Trenul Otopeni – Gara de Nord lovește două industrii, dar ajută altele

S-au apucat de săpat la trenul care va lega aeroportul Otopeni de Gara de Nord, că altfel nu avem cum să găzduim Campionatul European de Fotbal.

Cele două industrii lovite grav de funcționarea acestui tren vor fi taximetria și hotelurile din zonă.

Oamenii nu vor mai avea nevoie să doarmă acolo, își vor lua ceva în centru, vor ieși în oraș, știind că pot fi la aeroport in 20 minute dimineața. Tot ce e hotel în zonă va avea de suferit, vor rămâne probabil câteva la 3-5 minute de mers pe jos, restul vor deveni probabil clădiri de birouri sau altceva.

Iar cu taxiurile la fel, toți țeparii de la Gara de Nord vor muri de foame când nu vor mai avea cui să ceară tarife mărite că se pot căra cu bagaje mari de la tren la avion prin 3 autobuze. Iar faptul că nu există nici un autobuz direct pe ruta asta seamănă fie a conspirație a Primăriei cu firmele de taxi, fie a incompetență.

Alt business care va fi lovit mult vor fi parcările private din zona aeroportului. Sigur, nu toate, vor fi în continuare oameni care vor să lase mașina undeva, și unele vor supraviețui, dar nu prea multe.

 

sosele-autostrazi-34

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Ehe, să vedem întâi niște detalii cum ar fi orar de funcționare (hint: ca să fie folositor având în vedere orarul de funcționare al aeroportului trenul ar trebui să fie non stop la 20-30 de minute). Sunt multe feluri de a face inutilă o chestie în teorie bună.

    00
  2. Mi-e tare frica de-o chestie romaneasca. Cum ar fi ca linia sa functioneze doar pe durata campionatului european. Au mai fost rute desfiintate doar ca anumitor directorasi sa le infloreasca firmele de maxitaxi. Sanse mici sa se intample in cazul de fata. Dar e de urmarit.

    00
  3. trenul ala o sa circule doar de campionat, dupa care se strica ceva si Pelicanul rules.

    00
  4. Este autobuzul 780, de la Gara de Nord la aeroport, dar ai dreptate, nu este express, direct, opreste la toate statiile. Nu inteleg de ce nu avem un express, ci doar o rata cu atatea opriri, peste tot sunt autobuzele express cu una sau doua opriri si atat.
    Dar abia astept sa apara trenul direct, abia astept!

    00
    • Salut! Eu cred că pe traseul respectiv e nevoie de bandă dedicată transportului public de persoane, altfel și 780 ramîne blocat în trafic ca și celelalte autovehicule.

      00
    • In plus 780 are un orar de functionar ANAF, seara circula la intervale de 45 de minute si doar pana la ora 23:00. Iar ziua sta in trafic si face probabil vreo ora intre cele 2 puncte.

      00
    • 784 este express și are o rută decentă.

      00
    • Sa nu exagerăm, nu e chiar o rată fiindcă opreste doar in stațiile majore (vreo 6). De ex, după Piata Presei are doar o statie, la Clabucet. Daca ar opri la toate, ar fi vreo 20. Eu folosesc relativ des 780, si niciodata nu a făcut mai mult de 30 de minute din Otopeni (oras) până la Gara. Si spre deosebire de alte autobuze, te poți baza pe el, sosește exact la ora afișată. Stiu ca acest lucru pare normal in alte orase, însă în București e SF.

      00
  5. Nu inteleg aia cu conspiratia, exista 4 linii de autobuz: 780, 782, 783, 784. 780 e direct de la gara la aeroport, face intre 20 si 30 de minute.

    00
    • incearca sa iei 783 de la Unirii la 8 dimineatea, si garantat faci o ora. In schimb, trenul nu e afectat de trafic.

      00
    • daca pui metrou unirii-gara de nord si apoi trenul, tot cam pe acolo iesi cu timpul.

      00
    • Asa, si ce e in neregula cu a face o ora intr-o dimineata la 8 din centrul Bucurestiului pana la Otopeni? Vorbim totusi de 19 km din care un sfert facuti prin traficul infernal din centrul unui oras care sta in top cele mai aglomerate din lume.
      Stiu ca e mult cand esti obisnuit cu 20 de minute la Madrid, Berlin samd. Dar acolo au metrou/tren.
      Si mai stiu si ca romanul in general e nitel cam prost si ignora realitatea care-l inconjoara, anume: ignora ca poate sta blocat in trafic la ore de varf (daca nu ar ignora asta, nu i-ai vedea pe toti mergand cu masinile zi de zi, an de an), ignora ca a primit 3 mailuri de la compania cu care zboara care-l anunta sa fie cu 3 ore inainte la aeroport, ignora ca si la aeroport pot fi cozi, ignora indicatiile de la securitate si blocheaza si el/ea trecerea cand nu-si scoate cureaua – ca stie el/ea mai bine – samd.
      Astept minusuri, pup.

      00
    • @ BGDN
      Pwpjos cu levieru
      Ignori faptul că transportul public nu este utilizabil până la Otopeni.
      Fost, folosit, urcat/coborât, utilizat, tras concluzia.
      Întotdeauna pentru un provincial de 3 lei ca mine, mașina e de preferat, decât transportul public, pentru că mor cu zile.
      Ca unul care și-a lăsat mașina și câte 3 săptămâni la parcările de pe lângă aeroport, a fost mai convenabil să plătesc la băeții care mă respectă cu BOSS, decât să luăm ruta clasică Otopeni-Victoriei-Păcii-Autogara Militari-Pitești- Intern Pitești-Mioveni.
      În București nu există transport în comun sigur și predictibil.
      Orice mi-ai spune, nu se există așa ceva.
      Stat 1 an de zile în Bursa-Turcia.
      Când veneam spre București, eram cel mai dandy-relaxat din lume:
      Din orășelu unde stăteam luam taxi până la Mudanya, la feribot.
      Apoi 100 de km pe mare, până la Yenikapi, cel mai mare nod de transport din Istanbul, apoi metrou până sub aeroport. Mă costau 100 de lei 180 de km până în aeroport, la terminalu de plecări internaționale.
      București îl are colea, mă, Băneasa, o gaură intergalactică, nu este polu Nord.
      Aștept să-mi aprobe și comentariul anterior, asta dacă n-am fo prea cioban.

      00
    • Pai transportul in comun in Bucuresti nu e predictibil tocmai din cauza provincialilor de 3 lei ca tine. In Bucuresti tocmai provincialii sunt cei care evita cel mai mult stb/metrou si aleg sa mearga cu gioarsele lor. Pentru ca na, la tara nu esti om daca nu ai masina.

      00
    • @Rami
      Nu ești tu cam prost de fel? Dăcât întreb, nu d-alta.
      Dar și mitici măgari de bucale, cum ești tu, cunosc perfect problemele ăstea.
      Doar apare un alt fraier ca mine, care plătește taxe la zi, ca tine+ mă-ta aia de te-a lăsat fără lanț, să ajungă la aeroport, că din păcate e singurul grajd cu avioane, de unde pot decola prin Europa asta mare, fără escale în porumbi.
      Dar trebuie să apară muiști ca tine, să-mi explice mie pe un se pișă găina.
      Și provincialii ca mine, co@e, evită STB tocmai pentru că știm căcatu în care trăiți și inotați zilnic, și nu vrem ca pentru 5 zboruri pe an să ne mâncăm zilele cu taximetriști, care sunt la fel de proști ca tine.
      Numa zic.

      00
    • Romanul ramane in continuare fiinta aia care le vrea pe toate la pret de nimic si dupa tot el iti da in cap. Cred ca majoritatea care comenteaza de liniile alea de autobuz ori au fost maxim o data cu ele, ori vin din provincie unde se obisnuieste sa fie doar 2 oameni in autobuz. No offence.
      Am folosit in repetate randuri liniile de autobuz care duc spre aeroport si chiar daca au neajunsurile lor, pentru Bucuresti sunt mai mult decat ok si cel mai probabil o sa ramana o solutie buna pentru multi in continuare deoarece acopera mai multe zone ale capitalei in timp util(pentru Bucuresti). Am folosit aceste linii si la ore de varf cat si la ore cand nu e nimeni pe strada. Da, uneori sunt aglomerate dar nu sunt aglomerate ca alte linii pe care la folosesti zilnic precum 385 sau 138. Acum probabil o sa ma credeti tampit dar am vrut sa ajung pana la decathlon iuliu maniu cu 138. Am fost prima zi si am asteptat doua ore si ceva sa vina unul in care sa ma pot urca. Am fost si a doua zi si dupa o ora jumatate m-am intors acasa fara vreun rezultat. Adesea asta inseamna Bucuresti, iti ia 2-3 zile sa ajungi undeva daca nu vrei sa te lipesti de toti. Liniile catre aeroport sunt ok din punctul asta de vedere.
      Daca s-ar lucra la decongestionare traficului si daca s-ar baga mai multe autobuze pe liniile catre aeroport cu siguranta ar fi si mai ok. Autobuze sunt pentru ca firea a scos multe mercedesuri inca functionale de pe liniile mari ca sa bage otokaruri. Cu masina personala sau taxi faci tot atat in trafic ca nu e elicopter, deci asta nu e un argument contra acelor linii de autobuz. Legat de tren, da, el te duce rapid pana la Gara de Nord dar de acolo sunt multi care trebuie sa ajunga in alte zone. Va urez mult succes cu 69/93/90 la ora de varf pe Cotroceni ori metroul sau orice altceva din Victoriei cand iese lumea de la servici, etc :).
      In schimb, ba, aeroportul ala mi se pare mizer. Daca pleci o saptamana din tara cand te intorci intri in depresie. Trebuie sa mergi vreo 30 de km sa iei bagajele, e facut deampulea, personal care se crede superior, pana si soferul ala pe cacaturile alea de autobuze importate din germania se crede mare scula de bascula. O data veneam din UK si deja intrasem in depresie. Ne-am urcat in autobuz si ne-a fatait ala de ne-au luat dracii. Am trecut pe langa o intrare in terminal libera dar nu a oprit acolo. Am facut ocol 30m ca sa mergem la acelasi terminal dar pe partea cealalta unde a parcat in spatele unei alte masini, noi fiind efectiv in fata terminalului. Am asteptat 10 minute sa deschida usa, nimic. Masina din fata merge 10 metrii, merge si soferul nostru inca 5 si apoi deschide usile. Cum s-a terminat? Pai l-a luat lumea la bataie. Parcarea la aeroport e si ea la fel. Fiecare face ce vrea, cum vrea, se vede ca tocmai ai intrat in Romania. Daca vrem ca strainii sa mai vina pe la noi si sa facem bani din turism poate, inainte de toate, ar fi cazul sa facem ceva cu aeroportul ala dezolant.

      00
  6. Nu cred ca o sa fie un impact atat de mare asupra firmelor de taxi si asupra parcarilor din zona.
    Chiar daca vrei sa ajungi cu trenul pana la aeroport, tot trebuie sa faci ceva sa ajungi la Gara de Nord. Si atunci multi vor prefera sa mearga tot cu masina.
    Estimez ca maxim 30% vor alege trenul ca varianta de deplasare.

    00
    • Păi nu poți să ajungi la gară cu metroul? 30% eu zic că e un început bun dacă înseamnă 30% mai puține mașini spre aeroport. Cel mai probabil va canibaliza traficul de pe STB în majoritate dar tot va lua clienți și de la taxiuri.

      00
  7. „seamănă fie a conspirație a Primăriei cu firmele de taxi, fie a incompetență”

    ambele – un mix din ala bun, balcanico-neocomunist

    00
  8. Am mers cu 780 frumos, fara boschetari, plin cu stewardese apretate care mergeau la munca! Toate mi-au lasat nr. de telefon (vise)!
    N-am vazut nicio conspiratie!

