Și eu aș fi speriat de mașinile autonome #2

Prin Brașov se înlocuiesc țevile de apă, pentru că oraș sărac, n-au bani să aștepte să crape și să lase cartiere întregi fără apă, cum e la București. Oamenii muncesc insistent și cu avânt, durează 1-2 zile să termine o porțiune de stradă, pe care o eliberează complet. Azi basculau intens pe o porțiune din Aurel Vlaicu.

Pe la 6 aveam ceva de făcut, așa că ies cu mașina din nou, mă duc într-un loc, rezolv, după care trebuia să ajung pe la poștă. Zic că nu mă mai duc mâine cu bicla și opresc repede și iau coletul în timp util, dacă tot sunt în zonă. Pe 13 Decembrie, banda a doua complet blocată. Ce naiba?! Banda 1 mergea. Ajung și văd problema: un coclet cu număr de IF voia să facă dreapta de pe banda a doua, dar era un pic aglomerație și nu îl lăsa nimeni.

Până la urmă îl lasă cineva și face dreapta. Culmea e că el nu voia să facă dreapta pe Iuliu Maniu, el voia să facă dreapta pe Mihai Viteazul. Bun. I se face loc să se ducă pe breteaua aia nenorocită, el a mers până în buză pe banda a doua, a pus frână și a dat semnal să facă dreapta. Eu eram în spatele lui. Mă gândeam că vrea să meargă înainte și dă semnal aiurea. Dar nu. Cocletul voia să facă dreapta și acolo. Și tot de pe banda a doua.

Acum, eu înțeleg că poate e oraș nou și nu te descurci sau poate la mă-ta acasă așa se conduce, dar cât de jeg să fii? Serios acum, sunt convins că GPSul nu i-a zis "stai pe banda a doua până în buza intersecției și acolo fă dreapta, ca la București, valorosule". Sunt convins că l-a ghidat bine din timp, doar că șmecheria nativă a triumfat. Ia că stau eu pe banda a doua până unde am treabă, ce, sunt fraier să mă iau după GPS?! Nu contează că blochez două intersecții, eu sunt turist, ar trebui să mă lase, chiar dacă sunt mizerabil și idiot. Ospitalitate, chestii, dar până la un punct…

Ca și ăsta. Credeți că GPSul nu i-a zis "stai pe banda a doua sau a treia, prostule, nu te băga pe prima, aia e pentru altceva"? I-a zis.

De asta zic, când o să apară mașinile care se conduc singure și specialii ăștia vor vedea cât de cretin au condus până acum, sper să aibă o urmă de demnitate și să se sinucidă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Păi dacă nu mai poți să-l orbesti pe unul cu faza mare, sau să-i tai fața altuia, sau să parchezi pe trecere ori pe un loc străin ,sau să te-ncadrezi de-ampulea , adică să arăți că ești smeker nesimțit , ce sens mai are să conduci ?

    00
  2. Daca Masina Autonoma Inteligenta il va foote pansofer la cap ca nu s-a incadrat bine, ca sa incetineasca, ca sa semnalizeze dreapta si alte rahaturi de astea soferul va apasa butonul OFF.

    O Masina Autonoma cu Adevarat Inteligenta va invata apucaturile soferului si va merge ca si el, stiind ca in dragoste, razboi si trafic nu iegzista reguli

    00
    • Adică BMW-urile Autonome cu Adevărat Inteligente o să meargă tot în cocalar mode ?

      00
    • BMW-urile Cu Adevarat Inteligente vor avea un loc in portiera unde pui pachetul de seminte si el le sparge in locul tau – cojile merg pe geam si miezu pe tavitza.

      00
    • @Bula: Pentru cunoscatori se va putea activa si Cocalar Mode Turbo ;-)

      00
    • Salut,

      Mai primiti participanti aici la labuta in cerc?

      00
    • salut RandomGuy, te asteptam cu paine si sare si in cinstea ta bagam si o hora.

      Apropo, intr-un viitor nu foarte indepartat leftistii vor spune ca Masinile cu Adevarat Inteligente sunt ‘suflete’,’oameni’, cetateni…etc. In acel momen o Masina cu Adevarat Inteligenta va primi drept de vot si dreptul sa candideze.
      Cum ar fi ca la alegeri sa votezi o masina?
      Cum ar fi ca presedintele sa fie o masina? -robot deja stim cu e

      00
  3. Oamenii nu isi pun centurile, ca ” e in oras”…ce cacat sa mai asculte de o inteligenta artificiala…

    00
  4. Ți-a stricat ziua.

    00
  5. La Brasov nu se zice „bicla”. Adapteaza-te si tu odata!

    00
  6. Problemele mentionate pot fi rezolvate foarte avantajos pentru autoritati de catre firmele de masini autonome , cu un pic de lobby.
    Imi imaginez urmatorul scenariu :
    – pasagerul din masina cu auto-pilot e atentionat de producerea unei abateri rutiere in raza senzorilor (depasirea pe banda continue, depasirea limitei de viteza , etc. )
    – pasagerul este intrebat daca e de acord sa fie notificata politia (GDPR!!!)
    – daca accepta, toata telemetria evenimentului este trimisa direct politiei prin superba retea 5/6 G.
    – cineva de la politie primeste notificari din astea, le valideaza si trimite amenzile .
    – pasagerul o sa se simta bine, a facut o fapta buna, totul confidential, precis.

    Sistemele de telemetrie de pe masini cu autopilot sunt si azi omologate si valide ca probe in instanta.

    00
  7. Eu nu am vazut soferi mai frustrati decât cei din bucuresti.
    Am petrecut câteva zile în bucuresti si am avut la dispozitie masina prietenei, cu numere de MH.
    Cred ca am primit 30 de claxoane în câteva zile.
    Chiar azi dimineta în drum spre aeroport, la semafor, masina start/stop, s-a facut verde, nu a avut timp sa porneasca ca deja am primit claxon din spate.

    Când vrei sa schimbi banda semnalizezi, iar cel din spate fix atunci se gândeste sa accelereze. Muie ma.

    Conduc în Paris de 11 ani si nu am întâlnit oameni asa tristi.

    00
    • și culmea e că toți conduc infect de prost. grăbit, dar prost.

    • Profesionistii claxoneaza cu 0.5 secunde inainte de a se face verde.Este vorba de un al saselea simt inrudit cu popularul ochi al soacrei

      00
    • pentru ca masina e inmatriculata in judet la daea!

      00
    • Conduc de doi ani prin București un bmw înmatriculat pe DJ și am fost claxonat de mai puțin de 5 ori, așa ca pune-ți întrebarea: sunt 30 de șoferi “triști” in București sau tu nu prea știi sa conduci? (încaleci benzile, treci la giratorii de pe o banda pe alta involuntar scurtând drumul, pornești f greu la semafor, nu semnalizezi schimbarea de banda / asta ai zis ca o faci, etc)

      00
    • Paris, orasul in care toate masinile sunt zdrelite si in care se parcheaza prin lovirea neconditionata a masinilor din fata si din spate. Parisul a fost pe locul doi dupa Istanbul la numarul de soferi idioti pe metrul patrat din experientele mele. Bine, n-am iesit din Europa, presupun ca prin Asia e mai nasol de atat. Ca parizian, sa te plangi de claxonul primit la verde mi se pare culmea nesimtirii.

      00
    • inrudit cu popularul ochi al soacrei

      ochiul maro al soacrei ;)

    • „si am avut la dispozitie masina prietenei, cu numere de MH.”

      Pai deaia ai fost claxonat. Ai avut numar de inmatriculare de femeie.

      00
    • „Când vrei sa schimbi banda semnalizezi, iar cel din spate fix atunci se gândeste sa accelereze.”
      Cand vrei sa schimbi banda intai te asiguri ba laba…. scuze nu m-am putut abtine, intalnesc mult prea multi dobitoci ca tine zilnic.

      00
    • aia cu claxonul la verde mi se pare absolut necesara
      cand stai cu ochii beliti in telefon cum plm vezi semaforu?

      00
    • Eu nu pot să cred cât de hateri sunteți.

      Unul spune că nu mă asigur la schimbarea benzii, unul că stăteam pe telefon. De unde plm știți voi?

      Rumbu, câte claxoane ai primit în paris că nu ai plecat în 0,01ms la culoarea verde?

      Imediat ce s-a făcut verde, apăsat ambreiajul, motorul pornit în 2 secunde.
      Precizez că era 5 dimineața, doar eu și amețitul din spate în trafic.

      Legat de asigurare la schimbarea direcției, trăiesc într-un oraș unde sunt mai mulți motocicliști decât în toate orașele din România adunate. Asigurarea înainte de orice manevră este primordială.

      Aveți un aer arogant de șoferi de bucurești de îmi provoacă scârbă.

      Toate astea pentru că aveam numere de MH. Mă piș pe orașul vostru și la intrare și la ieșire din el. Hai sictir.

      00
    • NOU
      #27

      spui ca esti de la tara si apoi ne-o bagi pe aia cu parisul ca sa ne iei ochii dand ca exemplu un oras recunoscut mondial in toate topurile cu soferi cretini ca fiind o mimoza si ca ce tare pute la bucuresti.

      00
    • @ion: unde a zis omul ca e de la tara?

      In rest, aia cu soferul din Paris oripilat de Bucale spune multe.

      Doar se stie definitia nano-secundei de Bucale: intervalul de timp de cand semaforul se face verde pana cand auzi primul claxon.

      00
    • @alex: lasă bancurile cu nanosecunda, gany zice clar că durează 2 sec să-i pornească motorul! Pt că mașinile cu auto-stop au devenit destul de comune, poate că ar trebui introdus galbenul și înainte de verde.
      Și, oricum, chintesența zen-ul parizian îmi pare că vine din ” era 5 dimineața, doar eu și amețitul din spate în trafic”.

      00
  8. Categoria nr1 de oameni de care m-am saturat este cea formata din soferi buni,pardon..soferi auto-intitulati buni. E plin de handicapati la volan care se cred buni pentru ca sunt mai buni decat nevesteleor.
    Si toti se cred buni agresand pe ceilalti. Unii se plang aici,altii pe forumuri,altii la prieteni ..dar niciunu nu crede despre el ca e muci,intotdeauna e alalalt.

    00
    • adevărat. aplaud confesiunea ta.

    • Fiecare are propria lui idee ce inseamna sa fii sofer bun. Daca regulamentul ar fi si inteles – atunci ideea de sofer bun ar fi aceeasi pentru toti. Insa regulamentul este o chestie pe care tre’ s-o stii cand dai de carnet si pe care o uiti imediat dupa. Nu – nu sunt eu soferul model in trafic ( nici n-ai vreo sansa sa fii – sigur faci ceva care la un moment dat nu-i pe placul cuiva).

      00
  9. Vor fi masini autonome pentru vest si pentru est, cu sisteme diferite..

    00
  10. Mie unul ca asta mi-a zis haide domne trebuie sa existe intelegere. In momentul ala nu m-a dus capul sa ii zic, da tu de ce nu ai intelegere fata de noi astialalti 50 de prosti care stam acum dupa tine.

    00
  11. Acuma tu ce vrei? Sa moara satul sau sudul?

    00
  12. ”De asta zic, când o să apară mașinile care se conduc singure și specialii ăștia vor vedea cât de cretin au condus până acum, sper să aibă o urmă de demnitate și să se sinucidă.”
    daca asteapta pana atunci, la ce bun?!

    00
  13. Stai tu linistit.
    Azi dimineata la Timisoara a făcut unul dreapta de pe banda a treia. Pentru cunoscători, de pe Ripensia pe Eroilor – lângă sala Olimpia, la Lukoil.

    00
    • Se mai intampla vitejilor sa mai si gresesti si sa fii nevoit sa faci dreapta de pe banda a treia. Waze de exemplu nu tine cont de lucruri de-astea si te baga de pe stradute in bulevarde de unde trebuie sa iesi foarte din scurt.
      Am facut dreapta de pe banda a treia in Viena si nu am primit un claxon. Dar aia sunt niste prosti, toata lumea stie ca daca il vezi pe ala din fata ta semnalizand ca vrea sa intre, trebuie sa accelerezi cat poti ca sa fii sigur ca nu intra.

      00
    • @Alex – Explica-mi si mie, te rog, in ce context faci DREAPTA, de pe banda a TREIA, si nu e vina ta?

      00
    • Nu se intampla niciodata „sa fii nevoit” sa faci dreapta de pe banda a treia.
      Ce ti se intampla daca mergi inainte si faci dreapta pe urmatoarea strada? Iti explodeaza capul instantaneu? Cum adica esti „nevoit”?
      Da, mi s-a intamplat si mie in orase straine sa ma trezesc pe banda de mers la stanga, desi trebuia sa merg inainte. Si ghici ce? Am luat-o la stanga si gata, cu prima ocazie m-am intors pe drumul initial. Am pierdut maxim 2 minute si mi-am vazut de treaba, n-am pus viata nimanui in pericol.

      00
    • @Leo am explicat contextul chiar in comentariu, in plus, chiar am specificat ca e vorba de greseala deci nu am spus niciodata ca nu ar fi vorba de vina. Intrebarea ta nu are nici o legatura cu comentariul meu deci nu are nici un rost sa incerc sa iti explic ceva in plus.

      @corcodusul – sunt de acord, poti sa ignori gpsul si sa mergi in fata si te descurci apoi. Dar nu e vorba de pus viata nimanui in pericol. Ma refeream la situatia care apare intr-un oras aglomerat unde oricum se merge bara la bara. Ok, eu poate pierd 2 minute daca merg inainte, dar tu, de pe banda de langa, pierzi 2 secunde daca ma lasi sa trec.

      Va recomand sa mai lasati incrancenarea asta si chiar daca omul a gresit, mai lasati de la voi. Va costa 2 secunde si nu va fura nimeni statutul de masculi alfa ai soselelor.

      00
    • @Alex: clar, niciodată nu se pun vieți în pericol prin manevre din astea. Sunt chiar recomandate…auzi…cica noi suntem ăia încrâncenați.

      Btw acel „nevoit” e demențial. Am greșit deci sunt nevoit să vă incomodez pe voi ca să nu ma incomodez pe mine însumi. Ge-ni-al.

      00
    • @Alex – ai explicat ca iesi de pe o straduta si dai in bulevard. E cam invers la facut dreapta de pe banda a treia. Sau dupa ce dai in bulevard ai inca un viraj la dreapta? Ai mai spus ca din graba nu ai timp sa intri pe banda a doua sau pe prima… ce conduci, un TIR?

      00
    • @Alex, nu știu dacă ai habar cum arata zona cu pricina, însă berbecul a avut timp preț de cam 250m (bară la bară) să-și dea seama că trebuie s-o ia la dreapta de pe banda a treia.
      Guess what ? Semnal scurt și a luat-o la dreapta fix înainte de intersecție!
      Asta nu e greșeală, e doar mârlănie.

      00
    • @Alex, mai si zici „ce va costa pe voi, 2 secunde”. Ce te costa pe tine sa conduci corect? De ce nu poti sa mai mergi 500 de metri daca gresesti banda si tre’ sa incomodezi pe cei care conduc corect? Despre asta e vorba, mori daca conduci corect?

      00
  14. Odata cu trecerea la masini autonome total, va exploda productia si vanzarea de furculite. Pentru cei care nu pot merge niciodata cu viteza legala…sa aiba ce sa-si age in globu’ ocular.

    00
  15. Recordul pe care l-am vazut a fost un BMW (X5) care a facut dreapta la Intercontinental pe Batistei de pe banda de langa axul drumului…la ora 9 dimineata.
    6 benzi traversate.

    00
    • Crezi ca omului i-a fost usor? Cat o fi exersat inainte …

      00
    • Rabla cu numar de DJ venind pe Magheru de la Universitate spre Romana, facand stanga pe strada Biserica Amzei. Coloana de masini in spatele lui, toti cu claxonul la maximum.

      00
    • Și? Ce au rezolvat dacă au claxonat toți? Nu sunt orașele poluate fonic suficient?

      Din ce știu eu claxonul este pentru a încerca evitarea unui accident iminent, nu pentru bărbăția voastră.

      Sunteți bucuroși când claxonați pe cineva? În sinea voastră vă spuneți “l-am învățat minte și pe fraierul ăsta”?

      00
  16. Ooooo, demnitate! Ce vorbă mare! Cred că se va livra o porție pe tăvița pentru miez de sămânță despre care vorbea cineva pe-aici…

    00
  17. Aici poti sa generalizezi, in Bucuresti circula asa oricine vine din provincie. Pentru ca „asa se circula in Bucuresti”, le-a spus lor un prieten…
    P.S. Ilfov nu e Bucuresti

    00
  18. ala cu numere de ilfov putea fi si brasovean cu leasing!

    00
  19. NOU
    #60

    Normal ca muncesc insistent, e Brasov, mai e putin si vine iarna.

    00
  20. O sa fie adaptate pt Romania: sa mai uite cateodata sa semnalizeze, sa se bage pe o banda pt ca e libera chiar daca ei trebuie sa vireze de pe cealalta banda..

    00
  21. De dimineata, o masina „Scoala” ne dadea prioritate la o trecere de pietoni (vira pe o straduta la dreapta). Din spatele ei o „bizoanca” n-a avut rabdare, a ocolit prin stanga si s-a bagat in scurt tot sa vireze la dreapta pe straduta aia. Bineinteles, n-a stiut cat de scurt a fost si a sters bara fata masinii de scoala cu toata partea ei dreapta spate…si nici n-a oprit(probabil era prea nervoasa sa auda). Cred ca instructorul a preluat controlul ca am vazut masina de scoala prinzand viteza dupa duduia nerabdatoare :))

    Cat de cretina sa fii sa nu ai rabdare sa treaca pietonii care nici macar nu au termintat traversarea…?

    00
  22. asteptam si ziua in care doua masini autonome se injura reciproc oprite in mijlocul intersectiei!

    00
  23. NOU
    #65

    Eu astept masinile autonome ca sa pot sa pun un pornache linistit pe consola de control. Eventual pornache-ala din Tesla. Sau nenumaratele altele asemenea care vor urma. Pana la primul accident cu sectionare de cuc (cine a urmarit American Gods stie despre ce vorbesc :P).

    00
    • să nu uiți de privacy glass :D

    • NOU
      #67

      Nu sefu, ce privacy glass? Lasa ca ma duc la baieti in Vitan (ma rog, echivalentul britanic, adica Luton) si trag o folie legala pe geamuri si n-am treaba. Asta insa ma face sa imi pun o intrebare – oare privacy glass vor fi functii optionale, si daca da, o sa le poti face root/unlock cu un software de pe torente?

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.