Oamenii si paradoxul vietii

Vazând câte comentarii se strâng la posturile cu si despre masini, imi explic si mai bine paradoxul in care traim. Da, ma includ si pe mine. Nu mereu, dar mai des decât aveti impresia prin textele mele.

Comentarii lungi, unele chiar articulate, pe o tema absolut stupida. Hai, sa zicem, nu stupida, banala. Masinile sunt progresul stiintei si al umanitatii. De la Ford T, pâna la urmatoarele masini autonome. Oamenii sunt asa prinsi in caruselul asta al alegerii masinii ca statut social – inca, pentru multi -, in nebunia cu intretinerea ei, reparatiile, problemele cu mecanicii, cu tinichigii, cu asigurarea, cu dealer-ul, cu bradul parfumat din ea, incât nici nu isi dau seama câta energie consuma pentru asta. Dar, pe banii lui, omul poate sa faca si cancer, cine sunt eu sa-i arat calea?

Paradoxul din titlu intervine atunci când, aceiasi oameni, care peroreaza linii lungi de comentarii pe tema diesel/benzina, manuala/automata, garda joasa/suv etc, sunt incapabili sa interactioneze mai lung de 2 rânduri in alte comentarii, pe alte teme. Stai, ca asta e nimic pe lânga ce voiam sa zic, de fapt. Aceiasi oameni sunt cei care sunt preocupati de sanatatea lor, de copiii lor, de poluare, de geopolitica, de ecologie si de gaurile din stratul de ozon. Oamenii nu reusesc sa-si faca un echilibru ecologic intre masina lor si cancerul unui parinte sau, mai grav, a consoartei/consortului sau copilului. Pur si simplu nu au nicio implicare, isi vad mai departe de comentariile pe teme de keyless go sau nu. Apoi, când sunt in pat, inainte sa inchida telefonul, mai baga un comment de rahat la un post care vorbea de „hai sa consumam mai putin”.

Oamenii vor sa manânce mai bine, sa fie aerul mai curat, sa fie amendati drastic cei care vând cola sau chips-uri sau mâncare cu E-uri, sa fie amendati chinezii ca au centrale pe carbune, dar ei sa continue sa-si schimbe masina la 100-200.000 km. Sau mai repede, daca le-a crescut salariul, daca li s-a schimbat statutul social, daca au o oferta buna de credit sau o reducere buna la modelul nou. Si tot ei sa se plânga de rablele care impânzesc soselele patriei.

Toate actiunile noastre, inclusiv interesul asta exacerbat pentru masini, au consecinta directa a lumii poluate de astazi. Stiu ca oamenii n-au nicio problema sa detina 5 masini „pe diesel” si sa mearga si la Let’s do it! sau sa se laude cu amprenta lor scazuta de carbon. Ministrul ecologiei in Franta avea 7 masini si ambarcatiuni si era foarte apreciat pentru masurile ecologice pe care le apara si pe care dorea sa le implementeze guvernul. Pentru ca oamenii sunt la fel ca cei pe care-i dezavueaza. Ministrii sau vecinii de bloc. Toti traim in acelasi paradox, pe care ni-l hranim zilnic prin toate actiunile noastre. Inclusiv aceasta de a citi acest text.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. Am dat click sa ii fac trafic lui Vali. Nu am citit mai departe de titlu.

    00
  2. Du-te’n plm fluture, nu ma pacalesti asa usor. Dupa primele randuri imi dau seama ca nu e vali

    00
  3. Inițial, unii am crezut că fluture e tot Vali.
    Acum, avem impresia că fluture e femeie.

    00
    • eu am mai mult păr și mai puțini bani.

    • @mdeep Vai, ce descoperire, iti multumesc ca ne-ai iimpartsit-o. In curând o sa apara comentatorii preferati ai lui maddy, aia care o sa intrebe daca sunt la ciclu.

    • Uite, chiar şi această replică a ta, n-aş atribui-o unui bărbat. Dar să nu ne pierdem totuşi buna dispoziţie, e tocmai motivul pentru care intrăm pe acest blog. Pentru discuţii semiuşoare, maşini şi femei, nu e nimeni predispus către paradoxurile vieţii, altfel am face trafic la dilema. Eh, dar astea doar bărbaţii le înţeleg.

      00
  4. o masina noua are costuri de intretinere si consum mai mici decat orice alta masina veche de 20 de ani cu aceleasi dotari pentru ca progres tehnic, de-aia e de preferat sa schimbi masina macar o data la 10 ani, suntem nascuti sa consumam aer, apa, informatie si energie

    00
    • Ce chestie… Cum de nu am scris despre asta? Ah, stai, nu despre asta am scris.

