Skoda Kodiaq testdrive

Întrucât a mai rămas un pic din leasingul la Sportage, am început căutarea pentru un înlocuitor. Voiam ceva mai mare, așa că am testat X-Trail, CR-V, RAV 4. Inițial eram decis pe X-Trail, doar că Renault a pus pe mașină doar un motor diesel de 1.7 cu 148 de cai, care, cuplat cu o cutie CVT este foarte lent, 0-100 în 13 secunde, adică fix cât face Fiatul 500 din dotare. Nu sunt neapărat vitezoman, dar nici nu-mi surâde ideea de a fi depășit de un Fiat 500 :D

Deși am zis că never VAG, am zis să mă dau și cu Tuaregul săracului. (Mai există în VAG un alt „Tuareg”, Tarraco, care este aceeași mașină ca Kodiaq, doar că mi s-a părut că este o copie mai slabă). Dacă CR-V și RAV 4 mi s-au părut mari, Kodiak e imens. În spate ai loc să dai o petrecere.

Mașina testată a fost varianta RS. Motor 2.0, 240 CP, roți de 19. Scaunele sport sunt o minune, foarte comode. O poziție excelentă la condus, vizibilitate bună. Unghiul tabletei este OK pentru șofer, softul acesteia este în limba română, foarte complex, îți permite o grămadă de setări ale mașini.

Camera pe spate este cu un unghi ok, liniile de ghidaj te ajută, ținând cont de dimensiuni. Având un bot lung, senzorii pe față sunt obligatorii, deși ai o vizibilitate bună, fiind o mașină înaltă nu poți observa obstacolele mici din față. Chiar dacă este ditamai barca, mașina se conduce foarte ușor, are o manevrabilitate foarte bună. Am dat cu ea în niște gropi (neintenționat) și le-a absorbit destul de bine. Am și bruscat-o de câteva ori, s-a dovedit a fi foarte stabilă.

Am mai făcut două teste, ambele fix în configurația dorită de mine cu motorul 2.0 TSI 190 CP, versiunea Style. Dacă primul test drive a avut un traseu OK, ceva oraș, ceva autostradă, celelalte două au fost foarte… scurte. La primul ne-am învârtit practic între noile sensuri giratorii de pe șoseaua Giurgiului, cel de la ieșirea din București și cel de la intrarea în Jilava, iar cel de-al doilea chiar mai scurt, de la sensul giratoriu de la intrarea în Pantelimon (lângă benzinăria Mol), până la șoseaua de centură.

Față de RS, varianta Style este evident mai puțin sportivă. Tapițeria standard este de stofă, nu de piele, scaunele normale sunt OK, dar nu chiar atât de comode ca unele sport, însă sunt confortabile și asigură o poziție bună la condus. Cred că și garda la sol este un pic mai joasă decât RS (mă rog, e un centimetru), suspensiile sunt altfel.

Desigur, nu este o mașină de offroad, nici măcar la nivel Sportage, nu are diferențial blocabil, totul se face din soft pe tabletă. Nu am avut timp să mă joc prin meniuri cu ele, doar ne-au fost prezentate, dar erau o mulțime de setări pe opțiunea de offroad. Oricum, maximum de offroad pe care-l a vedea va fi ceva zăpadă sau noroi pe vreun drum desfundat.

Fiind un traseu foarte scurt, nu am avut loc să mai bruschez mașina să văd dacă se schimbă ceva în comportamentul său dinamic față de RS. Deși este evident orientată spre confort, nu sportivitate, nici la versiunea asta nu ai deloc senzația de „barcă. La al treilea test drive a trebuit să o aduc prin parcarea dealerului care era foarte aglomerată și se strecoară OK, feedbackul direcției fiind foarte precis. La al doilea a trebuit să o parchez într-un spațiu foarte strâmt.

Are mai multe moduri (nu știu dacă sunt doar ale direcției sau includ și alte setări) și comportamentul mașinii este diferit. Practic ai impresia că este altă mașină. Plus, pentru cineva care vine după Kia Sportage, vizibilitatea este foarte bună. Montanții laterali sunt foarte subțiri și au un unghi mai drept și nu obturează vizibilitatea laterală.

Volanul este mai mic decât la Fiat și Sportage și ai o senzație un pic ciudată, fiind ditamai mașina, dar te obișnuiești rapid.

Punctul forte al acestei mașini însă este motorul, care este senzațional. Cei 190 de cai se simt la orice viteză, la orice turație. Pentru un dieselar, accelerația este diferită, dar motorul are același cuplu ca Sportageul meu, 320, chiar dacă se simte diferit. Diferența de putere însă o simți permanent. Pe hârtie are 0-100 în 7,5 secunde și se vede, inclusiv la accelerările din scurt. Cutia are răspuns instant, se controlează bine din accelerație, retrogradează chiar și 2 viteze instant la kick down.

Câteva cuvinte și despre aspectele financiare. Grupul Porsche oferă discounturi semnificative suplimentar pentru leasingul propriu (1500€ în medie față de ce dă dealerul). Practic, ajungi la un 6,5% discount total, însă rata totală iese tot mai mare decât la un leasing prin altă firmă, cu un discount mult mai mic (practic rămâne doar discountul dealerului. Cine nu are experiență cu leasingul, se poate arde la buzunar :)

Din 3 dealeri câți sunt în București (nu am fost la Porsche), unul nu a dat nimic, unul a dat 1,5%, al treilea 3,5%. Deci nu se fac discounturi semnificative – spre comparație, Honda are 6%, Toyota depinde de marcă, la RAV am primit 1.000€, Nissan 11%. Ford și Opel au alte procente, dar în cazul lor vorbim de abureală cu „pachete”. Așa și la Skoda, toți trei mi-au oferit un „platouaș” de dotări de 2.000€ cu 800€, 700€, respectiv 500€ :) Niciuna dintre ele realmente utilă pentru mine, dar, probabil interesante pentru alții.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

94 comentarii

  1. @guest_author doar o mica observație: kodiaq e un tiguan allspace, pe mqb.
    Si da, e greu zilele astea sa scoți un discount bun ;)

    00
  2. După test drive-ul ăsta ar merge review-ul cuiva care deține mașina sau măcar câteva aprecieri în comment-uri.

    00
  3. Ai vazut si varianta cu 7 locuri?

    00
  4. E bine ca ai precizat ca are soft in limba romana. Sa.mi bag sufletul, cu asta m.ai convins si imi comand cel putin una. Plm, au ajuns obiectele mai destepte ca voi.
    Mai vezi si la review.uri de telefoane de 1000+ euro intrebari de genul.
    Daca te bucura ca masina are soft in romana, sa fii sigur ca oricum tu nu vei ajunge niciodata sa.i stii toate secretele.

    00
  5. Poți pune scaune sport și pe style, costa vreo 300 euro.

    00
  6. in fata mecanicului vw: ” be my friend? „

    00
  7. Îți recomand sa încerci și la dealeri din afara Bucureștiului, eu am luat 3 mașini in ultimii 4 ani și toate de la dealeri din orașe gen Timișoara, Arad, Iasi.
    Ca exemplu Skoda TM mi-a oferit un discount de peste 20% la Superb, Apan Iasi de 19% la seria 3 in timp ce Clujul de exemplu a oferit maxim 10…

    Asta dacă ai timp și energie sa ceri oferte de peste tot și sa negociezi cu fiecare.

    Te pot ajuta cu TM, șeriful bricolar poate sa îți dea mailul meu dacă crezi ca are sens…

    00
    • Mulțumesc, e cam peste mână tocmai de la Timișoara. Dar ajung acolo peste două săptămâni și fac o vizită. O să încerc mai aproape de București. Mai am o lună, chiar două la dispoziție.

      00
    • cel mai indicat e sa te joci putin cu ei prin emailuri, ceri oferte de la toti si pe urma le arati celorlalti ofertele cele mai bune si ii intrebi daca pot sa ofere ceva mai bun.

      00
  8. Ar fi fain sa dai si preturile pt ca disconturile alea nu zic nimic. :) Vanzarile sunt slabute pe segment.

    00
    • Varianta Style + 10 opțiuni 36275 pe configurator, 35007 cu doscount de dealer. De la Porsche leasing încă 1200€, dar, în ciuda discountului suplimentar, rata e cu 40€ mai mult decât finanțatorul meu.

      00
  9. Daca ești genul care schimba mașina la finalul leasingului (și așa pari), da, merge și VAG. Dar să compari Skoda cu Honda și Toyota e ca și cum ai compara Ciucaș cu Guinness…

    00
    • Stai sa inteleg care e Ciucas care e Guinnes?

      00
    • Corect. Si eu cred ca Guinness e o bere de cacat.

      10
    • E rahat. Căutați nod în papură cu paralela aia. Sau va faceți că nu înțelegeți. Toyota și Honda sunt mult peste VAG mai ales la capitolul fiabilitate.

      00
    • @mariuscc : pari a fi genul care apreceiaza un pet bun de bere

      00
    • Vorbesti prostii sau vorbesti cum as fi vorbit eu dupa experienta cu masina personala care nu m-a dezamagit cu nimic si mi-as mai lua inca una daca ar fi sa aleg din nou.

      Ca sa avem putin context: am o Honda CR-V din 2008 si un Hyundai i20 Active 2016, deci imi plac asiaticele. Inainte de astea doua am avut un Seat Ibiza 2008 si un Hyundai i30 2008, de ambele fiind foarte multumit de asemenea.

      In schimb, am inceput sa caut inlocuitor pentru CR-V care a cam imbatranit (nu are probleme, pur si simplu se mai coace un plastic, mai scartaie un arc si eu sunt genul tipicar care le schimb pentru ca imi stau pe creier si pe termen lung n-are rost). Din punct de vedere al motorizarilor, grupul VAG mi se pare ca este intr-o alta liga fata de Honda / Toyota. In acelasi pret cu un Kodiaq poti cumpara un CR-V nou, dar:
      – La motorizarile noi de 1.5 turbo (si 1.0 are problema asta din ce am inteles), Honda are o greseala de proiectare: fiind pe injectie directa, daca motorul nu ajunge repede la parametri optimi (temperatura in esenta) ca sa reuseasca sa arda benzina care ramane pe peretii camerei de ardere, aceasta se scurge direct in baia de ulei. Cauta „honda oil dilution” pe Google si o sa te sperii. Producatorul a semi-rezolvat problema printr-un update de soft care injecteaza mai putina benzina (probabil pana se incalzeste motorul, sau chiar si dupa). Cert este ca e o greseala de proiectare care poate duce la calarea motorului daca faci drumuri scurte in oras (fix cazul pentru care as lua eu masina si fix motivul pentru care m-am uitat la o masina pe benzina). Fiabilitatea Honda, din pacate, nu mai este ce a fost.
      – Si Toyota si Honda folosesc cutii CVT foarte anemice. Da, Honda simuleaza schimbarea treptelor (am facut test drive cu un Civic si mi-a placut cum se simte, „te pacaleste”), in schimb la Toyota e o experienta foarte ciudata – motorul ramane foarte turat si viteza creste, daca nu esti obisnuit cu sunetul / sentimentul asta o sa ti se para greu de acomodat. Skoda foloseste DSG care este foarte confortabil, raspunde foarte bine si iti ofera o senzatie placuta per total.
      – Infotainmentul si la Toyota si la Honda lasa mult de dorit. Am butonat navigatia de la Kodiaq si este peste ce ofera Toyota si Honda. Nu stiu ce platforma folosesc cei de la VAG, dar Honda stiu 100% ca foloseste o versiune veche de Android customizata care in utilizarea zilnica are lag, plus ca recunosti unele elemente care nu sunt la locul lor (meniuri intortocheate, grafica „ieftina”, animatii sacadate etc). Aceeasi impresie mi-a lasat-o si Toyota.
      – M-am mai uitat si la Tucson (avand o experienta buna cu i20-ul, nu mi-au schimbat decat injectoarele pe garantie :-)) – nu aveau probleme, era un recall) dar cum eu vreau neaparat benzina si automata, astia au pus pe motorizarea asta (1.6 t-gdi) o cutie cu ambreiaj dublu uscat. Diferenta intre o ambreiajul uscat si cel umed e ca cel uscat nu mai are de luptat si cu vascozitatea uleiului la schimbarea treptelor si asta s-ar traduce teoretic intr-un raspuns mai bun al cutiei. Practic singurul beneficiu este ca ti se incalzeste transmisia excesiv (fiind fier pe fier cum s-ar zice) in frecusul din oras. Am auzit pe forumuri oameni care simteau miros de ambreiaj inclusiv la urcatul bordurilor cu spatele.

      Socrii mei si-au luat o Skoda Kodiaq 2.0 TDI (deh, ca tot romanul) 190 de cai, DSG, echipare Style cu cateva optiuni extra (lane assist, parbriz incalzit, semi-piele etc). Pretul final? 35.000. Destul de mult, dar primesti destul multa masina de banii astia (ei voiau 7 locuri). Din punct de vedere al consumului, tinutei de drum, timpilor de reactie la accelerare, confortului (are pedala virtuala la portbagaj, oglinzi pliabile electric, keyless entry, camera de parcare), masina este foarte misto per total. Pentru ei, care sunt fani inraiti Skoda, mi s-a parut oricum o alegere buna. Ei vin de pe o Octavia 1.9 TDI (deh, romanii din nou) din 2004 (pe care inca o au, pentru ca refuza sa moara) si au avut aceleasi asteptari. In mare s-au adeverit, dar…
      – Masina suporta Android Auto si se lauda cu chestia asta, dar dealerul nu stie cum sa o activezi (pentru ca Android Auto nu e lansat in Romania). Ok, activezi intalarea aplicatiilor 3rd party, descarci APK de pe diferite siteuri invadate de reclame, instalezi pe telefon, merge – dar spune-i asta unui om de 60 de ani.
      – Discurile de frana pe spate – uzate neuniform si excesiv (nu mai duceau mult, dupa vorbele mecanicilor) in 25.000km. Vorbim de discurile PE SPATE. A facut socrul meu scandal si i le-au schimbat pe garantie.
      – Intr-o duminica frumoasa de vara, tot in jurul kilometrajului asta, imi zice socrul meu ca el crede ca e o problema cu freonul pentru ca ii spune ceva in bord. „Check Coolant” – bine, engleza lui nu e cea mai buna, dar ati inteles care era de fapt problema. Ne-am uitat la antigel si nu mai avea aproape deloc. Am cautat in tot orasul (duminica…) antigel G13 si am gasit la o puscarie de magazin de piese auto „de cartier” (din ala cu tobe sport si briz-brizuri). A vorbit cu dealerul si a fost ceva de genul „nu ca e bine sa schimbi antigelul”. Dude, il schimbi o data la cativa ani ca isi pierde din proprietati, nu ca ai ramas fara… Ramane sub observatie.

      Concluzia? Eu personal raman la CR-V inca o perioada, probabil dupa iarna ma gandesc iarasi daca sa o pun la vanzare pentru ca oricum nu stiu ce sa-mi iau :)

      00
    • Înainte să faci infarct, am comparat doar spațiul. Apoi, crezi că ai putea vreodată să mă ierți că în imensa mea prostie cumpăr o mașina care îmi place mie nu ce vrea marele anonim de pe net?

      00
    • Octavian, o frumoasa familie de doctori…

      00
    • @Octavian, chiar daca ai experienta cu Skoda si Toyota/Honda si pari o persoana foarte bine informata in domeniul auto, eu, fiind in asentimentului lui Zarax, spun un lucru:

      „Tot mai buna o japoneza decat un cazan nemtesc” si „Masinile japoneze sunt mult mai fiabile si mai bune decat cazanele nemtesti”

      The end.

      00
    • @Dan – stai linistit. Apreciez o bere buna. Guinness e doar o „bere la pet(keg)” cu mult marketing.

      00
  10. Kodiaq barca? Aia cu suv-uri mari sunt camionagii? Ar trebui să existe la începutul articolului un disclaimer: „articol adresat exclusiv posesorilor de Lastun, Trabant si Fiat 500”.

    00
    • Acu’ să ne ierți că n-avem valuarea ta să ne luăm toți chiușapte. Asta e, dujmanii îți poartă pică.

      00
    • Chiar nu înțeleg de ce te ataci așa, din moment ce în text apare „imens”, „ditamai mașina” sau „ditamai barca”. Kodiaq-ul are 4,69m și, obiectiv vorbind, e un SUV de clasă medie. Da, e simțitor mai mare decât Sportage-ul vechi (chiar uriaș pe lângă un Fiat 500), dar bărci sunt Q7, GLS sau X7, care toate sar bine de 5m.

      00
    • Voi spuneti ca aia e barca, apai a8-u meu ca o bag in parcare si un sfert iese pe sosea ce mai e? tir?

      00
    • Nu mai trolla pe-aici. Toata lumea stie ca la a8 ai si all wheel steering, problema e la bărcile astea gen kodiaq, piscină si teren de tenis in portbagaj.

      00
  11. Pe Ford poți obține până la 30% discount din prețul de listă, dacă tragi tare. Am luat 2 mașini în 3 ani, cu discountul ăsta

    00
    • Interesant e dacă știi pe cineva care a plătit la Ford prețul de listă.

      00
    • Știu suficienți care sunt fericiți cu reducerea de showroom, care e vreo 10 – 15%. Am luat acum un Ecosport 1.0 125, echipare titanium, cu pachet de iarnă, extragaranție 5 ani, vopsea premium, la 13750 €. La Skoda nu au vrut sa

      00
    • La Skoda nu au vrut să ofere nimic mai mult de 100€ și covorașe de textil (discutam de o Octavia) . La Suzuki când am întrebat de reducere, directorul de vânzări era să facă apoplexie. La Dacia vânzătorul a rămas blocat când am întrebat de reducere. La Peugeot mi-au oferit 600€ reducere la o mașină de peste 25000€ preț de showroom

      00
    • Deci nu știi.
      Mulțumesc.

      00
    • @Claudiu – poti da mai multe detalii de oferta de la Ecosport? Eu m-am uitat si modelul ala ajunge la 20,000 euro, tie ti l-au lasat la 13800? Pare cam sf oferta, stiu ca fac discounturi dar nici chiar asa. Sau are si program rabla inclus in pret?

      Ar fi super daca ai pune si un scurt review al masinii, duce motorul ala de 1.0?

      00
  12. NOU
    #38

    Am eu de aproape o lună varianta de u locuri, style nu rs. La 2.0 diesel. Daca vrea zoso, mă pun sa compun câteva idei.

    00
  13. Scuze de offtopic. Vad la protv i like it cu Bufnici. E reluare sau…?

    00
  14. M-am oprit la „Never VAG”… si el e posesor de Fiat si Kia. O stii pe aia: „Capra raioasa tine coada sus”? E clar cat de corect si impartial poti vorbi despre o masina si totodata si cat de multe stii despre domeniul asta.

    00
    • Da, puișor, se știe doar nemții face mașini hadevărate. Direct second hand pentru specialiști ca tine.

      00
    • Amice, esti frustrat rau. Atat a inteles talibanul din tine ca am spus? Ca doar „nemtii face masini hadevarate”? Esti bolnav psihic sau doar fanatic?

      00
    • Nu știu ce să zic bo$$ dar poate omul se referea la after sale/service-ul după . Din câte am citit pe blog și in comentariile de pe aici, de ceva ani, se pare ca grupul VAG sunt “zei” la cum tratează clienții.

      00
  15. Eu zic sa incerci si la Porsche. Din experienta mea cu dealerii vw sunt cei ce mi-au dat cel mai bun discount.
    Cand ma gandeam si eu la un suv de genul am fost tare dezamagit de skoda, dar mi-a placut foarte mult kia sorento.

    00
  16. Din articol si din comentarii deduc ca una din cele mai importante cerinte si dotari la o masina este sistemul de infotaiment.
    Curios, inca n-a pomenit nimeni de consumul in procente :)

    00
  17. Era la moda odata, cand faceai review-uri la masini, puneai si poze.

    00
  18. sincer, tot nu pricep de ce ar vrea cineva mașini atât de mari (bine, în afară de a compensa diferite alte micimi)

    00
  19. Citroen C5 Aircross. Ceva mai mic merge C3 sau C4. Multe dotari standard pe modelul cel mai ieftin. De oe la 21keuro.

    00
    • Marian, eu sunt fan Citroen.
      Și noi la anul vrem să lum un C4.
      Avem un Berlingo și un Saxo de 5 ani, o să facem upgrade.
      Berlingo are 300000 km fără nici o problemă majoră, de aici încrederea în marcă.

      00
    • Nu stiu de ce iti iei downvotes. C5 Aircross e foate bun. Tehnic e aproape identic cu Opel Grandland si Peugeot 3008 (masina anului 2017 in Europa) dar are si bonusuri fata de ele (suspensie mai confortabila, scanunele spate, portbagaj mai mare).

      00
  20. Kodiaq-ul mi se pare una din cele mai bune alegeri la momentul actual din clasa lui.Am mers cu unul si mi s-a parut rapid si confortabil 2.0 tsi de 180 CP,4X4, DSG.

    00
    • @andrei 190CP.

      00
    • Zidane stii tu ceva dar… nu stii bine.Eu am precizat ca am mers cu modelul 2.0 TSI care e benzina si are 180 de cai. A avut 190 inainte de normele WLTP.Motorul 2 L motorina are 190 CP……Cu placere.

      00
    • @andrei am un DKZA in curte. Benzina. 190CP. 320Nm. EA888 rev 3 B. DQ380.
      Pana in WLTP aveai 1.8 TSI 180CP si 2.0 TSI 220CP.
      Cu mici modificări 2.0 a ajuns pana la 235/245CP.
      Cu alta turbina (IS38) a fost vândut ca 280/272CP.

      In momentul de față in producție (pe modele normale) mai găsești doar 2.0TSI 190CP FWD/AWD si 2.0 TSI 272CP care vine doar AWD.
      Daca nu ma insel, Octavia RS si Golf GTI vin cu versiunea de 245CP si Cupra/S3 cu aia de 300CP.

      00
    • Sorry am gresit eu. Aparent sunt mai multe variante functie de piata pe care sunt vandute probabil.Oricum 10 CP in plus sau in minus depinde pe ce site apar datele nu conteaza chiar atat de mult si Kodiaq ramane o masina buna.

      00
    • @zidanne ce spui tu este valabil la octavia. La Kodiaq 2.0 TSI avea înainte 180 CP (fara GPF) iar acum are 190 CP (cu GPF).

      00
    • @Stefan într-adevăr a existat si 2.0 TSI 180cp… Dar nu l-am văzut prin ofertele din .ro Ciudat…

      00
  21. Daca tot ai testat si alte masini era misto daca faceai si tu o comparatie intre ele. Ai mentionat totusi ceva, adica spatiul interior, dar eu ma refer si la motor, cutie de viteze, tinuta de drum, etc.

    00
  22. totusi, noul RAV 4 hybrid mi se pare ca e incomparabil peste skota, VAG si alte coreeno-japoneze.

    00
    • RAV 4 e piesa, mai ales trombonistul de sub capota.

      00
    • Ti nu auzi că RAV4 are doar cutie VVT, nu simulează treptele de viteze, la accelerație maximă ține motorul în plaja de cuplu și putere maximă fără să poți interveni? Păi ce, e ea mai deșteaptă?
      Și nici nu are „infoteimănt” deștept? Păi CE mașină e aia, motor cu 41% eficiență și hibrid pe deasupra? Consum de doar 5% în oraș?
      Fugi cu anticristu’ d-aci bre…..

      00
    • Știi tu ceva dar nu știi bine.

      VVT este tehnologia motorului (am și eu ceva similar pe CRV, se numește VTEC). Cutia este in schimb CVT și nu am nimic împotriva eficientei motorului, e pur și simplu un feeling personal pe care ma bazez. Mie nu îmi place (te Invit sa mergi la drum lung cu un CVT și sa îmi zici dacă îți place senzația). De asemenea un mare dezavantaj al acestor cutii este faptul ca toată puterea dezvoltată sta într-o curea, ceea ce presupune limitări in ceea ce privește cuplul sau posibilitatea de a tracta ceva.
      Și legat de infotainment ca am observat niște plângeri de aici: probabil și defect profesional, din prisma faptului ca sunt programator, dar ținând cont ca infotainmentul îl folosești destul de des când conduci, sa ai lag sau grafica aiurea la o mașina de peste 30 de mii de euro ii cam subțiază senzația de “premium”. Vorbim totuși despre o suma maricica de bani și nu despre entry level.
      Iar ca motorizare, și eu sunt fan motoare simple, fără injecție directa, fără turbina, care sunt mai fiabile in timp. Nu am făcut test drive cu 2.5 de la Toyota și nu as putea spune cum se simte acel motor. Probabil e bun ținând cont ca doar Mazda mai oferă așa ceva in ziua de azi.
      Iar legat de consum… când ești dispus sa dai peste 30 de mii pe o mașina, mi se

      00
    • Am dat submit pe telefon înainte sa apuc sa termin de scris :))

      Iar legat de consum… când ești dispus sa dai peste 30 de mii pe o mașina, mi se pare ușor stupid sa te intereseze in mod deosebit consumul, ca una consuma 7 și alta 5. Din experiența proprie valorile date de producător sunt foarte departe de realitate… eu am 13 pe 2.0 benzina la CRV și 11 la i20 1.0 turbo benzina, folosite 90% in oraș.

      00
    • Kodiaq 2.0 TSI
      Putere: 190 CP
      Cuplu: 320 Nm
      0-100: 7.7s pentru DSG

      RAV 4 2.0 benzina hibrid
      Putere: 175 CP
      Cuplu: 208 Nm
      0-100: 11s pentru CVT

      Prețurile de lista sunt foarte apropiate la aceleași dotari, Skoda e mult mai configurabila și spațiul interior mai mare. De ce as alege Toyota?

      10
    • calitatea interiorului de la kodiaq e foarte bună în comparație cu plasticele infecte de pe rav4.

    • Vezi cum se descurca noul RAV4 la testul elanului, cu toata electronica aia.

      Eu l-as evita doar din cauza asta. Desi, aspectul e misto tare.

      00
  23. Eu zic totusi sa mergeti pe varianta Porsche Cayenne!

    00
  24. Limba română este grea. “rata e cu 40€ mai mult decât finanțatorul meu”

    Multă învârteală in jurul cozii, gen menționat de 2-3 ori câte opțiuni are mașina in bord fără nici o dezvoltare ulterioară.

    Cam aerian textul. Gen, “mașina testata a fost un RS”. Un paragraf mai încolo, ăăă, am mai condus si doua TSI. Iar CR-V si RAV4 sint din aceeași clasă cu Sportage-ul. Dacă vrei mai mare, mergi cu o clasa sus.

    Si vezi va TSI-ul are numai 180 de cai, 190 are TDI.

    0-6% reducere?! Înțeleg că e vândută prin Porsche România, dar e totuși o Skoda.

    00
    • Nu oferă reduceri mari cei din grupul VAG, cel puțin asta a fost experiența mea. Socrii au primit ceva de genul 700 de euro la mașina de peste 35 de mii, plătită integral. Ce-i drept oamenii nici nu știu sa negocieze :))

      00
    • 2.0 TSI are de ceva timp minim 190 cp, are dreptate autorul

      00
  25. Octavian știi tu ceva, dar nu știi bine!
    VVTi este controlul valvelor admise ȘI evacuare, fiind un motor 2,5 în ciclu Atkinson (adică are putere de 1,8 aspirat, dar cu eficiență mult mai bună), cutia este într-adevăr CVT, doar că RAV4 GEN 2019 este doar hibrid, iar varianta 4×4 are motor electric pe spate, de unde și eficiența mărită la varianta 4×4(in Italia fără ajutorul statului de 4.000€ este 35.000).
    Nu știu ce e mania asta cu infotainment, aleg un post radio, rar schimb, sau un folder și gata, ce vrei mai mult, pornhub?
    Skoda e mai configurabilă(!) pentru că are la opțional ce toyota are de serie.
    Vali ai văzut Noul rav4, nu generația 2027?

    00
  26. Mie imi plac Skodele. Am avut o Octavia la lucru si era tanc, nu se strica si merge intr-una, sta bine pe drum, portbagaj mare, etc. Sunt sigur ca si Kodiaq-ul ruleaza fin. E un lucru ce nu imi place la Skoda. Frate, toate arata la fel. Plm, mai schimba ceva la elementele de design. Superb-ul e la fel ca si Octavia, din spate abia te prinzi ca e altceva. Asta zici ca e tot skoda pe alt sasiu. Fa-le mai deosebite.

    00
    • Asta intră în contradicție un pic cu faptul că e tanc.

      În general când vrei o mașină să fie tanc, cei care o proiectează fac asta o prioritate și de designul e frânat de limitele in care trebuie să se încadreze cu toleranțele și tot ce trebuie.

      Trebuie oameni buni și buget mare ca să poți face ceva și foarte frumos dar și rezistent.

      Plus faptul că o mașină e fiabilă înseamnă și faptul că folosește piese mai vechi dar dovedite (cum face Toyota) și forme simple care nu lasă loc de erori la asamblare și utilizare.

      Și Skoda e o marcă de volum, nu e rolls Royce unde își permit să asambleze una in 3 luni și să fie atenți la toate detaliile.

      Skoda trebuie să scoată sute pe zi, ceea ce deja e altceva.

      00
  27. am intrat doar ca sa va anunt ca am reusit sa intru in clubul select al celor care pun benzina intr-un tdi

    00
    • și, trage mai bine?

    • A tras mecanicul din rezervor. Spală la carburatoare cu 34 litri benzina+ vreo 12 motorină…

      00
    • Ce carburatoare pe tdi? Daca pui benzina in diesel e mai ok decat invers. Golesti rezervorul, pui motorina si aia e. Merge putin mai turat si aia e. Invers trebuie golit totul, spalat bujii si alte minuni pentru ca motorina nu se aprinde ca si benzina.

      00
    • E exact invers, daca pui benzina in diesel e grav, schimbi jumate de motor si nici atunci nu stii sigur ca va merge ca inainte…la benzina daca-i dai diesel pur si simplu se opreste si gata, golesti sistemul pui ec trebuie si merge… dar invers e belea mare, vb din experienta.

      00
  28. Daca nu aveti harfe cu diesel mergeti pe Mazda, la ora actuala modelele 2019 de la ei sunt cam cele mai smechere in jurul a 30 000. Cx30 ptr suv sau 3 hatchback ptr compacta (asta il scoti la 20 000 ptr ceva decent dar cu awd 180cp si automata se duce la 30 000). Calitatea( mai ales la interior) e exceptionala fata de masinile concurente, intr-adevar o mare realizare a poporului frate japonez.

    00
    • Adica pe dieselul ala de 2.2 cu probleme de la Mazda?

      00
    • ” daca NU aveti harfe cu disel” adica daca nu sunteti chititi neaparat pe disel mergeti pe benzina mazda, 2L, benzina. La cx30 parca nici nu au 2.2 motorina iar hatchbacul e chiar pacat sa-l iei pe motorina. Varul meu- rav 4 diesel automat, la 80 000 km schimat motor pe garantie dupa scandal acum la 120 000 i-a picat cutia, se repara prin inlocuire. Tacs’u cu dsg de ala vechi pe skoda superb are vreo 250 000 km si nu a are nici pe draq , schimba ciudat cica zgomotos dar merge de-i sare fulgii, niciodata probleme la motor.

      00
  29. Nu zic foarte multe pentru ca nu vreau sa se creada ca sunt fan vag sau fan Toyota. Insa un test foarte bun pe care recomand sa-l vedeti inainte sa luati o masina ar fi Moose Test.
    Kodiak: https://www.youtube.com/watch?v=Hx4Iv2dnzxo
    Rav4: https://www.youtube.com/watch?v=Hx4Iv2dnzxo

    First attempt este cel mai important, pt ca astfel de manevre nu le faci zilnic. Si cand spuneti Toyota = fiabilitate … ignore it, vedeti manevrele de urgenta inainte sa va ganditi la fiabilitatea motorului.

    00
  30. Uite Vali o alta prostie ce iese din mine: cand te-ai hotarat exact pe model/motorizare/echipare, redacteaza un e-mail la dealerii din zona (nu numai din Bucuresti), e posibil sa ai o surpriza. Eu am avut, o surpriza de 800 euro in minus cand am luat masina din reprezentanta din judetul invecinat. Bafta!

    00
  31. Postarile cu masini sunt foarte educative, suave si delicate. Imi place tare mult sa le citesc, aici aflu lucruri interesante de la specialisti in materie de mecanica si motoare, gen turbina IS38 pusa pe un motor poate scoate 300 CP, etc. De asemenea, aflu ca Romania este o pepiniera de specialisti in motoare cu piston si design interior, oameni care ar merita o soarta mai buna, decat lamentarile astea pe bloguri. O greseala enorma este sa nu citesti, ca roman ancorat in online, aceste review-uri minunate, in care este esential sa stii ca plasticele de pe Toyota sunt infecte, in comparatie cu minunatul material textil de la VAG, iar infotainmentul are lag pe ZOE chiar atunci cand ai nevoie de el, iar Android Auto nu este lansat oficial in Romania. Bine, nu e deloc rau sa stii diferenta dintre cutia DSG si aia CVT, ambreiaj uscat sau umed, ca poate faci greseala sa dai atatia bani si sa te faca la semafor un amarat cu 0.7secunde la 0-60.

    Toata postarea asta despre masini este o insiruire dementa de stupizenii si cifre, facuta de oameni al caror scop in viata este sa stie performantele cazanului. Voi mai aveti timp sa traiti? Sa va bucurati de ceva omenesc, nu de performantele unor fiare? AVeti asemenea drumuri incat puteti aprecia cazanele astea care tot fiare ruginite ajung?

    Oameni buni, oameni rai si soferi, fiecare a cincea masina vazuta de mine prin California acu doua saptamani este Tesla, Bolt sau Leaf. Am si vorbit cu cativa proprietari de masini electrice, colegi mai bogati din Silicon Valley, si toti erau multumiti de ele, dar atat, MULTUMITI, nu bagau ca psihopatii cifre si chestii. Toti aveau timp sa admire si peisajul, nu doar sa urmareasca daca infotainmentul are lag, iar muzica se aude mai bine si poti sa te bucuri de ea.

    Cand se termina cu gazul, ne vom lua toti masini mici, care sa ne duca din A in B, iar discutiile despre calitatea scaunului sau tapiteriei vor fi similare cu cele de acu 3 sute de ani daca merita arbaleta cu add-on pack sau muscheta simpla.

    00
    • Ce treabă are propulsia? Poate să fie și pe hamsteri, discuția legată de interior va rămâne relevantă pentru cine e interesat.

      Eu am o teorie care nu e neapărat să fie împărtășită și de alții: cu cât obiectul e folosit mai des (zilnic sau mai des) cu atât merită mai mult să nu te enerveze și sunt dispus să plătesc să nu se întâmple. E valabil în multe domenii: haine (în special încălțări), saltele+perne, unelte și chiar în servicii. Ce variază de la om la om e domeniul. De exemplu eu am un interes poate prea îngust pentru faruri – pentru mine un far cu H4 e o chestie rămasă din anii 70, alții nu văd nici o diferență față de ledurile adaptive (ba chiar vă doar dezavantaje că se strică și costă). Evident subiectul nu e văzut la fel de soție dar și ea îmi poate explica la fel despre diferențele între produsele de machiaj unde eu întreb de ce e nevoie de așa multe pensule.

      O să râzi dar există diferențe și între diverse tipuri de folie de aluminiu (aia alimentară), saci de gunoi sau hârtie igienică. Că nu te interesează pe tine e altceva, dar de acolo până la demență de cifre e cale lungă. Dacă te uiți în jur ai să vezi multe domenii cu dezaxați din ăștia, domeniul mașinilor electrice fiind unul dintre cele mai populate.

      Dar în general tu ce ai sugera ca subiect de discuție, „să mă bucur de ceva omenesc?”. Excursii? Există oameni care transformă și asta în obsesii (nr. de țări vizitate). Mers pe munte? Unii aleargă maratoane pe acolo. Că nu înțelegem noi e altceva.

      00
  32. Kodiaq-ul era pe lista mea scurta in momentul cautarii unui SUV. Am facut testdrive pe mai multe masini, am ramas la 3: Skoda Kodiaq, Hyundai SantaFe si Ford Edge (nu stiu daca s
    este la vanzare si in RO sau doar in DE). Pana la urma am ales Edge-ul, criteriile principale fiind: spatiul din portbagaj, confortul la condus si puterea motorului, desi este extrem de silentios 2.0 Bi-Turbo, 238 CP, cuplu de 500nM, automata care schimba insesizabil! La preturi erau asemanatoare aproximativ.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.