    00
    • Plin de ciori fără dinți și nespălați, ce circulă cu Wizz și Blue.
      Aham.
      Am ceva kilometri și intrări/ieșiri din România pe gunoiu ăla de Otopeni.
      Este singurul aeroport din Europa, unde există atâta mizerie, țigăneală și cocalarism.
      N-ai cum să-mi ceri 70 de lei, să mă lași la Păcii, coae, iar dacă nu-ți las 30 de lei peste, să-mi zici că mama-i curvă.
      De aia Uber are succes in București și alte zone.
      Că utilajele sunt cu câteva clase peste taxiuri.
      E noaptea minții, să nu trimiți 200 de jandarmi, să pună cu fața pe asfalt și talpa de la bocanc pe muie taximetriștii din zona aeroport, Victoriei 1-2.
      Te vrei capitală europeană, oraș turistic, cu viață de noapte and shit, dar nu poți oferi 10 linii mari de autobuz/tramvai care să-ți lege: Ștefan Cel Mare, Tineretului, Centru Vechi, Victoriei, Aeroport, Pipera, Străulești, plus câteva alte puncte majore din București, unde lumea se învârte și sunt miliarde rulate.
      Chiar atât de prost și corupt să fii, boss?
      Toate taxiurile din București ar trebui casate, iar șoferii de taxiuri arși pe rug.
      Dacă le zici de la obraz, să mai bage 2000 de lei într-o epavă, să nu mai pută a căcat, se supără pe tine și te face nesimțit.
      Păi e frumos băbăeț?
      Și nu, vă rog să nu-mi spuneți de reclamații la Poliție sau dispecerat.
      Îi doare-n coor pe toți, nu le pasă.
      Timpu trece, banu merge, roata se învârte.

      00
    • dute ba, de fiecare data cand am fost eu se supraglomera cu calatori regular fara treaba la aeroport si pe care ii doare in pwla ca e mai scump biletul ca oricum nu platesc (conationali). sardineala.

      00
    • Nu sunt tatal tau sa-mi spui „ba”!
      Eu ti-am spus experienta mea! Tu ai spus-o pe a ta, asta nu inseamna ca astea doua se exclud!
      Am mers pe la 4-5 dimineata cand toata lumea din autobuz avea treaba la aeroport!

      00
    • Pai bravo boss. Extrem de relevant. Nu era trafic la 4 dim? Probabil nici cald. Ba ce chestie.

      00
    • Nu mai e asa omor pe liniile expres de cand au reapărut preorasenestile cu 4xx.

      00
  9. De acord cu una din cele trei afirmatii: taxime-tristii nu vor mai putea face legea.

    Hotelurile linga aeroport sint peste tot in lume, multi prieteni prefera sa doarma la un hotel dupa sau inainte de un zbor lunga (escala sau la destinatie). Cam pe orice aeroport maricel am aterizat, avea cel putin 2-3 hoteluri din lanturi renumite la cativa pasi de terminal. Uneori nici nu trebuie sa iesi din terminal, ai direct alee pietonala.

    La fel si parcarile. Daca vin din Cluj sau Iasi, nu vin cu trenul pina in Bucuresti daca am masina. Pentru ca stim cu totii cum e CFR-ul si cam doresti sa nu ai emotii daca ajungi la timp sau simplu, daca ajungi.

    In final, incredibil cum un aeroport dintr-o capitala de tara din UE nu are nici o legatura cu orasul, decit prin taxiuri. Mai stiu cazuri prin SUA, dar acolo nu aveau transport in comun aproape deloc. Si cand au introdus in sfarsit niste tramvaie prin centru, lunile urmatoare au fost la accidente in prostie ca lumea nu era obisnuita cu ele in trafic.

    00
  10. Sau o sa puna casa de bilete speciala ptr trenu ala in Jilava.

    00
  11. In toata lumea sunt hoteluri langa aeroporturi, si uneori destul de scumpe. Unii oameni vor sa stea cat mai aproape de aeroport, poate sunt nevrozati ca pierd avionul.

    00
  12. Cat de tare sufar pentru taximetristi….

    00
  13. Am mers de zeci de ori cu 783 la aeroport. Foarte rar este aglomerat si de obicei doar 1/4 din oameni coboara la aeroport. Restul se pierd pe traseu. Concluzia: romanul nu e sarac sa mearga cu autobuz pana la aeroport. In alta ordine de idei, intre Piata Unirii si Terminal Plecari Otopeni am facut 23 de minute (record absolut) cu 783 intr-o dimineata la ora 04:00. In mod normal faci cam 40 de minute (fara aglomeratie in trafic). Apoi, cu trenul intre Gara de Nord si „halta” Aeroport Otopeni se face cam 25 de minute in acest moment (tren „sageata albastra” pe relatia Bucuresti – Galati).

    00
  14. Doar daca va functiona ca la Roma de exemplu, din 20 in 20 de minute. Altfel, mai greu.

    00
  15. nu loveste in nimic; doar scade putin traficul pt citeva luni, apoi datorita traficului in crestere pe Otopeni[peste 9milioane pasageri pe an], vor avea in continuare de lucru…nimic nu se pierde…totul se transforma…

    00
  16. Dacă lucrările au început acum, linia se va da în folosință abia în în 2030. Pe durata CE se vor face benzi unice pentru autobuze și pentru o anumită firmă de taxiuri. Circul continuă…

    00
  17. Asta nu trebuia sa fie metrou, la un moment dat?

    00
    • în metrouri, pe harta metroului apare și traseu de metrou spre aeroport ”în proiect”, cu plecare/schimbare la stația 1Mai, pe actuala magistrală 4.

      00
  18. Fac ceva pe organizarea a 4 meciuri la campionatul european de fotbal. Prilej de lucrări scumpe cu dedicație care nu vor putea fi ulterior folosite decât de mafioții din fotbal. Mă mir că la Dinamo nu au reușit (probabil nu s-au înțeles la șpăgi). Mi se pare haioasa utilizarea a 1000 de huligani (vrem stadion fără pistă!) pentru a pune presiune să se facă un proiect de câteva zeci de milioane din bani publici exclusiv in folosul unei entități private FC dinamo sa.
    Terenul până la aeroport e o idee buna, să vedem și realizarea.

    00
  19. S-au apucat acum si o sa fie gata pana vara viitoare? Ceva ma face sa nu cred, oare ce? Au aparut cumva panouri cu „aici va fi tren anul viitor”?

    00
  20. O mica corectie, Vali, legat de: „Iar faptul că nu există nici un autobuz direct pe ruta(Otopeni-Gara de Nord) asta seamănă fie a conspirație a Primăriei cu firmele de taxi, fie a incompetență.”

    Exista o astfel de linie, directa: Autobuzul 780.

    00
  21. Nu cred ca parcarile se vor inchide. Oricum ele sunt scumpe si neincapatoare ceea ce inseamna ca oricum sunt folosite fie de cei cu ceva bani si care apreciaza confortul fie de cei care vin in interes de serviciu, fie de oameni care vin din ‘satele’ din nordul capitalei (care fac parte din primele 2 categorii oricum). Nici una din aceste categorii nu va renunta la venitul cu masina si la parcare.

    00
  22. N-am mai mers din studentie cu trenul, dar pe vremea aia cam 20 de min facea trenul sa iasa din gara. Posibil acum merg chiar mai prost. Plus, sa te astepti ca CFR sa aibe un program regulat, fara intarzieri si surprize, sa poti prinde un avion, sunt deja vise

    00
    • Aaa, acum au bagat trenuri de mare viteza. Cu AC si tot confortul

      00
    • Pai iti zic eu comparatie: acu vreo 20 de ani cand mergeam cu tataie la tara, luam personalul si faceam 12 ore pana in Deva. Acum se fac tot atatea sau eventual 13-14, cum a tot patit maica-mea. Probabil ei cand s-au mutat langa Arad acu 9 ani, se gandeau ca or face astia ceva cu liniile pana in 2018 si o sa ne putem vedea in maxim 5-6 ore…

      00
  23. Linie directa=pe cel mai scurt drum, fara oprit pe traseu.. pleaca din gara opreste la aeroport…

    00
  24. Eu nu le cant prohodul pelicanilor.
    Vor rezista bine mersi, fara mari pierderi.
    1. Se va mai strica ceva la tren, ca suntem in RO, o extorsiune a unui degajament, ceva. Ca in austria/elvetia clar nu va merge.
    2. Parte din jumatatea estica a Bucurestiului, in principal Tei, Colentina/Fundeni dar si Pantelimon( via centura) vor prefera taxiul, cursa fiind mai scurta.( in locul unei conexiuni mai greoaie cu metrou gara de nord + tren)
    3. Atunci cand te grabesti si conditiile de trafic fac auto mai rapid decat metrou+tren
    4. Last but not least, categoria oamenilor care nu se uita la bani, ca nu le pasa si vor alege mereu cea mai comoda varianta pentru funduletul lor.

    00
  25. Parca era linie de tren de la aeroport la gara. Vorba vine, ca luai un microbuz din aeroport care te lasa in camp intr-o halta si de acolo te lua un personal mizerabil care facea 2 ore pana la gara oprind si in celelalte halte. Ce s-a intamplat cu ala oare?

    00
  26. Parcările nu vor fi afectate deoarece majoritatea sunt utilizate de traficul de business, cei care pleacă dimineața și se întorc seara. Ai vreo 3 avioane pe zi până la Cluj (dus-întors), 2 la Iași, 2-3 la Timișoara. Unele pleacă foarte devreme 6-7, deci cam greu de ajuns fără mașină, în plus, e plătită de firmă și parcarea și mașina. Numai de aici ai vreo 400 de mașini pe zi. Plus alte rute de 1-2 zile, poate chiar 3. Hotelurile nu mi se par atât de multe, și oricum par să aibă un tip anume de clienți. Cei care stau acolo rămân doar în cameră. Cine vrea să admire frumusețile Capitalei vine oricum în oraș.

    00
  27. Cu trenul o sa fie asa: putine, maxim 8 perechi pe zi, trenuri de rahat ca pentru distanta mica nu o sa puna ceva bun(ca nu au) deci cel putin wc infundat si 60 grade in el vara cel mai probabil, pe langa asta, la primul avion pierdut nu va mai merge nimeni cu trenul(trenul se strica din ce in ce mai des, si daca nu se strica trenul, se strica altul pe traseu care blocheaza traseul, se duce un macaz, etc) sau il tine la plecarea din Nord ca au intarzieri alte trenuri si trebuie sa le faca loc, etc. Nu o sa fie o varianta viabila mersul cu trenul la aeroport. Poate prin vreo 2050.

    00
  28. Exista 2 autobuze directe de 20 de ani. Și circula chiar nonstop.

    00
  29. Ce draguti sunteti voi, capitalistii. Chiar aveti senzatia ca trenul ala e pentru voi si va rezolva ceva =)) Nu pe bune, serios, stie toata lumea ca linia aia e obligatie catre strainezi, cu folosire limitata. Si voi chiar va faceti planuri pentru linia aia DUPA campionat ? Vai vai vai…

    00
  30. Exista autobuz gara de nord-otopeni. Este traseul expres 780.

    00
  31. Cat despre hotelurile din jurul aeroportului… parerea mea e ca in orice capitala NORMALA trebuie sa poti ajunge in CAPITALA cu un mijloc de transport rapid, predictibil. Solutia nu este sa dormi in capul pistei pentru a fi sigur ca prinzi avionul ci sa existe transport public eficient.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube