Cea mai stupidă abordare pe tema taxei oxigen

De două zile mă uit la discuțiile oamenilor vizavi de taxa asta. Cel mai multe reacții sunt de tipul “să se facă ceva, dar nu asta, nu acum, nu aici, nu așa”, pentru că românul nu poate trăi dacă nu se pune în potecă.

Cea mai interesantă și totodată stupidă abordare și motiv pentru care oamenii refuză această măsură, bună în esența ei, este ca afectează imediat 500.000 oameni (mașini care nu mai pot circula). Ascultam azi la radio discuții despre cum nu se știe câți stai în zona centrală și vor fi afectați grav de această taxă, bieții de ei, stau central și au mașini vechi, hai să plângem pe umărul lor…

Faza e așa: nu sunt afectați 500.000 bucureșteni (că oameni nu sunt toți). Vor fi afectate 500.000 mașini. Din alea 500.000, o parte nu circulă, poate le aruncă naibii. O altă parte sunt a doua sau a treia mașină, care nu e vândută, că las-o acolo, mai e bună, mai mergem cu ea din când în când. Genul ăla de proprietari rahați care au 3 mașini, dar merg cu una singură.

Plus toate rablele de dube folosite la transport marfă și curierat, că nici lor nu le pasă de nimic. Ah, da, și ăia care vin cu calcule de genul „mașina mea mică euro1 poluează mai puțin decât un SUV cu motor de 3 litri” pot face același test și cu arderea unui kil de lemn și unui kil de plastic, inhala și vedea care e mai poluant.

Sper să văd taxa asta în toate orașele mari, pentru că unii oameni sunt prea de rahat și abuzează de orice e lăsat la latitudinea lor.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

163 comentarii

  1. @Vali: perfect de acord, doar că abordarea e tipic românească: să dăm legea să fie dată, iar cadrul legislativ (infrastructura, în cazul de față) dă-l încolo.

    00
    • ce intelegi prin infrastructura, vrei sa se faca sosele suspendate in centrul Bucurestiului? Este metrou acolo, sunt mijloace de transport in comun.

      00
    • @ray, este metrou acolo, sunt mijloace de transport in comun…
      La statia de la Piata Victoriei uneori trebuie sa astepti si cate 3-4 garnituri ca sa poti urca, iar autobuzele sunt la fel de aglomerate.

      Ce se va intampla cand inca 3-4 sute de mii de calatori vor folosi aceleasi mijloace de transport in comun subdimensionate?

      00
    • Se va intampla ca daca se elibereaza strada de masini, vei putea circula cu autobuzul la minut, si vor putea pune mai multe.

      00
    • @hash, nu se va elibera nicio stradă și nici mai multe autobuze nu vor fi. nu e nicio legătură cauzală între măsurile vizate și așteptările tale

      00
    • Incearca sa gandesti in perspectiva, sa proiectezi un viitor, si sa faci tot ce tine de tine ca acel lucru sa se intample.

      Incepe cu atitudinea.

      00
    • Chiar daca nu vor fi mai multe autobuze, daca străzile vor fi mai libere, un autobuz va face mai puțin de la un capăt la altul, deci va putea duce mai multi calatori. Debitul va fi mai mare.

      00
    • tocmai, că gândesc în perspectivă:

      1. cei mai mulți cu euro 4 vor plăti taxa. de pe stradă vor dispărea maximum 5% din mașini.
      2. chiar dacă ar dispărea și 40% din mașini, atâta vreme cât nu ai alte măsuri pentru dezvoltarea transportului public (de la benzi dedicate pe orice bulevard cu minimum două benzi la majorare semnificativă a numărului de autobuze) și construirea de piste de biciclete care să te ducă oriunde, bulevardele vor fi la fel de aglomerate. în cel mai fericit caz vei obține un minut-două în minus la un traseu.

      bulevardele se vor goli dacă se vor îndeplini, cumulativ, două condiți: circulația cu mașina va deveni nesustenabilă din punctul de vedere al costurilor și transportul public va deveni o alternativă viabilă. actuala taxă nu duce la îndeplinirea acestor două condiții.

      00
    • Primul pas pentru o infrastructura decenta inseamna o linie de centura cu regim de autostrada. Nu mai pleci din Berceni spre Otopeni sau Magurele mergand prin centru. O iei frumos spre centura unde sa nu astepti 2 ore sa intrii pe ea ca nu ai un pasaj sau pod peste cum e acum.

      00
    • fix asa se merge dimineata la Bd-ul Dacia . azi am incaput abia in al 3lea autobuz sa vin dinspre calea mosilor spre pta romana.

      00
    • Alternative la taxa:
      * daramarea fiecarui al doilea bloc din Bucuresti, si stramutarea locatarilor, in asa fel incat sa nu se depaseasca un prag de numar de locuitori pe km patrat;
      * cresterea impozitului pe masina la 100-10k EURO pe an pentru fiecare bucurestean care nu face dovada unui act de proprietate cu teren unde sa-si poata parca masina;
      * ridicarea urmata de distrugerea fara despagubire a masinilor parcate in zone unde parcarea este interzisa.
      * impunerea unei taxe de 10k EUR pentru fiecare inmatriculare de masina cu numar de Bucuresti sau Ilfov;
      * interzicerea circulatiei in zona centrala, cu exceptia mijloacelor de transport in comun electrice, a pietonilor (!), a bicicletelor etc.

      Si mai pot sa aberez. Care din masuri vi se pare mai usor de implementat?

      Bulevardele se vor goli daca lumea va merge macar pe scuter, daca nu cu autobuzul, cu bicicleta sau pe jos. O masina ocupa prea mult loc!

      00
    • @Hash, tu spui ca oamenii vor lasa masinile acasa si se vor elibera strazile, astfel acelasi numar de autobuze va transporta un numar mai mare de calatori raportat la un interval de timp.

      Problema principala este ca majoritatea se duc spre munca intre orele 07:00 si 09:30.
      Daca ai 100 de autobuze care traverseaza orasul in 2 ore si jumatate sau 100 de autobuze care traverseaza orasul in 2 ore, tot aceeasi capacitate de transport vei avea in prima parte a zilei.

      In plus, taxa se aplica pentru centru orasului. Cum se traduce asta?
      -> trafic mai liber in centrul orasului;
      -> trafic blocat in afara cercului care delimiteaza zona respectiva;

      Tinand cont ca majoritatea autobuzelor (peste 90%) au trasee care acopera atat centrul, cat si periferia, vei observa ca timpul total de deplasare va fi identic.

      Iti mai dau un exemplu de masura care in teorie este buna, dar a fost prost implementata in Bucuresti: gardurile care delimiteaza liniile de tramvai prin zone cum ar fi Mihai Bravu sau Soseaua Oltenitei.
      Intradevar, tramvaiul circula mai repede, dar asta pana ajunge in intersectii unde se blocheaza traficul si trebuie sa astepte.
      De ce se blocheaza traficul in intersectii?
      Din cauza celor care vin de pe strazi laterale si ar fi vrut sa faca stanga, dar fiind garduri sunt obligati sa faca dreapta si sa mearga pana la prima intersectie.
      Pe anumite trasee, timpul de calatorie cu tramvaiul a crescut cu cateva procente. Sa nu mai spunem de autobuze, care sunt blocate total.

      00
    • nu inteleg. Dispar masini dar nu dispare trafic?

      00
    • 1. Nu dispar masini decat intr-o masura foarte mica; majoritatea vor plati aceste taxe.
      2. Traficul nu dispare, se muta in afara inelului central stabilit de aceasta lege.

      Daca vrei sa convingi oamenii sa isi lase masinile acasa, trebuie sa le oferi alternative de trasport, alternative care acum nu prea exista.
      Sistemul de transport in comun din Bucuresti este subdimensionat.

      00
  2. in bucuresti sunt absolut de acord cu taxa asta atata timp cat e gata centura, nici macar 1 cm nu as intra cu masina (euro 4) in oras. incerc pe cat posibil sa scap de bucuresti dar drumul spre mare duce pe acolo, drumul spre grecia tot pe acolo

    daca se elibereaza strazile cu masura asta, 5 ron ii scap instant ca sa trec rapid prin oras

    00
  3. Sub o forma sau alta, sub o denumire sau alta, accesul in centrul marilor orase devine scump sau imposibil. Daca la noi se face lumea sare ca arsa ca vrea infrastructura si parcari in timp ce tot occidentul se suie pe bicicleta sau metrou.
    Sa vina avocatul poporului sa apere proprietarii de cazane!

    00
  4. Eu sar de fund în sus pentru că proiectul ăsta e făcut pe principiul „formelor fără fond”.

    00
    • Trebuie inceput de undeva.

      00
    • hash- adica tu mergi pe principiul merge si asa nu? Nene, ori faci o treaba buna de la zero ori nu o mai faci deloc. In bucuresti acest exemplu de merge si asa il poti vedea peste tot, iar cel mai stralucitor exemplu il poti vedea in imobiliare unde s-a mers lasa ca merge si asa bloc de 10 etaje in zona de case cu parter…

      00
    • Exact. E doar o taxa pentru a mai strange niste bani. Si un motiv sa mai dea niste contracte pe software si hardware de urmarire si incasare.
      Plecati pe fenta, dar nu e taxa pe poluare. Sau masura de reducere a poluarii.
      Au luat o idee de prin vest si o aplica romaneste. Si va veni cu o lista mare de masini exceptate (de la salvare, de la salubritate, de la primarie, de la prefectura, de la biroul de coafat caini comunitari, etc), asa ca la final vor plati doar fraierii.

      00
    • Bai, orice masura se va lua, lumea tot macane. Pe termen lung se va dovedi utila. Batranii, femeile si copiii vor aprecia aerul mai curat si un trafic mai lejer.

      Ca nu e lumea formata numai din masculi alfa.

      Problema cu Bucurestiul e cu transportul din comunele (rezidentialele, na) limitrofe. Va trebui pistonat pentru P&R imense, si asta e.

      00
    • Principiul „merge si asa” in cazul asta inseamna un prim pas. Daca s-ar aplica solutia completa, nu ar mai intra masini personale in centru. Bucurestiul se sufoca. Trebuie facut ceva, orice solutie care scade putin numarul de masini ajuta.

      00
    • „Batranii, femeile si copiii” fix aia si-o iau in barba, oricum nu o sa faca diferenta intre am inhalat fum euro4 sau euro6, ca masini tot o sa fie

      dar intre bartrani si tineri corporatisti, pariez ca tinerii o sa-si permita schimbarea de masina iar batranii o sa ramana cu harburile vechi + suprataxare ca le detin. initial o sa plateasca taxa sa mearga la cumparaturi, apoi o sa li se interzica complet accesul, si o sa mearga in loc de masina personala cu autobuzul – si o sa umple autobuzele, de fapt o sa se chinuie sa care produsele

      ps. pana prin 2022-2023 cand vin autonome pe baza de abonament consider ca miscarea asta este cretina, si doar pentru bani

      00
    • Pe termen scurt, mediu si lung masura asta este proasta. Daca nu vii si cu o alternativa pentru oamenii respectivi, toata lumea va plati taxa si singurul lucru va fi ca primaria va avea ceva mai multi bani.

      Iti pasa atat de mult de mediu? Atunci poti sa interzici de tot circulatia masinilor poluante in centru sau sa pui o taxa nesustenabila (adica ceva de peste 3-4 mii pe an).
      Concomitent cu asta maresti si pretul abonamentelor la STB (fostul RATB) si din veniturile rezultate achizitionezi mai multe autobuze, eventual chiar si unele electrice sau hybrid.

      00
    • @hash tu chiar nu pricepi ca nimic nu se va schimba? Visezi degeaba la bulevarde goale pe care o sa circuli tu singur… bogatule cu Euro 5 si 5 lei in buzunar.

      00
  5. „Să se facă dar să nu mă afecteze pe mine.” de accea orice demers, chiar dacă nu e perfect, este criticat de prea mulți încât să îți dai seama că suntem fără speranță. Scria cineva mai sus sa se facă centură, câți se vor împotrivi ca au tot felul de garaje sau construcții mai mult sau mai puțin legale fix pe marginea șoselei sau case făcute în câmp. Și apoi vor veni alți deștepți care vor spune : da, dar cine i-a lăsat sa construiască acolo, nu tot statul? Și uite așa aceasta buclă de păreri și comentarii nu se va sfârși niciodată.

    00
    • In momentul cand vom incepe sa ne gandim si la comunitate, nu doar la noi insine, vom fi facut un urias pas inainte. E foarte greu (daca nu imposibil) sa convingi un om sa renunte la confortul personal pentru binele general.

      00
  6. Eu sunt de acord cu taxa dar nu sunt de acord cu acordarea de vouchere pentru cei care stau in centru. Adica o parte din banii colectati se intorc prin voucher la cei care stau in centru sa isi schimbe masina?

    00
    • De acord.
      De altfel cam asta zice si Vali. Stai in centru dar ai o rabla ordinara de acum 30 de ani? Poate ar fi cazul sa scapi de ea, sau sa te muti. Hai sa mai lasam fitele de 2 lei.

      Eu abia astept, pe langa mine e plin de jeguri de masini care nu au ce cauta pe strada, dar sunt tinute pt. ca e suficient de ieftin incat sa nu le pese proprietarilor.

      00
    • Saracii oameni care stau in centru. Eu zic sa faca toata tara o cheta pentru oamenii ce stau in cea mai scumpa zona din Romania.

      00
    • la cât de bombardat e centrul, e clar că bieții de ei nu au bani de renovări…

  7. Oricate strazi si parcari s-ar face tot nu e loc pentur cate masini sunt in Bucuresti. Deci taxa Oxigen este binevenita.

    00
    • Taxa aia e o gluma. In afara de pensionari cam oricine si-o permite. Nici macar non-euro nu sunt interzise in tot orasul.
      Restrictia de acces este doar in centru. Zona centrului asa cum este inclusa in proiect este foarte mica. Ar fi trebuit sa fie macar pana la inelul principal.

      00
    • Total de acord. Daca vrei sa faci ceva, restrictionezi accesul in tot orasul si pui o taxa nesustenbila (cel putin pentru cei care detin masini non-euro sau euro 1/2).

      00
    • Sa stii ca 2000 de lei pe an pentru cei care au masini care costa 2000 de lei e destul de mare. Exemplu Cielo sau Matiz, e inca plin de masinile astea.

      Dar daca vrei sa faci o treaba pune taxa asta pe tot Bucurestiul nu doar pe inelul central.

      00
  8. Sa se bage taxe, mari, cat mai mari, chiar daca asta ma afecteaza direct ca ma simt vizat, sunt de acord..
    Ca la orice schimbare, apare un val de isterie si dupa cateva saptamani de la implementare, totul se calmeaza si ne vedem de vietile noastre.
    Asa a fost mereu, ba cu restrictia fumatului in spatii inchise, ba cu delimitarea liniilor de tramvai prin garduri, etc.
    Astept, benzi unice pentru mijloc de transport, piste biciclete, extindere metrou, centura…..da stiu, poate or sa prinda copiii mei toate astea.

    00
    • Când statul umblă doar sa taxeze fara a da nimic în schimb, se ajunge la un moment dat că poate exploda mămăliga. Vedeți recent in Chile cinstirea prețului biletului la metrou cu 0,04 centi de dolar! Sau astfel de experimente se fac doar la fraierii de români, să vadă unde se rupe ața?

      00
  9. Ar trebui o taxa si pentru masinile care nu sint inmatriculate in Bucuresti si Ilfov, asa cum era in forma initiala. Posesorii de masini inmatriculate in alte judete dar care locuiesc temporar in Bucuresti (munca, scoala etc) platesc impozite la primariile de domiciliu dar folosesc infrastructura din Bucuresti (aia proasta, asa cum e).

    00
    • Delirezi grav. Este total neconstitutional

      00
    • O fi neconstitutional dar daca te uiti pe strazi in Bucuresti vezi o gramada de cazane de GR, TR, BZ, DB etc…

      00
    • Perfect de acord atâta timp cât băgăm o taxa și pentru fiecare bucureștean care iese din București. Ce plm, aia plătesc taxe la București și vor sa folosească infrastructura din provincie?

      00
    • E stupida cererea. O masura de genul asta doar ar aglomera politia, la schimbari de numere, majoritatea nu isi schimba numerele deoarece pentru asta ai nevoie de cateva zile de nervi in relatia cu statul.
      Si in plus ar trebui implementata o masura similara cu flotantul si la masina. Ca e stupid sa schimbi numerele de 2 ori in fiecare an daca cumva esti student si mergi cu masina in Bucuresti. Plus ca trebuie sa schimbi modalitatea de calcul de impozit la masina – in 2 localitati in acelasi an.
      Da’ in fine, daca tu vrei ca toate masinile din jurul tau sa aiba numar de Bucuresti si Ilfov (apropo de ce Ilfov? – de ce e Ilfovu special, ca nu stiam ca face parte din Bucuresti) o facem si pe asta.

      00
    • aia cu masini din alte locuri isi vor cumpara in curand un apartament pe credit langa tine, bucurestiul este in continua crestere, din lipsa de alternative reale in zimnicea, bolintin, alexandria, lehliu, buzau si alte sate din toata romania. normal ca asta e alta discutie, pe care nu vrea s-o inceapa nimeni.

      00
    • @Martha Logu/ mircea. Stau de 6 ani in Bucuresti, am „buletin de Bucuresti”, pot sa ma uit de sus la „provinciali” /s.
      Dar masina a ramas pe Prahova, de la origini. Ce rost are sa o inscriu pe Bucuresti?
      Plus ca ma vad ceilalti cu numar „strain” si ma lasa sa ma bag mai usor in trafic :))

      00
    • Culmea ca multe mașini înmatriculate pe B se plimba prin toate judetele țării, fie firma mama are sediul in Bucuresti, fie sunt pe leasing la o firma din București

      00
    • Ce-mi plac mie bucurestenii astia, probabil nu la prima generatie, dar macar un bunic nu e de loc de prin Bucuresti. Cand o sa inteleaga mult iubitii bucuresteni ca, de fapt, in Bucuresti vine lumea DE NEVOIE. Totodata, taxe si impozite de prin toata Romania sunt virate catre bugetul Bucurestiului, pentru ca e capitala. Asa ca, mai usor cu pianul pe scari.

      As dori tare mult sa se investeasca mai mult in zona asta de pe E85, jur ca nu as mai veni la Bucuresti niciodata. E oribil, e poluat, e plin de nesimtiti si plin de oameni carora li se acorda subventii pentru ca, deh, e scump sa locuiesti la capitala, dar sa nu cumva sa vina altcineva, ca voi sunteti the chosen ones. A si legat de asta cu nu e voie cu „cazane” de alte judete in Bucuresti, daca s-ar pune taxa asta prin orasele de pe Valea Prahovei si/sau E85, ar da faliment toti bucurestenii.

      00
    • Aaaa, E85…pai de ce nu zici, ma, Dane ca esti moldovean, ia zi, cumva din Buzau sau de mai departe?

      00
    • @tiny Tinkye Stinkye? Platim deja, se cheama rovieneta.

      00
    • @Dan, la faza ai cu banii din taxe si impozite care se pompeaza in Bucuresti esti total neinformat. Poti sa verifici orice statistica oficiala si o sa vezi ca de la Bucuresti pleaca bani catre toate zonele tarii.
      Bucurestiul are cel mai mare PIB pe cap de locuitor, iar cheltuielile sunt mai mici decat veniturile.
      Singurele judete care se autosustin (adica reusesc sa nu ceara bani de la Capitala) sunt in principiu Bihor si Cluj.
      Toata zona Moldovei produce mai putin de jumatate din ceea ce cheltuie.

      Si da, Bucurestiul este oribil, poluat si plin de nesimtiti care vin din alte parti ale tarii. Mor de foame la ei acasa, dar critica viata din Bucuresti.

      00
    • @IonutO, sa știi ca și noi ăștia de la tara plătim rovinieta ca să ieșim din sat.

      00
    • Muta-te in alt oras si incearca sa-ti faci actele acolo… Ahh, nu poti ca nici dracu’ nu vine cu tine la politie sa semneze? Sau esti doar delegat cu munca / alt motiv? Ghici unde iti e masina inmatriculata..

      Si vorbim aici de capitala unei tari. Sunt tot felul de situatii care mai de care mai complicate si nu in numar mic. Plm, sti Buftea? 20 de km din Centrul pietei Bucurestene… Ei, la un scuipat langa e deja Dambovita.

      Nici nu stiu cum a putut unei entitati conducatoare sa-i vina ideea asta stupida vreodata prin cap.. Aici se vede incapacitatea totala de administratie.

      00
    • @Andrei G: Nu vorbi prosti, nici macar nu cred ca-ti imaginezi ce-ar insemna ce spui tu. In fine, sunt vreo 9 sau 10 judete (depinde cum consideri Ilfov) care se autosustin si platesc pentru a completa bugetele celorlalte judete ce nu reusesc asta.

      Bucuresti e mereu luat separat pentru ca e sediul social al celor mai mari companii si a institutilor financiare. Sunt o gramada de tranzactii ce intra direct intr-un comerciat bucurestean chiar daca ea e facuta in Arad, Cluj sau plm, in cazul anumitor plati online, in afara tari. Bucurestiul, ca orice alta capitala din lumea asta, e mereu umflata financiar de toata tara.

      00
  10. Probleme de mitici infecti. Cui ii pasa?

    00
    • Valeu ce bou esti

      00
    • Pai chestia asta se dezbate de ceva vreme. Nu se face nimic , pentru ca cine o sa faca o sa suga pula la urmatoarele alegeri. Si tot eu sunt bou? Boi is aia care stau in cloaca aia numita bucuresti si asteapta sa faca primaru reguli pentru ceilalti nu pentru ei. Groapa de gunoi plina de psihopati. Deci da , probleme de mitici guralivi de care nu imi pasa.

      00
    • @Dan n-au prins loc la facultate in Buc in tinerete si esti salty? Sau ai prins dar n-ai prins job dup-aia si te-ai intors la tara?

      00
    • Știu că te aștepți să te înjure lumea, dar eu nu te înjur. Vreau doar să te întreb ce vină am eu că m-am născut în București sau că fiica mea de 7 ani sau mama mea de 77 de ani s-au născut aici? Și bunicul, și străbunicul? Cum poate să fie cineva atât de obtuz, cu excepția unui trol frustrat, încât să vorbească despre câteva milioane de oameni cu atâta generalizare? Te aștept oricând la o bere, în București. Poate îți schimbi părerea.

      00
    • Hadi, ba, Dane, daca nu iti pasa de ce sexu’ meu trolezi ca un mitic infect?

      00
    • daca nu-ti pasa, de ce insisti?!

      00
    • VSB: păi și dacă ai arborele genealogic cu rădăcinile înfipte adânc în București (în Bucale cum le place multora să se alinte) unde ți-e meritul? fiindcă tot o moldoveancă iubitoare de bibelouri, icoane și carpete pe pereți vă conduce.
      Și să vezi că și la următoarele locale, decât să meargă la vot, capitaliștii (de la capitală, locuitorii de unde se dă ora exactă, încrezuții care se rup în bășini, mai nou, doar cu oamenii dintr-o bucată de la Cluuuj) tot pe DN1 făcându-și selfie-uri vor fi, că nu vor să-și consume nici măcar o fărâmă din parCURsul existenței lor prea prețioase pe acest pământ, ca să meargă la vot. Vă meritați soarta, cu vârf și îndesat (cum ar zice Mircea Badea).
      P.S: Am vrut să scriu la final, după ce aș fi evaluat câți naivi sunt convinși că introducerea unei noi taxe va rezolva ceva în țara asta. N-am rezistat să citesc până la capăt, imbecilii sunt majoritari (cum sunt convins că vor fi și down-vote-urile la comentariul meu). E dezarmant și deprimant. Cretinii chiar au convingerea că după introducerea taxei vor respira un aer mai curat. Demersul de a continua e pur și simplu futil.
      În centu vor circula doar bogații, popii și mașinile instituțiilor (când eram eu în liceu, cele din urmă aveau ca semn distinctiv numărul de înmatriculare de culoare galbenă – Care era culmea infectării pe vremea aceea? Să se îmbolnăvească mașina de icter ca să i se îngălbenească numărul.) În Chile au vrut să majoreze biletul de metrou cu 4% și a izbucnit război civil, la noi mămălicikul românesc n-o să explodeze niciodată fiindcă e făcut la foc mic, și mestecat continuu de imbecilii care ne înconjoare din toate părțile, inclusiv pe net.

      00
    • Dan, hai, lasa-o mai moale, te consumi prea mult, doar nu ai venit la Vali pe blog sa ne luam in serios. Ne luam in serios cind e vorba de bricolaj sau camping. Pina atunci mai ia o pauza, o cafea, destinde-te, nu mai fi hater ca si asa nu vezi cita rautate e in oameni.

      00
    • Du-te fa la ceaun ca iti iese mamaliga in foc , proasta dracu

      00
    • @Dan, dar de ce te agiti atat cand este vorba de o localitate de care tie nu iti pasa?
      Nu vrei sa ramai in „cloaca” ta de muritori de foame si sa ne lasi pe noi in „cloaca” noastra?

      00
  11. cea mai mare problemă cu taxa asta e arbitrariul ei. criteriul după care se taxează nu acoperă decât în mică parte obiectivul asumat, fiind, practic, la fel de bun precum criteriul datului cu banul.

    ce e grav însă e că, odată portița arbitrariului deschisă, edilii pot găsi oricând pretexte să introducă alte măsuri la fel de arbitrare. sau chiar mai arbitrare…

    și, repet, vrei să scazi aglomerația și poluarea, faci doar două lucruri:

    1. asiguri transport public decent. (ca să asiguri alternative de deplasare și să nu ghetoizezi orașul)
    2. scoți total din oraș, gradual, mașinile poluante. (începi imediat cu cele non euro, peste 6 luni cu euro 1, un an euro 2 etc., ca să elimini și impredictibilitatea)

    altfel spus, singurul criteriu prin care o măsură politică e bună sau rea e răspunsul la întrebarea: „cetățenii obișnuiți vor avea o viață mai ușoară după implementarea acestei măsuri, sau mai grea?”. iar, în cazul de față e evident că cetățeanul obișnuit nu va avea viața mai ușoară (nu se va reduce nici poluarea, nici aglomerația), dar va plăti mai mult pentru același nivel al aglomerației și poluării.

    00
    • update:
      „Primăria Capitalei a modificat proiectul privind instituirea vinietei pentru calitatea aerului în București, astfel încât toate mașinile sub Euro 5 să plătească vinieta pentru a putea circula în Capitală, iar mașinile non euro, Euro 1 și Euro 2 să fie complet interzise în centrul Bucureștiului.

      Sunt exceptate de la plata vinietei mașinile instituțiilor publice.”

      00
    • Singurele care ar trebui exceptate ar fi: ambulanta, politie, pompieri. Atat. Nici macar STB nu ar trebui iertat. Stimulezi cumpararea de autobuze noi.
      Masinile de la primarie, ANAF, etc. nu polueaza, sau cum?

      00
    • Bai nene ce exceptii ? Sa le taxeze pe toate ! Astept sa fie atacata in instanta pe chestia asta. Se va castiga pentru ca este discriminatorie.

      00
    • @truly – nu poti limita accesul serviciilor de urgenta. Daca studiezi, vei vedea ca abulantele, pompierii, etc. sunt scutiti si de rovingenta de exemplu.

      00
    • Nici nu cred ca si-ar dori cineva ca ambulanta sau masina de pompieri sa nu mai poata ajunge la o interventie. Putem sa acceptam poluarea provenita de la masinile astea daca reusesc sa salveze chiar si o singura viata.

      00
  12. Eu sunt direct afectata, ca am o mașină care e mai veche, dar salut inițiativa. Asa ma forțează sa imi schimb masina sau sa îmi regandesc modalitatea de transport. Implementarea o sa fie de cacat la început, dar sunt încrezătoare ca toate se vor așeza într-un final. De undeva tot trebuie sa începem.

    00
    • ce te oprește să o faci acum?

    • Presupun că Ramona speră că măsura asta va avea consecințe ce țin de masa critică:
      -nemaifiind așa multe mașini, poate vei avea loc pe trotuar
      -inmulțindu-se bicicletele și trotinele, poate va fi mai puțin periculos
      -vor călători cu mijloacele de transport oameni mai de calitate

      00
    • Uite, eu am o mașină veche, din 2001. Euro 4 benzină. Îmi place la nebunie, am dat 2000 euro pe ea și merge brici. E o mașină luată pentru o anumită caracteristică a ei, pentru a îmi face mie o plăcere. Nu aș vrea să dau 5000-8000 euro pentru a lua același gen de mașină, doar ca să fie euro 5.

      Poți vedea aici diferența dintre Euro 4 și Euro 5 benzină, la pagina 19, figura 5.
      https://www.continental-automotive.com/getattachment/8f2dedad-b510-4672-a005-3156f77d1f85/EMISSIONBOOKLET_2019.pdf

      E o diferență infimă. Ăsta e motivul care mă oprește pe mine, acum, să îmi schimb mașina.

      00
    • @ubercool, măsura este ca o matriță goală, nu lua foarte în serios argumentele. Ideea e ca lumea să se obișnuiască cu o nouă taxă si apoi vor calibra ei si cuantumul, și norma de poluare.
      Deocamdată, românii nu sunt obișnuiți să pălătească nici pentru parcare. Trebuie un pic educați

      00
    • @ubercool: Spune-mi si mie care e masina aia care e ” … o mașină veche, din 2001. Euro 4 benzină. … „

      00
    • @Sucitu Poate Ford Fiesta?!

      00
    • Euro 4 benzina sunt si din ’99. Nu foarte multe dar sunt…

      00
  13. Eu vreau să se reducă poluarea în București. Ori mie taxa asta nu mi se pare că descurajează ceva. Plătesc în plus și tot folosesc cazanul meu pe roți. Că e mai ieftin decât să-mi iau mașină nouă. Și sunt nevoită să folosesc cazanul, pentru că transportul în comun e un blestem.

    00
    • Da, dar poate vei folosi mai puțin. În plus, nu toți vor fi dispuși să plătească.

      00
    • nu va folosi ea, dar voi renunta eu la ratb in caz ca va fi mai liber pe strazi, pt ca acasa in parcare am euro6 si abia astept sa nu mai merg in jegul din ratb. deci nr total va ramane constant pe strazi.

      00
    • Dacă traficul va fi constant, dar Euro 5/6 va înlocui actualele Non-Euro / Euro 1/2/3/4, atunci tot va fi o îmbunătățire, nu?

      00
    • nu cred.
      non euro si euro 1/2 cred ca oricum zac abandonate prin parcari.
      inteleg ca exista si varianta ca aia care stau in zona interzisa sa primeasca vouchere sa-si ia euro6. deci este posibil sa fie chiar mai mult trafic , chiar daca euro6, dupa aceasta masura.

      00
  14. Eu zic că taxa putea fi extinsă pentru toate mașinile diesel. Plus că nu am înțeles de ce trebuie să fie excluse de la lege mașinile BOR și cele ale „instituțiilor media”!

    00
  15. Ideea e frumoasa dar nu plecati pe fenta. Adica lasati costurile si motivatia daca e buna sau rea.

    E clar ca pentru a se pune asa ceva in practica este nevoie de o infrastructura tehnica complexa, camere care sa verifice numerele de inmatriculare, sistem functional unde faci plati si unde nu trebuie sa pastrezi chitanta 2 ani, verificare in timp real a proprietarilor si interconectare cu politia.

    Asta de la o administratie si o primarita care nu e in stare sa faca sa mearga niste semafoare.

    Se vor da niste (multi) bani, se a licita la cine trebuie si per final toata lumea va fi fericita. Locuitorii ca nu trebuie sa plateasca, primarita ca a luat comisionu, firmele ca ca si-au luat partea. Vina fa fi a programatorilor de la Siveco care nu stiau unde lucreaza :))

    00
  16. Aceasta taxa este binevenita…. numai ca, ca orice idee buna este prost aplicata in general de catre alesi (in special pesedisti) ca sa nu isi deranjeze electoratul, intersele si mai ales sa nu se puna efort prea mare. Inca nu stim cum se va incasa aceasta taxa, se pare ca se va plati pe la benzinarii, posta etc. Inca nu stim cum se va monitoriza fraudele si neplata. Cea mai buna solutie era ca taxa sa intre automat pentru fiecare masina la directiile de taxe locale impreuna cu impozitul si ce mai platesti pe la primarii, astfel mai scapai de nesimtitii care au 3-5-10 masini si care ocupa toata strada cu rablele lor tinute sa se duca odata pe an cu ele la tara (va dati seama cand se va trezi prostul cu 4-5000 lei taxe pe rablele pe care oricum nu le foloseste). Cum ii monitorizezi pe cei ce nu platesc? Odata gasita o bresa in traseul din centru sa vezi aglomeratie pe strazile alea !

    00
  17. Sa se faca, sa-i spuna oricum, sa taxeze pe oricine si orice dar banii sa fie virati in cont special nu la gramada in bugetul primariei si din contul ala sa fie folositi banii doar pentru replantari pomi copaci garduri perdele forestiere fara panselute si gazon rulou intre blocuri .

    00
    • Nu vrei un cont special pentru fiecare taxă colectată?

      00
    • Ba da, eu as vrea un cont special pentru fiecare taxa si la final de an sa vad pe ce au fost cheltuiti banii.
      Sa vad ca din taxa asta au fost cumparate 100 de autobuze noi. Sau ca au fost inlocuite 50 de autobuze vechi si plantati 10.000 de copaci (pentru a combate poluarea).

      00
  18. Ideea, proiectului asta este buna si se aliniaza cu ce se intampla acum prin Vest, unde sa fi ecologist e noua fitza. Problema reala, este ca actiunea se intampla in Romania, mai precis in capitala acestei tarii, unde dezvoltarea urbana este un haos. Cum romanul/bucuresteanul, are spiritul de supravietuitor in gena mai bine inradacinat decat alti europeni, va incerca sa foloseasca orice tertip pentru a evita aceasta taxa sau va cauta s-o duca in derizoriu.
    Acum, sa vorbim un pic de context. Taxa asta nu face aerul mai respirabil sau traficul mai acceptabil in Bucuresti, din simplul motiv ca pentru aceste domenii nu s-a facut nimic real in ultimii 20 de ani. Ceea ce in schimb, va face aceasta taxa, va fi o ajustare a bugetului primariei capitalei(speram pe plus) si implicit mai multi bani de spart pe panselute si alte idiotenii. De asemenea, aceasta introducere de vinieta nu face decat sa aglomereze anumite zone pentru evitarea taxei ceea ce va duce implicit la cresterea nivelului de poluare fix in acele zone.
    Ceea ce putea sa faca primaria capitalei si putea sa rezolve de prin 2016, ar fi fost marirea impozitarii pentru proprietarii de mai multe automobile, concomitent cu marirea costurilor de parcare plus introducerea in dezbatere de pe atunci a acestei viniete prin care toata lumea sa fie informata. Dar asta ar fi insemnat ca primaria sa-si doreasca sa rezolve aceasta problema nu sa mai faca rost de bani.

    00
    • ceea ce spui tu e așa: degeaba mâncăm, că oricum căcăm. sau „degeaba trăim, că tot murim la un moment dat”.

    • ,,Cum romanul/bucuresteanul, are spiritul de supravietuitor in gena mai bine inradacinat decat alti europeni, va incerca sa foloseasca orice tertip pentru a evita aceasta taxa sau va cauta s-o duca in derizoriu.”
      Haha. Hahahaha. Aaaaaahahahaha!
      Patronul firmei la care lucrez este colecționar de mașini vechi. Majoritatea Mercedes-Benz. Are vreo 3 bucăți de 600 Grosser. O aripă pentru modelul ăsta, originală, costă 6000€. Ce crezi că a făcut? A înființat o societate de transporturi și a cumpărat camioane Mercedes. Facturile pentru piesele old-timerelor vin pe acea firmă. Piesele de camion sînt scumpe, nu?
      Are chiar și o farmacie, pentru a nu-i mai trebui rețete, lui și prietenilor lui, toți fiind pe la 70 de ani.
      Germania.

      00
    • @vali
      Masura asta nu va rezolva masura problema mediului. In schimb va aduce niste bani frumosi la primarie atat. Daca, vrei sa rezolvi problema asta pe bune, introduci impozit progresiv pe vechimea masinii, il dublezi daca este a doua masina, respectiv maresti si mai mult RCA-urile. Pe scurt, sa detii un automobil devine un lucru al dracului de scump.
      Si dupa ce faci aceste lucruri si daca vezi ca in continuare se polueaza pui masuri de genul vinieta pentru poluare.
      In schimb, daca se va introduce aceasta masura, vei face anumite zone si mai poluate si ii vei arde pe prosti. Cam atat, nu zica ideea nu e buna sau ca nu trebuie facuta, dar motivul pentru care masura este facuta este pentru a mai scoate bani de la prosti.

      00
  19. Sa se bage ca e plin orasul de cazane. Aia cu masini non euro sau 1 si 2 chiar nu conteaza. Majoritatea sunt epave si oricum nu circula cu ele. Sunt pline strazile si parcarile de masini abandonate. La mine in cartier sunt pe numarate 30-40 de epave euro 1 2 si non euro care zac de ani de zile.
    Poate cu taxa asta si cu ceva ridicari mai serioase se mai curata un pic orasul de epave si cazane.

    00
    • fa-le poze si trimite mail la primarie. un mail pt fiecare rabla. la mine in S2 au ridicat tot ce le-am trimis pozat de prin cartier.

      00
  20. stai asa ca taxa asta o s-o plateasca doar fraierii. dupa cum zice primaria: in prima faza nu se vor da sanctiuni, in a doua faza doar politia locala va da sanctiuni, daca poate si vrea, in a treia faza ne ameninta ca are 100 de camere cu recunoasterea numarului hahahahahaha. asta e la fel ca „ridicarea masinilor” in bucuresti – au fost cumparate 6(sase) masini de ridicat pentru tot bucurestiul, s-au ridicat cateva masini in prima saptamana, dupa care liniste.

    00
    • In sectorul 3 inca se ridica (Dristor), pe Pantelimon peste drum de Mega Mall am vazut ca au eliberat banda de langa trotuar, deci ii sperie putin. Ce am observat e ca daca sunt 5 masini parcate aiurea si exista una care nu are numar de Bucuresti pe aia o iau :), atentie provincia pe unde le lasati in Bucuresti.

      00
    • da, asta e alta mizerie – sectoarele au bugete separate, fiecare face ce vrea cu banii – in 3 e mai aerisit si ridica masini doar pe sectorul lor, si in 4 parca se misca ceva. in 1,2,5,6 nu se ridica masini, gunoaiele se lasa la coltul strazii in sectorul 1, in sectorul 2 e „taxa de habitat” -adica taxa de gunoi, in sectorul 6 se recicleaza in mod organizat, in 1 nu se recicleaza nimic. fiecare sector are firma de salubritate diferita. pe scurt fiecare face ce vrea in sectorul lui si peste toate e duamna firea care chipurile administreaza bulevardele si orasul in general, doar ca nu.

      00
  21. Cazul meu. Eu am un Logan PH2 1.6 16V din 2008 E4 cumparata de mine de noua. Am 92000 km. De 3 ani ma deplasez in Bucuresti mai mult cu bicicleta, in jur de 3000km pe an. Cu masina in 2019 am facut in Bucuresti cel mult 1500km. Masina este impecabila si sunt de acord cu taxa de „centru”, dar sa pui in tot orasul ma va face sa schimb masina. Nu ca nu imi permit sa dau 500ron pe an, dar e aiurea sa platesc taxa de poluare pentru 1500 km cat unu care face 30000 km. Asa ca probabil la anu o sa iau si eu un Focus 2014 E5 care polueaza mai mult ca Loganul meu, dar nu platesc nimic. Nu cred ca va trece in forma asta, dar totusi mu e Fi rea.

    00
    • In 10 ani de platit taxa, dai 5000 lei. Pe Focus dai de 10 ori mai mult, iar in conditiile in care spui ca faci 1500 km, clar nu merita.

      Sunt de acord cu taxa, chiar daca am euro 4, insa as vrea sa se faca ceva concret pentru MEDIU cu banii aia, pentru ca asta e scopul ei pana la urma, nu sa fie impartiti iar la biserici si petreceri pentru batrani.

      Un PARC nu am vazut ca s-a facut in Bucuresti de 30 de ani, in schimb se distrug in fiecare an spatii verzi si ne miram de ce e atat de prafuita capitala.

      00
    • Poti sa platesti cu ziua sau cu saptamana. Orice ar face oricine romanu nu e multumit. Cum e vorba sa faca un efort cat de mic nu e bine. Fiecare gaseste imediat ca situatia lui e o exceptie. Daca ar baga taxa in forma actuala ar fi perfect.

      00
    • Tu crezi ca taxa asta va ramane in toti acesti 10 ani 500ron? Vand Loganu-ul (full fara piele pe volan) la Giurgiu, or schimba si ei pana la urma super novele alea si ce iau pe el mai pun ceva si iau ceva din germanica, pe verde. Am niste baieti de aduc ieftin din alea verzi care au fost portocalii.

      00
    • @Valeriu, ai taxa de poluare deja bagata in carburant, platesti cat poluezi. Ca faci treaba asta pentru centru ca e cea mai poluata zona, ok interzici toate masinile Non Euro – E4. Sa va vad cand interzic toate disel-urile ce mai ziceti, ca alea polueaza tata si o zic in calitate de biciclist acum. Doar trabantul pute mai rau decat un Opel mai vechi de 4-5 ani.

      00
    • sa interzica toate diesel-urile este o idee buna. cu o prorogare de 2-3 ani si fara exceptarea institutiilor publice!

      00
    • @UnuL: s-a făcut parc în Berceni (”Lumea Copiilor„) și se face acum în Militari, pe Blvd. Timișoara, pe lângă Terra Park. De astea știu eu, probabil s-au făcut și altele.

      00
  22. @john temple, dar ăștia care își iau mașini despre care se știa de mult ca vor fi interzise (au noroc pana la urma, nu sunt interzise, doar taxate) nu au tot o abordare topic românească? Dar cei care își iau mașini deși nu mai sunt locuri de parcare în cartier? Sau sunt locuri, dar de ce sa plătească când pot parca pe trotuar și sa se plângă ca nu face statul parcări (gratuite desigur) ? Nu e tot abordare tipic românească? Autoritățile trebuiau sa preîntâmpine afluxul de mașini (au încercat cu taxa de prima înmatriculare). Fac azi ce ar fi putut face ieri, dar măcar încearcă sa facă ceva. Sa poți primi atâtea mașini în cartierele rezidențiale vechi deja trebuie sa înlocuiești parcurile din jurul blocurilor cu parcări, pe alocuri s-a făcut și asta. Dar „celor care li se cuvin” nu le pasa, sa se FACĂ DAR SA NU II AFECTEZE PE EI DIRECT. Eu de ex locuiesc practic într-o uriașă parcare. Blocul meu din 65 e pur si simplu înconjurat de parcări… cred ca sunt vreo 500 locuri de parcare pentru 5 blocuri și tot nu e de ajuns. Avem și un parculet… Mi-e ca și ala va deveni o parcare. 🤣 De cei care ocupa tot trotuarul ca să aibă masina sub balcon nici nu mai zic. Și cei care se plâng de ratb, pai sa începem sa ne validam toți abonamentele/cartelele sa putem fi numărați. Cum sa am eu pretenția ca primăria sa știe de câte mașini e nevoie pe anumite rute/intervale dacă nu știe cati călători sunt efectiv? În Paris aveau politica urc-validez, fără discuții, toată lumea . Dup-aia putem avea pretenții,dupa ce ne facem și noi părticică noastră.

    00
    • Primaria nu cumpara mai multe autobuze/tramvaie, fiindca nu stiu care sunt liniile aglomerate?
      Nu ar putea sa trimita 2-3 angajati sa se plimbe 1 luna prin bucuresti si sa noteze care sunt liniile pe care nu au putut sa respire?

      00
    • există șoferi pe autobuzele alea, și tot au foile alea de parcurs de completat, ar putea să noteze gradul de încărcare al autobuzelor timp de o săptămână.

      00
  23. Să se revizuiască primesc, dar să nu se schimbe nimica.

    00
  24. Sau poti sa platesti 5 lei pe zi atunci cand o folosesti.

    00
  25. Si revenim… vreau sa ajung la constanta. Poti trece pe langa bucuresti fara sa te inersectezi cu centura/centru? Nu. Noua taxa este pentru tot bucurestiul, nu zonal(centru)… asa ca abia astept ca fiecare localitate din aceasta tara sa perceapa o taxa de acces de 5 lei pe zi. Abia astept sa vad cum se va stinge sudul tarii iar tarile din vest la granita tarii vor prospera. Muie firea, taxa menita pentru un ban la buget nici vorba de oxigen. Daca chiar voia un aer respirabil interzicea in centru toate masinile dar atata timp cat tu nici macar nu ai autobus ce sa nu puta a cacat si a suedeji morti nu ar trebui sa ceri taxe in plus.
    Parerea mea este ca nu va trece aceasta taxa, electoratul este mai important!

    00
    • tarile din vest oricum vor prospera….nu cred ca are atata putere Firea sa influenteze Austria sau Germania…

      strict la intrebarea ta: DA, se poate ajunge la mare fara sa treci prin Buc sau pe centura….ocolul e undeva la 30-70 km..dar mergi mult mai repede decat sa stai pe centura daca te bate gandul sa ajungi in zona capitalei oricand dupa ora 8, in sezon.

      de la A1 catre A2: Bolintin, Buftea, Corbeanca, Balotesti, Moara Vlasiei, Lilieci, Fundulea

      00
    • si inca una: sudul tarii nu se va stinge…oricat de multa boala au unii pe „miticii aia muisti”
      si asta dintr-un motiv foarte simplu: acolo e un centru universitar foarte puternic…ceea ce inseamna carne de tun proaspata pentru piata muncii…d’aia de cele mai multe ori, in birourile din cladirile alea cu sticla auzi tot felul de accente nordestice sau nordvestice injurand miticii si plangandu-se de ce naspa e viata in capitala fata de curatenia satului natal

      00
    • varianta la segmentul lilieci- fundulea:
      sindrilita-branesti

      00
    • Usor usor ca imediat imi spuneti sa ma duc prin moldova de peste prut… sa vad ce rute imi dati din mogosoaia spre constanta fara sa ocolesc 500 de km.

      00
    • @attila
      Care accente nord vestice. Eu am lucrat prin București și cu firme din București (corporații) și foarte rar dădeai de vreun ardelean. Nici pe strada nu se auzeau, comparativ cu moldovenii, de exemplu.
      De fapt, la recensământul din 2011 doar 3% din bucureșteni erau născuți în Ardeal, mai putini decât cei născuți doar în Teleorman. Iar din 2011 nu cred ca a scăzut procentul celor care se muta la București din alte regiuni comparativ cu cei din Transilvania – Banat.

      00
    • Da’ de cand face parte centura din Bucuresti?

      00
  26. Cu cat de așteaptă duamna WiFirea sa se reducă poluarea prin implementarea acestei taxe. Adică pe românește la ce va folosi? Altfel e doar o taxa pe proprietate.
    Și ca orice taxa noua nu e binevenita.
    În plus dacă tot de va introduce hai sa o plătească toată lumea: și motocicletele in 2 timpi și autobuzele RATB și poliția. Nu așa e corect?

    00
    • Cand o sa ajunga motocicletele in 2 timpi, politia si autobuzele sa umple strazile da. Pana atunci, strazile trebuie descongestionate. Iar majoritatea traficului e format din masini mici in care se plimba 1-2 oameni.

      00
    • hash…las-o-n ma-sa de treaba cu decongestionarea.
      un mic exercitiu de imaginatie: de maine lasa toata lumea masina acasa. un sfert din aia carese plimba 1-2in masina…se muta la metrou. cum va arata magistrala 2?

      aia din zonele unde nu e metrou…ce fac?

      00
    • @hash
      Atunci când tu că primar aprobi PUZ uri de zgârie nori și de alte imobiliare faraonice fara sa vrei contribui la creșterea traficului și la poluare.
      Trebuie să înțelegem că Bucureștiul este un oraș gândit înghesuit. Și nu numai București ci și de exemplu Cluj Napoca, Timișoara sau Iași.
      Revenind la dilema mea: cu cat de așteaptă duamna WiFirea sa se reducă poluarea prin aplicarea acestei masuri? Nu spune nimic în proiectul de hotărâre. Și ce se va întâmpla dacă nu va scădea poluarea (ceea ce îndrăznesc să spun că se va întâmpla). Avem câteva exemple de taxe băgate din pix cu scopuri nobile care s-au dovedit doar „alte taxe”. Cel mai recent exemplu este taxa de combustibil pentru autostrăzi a lui ponta.
      Știu că sunt o grămadă de hipsteri care aplaudă aceasta măsură „ecologica” dar gândiți-va că la anul se pot introduce următoarele taxe „ecologice”: pe centrala de apartament, pe aerul condiționat, pe laptop, pe telefon mobil cu butoane. Că toate poluează nu-i așa?
      Mai bine îi spunea direct vigneta Zyklon București.

      00
  27. Sper din tot sufletul sa intre aceasta taxa. Plec rar cu masina, maxim de 2 ori pe saptamana, dar m-am saturat sa fac 1 km pana la Unirii in 30 de minute si de acolo pana la destinatie, inca 16 km tot 30 de minute. Trebuie sa scap cumva de masinilr vechi. Si daca din banii de pe taxa nu se face nimic, tot iesim pe plus daca scapam de o parte din masini

    00
    • @Mihail, cum tu nu renunti la masina ca sa pus o taxa nu o sa renunte nimeni. Romanul e prea fudul sa tina masina acasa si o taxa de 500 – 700 ron nu il afecteaza. Masini interzise in centru dupa taxa nu sunt asa multe si alea care sunt stau mai mult in parcare. Lasa masina in fiecare seara dupa acel km, iti iei o trotineta si faci acel km dimineata in 5min.

      00
    • Tot romanul vrea ca masinile mai ieftine ca a lui sa fie interzise. Sarakii sa mearga cu autobuzul, da-i dreacu’.

      00
  28. Acesta este un punct foarte slab al democratiei si „profesia” de politician: cand ceva foarte nepopular ameninta accesul la ciolan.

    00
  29. Eu astept si urmatoarea masura: bilet autobuz 3 lei si bilet metrou 5.

    00
  30. Mai e o chestie…

    Stii tu datile cand ziceai ca civilizatia s-a facut cu arderea la portofel, respectiv legi non-negociabile?

    Daca stii pe cineva in psihologie (poate tine de antropologie), intreaba din partea mea:

    Nu e interesant cum oamenii se vaita de dictatura fiindca „n-ai libertate, ti se interzic lucruri” & in spiritul libertatilor fundamentale (garantate & naturale), te simti justificat sa fii antisistem, iar in civilizatie (cand dictatura a dat chix) cu libertati stabileste totul prin arderea portofelelor (ulterior o vacanta la racoare, daca te smecher) si majoritatea societatii civilizate nu mai are nicio problema, ba chiar ajunge sa-si autocanibalizeze sustinatorii dictaturii sau sa fie apatica fara sa reactioneze (stiind sigur ca toti sunt afectati, deci „asa e corect”)?

    00
  31. Airly map:
    Rotterdam (in mijlocul orasului): CAQI 22 – PM2.5: 54 %/13 µg/m³ la 8:00 dimineata (de obicei valoarea este de 6-12 CAQI).
    https://airly.eu/map/en/#51.92694,4.46168,i10202

    Bucuresti: (in mijlocul orasului): CAQI 37 – (PM10: 66 %/33 µg/m³), (PM2.5: 89 %/22 µg/m³), (PM1: 15 µg/m³)
    https://airly.eu/map/en/#44.45751,26.09715,i5628

    Ca idee. In Rotterdam vedem doar PM 2.5. La noi – orice, mai putin aer curat.

    Asta arata ca orasele care au restrictionat traficul auto in anumite zone au beneficiat de o calitate a aerului mult mai buna.

    00
    • Leonardo, ma cac pe mine de ras coae, zau asa.

      Ce e Rotterdam? Ditamai portul. Ce ancoreaza in port? Si mai ales, ce dihanii ancoreaza in port la Rotterdam? Eh? Stii tu cu ce merg alea? Cu produse atit de proaste si pline de tampenii ca nici macar in bitum nu le-au putut baga. Asa ca le scot ca bunker fuel si cand ard, tremura gacii pe Greta de poluant ce este. Asta in port. Si tu vii si-mi spui ca au redus circulatia si in centru respiri aer curat. LOLO. Sa-mi arati si mie zidul aerian pe unde trece.

      Iar masuratorile alea sint facut de niste statii, punctual. Asa de punctual ca difera foarte mult rezultatul de plasarea lor. Germanii au fost corecti si le-au plasat linga strada. Asa ca au „poluare”. Altii mai destepti le-au plasat la distanta bunicica de drumuri sau la inaltime, asa ca ei cica nu au probleme.

      00
    • Antohie, autovehiculele rutiere polueaza foarte mult pentru ca stau mult in trafic, deci se misca foarte ineficient. Prin contrast, vapoarele nu tin motorul pornit cand sunt ancorate in port.

      00
  32. Eu cred ca e o vrajeala sa distraga atentia de la altceva. E un subiect bun sa ii agite pe oameni, sa ii faca sa discute, sa se mai dea la stiri ceva despre cum apar modificari.

    Si nu cred ca legal poate fi implementata, cat timp nu exista in legislatia nationala. Cine ma poate amenda? Politia rutiera da amenzi pe baza legislatiei rutiere unde nu stiu sa existe asa ceva. Politia locala nu are dreptul sa opreasca masini in trafic.
    Ca sa fie clar, nu zic nimic de faptul ca e buna sau nu masura, ci doar ca mie mi se pare doar o chestie care sa tina atentia oamenilor ocupata.

    00
  33. avem Bucurestiul care are o forma mai mult sau mai putin rotunda :)

    avem o taxa, care are ca scop reducerea poluarii in centrul acestui cerc, deci un cerc cu aer super curat inconjurat de un inel cu aer poluat :))))

    va si imaginati un zid de poluare la granita dintre zone, unde aerul poluat nu trece de partea cealalta, din cauza taxei :))))

    00
  34. Amin! Cineva trebuia sa o zica pe sleau.

    Nu mai pot cu “Mi se pare o idee buna dar prost implementata.” Mars ma, este o idee extraordinara care se lasa de mult asteptata.

    Uitati-va in jur, inotam in masini, toate orasele, de la cel mai mic pana la cel mai mare s-a umplut pana la refuz de masini.

    Da, ar fi ideal sa se si faca ceva util cu banii aia, dar nu e obligatoriu. Functioneaza foarte bine ca demotivant de a cumpara sau pastra masini inutile. Eu sper cu banii aia sa se construiasca parcari super ieftine la marginea orasului si sa creasca si mai tare taxele de acces cu masina in oras, nu doar in centru si nu doar pt < Euro5, ci pt TOTI.

    Sa isi pastreze masina doar aia care au cu adevarat nevoie de ea. Parcarile studentesti pocnesc de masini, au distrus toate spatiile verzi din imprejurimi, s-ar urca cu ele si in copaci daca ar putea. De ce dracu are nevoie un student de 19 ani de masina in Bucuresti?

    00
    • Aham sigur michael. Ia vezi, a descurajat taxa de autostrada de 40 de bani la a mai circula cu masina. Este o taxa, 500 de lei pe an fiind un mizilic. Daca chiar voia sa puna la punct traficul trebuia interzis total intr-o anumita zona cu exceptia riveranilor. Ia vezi, se intampla asa ceva? neah, 500 de lei este fix pix, unii o vor plati altii ba

      00
    • @michael, de ce are nevoie un student de masina in Bucuresti ?

      Pentru ca ii plateste masa carburant, revizii, asigurari + daca ai masina futi si tu ceva mai de doamne ajuta.

      00
    • NOU
      #144

      Nu e „demotivant de a pastra masini inutile”. Un demotivant corect ar fi:
      – taxa mare de parcare + interzicerea dreptului de a detine o masina fara sa rezolvi problema parcarii (da, stiu, asta ar creste mafia spagilor pt locuri de parcare pana la cer)
      – impozit anual mai mare cu cat e masina mai poluanta (circuli, nu circuli, platesti!)
      – interzicerea TOTALA a circulatiei masinilor < euro 3 in anumite zone, exceptand riveranii intr-o prima faza.
      – acordarea de timp de 1-2 ani pana la implementare, ca sa ai vreme sa rezolvi problema cu masina.
      – interzicerea inmatricularii masinilor mai mici decat Euro 4.
      – schimbarea parcului auto invechit al institutiilor de stat; statul este cel mai mare poluator si primul exceptat.

      00
  35. Complet de acord cu tine.

    O precizare care merita facuta, cred. Un diesel Euro VI polueaza super nasol comparativ cu o benzina Euro VI. Si, suspectez ca in realitate nu exista niciun motor diesel care respecta standardul Euro VI fara maimutele la teste.

    Link: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    00
  36. Uite altă chestie care ar supăra mulți bucureșteni, ce vor să respire aer curat, dar nu sunt dispuși să își schimbe obiceiurile:

    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/elcen-ataca-centralele-de-apartament-e-nedrept-ca-nu-platesc-taxa-de-poluare-19149588

    00
  37. mai trebuie
    benzi unice stb
    benzi de biciclete
    parcarea interzisa unde nu e loc marcat
    locuri marcate ca in germania cu taxometru din ala

    00
  38. NOU
    #149

    Pe puncte:

    1. Ideea Firei (oare?) nu rezolva nimic. Sunt doar bani in plus la buget de la clasa medie-jos, parte din plata taxei, parte din amenzi pentru neplata ei (si as pune banii ca se bazeaza mai degraba pe partea a doua).

    2. Companiile Primariei nu au fost scoase in afara legii? Aparent, de treaba asta se va ocupa una din ele. Deci pe mine ma obliga sa respect un abuz. Cum? Cu pulanul Politiei Locale si a unor „imputerniciti”.

    3. Cine sunt „imputernicitii”? In baza a ce? E o portita pentru alt abuz est-european de rit mafiot.

    4. Nu se face centura, nu se fac parcari inter-modale, nu se fac linii speciale pentru autobuze (monitorizate video, cu sistem automat de amenzi), nu se fac parcari supraetajate in locatii cheie, nu creste costul parcarii pe domeniu public, nu se creaza parcuri sau microzone verzi. Nu se dau niste alternative serioase si practice la mersul cu masina. Va fi fix ca inainte, cu minus niste bani la unii si plus niste bani la altii.

    5. Este o taxare pe saracie, nu pe poluare.

    In incheiere, as vrea sa spun doar atat: daca plecati pe fenta sunteti niste oite care-si merita soarta. Sa induri un abuz e una, dar sa si argumentezi in favoarea lui, asta inseamna sa fii oaie proasta.

    00
    • deci ai două mașini euro2 și nu vrei să renunți la el, deși nu mergi cu nici una.

    • NOU
      #151

      Taxa asta nu ma obliga sa renunt la ele.

      Pot sa le tin, sa nu platesc Oxigenul p..lii si sa ocup in continuare locurile de parcare, asa cum o fac zeci de mii de rable cu ITP expirat.

      Vezi mai sus un comment in care argumentam ce ar descuraja detinerea de masini vechi.

      00
  39. Ai dreptate in articol, dar din cate articole am citit despre subiectul acesta oamenii au o problema cu transparentizarea ei. Adica inteleg sa platesc o taxa, dar in final nu as plati o taxa ca sa se infulece Firea cu firmele de partid din ea. Cum ar fi sa ai banii astia intr-un cont din care sa faci doar chestii de bun simt legate de mediu de ex?…

    00
  40. Mie imi e total neclar cum se face enforce la aceasta regula. Vine Ghita si baga repede un contract de 1 miliard de euro si pune camere care citesc numarul la fiecare straduta?
    Sau stau politistii si opresc toate cele 1 milion de masini care circula prin centru si le verifica de „oxigneta”? Daca se poate plati prin sms evident ca o sa dai repede un sms cat se prezinta politistul :))

    00
  41. Ma doare-n pl de taxa aia. Am masina din 2016 cu euro 6 si adblue plus 2 motociclete si un scuter. Astea pe 2 roti sint excluse de la plata multor kkturi. Ma rog, rca-ul tre facut. Si impozitu. Infim fata de o masina. In rest pwla taxe de pod, rovinete sau alte taxe.
    Scuze, mai am o masina euro 3. Merg cu ea de max 10 ori pe an. Mi-oi permite 5 lei/zi vigneta pwlii. Daca nu, o iau pe langa centru sa-i poluez pe taranii din popesti, militari, ghencea sau baneasa. Nu ca eu n-as sta in popesti))))
    Din tot rahatu asta cu taxa vietii sper ca bamblecii din bucale sa realizeze ca doua roti (si aici zic doar de scuter, motocicleta sau bicla) este cea mai buna varianta de deplasare cat e vremea frumoasa. Adica, cam 8-9 luni pe an la cum e vremea in ultima perioada. Sau stb-ul. Fudulia si comfortul se platesc. Vrei sa ajungi repede undeva…. 2 roti! Vrei doar sa ajungi undeva-candva in sunetul muzicii si racoarea ACului, scoti banu daca n-ai euro 5 sau 6, sau daca ai euro 5 si 6 stai in ambuteiaj cu alti bambleci fuduli. Acu ramane intrebarea: oare chiar o sa se aplice taxa asta? Eu am mari dubii. Si daca s-ar aplica, n-o sa dureze prea mult. Gasesc baietii o solutie s-o conteste si s-o declare ilegala. Asa ca stati linistiti.

    00
  42. Alex are dreptate. Foarte puțin din centura e pe teritoriul administrativ al Bucureștiului. În sud e chiar departe de limita lui administrativa.

    00
  43. Ceva trebuie făcut. Vom vedea votul în CGMB. Desigur nu ar trebui sa se folosească doar taxarea, este nevoie de un set de măsuri, macar adiacente referitoare la transport in comun, dar hai sa acceptam că o facem unilateral, că nu suntem capabili de mai mult pe termen scurt și să-i dăm drumul. Exemplu, pentru bucureșteni, la Piața Unirii au separat banda de transport în comun, la stație, cu borduri, de celelalte benzi (parcau o grămadă la alveola) – probabil așa se va face și prin alte locuri că sa se păstreze banda rezervată (nu este panaceu, dar este mai mult decât nimic). In plus, ar trebui organizată aprovizionarea și traficul cu mărfuri prin centru (da, este greu sa planifici aprovizionare doar noaptea și să plătești suplimentar, dar nu putem rezolva și să fim toți fericiți). In ce privește rovinieta și folosirea ariei centrale, la extrem, cine nu își permite 500 lei pe an, să ocolească zona centrală. Sigur, s-ar polua in alte părți. Dar măcar să limităm traficul în aria centrala a Bucureștiului. Nota: Acum STB oferă trasee și autobuze bara, la bara, pe anumite arii din București. Eu folosesc STB (proastă reclama/campania de 100 de ani) de mai mult luni și nu mai folosesc mașina decat ocazional. Din păcate pentru ea.

    00
  44. hai sa facem o paralela cu Brasovul (cu infringement pe poluare dupa Iasi si Bucuresti).
    ce a facut primarul:a terminat centura(ok ca reduce poluarea din oras) dar: a scos tramvaiul, a scos troleibuzele, s-a ambitionat sa cumpere mizeriile alea de autobuze turcesti pe diesel(in loc sa ia mai multe autobuze electrice), a trasat stangaci niste piste de bicicleta(inguste, prost semnalizate, care se termina brusc si care nu acopera ok orasul)(asa e tot cu plus oarecum), a taiat intentionat din parcarile in centru ca sa forteze parcarea aia sub parc(ma gandesc ca va creste un pic poluarea daca oamenii fac mai multe ture pana gasesc loc), a autorizat rampa aia de gunoi la mai putin de 1 kilometru de Triaj de pute un sfert de oras, schingiuieste anual toti copacii din oras cu drujba, betoneaza fiecare deal si spatiu verde din oras contra spagi, mai nou face drumuri „forestiere” pe Tampa dar hei!: daca ar veni cu idea geniala sa suprataxeze locurile de parcare din oras, oamenii ar deveni brusc zgarciti, ar veni pe jos sau cu autobuzul si brusc toate probleme de poluare ale Brasovului s-ar evapora si ar creste si banii la buget. multiplica asta cu 100 si o sa ai exemplul Bucurestiului. Cred ca asa s-au gandit si patronii de la Loft din Mamaia: daca putem preturi exorbitante in club, prostii tot o sa vina ca na, dar asa ii filtram pe aia saraci si scapam de poluare fonica si vizuala generata de ei.

    00
  45. inca ceva: daca tot vrei sa faci o treaba cresti impozitul pe masinile vechi(sub euro 4) ca doar polueaza pe oriunde merg, nu pui taxa de oras stat. Ca asa si noi punem taxa de 100 de ron pe zi in Poiana Brasov sau ploiestenii pun pe Valea Prahovei si revenim la epoca feudala…. dar asa e la romani: suntem ipocriti ca facem ceva (in cazul asta pentru mediu) cand noi defapt nu muncim nimic ci doar luam o taxa in plus de la prosti si lucrurile raman la fel.

    00
  46. Am un Megane 2003, 215k km, reparat la zi. De ce e cazan?
    Fac 4000 km pe an, de obiei lamdeum lung in vacante sau in weekend pana la mall. De ce trebuie sa platesc taxa cand autobuzele primariei, toate utilajele si camioanele care sunt sub euro 5 nu platesc vigneta Oxygen.
    La Paris aubreglementat traficul sub Euro2. In Bucuresti sub Euro5. Inteleg ca romanul are mai multi bani ca francezul sa schimbe masina.

    Apreciez o legepentru mediu … dar sa fie bine facuta si adaptata realitatii noastre.
    Bafta’

    00
  47. „În stilul binecunoscut pompieristic, doamna Firea compromite o altă idee bună, aplicată în unele metropole europene, aceea a taxelor de poluare pentru vehicule.

    1) Deși se referă la poluarea aerului, PMB nu monitorizează calitatea aerului și NU știe cu adevărat nivelul de poluare. Pur și simplu NU avem date oficiale! Firea legiferează în orb. Ca la proști.

    2) Fără să cunoaștem valorile de indicatorilor de poluare nu putem fixa ținte: la ce nivel (mai scăzut) de poluare vrea să ajungă și în cât timp? În funcție de răspunsul la aceste întrebări putem știi dacă măsură este eficientă sau dacă va fi frecție la picior de lemn. Și pentru cât timp va fi aplicată…

    3) Practic, aplicându-se doar în centrul orașului, este mai degrabă o TAXĂ DE CONGESTIE, nu o taxă care să vizeze calitatea aerului din oraș. Adică hârburile vor ocoli Centrul, dar vor polua în Crângași, Militari și Drumul Taberei, chiar acolo unde densitatea populației este mai mare; Centrul va fi cu aer respirabil iar cartierele cu plămânii negri, pentru că vor devia auto poluante către cartiere. De ce avem o diferență de politică publică pe calitatea aerului între Centru și cartiere?

    4) Deși a stat deja aproape patru ani cu fundul pe scaunul e primar, Firea și ai ei nu au creat alternativele: Câte benzi dedicate transportului în comun a creat? Dar câte parcări noi, la periferia orașului a făcut? A crescut suficient capacitatea de transport a STB? Circulă autobuzele după un program predictibil?

    5) Suntem la sfârșit de Octombrie, taxa va trebui aplicată de la 1 ianuarie, are timp pentru a o pregăti populația și sistemele de monitorizare doar două luni. Există o rețea de distribuție a vignetelor? Va fi haos.

    6) “Este funcțional sistemul electronic de verificare și emitere automată de amenzi? Sau se vor face controale în teren, perturbând și mai mult traficul?” se întreabă colegul meu Cătălin Deaconescu. Acum nici nu se știe cine va gestiona sistemul electronic. În hotărâre nu se spune. O va da unei firme ilegale? Acolo sunt date cu caracter personal, date sensibile. Sunt total nepregătiți.

    7) Excepțiile. Pentru ce perioadă sunt prevăzute excepțiile. Adică ANAF și alte instituții publice, acelea care reprezintă excepții (sic!), nu are un termen până la care să se conformeze;”

    00
  48. Ca sa te citez, „faza e asa” – cine polueaza e normal sa plateasca.
    De aceea se plang cei cu euro 1 care merg pana la munca 10 km ca polueaza mai putin decat un agent de vanzari (cu masina euro 6) care face 250 km pe zi.(chestie de matematica)
    Diesel polueaza mai mult decat benzina – de aceea masinile euro 2 benzina sunt acceptate in alte parti.
    https://www.slimnaarantwerpen.be/en/what-will-change-as-of-1-january-2020
    Sper sa-i vad pe cei care sustin proiectul si pe Firea circuland cu numai cu masina 124 care vine uite cum:
    http://stbsa.ro/pdf_statii/124/124_0.pdf

    P.S. Unii oameni au cap doar ca sa nu-i ploua in gat…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.