Cât durează analiza unei reclamații pentru o plată dubioasă la Raiffeisen

Un cititor se trezește cu niște plăti dubioase pe card, plăți nefăcute de el:

04 FEB – STRAWBERRYNET INTERNET – 15,30 RON
06 FEB – STARS DOUGLAS – 1250 RON
07 FEB – STARS DOUGLAS – 420 RON
08 FEB – STARS DOUGLAS – 420 RON

Stars Douglas este Pokerstars. Nu joacă la Pokerstars și are 3DSecure pe card, care i se cere când cumpăra ceva online.

În ziua în care descoperă plățile, pe 8 februarie, face sesizare la bancă, blochează cardul și așteaptă un răspuns și returnarea banilor. Iar Raiffeisen investighează.

Pe 22 februarie primesc mesaj de la Raiffeisen cum că solicitarea necesita timp suplimentar în vederea derulării tuturor demersurilor impuse de reglementările VISA/MasterCard și că vor reveni cu un răspuns în maxim 45 de zile.

70 de zile ca să dea un răspuns. 70 de zile în care, dar depinzi de banii ăia de pe card, nasol, trebuie să aștepți. Plata cu cardul e sigură, în caz de ceva primești banii înapoi, dar presimt că după ce trec 70 de zile mai durează până vede banii înapoi. Și nu 1-2 zile, probabil tot 45.

Faza tristo-amuzantă:

Problema este ca acea suma face parte dintr-un descoperit de cont, pentru care eu plătesc dobândă dacă nu este 100% acoperit, dobândă plătită din cauza lipsei de securitate a cardului Raiffeisen.

Nu știu vouă, dar mie dar situația mi se pare simplă și clară: bă Pokerstars, plata cu numărul X, în contul cui a fost făcută? E același nume? Nu? OK, noi dăm banii omului înapoi și fie ne returnați voi banii, fie reclamăm noi la poliție, și pe ăla și pe voi.

Dar nu poți să superi clienții mari, că nu e frumos.

bank-banking-blue-50987

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. Daca cardul e de credit, ar fi trebuit ca pe perioada investigatiei fondurile sa fie disponibile.

    00
    • nu se poate cu card de credit pe Stars. Descoperit de cont da, dar card de credit nu. Acuma depinde si de banca dar majoritatea nu accepta plata catre astfel de siteuri. Si si invers, ei nu accepta plata de pe CCuri.

      00
  2. Update 07.03 – „Stimate client, suma contestata v-a fost depusa in cont. Investigatia continua. Suma poate fi retrasa in cazul unui rezultat nefavorabil. Va multumim!”

    00
  3. Patit aproximativ acelasi lucru (In cazul meu banii au disparut pe jocuri la G2A) dar ING-ul mi-a rerurnat toti banii in 14 zile!!!

    00
    • Card de debit sau credit? Daca e debit, aveai in contul curent mai mult decat suma „furata”?
      Intreb ca sa aflu ce se mai poate intampla cu tranzactiile astea.

      00
    • De mentionat ca in Ing cel putin, sunt utile limitarile de suma si numar tranzactii pe fiecare categorie: plata online, pos fara pin, pos cu pin etc.

      00
    • Card de debit care a fost golit cu multe tranzactii mici (20-60 euro) in intrval de 12 ore

      00
    • Si la mine ING s-a miscat foarte fain, chiar si pe card de debit. Dar ING e un pic la alt nivel fata de multe alte banci de pe aici.

      00
    • și la mine era să se miște prea bine
      Tocmai ce ajunsesesm în Grecia și pe drum luasem motorină din Serbia și ceva dulciuri din Macedonia și Grecia.

      „Alo, domnu’ Criste, vă sunăm de la ING să verificăm niște plăți suspecte efectuate azi în Serbia, Macedonia și Grecia. Ați plecat cumva în vacanță ?”
      „Da doamnă, mulțumesc de grijă, totul e OK”

      dacă apucam să mai beau o bere nu mai puteam vorbi și rămâneam fără card!

      00
    • zoso, în banii de bere nu ne băgăm!

      01
    • In tara n-am intotdeauna cash (un Revolut sau card la alta banca decat cea principala mi se pare suficient), dar sa nu va puna dracu sa plecati din Europa fara USD/EUR cash ca e nasoala.

      Mai tineti minte ziua de 10 septembrie 2016, cand ING a picat de tot? Eu o tin minte; eram in Maroc atunci si norocul meu a fost ca imi facusem top-up pe Revolut cu niste bani cu o zi inainte altfel eram in offside masiv. Din acel moment eu nu mai ies din Europa fara minim 100 USD/EUR cash (in functie de destinatie, dar de obicei dolarul e rege) pentru situatii din astea de criza.

      00
    • @zoso: in sfarsit un om care e capabil sa scrie si cand i s-a intamplat eroarea. la noi toti userii ne zic: candva luna trecuta… ia si investigheaza

      00
  4. Ceva similar i s a intamplat unei cunostinte. I au disparut din cont 60 lei catre google in mai multe tranzactii de cativa lei. Bineinteles cazul se investigheaza si dureaza minim 30 zile pentru un verdict. De mentionat este ca nu a folosit acel card niciodata ptr plati online si nici copii nu are.

    00
    • Întâmplător, acum doua zile am făcut niste cumpărături Online(sunt in Austria). La fel de intimplator, cardul meu este tot la Reiffeisen. La doua achiziții am fost redirecționat către pagina unde am introdus Codul 3D. La ultima achiziție, nu! Am aflat cu surprindre că depinde de firma care mijlocește tranzacția(de ex. Romcard ptr Romania).
      Am sunat la banca…am stat pe fir o ora și am aflat că totul este de la Mastercard Ei accepta plati și fără 3D Secure.

      00
    • Totul tine de comerciantul la care platesti, daca are 3ds activ sau nu. Cateodata comerciantul real este un psp (stripe, mobilpay, etc) si tine de ei, romcard nu este psp ei doar ofera platformele tehnice pentru plati online si 3ds.

      00
  5. Ceva asemanator am patiti si eu . Pe 9 decembrie depusa sesizare nici azi nu am primit raspuns !

    00
  6. Eu tot cu Raiffeisen am patit sa incerc sa scot bani, sa primesc chitanta dar ioc bani. Sunat la Raiffeisen, au zis ca investigheaza si primesc un raspuns a doua zi. Cum a doua zi nu a sunat nimeni, postare pe Facebook si a treia zi primesc telefon care incepe cu „In legatura cu reclamatia de pe Facebook…..bla bla”. Uite asa mi-au returnat banii a treia zi :). Deci nu a contat reclamatia la serviciul lor de clienti ci postarea de pe Facebook. Concluzia: nu o face pe bunul samariteam ca te taraie cat vor ei.

    00
  7. Eu am avut o intamplare similara la Raiffeisen, au returnat si dobanzi/penalitati ce a adunat suma respectiva.

    00
  8. Hai sa facem si un comentariu constructiv. Cum ne protejam?

    Cont revolut / transferwise etc?
    Cont/card separat pentru plati online?
    Alerta SMS?

    00
    • Da, notificari si alerta SMS ar trebui sa fie obligatorii, asa ar fi aflat si „protagonistul” inca de la prima plata de 15 lei… nu ar fi fost nevoie sa se scoata 2000 lei ca sa isi dea seama ca a ramas fara bani pe card.
      Alta metoda… nu tii sume asa mari pe card, eu de exemplu nu am pe card mai mult de 200 lei niciodata. Restu imi sunt in Cont de economii si cand vreau sa cumpar ceva mai scump ii transfer prin homebank intr-un min :)

      00
    • #1 cu cardul de debit asociat contului unde incasezi venituri nu faci cumparaturi, ci doar retrageri cash. Bonus: faci treaba usoara algoritmilor de machine learning (da, de aia te suna banca).
      #2 alerta SMS pentru orice tranzactie cu card, inclusiv card suplimentar
      #3 card-uri (de credit, eventual) “specializate” (limita mica pentru tranzactii uzuale, limita mare pentru hoteluri si inchirieri).
      #4 cu sau fara 3d secure, sunt companii care sunt lasate sa il ignore, in special in America. UPC, Herz, to name a few. Nu va bazati pe el.

      00
    • Cont/card pentru cumparaturi zilnice cu alerte SMS/push pentru fiecare tranzactie. In cazult asta revolut e f ok, poti sa iti transferi acolo de cat ai nevoie. Si sa nu ai prea multi bani in contul unui card pe care il folosesti pe net.

      Eu am patit asta o ata, dar am avut push notifications si nici prea multi bani nu aveam, asa ca mi-au luat vreo 100 si ceva de EUR. In jumatate de h dupa ce am vazut tranzactiile dubioase mi-a inchis cardul si am comandat unul nou.

      00
    • Am ING si nu tin decat pana in 50 de lei in contul curent (cel al cardului de debit), restul ii pun in contul de economii. Cand am nevoie sa fac vre-o plata ceva, scot telefonul si transfer cat am nevoie. Mult success la platile online cu cardul meu!
      Am si alertele push active. Best 1 leu/luna spent ever.

      00
    • Ai primit si banii inapoi pe revolut? Cum a mers treaba, sunt interesat pt ca recent mi-am anulat cardul rev. norocul meu ca sa zic asa a fost ca aveam in cont o suma mai mica decat au vrut sa retraga desi au incercat de 2 ori cu suma asemantoare

      00
    • 2 probleme aici, sunt „consumator” si de ING si Revolut

      daca in cardul ING normal ti doar cat iti trebuie pe moment si cand e nevoie iti muti din economii- ai scapat destul de bine de riscul de furt sume din acel card, in schimb miscand bani prin contul de economii, ING iti mai da **** depozit bonus (care e ceva wow fata de dobanzile la depozitul standard)

      a doua chestie cu revolut, un prieten si-a facut cont si cerut card revolut, si la 1 luna dupa faza asta pe cardul de la banca din romania a rasarit plata unui abonament netflix – singurul loc unde a folosit acel card fizic (parca bcr sau brd) a fost la adaugarea in revolut pentru a face top up. a facut reclamatie la banca, asteapta in acest moment

      00
    • asta cu cardurile revolut nesigure e veche, o știe toată lumea care vrea să știe de ea. de aia nu se țin bani pe cardul ăla.

    • @Rott: faza ING cu banii in contu de economii are doua nuante:
      – e vorba de rulajul lunar, nu tii acolo economiile, alea le faci depozite la termen si nu le spargi inainte de termen ca iei lula dobanda.
      – Pe contul de economii, ING iti da dobanda pe fix cat tii, nu e ca la depozite. da, ma trezesc cu 2-3 lei la final de luna uneori care pana la urma, sunt bine veniti. Imi fac push notifications gratis so to speak.

      00
  9. Eu am asteptat 1 saptamana sa-mi inlocuiasca idiotii de la Raiffeisen o bancnota de 100 lei rupta primita de la bancomatul lor mirific. Pe principiul „dvs. aveti o bancnota rupta, da, dar cum dovediti ca provide de la bancomatul nostru?” wtf.

    00
    • In momentul in care am primit de la bancomatul BCR o bancnota rupta de 100 de lei am intrat la ei in sucursala de care apartinea bancomatul si am depus-o din nou in contul meu.Eram pregatit de superscandal dar spre mirarea mea au primit-o si nu au comentat nimic.
      Mi se pare lipsa crasa de respect fata de client sa alimentezi bancomatul cu bancnote deteriorate, rupte, mazgalite ..etc.

      00
    • Practic bancomatul ar trebui sa stie seria banilor retrasi, deci nu mare pb in a demonstra

      00
  10. O problema similara am si eu cu Raiffaisen, am facut 2 retrageri de numerar de la bancomat BT, prima nu a fost eliberata(chitanta emisa cu confirmarea ca nu au fost eliberate bancnote) si a 2 a eliberata(a fost alimentat bancomatul intre timp), ambele sume debitate din cont. Din noiembrie ma chinui sa imi returneze banii, chiar daca am chitanta care dovedeste ca nu a fost eliberat numerar.

    00
  11. NOU
    #34

    Nu inteleg cum se poate intampla asa ceva daca ai 3D Secure. Trebuie sa introduci un cod primit prin sms pentru ca tranzactia sa fie aprobata.

    00
    • Cred ca la Pokerstars se poate doar cu datele cardului si CV2.

      00
    • 3D Secure iti apare doar daca comerciantul il solicita. Cel mai hun exemplu este emag.ro care in general solicita codul 3D Secure cu exceptia Black Friday, cand nu il mai solicita. Sau amazon care nu mi-a cerut niciodata codul 3D Secure

      00
    • 3D secure nu este automat.
      De exemplu, daca ai un card debit, iar vanzatorul proceseaza tranzactia ca fiind card credit, atunci pasul cu 3D secure este sarit – asta am patit-o in special cu tranzactii in afara .ro dar mi s-a intamplat si aici de cateva ori.

      00
    • Eu am mai spus si alta data, 3D Secure este facut pt protectia bancilor, nu a clientilor. E cunoscut faptul ca nu toti comerciantii folosesc 3D Secure si nici nu stii dinainte daca accepta sau nu. Practic, dupa ce bagi detaliile cardului abia apoi vezi daca ti se cere si 3D Secure. Deci nu poti alge tu magazinul online de unde sa cumperi stiind dinainte ca are 3D Secure. In schimb, daca tu reclami la banca o plata aiurea si este facuta cu 3D Secure, atunci adio bani sau investigatie suplimentara.

      00
  12. Haha. Eu am pățit cu Orange și BCR. Am vrut sa plătesc o factura la Orange si mi-au luat banii de mai multe ori, până s-au terminat. Depus reclamație la BCR și Orange in același timp. Trebuia să plec în delegație in Germania și banii de diurna erau la Orange. Aia de la BCR ridicau din umeri, că e vina procesator ului de plăți. Aia de la Orange tot îmi spuneau că au trimis banii. Până când le-am spus că mă duc la OPC și iau legătura cu un avocat pentru că m-au pus într-o situație jenantă, nu mai aveam bani pentru deplasare/hotel, și e imposibil să dureze 2 săptămâni transferul unei sume de bani.

    00
  13. Mastercard Gold de la BCR, primit sms uri cu bani platiti prin Asia. Sunat la BCR, inchis cardul. Mers apoi la politia Fetesti, care au zis ca nu prea tine de ei si sa merg in Bucuresti la „fraude online”. Mers luni la un sediu BCR din bucuresti, scos desfasurator mers la politie, undeva in zona Universitate, completat plangerile, atasat documentele, timp pierdut aproximativ 2 ore. La aproximativ o luna primit raspuns de la politie ca nu „au gasit faptasul” si daca doream sa continue cercetarile trebuia sa le raspund. Nu le am raspuns, iar la aproximativ inca o saptamana am primit suma respectiva inapoi in cont.

    00
  14. Eu mă încadrez între ghinioniștii norocoși – BCR. M-am trezit cu extrageri de 5500 ron din ATM din Michigan. Sume mici – repetate – 3 zile (aveam notificări doar de la 500 ron/retragere în sus) – până m-am trezit cu un mesaj de depășire limită zilnică. Blocat card + mers la BCR + mers la poliție pentru sesizare + mers înapoi la BCR cu numărul de înregistrare a sesizării de la Poliție = 3 zile. Banii au fost rambursați înapoi în cont după alte 2 zile. Total = 5 zile.

    00
  15. Patit in iunie, noroc cu notificarea pe telefon. Doua tranzactii catre Netflix. Am intrat la suport la Netflix le-am explicat situatia oamenii au fost ok au vazut ca nu din contul meu a fost facuta plata mi-au returnat banii. M-am dus la banca am blocat cardul am facut reclamatie pentru sumele retrase. ~ 2 luni mai tarziu imi vireaza si banca sumele retrase. Practic am iesit pe plus cu 20 de euro dupa toata afacerea asta.

    00
  16. Pokerstars nu foloseste 3dSecure pt plati,chiar daca tu ai serviciul activat. Cineva a avut toate datele cardului,iar cine a folosit exact sumele in Ron,cu siguranta este roman si n-ar fi mirare sa fie ruda/prieten. Tocmai pentru a preveni frauda,depui bani in contul pokerstars in moneda tarii de rezidenta. In principiu,dureaza cateva zile,in functie de cat de repede raspund cei de la suport. In cazul in care nu i s-au restituit,recomand persoanei pagubite sa trimita un mail(chiar in limba romana) celor de la support pokerstars cu subiectul URGENT. In max 2-3 zile trebuie sa aiba banii inapoi.

    00
  17. Daca e card de credit se misca mai reprede.

    Patit asa cu un card de debit la BT acum vreo 3 ani. S-a rezolvat in 6 zile lucratoare. Dupa ce am rezolvat, am inchis toate cardurile de debit si am trecut exclusiv pe card de credit si sunt foarte multumit si fac si ceva banuti din punctele BT.

    Am mai patit asta anul trecut cu UBER cand mi-a fost spart contul si 2 comenzi au zburat prin rusia cateva sute de lei. S-au miscat in 2-3 zile lucratoare, deci foarte repede.

    De atunci UBER e trecut pe VCC de la Revolut pe care pun eu din contul principal cate 30 de lei cand plange ca ultima comanda n-a fost platita si la fel si la one time payments-urile pe care pun eu stiu ca o sa coste.

    Chestiile de genul se intampla cand un intermendiar din lungul proces al procesarii platii este mutat din stanga in dreapta ca si achizitie si cineva scapa un db cu tranzactiile ne-saltuite.

    3d secure e o gluma, ca sa mearga tebuie implementata de procesator, daca procesatorul nu este in schema sare peste pas ca il vad ca si conversion killer prin US.

    Unele le gasesti si pe search isi fac reclama .

    00
  18. Dan, 948 RON.

    00
  19. Bankingul romanesc in anul de gratie 2019. Cand mai auzim profituri istorice pentru banci, sa facem o vizita pe aici, vom si descoperi de ce. In acelasi timp vom descoperi si simbioza transcedentala intre roman si banci, o iubire cum putin o inteleg.

    00
  20. Aceasi patanie si la mine tot cu Raiffeisen, mi-au furnizat o perioada de 30 de zile initial, am asteptat pana in ultima zi si atunci am fost la un sediu, unde am fost informat ca investigatia necesita mai mult timp, am amenintat cu replamatie la ANPC si pana am ajuns acasa, 30 de minute, am pprimit SMS cu „Stimate client, suma contestata v-a fost depusa in cont. Investigatia continua. Suma poate fi retrasa in cazul unui rezultat nefavorabil. Va multumim!”
    Niste jegosi!

    00
  21. Cash-ul ramane baza!!!!

    00
  22. card plati pe internet?
    merita revolut? https://razvanbb.ro/cum-am-luat-teapa-cu-revolut/

    00
    • Este o mizerie linkul ăla, banca respectivă îți transferă suma cerută prin Top&Up nu face conversii duble.

      00
    • daca ai cum sa faci top-up dintr-o banca fara comision/dubla conversie catre revolut, e ok. Altfel nu. Ala care a zis mai sus ca articolul e o mizerie, nu stie ca se intampla fix ca in articolul ala.

      00
    • mie mi-au luat de fiecare data suma in RON, asa cum era trecuta in aplicatie, fara nicio conversie. am facut top-up in lei, iar conversia in aplicatie

      00
  23. Dan , la fiecare 30 de zile sun si primesc acelasi raspuns .Nu e solutionata cererea . Chiar azi voi face o sesizare la ANPC.

    00
  24. Pokerstars…. vai

    00
    • Culmea e ca cei de la Pokerstars la orice retragere mai mare, mai ales daca nu ai verificat cardul, iti cer poza cu cardul si tot felul de mizerii… dar cand faci o plata cu un card care evident nu este pe numele tau, nu iti cere o poza cu cardul… Asa e cu toate site-urile de pacanele, poker si alte asemenea. Faci o mizerie marunta nu patesti nimic, castigi un turneu 10.000 dolari + te trezesti cu plata blocata ca acum 2 ani ai intrat odata cu VPN din greseala. PS: Strainii folosesc cardul de credit exact de asta, pentru ca sunt banii bancii si banca are tot interesul sa-i recupereze… aparent tot bananieri suntem si aici.

      00
  25. Într-o seară stăteam si ma uitam la TV cu telefonul langa mine. Primesc sms de la Raiffeisen cu nu stiu ce suma autorizata, cred ca vreo 70 de lei. In timp ce incercam să-mi dau seama despre ce este vorba, încă vreo doua sms-uri la un interval de cateva minute, cca. vreo 150 de lei. Am sunat imediat la Raiffeisen si le-am spus să-mi blocheze cardul, motivul fiind o frauda. Au investigat timp de vreo 10-12 zile si mi-au returnat suma trasa de pe card. Doar ca nu au reușit să-mi spuna unde a fost buba.

    00
  26. Reclamația se face la politie și nu la banca. Politia îti da o foaie cu care mergi la banca. Durează maxim 1 saptamana și ai banii în cont. Been there done that.

    00
    • Corect, asa e; dar dupa un an nasol( 2020) nu am avut cum sa merg la politie fiind
      in izolare si se poate face petitie on-line la IPJ ul respectiv(judet);am trimis nr petitiei
      si refuz aviz plata–banca este faimoasa BCR…au trecut 9 zile…si nimic

      00
  27. Nasol. Asa va trebuie daca nu faceti plata prin ramburs

    00
  28. Complicată treaba cu securitatea asta la carduri. Pe mine m-a forțat să îmi setez 3D secure, dar comercianții au posibilitatea să nu folosească. Și atunci ce am rezolvat?
    Ca și cum îți iei o ușă super tare acasă, dar are și opțiunea să o deschizi cu o scobitoare și asta nu decizi tu, ci ăla care vrea să o deschidă.
    La UniCredit am notificări pentru tranzacții, dar merge când, cum, la o tranzacție da, 5 nu, tot așa. Încă nu am lămurit dacă nu face Huawei ceva rău când optimizează consumul de baterie.

    00
    • Ce treaba are Huawei cu optimizarea bateriei ca sa nu primesti tu notificari prin SMS sau aplicatia de la UniCredit (astia au aplicatie? au ajuns in secolul 21?)?
      P.S. Am Huawei de vreo 5 ani (device-uri diferite) si nu cred ca am ratat vreo notificare de la BT (initial, primii 4 ani) sau ING (in ultimul an) din motive de „optimizare baterie”, deci nu cred ca are vreo legatura ce zici tu (1 din 6 notificari de la banca) cu Huawei.

      00
    • Îți dai seama că nu mă refeream la SMS, ci la aplicația de mobile banking. Care, cred eu, ar afișa mai greu notificări dacă nu rulează în background. Sper că e clar că o aplicație nu poate face lucruri dacă n-are un serviciu sau ceva ce să ruleze în spate, oricât de push ar fi notificările.
      Cu HipMenu pățesc ceva similar, dar nu știu dacă chiar trimit ei tot timpul și notificare în aplicație sau doar mail.
      Mai testăm.
      Btw, Huawei taie, by default, conexiunea 4G când se oprește ecranul. Cel puțin pe P20 Pro, astfel că până nu porneam ecranul oricum pauză orice, orice notificare care vine de pe net. Ceea ce mă miră că nu observă nimeni, când noi am observat pe 3 telefoane, 3 oameni.
      Eu am aplicația lor de cel puțin vreo 4-5 ani și pot face cam tot ce îmi trebuie direct din telefon. :)

      00
    • Dupa ce le-am dat un mail la unicredit ca sunt inutile notificarile lor, ca nu se fac in momentul tranzactiei ci in momentul in care iti iau efectiv banii din cont, adica poate si la doua zile, mi-au zis ca notificarile sunt doar la primire bani si depuneri. Clar nu stia ala/aia de la suport ce noutati sunt in aplicatie. Oricum le-am oprit, primeam notificare dimineata la 7 ca am facut o plata pe cand dormea. Adica plata facuta acum 2 zile pe la vreun magazin.

      Pentru notificarile push, nu trebuie sa ruleze in background toata aplicatia, doar serviciul care intercepteaza notificarile. De obicei aplicatia porneste cand dai „click” pe notificare. Daca telefonul iti restrictioneaza aplicatiile sa economiseasca baterie, ramai fara notificari, clar. Si ce aplicatii sunt „optimizate” asa, depinde de firmware-ul telefonului.

      00
    • @fumat0rul „nu cred ca am ratat vreo notificare de la BT (initial, primii 4 ani) sau ING (in ultimul an) din motive de “optimizare baterie” la ING sa ii zici tu lui mutu ca iti vin notificarile la timp. nu neg ca vin, dar au un delay de la 1 secunda la 3 ore. pentru orice fel de plati: comercianti, transfer intre conturi ing, etc. am facut o portare de bani din BT in ING pe la 9 seara, binenteles mumu notificare (aplicatie/SMS), pe la 3 dimineata urla telefonul „notificare ca au fost adaugati banii in ING”

      00
  29. x poate face o cerere de acces la pokerstars, sa ceara datele pe care le detine despre el. Pokerstart e obligat sa raspunda in 30 de zile. art.13-16 din GDPR reg.679.2016
    asteapta raspunsul. daca e ceva breach (art32 gdpr) e nasol. pokerstars risca amenda (art 32/art.25/art.5)
    raiffaisen are si el probleme (art 32 si art 5 si art 25) daca cardul era 3d secure….prin plata suspecta au fost efectuate prelucrari (operatiuni de date cu caracter personal) contrar unor norme de securitate.
    amenda.
    e un proces de durata, insa daca situatia este perpetua…e nasol.
    1-3 pot fi sarite daca se face o plangere/sesizare la anspdcp.

    00
  30. NOU
    #70

    In 2013 mi-au disparut 50 de euro de pe card la BT. Am observat dupa 2 luni la un extras de cont. Era o tranzactie pe un site de retete de prajituri.( nu stiu cum, eu bag doar la pariuri). M-am dus la politie m-au pus sa cer ceva hartii de la banca, vreo 2 declaratii si 2 drumuri la politie si dupa 3 luni am avut banii in cont.

    00
  31. Din experienta de lucru la o mare agentie online din afara tarii.
    PRocedura e urmatoarea :
    1 Tu notifici Banca emitatoare a cardului
    2. Banca respectiva notifica banca spre care au plecat banii
    3. In automat acea banca blocheaza si retrage din contul formei de betting suma respectiva pana cand se prezinta documentele necesare
    4. Firma incepe sa ceara clientului documente justificative suplimentare : Copie CI , Copie Permis , copie card (poze scan si eventual poza cu jucatorul tinand acele documente in mana ). Termen 3 zile lucratoare.
    5. Daca documentele suport trimise la banca sunt ok, atunci cel ce a facut sesizarea ramane cu paguba
    6. Daca nu sunt atunci banii se trimit catre contul pagubitului in automat de catre banca.

    p.s. sa nu uitam ca de multe ori se incearca a se frauda cu buna stiinta sistemul. Te duci pe un site de betting depui banii faci pariul.( de obicei sume de peste 50 Euro / pariu si rapid 1-2 pariuri de aceasta suma in 2 zile) Castigi atunci e super. Nu castigi atunci ceri banii inapoi.

    00
    • Pasii 2-5 pot fi facuti si cu banii returnati. In caz ca a incercat sa fraudeze sistemul atunci se pot lua alte masuri.

      Ar fi frumos ca macar in cazul jocurilor de noroc sa ti se ceara CNP-ul atunci cand iti faci cont.

      00
    • De obicei se cere poza la buletin, poza la card etc. Uite ca sunt si exceptii…

      00
    • @Tudor, eu sunt „pagubitu”. La un moment dat am avut cont pe Pokerstars, undeva in 2014. Se poate sa fi depus, dar sigur nu dupa acelasi card. In cazul asta cum se dovedeste ca am fost eu sau nu? De ce nu fac cei de la pokerstars ca majoritatea caselor de pariuri care iti cer poza cu cardul si buletinul?

      00
  32. Eu ma intreb cum se face cercetarea asta ? Pot sa dau cardul la vecin, merge cu o sapca in cap la Douglas(sa nu apara fata pe camera) si cumpara de 1000 de lei parfumuri. Eu sun la banca si zic ca mi-au disparut 1000 de lei de pe card. Ce se intampla dupa aia ? Sau „vecinul” joaca la pacanele online cu un cont fake dintr-un VPN de China. Ce urmeaza dupa aceea ? Sau imi „pierd” portofelul si cineva cumpara pishaturi de sub 100 de lei vreo 3-4 ore pana sun la banca, deci nu mi se cere PIN-ul. Cum se stabilesc aceste tranzactii „frauduloase” ? Dupa ce criterii ?

    00
    • La Douglas vecinul plateste cu PIN ca nu prea ai ce sa cumperi de acolo pana in 100 de lei. Daca vecinul stie PIN-ul tau…. Sper ca e clar pt. toata lumea.
      Tocmai de asta dureaza atat, aceasta perioada de care se tot plange toata lumea. Nimeni de la banca nu te crede pe cuvant ca nu ai facut tu platile alea, asa ca urmeaza procedurile Visa/Mastercard. Nu-ti dau banii imediat, intai ii spun comerciantului ca tu, Aurel, nu recunosti plata aia (prin intermediul Visa/Mastercard). Apoi aia ori isi fac mea culpa si accepta, ori trimit inapoi bancii detaliile tale, Aurel… cu nume, prenume, mail, adresa, IP, telefon.
      In putine cazuri nu sunt ale tale si atunci banca contesta detaliile primite si castiga banii(alte zile pierdute pentru client) . In cele mai multe cazuri comerciantul da fix datele tale, Aurel. Ori tu, ori cineva din familie care a avut cardul tau. Niciun necunoscut din orasul in care locuiesti n-o sa-ti vada cardul fata/spate.
      Si daca nu e cineva cunoscut, e unu’ din China pentru ca la un moment dat ti-ai cumparat un original fake la 10% din pretul real de pe facebook.
      Probabil 1% din tranzactiile frauduloase reclamate la o banca sunt cu adevarat oameni ghinionisti, care nu au absolut nicio vina si doar au fost ghinionisti (plata in trecut la un comerciant „serios” caruia i s-a spart baza de date). – aici nu intra oamenii care au probleme la ATM, acolo e doar ce-ti spune log-ul. Aparatele fiind vechi, log-urile nu spun ce s-a intamplat de fapt uneori-
      PS. Peste 80% din tranzactiile contestate intr-o banca sunt efectuate de cineva din familia posesorului de card (copiii fac prapad pe jocuri din apple/google play sau pariuri/poker daca sunt ceva mai mari acei copii ratati). De asta oamenii nevinovati asteapta mai mult, sunt 90% mai multi care vor sa recupereze de la banca banii pierduti de copil pe jocuri folosind detaliile cardului „pentru ca nu e vina lui”…

      00
  33. La revolut durează 2 zile, se face online. Situație similara, plata la pariuri în Franța.

    Asta pe lângă faptul ca poți face carduri virtuale, seta limite de plăti și bloca cardurile când nu le folosești.

    00
  34. Fraților, exista aplicații de Fintech unde primești notificare instantaneu si pentru 1 Ron plătit, poți bloca cardul din aplicație, ai carduri Virtuale care pot fi folosite doar pe internet, poți activa securitatea Cardului de cumpărături sa poată fi folosit doar in locația unde activezi GPS-ul. Exista soluții moderne împotriva fraudei pe Internet.

    00
  35. NOU
    #79

    M-am confruntat cu o situație similară cu Betano, însă băieții de la Revolut s-au mișcat super repede. În 3 zile am avut banii înapoi în cont.

    Nu prea îmi dau seama exact de unde au avut datele cardului, însă în mod cert e vorba de un procesator român. Altfel nu s-ar fi dus la sigur pe un site de gambling românesc.

    00
  36. Alta faza frumoasa cu BCR: limita maxima de sms-uri cu notificari despre tranzacții este de 25 pe luna. Dacă depășești comisionul este 1 leu pe sms.

    Sa vedeți ce frumos e când te trezești cu vreo 50 sms-uri tarifate pe cont.

    00
  37. Problema se poate rezolva:
    -ai un card de credit si la sfarsit de luna platesti toata suma
    -ai card asociat unui cont in care tii pana in 100 de lei si alt in care iti tii banii si inainte de fiecare tranzactie mai mare de 100 de lei transferi banii dintr-un cont in altul.

    00
  38. și are 3DSecure pe card, care i se cere când cumpăra ceva online.

    yeah, sure… cine te-a pacalit? poate doar la aia care-s inrolati in sistem…

    00
  39. UPDATE – Pokerstars

    Vă mulţumim pentru mesajul dumneavoastră şi pentru trimiterea informaţiei cerute.

    Am identificat contul responsabil pentru folosirea neautorizată a cardului dumneavoastră/contului bancar. Acest cont a fost închis şi vom continua investigaţia în această privinţă. De asemenea, am blocat şi cardul/contul dumneavoastră pentru a nu mai fi folosit la tranzacţii pe platforma noastră.

    Vă recomandăm să contactaţi banca sau instituţia financiară emitentă a cardului, care o să vă ofere asistenţă în recuperarea fondurilor pierdute.

    Încă o dată, ne cerem scuze pentru orice inconvenient suferit şi vă mulţumim pentru că ne-aţi adus la cunoştinţă acest fapt.

    00
  40. La ING, notificările prin sms funcționează numai la sume ce depășesc 100 de lei.

    00
  41. A patit un cunoscut sa i dispara in 2 zile cam 2000 lei din cont. Tranzactii intre 20 si 600 lei, spre facabook ads, fara nicio notificare din partea ING pentru tranzactiile mai mari de 100 lei.
    Dupa ce a sunat la ing, inchis card si tot tacamul, a mers si la diicot, unde a facut un aviz de refuz la plata. Asta se intampla joi. Luni avea toti banii returnati.
    ING inca investigheaza.

    00
  42. M am trezit cu 3000 de lei platiti la un site ce nu poate fi accesat din Romania. Nu am primit nici un fel de notificare, alerta, mesaj etc. 30 de zile mai tarziu, Raiffeisen Bank tot nu a rezolvat problema. Timpu trece, chiria vine, facturile se aduna, dar ei au nevoie de timp suplimentar…cand trebuie sa isi retraga comision sau ceva, se face instant

    00
  43. Intr-o zi cu soare imi verific si eu contul Raiffeisen si realizez ca imi lipsesc bani. Intru la detalii si vad doua sume retinute: una de 700 si ceva de lei catre o firma de inchiriat masini si alta de vreo1400 de lei catre Blue air. Primul gand: oh, ma surprinde sotul cu o vacanta! La cateva minute aflu ca el nu platise nimic, ci eram victima unei fraude. Am sunat repede la ei si mi-au blocat cardul si au depus o solicitare. Am tot asteptat sa primesc raspuns. Trece o luna, trec doua, trec trei, nimic, bataia de joc a bancii. Sa nu credeti ca intre timp nu am sunat la serviciul clienti. Cred ca de cel putin 10 ori am sunat si raspunsul era mereu acelasi : solicitarea este in curs, va anuntam cand avem detalii. Si asa au trecut mai bine de 3 luni si eu sunt in minus cu 2600 de lei, desi am anuntat frauda la cateva ore dupa ce s-a intamplat. Concluzia: Raiffeisen, o banca in care nu putem avea incredere!

    00
  44. NOU
    #88

    Pe 9.03.2020 am făcut o sesizare de a-mi fi rambursată de la BCR o plată eronată pe care am făcut-o eu.Suntem in 30.03.2020 timp in care în fiecare zi am tot sunat la BCR și tot eram dusă cu vorba,fiecare consilier îmi spunea tot altceva și în concluzie nu mi-au rezolvat sesizarea nici acum. MARE RUSINE!!!
    Și

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.