Să ne prefacem că muncim, cu cele 10 proiecte propuse pentru București

Nimeni în drum s-a gândit să întrebe cetățenii ce cred ei că ar trebui să fie prioritar pentru orașul lor. Ajunși la București, capitala, 1 miliard euro buget, avem așa:

1.Modernizarea la 4 benzi a Centurii Bucureștiului – Tronsonul Sud și Tronsonul între A2 și DN2

Centura e la ministerul transporturilor, departamentul angajaților incompetenți. Treceți prin orice zonă vreți și uitați-vă la casele construite în buza șoselei de tot felul de idioți și gândiți-vă că ăia trebuie mutați de acolo pentru a face loc la încă două benzi.

2.Spitalul Metropolitan București

Vis umed de șpăgi și sifonări de bani, Bucureștiul nu are bani de așa ceva, dar are bani de reparat și retehnologizat spitalele actuale. Eventual făcut și niște parcări pe lângă ele, dacă tot nu sunt destule ambulanțe.

3.Laser Valley Măgurele

Pentru că toți ne-am săturat de laser pointerele alea ieftine de pe emag, care se strică la câteva zile.

4.Modernizarea căii ferate București – Pitești

Ce treabă are Bucureștiul cu trenul spre Pitești? Ce, sunt milioane de români care vin din Pitești să muncească la oraș?

5.Extinderea și modernizarea rețelei de metrou: Extindere Magistrala 2 (M2), Extindere M3, Realizare M4, Extindere M5, Realizare M6 (Otopeni), Realizare M7 (Bragadiru-Voluntari), Depoul Alexandria-Colentina

Da.

6.Modernizarea căii ferate București – Craiova

La fel, nici o treabă, propunere pusă la derută.

7.Realizarea centurii feroviare a Bucureștiului și conectarea Aeroportului Internațional “Henri Coandă” la rețeaua feroviară

Da.

8.Extinderea și modernizarea Aeroportului Internațional “Henri Coandă”

Da.

9.Realizarea Autostrăzii de Centură A0

Păi asta nu e aia de mai sus, cu mărirea la 4 benzi a șoselei de centură? Nesătuii ăștia vor și o autostradă în jurul Bucureștiului?

10.Reabilitarea integrată a centrului vechi (alei pietonale, spații verzi, piețe, piațete, piste pentru bicicliști)

Clor mult, pentru a scoate mirosul de pișat, dărâmarea clădirilor care stau să cadă și nu mai pot fi reabilitate, borduri peste tot, iluminare cu becuri led din panouri solare și apoi dinamitarea completă.

N-a zis nimeni nimic de vânat taximetriștii țepari sau cu mașini antice? De locuri de parcare pentru autocarele cu turiști? De un park and ride în partea de nord, eventual în spatele Casei Presei? De dărâmat zidul din jurul Parlamentului? De renovat Palatul Victoria? De făcut parcări lângă muzeele alea nenorocite cu program de gravide?! De ridicat toate rablele? De triplat numărul de copaci plantați?

bucuresti-03

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. A0 e inelul 2 de centura, habar nu ai, l-a propus un idiot anul trecut

  2. Ma amuza cele cu modernizarea de cai ferate. Pai nu tin de ministerul transporturilor? I-a tinut cineva de mana pe cei de la MT si nu au putut sa scrie niste proiecte de cofinantare pentru modernizarea infrastructurii? Sau sa angajeze niste firme competente care au obtinut finantare in ultimii cinci ani pentru clientii lor? Ca de alocat bani de la buget pentru asta nu vorbim, ca sa nu plangem. Sa suga pwla psd-ul si pdl-ul care au detinut portofoliul timp de 99% din 90 pana incoace. Sa se duca la mijlocul Oceanului Atlantic si sa vina inapoi cand ii va chema bunica.

    00
  3. Daca darami Centrul Vechi devine un nou centru beton 10 etaje blocuri birouri parcari pentru directori restul canci adica mai tiganesc decat acum.

    00
  4. Stai, metroul nu era tot la ministerul transporturilor?

    00
  5. „3.Laser Valley Măgurele”

    bai, razi tu, da’ mie chiar mi-a zis mirat un taximetrist ca nu bate pe cer laserul de la magurele.

    00
  6. „9.Realizarea Autostrăzii de Centură A0”

    Era un proiect sa faca alta centura care sa cuprinda si localitatile aflate momentan pe langa Bucuresti – gen Bragadiru, Domnesti etc.

    00
    • Proiect pentru care eu am vazut niste studii care pareau facute pe bune si care aratau ca Centura A0 ar fi aur curat, si-ar scoate banii cu varf si indesat, chiar mai mult decat autostrada Pitesti-Sibiu.

      Aia ar fi cu adevarat versiunea ocolitoare a Bucurestiului, nu nenorocirea actuala, care e deja infipta bine in Bucuresti si e impanata cu case/companii/ansambluri de locuinte de o parte si de alta si cu intersectii aglomerate, pentru care trebuie o gramada de pasaje supraterane.

      Dar, da, nu e de inteles ce au multe din aceste proiecte cu bugetul Bucurestiului. Vorbim de proiecte care depind strict de Ministerul Transporturilor (centura, cai ferate, metrou)

      00
    • Chiar s-au făcut lucrări în sensul ăsta, dacă nu mă înșel, centura Mihăileștiului e un exemplu.?

      00
    • Au mai facut unii o centura fara sa vrea, prin 2004, dar ala era alt Mihailesti.

      00
  7. Daca vreti pot furniza poze noi cu park and ride de la Pantelimon, au crescut copacei destul de mari in groapa aia, in rest nu se face absolut nimic in bucuresti, traficule ultra mizerabil la fel ca si mizeria mizerabila de pe strazi, nu amvazut masini de curatat/spalat strazile de vreo 20de ani, e un vals al noroiului mai ales azi ca a nins putin aseara.

    Daca firea si pesede ies iar, bucuestenii isi merita soarta, eu deja nu ma mai consider ca ma gandesc sa ma mut la brashov :D

    00
  8. Sau stat zilnic la amendat idioti care blocheaza o banda stationand pe arterele principale. S-ar fluidiza mult traficul.
    De exemplu, stefan cel mare/mihai bravu se gatuie la o banda in unele locuri din cauza idiotilor astora

    00
  9. 2016 – bucureștenii nu se prezintă la vot, câștigă Gabriela Firea, de profesie bibliotecară și prompteristă Antena1 – Gabriela Firea 246.553 de voturi, Nicuşor Dan 175.119 voturi.
    2017 – Bucureștiul arată mai rău ca niciodată, Gabriela Firea 22 de companii municipale prin care se scurg banii capitalei adică 1,2 miliarde lei.
    2018 – Gabriela Firea rămâne fără sprijinul politic al PSD
    2019 –

    00
    • 2019 – vom afla ca personajul propus de PSD pentru alegerile locale la postul de primar (si) general al Bucurestiului este… Lia Vul… pardon, Olguta Vasilescu! tadaaaaaa!
      Acum vezi bai Zoso de ce este absolut necesara Modernizarea căii ferate București – Craiova?

      00
    • poate se mută capitala la craiova…

    • Nicușor Dan? ăla care se opunea finalizării bulevardului Saturn? pe motiv că pe-acolo a locuit Veronica Micle în timp ce-l înșela pe Eminescu futându-se cu Caragiale? (ca să folosesc un limbaj literar)
      A nu se înțelege că-i iau apărarea fostei jurnaliște de la Iași, dar poate că alternativa ar trebui să o constituie o persoană care să și propună ceva, nu doar să facă opoziție apărând copacii putrezi și câini bagabonți (flora și fauna iubitei noastre capitale).

      00
    • @dan – mai era unu’ care NU s-a opus finalizarii bulevardelor. Probabil i-ai fi fost fan.
      A zis ca ce cultura, ce istorie? Mai avea putin si finaliza si tara, dar l-a rapus un virus necunoscut, de Craciun parca, prin 1989.

      00
    • Leo, i-am fost fan lu’ ăla cum, probabil, ai fi tu din Strehaia. E ușor să faci o asociere pe genunchi după care să elaborezi o construcție cu logică de fier beton.
      Nu tot ce e vechi e bun.
      Dacă îl detestă locuitorii cetății atât de mult pe Ceaușescu, de ce au votat pesedeul la conducerea urbei, plus la toate sectoarele? Nu mai amintesc cum critică toți blocurile comuniste dar sunt bune că li s-a dat moca după revoluție. Sau băștinașii get-beget, care locuiesc de generații în aceleași clădiri dar nici nu vor să audă de restaurarea fațadelor ci doar privesc cu profundă îngrijorare cum atârnă drob… țurțuruii de gheață de la streșini.

      00
    • Dane, prin 2010-2012 am avut ceve mai multa treaba prin State, in zona metropolitana Detroit. Acolo am intalnit multi romani, iar unul din ei, mai in varsta, care statea 6 luni pe an acolo, si 6 luni in Romania, mi-a spus urmatoarea chestie: americanii, daca n-au avut istorie, au facut statuie si unde s-a c*cat calul lui Winnetou. Noi, ne batem joc de a noastra. Cu alte cuvinte, mai Dane, orice casa istorica ce poate fi salvata, trebuie salvata. Faci tunel, faci pod de sticla (vezi ruinele din Centrul Vechi), dar nu o darami. Asa naspa cum e, aia e istoria noastra.
      Daca te duci in Constanta, in Peninsula, ai sa vezi cate ruine se gasesc acolo, de fiecare data cand se sapa fundatia unei case.
      Poate peste 1000 de ani vor veni un fel de unguri, care vor spune ca nu au trait romani pe aici in anul 1890, pentru ca nu s-a gasit nimic din epoca respectiva. Glumesc, dar intelegi unde bat…

      00
  10. „depoul Alexandria-Colentina”. Wait, what?

    00
    • E vorba de toata fraza: Realizare M7 (Bragadiru-Voluntari), Depoul Alexandria-Colentina

      Iesirea spre Alexandria si capatul soselei Colentina ar fi zonele de capat pentru linia asta, unde ar fi depouri de stationare.

      Linia asta ar fi cu adevarat de aur, ar traversa Bucurestiul de la sud-vest la nord-est, ar face enorm pentru traficul din Bucuresti. Dar ar merita sa iasa mult in afara orasului, la ambele capete.

      00
    • Un capăt la Golden Sands și unul la Poiana Brașov. :D

      00
    • Până la „toată fraza” a se remarca kilogramul de virgule care scoate din context ce spui tu.

      00
  11. RADET. Vad ca nimeni nu pomeneste de elefantul din camera. Iarna asta a fost medie spre usoara. Daca in urmatorii ani nu se fac investii majore sau nu se gaseste ceva alternative si vine o iarna serioasa se va muri de frig la propriu in multe blocuri. Nu prea s-a dat la TV cate cacaturi au fost cu caldura si apa calda in capitala noastra europeana. Toata reteaua e puscata si peticita, tevi magistrale din 60 ce trebuiau schimbate de mult. In rest ? Centura serioasa tip autostrada. Fara asta totul e pustiu. Apoi extins metroul.

    00
  12. În mare parte de acord ca sunt SF uri anumite proiecte, dar pot contrazice argumentat câteva puncte:
    1. Autostrada centura A0. Nimic original, idee preluata de la m0 a Budapestei. Centura actuala funcționează doar pe nord nord vest cu un choke point La Mogoșoaia. In rest e sufocata de traficul greu de TIRURI mai ales pe sud. Pentru acestea e nevoie de drum în regim de autostrada cu legătură între A1, A2 și A3, nu de un drum express de 2 bezi presărat cu giratorii și treceri de pietoni nesemnalizate. Centura veche trebuie sa funcționeze doar pt traficul de autoturisme. Înainte sa mi spui de centura Bv care e super ok, îți spun că valorile de trafic greu pe CB sunt mult mai mari
    2. Linia ferata spre Pitești. Fac de multe ori naveta cu trenul din Mogoșoaia la nord și trenul inter regio de Pitești e plin tot timpul de oameni care muncesc în Buc. Da, ca și în UK sau Germania oamenii fac naveta sa muncească. Nu toți ne permitem aeptamente de sute de mii în Aviatiei la One Herăstrău și sa avem și salariu mare și sa ne facă eventual și una o felatie lângă fântână de ciocolata de la birou când întram în sediu.
    4. Centura feroviară. Documentați va bine pe subiect ca sunt informații pe net. Pe vremea lui Ceașcă, aceasta centura feroviara lega toate punctele mari de întrare în oraș ca în orice mare oras. Stai în Chiajna și lucrezi in Voluntari? Ca în vest, iei frumos trenul și ajungi în 28 de minute (atât calculase un specialist de La MT în guvernul Cioloș) nu într o ora jumate pe o centura deja sufocata unde mai adaugi și tu o rabla cu anvelope de 9 ani. Trenul în orașe ca Viena, Fankfurt este cel mai rapid și comod mijloc de transport în comun pentru naveta. Și Boc are proiect finanțat pe fonduri europene pt Cluj de tren metropolitan. Acolo nu e ridicol? La București nici nu ar fi mare efort. Infrastructura exista dar sta neutilizata, mai mult nu se poate largi centura pe anumite segmente din cauza liniei ferate.. Pe care nu o utilizam. Parca 20 de milioane erau necesari pt reabilitarea liniei între Bragadiru și Voluntari când guvernul Cioloș dăduse unda verde proiectului. Cat a dat Firea doar pt Catedrala? Probabil de 4 ori pe atât. Ca niciunul dintr proiecte nu are șanse mari sa se materializeze, asta e o alta poveste. Însă utilitatea unora nu poate fi contestata și eu ca bucureștean născut si crescut aici le prefer recondiționării unor clădiri din centrul vechi unde proprietarii nu au avut bunul simt sa investească zeci sau sute de ani. Ca și in Brașov, unde unii nici acum nu sunt de acord sa renoveze fațadele.

    00
  13. Referitor la traficul din Bucuresti… zilele trecute vorbeam cu un coleg de birou in timp ce ne uitam la un mare blocaj din pasajul Victoria. De ce sunt atat de multe masini in orele de program pe strada (cam asta s-a intrebat si mister Tariceanu acum cateva luni)? Stii care a fost raspunsul cu cea mai multa logica?
    BIROCRATIE!
    Pai daca nu ar fi nevoie peste tot de chitante, hartii, dosare cu sina si stampile… cred ca s-ar reduce traficul cu cel putin 20-30%

    00
  14. hai sa fim seriosi, pe care cetateni ai orasului bucuresti sa intrebi?

    00
  15. Centura bucurestiului e un kkt. Chiar si bucata aia pe 4 benzi e full la orele de varf. Mai repede ajungi dintr.o parte in alta prin centru.
    Trebuie facuta o alta centura la cel putin 10 km mai in afara. Probabil prin 2350 va fi gata studiul de fezabilitate urmand sa inceapa lucrarile prin 2500.
    Traficu in bucale e fwtut forever. N.are vindecare. Singura varianta e un transport in comun brici. Dar si asa cunoscand firea romanului, acesta nu se va lipsi de masina proprie si personala. Prea fudul prea comod prea ca la tara.

    00
  16. Laser Valley Măgurele e jmecher! Vânez un job la 5 minute de casă!GG!

    00
  17. doar ca magurele, cu sau fara laser, nu este parte din bucuresti!

    00
  18. Mulțumim, Zoso, pentru blog! Apreciem orice critică constructivă.

    Cei care doresc să completeze chestionarul și să aleagă cele mai importante proiecte pentru orașele lor pot accesa acest chestionar până pe 22 martie 2019 – kwiksurveys.com/s/e7k9afsk, în cadrul campaniei „Alege Prioritatile Orasului Tau”.

    Mai multe detalii găsiți pe Facebook – https://www.facebook.com/prioritatile.orasului.tau/.

    Informații utile:

    Proiectele propuse sunt de DEZVOLTARE URBANĂ și vizează un impact METROPOLITAN. Dacă aveți alte propuneri le așteptăm pe adresa de email prioritatileorasuluitau@gmail.com.
    Proiectele selectate îndeplinesc următoarele criterii:
    a) Sunt incluse într-un document strategic sau programatic existent (Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, Planul Urbanistic General, Masterplanul General de Transport etc.).
    b) Au un prag valoric minim, ajustat în funcție de capacitatea bugetară a fiecărei reședință de județ.
    c) Nu au finanțare asigurată (în general, lista conține proiecte pentru care este necesară finanțare din fonduri UE, fonduri guvernamentale, sau alte surse).
    Proiectele au fost propuse de către autoritățile publice subnaționale din România mandatate să identifice direcțiile de dezvoltare pentru regiunile pe care le reprezintă. Prin această campanie, acestea își invită cetățenii la un exercițiu de guvernare participativă, instrument utilizat des în economii dezvoltate.

    00
    • Cine sunteti voi, si ce calitate aveti? Existati dpdv juridic? Am citit misiunea voastra pe Facebook, dar dincolo de formulele grandioase nu imi dau seama daca existati oficial. Reprezentati guvernul? Ce inseamna guvernare participativa? Aveti vreo putere de decizie? Stiu, putere de propunere am si eu, dar asta nu prea conteaza in Romania.

      00
    • Buna, Leo! Multumim pentru intrebari! Asa cum scrie si pe pagina de Facebook, sectiunea „Despre / About” – https://www.facebook.com/prioritatile.orasului.tau/, campania este desfasurata de catre biroul Bancii Mondiale din Bucuresti impreuna cu Urbanize Hub, ONG ce activeaza in domeniul dezvoltarii urbane.

      Inainte de campanie, proiectele au fost selectate de catre autoritațile publice subnationale, mandate sa implementeze astfel de lucrari publice (primarii, consilii judetene, prefecturi), impreuna cu Federatia Zonelor Metropolitane si Aglomerarilor Urbane si Banca Mondiala. Despre toate aceste institutii gasesti informatii online. Multe dintre ele, in special primariile resedintelor de judet, au postat pe Facebook un anunt prin care isi invita cetatenii sa aleaga prioritatile oraselor lor.

      Despre activitatea Bancii Mondiale in Romania gasesti informatii aici https://www.worldbank.org/en/country/romania. Daca te intereseaza mai multe detalii despre necesitatea unei viziuni in materie de dezvoltare urbana, iti recomandam acest blog, scurt si la obiect (desi cred ca oricine o simte pe propria piele cand sta ore in sir in trafic) .

      Guvernarea participativa sau democratia participativa este definita ca relatia dintre alegatori (cetateni) si ales ( reprezentant, consilieri, politicieni) si presupune apropierea autoritatilor de cetateni pentru o consultare mai eficienta in luarea anumitor decizii, proiecte, legi, etc. De exemplu, in Municipiul Cluj Napoca primaria se foloseste de un instrument al acestei forme de guvernare si anume bugetarea participativa. Mai multe informatii aici https://bugetareparticipativa.ro/

      Este usor si comod sa fim critici cu privire la ce se intampla in materie de politici publice, dar pe termen lung, nu stiu cat de mult este buna strategia asta si cat o sa se ne ajute. Asadar, daca nu aveti ganduri sa plecati din Romania si sa nu va mai intoarceti, orice oportunitate trebuie fructificata. Iar acest chestionar se completeaza in circa 5 minute. Nu o sa rezolve totul in Romania, dar nu stiu daca este vreun instrument care poate face asta peste noapte sau fara sa ne implicam :)

      Va stam la dispozitie pentru alte intrebari :)

      00
    • Multumesc pentru infomatii. Si totusi, cum participa Banca Mondiala: bani, know-how, sau doar aplauda? De pe site (foarte frumos dealtfel) nu inteleg mare lucru.
      Nu va suparati pe mine, dar am mai vazut genul asta de campanii si proiecte, si sa-mi fie cu iertare, pana acum mare lucru nu s-a vazut.

      00
    • @Campanie. cam aroganti

      00
  19. cate minim o biserica la fiecare cvartal, o troita la fiecare scara de bloc si o capela in fiecare dispensar, ca oricum spitalele au toate biserica.
    pe urma, contract cu o firma de buldozere, pentru toata suprafata.
    duamna ajuta!

    00
  20. N-a zis nimeni de transportul in comuni din Bucuresti care este un dezastru ?

    00
    • Asta e blog de corporatisti. Corporatistii nu mergu cu RATB-ul, sarakule! :D :D :D

      00
    • @Leo: si crezi ca printre corporatristi nu exista si hipsteri?
      @George: pai cam ce ar mai fi de spus? Ce nu-ti va spune nimeni este ca si inainte de 1989 transportul in comun din Bucursti era la fel de praf. Sigur, numarul de masini era muult mai mic in perioada aia (adica la un numar aproximativ egal de locuitori, numarul de masini inmatriculate in Bucuresti era undeva intre 200000 si 250000 de mii). Deci mult mai „aerisit”. In plus, mijloacele de transport in comun aveau avantajul ca nu erau afectate de circulatia in functie de numerele cu „sot” si „fara sot” de duminica. Dar numarul de autobuze, troleibuze, tramvaie era la fel de mic, respectivele mijloace de transport la fel de proaste, la fel de vechi, aglomeratia din ele la fel de mare, pentru ca oamenii nu prea aveau alternativa, autbozele fiind si ele afectate de restrictiile privind combustibilul. Ca alternativa, circulau in Bucursti pe vremea aia niste autobuze cu 2 „torpile” lungi pe plafon. Alea erau butelii de gaz. Deci problema nu e ca s-a luat ceva bun, si s-a stricat in perioada ce a urmat. Ci ca s-a luat ceva foarte prost, si s-au facut foarte putine pentru a-l imbunatati. De aceea, asta este partial explicatia pentru cresterea exponentiala a numarului de masini din Bucuresti. In parte, oamenii nu prea aveau alternativa.

      00
  21. Nu mai comentati si postati chestii de infrastructura, cai ferate etc. Nu o sa se faca nimic in urmatorii 10 ani minim. Avem biserici, farmacii, pacanele si pariuri sportive, pe langa moluri si cafenele. O tara bananiera in Europa punct, condusa de niste analfabeti. Nu mai e nimic de comentat si altele, trebuie doar sa ne resemnam.

    00
    • Resemnare?! Culmea, acum am cu cine vota, la fel ca si in 2016.

      Resemnarea e rezultatul manipularii/dezinformarii psd-iste!

      Democratia presupune implicare, macarinformare si mers la votare, in niciun caz asteptat sa pice ceva, sa se intample minuni!

      Viitorul fiecaruia e rezultatul activitatii sale!

      00
  22. Bucurestiul si.a cam depasit apogeul. Cel mai interesant proiect pentru Bucuresti este o centura ocolitoare in regim de autostrada.

    Romania ar trebui sa investeasca in celelalte parti ale tarii. de exemplu. In largirea aeroporturilor – Iasi, Sibiu, Craiova, Suceava, etc.

    00
    • Buna, George! Ai dreptate legat de extinderea aeroporturilor in marile centre urbane, mai ales daca aceste centre isi doresc sa atraga investitori straini si turisti care pot ridica zonele din punct de vedere economic. Aceste proiecte sunt sugerate in chestionar pentru cetatenii acelor orase. Sa vedem daca sunt votate :) Daca ai prieteni, cunostinte in acele orase, le poti spune de chestionar: kwiksurveys.com/s/e7k9afsk.

      Multumim,
      Echipa Bancii Mondiale

      Pay it forward for better & greater cities in Romania 😃

      00
  23. în legătură cu spitalul nu sunt de acord cu tine. ok, înțeleg că nu sunt bani pentru a construi altul, dar într-un fel e mai bine să construiești altul decât să le repari pe cele de acum. și în Cluj sunt spitale de 100 de ani, în care sunt o grămadă de bacterii și după spusele unui neurolog de la clinica de neurologie „le-ar bombarda și mâine”.

    00
  24. trei prioritati pentru bucuresti:
    – primar si consilieri noi
    – parlamentari noi si guvern nou
    – locuitori cu discernamant, peste 50% din total.

    00
  25. Bă, da la voi în Brașov nu e nimeni preocupat că aveți un metru pătrat de iarbă la 500 de tone de beton, e praf în tot orașul și sunteți mai poluați ca pe vremea când funcționau uzinele? (Fără scuza cu Tâmpa, acolo am văzut băștinașii rupând flori de colț, că cimpanzei sunt și acolo). Plm, am fost la Zoo Brașov duminică, mai mult beton, gard, grijaj, sârmă decât orice altceva.

  26. Park and Ride exista in nordul Capitalei, dar doar pe hartie. Ar fi trebuit sa inceapa munca la el la capatul lui 5, undeva in 2013, langa Aeroportul Baneasa: http://www.b365.ro/incep-lucrarile-la-parcarea-park-ride-de-pe-bd-aerogarii-cand-va-fi-gata-lucrarea_196707.html

    Cam tot de prin 2013 nu cred ca a mai intors tramvaiul 5 in bucla de la Cocosatu din cauza unor litigii privind terenurile de acolo (https://www.libertatea.ro/stiri/ratb-a-suspendat-linia-5-de-tramvaie-1977216), litigii care ar fi ucis si park’n’ride-ul

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube