Skoda Octavia 2019 2.0 TSI 190cp DSG7 review

So, după cum îți amintești din postarea despre bătrânică, am condus cu mare plăcere (și nervi uneori) o Octavie de prin 2010 care cam începuse să își arate vârsta (de aici și crizele de nervi din ce în ce mai frecvente).

Prin noiembrie 2019 m-am apucat să studiez piața (se mai terminase cu WLTP-ul și începuseră să apară și motorizări mai mari de 1 litru, 3 pistoane pe la majoritatea producătorilor).

Cu un buget relativ mic (că mai trebuie plătită și casa), după ce am eliminat piața de SH-uri (am găsit câteva bunătăți, dar diferența față de una nouă nu era atât de mare, în medie 20%) pe lista foarte scurtă au ajuns, în ordine:

  • Skoda Octavia 3 FL 2.0 TSI 190CP DSG7 (ăla bun)
  • Skoda Superb 3 2.0 TDI 150CP DSG 7 (pe benzină aveau doar 1.5 TSI și 2.0 272CP care, la 40k e în alta ligă)
  • Renault Megane Sedan 1.3 TCE EDC
  • Renault Talisman 1.6 TCE 205CP EDC
  • Honda Civic Sedan 1.5 170CP CVT

În final, Superbul a căzut pentru că am zis pas la diesel, Talismanul era prea scump și, decât CVT, mai bine manuala. În 5 trepte (nu dați cu pietre, e părerea mea).

Fast forward 2 luni, deși Megane-ul era mai bine dotat la un preț mai mic, totuși era prea scump și, în final, m-am întors la vechea mea dragoste EA888 (cu bune și cu rele). Pe 19 ianuarie am dat comanda, la fix o lună a intrat în producție și pe 7 martie era în .ro, unde am pus de o poza (era într-o joi)

Ca echipare e un Style cu câteva opționale:

  • Virtual Cockpit
  • ACC + FA
  • Blindspot detection si senzori spate
  • Interior parțial piele
  • Volan și parbriz încălzit
  • Faruri LED

9.000 de km mai târziu, avem câteva concluzii.

Ce nu-mi place:

  • anvelopele standard (Nexen HD Plus) sunt varză. norocul meu că aveam un set de Continental aproape noi prin debara.
  • calitatea este mai scăzută față de băbuță.
  • deși nu scria nicăieri, se pare că suspensia este setată destul de sport; bine că nu am pietre la rinichi :D

Ce îmi place:

  • combinația cutie+motor (EA888 rev3B și DQ380) este genială. totuși trebuie mare grija, permisul zboară foarte ușor. o tură pe serpentine întotdeauna se lasă cu un zâmbet de Joker.
  • farurile LED sunt geniale noaptea (după puțin reglaj).
  • Virtual Cockpit-ul este ceea ce trebuie; nu m-aș mai întoarce la ceasuri analogice (alea de 959 sunt interesante, totuși).
  • scaunele, volanul și parbrizul încălzit fac toți banii.
  • suspensia, deși tare este suficient de fermă încât să știu pe unde merg.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

78 comentarii

  1. In afara de display-ul digital, n-arata rău. Cat a fost prețul final?

    00
  2. Genu de review care chiar imi place. Scurt si la obiect. Am inteles tot. Merci!

    00
  3. „Prin noiembrie 2019” – Marty is that you?
    In poza 3 ai martorul de „Check engine” aprins?

    00
    • In poza 3 ai martorul de “Check engine” aprins?

      așa vine din fabrică.

    • Martorul respectiv e tot timpul aprins dacă e pus contactul, dar motorul e oprit.

      00
    • Dacă e pus contactul? Cu cheie, pe care o bagi acolo dupa volan? Nu e d-aia cu buton?

      00
    • @cosmin e chestie vag, daca pui contactul, ca e kessy ca e cu cheie in volan, se aprinde martorul; daca nu se stinge după ce ai pornit motorul atunci nu te vad bine.

      00
    • N-are importanță dacă are buton în loc de cheie. Dacă apeși butonul fără să apeși și pedala de frână, mașina nu pornește, dar „pune contactul”.

      00
    • Honda Civic are 183 cp si nu 170.
      Sa iei o Skoda in loc de o japoneză…..

      00
    • @Adi – desi Honda e faina de obicei, ultimele modele nu sunt asa reusite.
      Orice piesa costa de rupe si stai cu lunile dupa ele.
      Tot timpul am respectat Honda pentru ca sunt singurii care dau caii la roata.

      00
    • @adi japoneza făcută in Turcia (precum unitățile exterioare de la Daikin-urile mele) CVT si 240Nm. Si da, ai dreptate, 180cp. Si oil dilution.
      Au extins si in Romania garanția cu un an?

      00
    • Enzo, eu am schimbat o conductă la aerul conditionat. Mi-au spus că vine in 3 zile ,,nenorociții,, m-au sunat după 2 zile ca a venit
      Zidanne, cutia de viteze de ultima generatie de Mercedes se face in Romania cumva? A , si Skoda se face in Cehia ? Ca sa vezi!

      00
    • @Adi, nu vreau sa critic Honda, dar de cand Cehia=Turcia ?

      00
  4. Ce consum mediu ai pe urban/off?
    Ce preț?

    00
    • Ti-am răspuns ieri numa ca @vali nu a aprobat (mea culpa, folosesc alt mail).
      Consumul e intre 4.7 si 20. Fac cam 600 de km cu un plin.
      Pretul de unui Style chel e 23 dupa ce baga clever bonusul.
      Eu am scos-o la aproape 25k si 5 ani garanție.

      00
  5. NOU
    #21

    Acest review este un coitus interruptus. Cum merge, cat consuma, cum functioneaza ACC-ul, alte chestii care vrea sa le stie tot romanu…?

    00
    • Sa ma scuze autorul dacă intru peste el, însă pot spune eu câteva cuvinte despre ACC:
      ACC este de vis. Mai ales cu cutie automata. Setezi viteza și folosești numai volanul si semnalizările. Pune frâna singura când detectează mașina in fata și care merge mai încet și după aceea menține distanța in limita vitezei setate. Dacă se blochează traficul pune frâna pana când oprește mașina și accelerează când se reia circulația.
      La Octavia sunt 2 tipuri ACC pana la 160 – și doar pana acolo poți sa setezi viteza (mai sus nu se poate) și 210 parca.
      Se pot seta 3 distante de la care începe sa frâneze. Cea mai mare este inutila prin România deoarece lumea nu trece pe banda 1 când ajungi in spate, crede ca mergi cu aceeași viteza, și se mai baga și alții între tine și mașina din fata și atunci frânează destul de puternic. In funcție de trafic eu folosesc pe cea medie sau cea mai mică. Cea mai mică distanță se setează automat parca dacă masina este in mod sport.

      00
    • @sitting duck decat da stau sa povestesc romane si sa iasa un tl/dr mai bine arunca un ochi aici http://assistants.skoda.ro/#kodiaq
      Consumul variază intre 4.7 si 20.
      @Ip corect ce ai zis numai ca nu sunt 3 ci 5 pozitii. Poti seta distanta (interval de timp) intre una si cinci secunde. Daca stai sa sapi prin setari mai sunt câteva opțiuni…
      Cu 3 valori vine FA (front assist). L-am lasat la început pe early si bipaia non stop. Acum, pe late, a intrat de vreo 3 ori in 6000 de km ultima data marti pe DN1.

      00
    • Nu e chiar vis, e un program cu limitările lui. Accelerează uneori inutil, frânează prea tare și oricum trebuie să fii atent. Sunt de acord că e o îmbunătățire față de cruise control dar situațiile în care merită folosit sunt foarte puține după părerea mea…

      00
    • @A. Daca ai driving mode selection (sau VCDS) te poti juca prin setari. Are mai multe moduri: normal, sport, eco, confort.
      Anticipează destul de bine traficul din fata si franeaza chiar lin. Accelerarea pe confort e confortabila (n-am găsit alta rima).
      Cu toate astea nu însemna ca trebuie sa te bagi la somn in dreapta.
      A nu se confunda cu FA (front assist).

      00
  6. Tie chiar iti place ce masina ai luat? :))))

    00
  7. Ai ales culoarea rosie sau era promotie ?

    00
  8. Au reparat problema cu senzorii? Că toți posesorii de VW (știu, e Skoda, right) cu mașini mai noi de 2014 pe care-i știu se plîng că, la un moment dat, încep s-o ia razna. Gen făcut scandal senzorii laterali că ești prea aproape cînd tu ești la doi metri distanță de mașina pe care-o depășești pe autostradă. Și mai era o problemă la un senzor care dădea semnal de frînat pe la viteze mari, că mai prindea cîte-un țînțar pe grilă și-l confunda cu mașina din față.

    • Problema cu senzorii spate e cauzata de gheata, din ce stiu. In martie erau deja 24 de grade. Vedem la iarna.
      FA nu declanșează decât la obiecte metalice. Daca iti zboara prin fara radarului o punga căptușită cu folie de aluminiu e posibil sa iti iei o frana in bot. O singura data mi-a dat avertizare falsa, pe un drum drept când a trecut Loganul de politie cu radarul îndreptat spre mine.
      In rest numai de bine despre senzori/radare.

      00
  9. Toate că toate, dar farurile alea sunt urate cu spume! Îmi pare rău, poate o fi buna mașina, dar daca nu arata și ea cat de cat, degeaba. Modelul pre-facelift arata mult mai bine.

    A, și, explica-mi și mie asta : „deși Megane-ul era mai bine dotat la un preț mai mic, totuși era prea scump”, că în capul meu nu prea are sens…

    00
    • Adica vrei dacie dotata care costa aproape cat o masina buna sau vrei o masina buna ?

      00
    • farurile sunt urâte și… cam asta tot. Nici versiunea pre-facelift nu provoca erecții, dacă nu umblau la faruri filozofi rămâneau, mașina se vinde ca pâinea caldă în continuare. Nu e deal-breaker

      Megane-ul avea o calitate percepută mai slabă decât Octavia. Dacă mașina are mai multe dotări la preț mai mic, dar e mai puțin spațioasă și îți dă constant impresia că se dezmembrează…

      00
    • @Zarax pe hârtie M4 e mai dotat. In practică multe din dotarile de pe O4 vin direct de pe A3.
      Pe O3 iti poti alege dotările, pe M4 ai pachete. Ca sa obțin aceași dotări punctuale pe M4 trebuie sa pun tot mai puțin trapa. Și, daca am calculat bine sar de la 16k la 24k. Si peste 5 ani o vand cu 6. Pentru ca or sa fie o gramada de M4 business la vanzare.
      O3 are 12 ani garanție la coroziune ;)

      00
  10. „…farurile LED sunt geniale noaptea (după puțin reglaj)…”

    Ce reglaj la LED ? Iar au facut suedejii astia de la VW si au pus faruri sub 2000 de lumeni sa nu puna spalator si reglaj automat ?

    01
    • Am un coleg cu o Skoda noua cu faruri led si el se plange ca bat cam jos – poate e ceva similar.

      00
    • Farul stanga batea puțin cam jos.

      00
    • Si ai reglat singur sau in service ?

      00
    • Fix aceasi problema am avut și eu cu stânga. L-am dus la reglat la skoda, l-au reglat de ii orbeam pe toți, l-am reglat eu cu surubelnita câte puțin până nu deranjam pe nimeni și vedeam ok.

      Cred ca merita sa iti iei scaune sport, doar 200 euro, dar sunt extrem de comode

      00
    • @Monciu sunt adaptive, e destul de greu sa le reglezi corect fara VAS (sau cum ii zice)
      Scaune sport înseamnă tapițerie neagra.
      După 5 ani in cosciug, never tapițerie neagra again. In plus am 1.87 si 85 de kile. Stau perfect in ele.

      00
    • @zidanne, le-am dus ka Skoda, aia erau varza, am gasit surubul de reglaj manual si am invartit de de 2 ori in sus si bate mai ok in stanga. Dupa cateva drumuri am mai reglat si dreapta putin sa bata putin mai sus, nu am rimit flashuri, am vazut ca e ok.

      E adaptive, dar tot are o pozitie de referinta de unde incepe „adaptarea”

      00
  11. Off-topic dar nu chiar: de ce nu mai postezi pe vwforum?

    00
  12. Bai, dupa atatea review-uri, parca-mi vine si mie sa scriu unu’ la BMW seria 3:

    Dupa un Passat si 2 Audi (A3 si A4), bag spiţu’, pe viitor nu cred ca mai cumpar altceva decat BMW.

    00
  13. Estimez un cost de vreo 25-26k cu tva. Făină combinația de motor și cutie. Ce e mai nasol la calitate fata de modelul anterior?

    00
  14. NOU
    #59

    Dupa primul schimb de ulei asteptam si consumul

    de ulei, normal :D

    00
    • Momentan e 0.
      Având ciclu B (foloseste Audi ValveLift pe admisie pentru a stimula ciclu Miller) ma aștept sa pape putin.

      00
    • @ciocolatiulverde Schimb 1 uleiul era între minim si maxim.
      Aștept schimbul 2 (in 7-8000 de km)

      00
  15. Nu e greu de intretinut culoarea aia de tapiterie?

    00
  16. Pentru cei care vor sa stie consumul apare in a 3-a poza, 7.9%, probabil proprietarul e ceva mai cuminte.

    Intr-adevar farurile is tare urate, iar virtualul nu-i prea vad rostul, prea complicat nelizibil, in rest e o skoda, nimic shocking.

    Bijuteria e intr-adevar motorul, probabil cei cu audi si bmw raman socati cand primesc flashuri de la o skoda :D.

    Cu asemenea motor ar merge si o evacuare.

    Personal dintre cele masinile specificate mai sus as fi mers pe honda civic.

    00
    • 2.0 tsi ca sa moara tdi.

      00
    • Poti spune orice numai ca merg cuminte nu ;)) Consumul e un mixt de vreo 80 de km in oras (10+10) la ore aproape de varf, o tura pana la Sinaia (DN1 si A3) si o tura pe A1 pana la țară. La 144 consuma 6. La 160 aproape 7. La 240 nu m-am uitat ca eram atent la trafic.

      00
    • 2.0tsi de la VAG este varza…urmează sa cumpăr a 4-a mașina VAG(am avut Golf, Octavia și A4) un Sharan și fug ca de dracu de acest motor. Am avut varianta de 200cp pe golf si numai belele mi-a făcut. Nu cred nici in acesta de 190cp. O sa merg tot pe TDI la care VAG are cele mai bune motoare de pe piața. Vrei benzina te uiți la Mazda, Honda, Toyota sau Renault.

      PS. Motorul TDI de 170cp se simte la drum mult mai fain decât TSI de 200cp la VAG. Cel de 190 încă nu l-am încercat dar cred ca TDI de 184 e in continuare superior din cauza cuplului.

      00
  17. Pana la urma, cât a costat? Ca stau si eu si cuget între un SH sub 50kkm de 1 -1.5 ani si ceva nou, dar au scumpit masinile noi de groază.

    00
    • Pretul de lista era 28990. Dupa prima tura de reduceri a scăzut pe la 26.500. Dupa inca o tura de negocieri a scăzut pana la 24990.

      00
    • Hm, mai incerc odată la alti dealeri, cu dotările și motorizarea asta, au scazut o mie și îmi dădeau trusă si triunghi, am zis pas. Am tedei, vreau benzol, mai mulți cai decât acum si automat, dotări peste ce am, maxim 25000. Cam greu azi, scumpe rau.

      00
    • 25k cu TVA?

      Ft bun pretul, esti bun la negociat inseamna :))

      00
  18. Farul stânga la toate mașinile, in afara de cele din UK, trebuie sa bată mai jos decât cel din dreapta!!! Nu umblați aiurea la faruri, mai ales la mașinile care sunt noi. Cei ca voi ma orbesc pe mine și pe ceilalți nevinovați noaptea! Puteți fi vinovați de producerea unor accidente foarte urate!

    00
    • Da bate mai jos, dar din fabrica e reglat prea jos, și la viteze de peste 80 faza scurtă vedea Ft rău, citește pe forumuri, toți se plâng de treaba asta

      00
  19. Este primul test auto din viitor :)))
    În noiembrie 2019 a început să caute mașină… acum suntem în iulie 2019 :)))

    00
  20. Cum adică reglat faruri LED ?

    00
  21. Salut! Am mai citit un review facut de tine masinii pe vwforum care, corelat cu cele 10 luni de asteptare pt 1.5 tsi, m-a convins sa merg pe motorizarea asta. Sunt curios daca ai luat in calcul si Mazda 6. Nu este ieftina, dar nici Octavia 2.0 Tsi + optionale nu este… Pe mine m-a ajuns pe la 24.000€ cu optionale, discount-uri aplicate. In afara de motorizare si spatiu portbagaj, Mazda cam era peste… Am ramas cu ceva regrete … :)))

    00
  22. Sa o stăpânești sănătos! Nu ai de ce sa-ti pară rău, Mazda 6 este mult mai scumpă, spațiu interior putin mai mic, motorizarea pe benzina destul de slabă, (nu contest fiabilitatea), calitatea materialelor interioare mai buna la Mazda.
    Acum depinde ce iti dorești, pentru mine 2.0 TSI a fost câștigător. :)
    Poate faci si tu o prezentare mașinii tale pe forum.

    00
  23. @zoso… cumva am dat unfollow :)) ma reabonez la comentarii :D

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.