Bagajele în avion sunt cel mai bun indicator despre cum oamenii înțeleg societatea

Mă uitam ieri la un material fără legătură, în care era vorba de pasageri puși pe lista neagră a companiilor aeriene (ceea ce ar fi mișto, să nu mai poți zbura vreo 5 ani pentru că ai fost prost o dată) și o văd pe tanti. Care avea bagaj de mână un geamantan albastru, o geantă albă, o sacoșă de mână verde și o pungă albă.

Tanti asta e un bun exemplu de cum oamenii înțeleg societatea. Ea nu pare să înțeleagă că, dacă alți 20 ar face ca ea, ea n-ar mai avea loc cu bagajele ei în avion. De aceea există reguli. De aceea se pune o limită la bagaje de mână. Pentru că, dacă prea mulți oameni încep să tragă de reguli cum vor, nu doar că pasagerii care respectă regulile vor avea de suferit, ci și ei, tâmpii care le încalcă. Dacă toată lumea începe să treacă pe roșu, la un moment dat, prostul care încalcă regula va fi lovit.

E atât de simplu. De aia sunt ore de liniște, de aia sunt locuri de parcare trasate, de aia bla bla bla. Definiția democrației nu e „arbeit macht free”, e „să faci ceea ce vrei fără să îi deranjezi pe cei din jur”. Și trebuie repetată și scrisă pe toți pereții.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Sa ii vezi cum vin cu geamantanul si vor sa il urce in compartimentul pentru bagaje si afla ca e prea mare si nu incape.

    00
    • Dar cand trec prin security sau prin poarta de imbarcare de ce oare sunt lasati in pace ?

      00
    • @dny: pentru ca daca ar controla la imbarcare ar dura 1h in loc de 15 minute imbarcarea tuturor pasagerilor.
      Asa ca unele companii aeriene se bazeaza pe control ochiometric sau doar pe bun simt, iar altele (low cost) pe control ochiometric + masuratori pentru cei care sar in mod evident calul, si pe care au grija sa ii taxeze in consecinta pentru a isi recupera costurile mai mari (imbarcare mai lunga = tii poarta si personalul aferent ocupate mai mult = platesti taxe de aeroport mai mari).

      00
    • Security tine de aeroport, politica bagajelor tine de compania aeriana.

      00
    • @Sorin
      De acord cu ce spui in general doar ca :
      – un troller care nu incape in compartimentul de bagaje se vede de la o posta, nu ii mai trebuie nici un fel de masuratoare
      -companiile, atat low cost cat si cele de linie au permis ani de zile imbarcarea cu valize mai mari decat dimensiunile standard impuse
      – zbor in medie de 5-6 ori pe an si nu am vazut niciodata sa se foloseasca acele cadre standard de masura a bagajelor ce se gasesc pe langa porti , dar in schimb am vazut mereu probleme .
      Din cauza acestui lucru lumea merge pe principiul „hai ca poate merge asa , daca nu , asta e, o sa platesc”

      00
    • „Security tine de aeroport, politica bagajelor tine de compania aeriana.”

      Hai ca nu-i asa greu ca la imbarcare sa ai 2 oameni cu un cadru metalic sau o ruleta in mana. Si cu un cantar (asta exista, cel putin la BluAir, doar ca nu a luat bagajul nimanui sa il puna pe cantar).

      Eu cand am mers cu avionul ma intrebam ce naiba se inghesuie toti ca romanul comunist la imbarcare. S-au pus astia la coada cu 20 de minute inainte sa deschida poarta la aeroport. Ma gandeam oare nu tot acolo pe acelasi scaun ajung?
      Ei bine dupa ce am ramas printre ultimii am aflat de ce se inghesuiau toti sa ajunga primii. Locul de bagaje deasupra scaunului meu era complet ocupat. Am mai gasit un loc sa pun bagajul la 5 metri distanta de scaunul meu.

      00
    • @Cryssy, am fost în aceeași situație. bagajul meu era cât un rucsac de copil de școala primară.