    • Daca socotesti cat poluezi cand muncesti pentru o noua masina ti se cam taie macaroana la final de calcule… am zis-o intr-o postare mai veche (de cateva zile); daca se doreste poluare mai putin cu adevarat, motoarele noi se pot pune pe caroserii mai vechi fara nici o problema(la naiba, in germania prin 2006 s-au pus dpf in service iar jermanica suportand o buna parte din costuri), doar ca nu se vrea, nu este nici un producator de masini prost sa puna un motor de generatie mai noua cu 3000 de euro cand iti poate vinde tie o masina putin(foarte putin) diferita fata de generatia anterioare cu 15-20k coconei…

      00
    • @ verdenpom scuza-ma, dar ce vorbesti tu acolo se aplica la dacia, lada, tata…

      00
    • Te-ai racorit? Data viitoare da-mi mumu din primul coment, n-am nevoie de preludiu.

  5. Faptul ca oamenii sunt ipocriti e ceva nou?

    00
  6. Masina e un obiect de folosinta personala, la fel ca si hainele sau incaltamintea. Vine un moment cand trebuie sa inlocuiesti hainele, desi sunt inca functionale, nu sunt rupte sau descusute, sunt vechi. Schimbarea are rolul sau psihologic, un nou inceput inseamna speranta, determinare, scop. Natura insasi are 4 schimbari intr-un ciclu solar, anotimpurile, fara de care evolutia ar fi fost altfel. Anotimpurile au rolul lor in determinarea caracterului popoarelor si organizarii societatii. Spre exemplu, popoarele aflate la nord de zona temperata, cu iarna certa, sunt mai organizate, ca lipsa organizarii si planificarii duce la disparitie. O singura iarna e suficienta sa elimine tutele care nu-si planifica rezerva de hrana si energie.

    La polul opus sunt popoarele aflate intre tropice, Africa, Asia de sud-est, India, Malaezia, Tailanda, Indonezia, America centrala si nordul Americi de sud, etc, fiind cele mai sarace si dezorganizate. In ultimii 30 de ani populatia din zonele tropicale asiatice s-a dublat, pentru ca e cald si nu e nevoie de planificare nici pe termen scurt.

    Noi am trecut la inlocuirea masinii cand se invecheste, stai sa ajungem si noi la inlocuirea casei cand nu ne mai place mobila. Nu e nimic rau in schimbare, daca ne permitem schimbarea. Mi-am schimbat masina veche de 13 ani, in stare foarte buna tehnica, dar … presimteam ca poate ceda ceva fix cand sunt suficient de departe de casa incat sa devina mai ieftin/eficient s-o las acolo. Si nu as fi vrut, ca o tin, ma mai pot deplasa cu ea, e de rezerva. Ca o pereche e pantofi uzati, buni in caz ca se rup cei aflati in exploatare sau pe vreme rea, noroi.

    Moartea insasi e o schimbare, buna in felul ei, face loc pentru oameni noi. Planeta se innoieste, isi trage haine noi cand oamenii mor. Nu e rau sau trist, e normal.

    00
  7. NOU
    #23

    Masina nu e un lucru oarecare, este un body enhancement, omul care conduce o masina nu e doar un sofer, e un cyborg.

    E o fascinatie a usurintei potentialei deplasari pe care ti-o ofera masina, pe care nu o vei obtine de la un alt obiect (cu exceptia smartphone-ului, un alt element proto-cyborg).

    De aceea trezeste atatea discutii vii: e o antropoextensie. Discutiile sunt la fel de personale si pasionale ca cele despre politica si religie.

    In comparatie, temele de salon precum “sa consumam putin” sunt discutii mai elevate, mai de principiu, mai departe de stratul intim de credinte.

    00
  8. @fluture am intrat aici direct din Feedly crezând că e un articol scris de @Vali. Bineînțeles că m-am înșelat ;))
    Acu’, ca să îți răspund cu un comentariu cel puțin paralel (:D) cu textul tău mi-ar trebui puțină răutate. Pe care azi nu o (mai) am.
    Până să ma decid că am nevoie de o mașină… Cred că daca pun cap la cap călătoriile cu personalul chefereului as înconjura Pământul pe la Ecuator. Și daca aș pune cap la cap minutele de întârziere as avea vreo douăj’șinitel de ani.
    Mașina a venit ca… O necesitate, ca o descătușare din programul neprogramat al „transportatorilor”. Plec când vreau, pe unde vreau (și pot), nu mai fac trasee cu ochiul pe ceas că la cinci pleacă trenul din Bușteni și e ultimul. Plus că in trei până la Năvodari e mai ieftin decât cu trenul. Si nici nu ma coc așteptând în la Lehliu.
    Bineînțeles toată „libertatea” (mai bine zis flexibilitate) vine cu un preț: dealer/samsar, revizii, mecanici, tinichigii, asigurări, amenzi… „permis pentru a ucide”. Și cu timpul înveți și auzi multe.
    Ca diesel, benzina, electric sau… aer comprimat toate poluează intr-un fel sau altul.
    Chiar și statu’ pe pc si comandatu’ unei prostii din PRC poluează: pc-ul tău consuma energie electrică din rețea, care, chiar și din SRE, tot a plouat candva, undeva (vezi cum se obtin materiile prime pentru magneții din neodim); apoi prostia aia trebuie cărată cumva jumătate de glob. Sau dacă te duci sa cumperi roșii iarna in supermarket… E tot pe acolo. Dar, normal, poluarea e la ei, nu la noi (vezi cazul Norvegiei, unul dintre cei mai mari producători de petrol și gaze naturale care are niște taxe pe mașini cu motoare cu arderea internă de îți vine să plangi. Dar ei nu produc si nici nu rafinează litiu; și nu, Olso nu e un oraș atât de prietenos cu pietonii).
    Revenind la obsesia romanului de rând cu mașinile, daca nu era asta, erau trasuri sau cai de rasă. Mai mult sau mai puțin gloabe, folosite doar duminica până la biserica de o măicuță.
    Și asta nu e doar obsesia romanului. Si nu se limitează doar la masini. Ca sunt lucruri, cunoștințe sau „atribute personale” oamenii sunt competitivi. Întotdeauna își vor compara dotările. Dăruite sau dobândite. Doar bula unde fac asta diferă.
    Și aproape întotdeauna vor ezita sa renunțe la confortul propriu spunân „sa se facă” in loc de „sa facem”.
    Si… recitind textul, îl rog pe colegu @zoso sa doneze o culegere cu probleme de gramatică:))

    00
  9. Si eu ma mir de chestia asta absurda. Eu nu sunt ecologist deloc, detest ideologia asta din tot sufletul. Si probabil ca ma contrez foarte des cu fanatici aparatori ai planetei care polueaza fara nici jena intr-o zi cat nu pot polua eu intr-un an, pentru ca ei folosesc cel putin o masina zilnic in timp timp ce eu folosesc numai metroul si mersul pe jos. Lucru care nu ii impiedica sa ma acuze de nemernicie pentru nu ma buseste plansul cand aud patetismele lor ieftine.

    00
  10. La modul serios “ Nu esti prost ba’ baiatule “. Mai aberezi ca orice om, ca mine, dar esti echilibrat mintal! Imi place articolul de azi.

    00
  11. NOU
    #31

    Hobby-urile superiorului fluture nu se compara cu hobby-urile prostovanilor ca noi, cei carora le plac masinile. Pictatul pe lemne e net superior, se stie.

    00
    • Cateodata am impresia ca iq-ul este invers proportional cu CP de la masina personala. Cateodata e chiar adevarat.

    • NOU
      #33

      Bai, nu stiu… Eu credeam ca cu cat IQ-ul e mai mare, cu atat creste gradul de acceptare al celor diferiti de tine.

      00
    • Ai scris o prostie cât casa si acum te smiorcai ca vrei acceptare de la oamenii inteligenti, pe motiv ca…. Accept oamenii simpli, dar nu gorile care se bat in piept cu caii lor putere.

    • NOU
      #35

      Oare s-a intamplat asa de nasol in firul vietii tale incat sa crezi ca cei cu care vorbesti iti cersesc validarea?

      00
    • @sofer – e ultima noastra interactiune. Apoi te las sa te duci sa comentezi doar acolo unde ai coaiele cele mai mari. Pardon, CP cei mai mari.

      Ai sforait asta:

      sofer_de_masina_puternica
      7 Februarie 2019 la ora 11:14 pm

      Hobby-urile superiorului fluture nu se compara cu hobby-urile prostovanilor ca noi, cei carora le plac masinile. Pictatul pe lemne e net superior, se stie.

      In realitate, tu n-ai habar ce inseamna un hobby. Din comentariile oamenilor la articolele despre masini, e mai mult o corvoada, nicidecum un hobby. Oamenii se enerveaza cu service-urile, cu bancile, cu dealer-ii, cu lichidul de parbriz, cu pula mea. Hobby e altceva. Hobby cu masinile are Tiriac. La 5000 EUR/luna câstiguri abia poti sa incepi un hobby cu masinile miniatura.

      Validarea ta? Era sa zic ce fac pe ea. Si pe hobby-ul tau.
      Nu ti-am cerut sa vii la postul asta sa comentezi, nu te forta.
      Iti raspund doar pentru ca te caci pe tine de inteligent cu CP-urile de pe masinile tale, dar nu stii ce e ala un hobby.
      Cum ti-am zis mai sus, e ultima interactiune dintre noi. Apoi imi strici zen-ul si stii ce fac când se intâmpla asta.

  12. Hai bre ca pe la cincisprezece ani inveti ca e util sa te invarti in mai multe cercuri, fiecare cu preferintele si discutiile lor in jurul carora de modelezi atat de grav incat nici nu sti cum sa te comporti daca cumva intalnesti doua persoane din grupuri diferit in acelasi moment..
    Pe la douazeci iti dai seama ca nu doar tu faci asta (cum credeai tu pana atunci ca esti special, inteligent si doar tu ii poti jongla – cam ca o pisi, asa)
    Si de aici ni se dezvolta obiceiul de a fi ipocriti in functie de unde si cu cine vorbim.. Ia roaga-l pe Vali sa te lase o data sa scrii cu nick-ul lui;

    Uite un exemplu si mai simplu (si probabil auzit de toti care locuiesc la bloc): Tanti de la unu’ vorbeste cu tanti de la doi despre cum fiica celei de la trei are 25 de ani si e nemaritata; Doar cuvinte de lauda despre fiicele proprii si doar mirari si doleante despre fiica de la trei; Ehh, cand tanti de la unu’ vorbeste cu aia de la trei, amandoua cad de acord ca mai bine singura decat ca fiica aleia de la doi care imediat baga divort si are si doi copiii la 23 de ani; Si, bine-nteles, cand tanti de la doi vorbeste cu aia de la trei aflam si ca fiica celei de la unu doar sta nemaritata si-n pacat cu un bogatas (nu e sigur, dar altfel de ce ar sta in pacat – nu vrea ala sa-mparta averea) si aflam cu stupoare cum cel putin fiicele lor sunt cu frica de Dumnezeu;
    Si, probabil, cand stau toate trei la barfe toti barbatii sunt niste porci ordinari si betivi;
    Daca extrapolezi din exemplu babele cu barbati (sau grupuri de barbati si cateva femei) in toata firea si fiicele cu masinile exact aceleasi discutii o sa le auzi sau citesti pe bloguri, in chat-uri sau pe tot felul de forumuri;

    00
    • M-ai incuiat. Blocul tau seamana cu blocurile alea unde aruncau apa pe noi seara, ca vorbeam „la scara” si le deranjam somnul. Dar ce serios ai fost, era cât pe ce sa-ti dau dreptate:-)

  13. NOU
    #39

    Schimba strategia, pune Fluture cu majuscule și roșu, două puncte și apoi titlul, la următoarele articole scrise de tine. Ca sa nu mai comenteze cei care nu au văzut ca nu e scris de Vali
    La subiect, cred ca toată treaba asta cu interesul romanului ptr mașini provine de la faptul ca suntem saraci.

    00
  14. Părerea mea e ca oamenii mari sunt și ei niște copii, cu jucăriile și poveștile lor: serviciu, iubit/iubita, familie, telefon, masina, diverse hobbiuri și plăceri.
    Problema este ca oamenii de obicei se iau prea in serios, se cred importanti, deținători ai adevărului lor absolut. Aici greșesc, fiindca spre deosebire de copii, ei nu se mai bucura de joc, ci dimpotrivă, devin captivii jocului și implicit prizonierii propriilor iluzii. Iluzia ca schimbarea vine din afara, cu o mașină nouă, haine noi, casa noua, familie noua. Iluzia ca suntem singurii stăpâni pe viata noastră și ca noi singuri știm ce e mai bine pentru noi, deși nicio inteligenta umana nu poate cuprinde cu mintea nici măcar o părticică din ce înseamnă TOTUL.

    00
  15. Unii oameni nici nu realizeaza ce consuma, cat consuma sau daca mai ramane ceva dupa ei. Altii nu au creierul necesar sa coreleze A cu B. Pe altii nu ii intereseaza. Si lista poate continua la nesfarsit. Suntem o specie menita sa ne autodistrugem.

    00
    • Chiar daca asa pare, ca ne autodistrugem, in cateva mii de ani ( 10-15000) am ajuns de la cateva mii de locuitori la peste 7.5 miliarde.
      Dar inteleg sentimentul.

      00
    • @alexn: evolutia umana nu poate tine pasul cu revolutia tehnologica. Toti migreaza spre orase, orasele sunt cele mai mari consumatoare de resurse. Orasele sunt factori de stres, poluare, consum, accidente, etc. Tocmai faptul ca vom fi din ce in ce mai multi va duce usor usor la distrugerea noastra. In the end vor ramane numai canibalii.

      00
  16. Time you enjoy wasting is not wasted time.

    00
  17. Bun articol. Serios. Mie chiar imi place Future. Merci.

    00
  18. Daca nu are tzatze sau roti, nu e pasiune.

    00
  19. Auuuchhh, ce-a durut articolul asta! A lovit Fluture cu el direct in plex!
    Hai, sa curga minusurile!

    In alta ordine de idei, am avut si noi un fost ministru al mediului cu SUV inmatriculat in Bulgaria https://www.gandul.info/stiri/ministrul-rovana-plumb-fenteaza-timbrul-de-mediu-masina-de-lux-a-familiei-este-inmatriculata-in-bulgaria-13419930 asa ca…

    00
  20. Oamenii rationali, fara griji si cu potenta financiara circula cu masini mai uzate dar in stare tehnica buna. Discutabil, desigur, pentru ca exista oferte si oferte. Pentru impresionisti exista bolizi in rate, pe credite de consum, refinantari etc.

    00
  21. boss, ti-am mai zis candva: baga zilnic despre masini, fotbal si politica si o sa trebuiasca sa mai angajezi pe cineva sa se tina cu moderarea de comentarii :D

    00
  22. Fluture nu era baiatul (femeia) aia care plecasasi in Franta ? Atunci dece te mai intereseaza ce fac romanii ? Eu in locul tau m-as ingrijora cat imi mai i-a statul din salariu

    00
  23. Mai bine pasiune pentru masini decat pasiune pentru unii care alearga dupa o minge sau, mai rau, fanatism religios. Poate nu vrei sa crezi dar este o asemanare destul de mare intre hobby-ul tau de arta pe lemn si arta in fier asa cum sunt masinile.
    Incapacitatea de a vedea dincolo de capota masinii nu are, paradoxal, legatura cu masina.

    00
  24. Misterul nu este „cine e Fluture ?”, ci „ce ii datoreaza Vali asa nasol de il lasa sa scrie aici ?”; adica idei si stil care inseamna tot ce vreau sa evit cand aleg sa citesc zoso ? :)

    00
    • 150.000€ plus dobândă. :(

    • Ba, nu glumesc deloc: textele lui par sa fie exact tot ce NU ai vrut tu sa existe pe blogul asta, inca de la inceput; si ca idei de fond, si ca stil de scris…

      00
    • @Mahorcu, Zoso trebuie sa „umble putin pe sarma”, aka sa faca putina „echilibristica” atunci cand scrie ceva:
      – parte pentru a starni interesul cititorilor (articole cu masini si alte balarii, @Cetin poze cu femei, etc) pentru ca cititori=trafic;
      – nu-si prea permite sa v-o spuna verde-n buza ca va suparati pe el si nu-l mai cititi.

      Pe de alta parte, Fluture e liber precum o pasare (sau fluture?) si „zburda” cu ideile fix dupa cu are el chef, cu alte cuvinte il cam doare-n p*** de ce credeti voi.

      Uneori e bine sa mai primesti cate-o palma dupa ceafa ca poate te trezesti putin la realitate…

      00
    • NOU
      #59

      Asta ma intrebam si eu. Multi dintre cei care pierd timpul pe blogul lui Vali o fac la articolele despre masini si la comentariile din dedesubtul lor. Indiferent de pe ce pozitie o fac, ca sunt chibiti, ca sunt pasionati, ca sunt pro sau anti, ca habar n-au ce vorbesc sau chiar sunt experti, o fac pentru ca e un subiect comun pe care-l inteleg (in diverse grade) toti.
      Si vine Fluture si ne baga pe toti in aceeasi oala, facandu-ne voalat limitati si prosti. Da-o in spanac de treaba. Dupa care se mai si oftica cand cineva il trage de maneca intr-un mod finut referitor la asta.
      Nici eu nu sunt de acord cu multe din ideile lui Zoso, probabil ca daca ne-am vedea fata in fata s-ar lasa cu spital si politie, dar niciodata nu i-a facut pe cititorii lui prosti pentru ceea ce sunt. I-a facut prosti pentru ca nu inteleg unele lucruri asa cum le intelege el, dar asta e altceva.
      ANYWAY… would not read again 1/10

      00
    • sofer, daca nu comentai aici nu te faceam in nici un fel. Nu umblu dupa tine pe posturile cu masini sa te fac asa si pe dincolo.

      Ps. Ti-am sters chiar eu vreo doua comenturi in care-l faceai prost pe un amic de discutii cu acelasi „hobby” ca tine.

    • NOU
      #61

      Si totusi ma confunzi, chiar daca ma urmaresti si ti-ai facut un scop din a-ti strica zen-ul cu mine.

      00
    • Te-am sters pentru ca ti-am vazut comentariul in lista de comentarii, nu umblu dupa nimeni in posturi si cu siguranta nu in alea despre masini. Te-am sters cum am sters si pe altii si cum am aprobat pe altii, doar pentru ca te-am vazut la momentul ala in interfata de comentarii. Nu intru niciodata in posturile despre masini, vad insa comentariile in interfata, iar daca vad ca esti taran – chiar si cu masina puternica – te sterg inainte sa vina sefu’ blogului.

    • Eh, si zoso are limite peste care nu se trece :) : ii face prosti pe cei care isi iau masina cu cutie manuala, pe cei care dau shaorma la copii, … finețuri de-astea :D

      00
    • taci că mi s-a pus pata pe o impreza manuală din aia clasică, turbo. mmm…

    • Amuzant e stilu lu fluture. „nuniti place ce scriu ești prost”

      Zoso: ce an, ce bani? Impreza aia e chiar de hobby

      00
    • 2002, ~2.000€, 200CP. aș vrea să fie sedan, nu break, dar vedem ce se leagă.

    • @animaloo – deci, iti place sau nu?

    • cred ca toate alea de 200cp sunt breakuri. Eu nu am vazut asa ceva sedan.
      Bah, cred ca ai dat mai mult pe topoare. Eu as da aia 2000E. Vezi ca o sa consume ca satana. Dar stii cum e. Aia e masina de uichend. Ai si service calumea la brasov, zic sa te bagi.

      Io ma fut. FIX, dar FIX in ziua in care am plecat din Romania mi s-a futut ceva la faru din dreapta. Imagineaza-ti: azi iau ITPul…si maine seara mi se arde becu pe dreapta si s-a dus faza lunga si pozitia. Faza scurta bate la jumate.

      00
    • Evident ca îmi place. Doar nu-s nebun sa spun ca nu ca după sa te iei si de mine

      00
  25. au explodat in ultima vreme pe youtube canalele (no pun intended) cu masini. daca pe blogul lui vali comentariile pe aceste teme se mentin in niste limite decente, din comentariile de dincolo iti dai seama de o realitate pe care multi nu o vedem. o Romanie saraca si/sau needucata dar cu aspiratii cu 2-3 clase sociale peste nivelul ei (exemplu yt: „AUDI A6 – GAURA IN BUGET! MAI RAU CA O GAGICA!”). suntem atat de incrancenati cu masinile astea de parca propria existenta ar depinde de aceste obiecte. tocmai din cauza asta niciuna din taberele care arata cu degetul catre cealalta nu va reusi sa schimbe mentalitatea celeilalte atat timp cat nu incercam sa corectam cauzele care au dus la aceasta situatie. obsesia pentru masini si consum e doar un simptom al unui popor inapoiat. avem nevoie in primul rand de educatie! iar cand zic educatie, nu ma refer doar la numarul de ani de scoala…

    00
    • Am vazut si eu clipul ala, doi oligofreni, proprietarul de 18 ani si 150kg, conducea la misto si plangea ca a reparat cutia de viteze si ca o revizie e 800 lei. Bineinteles, toate pe banii parintilor. Celalalt prostalau, masinapotrivita, cica el verifica clientilor masini, dar defapt face reclama la un amarat de parc auto si vorbeste cat de fain se tine volanul si cum sta motorul pe puntea fata. Lumea pune botul la asa ceva, iar acesti amarasteni ajung sa supravietuiasca din asta. Nebunie!

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube