Cele două tipuri de bicicliști

Prietenii care îmi ziceau că, odată cu o bicicletă bună vine și și pofta de pedalat, aveau dreptate. Am băgat lunile astea și câte 20 kilometri per ședință.

Și voiam să scriu două rânduri despre cele două tipuri de bicicliști.

Primul tip e cel echipat. Are cască, lumini, vestă, bicicletă bună. Problema cu el e că e rapid și uneori nu-și dă seama că e rapid, dar nu destul de rapid, noroc că e vizibil și șoferii îl feresc. De obicei, bicicliștii echipați au și carnet și nu sunt periculoși, pentru că înțeleg fizica și inerția la o mașină.

Al doilea tip e cel neechipat. N-are lumini, nici măcar o cască, sare de pe trotuar pe asfalt, trece pe trecea de pietoni pe bicicletă, și are o biclă “civilă”. Ăștia sunt cei mai periculoși, că nu îi vezi și nici ei nu știu pe ce lume sunt.

Aici intră și ăia care închiriază bicicletele alea galbene să se plimbe și nu sunt atenți la absolut nimic, decât să pară ei cool pe biclă.

Femeile intră, în marea lor majoritate, la tipul doi, dar sunt mai atente și mai conștiente că mașina lovește și doare.

 

Varianta video:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. ai uitat de categoria aia (valabil si pentru trotinetisti) au castile infipte in urechi si aculta tare de le sangereaza creierul dupa parerea mea astia sunt cei mai periculosi

    P.S. ce parere aveti de fanaticii din Herastrau care sunt in stare sa te linseze daca ai avut tupeul sa calci pe pista de biciclisti (pieton fiind)

    00
    • Ene, sa fi vazut in Viena, mai sa te spulbere cu ce viteza treceau pe pista. Asta este,este drumul lor însă sunt facute dan’pulea

      00
    • la prima parte sunt de acord cu tine.

      la a doua… sunt pieton, habar n-am să merg pe bicicletă, role sau altă chestie în afară de propriile mele picioare, însă așa cum dacă circuli pe stradă d-ampulea ești în pericol, de ce biciclistul nu s-ar enerva/te-ar lovi dacă circuli aiurea pe ”banda” lui de mers?!

      00
    • Pai pe acelasi principiu zic sa se apuce si soferii sa dea peste aia care traverseaza aiurea, nu ? Da-i dracu sa crape, soseaua e pentru masini.

      00
    • Legat de casti, stii ca s-au facut teste si un biciclist cu casti aude mai mult decat aude un sofer aflat in masina cu geamurile inchise si muzica pornita?

      00
    • Mă încadrez în categoria 1, cu minus. Nu port cască dar nici nu depăşesc 15 km/h. Ascult muzică în căşti dar am oglindă retrvizoare . Momentan sunt în căutarea unei soluţii pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, ca la motociclete. Orice sugestie e binevenită.

      00
    • @ion
      Cred ca glumesti tinere.Am asistat live cand o hipsterita cu niste casti in urechi era sa fie tartinata de autobuzul 368 in Bucuresti.Noroc ca soferul si-a dat seama cat de proasta si neatenta este gagica si a franat la mare fix. La randul ei, biciclista si-a dat seama ca a gresit si a albit toata.Am vazut scena fara sa vreau si atat timp cat am si A si B pe carnet , mi-am dat seama ca incalcase vreo 2 reguli de circulatie.

      00
    • @Tractoristul:
      Cazul 1: un biciclisti merge pe trotuar, pe unde nu exista pista de biciclete (deci nu are ce cauta pe acolo). Opinia publica: „Bah, ce nesimtit, pai ce e asta, nu mai respectam regulile de circulatie?”
      Cazul 2: un pieton merge pe pista clar marcata pentru biciclete (deci nu are ce cauta pe acolo). Opinia publica: „Hai mah, pai ce a gresit, daca nu are pe unde sa mearga!”
      Daca te temi asa de tare de biciclisti ca nu ii vrei pe trotuarul tau, de ce te bagi pe pista lor?

      00
    • @Ioana: s-au apucat demult. Am traversat o data aiurea, asigurandu-ma ca singura masina care venea era suficient de departe. Soferul a accelerat si a schimbat banda, astfel incat sa fie pe traiectorie de coliziune cu mine. Dar da, stiu, nu e asa de rau ca biciclistii aia pe care chiar ii incurcai.

      00
    • @Nimeni: Iti dau eu o sugestie, chiar daca nu e legata de semnalizare. Ia-ti macar o casca, daca da cineva peste tine mai bine iti julesti casca decat sa iti spargi capul.

      00
  2. NOU
    #11

    mai sunt si biciclistii mega echipati, majoritatea fara permis de conducere, care au GoPro pe casca si care fac tot posibilul sa intre in conflict cu toata lumea pentru a arata cat de rai sunt ceilalti si care nu respecta absolut nici o regula in afara de aceea care zice ca PE AICI TREC EU *OAIE NU VEZI ?

    00
  3. Cei mai periculosi sunt spandexatii pe cursiera care merg in general cu peste 30-40 km/ora care nu respecta regulile de circulatie, deci opresc la semafor sau treceri de pieton. Au varsta medie de 30-40 ani si in general cauta conflictul.

    00
    • Am mancat o virgula si un „nu”, dar sper ca se intelege ideea.

      00
    • Opritul la semafor nu e o problema de bicicleta, tine de educatie. In schimb la cursiere ma astept sa evite gropile, deci miscari bruste si neprevazute care pot deruta grav soferii.

      00
    • In mod normal nu ar avea ce sa deruteze ca soferului ii este recomandat (in codul rutier) sa depaseasca lasand o distanta de 1,5m intre masina si ciclist.

      00
    • Haha, legat de faza cu pastratul distantei fata de biciclist cand depasesti…

      Tin minte o faza, ca si cand s-a intamplat ieri. Faceam scoala de soferi si stateam la semafor pe banda 1. Eram in Aviatiei. Langa noi, se opreste un biciclist corporatrist si ne bate in geam. Apoi se apuca sa il ia la rost pe instructor, ca ma invata prost, ca trebuie sa las 1 metru de bordura, ca sa aiba el loc sa treaca :)))). Intreaba instructorul: „Ai, ba carnet??”/ „N-am, dar legea spune ca….” / „Maaarss, in pizda ma-tii de afon, citeste codul rutier prostu’ pamantului, vii si imi dai tu mie lectii, prostule!!”. L-a balacarit pe biciclist de s-a carat ala mancand pamantul. Evident ca biciclistul nu avea dreptate, legea te obliga sa lasi 1,5m doar cand depasest si atat. Nu esti obligat sa mergi la 1 metru de bordura, ca sa aiba ei loc sa circule pe langa tine.
      Deci am ras cu lacrimi in ziua aia, nu neaparat de cat de prost era biciclistul, dar de cum l-a balacarit instructorul. Ca i-a zis mai multe, dupa ce s-a facut verde si am trecut pe langa el, i-a mai tras niste injuraturi pe geam :))). Instructorului nu prea i s-a parut amuzant, era enervat la maxim, ca dupa aia sa imi explice ca pateste asta constant, sa ii tot bata biciclisti in geam, sa ii spuna lui cum sta treaba cu codul rutier, lolololol.

      00
    • @Bogdan se numesc MAMIL.

      00
    • @Jupaneasa – m-am „stricat” de ras citind textul tau, intr-adevar… Hai sa circulam la 10cm de bordura! De ce sa treaca biciclistul pe acolo? Mai bine sa se duca dracului pe banda a doua si a depaseasca masina pe acolo. Ce treaba avem noi unii cu altii, alta decat sa ne punem bete in roate?! Ok, nu e obligatie legala…da, il cred ca e satul de atotstiutori care nu au carnet si ii bat aiurea in geam, dar cred ca la final de zi trebuie sa fim toti constienti unii de altii si sa nu ne facem ambitii copilaresti.

      00
    • @Andrei
      Nici tu n-ai carnet, din cate observ. Ca daca aveai, ti-ai fi dat seama ca ar trebui sa circuli intre benzi, ca sa poti face asta, tot timpul. Benzile sunt trasate cat sa incapa o masina si atat. Si asa, abia au masinile loc sa circule, din cauza celor parcate pe prima banda, acum hai sa circulam intre benzi, sa aiba biciclistii loc, nu?
      In tarile cu apa calda, drumurile sunt proiectate, astfel incat sa aiba si biciclistii loc. La noi nu e asa, sunt foarte putine acele bulevarde, atat de largi, unde poti pastra o distanta generoasa fata de trotuar. In rest, masinile se inghesuie „umar la umar”.

      Vorbesti si tu, ca sa te afli in treaba.

      00
    • @Jupaneasa: daca esti din Cluuj, da, acolo benzile sunt foarte inguste si abia incape o masina. Dar aia sunt exceptia.

      00
  4. doojda kilometri intregi boss? :D

    00
  5. „…mașina lovește și doare”
    un mod elegant de a spune ca: masina calca nu f%&e.
    de retinut

    00
  6. In Bucuresti, lucrurile sunt mai ok azi pentru biciclisti decat erau acum 8-10 ani.

    Desi traficul a crescut incat nu mai e respirabil nici in intervalul 10-15, soferii stiu ca sunt in trafic si biciclisti.

    Si ca au voie cu bicicleta pe sosea.

    00
  7. Vara asta am reactivat bicicleta (~2500 km, 80 de plimbari).
    Cateva observatii:
    – am evitat pe cat posibil drumurile aglomerate, cu trafic auto intens; am mers prin satele din jurul orasului, pe drumuri comunale, agricole, prin oras in zonele mai libere;
    – vizibilitate si siguranta – doua lumini rosii foarte vizibile pe spate, un far puternic pe fata (cu doua leduri CREE) + o lumina de backup, diverse elemente reflectorizante – pe spite, pe cardu, pe tija de sa, pe pedale, pe gentuta de sa, pe gentuta de cadru.
    Elemente reflectorizante pe tricouri (nu am folosit vesta).
    O sirena electronica destul de puternica.
    Frane de incredere – am schimbat vechile si uzatele frane pe disc mecanice cu unele hidraulice. Cauciucuri bune.
    Casca nu am purtat, nu merg prea tare, nici periculos, nici nu m-am dat cu bicicleta pe coclauri. Sezonul viitor imi iau o casca, pt ca vreau sa ies pe dealurile din apropiere.

    Ceilalti biciclisti
    – grupul de pasionati – biciclete bune, unii merg pe diverse trasee (am urmarit pe Strava cu cine am facut „flyby”), echipati corespunzator, in general corecti;
    – grupul de copii si adolescenti inconstienti – fara lumini, fara nimic reflectorizant, fara reguli;
    – grupul de oameni saraci, care fac de nevoie naveta cu bicicleta – biciclete vechi, din cele aduse din Germania sau Olanda, semicursiere, multe tohan, ukraina, rusesti – oamenii poarta vesta reflectorizanta si merg de obicei corect, unii au si lumini;
    – grupul de oameni saraci si prosti – aceleasi biciclete ca la navetisti, dar astia nu au lumini, nu poarta vesta si nici nu respecta nicio regula.

    00
  8. Eu cred ca ai ceva cu biciclisti :)

    mergi tu prin Bucuresti cu bicicelta si o sa ii intelegi. Sansele sa iti dea cineva prioritate prin bucuresti cand tu esti cu bicicleta sunt undeva la 10% sa vezi ca cineva da semnal cand cauta loc de parcare sunt iar 10% sa se uite si in oglinda cand fac dreapta 0 sau poate am eu ghinion…

    00
    • Nu ai ghinion, dar cred ca exagerezi usor cu procentele. Incearca sa pastrezi distanta, comporta-te previzibil, ca un vehicul, si va fi mai usor.
      De altfel, cu problemele semnalate de tine se comporta si soferii. Nu doar biciclistii sufera

      00
  9. Sunt de acord cam cu 100% din articol. In plus, mor cand ii vad cum trec calare pe bicicleta pe trecerile de pietoni. M-as da jos sa le trag suturi in cur, iar daca nu ar pricepe de ce, i-as considera de doua ori mai prosti.
    Consider ca in Romania e foarte periculos sa mergi pe bicicleta pe strada, de aceea nu mi-am mai cumparat una, desi, de multe ori, mi-e foarte dor de mers cu bicla pana uiti de tine.
    Oricum, biciclistii sunt depasiti de foarte departe (la periculozitate si inconstienta) de cei cu trotinete electrice. Prin Oltenia singurii pe care i-am vazut trecand pe rosu, si in general, ca si cum nu ar exista marcaje de nici un fel, sunt trotinetarii

    00
    • haha, hai ca ma bag un pic in seama cu trecutul calare pe bicicleta: de obicei nu fac asta pentru ca soferii sunt prosti cum e si kilroy si nu-s obisnuiti sa vada cum o bicicleta trece strada (da cu virgula ceva in creierul lor si se panicheaza), dar (1) in tari civilizate se trece lejer pe bicicleta pe trecerea de pietoni (animaloo sa confirme, la el la suedeji e asa, eu am fost pe la vecinii lor si lumea n-avea nicio jena) si (2) eu pot sa trec si trec pe bicicleta trecerea la viteza la care unii trec pe jos, care e diferenta? de ce ar trebui sa ma dau jos daca fac acelasi lucru cu aceeasi viteza ca un pieton? la fel cum unii pot trece alergand pe trecere, asa sunt si tampiti pe bicicleta care trec cu viteza pe trecere, eventual si fara se se asigure, dar la fel cum in codul rutier sunt sanctionabili aia care trec strada in alergare, la fel ar trebui sa fie si cu biciclistii.

      in rest, nu e asa de periculos cu bicicleta cum zic unii (cel putin in Iasi, care e unul dintre cele mai aglomerate orase din tara si cu benzi de bicicleta aproape 0, singura pe care o folosesc e cea de pe Copou si aia nu e pista, e o bucata de trotuar colorata), depinde traseul ales, un pic de anticipatie, mers pe cat posibil sa nu incurci traficul (aproape de marginea soselei, facut semne la schimbarea directiei de mers, avand macar lumini din alea care clipocesc si nefacand manevre riscante), iar pentru ture de sosea in afara orasului trebuie evitate drumurile aglomerate sau orele de varf. la bucuresti e posibil sa fie mai kamikadze traficul, mai ales ca distantele sunt mai mari.

      00
    • Bravo, Perkele, m-ai scutit de un chin sa compun un raspuns.
      Exact asa e si as mai adauga un aspect: eu, dupa ce am vazut ca au oprit masinile de pe toate benzile, ma sui pe trotineta si degajez trecerea in 2 secunde, in loc de 5-10 probabil. Logica pentru care au scris aia in lege sa nu traversezi pe bicla sau trotineta este sa nu mergi tu cu 10-15 la ora pe trotuar si sa faci o stanga brusc pe zebra ca ti s-a sculat sa traversezi. Dar, daca ai un minim respect pentru aia din masini si un minim instinct de conservare, te opresti, eventual te dai jos sa vada ala ca vrei sa traversezi si apoi treci (pe langa sau pe bicla). In celelalte situatii, cand sunt deja pietoni angajati pe trecere si masini oprite, cand ai verde la semaforul de pe zebra, poti trece linistit pe bicla, ca nu cade cerul pe aia din masini.
      Observ, cu tristete, pe bloguri, exista multi maniaci care vor aplicarea legii la litera. Nimeni nu mai gandeste in spiritul legii, toti vor pedepse capitale d’amboulea doar ca asa scrie la lege.
      La fel cu mersul pe linia de tramvai: eu n-am o problema cu cei care merg pe linia de tramvai daca prin asta s-ar mai decongestiona traficul. Problema este ca, fie din cauza legii, fie din meltenism, multi se baga inapoi inaintea intersectiilor asa ca astia care stam normal, in loc sa trecem in 30 de minute, stam 50′. In loc sa facem toti, sa zic 20 de minute, sunt unii, 10-15 care fac cu 5 minute mai putin si 100-200 care fac cu 20 de minute in plus, din cauza alora putini. Uite asa, in Romania, fiecare isi vede de binele lui, il doar la paula de ailalti. Deci, toti astia care va mandriti ca stiti codul rutier si ca e perfect legal sa mergi pe linia de tramvai, ganditi-va si cat deranj produceti atunci cand, la refugiile de tramvai, in intersectii, reintrati pe benzile normale.

      00
    • Perkele: nu ai sa vezi gandire in Romania. Toti merg pe „da asa scrie in lege”. conteaza faptul ca legea e facut tampit, intr-o perioada in care bicicletele erau vazute ca niste jucarii?
      Sa nu mergem iarna. Sa nu trecem pe trecere. Plm.
      Ideea e, cum ai zis si tu: sa facem treburile astea ca si cand am intelege traficul. Da, ai prioritate la trecere, dar ai si tu grija sa nu sari de pe trotuar. Da, mergi pe iarna, dar incet, pe trotuar si cu cauciucuri bune. Etc

      De mentionat ca in Bucuresti mergeam ca un bezmetic? Banda 1, 2, 3, pe langa trotuar, acopeream tot. Numarul de claxoane luate? spre 0. Numar de sicane? Probabil ca destule, dar de la un moment nu le mai vezi. Motivul? Nu deranjam. Cand mergi intrun trafic mort cu 40 la ore te accepta lumea si retard. Cand ajungi la 60 aproape te si aplauda :))

      de mentionat ca mi-am luat si aici claxoane ca de ce nu merg pe pista?

      00
    • Respectarea legii mai are totusi o latura nevazuta de multi: puterea exemplului. Intodeauna incerc sa ies din catch-ul asta: nu derranjez lumea, totusi nu pot da exemplu de asa da, caci daca toti ar face asta, solutia nu ar fi sustenabila.
      Si exemplul tau din Suedia cu benzi de bicla (peste tot) iar tu mergi me strada, poate fi relevant. Poate ca tu singur nu-l deranjezi pe ala din masina, desi el se asteapta ca, pista fiind, sa nu se intalneasca cu biciclisti. Totusi, ce s-ar intampla daca toti biciclistii ar merge pe strada si ar ignora pistele?
      Similar, daca as merge de la Bucuresti la Pitesti pe banda de urgenta, nu as deranja cel mai probabil decat gibonii care depasesc pe acolo. In mod normal, nimeni din masini nu s-ar sinchisi, la propriu, de mine. Totusi, cum m-ar percepe, as aparea in secunda 2 la gazeta ca cel mai nenorocit criminal. Si, undeva pe buna dreptate.
      Deci, ganditi-va atunci cand faceti un lucru, cat deranj si prejudiciu faceti altora. Apoi, daca actiunea nu e intocmai in litera legii, e macar in spiritul ei? Ce s-ar intampla daca toti ar face la fel, si nu doar eu? Daca am gandi ca pentru noi toti, nu doar pentru sine cred ca am face un pic mai bun traiul in jegul asta de tara/oras.

      00
    • In condițiile în care ma antrenez și am și viteze spre 50 consider ca o pista pe sosea e puțin nepractica, nu crezi? În plus, aici nu ești obligat (cred) sa merg pe pista. Și, Imaginează-ți când claxon îl iei de la ala de pe contrasens…

      Despre legi. În momentul în care is anacronice și specific retard românești nerespectarea lor e un act civic. (nu, trecutul pe rosu nu întra aici) dar „mersul cât mai aproape de trotuar” este.

      00
    • Ma da voi astia cu trecutul pe trecere sunteti loviti in freza? Voi nu ganditi un pic oare de ce e legea aia facuta asa? Tu cand esti pe bicicleta pe drumurile patriei respecti fix aceleasi legi cu o masina. Stai la rosu la semafor, nu treci pe rosu ca saptamana trecuta era sa-l trimit pe unu d’asta la stra stra bunici sa-i cunoasca. SI nu treci pe trecere pe roti pentru ca ghici CE, NICI masina nu are voie sa faca manevre pe trecere aka sa o traverseze dea latul. Aveti voie doar sa traversati trecerea pe bicicleta perpendicular fix ca o masina. Daca nu stiti de ce nu trebuie sa faceti asta va rog sa luati peretele din fata voastra si sa-l testati cu fruntea :)

      Al vostru sofer, pieton si biciclist.

      00
    • @animaloo: in cazul asta, iti dau dreptate. Doar ca ma gandesc ca la 50 la ora si in antrenament, ma gandesc ca esti si echipat mai de procycling asa, ar trebui sa-si dea seama soferii ca nu ai ce cauta pe pista.
      @IonutO: te incadrezi perfect in categoria descrisa de Perkele. Sorry, man!

      00
    • Octav: pai asta era „amuzant” ca nu eram în oraș și nu eram pe aglomerație.
      Altfel aici, în oraș, numa pe pista. De am ajuns sa ma tem pe sosea uneori. Sa vezi ce urat e sa te bagi ca 30km pe sosea de o banda cu viteze de 100 (acolo as fi mers pe pista dar nu exista)
      Bine, asa de spooky e și când trece câte o echipa de ciclism pe lângă tine. Tu mergi cu un 30 35 (ca încă ai energie) și ei trec cu 50+

      00
    • Pe unde prin Suedia te dai? Stockholm? Sunt ceva dealuri, catarari pe acolo?
      Intreb ca mi-am dat seama ca orasele unde as putea pleca cu familia sunt cam pe plat si cam departe de orice dealuuri, munti. Asa cum e Bucurestiul asta la campie, e destul de aproape 1-1.5 ore de niste catarari chiar faine: Seciu, zona Mizil, Doftana, Sultanu, Adamclisi etc. Mai bagi un pic si ajungi chiar pe munti, Trans-urile, Voineasa etc.

      00
    • @IonutO: subscriu si eu ca, in toate tarile din vest pe care le-am vazut se trece pe bicicleta pe trecerea de pietoni. Legile noastre sunt depasite de mult.
      Eu am pocnit o data cu masina o biciclizda care se credea vehicul ca asa spune legea si circula pe bulevard cu 3 benzi facand semne cu mana si schimband banda prin fata masinilor. Care mergeau cu 60 la ora. Ea mergand cu vreo 25. Cu indulgenta.
      Tipa voia sa faca stanga la semafor si, ca un vehicul ce se credea, incerca sa ajunga pe banda a 3-a pornind de la marginea dinspre trotuar a benzii 1. Legal, cum vreti voi. I-am explicat ca, daca vrea sa faca manevra in siguranta, mai bine asteapta lumina rosie a semaforului si trece pe trecerea de pietoni. Civilizat. Ca in tarile cu apa calda.
      Legile la noi sunt gandite pentru traficul ala lejer de pana prin anii 2000. Necesita schimbari radicale.

      00
    • Daca vorbim de trecerea nesemaforizata, ar fi ok sa treci pe langa bicicleta. Dar la trecerile semaforizate, si eu mai traversez pe bicicleta. Conditia e sa nu o iau ca berbecul prin milocul oamenilor, ci pe la margine.

      00
    • IonutO: tu chiar esti batut in cap. daca ma iau dupa rationamentul tau, eu cu masina am voie sa ma bag pe trotuar sau pietonal. sau cand merg cu bicicleta, ar trebui, ca alte vehicole, sa ocup toata banda (adica sa merg pe mijlocul ei, nu pe margine sa fiu ocolit), ca din nou bicicleta = masina = acelasi reguli. cum te suporti? sa iei leagea ad-literam si nu-ti pui vreo problema daca e practica sau nu, de parca e a fost data lui Moise pe tablite de piatra

      00
  10. Al 3-lea tip sunt aia care in loc de bicicleta zic bicla. Astia merita batuti cu lantu de la “bicla”.
    Ma dau pe bicicleta de 35 de ani in toate conditiile si cu toate felurie de bicicleta. Cand sunt pe bicicleta injur soferii , mai ales pe aia de taxi. Cand sunt in masina injur pe aia pe bicicleta. Deci tot timpul injur. Poate ar fi bina sa ma mai duc si pe jos.
    Oricum atata timp cat nu esti coios pe trotuar ca si biciclist cred ca e ok. E strada si trebuie sa dai prioritate tuturor. Pe trecere daca e semaforizata si eu trec pe bicicleta insa incet si nu ma astept sa se dea cineva din fata mea. Casca e cam moft si nu e obligatorie decat in cateva tari din lume. Luminile si vesta sunt de baza. Doamne ajuta si distractie faina.

    00
  11. La mine e pauza la mersul cu bicicleta. Mi-au furat scaunul cu tot cu tijă. :))

    00
  12. Tipul 3: sinucigacii aparuti in masa de cand cu User Eats, Food Panda, Glovo, etc. Bucurestiul e plin de ei.

    Unii (mai rar) au ceva echipament, dar de regula n-au nicio lumina, merg aiurea ca se grabesc, merg pe trotuar, pe trecerea de pietoni, pe podul basarab noaptea fara nicio lumina, pe rosu, pe contrasens, nu conteaza, doar sa ajunga mai repede unde au de ajuns.

    Macar cutia aia din spate cred ar trebui sa fie reflectorizanta, dar fie din cauza uzurii sau a murdariei, fie din alte cauze, eu n-am vazut niciuna care sa-mi stecleasca in faruri.

    00
  13. Pot sa explic eu, nu oprim la roșu fiindcă se risipește energia cinetică și apoi este un efort considerabil de a demara, nici cicliștii din turul Franței nu se opresc ei mănâncă și se pișă din mers.

    00
  14. un nene imbracat la costum in kia sportage nou-nout ma claxoneaza cand trece pe langa mine. îl prind la semafor, discutie aproximativa:
    -auzi da nu tie frica ca o sa cazi pe vreo masina?
    -nu, cad doar daca ma lovesti tu si cad pe masina ta.
    -pai daca dai intr-o groapa nu cazi?
    -nu cad, pentru ca ocolesc groapa, si am spatiu suficient sa fac asta pentru ca ai nevoie sa pastrezi 1.5 m fata de mine atunci cand ma depasesti
    -cand te depasesc?
    -da
    -…

    00
  15. Acolo unde lipsește infrastructura, este cu atât mai necesar bunul-simț, respectul față de semenii nostri si moderația.
    Aici e problema principala.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.