Una mișto cu algoritmul Facebook

Am dat like unei pagini la un moment dat. Pagina asta publică din când în când chestii mișto, la care dau like. Rar, poate o dată sau de două ori pe lună, publică posturi sponsorizate. Unele sunt mișto, altele nu. Pentru mine. La unele dau like, la altele nu.

Eh, pagina asta a publicat ceva sponsorizat luni. Nu era pe gustul meu, n-am dat like. De luni până miercuri mi-a arătat încontinuu postul ăla. Încontinuu. Nu a contat că treceam peste el sau că îl vedeam deja a suta oară. Mi-l mai arăta o dată. Și încă o dată.

I-am dat not interested și abia atunci a dispărut. Acum scotocesc motive pentru asta. Are Facebook nevoie să își justifice bugetele? Are nevoie de mai mult engagement pe posturile sponsorizate?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Mi se pare normal ca si model, se aseamana oarecum cu cel de la anunturi doar ca acolo ai o sectiune de anunturi sponsorizate in top-ul listei pe fiecare pagina (primele 3-5) aici continutul sponsorizat reapare in top-ul feedului.

    00
    • NOU
      #2

      Algoritmul FaceBook in 5 pasi simpli :

      plateste daca vei sa existi
      ai platit ? f bine ! de aici ne ocupam noi !
      apasa aici ! apasa aici ! apasa aici ! apasa aici ! apasa aici ! apasa aici ! … apasa aici !
      *cei care dau report vor fi trecuti la rubrica „heitari”
      daca platesti din nou => o luam de la capat
      daca nu platesti => „riciul” scade automat sub cel avut inainte de prima plata

      The end !

      00
  2. Cine să-i mai înțeleagă pe ăștia de la Facebook?! Îmi aduc aminte că acum vreo doi ani nu au fost în stare să cheltuiască un buget de 100 lei/zi pentru o campanie care nu era chiar atât de imposibilă. Adică lua click-uri și organic, nu numai din postări sponsorizate.

    Oricum, după ce mergi pe postări sponsorizate o perioadă, Facebook scade drastic reach-ul paginii. E un fel de „Dacă nu plătești la noi, nu te mai vede nici Sulea!”

    00
  3. Probabil vor sa creasca cumva numarul de views al postarii. Eu cand am promovat ceva pe fb aveam 3000 views si 10 like-uri. Da, da…

    00
  4. Eu încă văd reclame cu Lorand pe Facebook și Insta, deși am marcat de mai multe ori că nu mă interesează subiectul. Hai cu reachu.

    00
  5. „Are nevoie de mai mult engagement pe posturile sponsorizate?”
    SIGUR. ABSOLUT!

    00
  6. Au algoritmii fututi rau de cand au avut outage luna trecuta, se plang mai toti advertiserii mari.

    00
  7. Na, e muci algoritmul de advertising al FB-ului, dar si aia care au facut campania de promovare pentru pagina/postarea aia n-au fost mai breji, e bine sa stai mai mult de doua secunde in faza de setup a campaniei, sa pui acolo o frecventa maxima la 7 zile, ca altfel e risipa, eficienta plua, toti banii se duc la Zuck.

    00
    • Facebook ca facebook, youtube imi baga la fiecare 30 de min, ori de cate ori deschid vreun playlist, aceeasi, careia ii dau skip de fiecare data😡😡😡

      00
  8. Am cumparat pantofi, iar acum cred ca tre’ sa sterg cookies, ca numai reclame cu pantofi vad, pe orice site as intra, site ce are reclame.

    Facebook mi-a aratat 4-5 magazine de care nu auzisem acum o luna.

    Apropo, zoso, orice cumpar de pe emag, daca dau click pe linkul „Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link”, te alegi cu ceva?
    Adica, dau click, ma duce la pagina de topoare, apoi incep sa caut altceva… te ajuta asta? (sorry, sunt mos, nu stiu cum functioneaza treburile astea)

    00
    • Da, primesc 1% din valoarea comenzii.

    • So, orice vreau de pe emag, intai vin la tine pe blog, dau click, apoi caut ce vreau pe site.
      Asa functioneaza?
      De exemplu, pot sa pun bookmark in Chrome linkul de la tine, sa intru asa pe site?
      (repet, chiar nu stiu cum indexeaza emag ca am venit prin tine, daca fac browsing 3 ore pe site cautand pantofi)

      00
    • @zoso Poate ar trebui sa imparti comisionul cu utilizatorul si/sau sa faci un business/site gen unde utilizatorul e platit pentru asta.

      00
    • Comisionul ăla e destul de scăzut, se plătește la x luni iar faptul că noi ne întâlnim în coltul asta trebuie platit cumva.

      00
  9. Eu intru pe facebook cam o data la doo zile si la un moment dat, exasperat de reclamele ce apareau la fiecare 3 feed-uri le-am bifat spam pe toate. O perioada nu mai vazut reclame deloc, apoi au inceput iar sa apara. Le-am bifat iar cu spam si a disparut orice fel de reclama……pana azi.

    00
  10. Cred că majoritatea oamenilor de pe facebook nu dau like de fel, doar se uită să vadă ce mai postează lumea, ce mai apare. Nu cred că poți trage o concluzie că unui anumit user nu i-a plăcut o postare pentru că nu i-a dat like când sunt o grămadă care nu dau like oricum la nimic. E bine că au inventat opțiunea prin care poți să ”marchezi” o postare ca fiind irelevantă pentru tine, cred că e de ajuns deocamdată.

    00
    • Postez zilnic, am vreo 500 de fani. 10 likes maximum. Dar absolut toti cei cu care ma vad si in viata reala, imi spun: „Te urmaresc pe facebook.”
      Nu mint (ei), pentru ca imi pun intrebari din „activitatea” mea online: „Ce ai mai gatit?”, „Nu te mai enerva cu feministele”… chestii pe care nu le-ar fi stiut daca nu urmareau pagina.
      Am un fost coleg de liceu, in Belgia, care stie cam tot ce fac eu in Romania; de pe facebook. L-am intrebat de ce nu interactioneaza cu pagina mea, a spus ca nu are chef de notificari si argumentari cu altii…
      So… numarul de likes, intre prieteni, e irelevant.

      00
    • i-o fi greu fb sa vada ca am stat peste o postare mai mult? adica am citit-o. de acuma trebuie sa tot dau like?

      00
    • @mst
      Nu, nu ar trebui să fi obligat să dai like.
      Da, e destul de greu să implementezi ce zici tu.

      00
    • cum sa fie greu? pt ce exista heatmaps? ideea e ca nu e natural sa tot dai like, mai ales ca fb le arata si altora la ce dai tu like si ce faci tu uneori nu vrei sa fie public(e o diferenta intre intimitate si secret). cat timp dau clickuri, ma opresc asupra unei postari etc. e usor sa iti dai seama care imi sunt interesele.
      dar e mai simplu sa te spameze.

      00
  11. Spre deosebire de Google Display, în Facebook nu există setare de capping. Bugetul prea mare combinat cu o audiență mică duce la situații în care frecvența este prea mare.

    00
  12. E de la cel care face reclama, probabil a targetat fanii paginii cu o frecventa de afisare mare.

    00
  13. Nu pot sa editez postul precendent, sunt nevoit sa mai fac unul.

    Pentru a vedea ce interese ati strans in timp si cine va targeteaza intrati aici:
    https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.