      00
    • @dny:
      ”un troller care nu incape in compartimentul de bagaje se vede de la o posta, nu ii mai trebuie nici un fel de masuratoare”
      Acel troller poate fi lăsat pe durata check-in-ului în grija unei rude ce a venit să te conducă. Știu, cei de la check-in ar trebui să-ți atașeze o etichetă și pe bagajele de cabină (nu mereu o fac), iar fără aceste etichete să nu poți efectua controlul bagajelor (în realitate, nu știu cît se verifică prezența acestor etichete).
      Deci verificarea menționată de tine poate fi fentată.

      00
  2. Ăia care zic dar vai de ce faceți coadă la îmbarcare, nu pleacă avionul fără voi: Uite din cauza ăstora, altfel tu nu mai prinzi loc și bagajul tău e pus unde se mai găsește loc și trebuie să aștepți să iasă toți ca să-l recuperezi. Consultanții care fac luni-vineri în deplasare cu ditai trolley-ul și încă un rucsac de laptop sunt și ei pe acolo dar se fac că plouă.

    00
    • Tu esti din cei care se ridica in picioare inainte sa opreasca avionul nu?

      00
    • Poate cei cu trolley + rucsac platesc ceva in plus (ex: priority bording la wizz) ca sa aiba parte de acest privilegiu.

      00
    • Deloc, sunt din cei care nu le place să fie afectați de nesimțirea altora.

      00
    • Cand zbori saptamanal nu vrei sa astepti pe Otopeni 30 min sa iti vina bagajele de cala. Degeaba faci plangere dupa plangere ca bagajele tale au eticheta de priority pe ele si trebuie sa vina primele si foarte rapid asa cum se intampla pe alte aeroporturi. Nu te asculta nimeni.
      Solutia care este: 2 bagaje de mana iar cu priority gasesti tot timpul loc si le depozitezi unde vrei tu.
      ps am vreo 80 segmente de zbor in 2018, nivel platinum Tarom

      00
    • @consultantul

      Nu am stat niciodată mai mult de 20 minute la bagaje, incluzând și drumul de la poartă/ușa avionului până la zona de ieșire. Nu că ar avea o gramadă de probleme Otopeni-ul, dar asta nu e una dintre ele.

      01
    • @Consultantul – stai liniștit, cunosc subiectul pentru că am fost și eu „acolo”, nu cred că trebuie să ne măsurăm în „segmente”. Oi fi eu fraier în cultura mioritică dar nu m-am gândit niciodată „dacă nu se poate mă descurc eu, să îmi fie mie bine”. Totuși aveam mereu colegi care făceau asta și erau și mândri. Și culmea, tot ei nervoși când nu găseau loc pentru bagajele lor care depășeau limita.

      00
    • Eu te-as arunca din avion consultantule, cu toate priority. :) Ghertoi la costum si plini de superiotate gasesti cam pe orice zbor.

      00
    • @consultantul:
      Cînd zbori săptămînal, cele necesare ar trebui să-ți încapă într-un singur rucsăcel, ok ca bagaj de cabină.

      00
  3. Nu ca ar trebui, dar ar ajuta ca unii dintre imbecilii astia care se cearta pentru bagaje in cabina sa se abtina si sa urmareasca episodul ala din AirCrash Investigation in care avionul se prabuseste tocmai din cauza bagajelor prea multe…
    In alt episod un om din industria aeronautica spunea: babaet, pana la urma, toata lumea trebuie sa se gandeasca la faptul ca vrem toti sa calatorim in siguranta si sa ajungem teferi la destinatie. respectati regulile ca sa avem cu totii un zbor fara probleme si sa nu crapam (am citat cu aproximatie).

    00
    • De acord cu tine. Dar ce ai zice daca, de exemplu, dupa ce s-au urcat toti oamenii in avion, sa vina stewardesa sefa cu o foaie in mana si sa zica in gura mare, vorbind cu o colega a ei, ca trebuie sa mute niste oameni din fata in spate, din motive de balans? WTF? Deja faceam in gand fast-forward la toate episoadele din emisiunea aia in care cautam probleme de echilibru la decolare.

      00
    • Dani , exact asta se întâmplă. Sunt niște reguli legate de weight and balance , iar stewerdesele pot schimba locurile pasagerilor.

      00
  4. Un titlu excelent. Respect.

    00
  5. Am auzit o vorba: nu ca sunt eu destept, dar sunt mai putin prost decat altii :)
    Se pare ca e valabila cam peste tot, unde ai de a face cu oamenii.

    00
  6. Problema nu’s ăștia din Europa de Est cu bagajele lor ci mai degrabă ăștia din Vest (uk!!!) care se urcă beți în avion, se iau la bătăie și dubios că încă îi lasă să zboare

    00
    • Sir, would you care for a good invigorating ruffing, a real old fashion hand pummel contest on this trudgy and utterly stale plane ride? If I may, of course, sir.

      00
  7. asta merge si in sens invers? adica regulile alea mai sunt respectate si cand compania aeriana face overbooking, sau manipuleaza preturile in functie de algoritmi predictivi, charge aberant pe check-in limitat pe seat allocation pe snacks? cand te tine cu orele sau pierzi legatura?

    00
    • Da, primești până la 600 de euro

      00
    • @Flat

      Da, chiar funcționează în EU. Mai multe aici https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm

      Am avut de două ori biletele moka la AirFrance. Mi-au anulat primul zbor spre Paris și al doilea, de după-amiază, a întârziat, biletele au fost cam 160 euro de persoană. Am făcut claim printr-o firmă care se ocupă de asta, am primit 600 de euro pentru două persoane, iar după taxele și comisioanele lor mi-au rămas cam 420 euro. Altă dată a fost obișnuita grevă, mi-au anulat zborul cu totul, am luat altul a doua zi. Iarăși claim, o singură persoană, cam 200 de euro rambursat. Trebuie doar să ai răbdare, durează cam 3 luni.

      00
    • Deci functioneaza si in sens invers.
      Uite exemplu: Ajuns la checkin cu 55 de minute inainte de decolare.
      Compania (europeana) a schimbat ora decolarii cu 15 minute mai devreme, fara sa ne anunte si mi-a dat cu flit ca am ajuns cu mai putin de 45 de minute inainte de decolare).
      Facut claim – la dispute resolution, de unul singur ( fara intermediari care iar de obicei 25% din suma primita), si primit inapoi biletul cumparat la o alta companie, la 5 ore diferenta care n-au fost tocmai ieftine + 400 EUR de pasager pentru intarzaiere.

      Trebuie doar rabdare: a durat 6 luni; Sa stii sa citesti (care sunt drepturile tale). si sa scrii (un claim in care ceri drepturile tale; ca daca ceri mai putin primesti mai putin iar daca nu ceri ce trebuie nu primesti nimic).

      00
  8. am fost acu 2 ani cu ryanair la londra si pentru ca nevasta era un pic gravida, zic hai sa nu ne inghesuim ca nu ne ia nimeni locurile. ca bagaje aveam 1 troler de cabina aman2 si 2 ghiozdane in care incape cu greu un laptop de 15. fratioare, pai cu chiu cu vai ne-a mai gasit un loc pentru troler, undeva in cealalta parte a avionului.

    00
    • S-au prims și ryanair și wizzair și blueair și acum te taxează toți pentru trolerul ăla.

      00
    • un troler arata decent, e usor de carat/manevrat si sta bine in locul de bagaje. daca s-ar respecta treaba cu dimensiunile si greutatea, nu cred ca ar fi o problema (adica cineva sa controleze) cum nu e pe la companiile mai spalate.
      i-am dus odata pe vecini la aeroport ca plecau la fata in italia de sarbatori. aveau bagaj de cala si bagaje de cabina, taote 3 la limita de greutate si eram cu ele pe cantar si mutam cate un castravete dintr-un bagaj in altul ca sa fac greutatea ceruta :)))

      00
    • De ce nu puneti bagajele mici de cabina sub scaunul din fata? Poate am inteles eu de fiecare data extrem de prost, dar cel putin la Wizz acolo trebuie puse. Spatiul de bagaje de sus e plin de ghiozdanase de scoala si de aia nu incap trollerele de cabina.

      00
  9. Blue Air, 4 pasageri afumati bine. Pe parcursul a 2 ore si ceva de zbor, stewardesele i-au servit permanent cu bautura (vin). Dar permanent. Sugeau ca buretii, radeau foarte zgomotos, urlau.
    Confortul pasagerilor? Cui draq ii pasa, atata timp cat aia plateau vinul?

    La iesire, le-am spus pitipoancelor ca ar trebui sa le fie rusine. Nu doar ca nu le-au zis, macar o data, sa vorbeasca naibii mai incet. Dar au continuat sa le duca bautura. Pentru ca aia se platea. Confortul nostru era moka, deci nu conta. Au lasat nasul in jos, „ne cerem scuze pentru inconvenient”. Bravo, papusa, ai recitat convingator.

    Nu ca asta scuza gibonii despre care e vorba-n text, dar eu n-am vazut decat la linii low cost asemenea comportament (atat din partea pasagerilor, cat si a personalului de zbor).

    10
    • Echipajul ia un procent din vânzări, cel puțin la Wizz. Dar tot la Wizz am vazut situație în care șefa de echipaj a înfruntat 4 animale din astea și la aterizare la Otopeni aștepta poliția la burduf.

      10
    • Genul asta de oameni devin recalcitranti atunci cand le opresti robinetul. Crezi ca daca nu ii mai servea, brusc deveneau cetateni model? Sau daca capitanul decidea sa opreasca la prima sa-i lase jos si iti baga 5-6 ore intarziere, era mai ok?

      Da stiu, si mie mi s-a intamplat sa dau de romani in avion. E mijloc de transport in comun, shit happens. Castile pe urechi si suck it up, snowflake.

      P.S. De admirat curajul cu care ti-ai batut pla de personal, dar alora n-ai putut sa le zici ciocu’ mic.

      01
    • @Paul, pla nu am, dacă te taie dorul poți face rost singurel.
      Erau fix pe scaunele din spatele meu. De la un punct încolo nici căștile n-au mai ajutat.

      Personalul de zbor era acolo pentru siguranța și confortul pasagerilor, nu ca să alimenteze cu băutură niște bețivani. O linie aeriană profi n-ar fi vândut băutură unora care erau deja beți.

      PS: n-am zis nicăieri că erau români. Discriminator mic ;)

      10
    • @Paul: Eu as zice ca nu e bine sa te iei pesonal de aia recalcitranti: nici acasa – mai bine dai telefon la politie, nici la local – mai bine schimbi localul, nici in avion (mai ales in avion).
      Daca ai chef de-o escala, anunti stewardeza ca nu te simti in sugranta cu aia galagiosi langa tine si ca vrei sa ia masuri si gata.

      10
    • Zboara cu avionul privat data viitoare.

      01
  10. Am prins vremuri cand la low cost (wizz) in bilet aveai moca : checkin aeroport free, alegi locu in avion free, bagaj mic free, bagaj mare free . Ce vremuri…. in curand o sa coste si mersu la wc

    00
  11. Cât de mult încearcă unii să întindă conceptul simplu de înțeles „bagaj de mână pe low cost” nu e o noutate, întotdeauna a fost la fel de când au câștigat ceva popularitate. Mai greu e cu unii care totuși ajung în avion cu ditamai geamantanele și nu știu unde să mai înghesuie. Am râs cu lacrimi la asta https://www.reddit.com/r/mildlyinfuriating/comments/8yppm3/this_guy_trying_to_stow_his_bag/

    10
  12. Buna ziua,
    Acu’ vin si eu cu o chestie: „arbeit macht free”? Zau asa? Pai ori engleza, ori germana. Zi-i frate „arbeit macht frei”

    00
  13. De cand s-a facut „beletul” de avion international cat „beletul” de autobuz intre 2 orase la ce te asteptai ? Normal ca la 20 de euro cursa sa vedem pokemoni de genul asta. Si in tren am vazut bagaje imense in compartimente de nu aveam unde sa stau. Nu exista bun simt si trebuie doar pedepse folosite.

    00
  14. de asta strang bani pentru un avion personal.

    00
  15. Companiile aeriene au facut multe schimbari legate de bagaje in ultimii 10 ani, intr-o vreme puteai sa ai cate bagej vrei si fara limita la greutate, apoi a aparut 2 bagaje de 32 de kg la un zbor peste ocean, apoi 2 de max 23 de kg, apoi unul si apoi nici unul. Bagajul de mana a trecut prin mai multe modificari de la greutate si volum, pana la unele companii la care se plateste. Apoi au aparut „personal items” gen poseta, geanta de laptop …..
    Solutia gasita de unii a fost ca bagajul de mana sa fie aprobat la check-in cu o cutie metalica, daca intra mergi mai departe, daca nu trebuie sa platesti sa mearga la cala.
    Daca cauti politica bagajelor ai sa vezi ca sunt 2-3 pagini pentru fiecare companie si in loc sa vina cu o solutie toti impreuna, fiecare e cu politica lor.
    Ca sunt unii care vor sa fenteze regulile, asta tot timpul au fost si vor fi.

    00
  16. Cand zburam cu Tarom sau alte companii de linie, totul merge la cala, chiar si un ghiozdan mic. Imi place sa stau lejer in aeroport si sa nu ma spetesc sa urc geamantane in avion. La zboruri low-cost intotdeauna cumparam si un bagaj de cala la 2-4 persoane unul singur, si dam acolo un geamantan mare, iar la noi ramane un singur ghiozdan de laptop etc.

    00
  17. Mdea, de asta is tot mai multe limite la bagaje, ca s-au facut avioanele mai mici si nu mai intra atatea bagaje. Nu pentru ca onor companiile ar cere bani si daca te pisi la buda, daca s-ar putea.

    Acu’ 9 ani se putea merge pe transatlantic cu 2 bagaje de cala, plus unul de mana, plus geanta laptop / camera bag etc. Mancarea era decenta, zborul mai scurt spre orasul din care se pleca peste ocean era ‘onorat’ cu un sandwich gustos.

    Pe astea low cost aveai voie bagaj in care sa intre un laptop macar.

    Derulam pe rapid in anu’ de gratie 2019 – pe low-cost trebuie sa iei nus’ ce varianta ‘premium’ de bilet, ca in geanta acceptata gratis nu-ti intra nici vibratorul ca lumea, iar pe transatlantic de ani buni iei doar un bagaj. Iar mancarea pe zborul de legatura a disparut aproape (am primit o mini-napolitana) iar pe zborul al lung a fost o idee ma gustoasa decat mancarea cainelui.

    Comparatie facuta pe zbor LOT in 2010 si 2019.

    Dar, sigur, hai sa zicem ca e chestie doar de cum nu poate duce avionul atatea, desi aceleasi avioane duceau gratis unele chestii acum un deceniu, dar acum sfideaza instant legile fizicii daca platesti suplimentar.

    Si ne mai gandim la nus’ ce tampit de CEO care se gandea el sa ne duca in avioanele companiei in picioare, ca la Radet. Ca doar nu e nicio diferenta de siguranta :D

    • S-a dus si “ bagajul” ala la transatlantic.Acum ai voie(gratis) doar bagajul de mina.Ca la low cost.Cit de curind o sa se plateasca si ala,o sa punem periuta de dinti,pasta si sapunul in buzunar.Acest nou tip de bilet se cheama,pompos, “ eco-ticket”…adica salvam planeta ca nu mai avem bagaj…how about that?

      00
  18. Din cauza jobului calatoresc de cam 2 ori pe luna cu avionu, si fac asta cu low cost(wizz, Ryan). Nu ii înțeleg pe aia care stau ca vacile la coada cu 30 minute inainte de a se deschide poarta. Atunci cand se deschide nici jumatate din ei nu au prioritate. Si uite asa ai de facut slalom printre ei.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.