Cum cred oamenii că funcționează Facebook?

Ieri am dat boost post la 4 articole. Am mai dat și săptămâna trecută la câteva, 30€ pe fiecare, public 21-51. Două mi le-a refuza feisbuc și singurul care a prins tracțiune a fost unul politic. Scopul e simplu: au revenit oamenii din concediu, nu ar strica să prind niște cititori noi.

Înainte de a trece în subiect, ce e interesant e că la astea politice oamenii comentează pe Facebook, în timp ce la alte articole comentează pe blog. La articolul cu Metallica, care nu a prins aproape deloc la public, am avut 2 comentarii pe Facebook și vreo 20 pe blog.

 

Dar, la subiect. Sunt două abordări aici:

  1. Te-ai vândut pentru că ai dat în X și Y și nu și în Z! E CLAR!  Te plătesc să nu dai în ei! Nu contează că tu nu crezi că au șanse și nu are rost să scrii de ei! După logica lor, ar trebui să scriu de Demos, de Partidul Agrar și de agresivul ăla prost și pletos de la PSD. Dacă nu scriu de ei, m-au plătit să nu o fac!
  2. De ce îmi apare asta în timeline!?!?!?!!? Cine ești tu?!?!! Exemplu.

 

Și punctul ăsta merită explorat, că oamenii nu înțeleg cum funcționează Facebook. Normal, primul lucru de menționat e că Facebook trăiește din reclamă. Și de la mine, și de la Cola, și de la PSD, și de la sushi și shaorma. Dacă nu plătești, ți se vor afișa reclame, că Facebook nu trăiește cu aer. De asta apar tot felul de minuni în timeline.

A doua e mai complicată: dacă un prieten comentează ceva pe undeva, e posibil să vezi și tu postul respectiv. Cu cât mai mulți oameni comentează la ceva, cu atât e arătat mai multor oameni. De aia 30€ băgați în postul cu politica o să aducă mai multe rezultate decât 30€ băgați în postul cu asigurări. De aia vedeți în timeline chestii aleatorii, care nu sunt neapărat în interesele voastre, că cineva a comentat acolo sau a dat like sau a fost acolo.

Aveți prieteni care dau checkin des peste tot? O să vedeți reclame de la acel local și apoi de la alte localuri de același tip. V-ați uitat la o geantă pe Amazon? O să vedeți reclame la genți pe Instagram și Facebook de o să vă iasă pe nas. Ați dat share sau like la un post despre un subiect sau de pe un site? O să vedeți mai multe posturi de la ei.

Și nu doar ce faceți voi, ci și prietenii voștri afectează timeline-ul vostru.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Postul 3 este posibil să fi fost respins dupa 20% text ads rule. Data viitoare foloseste text overlay tool.

    00
  2. Eu am dat like la un film porno si acum imi apar reclame la metode de mărit paula.

    00
  3. nu interesează pe nimeni Metallica. vrem dan barna presedinte.

    00
  4. vezi ca s-a tuns idiotul ala

    00
  5. Facebook, aceasta minunata unealta de minat date….

    00
  6. Măcar ai auzit de Demos! E bine. Acum eu nu zic că trebuie să fii de acord cu ei dar măcar există o alternativă curată pe zona politică a PSD.

    00
  7. Nu mai folosi opțiunea de boost post, e inutilă și foarte scumpă ca opțiune.
    Serios, e diferență mare și la bani și la rezultate.

    00
  8. Stii mai exact de ce a respins facebook alea 2 articole ?

    00
  9. Unii nu înțeleg cum funcționează facebook, alții nu înțeleg cum (nu) funcționează imgur, dar ambele categorii continuă să le folosească…

    00
  10. sau, si mai bine: „hide all ads from zoso” :)

    00
  11. ‘Ai mai Vali, tu compari cititorii tai de pe blog cu animalele alea de pe Facebook?
    Mersi Captain Obvious

    00
  12. Metallica și alte rock bands chiar dacă sunt cunoscute la nivel internațional au un fan base în ro destul de mic, e ca la literatură sf&fantasy. Doar eu nu sunt deranjat de articolele ce-mi apar în feed pe fb? îmi apar multe despre cațavencii, tnr, dar nu mă obosesc să intru pe ele. Ba mi-a apărut și Mihai Vasilescu ( nu-l suport pe tipul ăsta, dar e plăcut de popor).

    00
  13. Faci un training împreună cu Alex Negrea despre promovarea pe Facebook Ads?

    00
  14. Exasperat de reclamele de pe Facebook (practic la fiecare 2 postări în timeline îmi aparea o reclama) am început sa dau spam la toate. O perioada buna nu mi-a mai apărut nici o reclama. Acum vad ca au început sa apară timid câte una.

    00
  15. multi spun ca boost post e pierdere de vreme si bani. FB Ads unde iti alegi audienta lookalike dupa ce instalezi Fb pixel pe site, alegi varsta si apoi alegi fiecare articol pe care vrei sa il promovezi.

    00
  16. care ar fi explicatia la faptul ca pe fb nu prea comenteaza nimeni la articolele tale sau la ale lui cetin, nu prea le sharuieste nimeni etc., iar pe blog e inghesuiala? la piticigratis e invers, de exemplu – iar ala cred ca n-a bagat un leu in promovare pe fb.

    00
    • el incurajează asta, eu vreau ca lumea să vină aici. scopul meu nu e să fac interacțiune acolo, ci să atrag public de acolo către blog. el pune 10 statusuri pe zi pe pagină, eu nici unul, doar share la articole.

      plus, el e un foarte bun troll. trebuie să fii când ești angajat la atletico textila, bromania și bendeac. trebuie să te descarci undeva.

    • makes sense.

      00
  17. Trafic faci cu politica, telefoane(ios vs android), sport(Halep & fotbal)…

    00
  18. Nu este cazul.
    L am luat cu banii jos. Am obtinut pret bun pe rinichi.
    #numaifitisaraci

    00
  19. Sunt curios ce reach ai la articolele despre politica. Recunosc ca eu nu le citesc, chiar voiam sa stiu daca pe ceilalti cititori ii pasioneaza. Bine, eu am doar 31 de ani

    00
  20. aici, pe blog adica, sunt multi care citesc / comenteaza la acest tip de articole?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.