Au și asiguratorii dreptate când spun că service-urile îi jefuiesc

În mai am avut un accident minor, fiind afectate bara, suport polistiren bară, puțin îndoită ranforsarea de metal (vreo 5 cm, dar fără să îi fie afectată integritatea), far ceață+suport far ceață, bandou bară, grilaj siglă zgâriat și grilaj radiator zgâriat, aripa a fost puțin mișcată de farul ce a a suferit o mică daună (2 urechi strâmbe), și un element parbriz.

Mă duc la asigurator (Euroins), completez declarația pe lângă amiabilă, vine Gică și inspectează mașina, completează foaia, îmi aleg service-ul, se deschide dosarul și se cere suma maximă de despăgubire (farul fiind 4.000 lei OEM cu xenon), aștept 30 de zile răspuns de la asigurator și nimic.

Într-un final, în ziua 32 sun la asigurator și încep să îi porcăi. Băieții și-au dat drumul, iar în ziua 34 suma a fost agreată de asigurator. Fac programarea când să las mașina și când ajung acolo nu aveau mașină la schimb, reprogramez pe când au mașină la schimb, revin, las mașina, trec 4 zile și sunt sunat să îmi ridic mașina.

Mă duc, ridic mașina și constat așa: bara este aftermarket, deși pe deviz apare ca fiind 2.500 de lei (cât costă OEM), proiectorul idem, farul nu au avut ce face așa că mi-au pus unul OEM, polistirenul lipsea cu desăvârșire și era prins într-o fașetă.  M-am dus înapoi să îmi pună alt polistiren. Mi l-au pus, și atunci am constatat că pe deviz apărea ca fiind înlocuită traversa/ranforsarea barei, ceea ce faptic nu s-a întâmplat…

Iar calitatea e praf, aripa stă strâmb, vopsitul este de tot rahatul și ce nu a observat service-ul este că aripa a lovit stâlpul și acum a început rugina stâlpului (un vârf de unghie), dar în schimb și-au putut trece pe deviz 4.000 de lei și nu au fost în stare să retușeze o zona de un cm pătrat cu vopsea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. Nu vreau să fiu avocatul diavolului, dar în cercul de amici am doi care au service-uri și nu e chiar cum zici tu.
    Adică, nu ceri suma de 4000 și tu pui o componentă la 2000, că se justifică prin niște facturi, etc. La manoperă poate umflă, la vreo înțelegere cu distribuitorul de piese poate umblă, dar ce zici tu e exagerat.
    Altă variantă mai este să ceri suma în regie proprie și apoi repari cu ce piese vrei tu, inclusiv dezmembrări.

    10
    • sau altfel de combinații la modul se cumpără bara aia, dar o dau altui om și ție îți dă aftermarket. Într-un fel sau altul ei se justifică mai departe la asigurator cu facturile pe piese primite.

      01
    • E simplu, eu iti dau factura pentru componenta OEM, dar iti pun aftermarket, si pe a ta o pun altuia care vrea tot OEM dar nu vrea factura, eventual ii fac si un discount de 5-10% ca sa nu fie probleme. :)

      10
    • da, asta am zis și eu în al doilea comentariu. Se fac manevre, dar nu se fură în mod direct asiguratorul, cum a zis autorul în articol

      00
    • ok nu-i zicem furt … se numeste inselaciune, tot fapta penala e

      10
    • La ultimele reparatii mi-au sosit acasa facturile cu mentiunea “aceasta factura va fi paltita de asigurator!” de la distribuitorul de piese (AutoTotal) nu de la service-ul care a facut reparatia. Acesta din urma probabil a facturat doar manopera spre asigurator.

      00
    • Socoteala e simpla. Depinde de service. De ce nu face asa ceva o reprezentantă? Ai fost cu ea la Opel? Pare Opel din poze. Aaaaaa, nu vrea asiguratorul la Opel ca e scump? Atunci, poftim țeapă. Sa nu se mai vaite asiguratorul. Atentie,nu service autorizat sau alta păcăleală. Nu. Reprezentanta Opel. Atât. Eu am fost cu o dauna la Honda. Toate piesele aduse din Japonia. Da, a durat vreo 3 saptamani. Pe fiecare cutie si cutiuță era sigiliu de la Honda.

      00
    • Adi, aaaaaaa, teapa? Reprezentantele nu dau teapa? Masina chiar la reprezentanta a fost… daca era vreun service de cartier crezi ca mai ajungea acest articol la vali?

      00
  2. E o vorbă din bătrâni: spălată e ca nouă.

    00
  3. la 4000 lei mai bine iti dadea dauna totala 😁

    00
    • Asa este, norocul face ca la o masina de acest gen o gasesti la 2000-3000 de euro dar in cazul unui poc minor daca ai xenoane ai luat dauna totala, deci profit in regie proprie?!

      00
    • Asta ma gandeam, ca mai scoteau 1000 de lei si rezolvau cu o dauna totala. Acuma fara sa fiu rau, nu isi mai bate nimeni capu cu masinile vechi sa le faca perfect. Indiferent cati bani dai sau dau asigurarile. La râciurile de masini, ca si asigurator as despagubi maxim 500 de lei un far din dezmembrari, wtf, ala ce-are ? Ce fain arata un far nou pus stramb pe o masina pe care nici un element nu mai sta la locu lui :)

      10
    • Cu ce e vinovat respectivul ca cineva a intrat in el? Ce mentalitate de cacat la unii. Da-i in pula mea, daca-s saraci si nu-si permit X5 nou, sa moara de foame.

      00
    • @Nelu: e irelevant cum arata masina. Relevant e cat se plateste la RCA, adica la fel. Altfel sa faca siguratorii RCA mai ieftin pt masini ieftine si RCA mai scump pt masini scumpe.

      00
    • Anul acesta m-au pocnit 2 la ambele portiere stînga.
      Prima reparație a fost mai simplă.Factura 3.500 la service.
      A doua a fost mai complexă.Factura 9.000 la service reprezentanță Fiat.Ăstora le-am zis că mai bine îmi dădeau daună totală sau îmi dădeau mie 6.000 lei și încheiam discuția amiabil.Dar ei au zis că nu există în lege așa ceva.
      Mașina nu costă mai mult de 2.000 euro acum.

      00
    • @Nelu: Ce gandire slaba ai.

      00
    • @Sly. Mie nu mi se pare mult\exagerat, daca reparatia a iesit bine si s-a facut cu piese originale. Esti multumit de reparatie ? Asta e tot ce conteaza. Fix-pix 2000 euro pentru o firma de asigurari. Piesele bune sunt scumpe, la fel si manopera intr-un service care face treaba buna.

      00
    • @Sly: A, da, am uitat: Crezi ca daca era dauna totala si primeai 2000 euro in mana gaseai de cumparat ceva mai bun? Sau era mai bine ? Poate doar daca mai puneai tu o mare diferenta.

      00
  4. iesea la polish

    00
  5. Astazi mi-am ridicat masina de la service (reprezentanta). Dupa ce am dat a doua incercare. La prima incercare efectiv si-au batut joc, au facut o mega carpeala, le-am lasat masina acolo si am zis sa isi bage mintile in cap, ca e pur si simplu bataie de joc si sa ma anunte cand e gata masina cum trebuie.

    Iar cand spun carpeala – bratul oglinzii nu „cadea” pe usa cum trebuie, aripa nu era aliniata la prag, iar carcasa oglinzii desi avariata a ramas aceeasi. Ca nu a dat asiguratorul cic. Pai cand scrie oglinda ext stanga eu inteleg tot corpul, ei inteleg altceva.

    A fost reparatia pe asigurare, dar nu am putut cum sa nu remarc ca toata oglinda o gasesti online la aprox 200 lei iar oglinda service brand – 650 lei(fara TVA) si iti explica cum oglinda nu include carcasa (!), desi codul de produs arata si carcasa (google 1753824). Eu sincer ma indoiesc ca au inlocuit si bratul.
    Similar pretul pentru aripa, samd.

    00
  6. Am avut un singur incident (un bătrânel a intrat în ușa dreaptă spate în parcare), însă am avut norocul să fiu sfătuit corect de un prieten: fă-o în regie proprie.

    Am primit 2000 de lei pentru ușă, am căutat OEM în dezmembrări, am găsit fix aceeași culoare & nuanță, am schimbat-o la un service și m-a costat 600 de lei toată afacerea. Da, nu a fost ușă nouă, dar măcar am știut exact ce și cum am pus.

    Ca idee – în aceeași zi am sunat la asigurator (strict întâmplător, tot Euroins) și le-am transmis că m-a costat mai puțin decât mi-au oferit ei. Băiatul de acolo a spus că nu e treaba lor și mi-a urat numai bine. Fix ce i-am urat și eu.

    10
    • Exact asa am facut si eu. Dupa ce fac baietii calculele, hai sa vedem cat imi dai pt regie proprie. Mergi la un service accesibil si rezolvi problema cu jumatate din bani.
      Pana la urma sunt niste fiare care nu merita atata atentie si nervi…

      10
    • e cel mai prost sfat sa repari asa, asiguratorii iti dau mai putini bani, niciodata regie proprie nu se apropie de reprezentanta

      00
    • Și spui că decât să iau 2000 de lei pe o ușă și să pun ceva total original și culoare originală, mai bine accept să o trimită într-un service unde pun o ușă aftermarket și aruncă o vopsea în toată batjocura? ihim…

      10
  7. Test 2 10

    00
    • Am dat un comment mai devreme de pe alt laptop si dupa nu am mai putut sa accesez blogul (iar commentul nu a aparut). Am crezut ca am calcat pe bec aiurea. Ti-a scazut cumva traficul? Sunt ceva probleme pe internet sau e de la laptopul meu?

      00
    • nu am făcut nimic, dar e posibil ca din cauza unui firewall transparent sau altceva să nu ajungă comentariul. se mai intâmplă. nu des, dar se întâmplă.

  8. Masina lovita in parcare acum 3 saptamani de un copil cu permis de 3 saptamani.
    Constatare agentul lor -> oferta in regim propriu de 1500 de lei.
    M-am dus pentru reconstatare la un service,mi-au scos deviz de 6500 de lei -> trimis contraoferta si primit oferta de 2700 lei.
    Pai ? se poate? se poate.

    00
  9. Spune-mi te rog la ce service, eu trebuie sa merg miercuri la un service recomandat de ei si ma astept sa patesc acelasi lucru

    Ba mai mult, la mașină de schimb, am avut deja surpriza sa am de ales intre 3 gioarse, anii 2000, si am ales un Caddy întrucât era singurul cu isofix.

    00
  10. Cu regie proprie e cel mai bine, am patit si eu, dupa ce o tipa mi-a intrat in aripa stanga spate. Avea asigurarea la Asirom, iar inspectorul a fost super ok, mi-a zis ca imi da 900 si ceva de lei pe reparatie si ca cum vreau: prin service sau regie proprie? La care eu: pai service, ca aia sunt acreditati. La care el: sunteti sigura? Am inteles atunci ce zice omul. Am ales regie: cu 100 ron am rezolvat lovitura, inca 150 ron verificare directie, ca intrase putin si in roata, mi-au ramas bani sa mai vopsesc si niste zgarieturi mai vechi. Plus ca la service, cand am intrebat cat ar costa pe zgarietura aia mi-au zis ca e 250 ron + tva.

    00
    • Ma bucur ca ai rezolvat aripa cu 100 de lei, pe unde am umblat eu cam 150 e o revopsire partiala la un element. Sau poate n-a fost afectata vopseaua si doar au indreptat tabla.

      00
  11. Se da o Toyota Hilux, lovita bara metalica din spate. Nu far, nu caroserie, doar infundata bara spate. Masina avea CASCO si prietenul care o avea imi spune: hai sa vedem intai cat costa fara asigurare. Mergem la reprezentanta, daca tin bine minte: cam 1200 lei bara + ceva vopsit, manopera, 2 plastice mici. Am primit undeva la 2000 de lei ca ne-ar costa. Facem dosarul, dupa cateva zile ducem masina dar cu dosarul de CASCO. Ne suna cam dupa 1 saptamana sa mergem sa o luam.

    Mergem si proprietarul cere sa vada si factura. De la 2000 de lei initial ajunsese la vreo 6000 si 3 pagini A4 de piese. Baterii, vaselina (tuburi), carpe etc, inclusiv chestii care nu aveau nici un sens dar „le-a tradus programul prost”.

    Incepe sa se certe cu ei si replica de la reprezentanta vine: „Domne’ dar daca asiguratorul a acceptat?! Care e problema, ca nu va costa nimic.”

    Paf …

    10
  12. La Skoda Oradea au nimerit nuanța ușii după 3 încercări, mașină de mai puțin de 1 an. Doreau sa schimbe doar tapițeria la scaunul rupt de airbag, după ce i-am întrebat și i-am pus sa discute cu asigurătorul au schimbat și bureții.

    Mi-au dat masina murdara cu gaz dinala de la vopsea. Și alte mici chestii, Niște idioți ăștia de la skoda Oradea.

    10
    • la skoda oradea, mecanici de o etnie supermegascarbosi cu clienti de alta etnie. daca intram in detalii, starnim sovinismul de ambele parti. dar asa, un tuvamumancur tot merita.

      10
    • am fost domn cu ei, nu le-am facut scandal, nu am cautat sa vorbesc cu sefi si treburi de genul asta, i-am rugat frumos sa remedieze problema ca nu e ok cum era. Am zis sa nu se grabeasca, sa ma anunte cand au timp si vin sa le-o las. Oamenii de la front desk au fost de treaba, dar vopsitorii si cine mai is pe acolo in spate, mi-au lasat masina mizerabila pe interior. Piano black e zgariat, geamul spate are mici picaturi de de la cum au taiat ceva cu flexul, etc.

      Cand am mers sa mai vad cum merg lucrarile, mi-am gasit masina cu geamul fata lasat jos si plin de praf in masina si pe bord, cica le era frica sa nu se inchida masina cu cheia inauntru.

      In aceasi zi era un superb la vopsit, usa fata larga deschisa si omul vopsea cu pistolul in camera aia speciala, 100% ia intrat si lui mizerie de la „gazare”

      00
  13. Am testat eu cum e cu masina la schimb. Nu trebuie sa aiba service-ul, te duci la oricine ofera serviciul. Eu am sunat la Autonom si a venit unu cu masina la scara blocului dupa ce i-am dat devizul de reparatie pe mail. Ei isi iau singuri banii de la asigurator.

    00
  14. Pe aia cu trecut la decontat costul unei masina la schimb dar nu ai primit niciodata nimic ? Nici macar sa te intrebe daca vrei ? Eu stiu si am patit .

    00
  15. „… dar fara sa ii fie afectata integritatea” – asta e important. nu ca pitzi alea de influencerite, care se face ca bea desperados si irl o arde pe bere la pet si seminte de 2 lei.

    00
  16. pai si nu zici si tu service-ul, macar asa de obraz

    00
    • „un lant se super marketuri vindea carne expirata”
      „un restaurant faimos avea sobolani pe bancul de bucatarie”

      suna cunoscut… daca da sa stii ca e din cauza gdrp, ai dracu europeni cu drepturile lor…

      00
  17. Domnii “inspectori” sunt problema ca sunt mana in mana cu service-urile . Sa vezi ce ii domnesc aia pe acolo cand te duci la constatare si ei sunt niste labe triste .

    10
    • Intrebare: din punct de vedere legal, acesti „inspectori” trebuie sa aiba vreo acreditare? Ceva studii de specialitate? Ceva certificare?

      00
    • Dãunașii trebuie sa aiba facultate de specialitate.

      10
    • Sa va povestesc ce am patit eu cu „domnu’ inspector” de la Euroins, la constatare… Ma lovise un arab pe Soseaua Colentina. Bara fata, aripa, far, grila, ce sa mai, lovitura frontala. Omul recunoaste, facem amiabila (prima greseala) omul avea asigurare la Euroins. Dupa cateva zile se prezinta un inspector daune, aparent amabil, numai zahar, ii parea rau de masinuta mea mai ceva ca mie… Completam impreuna pv de constatare daune in care scrie” bara fata, aripa…” etc, una sub alta, ca intr.un tabel. Semnez si eu, si el, omul pleaca la sediu zicand ca tb sa faca copie si.mi lasa acolo o copie, sa trec zilele urmatoare s.o ridic.
      Surpriza etapei, cand ma duc la sediul Euroins si ridic copia, omul completase in lipsa mea, unde scrisese „bara fata” completase ” avariata intr.un eveniment anterior”
      Unde scrisese „aripa” completase „de reparat” iar aia chiar nu se putea repara decat cu chit mult, frate…
      Si tot asa, procesul-verbal arata cu totul altfel decat il stiam eu…

      10
  18. Profesionisti de inalta clasa…si unii si ceilalti.

    00
  19. Azi intr-o intersectie m-a pocnit unul cu polita RCA de la Euroins. Suficient de tare incat sa infunde ambele usi pe dreapta (plus prag si aripa spate) si sa-mi sara airbagul lateral, masina acum nu mai porneste.
    Facut amiabila. Sun la Euroins – azi are program doar call centerul, iar primul loc pentru tractare & constatare au joi (azi fiind sambata, deci +5 zile calendaristice doar sa o duc la ei). Pana atunci ei imi pot propune doar sa stau cu masina in brate, nimic altceva.

    Cred ca o rezolv pe CASCO meu, mai repede si mai bine, chiar daca la anul ma vor penaliza serios la reinnoire…

    10
    • Daca o faci pe CASCO cu regres, nu ar trebui sa te penalizeze.

      10
    • dacă nu e vina ta, de ce să te penalizeze?

      10
    • Anul trecut am reparat pe CASCO plafon avariat de la țurțuri. Nu a fost vina mea nici atunci, dar am plătit mai mult la reînnoire de poliță pentru că aveam o daună înregistrată.

      10
    • @benea – cere o fisa de daunalitate de la ASF, vezi ce este pe acolo ca poate e ceva ce ai uitat

      la turturi nu sunt 100% sigur, dar in trafic daca iti repari pe casco, aia sunt obligati sa faca regres pe rca-ul aluia, si 100% nu te penalizeaza

      10
    • De ce nu repari pe polita ta rca cu decontare directa? Si apoi rezolva cele doua firme intre ele…

      10
  20. e un cerc mega vicios din care cei mai efectati sunt clientii indiferent ce zic (sau cred) taberele implicate

    avem asa: pagubitii, asiguratorii si un nou grup de interes venit din urma „asociatii”(le zic asa pentru ca e un grup destul de eterogen)

    pana acum vreun an se luptau doar pagubitii cu asiguratorii si aia din primul grup de obicei si-o luau grav daca nu stateau cu gura pe asiguratori si sau nu aveau aranjamente caz in care erau mana in mana cu asiguratorii si faceau impreuna bani. pierdeau in momentul ala doar pagubitii (si asiguratii RCA standard la care crestea asigurarea oarecum degeaba, si nu intelegeau de unde sunt sumele asa mari)

    ehh, acum un an au inceput sa apara „asociatii” astia sunt baietii faini care te ajuta sa iti repari corect masina, pagubitii care apeleaza la ei nu mai pierd nimic, si primesc tot ce confera legea si inainte trebuia sa te strofoci destul de mult sa obtii, pana acum asta obtineau doar descurcaretii. in momentul asta pierd asiguratorii si asiguratii RCA standard (care au polite din ce in ce mai mare, si o sa creasca inca pe atat in urmatorii ani), primesc o reparatie corecta pagubitii, si castiga (enorm) „asociatii”

    incerc sa explic ce inteleg prin „reparatie corecta”: piese bune OEM, retusari/vopsiri de calitate fara bataie de joc, banii direct la service sa nu alergi dupa ei, masina de schimb cat nu poti sa-ti conduci masina.

    ei bine grupul asta de „asociati” acopera fix zona asta, doar ca la reparatie nu e obligatoriu sa-ti repare chiar perfect, dar scapi de scandal si nervi. intr-o lume ideala am zice ca oamenii astia sunt super de treaba si ajuta pe toata lumea doar ca suntem in Romania si nu totul este ce pare

    „Asociatii” sunt un grup interesant, multi venind din consilieri juridici, avocati, fosti angajati pe constatare service, etc. ei te indruma spre firma locala pe care o au (si pe care asiguratorii o stiu deja si nu se cearta inutil pentru ca stiu ca pierd, asa ca le fac pe plac la tot ce este cerut cf legii), si aia fac absolut tot: iti iau masina de la locul incidentului (pe platforma platita de ei), iti ofera masina de schimb din stocul lor, iti repara masina la un service afiliat grupului si la final doar semnezi cu asiguratorul actul de inchidere dosar si toata lumea e fericita, doar ca in spate grupul are firme de inchirieri de la care castiga procent/client, firme de consultanta juridica care si ei tarifeaza ceva comision, firme de service care repara masina si platesc si ei procent pentru ocazia de a repara pe asigurare.

    sa incercam un exemplu despre care am citit pe grupul de FB al „asociatilor” (in teorie este o asociatia non profit, doar ca banii se scurg pe langa prin alte firme). se ia un „pagubit RCA” posesor de X5 din 2000-2005 (indiferent de atentie, discutam de o coaja de masina) care are un accident si se duce la „asociati”, astia ii dau o masina de schimb de clasa similara – un Audi Q7 2019, ii transporta masina la service, si acolo aia factureaza reparatii cu manopera 1300ron/ora. (reprezentanta la care duc eu masina are 90 ron tariful de manopera). in comentarii apar diversi membrii din „asociatie” care spun ca ala e tariful ok ca sa ai oameni bine pregatiti in service si sa obtii rezultate bune. mergand pe logica ca manopera aia reprezinta salariul mecanicilor ajungem la clasica umflare a orelor de manopera, si rezulta ca un mecanic care lucreeaza vreo 6 ore a semnat hartii de 8 ore de manopera. la 20 de zile lucratoare si 8 ore lucrate, ajungem la un 1300 * 8 * 20 = 208000 ron~ 44 mii euro/luna, service-ul ia sa zicem jumate din bani asa ca fiecare mecanic de-asta de lux ar face peste 20 mii euro/luna. as putea sa bag mana in foc ca nu exista service sa plateasca mecanicii cu 5000 Euro, poate cate unu mai rasarit, dar nu discutam de toata gasca.

    la final ce obtinem dupa ce apelam la „asociati”? obtinem o reparatie facuta probabil destul de bine (ca sa lauzi mai departe echipa care te-a ajutat), profit maxim pentru grupul respectiv, o teapa meritata pentru asiguratori (care de obicei pacalesc lumea), si o suma in crestere extrem de agresiva pentru toti platitorii de polite RCA pentru ca asiguratorii nu isi iau ei tzeapa asa mare, o dau mai departe. sa ne asteptam ca in cativa ani sa ajungem la tarife de asigurare gen uk (~ 200-300Lire/luna) din cauza oamenilor isteti din asociatie si a idiotilor de la asigurari care forteaza lumea sa apeleze la aia

    ps. daca vreti reparatie rapida si ok, oamenii de aici o sa va ajute cu siguranta, pentru moment grupul asta este bine infipt prin sudul tarii, dar nu o sa dureze mult sa se imprastie pe toata tara

    https://www.facebook.com/groups/AsociatiaPagubitilorRCA/

    00
    • Salutari tuturor. Fac o interventie cu scop de clarificare a unor aspecte discutate pe aici despre grupul pagubitilor RCA de pe FB si despre „asociatii” astfel:

      Eu sunt fondatorul grupului, grup infiintat acum 2ani si jumatate , mai exact in feb 2017.
      Acesta a fost infiintat ca o nevoie stringenta a pagubitilor RCA de a NU mai fi inselati de firmele de asigurari si/sau de catre service.uri

      Tot eu sunt fondatorul si presedintele Asociatiatiei Pagubitilor RCA. Este un ONG infiintat in conditiile legii cu scopul de a apara interesele pagubitilor RCA , dar si a tuturor consumatorilor de RCA. Am 8 colegi, membrii fondatori din 8 regiuni ale tarii, nu numai in sud. Avem filiale chiar si in ClujNapoca, Caransebes, Valcea, Bucuresti, Targoviste, Ploiesti. Avem un site in lucru prin intermediul caruia dorim sa venim mai aproape de pagubitii RCA precum si o linie telefonica cu numar scurt prin care putem fi contactati de pagubitii RCA din toata tara.

      Referitor la tarifele exagerate practicate de unele unitati repratoare (1300lei/h manopera) fac precizarea foarte clara ca noi NU suntem in colaborare cu astfel de unitati reparatoare.

      Banii pentru despagubiri in urma unui accident RCA, nu sunt ai asiguratorilor, ci ai nostri ai tuturor, asiguratorul este doar gestionarul acestora. Ei strang banii intr.un „sac” pentru a putea sa despagubeasca pe cei aflati la necaz, dar din cauza faptului ca vor sa faca profit, acestia devin foarte zgarciti cand e vorba sa plateasca despagubiri. De 30 ani asiguratorii fac profituri uriase in Romania, dar tot ei sunt cei care se plang prin ziare si pe la TV ca RCA.ul nu le aduce profit. Pai de ce nu inchid pravalia pe acest segment? Noi vedem ca tot intra jucatori noi pe piata, deci RCA.ul pare ca nu e asa pagubos cum spun ei.

      Mergand mai departe catre zona de scumpire a politelor RCA in urmatorii ani din cauza baietilor isteti , „asociatii” vin cu o singura clarificare de pe vremea cand acesti baieti destepti nu existau si nici Asociatia. Pret polita RCA cap tractor 2016 = 5000 euro /an. De ce erau aceste tarife? Noi am „ajutat” la cresterea lor? Ne amintim de greva transportatorilor de la acea vreme? Noi nu existam pe atunci, deci politele RCA nu se scumpesc din cauza noastra, ci dupa bunul plac si interesul de a face profit cat mai mare al asiguratorilor.

      Obiectivul Asociatiei este de a ajuta pagubitii RCA sa beneficieze de toate drepturile sale conferite de lege, tractare, auto la schimb,reparatii in service.uri autorizate folosind piese OEM, sa obtina despagubiri corecte in caz de dauna totala, iar asiguratorul e obligat prin legea132/2017 coroborat cu N20/2027ASF sa plateasca aceste servicii.

      Pagubitii RCA nu trebuie sa planga de mila asiguratorii caci acestia nu platesc daunele din banii lor ci din banii nostri ai tuturor asa cum am aratat mai sus. Banii adunati de catre asiguratori din vanzarea contractelor RCA reprezinta un fond social prin care sa se ofere despagubire celor care au suferit un accident.

      00
  21. Am pățit-o și eu cu „Cars Tuning Service” din Sectorul 6. După multiple drumuri în service în care tot constatam nereguli (ba nu schimbaseră un bec față, ba nu mergea deschiderea hayon-ului, ba nu mergea șprițiera de la hayon), până la urmă am luat-o. La următoarea lovitură din spate am observat că de fapt nu schimbaseră hayonul așa cum scria pe deviz. Era de fapt tot cel vechi, chituit și revopsit.

    Apoi am zis să nu mai fac experimente și să merg direct la „profesioniști”. Meridian Vest. La ăștia am fost de vreo 3 ori pentru că prima dată când mi-au dat deadline-ul nu era gata, a doua oară când au pornit-o făcea ca tractorul, deși ei ziceau că e gata. În final am luat-o cu un arc pe spate rupt (care era trecut pe constatare, dar ei n-au vrut să-l schimbe, că „nu are cum să fie de la impact”) și cu aripa spate zgâriată în locul de îmbinare cu spoilerul. Tot așa, au zis că nici asta nu e de la impact.

    Data viitoare o voi repara în regie proprie, la un service pe care îl cunosc.

    În concluzie, celor care ați avut astfel de experiențe vă recomand să faceți un pas în plus. Dacă nu vă înțelegeți cu service-ul, apelați la ANPC să rezolve disputa. Eu de 2 ori am făcut plângere la ANPC de când mă știu, și în ambele cazuri am fost despăgubit (și operatorul sancționat).

    00
  22. Pana acum am doua experiente cu service-urile , ambele neplacute:

    1. Masina de munca BMW 320, cu 60.000 km facuti in 1 an si 2 luni , pe drumurile tarii si evident 5 dosare de casco. Nimic grav, mici stersaturi/zgarieturi din trafic , cand altii au intrat in mine. Masina fiind noua, in garantie, am ales sa o repar de fiecare data la reprezentanta BMW de unde a fost luata. Calitatea este dezastroasa, elementele parca ca sunt revopsite in curtea scolii, in pauza de fotbal. Am returnat masina pana acum de 2 ori pentru a reface revopsirea unor elemente, urmad ca in curand sa o duc pentru a 3a oara pentru alte rectificari. Pur si simplu nu sunt in stare sa vopseasca o capota fara urme de lac scurs si fara praf prins in lac/vopsea. Nu stiu si nu m-a interesat cat a costat, insa sigur nu este ieftin :)

    2. Masina personala, un Passat break. Am avut ghinionul sa se frece cineva de bara spate. Bara am revopsit-o pe RCA-ul vinovatului (Euroins) la serviceul cu cele mai bune recenzii din Bucuresti – TOP LAC. Serviciile de consiliere sunt excelente, masin de schimb, calitatea lucrarii foarte buna (fara lac scurs, fara fire de praf/alte urme in vopsea) , insa nu au nimerit nuanta si acum se fac ca ploua. Costul revopsirii/element la ei este 1000 – 1200 lei.

    00
  23. Acum ca s-a mai calmat lumea revin cu unele detalii.
    Vopseaua e ok-ish, a nimerit-o la culoare dupa 3 probe si m-au informat ca masina a mai fost revopsita. Duh, de parca iti trebuie multa scoala sa iti imaginezi ca o masina veche de 14 ani nu a fost revopsita(revopsirea fiind inainte de 2012)dar ma rog, a fost vopsita dezmembrata fara geamuri, adica cum nu vor vopsi cioflingarii nostri nici intr-o suta de ani! Pe grilajul siglei este un punct mare de vopsea scursa, ma rog, trec cu vederea ca oricum nu se vede decat daca te uiti de jos in sus. Nu stiu ce au ciocanit la aripa dar stiu ca nu mai culca cu pragul, se si vede in poze. Idem cu rahatul elementului de parbriz, de fapt cel mai mult ma enerveaza acest ornament si faptul ca puteau vopsi 2cm de stalp unde a ruginit.
    Initial cei de la asigurari mi-au dat 2 service-uri cu care colaboreaza ei dar am refuzat, le cunosc de poame bune ce sunt… Stiti ce tinichigerie am ales pana la urma? REPREZENTANTA OPEL!!! deci ce ziceati ca la reprezentanta nu se fac manarii? De ce nu am ales regie proprie? Din cauza farului deoarece pe afm costa 2000 de lei iar daca mi-ar fi oferit 2700 de lei mai aduceam bani de acasa doar sa inlocuiesc bara…

    00
    • „Mă duc, ridic mașina și constat așa: bara este aftermarket, deși pe deviz apare ca fiind 2.500 de lei (cât costă OEM), proiectorul idem, farul nu au avut ce face așa că mi-au pus unul OEM, polistirenul lipsea cu desăvârșire și era prins într-o fașetă. M-am dus înapoi să îmi pună alt polistiren. Mi l-au pus, și atunci am constatat că pe deviz apărea ca fiind înlocuită traversa/ranforsarea barei, ceea ce faptic nu s-a întâmplat…”

      pentru elementele mincinoase din reparatie eu in locul tau as face o reclamatie la politie pentru frauda, e nevoie doar de o declaratie de-a ta + actele primite de la service si de la asigurare. le depui, scrii povestea acolo si garantez ca o sa treaca vreo 3 insi de la service pe la politie cate ore ti-au pus tie in manopera sa explice ce si cum. recitesc acum la partea cu bara si zici ca ei au pus aftermarket cu toate ca oem e tot 2500 ron, e important aici daca au scris la reparatie ca au pus OEM sau nu, daca nu au scris asta atunci nu prea conteaza ca ce au pus ei e peste ca valoare … ca nu te mint

      00
    • norbert – Nici nu are importanta daca au scris sau nu. Legea e clara, masina se aduce la starea initiala, adica am avut oem trebuie pus oem…

      00
  24. Chestia e ca nu prea se mai gasesc meseriasi prin Ro
    Dus masina la reprezentanta, pe langa faptul a a tinut masona 2 luni cand sa o iau imi intra palma prin lufturi

    00
  25. Păi, cam așa stă treaba când turcu, pardon asiguratorul plătește.

    Și în SUA e la fel. De ce ar cere o sumă mai mică atunci când ei știu că, legal, pot cere suma maximă și îi doare fix în cu… pardon cot de consecințe?

    00
  26. Masina mea lovita din spate in parcare, a fost atins portbagajul, bara spate si indoit esapamentul rezultand erori de check engine la catalizator.

    Mers la service, baiatul la service mi-a spus sa stau langa omul de la asigurare ca are „obiceiul” sa nu fotografieze/constate toate avariile. Buuun, sa inceapa distractia…

    Rezultatele:

    1. Schimbat bara spate, vopsit, OK.
    2. Reparat portbagajul, usa nici pana azi nu se inchide ca lumea.
    3. Au zis ca esapamentul era indoit inainte de accident si nu e treaba lor sa repara… wtf? ca cica era ruginita langa catalizator… Am facut plangere, constatari, laba in cerc timp de 3 – 4 luni pana am zis sa-mi bag p**la si am reparat pe banii mei. Plangerea nici pana azi nu a fost solutionat, sta dosarul la asigurator si la anpc…

    10
  27. Solutia: RCA cu decontare directa. E mai scump decat cel mai ieftin de pă piață (dăăăăăă) dar, cand e sa ai vreo dauna, e asiguratorul tau si are tot interesul sa te pastreze, ca la Casco. Nu face urât nici cu service-urile, platește la timp etc (considerând că alegi totusi o firma serioasa. Fun fact: Euroins are probabil cea mai scumpa oferta de RCA cu decontare directa, deși are cel mai ieftin RCA simplu, deci probabil nu pe ei ii vei alege).

    00
    • nashu_mare – Nu asiguratorul a fost scartar ci service-ul, adica reprezentanta opel! asa ca da, ce legatura are decontarea directa aici? Eu unul nu ii vad avantaje atata tip cat nu despagubeste pentru terti straini/alcool la bord/fara itp-rca/etc

      00
    • Una este ca acel service sa fie platit de euroins, cand se poate si cum se poate, si alta e ca acel service sa fie platit de un asigurator serios, cu care comunica de obicei usor si care il plateste corect. Literlamente, ca utilizator final (căci clientul e firma de asigurari), te simti ca la CASCO (si angajatii care se ocupa de tine sunt cam tot aia). Si, pentru ca ai un asigurator serios, te poti duce la majoritatea service-urilor serioase. Si, pentru ca, de fapt, nu asiguratorul tau va plati, va accepta toate reparatiile, pentru ca le va deconta si el mai departe (documentate profesionist), pe cale legala, de la companie la companie.

      00
    • Lasa-ma sa repet. S-a ales reprezentanta de mine si nu am mers la service recomandat de acestia. Reprezentanta cu colaboreaza cu city pentru ca sunt curve. Cu euroins nu au probleme, le plateste fara probleme atata timp cat se incadreza in dauna. Pana una alta ia spune-mi tu mie de ce nu s-a respectat devizul? Daca erau in cardasie dosarul ar fi fost acceptat a doua zi nu dupa 30+ de zile lucratoare

      00
    • Cred ca am fost destul de explicit: daca service-ul stie ca asiguratorul plateste prost si este scârțar, va face o lucrare de mantuiala, ca sa nu iasa pe pierdere, ca cine stie cand isi recupereaza banii. Si tot service-ul nu va raporta mai departe eventualele probleme descoperite dupa demontare, pentru ca ar fi o pierdere cel putin de timp.

      Am avut 2 avarii in ultimul an:

      Prima. Motor Honda. Am fost lovit din spate de un dobitoc care statea pe telefon. A cazut motorul pe dreapta. La prima vedere: carene zgariate, numar indoit, pedala frana indoita, geaca ruptă in cot. Puteam sa fac pe asigurarea vinovatului (Grup Ama, decent din ce inteleg), dar m-am dus la asiguratorul meu, ca aveam RCA cu decontare directa de la Generali (a fost una dintre cele mai bune oferte cu decontare directa atunci cand am cautat cu cine sa fac RCA). La centrul de daune, inspectorul Generali s-a comportat ca si cum as fi client casco: a gasit ca si oglinda e zgariata in colt (e din plastic negru mat si nu as fi observat nici in o mie de ani), capatul de ghidon la fel, mi-a acceptat si geaca la schimb, desi teoretic pe RCA nu se despagubesc accesoriile. M-am dus dupa aia direct la reprezentanta Honda. Aia de acolo au vazut ce asigurator am (m-au intrebat intai cat platesc pentru casco la un motor care nu e nou) si au inceput sa faca reconstatare. Au gasit inclusiv faptul ca scarita pasager (un fier nevopsit) avea o zgaraietura pe bulbul exterior si au dat-o la schimb. Au mai gasit si o zgaraietura pe codita (pe care eu cred ca o aveam dinainte) si au dat aia la vopsit, protectia de glezna era indoita – au dat-o la schimb, au tras de bascule sa nu aiba joc etc. Au facut poze la toate avariile gasite si le-au trimis la asigurator prin email, stiind ca ala nu e scârțar si ca toata munca asta de constatare le va fi rasplatita. Ne-am salutat si data viitoare cand am vorbit a fost atunci cand m-au sunat sa vin ca au venit piesele. Totul a fost schimbat cum au zis, motorul e ca nou.

      Al doilea exemplu: gasit masina lovita in parcare (coincidenta Opel). Aveam Casco tot la Generali. Usa lovita, oglinda rupta, aripa indoita. Sun la Generali sa ma programez, pregatit sa ma duc la centrul lor de daune. La telefon: „aveti Opel? Pai de ce nu va duceti direct la reprezentanta? Totul se face acolo. La care dealer doriti sa va duceti?”. La DiBas, tipul de la receptie a facut totul: a deschis dosar, a facut poze. (singura cârâială a fost când m-am pomenit eu ca nu mai găseam contractul de CASCO și nu voiau sa inceapa constatarea fără el, dar tot el au rezolvat până la urmă pe baza VIN-ului) A dat aripa si oglinda la schimb, usa la indreptat si a observat si un punct in care sarise vopseaua in coltul barei pe care eu chiar nu il observasem si a dat-o si pe aia la vopsit. La fel ca la Honda, ne-am despartit (mi-au legat oglinda temporar cu scoci sa pot circula) si ne-am mai auzit doar cand m-au sunat ca au venit piesele. Mi-au dat si masina la schimb (o rabla de Corsa) Ulterior, au dat si usa la schimb. Totul a ieșit ca nou si au spalat si masina la plecare.

      Concluzia: conteaza cât de bun platnic e clientul. In niciun moment nu a existat o limita de buget in care sa ma incadrez pentru reparatii (poate pentru motor, ca mi-era teama sa nu imi dea dauna totala la cate gasisera).

      99% dintre masinile care circula pe strada au RCA valabil facut in Romania dar cei mai multi la ceva cityeuroinscarpaticafaliment_celmaieftin. Pentru costul a mai putin de juma de rezervor de benzina in plus, de ce sa te zgârcești si să intri intr-o spirala a lucrului de mântuială?

      00
    • Deci repet, daca euroins nu era bun platnic cu opel acestia nu deschideau dosarul de dauna… daca era vorba de city nici nu se deschidea dosaru la opel. Poti trage concluziile ca euroins este bun platnic la opel deci nu avea nici un motiv sa se comporte cum s-au comportat. Haide sa zicem prin absurd ca euorins sunt rau platnici. Tu chiar crezi ca intarzie platile 1-2 ani incat sa isi justifice reprezentanta magariile facute?

      00
    • Euroins impreuna cu City au mai bine de 50% din piata de RCA din Romania. Pe seceta, nu prea iti vine sa selectezi clientela si accepti sa lucrezi si cu ei, ca pana la urma sunt niste bani care or intra la un moment dat. Dar sunt niste costuri. Faptul ca au deschis dosarul nu inseamna mare lucru.

      Nu doar ca intarzie plata dupa facturare, dar fac tot posibilul sa nu recunoasca avarii, sa puna piese after-market si alte similare. Ca service, ma gandesc, daca astepti zile intregi pentru o confirmare care nu stii daca vine sau nu, ocupi un loc degeaba cu o epava. Scoate epava de pe rampa, mut-o pe margine. Dupa confirmare, mai astepti si piesa si iar tii spatiul ocupat. Vine piesa, muta epava din nou pe rampa… Vor piese aftermarket, deci trebuie sa lucrezi cu altii. Tu ca reprezentanta ai prefera OEM, unde ai si alte conditii de plata si faci si cifra de afaceri cu importatorul.

      Asta e problema obsesiei asteia cu costul cel mai mic.

      00
  28. Am și eu o întrebare cine mă poate lamuri, am primit de la asigurator o sumă de bani pentru repararea mașini (să spunem 35000 un X3 )iar service auto îmi spune că suma in care trebuie sa mă încadrez este de 29000 că restul este TVA

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.