agresiv si imprudent.

    de ex la nr 5 – aia e distanta ok de pastrat fata de ala din fata pe autostrada, seriously?
    mai ales cand e clar ca e imbecil?

    la nr 6: serios, depasire prin dreapta? cadea coroana daca franai?
    cu trecut la 1 metru prin spatele idiotului si pe portiune cu marcaje varza?

    etc etc

    00
  11. până să văd ultima parte, aia cu cocletele care strică ritmul mașinilor de pe B1, am avut impresia că ăștia au ceva cu mașina mea, vor se demonstreze ei ceva ce mie îmi scapă, poate e vreunul pe-aici și ne explică ce semnifică mersul ăla ca pișatul boului? de ce dacă vezi că mașina de pe B1 are viteză constantă, te bagi in fața ei și încetinești să-i rupi ritmul?

    00
  12. Nu te mai stresa.. Stresul ne îmbătrânește și ne îmbolnăvește. Fa slalom printre creștini și gata.. Asta e situația. Mie a început sa îmi iasă.. Când plec de acasă îmi propun sa nu ma enervez la volan, și 9 zile din 10 îmi iese, atunci când nu îmi face nimeni nici o nasoala mare.

    Asa e.. Nu meritam autostrăzi, dar totuși avem șanse mai mari sa jungem întregi acasă. E mai greu totuși ca un cretin din sa îți scurteze viata pe autostrada.

    Și încă una.. Am observat ca felul cum conducem nu are prea mare legătură cu nivelul de inteligenta sau bunul simt al unei persoane. Condusul ne schimba comportamentul în moduri pe care eu nu reușesc sa le înțeleg.

    00
  13. pune un film si cu greselile tale din trafic. ar fi amuzanta o filmare cand te duci sa iti pui implanturi. eu cand il vad pe unu facand o prostie in trafic zic – ba, ce prost e asta, incedibil. cand fac eu ceva si ma claxoneaza vreun cretin zic – se mai intampla, ho ca nu ti-am omorat familia ca huidu. mai gresesc si eu, putina clementa.

    vorba lui carlin – anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac.

    sa conduci in romania e o stare de spirit – when in rome. e nevoie de amenzi serioase, legislatie modificata si aplicata etc., pentru a schimba ceva cu adevarat. am luat toate amenzile in romania, le-am platit la jumatate in 48 de ore. de zece ani de cand am plecat din romania, nu am luat nici macar o singura amenda. iti afecteaza asigurarea, tre sa bagi niste cursuri de reabilitare daca faci prea multe prostii in trafic. incepatorii nu au voie sa conduca singuri in masina dupa ce se lasa seara, altfel nu mai pupa permis multa vreme, au voie sa conduca doar cu cineva experimentat – care este responsabil legal pentru ce face incepatorul la volan etc. ceva mai strict, dar doar asa se va schimba ceva.

    adica, schimbarea nu trebuie sa vina de la noi, cum crede eftimie, desi ar fi frumos, dar nerealist. schimbarea trebuie sa vina de la top – adica de la legislativ.

    00
    • pune un film si cu greselile tale din trafic. ar fi amuzanta o filmare cand te duci sa iti pui implanturi. eu cand il vad pe unu facand o prostie in trafic zic – ba, ce prost e asta, incedibil. cand fac eu ceva si ma claxoneaza vreun cretin zic – se mai intampla, ho ca nu ti-am omorat familia ca huidu. mai gresesc si eu, putina clementa.

      asta e faza, că încerc și reușesc să fiu un șofer corect. în afară de viteză, și asta de obicei în afara localității, nu fac alte prostii. semnalizez mereu, nu sunt agresiv, nu sunt prost, nu sunt neatent.

    • n-a zis nimeni ca esti un sofer prost. insa mai faci si tu cate o greseala in trafic, ca orice om. insa pentru ca faci tu greseala, vei gasi intotdeauna o explicatie – ma grabeam la dentist, e mamarea bolnava, aveam viteza redusa pentru ca cautam nu stiu ce straduta etc. apoi tu esti unul singur, faci o singura greseala, dar in drum iti ies 20 de oameni (soferi la fel de buni ca tine) care fac si ei o singura greseala in ziua aia. iar tu ai de a face cu 20 greseli si atunci crezi ca tu esti un sofer mult mai bun iar ceilalti sunt de-a dreptul cretini.

      00
  14. Am vazut zilele trecute pe youtube clipuri cu tema circulatie/accidente auto din Polonia.
    In surprinzator de multe filmari apar masini de politie neinscriptionate, cu girofar in interior, care trag pe dreapta idioti de-ai lor care merg pe autostrada pe benzile B2, B3 incurcand traficul, idioti care schimba benzile fara sa semnalizeze, etc. Daca ar face si politia romana chestia asta in cativa ani s-ar schimba destul de multe pe sosele.

    00
    • Esti nebun, vrei sa ramâna Orban&friends fara permis?! Daca chiar era dorinta se puteau baga radare fixe, se puteau dubla nr agentilor de la rutiera, se puteau face autostrazi chiar, etc

      00
  15. Lasa ca pe noi cand am mers vara trecuta prin Germania, era sa ne faca afis unul cu tirul din cauza unui cretin. A sarit el in fata noastra cica sa depaseasca (in zona unde se lucra si se mergea incet) da de fapt doar mergea in paralel cu tiru’.
    Cand intr-un final l-a depasit, noi eram pe la jumatea camionului si vad namila cum incepe sa vina peste noi… A tras ala de volan cand mai erau treij’ de centimetri distanta. Acu nici idiotu cu tiru nu stiu ce l-o fi mancat in cur sa faca, dar in situatia respectiva ne-a pus jegu care se bagase in fata.
    Nu stiu, dar sincer, tuturor celor care spun ca vai cum se conduce in Germania, le-as baga un par in cur.
    Doar in Germania am vazut idioti care vad ca vii tare si forteaza sa se bage in fata ta fara semnal (nu ca ar mai conta semnalul la distante asa mici) pentru ca mai apoi sa faca fix ca ala din filmare. Sunt cretini cu c mare si ai naibii de periculosi. In nici o alta tara prin care am trecut nu am intalnit asa ceva, intr-o proportie atat de mare.

    00
  16. Ai avut atât de multe exemple de pe București – Moara Vlăsiei, încât străinii ar zice că numai autostrăzi cu 3 benzi avem pe aici.

    00
  17. Sunt intr-adevar multi boi pe sosele. Cum reusesti sa le iei ce filmeaza?

    /nu da :)

    00
  18. autostrazile fiind scurte, sunt putini cei care s-au invata cu tempomatul. si mie mi se inatmpla sa-l folosesc in Ro tot asa, la 139, dar nu scap de idioti ca cel cu golful. Il ajung, depasesc incetisor pe b2, trec apoi pe b1, iar ala revine pe b2 depasindu-ma. dupa 5 min, iarasi il prind din urma si-l depasesc, desi eu doar am tinut de covrig. Soferi de kkt in tara asta.

    00
  19. La faza 5 as paria ca omul era in viteza a 6-a in urcare, cu 1200 rpm, cu pedala la fund. Abia cand a trecut de TIR a ajuns cat de cat sa invinga turbo-lagul si masina s-a dus. Soferia nu e pentru toti.

    00
  20. jur ai cele mai spumoase comentarii :)))) Bestial filmul.

    00
  21. La 15 Suzuki Swift, nu Astra.

    00
  22. Dacă pe tempomat ai 139, în real cât ai? 130? GPS din Waze cât arata? Toate mașinile au o eroare în plus din fabrica, la unele mai mare, la altele mai mica, dar totdeauna pe plus.

    00
  23. Sorry ptr. off-topic…

    Acum două săptămâni am reînceput, după 30 de ani, cu karate. De data asta kyokushin în loc de shotokan, dar mulțumit antrenamentului perfect de acum 30(!) de ani am să-mi iau în decembrie centura galbenă. Acum 30 de ani aveam macroul înainte de neagră…

    Băieți… Midlife-ul este cel mai mișto lucru care vi se va întâmpla în viață. 40y something… Familie, bani de bere, ceva carieră și vă simțiți ca (!) copilul vostru pubertar :) :) :)

    00
  24. Nu știu ce e cu autostrăzile, dar eu tocmai am mers Arad – Cluj și a fost minunat. Nu era trafic, vremea frumoasă, mers cu 130 pe Waze, nici o problemă.

    Daca era să depășesc am fost lăsat, daca unul depășea în fața mea, l-am lăsat, toată lumea a mers foarte bine.

    00
  25. Daca vrei sa conduci in siguranta intotdeauna pleaca de la premiza ca ceilalti participanti la trafic sunt idioti. Works every time.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube